X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
100 מיליון משתמשים תוך חודשיים [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
אקונומיסט לקראת 2024: בינה מלאכותית
כיצד צריך לפעול מנהל המסוקרן מהבינה המלאכותית
המהפכה האמיתית תגיע כאשר המגזר העסקי ישתמש בהרחבה בכלי בינה מלאכותית, אבל זה לא יקרה בן-לילה ובצורה אחידה בכל התחומים; המנהלים חייבים להתחשב בחששותיהם של העובדים

כאשר ChatGPT הושק בסוף 2022, הוא הפך במהירות לסנסציה ובתוך חודשיים השתמשו בו 100 מיליון איש. מספר המחפשים בגוגל "בינה מלאכותית" זינק והתקשורת הציתה את התלהבות המשקיעים בענף. אבל ההבטחה האמיתית טמונה בשימוש העסקי בכלים; זה יקרה יותר מהר מאשר המצאות קודמות, אבל לא בן-לילה – צופה עורכת אקונומיסט לענייני עסקים, רשאנה שאנביו, ב-The World Ahead 2024.
חברת הייעוץ מק'קנזי מעריכה, כי 75% מהשימוש העסקי בבינה המלאכותית יהיו בארבעה תחומים: שירות לקוחות; שיווק ומכירות; הנדסת תוכנה; ומחקר ופיתוח. ניווט בחוקי מס סבוכים או תמצות של מסמך משפטי עשויים להפוך למשימה קלילה. כותבי קודים רבים כבר משתמשים ב-Copilot של מיקרוסופט לכתיבת תוכנות. מחקרים מלמדים, כי עובדים מקצועיים שביצועיהם מתחת לממוצע, נוטים להפיק את התועלת הגבוהה ביותר מבינה מלאכותית – מה שיגביר את תפוקת העסקים. ניתן גם לקוות, כי הגישה לרבים מכלי הבינה המלאכותית תהיה קלה יותר מאשר לטכנולוגיות קודמות, הן באמצעות מומחים בתחום והן כאשר חברות כמו גוגל ומיקרוסופט יטמיעו אותם בתוכנות שלהן.
חברות גדולות רבות כבר מתנסות בכלים אלו. בנק מורגן-סטנלי עושה זאת לבניית כלי שיסייע למנהלי נכסים; חברת התרופות אלי לילי – לזיהוי מולקולות. ב-5% ממודעות הדרושים של הבנקים הגדולים בארה"ב צוינה מיומנות בינה מלאכותית בדרישות המשרה, ו-8% מהפטנטים שנרשמו בשנים 2022-2020 היו קשורים לתחום.
עם זאת, לא בכל התחומים תתקבל הבינה המלאכותית בהתלהבות – מציינת שאנביו. מחוץ למגזר הטכנולוגיה, רק שליש מן המנהלים בעולם אומרים שהם משתמשים בכלים אלו; כמחציתם ניסו אותם והחליטו לוותר, וחמישית לא נחשפו אליהם. בקיצור: מספר החששנים והספקנים כפול ממספרם של המאמצים.
חלק מהעסקים נוקטים זהירות, משום שהרוב על הטכנולוגיה עדיין אינו ידוע. לרובוטים הללו יש נטייה להמציא דברים הנשמעים אמינים עד להפחיד. סופרים, אמנים, צלמים ומו"לים הגישו תביעות על השימוש בתוצריהם בידי כלי בינה מלאכותית, וחלק מהעסקים חוששים מחשיפה משפטית. פערים כאלו בין המתלהבים למהססים הם שכיחים, והפערים באימוץ טכנולוגיות חדשות עשויים להיות ארוכים; עד לפני 15 שנה, רק לשני שלישים מהעסקים בארה"ב היו אתרי אינטרנט. חברות רבות משתמשות בציוד מיושן שאינו מאפשר להטמיע בינה מלאכותית. למנהלים במגזר הציבורי ובענפים מפוקחים – רבע מהתוצר האמריקני - אין תמריץ של ממש להתחדש.
חוסר ההתלהבות יכול להגיע גם מן העובדים, אשר למרות שהטכנולוגיה אמורה להקל עליהם – חלקם חוששים שהיא תחליף אותם. חברת הייעוץ BCG מצאה, כי עובדים בשטח מודאגים יותר מן הבינה המלאכותית מאשר דרגי הניהול. איגודים מקצועיים עשויים לפעול להאטת ההטמעה של בינה מלאכותית; יש מי שיילכו רחוק כמו איגוד הכותבים של הוליווד, ששבת השנה במשך חודשים בשל החשש מההשלכות על חבריו.
ובכן, כיצד צריך לפעול מנהל המסוקרן מהבינה המלאכותית? ההצעה של שאנביו: כדאי לבצע הערכה מפוכחת של היתרונות אל מול העלויות, לפני שמחליטים האם לאמץ אותה בהתלהבות או להיות חששן וספקן. והכי חשוב: העובדים צריכים להיות מעורבים, יש לשים לב לחששותיהם ולשכנע אותם בהנאה שבהתנסות.

המאמר המלא
תאריך:  07/12/23   |   עודכן:  07/12/23
+השאלה הכלכלית הגדולה בארה"ב היא פוליטית
08:07 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דבר אחד ברור: בשנת 2024 האינפלציה לא תדאיג במיוחד את ארה"ב. אבל האם המשק האמריקני יצליח להימנע ממיתון והאם הצמיחה תספיק כדי להעניק לביידן רוח גבית בבחירות?

האבטלה נמוכה אך זוחלת כלפי מעלה [צילום: קרלוס אוסריו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד צריך לפעול מנהל המסוקרן מהבינה המלאכותית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקונומיסט - תחזיות 2024
איתמר לוין
דבר אחד ברור: בשנת 2024 האינפלציה לא תדאיג במיוחד את ארה"ב. אבל האם המשק האמריקני יצליח להימנע ממיתון והאם הצמיחה תספיק כדי להעניק לביידן רוח גבית בבחירות?
איתמר לוין
לכאורה כל העולם אמור לצאת נשכר מן המעבר לניטראליות בפליטות הפחמן, אבל למעשה יהיו מנצחים ומפסידים    התמונה מורכבת ואף מפתיעה מכפי שניתן היה לצפות
איתמר לוין
ציר בייג'ינג-מוסקבה-טהרן חותר תחת הלגיטימיות של ארה"ב, וכאשר מוסיפים לכך את המלחמות ברחבי העולם ואת הבחירות לנשיאות ארה"ב - התוצאה היא שנה העשויה להיות האחרונה של הסדר הקיים
איתמר לוין
ארה"ב אינה מסוגלת להמשיך להוביל את התמיכה, בשל הפוליטיקה הפנימית    אירופה צריכה להרחיב את ייצור הנשק, כך שתוכל לחמש את אוקראינה מבלי לפגוע בבטחונה שלה
איתמר לוין
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ צפויים להתמודד שוב, בבחירות שלתוצאותיהן יהיו השלכות עצומות על העולם כולו - החל מהאקלים וכלה באוקראינה - ועוד יותר מכך על הדמוקרטיה האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il