X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא קורה בפועל [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יומן מלחמה, היום ה-50
הסכם בפוסט טראומה
הממשלה האשמה בקונספציה שהוביל נתניהו אשר נסמך על חמאס כדי לא להתדיין עם הפלשתינים, הצהירה כי פניה למוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה זה יפה אבל בפועל לא נהגה כך
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

יום הבזיון, ליל החרפה
שלשום סיפר ירון אברהם - עיתונאי אמין - ועיניו קורנות ויוקדות על המאמץ הנפלא שהשקיעו דוד (דדי) ברנע וניצן אלון בהסכם להפוגה בלחימה עם חמאס. הלילה נכנס ההסכם לפוסט-טראומה. יחיא סינוואר שם ללעג את המתווכות מצרים וקטר, והיה צורך להזעיק את ג'ו ביידן מסעודת ה-Thanks giving שלו, שילחץ לממש את שחרור המנה השנייה של החטופים.
קוראי/ות טורים אלה מצאו כאן את סימני השאלה והאזהרות בזמן אמת. בעוד בנימין נתניהו המסומם למראה כל מיקרופון, מדלג ללא אבחנה בין אחד למישנהו, התברר כבר אז, לא בדיעבד, שיחיא סינוואר יעשה מהממשלה הישראלית חוכא ואיטלולא, ישים אותה ללעג ולקלס.
הממשלה האשמה בקונספציה שהוביל נתניהו אשר נסמך על חמאס כדי לא להתדיין עם הפלשתינים, הצהירה (ועדיין) כי פניה למוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה. זה יפה. אבל בפועל לא נהגה כך. זעם הציבור1 אשר יצא לרחובות, ועוד יעשה כן מיד כשוך האש, גרם לביבי האשם להציב את שחרור החטופים לפני מיטוט החמאס.
לא ששחרור החטופים אינו יעד עליון וחשוב. אבל לא מחליפים שבויים לפני שנוצרים את האש בתנאי יציבות. כך בכל המלחמות. בשנות ה-50' של המאה ה-20' לימדו את טירוני הנח"ל כי בעת הסתערות לא עוצרים מפני שחבר נפצע. החובש - היום פרמדיק - עוצר לטפל בו אבל ההתקפה נמשכת. כי אחרת כל הפלוגה תיקלע באפס מעשה לאש אויב.
אך הממשלה נהגה אחרת. היא עצרה, ושומו שמיים - הלילה אמרו ניר דבורי ואוהד חמו כי צה"ל נעצר כאשר רק שליש מתאוותו הלוחמנית בידו, הרחק מן המטרה, כמו הפלוגה שחדלה להסתער מפני שנרשם פצוע אחד בשורותיה.
ניחא, הקדימה את שחרור החטופים. אז צריך היה להמשיך באש ולא להחדילה. אבל אם להחדילה - כי אז הכל תמורת הכל. כל החטופים תמורת כל מה שישראל תיאות לתת לחמאס. בלי שיטת נקניק הסלאמי. בלי שלבים. בלי פרצים במהלך הדרך.
גם נחישות התגובה הישראלית לקתה בשפעת הרפיון. לא הגיעו 13 הישראלים ועוד שבעה זרים ב-16:00 לנקודת המפגש? עוד רבע שעה אקדמית לטובת האיחור, וב-16:30 חייבים היו מטוסי חיל-האוויר לנסוק כפי שלא אירע ב-7 באוקטובר. מיד. עם מלאי פצצות. עם מודיעין אווירי. עם קשר נאות (כפי שהפגין צה"ל בלחימה בימים אלה) עם כוחות היבשה. כן, ועם פלוגת הטנקים של הלוחמות הראויות לצל"ש כפי שהוצגו אמש על-ידי דני קושמרו ב"אולפן ששי".
הלילה תתבצע ככל הנראה הפעימה השנייה. עם שחר חייב עולם ומלואו לדעת כי כל הפרה של ההסכם על-ידי חמאס מבטלת כליל את ההפוגה, כפי שחייבת ישראל להבהיר בכל תחנת טלוויזיה בעולם שהוא Null and Void.

הערות

1. הפוגה בקרב, אבל הדיקטטורה ממשיכה לתקוף? שמעתי כי יצאה הוראה, שמגויסים אינם רשאים להשתתף בהפגנה. לא? אסור להם בעת חופשתם ללבוש בגד אזרחי ולהפגין? זה נראה לי בלתי חוקי. אם יצאה הוראה כזאת יש להציף בבוקר את מדרגות בית המשפט העליון, עם הפנים לבג"ץ.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/11/2023   |   עודכן:  27/11/2023
+פורסמו שמות 50 אסירים ביטחוניים נוספים המיועדים לשחרור בשלב ב'
00:50 28/11/23  |  עידן יוסף

משרד המשפטים מפרסם את שמות 50 האסירים הביטחוניים נוספים המוחזקים במשמורת שירות בתי הסוהר, ועשויים להשתחרר בשלב ב' של המתווה לשחרור חטופים ישראלים, שקבעה הממשלה. זאת, בנוסף לרשימת 300 האסירים שפורסמה בהתאם להחלטת הממשלה מס' 1077.
באתר האינטרנט ישנה אפשרות לפנות באמצעות טופס מקוון לקבלת מידע בקשר לרשימת האסירים הביטחוניים, ובכלל זה האסירים הנוספים.
על-פי החלטת הממשלה, בשל הדחיפות הביטחונית הקשורה ביישום החלטת הממשלה, האסירים הנוספים לא ישוחררו לפני השעה 17:00.
הקישור לרשימת האסירים:
[קישור]

+צוות המודיעין שעוקב אחרי חמאס לא עבד בשבעה באוקטובר
00:36 28/11/23  |  עידן יוסף

קצין בדרגת סגן אלוף באגף המודיעין צמצם את צוות אנשי המודיעין שהיה אמון על איסוף המודיעין אודות פעילות חמאס, כך שהצוות לא עבד בלילות ובסופי השבוע, כך נחשף (ב') בכאן חדשות. אותו סגן אלוף הצהיר בהרצאה סגורה לפני כשנתיים כי "התרעה בזירת עזה לא תגיע מהמקורות הקלאסיים". כלומר, מודיעין על מה שמתכנן חמאס יגיע או ממקור מיוחד או באמצעות סייבר, ולא על בסיס האזנות טקטיות.
על-פי גורם מודיעיני המעורה בפרטים, קיומו של צוות כזה בשעות שלפני המתקפה, לא בהכרח היה יכול להתריע מראש, אך הדבר ייבחן בתחקירים שיבוצעו בהמשך. עם זאת, אותו צוות יכול היה לסייע במתן תמונת המצב בזמן אמת, בתוך התוהו ובוהו של השעות הראשונות למתקפה, כמו לדוגמה, היכן הסתתרו מחבלי כוח נוח'בה.
דבר נוסף שעלה, מדובר באותו צוות קטן של אותה נגדת ו', שהתריעה והבינה בדיוק מה חמאס מתכנן. צמצומו של הצוות ושעות הפעילות מעידים על כשל בסדרי העדיפות בתוך מערך המודיעין.

+מסוקי החטופים שהוחזרו נוחתים בבתי החולים
00:19 28/11/23  |  עידן יוסף

מסוקי החטופים שהוחזרו נוחתים בבתי החולים. מן המסוק שנחת על גג בית החולים איכילוב הוצאה אלונקה וכיסא גלגלים שבו ישבה יובל אנגל.

+רשימות החטופים למחר לא הועברו לישראל
00:17 28/11/23  |  עידן יוסף

עד לרגע זה לא הועברו לישראל רשימות החטופים למחר (גלי צה"ל).

+הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות בטחוניות ברשימה
00:02 28/11/23  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות בטחוניות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, אם יתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים. לשכת ראש הממשלה הנחטה את השרים שלא לדבר על החטופים והעסקה כדי לא לחבל במאמצי השחרור.

+תיעוד שמפרסם החמאס מרגעי שחרור החטופים
23:47 27/11/23  |  עידן יוסף

בתיעוד נראה המחבל מסמן לילדים לנופף לשלום, וזאת המטרה להציג את ארגון הטרור כהומניטרי.

+תיעוד של רגע כניסת השבים ארצה לשטח מדינת ישראל
23:09 27/11/23  |  עידן יוסף

[צילום: דובר צה´ל]
+ממשלת ישראל: ופדויי השם ישובון
23:03 27/11/23  |  עידן יוסף

הודעת ממשלת ישראל מחבקת את 11 אזרחינו החטופים, ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים.
רשימת אזרחינו:
  • איתן יהלומי (בן 12)
  • משפחת אנגל:
  • קרינה אנגלברט (בת 51)
  • מיקה אנגל (בת 18)
  • יובל אנגל (בת 12)
  • משפחת קוניו:
  • שרון אלוני-קוניו (בת 34)
  • יולי קוניו (בת 3)
  • אמה קוניו (בת 3)
  • משפחת קלדרון:
  • סהר קלדרון (בת 16)
  • ארז קלדרון (בן 12)
  • משפחת יעקב:
  • אור יעקב (בן 16)
  • יגיל יעקב (בן 12)
הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. וּפְדוּיֵי ה' יְשׁוּבוּן (ישעיהו)

+החטופים נכנסים כעת לשטח המדינה
22:54 27/11/23  |  עידן יוסף

יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 11 החטופות והחטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.
מדובר צה"ל נמסר כי מפקדי צה״ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופות והחטופים השבים עם חזרתם הביתה.

+הפנים והשמות
22:45 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלה 11 החטופים הישראלים שחזרו לישראל ביום שני בערב  ▪  המידע עליהם נמסר ממטה משפחות החטופים והנעדרים

רוב השבים ילדים
+דובר צה"ל: "האחריות המלאה על משפחת ביבס היא על חמאס"
21:27 27/11/23  |  עידן יוסף

תא"ל דניאל הגרי: "גם עוד המון סרטונים מהונדסים של מחבלים מנופפים לשלום לא יסתירו את האכזריות של מחבלי חמאס. האחריות על החטופים בכלל, ובתוכם על משפחת ביבס הנמצאת אצל הפלגים האחרים ברצועה, היא אחראיות בלעדית של חמאס. מוטלת על כל הקהילה הבין לאומית והארגונים הבין לאומיים החובה להפעיל את מלוא כובד משקלם ולדרוש גישה לחטופים בעזה.
"בשעה זו נמשכים המאמצים להמשך מימוש המתווה בהובלת מצרים וקטאר שמחויבות למימושו גם בימים הקרובים כדי להמשיך ולהחזיר חטופים".

+נתניהו בישיבת הממשלה: ממשיכים במתווה - כפי שסוכם
20:56 27/11/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו התייחס לסוגיית החטופים בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו ממשיכים במתווה כפי שסוכם ואנחנו ממשיכים גם ביעד המרכזי שאמרנו: להביא לשחרור חטופינו, להשלים את חיסולו של חמאס וכמובן גם להבטיח שבעזה לא יישנה האיום הזה, לא יהיה מה שהיה ולא יהיה גם משטר שמעודד טרור, מחנך לטרור ומשלם לטרור״.

+משפחות קלדרון, אנגל וקוניו התבשרו שיקיריהן ישוחררו הערב
20:39 27/11/23  |  עידן יוסף

המשפחות שחוזרות הביתה מתירות לפרסם: משפחת קוניו (שרון ובנותיה אמה ויולי). משפחת אנגל (קרינה ובנותיה מיקה ויובל). שתי המשפחות מותירות אבות בשבי. גם משפחת קלדרון התבשרה על חזרת שני הילדים סהר וארז לאמם.
11 החטופים הישראלים, כולם תושבי ניר עוז, וששת החטופים התאילנדים יגיעו למעבר כרם שלום ומשם יועברו במסוק לבית החולים איכילוב ולבתי חולים אחרים במרכז הארץ.
לאחר השחרור הצפוי, יישארו בשבי בעזה 49 חטופים מניר עוז ובהם ילדים, אימהות, אבות, סבים וסבתות.

+דיווח: עוד 6 תאילנדים ישוחררו היום
20:22 27/11/23  |  עידן יוסף

החטופים שישוחררו מתוספים לפועלים התאילנדים ששוחררו בתיווך טורקי ואירני.

+חטופה העידה: יחיא סינוואר ביקר אותנו במנהרות
20:16 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חטופה ששוחררה סיפרה למשפחתה כי בימים הראשונים לשבי הם הוחזקו במנהרה ומי שביקר אותם היה יחיא סינוואר  ▪  סינוואר הבטיח להם בעברית שלא יאונה להם כל רע וכי הם ״במקום הכי מוגן״  ▪  חטופים: הוכנסנו למבנים ובתוך זמן קצר הועברנו אל מתחת לאדמה; חלק מהמים ומהמזון היו מזוהמים

סינוואר. עברית טובה [צילום: מן הטלוויזיה]
+דובר צה"ל: חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל
19:51 27/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית כי חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל. לדוגמה, משפחת ביבס נחטפה על ידי פעיל חמאס והם מוחזקים עכשיו על ידי אחד הפלגים באזור חאן יונס. חלק מהפלגים מעכבים ומפריעים למו"מ לשחרור.

+11 החטופים הגיעו לשטח לישראל
18:24 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הבית הלבן מאשר שהושגה הארכה של יומיים בהפסקת האש  ▪  גורם מדיני ישראלי אישר כי אם החמאס יעביר עד חצות 20 שמות של חטופים שהוא יכול לשחרר תהיה הארכה של הפסקת האש ביומיים

תמונות שמפרסם חמאס [צילום: אלג'זירה]
ילדים חטופים מועברים לידי הצלב האדום
+מחווה לצה"ל: יהורם גאון חידש את "לא תנצחו אותי"
17:56 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

את השיר שכתבה והלחינה נעמי שמר, הקליט חתן פרס ישראל עם הלהקות הצבאיות ביוזמת מערך החינוך של צה"ל  ▪  גאון: "זה מתאים לימים האלה, שאין בכלל מחשבה אחרת - אנחנו רק ננצח"

לא ינצחו אותנו [צילום: עידו שחם, איליה חנוכייב, יוסי ציפקיס/יח"צ]
+גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות
17:29 27/11/23  |  עידן יוסף

המשפחות לא יופרדו. גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות שנכנסו לרשימה.

+בג"ץ: התחבורה הציבורית בשבת בשל המלחמה לא תופעל מחדש
17:18 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון: הנתונים מלמדים על ביקוש נמוך מאוד, עלות גבוהה מאוד והעדר צורך ביטחוני  ▪  מציין שחזקה על המדינה שתעמוד בהתחייבותה לחדש את הנסיעות אם יהיה צורך

חיילי מילואים בתחנת רכבת השלום [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת הראה לאלון מאסק את תמונות החטופים במליאה
16:59 27/11/23  |  עידן יוסף

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (ב׳) עם אלון מאסק במשכן הכנסת. הוא הציג בפני מאסק את מיצג החטופים במליאת הכנסת וציין בפניו כי ישראל עושה הכל על-מנת להשיבם, הודה לו על תמיכתו בישראל, שיבח אותו על אמירתו כי ״מעשים חזקים יותר ממילים״ והוסיף בהקשר זה: ״עכשיו זה גם הזמן להשקיע בישראל, לפתוח מרכזי מו״פ ומיזמים מהסוג שאתה יודע לעשות הכי טוב״.

+כוח משימה בינלאומי יפעל נגד מימון חמאס
16:57 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

13 מדינות בראשות ארה"ב הקימו את כוח המשימה מיד לאחר 7 באוקטובר, במטרה לשתף מידע ושיטות עבודה במאבק נגד מימון טרור בכלל; מצהירות על רצונן לשתף את המגזר הפרטי

חילופי מודיעין ושיטות חקירה [צילום: מג'די מוחמד, AP]
+בנק ישראל: צמיחה של 2% בלבד השנה וב-2024
16:49 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התחזיות גרועות מאשר בחודש שעבר, בעיקר בשל עומק הפגיעה בנדל"ן ובצריכה הפרטית  ▪  ירון הותיר את הריבית על 4.75%  ▪  הבנק צופה שתידרש השנה תוספת תקציב כפולה מזו שעליה מדבר סמוטריץ' ושהגרעון יזנק בשנה הבאה ל-5% תוצר

ירון. הריבית ללא שינוי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מצרים: הפסקת האש תוארך ביומיים
16:32 27/11/23  |  עידן יוסף

מצרים מודיעה: יש הסכמה על הארכת הפסקת האש בעוד יומיים כנגד שחרור עוד 20 חטופים ישראלים. לפי המצרים, השחרור היום צפוי להתקיים כמתוכנן. נראה כי הרשימה להיום תשתנה לדרישת ישראל.

+הארכו תקופות ונדחו מועדים בנוגע להליכי מס ומענקי סיוע
16:30 27/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) הליכי מס ומענקי סיוע, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 21 חברי כנסת ללא מתנגדים.
יוארךך תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בהליכי מס שונים. אם מועד תחילת ביצוע הפעולה חל לפני תום התקופה הקובעת (תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום 7 באוקטובר 2023) ומועד סיום ביצוע הפעולה, חל במהלך התקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה, תקופה זו לא תבוא במניין הימים לביצוע הפעולה. כמו-כן, יתוספו ימים למניין התקופות בעניין מכירת דירת מגורים מזכה לפי חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, התשכ"ג–1963.

+משרד רה"מ: "המו"מ בנוגע לרשימת המשוחררים נמשך. להימנע משמועות"
14:52 27/11/23  |  מירב ארד

משרד ראש הממשלה עדכן כי "המשא ומתן בנוגע לרשימת המשוחררים הבאים במסגרת מתווה שחרור החטופים נמשך. אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר ייתאפשר. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו מהימן."

+מדוע אי אפשר לעשות שלום
14:48 27/11/23  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

הם, שונאי ישראל הרבים ברחבי העולם ובייחוד בארה"ב שוכחים לשאול את השאלה הבסיסית: למה? למה אי-אפשר לעשות שלום בין ישראל לפלשתינים? להגיע להבנות

תרבות של שנאה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+לא-יהודים וחרבות ברזל: הזדהות עם המדינה, בינתיים
14:34 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האכזריות של חמאס חוללה מהפך בקרב רבים מתושביה הלא-יהודים של ישראל, אך מתחים רבים עודם ניצבים ברקע ובראשם ההתנגדות לעוצמת התגובה הישראלית - מנתח אקונומיסט

דרוזים וחיילים ליד גבול לבנון, 9.10.23 [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+דמעה מנצחת כל "סקופ"
14:30 27/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מסומם-המיקרופון שוב על המסך, כאילו דומע, חצי חיוך, אמרתי ואמרתי  ▪  השיג את יעדו  ▪  אך יש עדיין 177 תפילות לשלום מי שנשארו מאחור, במנהרות התופת של חמאס

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+פשיטה בשיפא, איתור מנהרות: תיעוד מפעילות יחידת שלדג ברצועת עזה
14:25 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יחידת שלדג ביצעה מאז תחילת המלחמה עשרות מבצעים, פשיטות מורכבות וחשפה אמצעי לחימה רבים בבתי החולים ברצועת עזה

יחיגת שלדג במלחמה [צילום: דובר צה"ל]
+האם יש סיכוי לשלום
14:17 27/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

אולי בכל זאת כדאי לנתח את האינטרסים באזורינו, ולנסות להבין מי הם הגורמים שהיו מעדיפים שארגוני איסלאם פונדמנטליסטיים יעלמו מהאזור

לחפש שותפים [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+העליון: המצב מחייב מאסר בפועל לשוהים בלתי חוקיים
14:12 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כבוב אימץ את עמדת המדינה ולפיה בשל המלחמה לא ניתן להסתפק במאסרים קצרים לתושבי יו"ש הנכנסים לישראל ללא אישורים

כבוב. ההחמרה - נגזרת מהמצב הביטחוני [צילום: לשכת עורכי הדין]
+המקדשים את המוות
14:04 27/11/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

סינוואר וחבר מרעיו, הספונים בינתיים בעזה תחתית, שלחו את אלפי הטרוריסטים כדי לרצוח כמה שיותר יהודים - וגם לההרג כשאהידים  ▪  ההמונים שהוא הפקיר מבני עמו נוגעים לו בקצה הציפורן

סינואר. רוצח שפל [צילום: עטיה מומחד/פלאש 90]
+המחבלים בחקירת שב"כ: הובלנו את החטופים לבי"ח שיפא
13:50 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מחבלי חמאס סיפרו בחקירתם כיצד חטפו עובדים תאילנדים באמבולנסים ונסעו לבית החולים שיפא כדי להסתירם במקום

חטופים בבית החולים שיפא
+לפתוח מיד את כל אתרי הבנייה
13:49 27/11/23  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה

כל יום שחלף בעשרת הימים האחרונים, הגדיל פי כמה וכמה את הנזק לענף שלנו  ▪  האתרים הריקים מאדם לא רק ששידרו למיליוני ישראלים על כך שהענף משותק לחלוטין, מעבר לנזק התודעתי הזה, הם גרמו לנזק כלכלי אדיר

אתרים ריקים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+גרמניה תתרום כ-7 מיליון אירו לחידוש גלריית קיבוץ בארי
13:23 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר הודיע על כך בסיום סיור עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בקיבוץ בארי  ▪  נשיא גרמניה: מי שיחזור לקיבוץ בארי יצטרך סוג של עוגן. לפיכך, החלטנו לקחת את החסות לבנייה מחדש של הגלריה לאמנות, ובית הכינוס שבו מתאספים אנשי הקיבוץ

הנשיא הרצוג ונשיא גרמניה בקיבוץ בארי [צילום: חיים צח/לע״מ]
+המפגש הראשון של אביחי ברודץ עם משפחתו לאחר השבי
12:59 27/11/23  |  מירב ארד

תיעוד המפגש הראשון של אביחי ברודץ עם משפחתו לאחר השבי בעזה.

[צילום: מרכז שניידר]
+סיכת "הנמר" הוענקה לסיירת גולני בלב הרצועה
12:17 27/11/23  |  מירב ארד

טקס סיום המסלול של לוחמי סיירת גולני התקיים בשבוע שעבר בעומק רצועת עזה, בתום מסלול ארוך של שנה וארבעה חודשים, במסגרתו לקחו חלק בלחימה. בטקס הוענקה ללוחמים סיכת "הנמר" המסורתית. מפקד סיירת גולני, סא"ל דוד: "כל נאום סוף מסלול, אני מספר כמה שאני גאה במחזור המסיים. בימים אלו, זה מקבל משמעות אחרת. אנחנו הדור שנפלה בחלקו הזכות והחובה להילחם עבור המדינה שלנו. היו גאים בעצמכם, המשיכו לפעול במקצועיות ובמסירות. אני גאה בכם- עד הניצחון!״.

+אויב מטורף
12:12 27/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

הרס עצום [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+החיילת אורי מגידיש: "מקווה שכל החטופים יחזרו"
12:05 27/11/23  |  מירב ארד

אורי מגידיש, החיילת שחולצה על-ידי צה"ל לפני כחודש, פרסמה בטיקטוק סרטון ראשון מאז שחזרה משבי חמאס. "אני שמחה לראות את כל הסרטונים המרגשים של החטופים שחוזרים הביתה למשפחות שלהם. "אני מאחלת לכל המשפחות שעדיין מחכות לחטופים להתאחד, ולחוות את אותם רגעים כמו שאני חוויתי" אמרה מגידיש בסרטון

+ועדת הכספים אישרה הגנה מפני עיקול על מענקים נוספים לחיילים
11:36 27/11/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה את הצעת צו הגנה על מענקים מיוחדים (חרבות ברזל) (תיקון התוספות), התשפ"ד - 2023. הצו מעגן הגנה מעיקול על מענקים שונים לחיילי מילואים וסדיר, דרך הכללתם בחוק הקובע כי מענקים מסוימים שמוענקים מכוח החלטת ממשלה, ושיימנו בתוספת לחוק, יהיו מוגנים מפני עיקול לתקופה של 90 ימים.

+מרגלית מוזס, תושבת קיבוץ ניר עוז, השתחררה מבי"ח וולפסון
11:35 27/11/23  |  מירב ארד

בשעה האחרונה השבה מרגלית מוזס, תושבת קיבוץ ניר עוז, השתחררה מהמרכז הרפואי וולפסון. כמחווה לשחרורה, הצוותים הרפואיים יחד עם מנכ״לית וולפסון ד״ר ענת אנגל ומשפחות השבות, שרו לה את השיר: ״עם ישראל חי״ והניפו דגלי ישראל. במרכז הרפואי וולפסון ערוכים לקבלת שבים ושבות נוספים ומייחלים לחזרתם של כולם לביתם במהרה.

+"רוני נחטף לעזה, הצליח להימלט - ונתפס שוב בידי חמאס"
11:12 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דודתו ילנה מגיד חשפה את סיפורו של רון קריבוי, ששוחרר אתמול מידי החמאס

רוני קריבוי. שוחרר מהשבי
+חופש ל-240 תמורת כל ה-6,000
10:54 27/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצד אחד של המתרס נמצאים 240 עם זהות ישראלית, המוטבעים בניקיון כפיים בהיותם אנשי עמל  ▪  בניגוד להם ניצבים 6,000 פלשתינים, שעלו בזקיפות קומה על שרטון הגדוש בשלל מעשי רצח אכזריים

הביאו את כולם [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+סורוקה: מוסיף להיות קשה מצבה של אלמה אברהם בת ה-84
10:32 27/11/23  |  מירב ארד

בית חולים סורוקה מעדכן (יום ב') כי מוסיף להיות קשה מצבה של אלמה אברהם בת ה -84 שהועברה אתמול בערב מרצועת עזה לבית החולים. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ כללי ועדיין נשקפת עדיין סכנה לחייה.

+עכשיו נלחמים
10:09 27/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה השתלט במהירות ובנחישות על הצבא הסר למרות הממשלה ולא כמו שניסו לטעון אותם מופקרים וחסרי אחריות כי הצבא יסור בעת פקודה רק למרות היועצת המשפטית לממשלה, בית המשפט העליון או למנרמלי הסרבנות, האנטי דמוקרטים

נתניהו. שנאה ואהבה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+קמפיין הכספים הקואליציוניים השקרי
09:42 27/11/23  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה

המורים החרדים מופלים לרעה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד הביטחון שיפץ מאות מקלטים בנהריה, מעלות ואשקלון

09:20 27/11/23  |  מירב ארד

מנהלת "מגן הצפון" באגף ההנדסה והבינוי שבמשרד הביטחון מובילה את התוכנית לשיפוץ ושדרוג מקלטים. באשקלון שופצו 160 מקלטים, בנהריה 190 מקלטים ובמעלות 40 מקלטים. כ-200 מקלטים נוספים בשלוש הערים נמצאים בתהליך שיפוץ מתקדם. העבודות מתנהלות באינטנסיביות ובמקביל. עבודות השיפוץ והשדרוג במקלטים בשלוש הערים הללו מצטרפות ל-229 מקלטים ששופצו בקרית שמונה והעבודה בהן הסתיימה לפני מספר חודשים.

+ "סינוואר מכיר את המערכת הפוליטית יותר מרוב המומחים"
09:03 27/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השביעי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

יחיא סינוואר. תוכנית גאונית [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+הכרת הטוב: קדושי עליון או פועלי זבל
08:45 27/11/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

יש 'דעת תורה' חרדית כוזבת שמשווה בעזות מצח חצופה את לוחמי צה"ל לפועלי הזבל, ויש 'דעת תורה' הפוכה הרואה בהם קדושי עליון המוסרים נפשם על עצם הקיום של העם והארץ

קדוש עליון [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם בפוסט טראומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני האיפכא מסתברע בבלוג
סניל  |  27/11/23 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
דודתו ילנה מגיד חשפה את סיפורו של רון קריבוי, ששוחרר אתמול מידי החמאס
איתן קלינסקי
מצד אחד של המתרס נמצאים 240 עם זהות ישראלית, המוטבעים בניקיון כפיים בהיותם אנשי עמל    בניגוד להם ניצבים 6,000 פלשתינים, שעלו בזקיפות קומה על שרטון הגדוש בשלל מעשי רצח אכזריים
עמנואל בן-סבו
ראש הממשלה השתלט במהירות ובנחישות על הצבא הסר למרות הממשלה ולא כמו שניסו לטעון אותם מופקרים וחסרי אחריות כי הצבא יסור בעת פקודה רק למרות היועצת המשפטית לממשלה, בית המשפט העליון או למנרמלי הסרבנות, האנטי דמוקרטים
בצלאל סמוטריץ'
עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה
אורי מילשטיין
חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השביעי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il