X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלושה עורבים [צילום: מרק ישראל סלם]
יום המלחמה ה-43
דלק, דלק תרדוף
אסור להתיר הכנסת דלק לרצועה גם אם קיימת סכנה של פרוץ מגיפות בקרב הפלשתינים מפני שמחסור בדלק יביא את האוכלוסייה למרוד בשלטון החמאס
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

האלוף (מיל.) גיורא איילנד הוא ממנתחי המצב הצבאי והמדיני הבולטים אשר צמחו במערכת הביטחון. כמה דקות לפני ש"שלושה העורבים" במדים השחורים - בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ - כבשו את כל מסכי הטלוויזיה במדינה האזנתי ברוב קשב לראיונו של איילנד ברשת-ב' בקול ישראל (מי ראיין אותו? אוסיף כאן את שמו.)
בתמצית אמר איילנד: צה"ל נלחם היטב ברצועת עזה. אך הממשלה טועה בהנחותה את הצבא לאמץ את המתווה האמריקני המפריד כליל בין רוצחי חמאס לבין האוכלוסייה הפלשתינית. גם לאוכלוסייה זו, שאינה טלית שכולה תכלת, יש חלק באחריות לקיום המשטר הרצחני ברצועה. ממש - הוסיף איילנד - כפי שאזרחי גרמניה אינם נקיים לגמרי מאחיזתו של הנאציזם בשלטון בארצם משך 12 שנים.
מעצמות המערב נלחמו גם באוכלוסייה האזרחית הגרמנית ופגעו בה ברצון וללא היסוס (זה אזכור ל"הפצצת השטיח" שביצעו חילות האוויר המערביים בעיר דרזדן לקראת סיום מלחמת העולם השנייה).
איילנד לא קרא להפציץ אוכלוסיות שלמות, אבל אמר כי הקונספציה הנכונה אינה שיש חמאס לחוד ואוכלוסייה לחוד. לדבריו המלחמה אינה של מדינת ישראל נגד החמאס. הנוסח הנכון לדעתו הוא מלחמה של "מדינת ישראל נגד מדינת עזה". לפי תפישתו חמאס הוכה קשה אך מערכותיו משיבות מלחמה שערה, וזה מעלה את מפלס ההרוגים הישראלים כפי שאירע בסוף השבוע.
מסקנתו? אסור להתיר הכנסת דלק לרצועה גם אם קיימת סכנה של פרוץ מגיפות בקרב הפלשתינים. מפני שמחסור בדלק יביא את האוכלוסייה למרוד בשלטון החמאס.
דקות לאחר מכן הסביר נתניהו כי חזר בו מהתחייבותו הראשונית למנוע הכנסת דלק לרצועה כדי להיענות לתביעת ארצות הברית לבלום התפשטות מגיפות בקרב האוכלוסייה בעזה. בלי היענות זו - הסכימו עימו גלנט וגנץ - לא תעניק אמריקה לגיטימציה להמשך המערכה.
אין ספק, נתניהו שוב לא כיבד את התחייבותו. אך ייתכן כי הפעם הייתה לכך הצדקה. עד כמה דלק המגיע לרצועה מחזק את נכונות חמאס וכושרו להמשיך ולהילחם בצה"ל? רק היסטוריונים יידעו.
ומה לעתיד? האם יש תיאום בין קביעתו-תביעתו של ביידן למסור את ניהול עזה לרשות הפלשתינית במתכונת חדשה לבין נחישותו של ביבי שהרשות הנוכחית לא תזכה לכך מידיו? ואם היא תשתנה? ומה השינוי שתובעת ישראל? הכל לוט עדיין בערפל.
חבל, נחוצה הודעה ישראלית שתחסוך מנתניהו את המבוכה בסיבוב הבא. התשובה הנכונה היא - כן, הרשות הפלשתינית היא המועמד הרע-במיעוטו לקבל לידיה את האחריות לרצועה. הנוסחה המעורפלת של נתניהו נושאת בחובה עוד כישלון צפוי.
החיפזון מן השטן
אם, כאמור, ביבי מצדיק את נכונותו הנסוגה להתיר הכנסת דלק לעזה בכך שהדבר מאפשר לישראל להאריך את זמן הלחימה - כי אז נא ללחום באיטיות. היכן שיש ספק - אין ספק. נא להאט את הלחימה. יש זמן. אין היגיון לשלם (בדלק) למען אורכת זמן, וגם ללחום כאילו אין אורכת זמן.
היכינו בחמאס. הרגנו מחבלים לרוב. הכל טוב ויפה ונכון. אך הזהירות יפה גם לנו. כי "החיפזון מן השטן". ספרנו את מתינו בשבת השחורה הזאת. איננו רוצים לחזור על כך.
אבני שוליים
  • ביבי הכחיש שהוא מופיע רק מול חיילים בשרות סדיר. אך אני יודע בוודאות כי חיילי מילואים חזרו ממשימה ונאלצו להמתין ארבע וחצי שעות מחוץ לבסיס בזיקים כדי לא לפגוש בנתניהו.
  • יואב גלנט ובני גנץ חובבנים. מסכימים שבמסיבת העיתונאים שלהם ביבי יתפוס את דוכן הנואמים והם יישבו במקומותיהם כמו תלמידים נזופים. פראיירים, אין להם יועצי תקשורת?
  • מדוע צריך להישפך דם דרוזי יקר כדי שנתניהו יתקן את חוק האפליה הלאומי נגד המיעוט בישראל? בכמה דם יכולים הצ'רקסים לזכות בשוויון? והבדואים? והערבים המוסלמים והנוצרים? חוק הלאום הוא חרפת הקואליציה ובראשה הליכוד ובצמרתו אבי דיכטר. בוז ממושך.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/11/2023   |   עודכן:  20/11/2023
+למשרד החינוך מידע רק על 75% מילדי המפונים
02:52 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך נמסר בישיבה משותפת של ועדות החינוך והבריאות  ▪  יו"ר ועדת החינוך: מיגון מוסדות החינוך המיוחד נמצא בראש סדר העדיפות ונמשיך לעקוב אחר השלמת הפערים  ▪  יו"ר ועדת הבריאות: חברה חזקה נמדדת בדאגתה לחלשים

מפונים במלון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+אמ"ן שלח לנתניהו אזהרה כללית לפני מתקפת הפתע
02:23 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הארץ: ראש חטיבת המחקר התריע במרס וביולי כי המשבר הפוליטי-חברתי מעודד את אויבי ישראל להסתכן בפעולות צבאיות נגדה, אך ההערכה הייתה שהרעה תיפתח דווקא מלבנון  ▪  במכתבים לראש הממשלה נכתב: "אירן, חיזבאללה וחמאס מזהים הזדמנות לסערה מושלמת"

תא"ל עמית סער. לא צפה את חמאס [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הורחבה מצבת כוח האדם הרפואי שיוכל לקבוע דרגות נכות
01:17 21/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תיקון מס' 41 - הוראת שעה - חרבות ברזל, מינוי רופא מוסמך, התשפ"ד-2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 5 חברי כנסת ללא מתנגדים.
הוראת שעה לשנתיים תקבע כי גם רופא מוסמך יוכל לקבוע דרגות נכות לנפגעי פעולות איבה נוסף על רופא או ועדות רפואיות שממנה השר. ערר על החלטת רופא מוסמך תוגש לוועדה רפואית לעררים לפי סעיף 122 לחוק הביטוח הלאומי. הוראת השעה תחול גם על תביעות לתגמול שהוגשו לפני תחילתה, מיום 8.10.23. שר העבודה באישור ועדת העבודה והרווחה רשאי להאריך בצו את תקופת הוראת השעה בתקופות נוספות שלא יעלו במצטבר על שנה.
כמו כן, תוקן חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה - חרבות ברזל) באופן המבהיר כי עובד שיצא לחל"ת ומעסיקו פטור מתשלום דמי ביטוח בעדו, יראו אותו כאילו שולמו בעדו דמי ביטוח. בנוסף תוקן תיקון מס' 238 לחוק הביטוח הלאומי, והובהר בתוך חוק הביטוח הלאומי כי הוראת השעה לעניין תגמול מזערי למשרתי מילואים תחול בתקופת הוראת השעה גם אם תוארך בצו מעבר ל-31.12.23.

+שי פירון מונה לתפקיד המתאם לשיקום ופיתוח בתי ספר על יסודיים ביישובי העוטף
01:01 21/11/23  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הודיע לשר החינוך לשעבר מטעם יש עתיד, שי פירון, על מינויו לתפקיד המתאם לשיקום ופיתוח בתי הספר העל יסודיים ביישובי עוטף עזה - בתי ספר תיכוניים, חטיבות עליונות וחטיבות ביניים.
במסגרת תפקידו, פירון יהיה אחראי לתכלול כל ההבטים הארגוניים והפדגוגיים הנדרשים לשיקום בתי הספר ולפיתוחם, הן תשתיתית והן ניהולית, לטווח הבינוני ולטווח הארוך. הוא יכהן בתפקיד זה במינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, לאורך כל תקופת הלחימה.

+ראש הממשלה על הקושי לחשוף מידע: "שיתפתי את המשפחות ככל שיכולתי"
00:34 21/11/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום פגישת קבינט המלחמה עם בני משפחות החטופים, ואמר כי "הם נמצאים תמיד בליבי ומנחים את פעולותיי".
נתניהו: "‏השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה - ואני מחויב לה. לא נרפה מהמשימה להשבתם וזאת האחריות שלי ושל קבינט המלחמה. ‏הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון.
"‏אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי - מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות - כל הזמן. ‏לא נפסיק להילחם עד שנחזיר את חטופינו הביתה, נשמיד את חמאס ונבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה", דבריו.

+נתפס חומר מודיעיני ששימש את חמאס ללמידה על אמצעי לחימה של צה"ל
23:58 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל, כולל חי"ר, הנדסה ושריון, נלחמו להכרעת גדוד מרכזי של חמאס בשכונת זייתון בעזה. לוחמים ניהלו קרבות פנים-אל-פנים וטיהרו מספר יעדים מרכזיים, כולל משרד מפקד חטיבת עזה  ▪  הלוחמים התמודדו עם אויב שמסתתר בתוך מבנים אזרחיים, ובסיום הסריקות השמידו את המבנים עצמם

קרבות פנים אל מול פנים [צילום: דובר צה''ל]
+סרט הזוועות של צה"ל הוקרן באו״ם לכ-300 דיפלומטים
23:33 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+טוני בלייר אולי יהיה השליח ההומניטרי לעזה
23:25 20/11/23  |  עידן יוסף

השליח החדש? ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר נפגש עם ראש הממשלה נתניהו והשר גנץ - ומעוניין לסייע בקידום סוגיות הומניטריות בעזה ובגיבוש מהלך ל"יום שאחרי".

+חלק מהחיילים נהרגו מאש כוחותינו - בעיקר חי"רניקים בידי שריונרים
23:24 20/11/23  |  עידן יוסף

בצה"ל אישרו כי מאז תחילת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה התרחשו כמה מקרים שבהם חיילים נהרגו מאש כוחותינו. בצבא טוענים שמרבית המקרים הללו התרחשו בעת לחימה משולבת של כוחות שריון עם חי"ר, ומציינים כי התקריות מתוחקרות וכי מדי יום מתבצעת הפקת לקחים בנושא. במסגרת לקחים אלו הוחלט כי על כל כוח שנכנס למבנה לציין את מיקומו בתוך המבנה, וכי על טנקים לנקוט משנה זהירות בעת ירי לתוך מבנים.

+קירבי: ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלשתיני מהמפה
23:18 20/11/23  |  עידן יוסף

דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי דוחה הערב את השימוש במילים ״רצח-עם״ כדי לתאר את פעילות ישראל בעזה: ״ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלשתיני מהמפה. ישראל מנסה להגן על עצמה מפני איום טרור רצח-עם (ג'נוסייד). אם נתחיל להשתמש המילה הזאת, בסדר. בואו נשתמש בה כראוי״.
משרד החוץ האמריקני מציין שמאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר נהרגו עוד שישה אזרחים אמריקנים בישראל. כולם חללי צה"ל ומשמר הגבול.

+החולים בביה"ח האינדונזי מפונים לבתי"ח אחרים
23:14 20/11/23  |  עידן יוסף

דובר משרד הבריאות בעזה, הנשלט בידי חמאס: "אנו פועלים לפינוי החולים מבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה לבתי חולים אחרים".

+חילוקי דעות בקבינט המלחמה באשר לעדיפות שחרור החטופים במלחמה
23:13 20/11/23  |  עידן יוסף

בני משפחות שיצאו מהפגישה עם חברי קבינט המלחמה לפני סיומה סיפרו: ״למרות שגנץ ואיזנקוט אמרו לנו אתמול שהחזרת החטופים זו המטרה העליונה, נתניהו וגלנט אמרו מפורשות שהחזרת החטופים והשמדת חמאס הן מטרות שוות באותה המידה״.
בהודעה של הצלב האדום הערב נמסר כי הוא "קורא לשחרור מיידי של החטופים, לאפשר לצוותינו לבדוק את מצבם הבריאותי ולאפשר להם ליצור קשר עם משפחותיהם".

+מוות - אבל לאחר משפט
22:45 20/11/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אכזריותם של המחבלים-הרוצחים היא תופעה ייחודית ויש המשווים את פשעיהם לפשעי המרצחים הנאצים במלחמת העולם השנייה

אייכמן [צילום: לע"מ]
+עד כמה ביבי מסוכן למדינה
22:14 20/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כאשר החמאס מתבצר כבר במעמקי האדמה, והרעב והצמא וקשיי הנשימה (זה עקב המחסור בדלק) מאיימים עליו - לא כדאי לסכן אפילו ישראלי אחד בהסתערות

בסוף ייכנעו [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל ואסון הטבח
21:51 20/11/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

גם הפתעת מלחמת יוה"כ, ממש כהפתעת שמחת תורה, נבעה מזלזול באזהרות של לוחמים בקו הראשון ומזלזול ביכולות האויב

שער נעול עם אזיקוני פלסטיק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה״ל שחרר חיילי מילואים בהיקף נרחב
21:08 20/11/23  |  עידן יוסף

בלי הודעה רשמית צה״ל שחרר חיילי מילואים בהיקף נרחב שהצנזורה אינה מאפשרת לפרסם. קצין בכיר: "יש רצון לאפשר לחזור לפעילות בעורף. אנחנו לא רוצים לשחוק את הכוחות, ייעשה מאמץ נוסף לשחרר עוד ועוד משרתים שזומנו, על בסיס הערכת מצב" (ynet).
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר: "למלחמה הזאת יש שלבים. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל יום. אנחנו מתאימים את היקף משרתי המילואים שלנו במערכים העורפיים של צה"ל. מערכים שאנחנו יכולים לרדד, לצמצם, להחזיר הביתה על-מנת לצבור אנרגיה ולחזור בהמשך, על-מנת לאפשר למשק להתנהל כלמערכים עורפיים. אנחנו עושים זאת, אנחנו מייצרים בכך את התנאים שיאפשרו ללחימה להתמשך לאורך זמן".

+גלנט: המידע ממחבלי החמאס - העיניים של צה"ל בעזה
21:07 20/11/23  |  עידן יוסף

שר הביטחון גלנט בתום הערכת מצב בשב״כ: ״המידע שמוסרים מחבלי החמאס בחקירות השב״כ הוא העיניים של חיילי צה״ל בעזה - באמצעותו הכוחות יודעים לאן ללכת״.

+חמאס בוחן את ההצעה הישראלית לשחרור חטופים
21:02 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פריצת דרך במגעים לשחרור חטופים? ישראל נותנת אור ירוק, אך מתעקשת על שלא להפריד משפחות  ▪  הפרטים המסתמנים: שחרור של בין 50 ל-70 ישראלים, כאשר רובם אימהות וילדים  ▪  מהומה מחוץ לפגישת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים

בני משפחות החטופים ממתינים מחוץ לפגישה עם שרי הקבינט המצומצם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גורם ישראלי: הפעולות בדרום עזה יהיו ממוקדות יותר - ובקרוב
20:38 20/11/23  |  עידן יוסף

גורם ישראלי רשמי לרשת ABC: ישראל תפעל בקרוב בדרום רצועת עזה, אך הפעולות שם יהיו ממוקדות יותר. לדבריו, המרחב הבטוח יהיה אזור המוואסי המאוכלס בדלילות יחסית, אולם צה"ל עדיין יפעל שם אם יהיה בכך צורך.

+שגריר ישראל בדרא"פ מוחזר להתייעצויות
19:31 20/11/23  |  עידן יוסף

משרד החוץ: על רקע ההתבטאויות האחרונות מדרום אפריקה, שגריר ישראל בדרום אפריקה נקרא להתייעצויות בירושלים

+צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון
19:18 20/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מפקדות מבצעיות ותשתיות טרור של חיזבאללה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב מטולה.
בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הצפון, זוהה שיגור שנפל בשטח פתוח במרחב משגב עם, בנוסף שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה. לא זוהתה חדירה של כלי טיס.

+החות'ים פרסמו את סרטון ההשתלטות על הספינה
19:04 20/11/23  |  עידן יוסף

החות'ים בתימן פרסמו את סרטון ההשתלטות על "הספינה הישראלית" כלשונם בים סוף אתמול.

+ח"כ אלמוג כהן יצא נסער מראיון בערוץ 12 והתעלף
18:37 20/11/23  |  עידן יוסף

בתום סדרת בדיקות מקיפות שוחרר ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) מבית החולים הדסה עין כרם. כהן התעלף מעט לאחר ראיון סוער בערוץ 12 מחוץ לאולפן. בהתאם להמלצות הרופאים הוא עושה את דרכו כעת לביתו להתאוששות ומנוחה.

+תאריך מבורך בתולדות מדינת ישראל
18:32 20/11/23  |  אריה יצחקי   |   לרשימה המלאה

בעקבות מלחמת "חרבות הברזל" שתביא במהרה לשחרור כל חבל עזה, נוכל לשוב אל ביתנו שבגוש-קטיף  ▪  גרעיני ההתיישבות מתארגנים מחדש לשוב בימים אלה

גוש עציון [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: קיצור הליכים בכל הנוגע לבניית מרחבים מוגנים ולהקמת דירות למפונים
18:21 20/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 149 והוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד 2023. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
בצל מצב הלחימה השורר במדינה, מוצע לבצע כמה תיקונים בחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה 1965- מקצתם כהוראת שעה וחלקן כהוראות קבועות, כדי להקל ולקצר, ככל האפשר, את ההליכים ואת לוחות הזמנים בכל הנוגע לבניית מרחבים מוגנים לכלל הציבור ולהקמת יחידות דיור ומבני ציבור למפונים שפונו מבתיהם.

+נפילת רסיס בחולון; אישה נפצעה אנוש במהלך מנוסה
18:04 20/11/23  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב גוש-דן והשפלה, זוהו שני שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את השיגורים בעזרת המערכות "כיפת ברזל" ו"קלע דוד", ההתרעות הנרחבות הופעלו בעקבות חשש לשברי יירוט.
במהלך המטח האחרון למרכז: אישה בת 57 איבדה את הכרתה במהלך האזעקה ופונתה ע"י מד"א במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים שמיר.
נמסר על נפילה בחולון שלא גרמה לנפגעים אך גרמה נזק לכמה מכוניות. ממשטרת מחוז המרכז נמסר: משטרת ישראל מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בחולון. כתוצאה מהנפילה נגרם נזק לרכב ללא נפגעים.

+חודש אחרי: שני מחבלים שהשתתפו בטבח נתפסו בישראל
17:56 20/11/23  |  עידן יוסף

במבצע משותף של שב״כ ויחידת המסתערבים של משמר הגבול, נלכדו לפני כשבועיים שני מחבלים שחדרו לישראל והשתתפו בטבח השבעה באוקטובר. השניים נלכדו ברהט והועברו לחקירה. לא נמסר האם מישהו סייע להם.

+צה"ל חושף: התקבלו אלפי שיחות מסייענים תושבי עזה
17:45 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פעילות יחידה 504 בלחימה נחשפת: חוקרי השטח הובילו למעצר מחבלים ולחשיפת מקומות חשובים  ▪  מאמץ הפינוי הוביל לפינוי כ-30,000 אזרחים דרומית לנחל עזה, והשפיע על תשתיות חמאס באזור

500 נחקרים, ומיליוני שיחות פינוי ואזהרה. עזתים במחנה אונרא [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
17:25 20/11/23  |  עידן יוסף

החשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקות הופעלו בקריית שמונה, במטולה ובמשגב עם. מיירט של כיפת ברזל פגע במטרה חשודה, ייתכן שמדובר בזיהוי שגוי. מספר רקטות ששוגרו מלבנון התפוצצו בשטח פתוח ליד משגב עם. ללא נפגעים.

+צה"ל העביר למצרים תינוקות מבי"ח שיפא
17:01 20/11/23  |  עידן יוסף

ביממה האחרונה אפשרו כוחות צה״ל באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים את העברתם של תינוקות עזתים מבית החולים שיפא להמשך קבלת טיפול רפואי במצרים.
התיאום בוצע לבקשת המצרים, ומנהל בית החולים שיפא ובאמצעות צוותים של האו״ם. פעולה זו היא חלק מהמאמץ ההומניטרי שמאפשר קבינט המלחמה במקביל ללחימה כנגד החמאס ברצועת עזה.

+נעצרו שני תושבי ירכא, בחשד לסחר באמל"ח מול לבנון
15:55 20/11/23  |  מירב ארד

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו את ראיד גביש ואמל אבו עבלה, תושבי ירכא, בחשד לסחר באמצעי לחימה מול לבנון. בחיפוש שנעשה במתחם של בתים במקום נמצאו בין היתר שני אקדחים ותחמושת. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם בשבעה ובשמונה ימים.

+לפיד: מה שהיה בוועדה לביטחון לאומי - עלבון נורא לכל המדינה
15:38 20/11/23  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "נתניהו עומד במסיבות עיתונאים ואומר "זה לא הזמן לפוליטיקה", ואז עושה כל הזמן פוליטיקה. אם השיקול שלהם לא היה פוליטי, היה לנו תקציב, הייתה לנו ממשלה הרבה יותר קטנה ויעילה, היו לנו שרים מתפקדים במשרדים מתפקדים. אני אומר לשרי הממשלה: מה עובר עליכם? אתם לא רואים מה אתם מעוללים למדינת ישראל? מתי תבינו שקרה פה אסון ושאי אפשר להמשיך ככה? תפסיקו לחשוב על האינטרסים שלכם תודיעו כבר היום על ביטול הכספים הקואליציוניים והמשרדים המיותרים. לכו כבר לעבוד בשביל מדינת ישראל ועם ישראל.
לפיד הוסיף: "מה שהיה הבוקר בוועדה לביטחון לאומי, מול משפחות החטופים, הוא מביש, הוא חרפה, הוא עלבון נורא לא רק למשפחות החטופים אלא לכל מדינת ישראל. זה מה שקורה כשלוקחים את האנשים הכי קיצוניים והכי מטורללים במדינה ונותנים להם להיות בשלטון."

+כ-1.15 מיליארד ש"ח יוקצו להקמת פעילות מנהלת תקומה
14:54 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עוד אישרה הוועדה הקצאת כ-50 מיליון ש"ח להוצאות חירום והצבת מגוניות ברשויות הבדואיות בנגב, ותקציב לרכש כ-250 מכשירים לווינים לכיתות כוננויות

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אישום: ניסו לפגוע בערבים בירושלים בנקמה על 7 באוקטובר
14:36 20/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה: חיים אברמסון, תלמיד ישיבה חרדית בירושלים, יידה בקבוקי תבערה לעבר בתי ערבים ברחוב שמעון הצדיק ולאחר מכן לעבר בית משפט השלום בעיר; חברו שמעון כהן סייע לו בהכנות

בית משפט השלום בירושלים
+צבא אדום בשתולים, ניצנים ואשדוד
14:04 20/11/23  |  מירב ארד

אזעקת צבע אדום בשתולים, ניצנים, גן הדרום, אשדוד וניצן.

+"בצלם": החלום ושברו
13:58 20/11/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

"בצלם" הוא אחד הבולטים בארגונים בתוכנו, שמגנים את "האפרטהייד" הישראלי, את "הכיבוש" ואת המתנחלים  ▪  לדידם, הפלשתינים צדיקים גמורים, שנגזלה מהם עצמאותם על-ידי "הכובש הישראלי"

אלמגור. מתנערת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל: שלושה כטב"מים פגעו סמוך למוצב בצפון; לא היו נפגעים
13:53 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב מרווחין  ▪  מטח כבד על הצפון: אזעקות הופעלו בקריית שמונה ויישובי הגליל  ▪  בסיס בירנית ספג פגיעות קשות בשעות הבוקר ואש פרצה במקום  ▪  צה"ל תקף בירי ארטילרי בשטח לבנון

גבול ישראל-לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+תמיכה בפלשתינים
13:36 20/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

דם על הידיים [צילום: קיי.אמ. צ'אודרי/AP]
+לא עוסקים בפוליטיקה אבל ...
13:23 20/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מומחים מדעת עצמם ניתחו בשיא הרצינות ובפנים חתומות מה אומרת אי-לחיצת היד של השרים לראש הממשלה, האם העווית מתחת לריס שמאל של גלנט מדברת על כוונתו להחליף את נתניהו תוך כדי הלחימה בעזרת חברי הליכוד או האם הגירוד ביד ימין של גנץ, מביע את תסכולו מהתנהלות מנהל הקבינט, נתניהו

ראיית הזהב [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+16 מבוקשים נעצרו ברחבי יו"ש; בעציון נעצר בכיר מהחמאס
13:15 20/11/23  |  מירב ארד

במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים ועצרו 16 מבוקשים, שניים מתוכם מחמאס. בכפר שווארוואה שבחטיבת עציון עצרו הכוחות בכיר בארגון הטרור חמאס, טארק עבדאללה אחמד סאלם. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לחמאס.

+מכרז בצל מלחמה: האם "דפוס בארי" יוכל להתמודד על הפרטת הדואר
12:34 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשל נזקי המלחמה, בדפוס בארי מבקשים לדחות את המכרז להפרטת הדואר בחצי שנה  ▪  בדואר ישראל מדווחים על ירידה של 30% בפדיון ההכנסות מאז 07.10 וחוששים כי לא יהיה להם כסף לשלם משכורות לעובדים  ▪  השר דוד אמסלם: "לא תהיה הפרטה של הדואר בלי התמודדות של דפוס בארי"

[צילום: דוברות הכנסת]
+ח"כ אדלשטיין: הכנסת היא אינה במה למופעים - ודאי שלא בעת הזו
12:26 20/11/23  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על המהומה סביב דיון הצעת חוק המוות למחבלים: "יש דרכים לדון על חוקים, יש דרכים לחוקק חוקים. הכנסת היא אינה במה למופעים - ודאי שלא בעת הזו. כולנו פועלים תחת האקסיומה שלא מתעסקים בפוליטיקה, אז ודאי שלא מתעסקים בפופוליזם".

+השר זוהר על הצע"ח עונש מוות למחבלים: "טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים"
12:25 20/11/23  |  מירב ארד

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בתגובה לדיון בעונש מוות למחבלים: "מאז ומעולם תמכתי בחוק עונש מוות למחבלים אך העיסוק בזה כעת בזמן שבנינו ובנותינו בידי המרצחים הנאצים, הוא טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים. די עם הפוליטיקה הזו עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד רק בניצחון במלחמה ובהחזרת החטופים הביתה."

+אסטרטגיה לישראל בעקבות המלחמה
12:21 20/11/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

75 שנים אחרי היווסדה ניצבת ישראל על פרשת דרכים דומה לזו שעליה ניצבה ב-ה' באייר התש"ח, אולם ברוח הזמן ד'היום  ▪  ב-75 השנים הללו "התגלגלה" ישראל במעלה מדרון ההיסטוריה, כשהיא מגיבה לאילוצי המקום והזמן שרובם נכפו עליה

חשבון נפש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תיעוד פעילות לוחמות ולוחמי גדוד האיסוף 414
12:04 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמות ולוחמי 414 זיהו וסייעו בתקיפת עשרות אמצעי תצפית ועמדות תצפית של חמאס אשר הובילו לפגיעה אנושה ביכולות התצפית והמבצעים של הארגון

לוחמות ולוחמי גדוד האיסוף 414 [צילום: דובר צה"ל]
+עימותים בדיון על עונש מוות למחבלים: "יכול לסכן את החטופים"
11:41 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משפחות החטופים ביקשו לעצור את החקיקה בטענה כי היא תסכן את חייהם של קרוביהן הנמצאים בשבי בעזה  ▪  ירדן גונן: "הם נלחמים על להחזיק את עצמם בחיים"  ▪  השר בן-גביר: "התפיסה שלי היא הפוכה משלכם"  ▪  יו"ר הקואליציה: "הצע"ח לא תעלה להצבעה למליאה לפני אישור הקבינט"

צעקות בין השרים למשפחות החטופים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר סמוטריץ׳ נפגש עם משפחות שקרוביהם נחטפו לעזה
09:56 20/11/23  |  מירב ארד

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳ קיים אמש (יום א') פגישה עם משפחות שקרוביהם נחטפו לעזה. "יש לנו חובה מוסרית כלפי כל אחת ואחד מהחטופים ומדינת ישראל עושה ותמשיך לעשות כל מאמץ כדי להביא את החטופים הביתה. זו חובתנו המוסרית, היהודית והלאומית כלפי אזרחינו", אמר סמוטריץ׳.

+בן-גביר: חוק עונש מוות למחבלים יעלה לדיון בוועדה לביטחון לאומי
09:32 20/11/23  |  מירב ארד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר: "חוק עונש מוות למחבלים הוא כבר לא עניין של ימין ושמאל. חוק עונש מוות למחבלים הוא חוק מוסרי וחיוני עבור מדינת ישראל.
כולנו ראינו מה קרה כאן ב-7 באוקטובר, כשהנאצים נכנסו הם לא הבחינו בין שמאל לימין, בין קשיש לילדה ובין יהודי לערבי. הם שחטו כל מה שנקרה בדרכם, אדם וחי. לאותם נאצים ארורים יש רק דין אחד. והוא מוות. היום סיעת עוצמה יהודית מתקנת עוול היסטורי ומעלה לדיון בועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל את חוק עונש מוות למחבלים שהגישה ח"כ לימור סון הר מלך. אני בטוח שהחוק יקבל תמיכה מקיר לקיר. שיהיה לנו בהצלחה."

+צה"ל ושב"כ חיסלו שלושה מפקדי פלוגה נוספים בארגון חמאס
08:53 20/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השלושה הותקפו באמצעות מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ  ▪  צוות מחטיבת הנח"ל חיסל חוליית מחבלים

פעילות הכוחות ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+פצצות מרגמה נורו לשטח ישראל מלבנון; צה"ל מגיב בירי ארטילרי
08:34 20/11/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל: פצצות מרגמה נורו לשטח ישראל מלבנון, צה"ל מגיב בירי ארטילרי. אין נפגעים בתקרית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלק, דלק תרדוף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להפציץ כל בניין ברצועת עזה
כיבוש,גירוש,סיפוח  |  21/11/23 05:17
2
מי תדרך את מרגלית
יש  |  22/11/23 11:23
3
ממנתחי המצב הצבאי והמדיני...
סניל  |  22/11/23 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
המדינה: חיים אברמסון, תלמיד ישיבה חרדית בירושלים, יידה בקבוקי תבערה לעבר בתי ערבים ברחוב שמעון הצדיק ולאחר מכן לעבר בית משפט השלום בעיר; חברו שמעון כהן סייע לו בהכנות
יוסי אחימאיר
"בצלם" הוא אחד הבולטים בארגונים בתוכנו, שמגנים את "האפרטהייד" הישראלי, את "הכיבוש" ואת המתנחלים    לדידם, הפלשתינים צדיקים גמורים, שנגזלה מהם עצמאותם על-ידי "הכובש הישראלי"
מירב ארד
צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב מרווחין    מטח כבד על הצפון: אזעקות הופעלו בקריית שמונה ויישובי הגליל    בסיס בירנית ספג פגיעות קשות בשעות הבוקר ואש פרצה במקום    צה"ל תקף בירי ארטילרי בשטח לבנון
יפעת גדות
עמנואל בן-סבו
מומחים מדעת עצמם ניתחו בשיא הרצינות ובפנים חתומות מה אומרת אי-לחיצת היד של השרים לראש הממשלה, האם העווית מתחת לריס שמאל של גלנט מדברת על כוונתו להחליף את נתניהו תוך כדי הלחימה בעזרת חברי הליכוד או האם הגירוד ביד ימין של גנץ, מביע את תסכולו מהתנהלות מנהל הקבינט, נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il