X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ג'ורג' סנטוס. גורש מבית הנבחרים האמריקני [צילום: סת' ווניג, AP]
הגירוש מן הקונגרס
ראוי שוועדת האתיקה של הכנסת תעיין בכובד ראש בתוכנה של ההמלצה של הוועדה בארה"ב, אשר אושרה ברוב גדול במליאת הקונגרס בוושינגטון. גם הבוחרים והמצביעים בישראל, ראוי שימצאו כי חברי כנסת יתנהגו ללא דופי, ותיפקודם יהא חף מכל טענה של התנהגות בלתי הולמת

לתשומת הלב של חברי הכנסת, בוחרים ונבחריהם: לראשונה זה שני עשורים, החליט בית הנבחרים של ארצות הברית לגרש משורותיו את אחד מחבריו: ציר הקונגרס ג'ורג' סנטוס, מן הסיעה הריפובליקאנית. החלטת הגירוש נתקבלה ברוב עצום, וזאת לאחר שוועדת האתיקה של הבית המציאה דוח חמור ולפיו ניצל חבר הקונגרס כסף ציבורי למטרות בלתי הולמות. בין השאר, נטען בדוח וועדת האתיקה כי סנטוס ניצל כספי ציבור לתשלום עבור בוטוקס, טיפולי פנים ועוד טענות על ניצול בלתי הולם של כספי ציבור.
ראוייה לציון עובדה אחת, לפחות: סנטוס לא הורשע בדין בבית משפט, והחלטת הגירוש נתקבלה למרות שלא הורשע. אין ספק, כי בכך ננקט צעד נדיר, ראשון תוך 20 שנים, למרות שחבר הקונגרס סנטוס לא הורשע בבית משפט. ההחלטה לגרש את אחד מצירי הבית, מוכיחה עד כמה רגישים חברי הבית לאופי התפקוד של אחד מן הצירים.
ייתכן מאד, וזו השערה בלבד, שוועדת האתיקה של הבית תנקוט צעדים זהים גם נגד חברי קונגרס אחרים שהתנהגותם הייתה בלתי הולמת, באשר סנטוס טען, כאמור, לחפותו. ההחלטה הזאת, בקונגרס האמריקאני, ראוי שתזכה לתשומת הלב של חברי הכנסת בישראל: אכן, וועדת האתיקה של הכנסת מחליטה, מדי פעם, להטיל עונשים על מי מחברי הכנסת שנמצא כי לא נהג כשורה. בין השר, מטילה וועדת האתיקה עונשים על מי שחטאו מקרב הח"כים. למשל, ביטול חלק מסוים ממשכורתו של ח"כ, או השעייתו מפעילות בכנסת למשך כמה שבועות. כלומר, אין הצבעה במליאת הכנסת על גירוש לתקופה מסוימת - לא ארוכה - של אחד מן הח"כים שחטא, לפי ממצאיה של וועדת האתיקה. והרי אצלינו, לפי דיווחים בתקשורת, מתפרסמים מדי פעם, גילויים על התנהגות לא הולמת של אחד מן הח"כים, של ישראל, אך ללא הרשעה בבית משפט.
הלקח של האירוע בוושינגטון ראוי שיילמד גם בירושלים: ראוי שוועדת האתיקה של הכנסת תעיין בכובד ראש בתוכנה של ההמלצה של הוועדה בארה"ב, אשר אושרה ברוב גדול במליאת הקונגרס בוושינגטון. גם הבוחרים והמצביעים בישראל, ראוי שימצאו כי חברי כנסת יתנהגו ללא דופי, ותיפקודם יהא חף מכל טענה של התנהגות בלתי הולמת. אחרת, כמו בוושינגטון: ראוי גם מליאת הכנסת תוכל להטיל עונש על ח"כ כלשהו, עד ביטול חברותו בכנסת, אם יימצא דופי בהתנהגותו. יש להניח כי ציבור הבוחרים בישראל מצפה שהכנסת תנהג כמו הקונגרס. זה פשוט מגיע לנו.

תאריך:  02/12/2023   |   עודכן:  02/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה קים
זעירא היה מבריק. חליווה גם כן. שניהם כריזמטים. ושניהם לא ערערו על ה"קונספציה". עצוב
אפרים הלפרין
יוכבד ליפשיץ הייתה מהחטופות הראשונות ששוחררו    בראיון לעיתון "דבר" סיפרה גב' ליפשיץ כי במפגש עם איש חמאס בכיר דובר עברית בימים הראשונים לשהותה בשבי היא שאלה אותו כיצד הוא לא מתבייש לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום
מנחם רהט
והם פשעו בי    דווקא צאצא של החתם סופר, אשר היה מגדולי מחבבי ארץ ישראל ויושביה, הופך עצמו ל'מכונת רעל' להכפשת השופכים דמם על הגנת יושבי הארץ ויושביה    דווקא צאצא של החתם סופר אינו מכיר את 'החלק החמישי' של השולחן ערוך    "כל האומר אין לו אלא תורה, אפילו תורה אין לו"
צבי גיל
מגמה כלל עולמית היא שהרעיון של שתי מדינות לשני העמים נמצא בתנופה חדשה, חזקה למדי בעולם ולהערכתי גם בישראל
איתן קלינסקי
יעקב, שהוא אחד מאבות האומה היהודית, מעד בעלותו על שרטון השקר, ואולי זה השרטון הפוגעני ביותר בערכי ארון הספרים היהודי ובוודאי שבערכי המוסר האנושיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il