X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן-ישי. יוצא דופן [צילום: משה שי/פלאש 90]
"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (18)
הכתב לענייני צבא כגיבור, כתועמלן וכיצרן מיתוסים רק קומץ עיתונאים ישראלים נהרגו תוך מילוי תפקידם בסיקור מלחמות, כיוון שהכתב הישראלי לענייני צבא העדיף תמיד את "בית סוקולוב" בתל אביב ואת "בית אגרון" בירושלים על פני החזיתות
חופש העיתונות
בכל מלחמות ישראל היללו כתבים ישראלים לענייני צבא את הלוחמים - ובעיקר, את מפקדיהם, והסתירו כישלונות מחפירים. וככל שדרגת המפקד בכירה יותר - הרי זה משובח. "כשם שסעיפים שונים בחוקה נשכחים בעת מלחמה, כן גם מוכרחים להפר את חופש העיתונות. המחיר יכול להיות יקר, אך אם המדינה שווה זאת, גם המחיר הזה כדאי.

טובות הנאה
"יש הרבה דרכים לצנזורה, והרעה מכולן", טען משה נגבי "היא צנזורה עצמית. "ועדת העורכים" הסכימה ערב מלחמת יום הכיפורים להפסיק לדווח על ההיערכות הערבית לאורך גבולות ישראל, כדי לזכות בטובות הנאה.

תקשורת ומלחמה (2)
בצד היותם מבקרים לכאורה של המערכת הצבאית, מפיקים הכתבים לענייני צבא יחסי ציבור לצבא ולגנרלים. על כך עמד כבר פיליפ נייטלי בספרו החשוב, "הקרבן הראשון", שכותר-המשנה שלו: "ממלחמת קרים ועד ויטנאם: הכתב לענייני צבא כגיבור, כתועמלן וכיצרן מיתוסים". ספרו סוקר את תולדות הכתיבה העיתונאית בענייני צבא מראשיתה - ובעיקר את סיקור המלחמות - עד למערכת פוקלנד (1982). משום-מה התעלם נייטלי ממלחמות ישראל. לדעתי, דוגמאות ממלחמותינו היו מעצימות את טיעוניו.
למשל, כתבים לענייני צבא בישראל כמעט שלא נפגעו במלחמות ישראל - לעומת מאות עיתונאים ועיתונאיות שנהרגו בסקרם מלחמות ברחבי העולם. רק קומץ עיתונאים ישראלים נהרגו תוך מילוי תפקידם וביניהם ראויים לציון רפי אונגער, שנהרג עם אלוף אלברט מנדלר במלחמת יום הכיפורים, ואילן רועה, שנהרג יחד עם תא"ל ארז גרשטיין בלבנון. דרך אגב, בסיקור מלחמות ישראל נהרגו הרבה יותר עיתונאים זרים ואפילו אנשי יחידת הצנזורה הצבאית.
זה נובע משום שהכתב הישראלי לענייני צבא העדיף תמיד את "בית סוקולוב" בתל אביב ואת "בית אגרון" בירושלים על פני החזיתות. רון בן ישי הוותיק יוצא מן הכלל הזה, ואף עוטר בצל"ש הרמטכ"ל על שחילץ נפגעים בקרב על מתחם סרפאום ("אורחה") בגדה המערבית של תעלת סואץ ("אפריקה") במלחמת יום הכיפורים. אזכיר, שדן שילון מקול ישראל, שלא היה כתב לענייני צבא, חילץ נפגעים בקרב על תל פחר בגולן במלחמת ששת הימים.
כתועמלנים, מצטיינים הכתבים הישראלים לענייני צבא במיוחד. בכל מלחמות ישראל הם היללו את הלוחמים ובעיקר את מפקדיהם והסתירו כישלונות מחפירים. וככל שדרגת המפקד בכירה יותר - הרי זה משובח. לשיא הגיעו כתבינו אחרי מלחמת ששת הימים, כששפכו הרבה שמן למדורת "תרבות האלבומים" שהיכתה בנו קשות.
כבוני מיתוסים, הצטיינו כתבינו בשנים 1973-1967 כשציירו את צבאנו כעשוי בלי-חת, את הערבים כחסרי כל יכולת צבאית (למרות מלחמת ההתשה), את חיילינו כגיבורים עצומים ואת מפקדינו הבכירים כגאונים ברמה של אלכסנדר הגדול, סקיפיו אפריקנוס ונפוליאון. כל המבנה הזה התמוטט כמגדל קלפים עד מוצאי יום הכיפורים תשל"ד והמשיך להתפורר עד יומה האחרון של מלחמת יום הכיפורים ובמלחמותינו הבאות.
מחיר כדאי
אחת התופעות המיוחדות ליחסי צבא-תקשורת הנה צנזורה צבאית. זו קיימת גם בדמוקרטיות, למרות שמניעה מוקדמת חוקית בדמוקרטיה רק לגבי פשע וידיעה עיתונאית אינה נחשבת לפשע - גם אם גילתה סוד כמוס. צנזורה צבאית לגיטימית בדמוקרטיה רק במלחמות וישראל נמצאת במלחמה עוד מלפני הקמתה. ריימונד ניקסון, מבכירי חוקרי העיתונות בארצות-הברית, ציין, כי שליטה במידע חיונית לניהול המלחמה כמו שליטה במשאבי האנוש של המדינה, או שליטה בחומרי הגלם שלה. כשבוע לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה באירופה הוא כתב: "כשם שסעיפים שונים בחוקה נשכחים בעת מלחמה, כן גם מוכרחים להפר את ... חופש העיתונות ... המחיר יכול להיות יקר, אך אם המדינה שווה זאת, גם המחיר הזה כדאי. כשם שלפרט יש זכות עליונה לנקוט כל אמצעי להגנתו העצמית - בנשק ובכל מחיר - כך אומה יכולה לנקוט אותה דרך להגנתה".
יש הרבה דרכים לצנזורה והרעה מכולן - טען משה נגבי - היא צנזורה עצמית. בשנות השישים רווח מיתוס כי העיתון "ניו-יורק טיימס" נמנע מלפרסם ידיעה של תאד שולץ, כתבו בפלורידה, על הפלישה המתוכננת למפרץ החזירים; וכך לא מנע את ביצוע הפלישה הכושלת לקובה, שתכננה CIA. מחקר של דניאל קנדי הפריך לחלוטין את הטענה. קנדי הראה, כי הידיעה פורסמה בהשמטות שנבעו מאתיקה עיתונאית, בעמוד הראשון של העיתון. המיתוס הזה כיכב בשנות השישים והשפיע על סיפור דומה בישראל. יעקב ארז, הכתב לענייני צבא של מעריב, הגיש ביום חמישי, יומיים לפני מלחמת יום הכיפורים, ידיעה לצנזורה הצבאית על הכוננות בגבולות. ייתכן שצנזורה עצמית במעריב שינתה את מה שכתב ארז. הצנזורה מחקה יותר מחצי מידיעתו והיא פורסמה למחרת היום, ערב יום הכיפורים, בעמוד הראשון של מעריב.
בשנת 1996 קיבלתי צילום של הידיעה שהגיש ארז לצנזורה, שכלל את מחיקות הצנזורה. התברר שבידיעה אין שום התרעה ממשית למלחמה הקר̤בה, אלא דווקא הבטחה שצה"ל מוכן לכל מקרה ויידע להתגבר על אויבינו - המיתוס השקרי מאז ומתמיד - עובדה שהוכחה במלחמה ככוזבת לחלוטין. אך את המיתוס, שפרסום הידיעה של ארז במלואה היה מונע את ההפתעה, קשה מאוד לנפץ גם עשרות שנים אחרי שהופרך.
את המידע הביטחוני חוסמות בכל העולם צנזורה כפויה על-ידי החוק, מדיניות של האמנה בררנית (סלקטיווית) ומפלה, מניעת גישת עיתונאים לאזורים מסוימים, מסירת מידע מגמתי וחלקי (דיס-אינפורמציה), מניעת העברת מידע, או עיכובו, ושיטות שונות להטרדת עיתונאים, כולל התנכלות לשלומם.
מוחקים בלבד
אחד האירועים המגוחכים ביותר בתולדות העיתונות הישראלית היה מאבק בין העיתון "על המשמר" ממש לפני סגירתו לבין הצנזורה הצבאית: לעיתון הודלפה רשימת המשקאות המוגשים לאלופים בישיבות המטכ"ל והוא ביקש לפרסמה. הצנזורה התנגדה - הרי זה סוד נורא, שחשיפתו תפגע חמורות בביטחון ישראל. רק איום של העיתון לפנות לבג"ץ קטע את הפארודיה.
הצנזורה בישראל מנעה שנים פרסום יחידות מיוחדות - ובעיקר את פרסום סיירת מטכ"ל. בשנות החמישים והשישים נהגה הצנזורה למחוק את מספרי הרכב הצבאי מתמונות שהתפרסמו. כמו-כן, נאסר לפרסם צילומים של מבנים ציבוריים בשלמותם - מחשש שישמשו את מודיעין האויב לצורך חבלה. גם מספרי יחידות - ולפעמים גם שמותיהן - נאסרו לפרסום.
הצנזורה ביקשה להסתיר, כי אלי כהן, "האיש שלנו בדמשק", נתפס בידי הסורים. העיתונות הישראלית הסכימה והדבר פורסם רק אחרי הוצאתו להורג. למאזינים לרדיו דמשק ולתקשורת הערבית נודע הדבר כמעט בזמן אמת. כלומר, הצנזורה נועדה להסתיר כישלון של "המוסד" מהציבור הישראלי.
מאז ראשית ספטמבר 1973 מלאה העיתונות הישראלית בדיווחים על ריכוזי כוחות ערביים בגבולותינו עם מצרים ועם סוריה. את הדיווחים העבירו סוכנויות ידיעות זרות וכתבים אזוריים בעיתונות הישראלית. ביום חמישי, יומיים לפני מלחמת יום הכיפורים, בעודו מעלה את רמת הכוננות בצה"ל לרמה ג' - הגבוהה ביותר - נועד רא"ל דוד אלעזר, הרמטכ"ל עם "ועדת העורכים", שייצגה את העיתונות העברית בארץ (כולל "ג'רוזלם פוסט") וביקשהּ להפסיק לדווח על ההיערכות הערבית לאורך גבולות ישראל. כלומר, "ועדת העורכים" הסכימה, כדרכה, להעלים מידע מהציבור הישראלי כדי לזכות בטובות הנאה (הדלפות ביטחוניות).
בשלושה-עשר בספטמבר 1973 התחולל קרב אווירי גדול בשמי סוריה, לבנון והגיע עד לקרבת קפריסין. מטוסי קרב סוריים ניסו למנוע מחיל-האוויר לצלם את ההיערכות הסורית. בקרב הופלו תריסר מטוסים "מיג" סוריים ומטוס "מיראז'" ישראלי. העיתונות הישראלית דיווחה בשמחה על הפלת שלושה-עשר מטוסים, והבדיחה הנפוצה הייתה, שלסורים היה מזל, שהקרב לא התרחש בעשרים בחודש ...
ירושה קשה
אחרי מלחמת ויטנאם החליטו האמריקנים והבריטים לאמץ את השיטה הישראלית של הפעלת כתבים בשדה הקרב במאגרים ("פּוּלים"), כדי למנוע תחרות ביניהם. במלחמת המפרץ ("סופת מדבר") נכשלו מאגרי העיתונות של הפנטגון ובמלחמה באיי פולקלנד-מאלווינאס הצליחה השיטה לחיל-הים הבריטי. במלחמותיהם בעירק ובאפגניסטן עברו האמריקנים לשיטה אחרת הטמעת (Embedding) עיתונאים ביחידות מתוך הנחה, שעיתונאי שנמצא בחזית עם חיילים וחי עמם, לא יפגע בביטחונם.
מאז תש"ח נהוגה בצה"ל האמנה (Accrditation) של כתבים לענייני צבא - שערורייה שבג"ץ נתן לה תוקף בשנות החמישים - במסגרת רדיפת ממסד מפא"י אחרי השבועון "העולם הזה". ממתי יש לארגון/מוסד הזכות לקבוע אילו עיתונאים יסקרו אותו?! השערורייה נשנתה בסוף המאה העשרים כשהצבא סירב להאמין את הכתב לענייני צבא של "מקור ראשון". כעבור כמה שנים החליט הארץ לוותר על האמנת כתביו בידי הצבא, אך השיטה ממשיכה לפעול.
תופעה מעניינת רווחה ביחסי הצבא עם רשות השידור. הצבא הסכים לתת לרדיו (ולאחר מכן - לטלוויזיה הישראלית) זכות ראשונים על ידיעות - תמורת התחייבות רשות השידור להעביר את הכתבות בענייני צבא לאישור מוקדם של דובר צה"ל. קראו לזה "דִברוּר". כלומר, קול ישראל והטלוויזיה הישראלית שידרו רק מה שהיה רצוי לדובר צה"ל. משמע, הציבור הישראלי קיבל מרשות השידור שירות גרוע בסיקור ענייני הביטחון של ישראל.
הדברים הגיעו עד כדי "מרד" - מספר רון בן ישי בספרו האוטוביוגרפי: הוא ונחמן שי הפסיקו לסקר את הצבא עד שמשה דיין, שר הביטחון, טרח לנזוף בהם אישית והם שבו לעבודתם.
מוניטין פגומים
את יחידת דובר צה"ל הקים מוש פרלמן, עיתונאי יהודי אמריקני שעלה ארצה בשנת 1946. עד אז נסמכו ה"הגנה" וצה"ל על כתריאל כץ, דובר ה"הגנה". כץ היה איש שירות הידיעות (ש"י) של ה"הגנה", שהיה אחראי לפני קום המדינה על המעקב אחרי "הפורשים".
בזמנו דובר צה"ל היה ראש מחלקת ביטחון והסברה (בה"ס) באמ"ן - תפקיד, המשקף את החשיבות המעטה, שהקנה המטכ"ל ליחסי הציבור של הצבא. אחרי פרלמן מונו לתפקיד, בעיקר אנשי מודיעין (כמו אריה שלו, יואל בן-פורת, אפרים לפיד, אילן טל, עמוס גלעד, רון כתרי ורונן מנליס) וכאלה שהרמטכ"לים היו חייבים להם קידום - חוץ מהעיתונאים נחמן שי, אבי בניהו ועודד בן-עמי.
תא"ל דניאל הגרי, הדובר הנוכחי, היה לוחם נועז בקומנדו הימי ומפקד שייטת 13 ולא איש תקשורת, למרות הצלחתו בתפקידו ב"חרבות ברזל". בניגוד לגנרלים שקדמו לו בתפקיד, הפגין הגרי עקומת למידה חיובית וכנראה הבין את תפקידו ולא נפל לבורות, שכמה מקודמיו הרבו ליפול אליהם.
תא"ל הגרי מפקד על חטיבה באגף המבצעים (אמ"ץ) במטכ"ל. הוא ירש מקודמיו בתפקיד יחידה עם מוניטין בעייתי, שנכשלה רבות - בעיקר בתחום הפוליטי. מלבד היותו מסנן עצום שניסה להסתיר את העובדה שביהודה ובשומרון מתנהלת מלחמת טרור נגד הנוכחות היהודית, נתפס דובר צה"ל לא-מעט פעמים כשהוא מסתמך בהודעותיו על הודעות ארגוני הטרור. כלומר, מנפיק הודעות שקריות אנטי-יהודיות על אירועים ביהודה ובשומרון.
תחילת דרכו של הגרי הייתה כושלת בעניין הזה. כנראה, התקשה לשנות דרך פעולה כושלת, שאימצה היחידה הרבה לפני הגיעו אליה. מלחמת "חרבות ברזל" הבהירה מאוד את הגבולות ובאחרונה פסקו התלונות על פוליטיזציה של הודעות דובר צה"ל.
בניגוד לתקופות קודמות, כעת יחידת דובר צה"ל הנה גוף גדול מאוד שיש לו נציגויות ביחידות הצבא. ועדיין השאלה הנה האם זה דובר הצבא, או דובר הרמטכ"ל? התשובה תלויה, כנראה, באישיות הרמטכ"ל. בנוסף להוצאת הודעות דובר, לתדריך יומי לתקשורת ולמענה לשאלות עיתונאים והציבור, מפעיל דובר צה"ל במלחמות יחידת מילואים של כתבים הממלאת בפועל את מקומם של הכתבים לענייני צבא שנעדרים בדרך כלל משדות הקרב.
במלחמת יום הכיפורים תוגברה יחידת המילואים של דובר צה"ל באנשי מרכז ההסברה במשרד ראש הממשלה - עובדי מדינה שפעלו במדים כדי להעביר מסרים פוליטיים, שניסו להציל את יוקרת ממשלת גולדה מאיר לקראת הבחירות שהיו במהלך המלחמה.
במערכת שלום הגליל ובמלחמותינו בלבנון היו לא-מעט אנשי מילואים של דובר צה"ל, שפעלו בהתאם להשקפתם הפוליטית המנוגדת לעמדת ממשלת ישראל. אחד מאנשי המילואים בדובר צה"ל היה שארל אנדרלן, כתב תחנת הטלוויזיה "פראנס 2" הצרפתית, שפרסם את הכזב על הריגת הנער מוחמד א-דורה בירי צה"ל בצומת נצרים במהומות אוקטובר 2000.
ראוי לציין, כי למרות שכביכול יש מערכת מיון לתפקידים הללו, רבים מההחיילים המשרתים שירות חובה בדובר צה"ל ובגלי צה"ל, הנם בנים של סלבריטיז ושל בכירים בממשל, במשק, בפוליטיקה, בצבא ובעיתונות. כזכור, סקר שנערך בקרב בוגרי קורס טיס בקיץ האחרון גילה, כי רבים מביניהם מקושרים לאנשי צוות אוויר בצבא. כלומר, נֶפּוּטיזם - העדפת קרובים וחברים - הנה מכת מדינה, ולא עניין פרטי של חטיבת דובר צה"ל.

תאריך:  05/12/2023   |   עודכן:  05/12/2023
+במיוחד במלחמה: מתגברת הבדידות של צעירים ללא משפחה
01:50 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל הפורום לכפרי נוער: כ-4,000 צעירים במסגרות חוץ ביתיות, 50% ללא רקע משפחתי, מתמודדים עם מצוקה כלכלית ונפשית מאז פרוץ המלחמה  ▪  יו"ר ועדת הצעירים מבטיחה לנסות לקדם חוק שיכיר, יקדם ויתמוך בצעירים חסרי עורף משפחתי

העין הציבורית לא רואה בימים סוערים [canva]
+21 אנשי צוותי רפואה נעצרו בחשד לסיוע לחמאס
00:58 06/12/23  |  עידן יוסף

21 אנשי צוותי רפואה נעצרו בחשד לסיוע לחמאס במלחמה, ביניהם רופאים, פראמדיקים ועובדי בית חולים בדרום הרצועה (כאן חדשות).

+מתוך מנהרות בעזה: בכירי חמאס שחוסלו בתיעוד נדיר
00:52 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, הצליחו לתקוף ולחסל מפקדים מרכזיים בחטיבת צפון עזה, החטיבה השנייה בגודלה של חמאס  ▪  מפקד החטיבה ובכירים נוספים חוסלו בהתקפה על מנהרה שהוסתרה מתחת לבתים אזרחיים ליד בית החולים האינדונזי  ▪  במקביל, חוסלו ארבעה מג"דים בחטיבת העיר עזה, ותשתיות ומפקדות נפגעו משמעותית  ▪  חילוץ מודיעיני מחומר שנתפס ברצועת עזה בוצע על-ידי אגף המודיעין

+ביידן קורא לגינוי עולמי של האלימות המינית מצד חמאס
00:34 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנשיא הפנה את קריאתו לממשלות, ארגונים בינלאומיים, החברה האזרחית והמגזר העסקי  ▪  ראש הממשלה לארגוני זכויות האדם: "אתם שותקים בגלל שמדובר בנשים יהודיות?"  ▪  בצה"ל מבקשים להימנע משיח לא אחראי בנושא

ביידן יורד מהמטוס בבוסטון [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+תישלל אשרת השהייה בישראל של המתאמת ההומניטרית מטעם האו"ם ליו"ש
23:59 05/12/23  |  עידן יוסף

שר החוץ אלי כהן החליט לשלול את אשרת השהייה בישראל של המתאמת ההומניטרית מטעם האו"ם ליהודה ושומרון ולרצועת עזה לין הייסטינגס. "מי שלא גינתה את חמאס על הטבח האכזרי, על חטיפה של קשישים ותינוקות, על מעשי התעללות ואונס נוראיים אך מגנה את ישראל, מדינה דמוקרטית שמגינה על אזרחיה, לא תיכנס לישראל", אמר.

+שר האוצר אינו אומר אמת
23:48 05/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אם בשנה שעברה התקציב לישיבות הסתכם ב-1.2 מיליארד שקלים, הרי בתקציב הנוכחי הוא יסתכם ב-1.7 מיליארד שקלים - זו לא הפחתה בתקציב, זה גידול בסכום כספי גדול של חצי מיליארד שקלים לצרכי הישיבות

סמוטריץ'. לא אומר אמת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביקורת בקואליציה על העקיצה הפוליטית של גנץ לנתניהו במסיבת עיתונאים
23:24 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו: "הכספים הקטנים הללו הם לא הרבה כסף"  ▪  ארבל: "ניצול במה ביטחונית כדי לפלג בשעת מלחמה"  ▪  ראש הממשלה רומז שחמאס רוצה בפיטוריו במלחמה

[צילום:השר גנץ חיים גולדברג/פלאש 90]
+הייטקיסטים ירושלמים פיתחו כלים חדשניים להסברה הישראלית
22:21 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

160 אנשי הייטק ירושלמיים פיתחו את הכלים הטכנולוגיים  ▪  הפיתוחים נועדו להתמודד עם אתגרים כמו חדשות-כזב, רשתות חברתיות והטיות אנטי-ישראליות  ▪  מערכת חמ"ל לניהול מערך הסברתי ואיתור הפרת זכויות יוצרים ברשומות אנטי-ישראליות הם בין הפיתוחים הבולטים, שצפויים לשמש את משרד החוץ וגורמים נוספים

האקתון Hasbara-Tec [צילום: משרד החוץ]
+סמוטריץ': "המתקפות נגד ליבמן בשל עמדותיו האמיצות הן בושה וחרפה"
22:07 05/12/23  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ׳, יוצר להגנתו של אליהו ליבמן: "הוא גיבור ישראל שהציל חיי לוחמים ואזרחים ואח שכול בעצמו, בנו נלחם כעת בתוך עזה ובן נוסף נחטף על ידי הנאצים של חמאס. צריך להצדיע לו ולהעריץ אותו על אהבתו ואחריותו למדינת ישראל ולביטחון העם ישראל גם כאשר הלב נקרע והדילמות מייסרות.
"המתקפות נגדו בשל עמדותיו האמיצות הן בושה וחרפה וחושפות סטנדרט כפול מצד מי שדורשים, בצדק רב, לחבק את המשפחות ולכבד אותן, אך בה בעת פוגעים ומשפילים אב שבנו חטוף בידי חמאס. רק דרך הגברת הלחץ הצבאי והכתישה של חמאס נצליח להסיר את האיום מעל המדינה כולה, להשמיד את חמאס, ולהחזיר בעזרת השם את כל החטופים הביתה".

+דובר צה"ל: מספר החטופים עלה ל-138
21:45 05/12/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל מספר החטופים עלה ל-138, לאחר שהתברר כי אחד הנעדרים הוא למעשה חטוף. תא"ל דניאל הגרי: "אתייחס לחטופות ולחטופים, אנחנו עדים גם לעדויות וגם נחשפים לסרטים נוספים של אותם חטופות וחטופים. לי יצא לשוחח עם אחד מהם, יגיל יעקב בן ה-12, ואני שומע עוד עדויות וגם נחשף לסרטונים, ראיתי את הסרט של עמית סוסנה שנחטפה. אני חושב שמדובר בגיבורי ישראל שנהגו בגבורה, באומץ לב, גם לפני וגם אחרי. נלחמו במחבלים פחדנים ושפלים, שלקחו נשים וילדים לשבי בעזה, וקודם כל צריך להראות את אומץ ליבם - ואני משוכנע שזה גם אומץ הלב של מי שעדיין נמצא וחטוף בעזה, ואנחנו דואגים לו מאוד.
"אני רוצה להגיד שאנחנו צריכים לנהוג ברגישות מאוד מאוד גדולה. המידע, זה לא אחראי להתחיל לדבר על מידע כזה או אחר, שגם חלקו לא מדויק - חשוב מאוד לנהוג בזהירות ובאחריות. אנחנו אוספים מודיעין ומידע מסביב לשעון, ויש לנו תכלית אחת: להביא את החטופים הביתה. אנחנו מפעילים את כל הלחץ שלנו על ארגונים בינלאומיים שיוודאו את מצבם ושלומם, ויתנו מענה רפואי לגברים ולנשים, לחטופות ולחטופים. והתכלית שלנו היא אחת: להביא את כולם הביתה".

+נתניהו למשפחות החטופים: "יש דרישות שגם אתם לא הייתם מסכימים להן"
21:26 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפגישת קבינט המלחמה עימן אמר ראש הממשלה כי דרישת הסף של חמאס היא שימור שלטונו ולכך לא ניתן להסכים  ▪  הפגישה הייתה סוערת ומשפחות החטופים רבו בעיקר ביניהן

בני אחת המשפחות בכניסה לפגישה עם קבינט המלחמה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרמטכ"ל סירב לבדיקה שאינו נושא מכשיר הקלטה
20:32 05/12/23  |  עידן יוסף

בכניסה לקבינט ניהול המלחמה אמש, התבקש הרמטכ״ל הרצי הלוי ע״י מאבטחת של משרד רה״מ (לא 730 של שב״כ) לערוך חיפוש בחפציו, כדי לוודא שאין בהם מכשיר הקלטה.
רא"ל הלוי סירב והביע תרעומת על ההנחיה החריגה בין היתר בפני המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. לפני כחודש וחצי פורסם שעובדי לשכת רה״מ ביקשו למנוע הקלטות ע״י קציני צה״ל, למרות שהדבר היה נהוג זמן רב (חדשות 13).

+הגרדיאן חוזר בו מטענת המרגל בבסיס צה"ל
20:28 05/12/23  |  עידן יוסף

הגרדיאן הבריטי חוזר בו מהטענה שמרגל מתוך בסיסי צה״ל העביר לחמאס תכניות מפורטות. בתדרוך המדובר של צה״ל שעליו נשען העיתון לא נאמר שהיה מרגל כזה (חדשות 12).

+ארה"ב תמנע ויזה מ"מתנחלים מחוללי אלימות נגד פלשתינים"
20:22 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ בלינקן הכריז על מדיניות חדשה למנוע ממתנחלים ישראלים קיצוניים האחראים לאלימות ביהודה ושומרון להגיע לארצות הברית  ▪  ייתכן שגם בני משפחה שאינם בקשר עימם יוגבלו

אנתוני בלינקן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל: מכינים היטב אפשרות למלחמה נגד חיזבאללה
19:20 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רא"ל הרצי הלוי: אנחנו גובים מחיזבאללה מחיר גדול שהארגון הזה מתאמץ להסתיר  ▪  כוחותינו מכתרים את מרחב חאן יונס  ▪  "אין לנו מידע מלא היכן נמצאים החטופים"  ▪  "מי שחשב שצה"ל לא יידע לחדש את הלחימה בתום ההפוגה - טעה"

הרצי הלוי ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים
18:34 05/12/23  |  עידן יוסף

  • רס״ר (מיל׳) מתן דמארי ז"ל הי"ד, בן 31, מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש (215), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ר (מיל׳) עילי אליהו כהן ז"ל, בן 23, מבית נחמיה, לוחם בגדוד 7008, שבעוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא הועלה בדרגה לאחר מותו.

רס"ר (מיל') עילי אליהו כהן ז"ל הי"ד
רס"ר (מיל') מתן דמארי ז"ל הי"ד
+צה"ל פועל בלב חאן יונס: "היממה העצימה ביותר מתחילת התמרון"
17:48 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מטוסי חיל-האוויר הוצאו לפעולה בשני סבבי תקיפה עצימים, יוצאי דופן בהשתתפות נרחבת של כלל טייסות הקרב בחיל  ▪  התקיפות כללו מספר רב של מטרות טרור  ▪  במקביל, לוחמים בקרבות עם מחבלים במעוזי הטרור של חמאס בג'באליה ושג'עייה  ▪  המטח למרכז הארץ - הנרחב מתחילת הלחימה

לוחם ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+עצירים ביטחוניים לא ינכחו פיזית בדיון בעניינם
17:34 05/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אימץ את עמדת השב"ס, אשר הפעיל את הוראת השעה שנחקקה לזמן המלחמה, וקבע: שני נאשמים בעבירות טרור ישתתפו בדיון רק בוויעוד חזותי

הזכות להליך הוגן לא תיפגע [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+אזעקות הופעלו בקריית שמונה, מנרה וכפר גלעדי
17:12 05/12/23  |  עידן יוסף

לא התקבלו קריאות על נזק או נפגעים.

+סרט הזוועות יוקרן למנהיגי החברה הערבית בישראל
17:10 05/12/23  |  עידן יוסף

משרד ראש הממשלה: הערב תיערך הקרנה של סרט הזוועות למנהיגי החברה הערבית בישראל, ובהם ראשי רשויות מקומיות ערביות, מנכ"לי רשויות מקומיות ערביות, מנהלי מתנ"סים ברשויות מקומיות ערביות, אנשי תקשורת, עיתונאים ומובילי דעה מהחברה הערבית בישראל.

+המל"ג תדון בהקמת אוניברסיטה בקרית שמונה
17:09 05/12/23  |  עידן יוסף

שר החינוך יואב קיש יביא הערב לישיבת המל"ג את החלטתו להקים את האוניברסיטה הראשונה בגליל, אוניברסיטת קריית שמונה. היא תוקם בשטחה המוניציפלי של העיר.

+גלנט ממליץ: מנהלת תקומה תטפל גם ביישובי הצפון
17:01 05/12/23  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט החליט: תוקם מנהלת ״אופק צפוני״ שתפעל לשיפור המצב הביטחוני בצפון הארץ - הגדלת כיתות הכוננות וחימושן, שיקום תשתיות שנפגעו, מיגון היישובים. בנוסף, גלנט ימליץ לקבינט על הרחבת סמכויות מנהלת ״תקומה״ לטיפול גם ביישובי הצפון (גלי צה"ל).

+השלל שנתפס במשאיות הסיוע: 50 מיליון דולר ורחפנים
16:58 05/12/23  |  עידן יוסף

בימים האחרונים התגלו בבדיקות משאיות האספקה שעושה ישראל: 50 רחפנים. 50 מתאמי הטלת חימוש מהרחפנים. והיום התגלו 50 מיליון דולר (חדשות 14).

+טיל נ"ט נורה לכיוון מרחב מנרה
16:56 05/12/23  |  עידן יוסף

בדקות האחרונות: ירי טיל נ"ט לכיוון מרחב מנרה ברכס רמים, אצבע הגליל. אין פרטים נוספים.
במהלך היום קיבל חיזבאללה שבע פעמים אחריות למעשי ירי לישראל.

+בריטניה: טיסות הסיור שלנו כוללות את המרחב האווירי של ישראל ועזה
16:55 05/12/23  |  עידן יוסף

שר ההגנה הבריטי: טיסות הסיור שלנו מעל מזרח הים התיכון כוללות את המרחב האווירי של ישראל ועזה, כל מידע שייאסף על ידי מטוסי סיור בנוגע לבני הערובה יועבר לגורמים הרלוונטים.

+מקורות סורים: מטוסי קרב ישראלים תקפו באזור דרום חומס
16:54 05/12/23  |  עידן יוסף

מקורות סורים המזוהים עם משטר אסד: סמוך לשעה 02:40 לפנות בוקר (שעון ישראל) ביצעו מטוסי קרב ישראלים תקיפה אווירית באזור דרום חומס. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו (אבו עלי).

+המשטרה אישרה את קיום "צעדת המכבים" בירושלים העתיקה
16:53 05/12/23  |  עידן יוסף

המשטרה אישרה את קיום "צעדת המכבים" בעיר העתיקה בירושלים בחמישי הקרוב, תחת הכותרת: "לסלק את הווקף מהר הבית, לחדש שליטה יהודית מלאה בירושלים ובהר הבית". הצעדה צפויה לעבור בין השאר ברובע המוסלמי, ולהיערך תחת מניעת כל אפשרות להתקהלות במזרח העיר (כאן חדשות).

+דובר צה"ל: השיח בנושא מצב החטופות - לא אחראי
16:47 05/12/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אומר כי "בהמשך להתבטאויות אשר עולות ביממה האחרונה בנושא מצבן של החטופות בעזה, השיח בנושא לא אחראי, לא מדויק ויש להימנע ממנו".
לדבריו, "אנחנו מבצעים מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים, ודורשים מכל הארגונים הבינלאומיים לוודא את מצבם, את ביטחונם ולתת להם מענה רפואי - נשים וגברים כאחד.
"כל רגע בשבי מסכן את חטופינו. אנחנו עושים הכל על-מנת להשיב אותם הביתה בהקדם", דבריו.
הרמטכ"ל הרצי הלוי, שנשאל בנושא, השיב: "באשר לחטיפות - יש לנו דאגה רבה לכל אחד ואחת שנמצאים אצל החמאס, ואנחנו גם יודעים למה אנחנו דואגים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים. יש לנו מאמץ גדול מאוד להביא את כולם הכי מוקדם שאפשר הביתה, כך נמשיך לעשות".
עוד אמר רא"ל הלוי: "בעניין החטופות, אני לא רוצה להסביר כאן דובר אמריקני זה או אחר. אני מניח שיש להם את הדברים שהם אומרים. בהסתכלות שלנו, אני לא חושב שהחוויה בשבי, לא של גברים ולא של נשים, היא חוויה נעימה, ולכן צריך לקצר אותה ככל שניתן. בזה אנחנו עסוקים. אני חושב שחשוב שנשמור על זה שפרטים שלא הכרחיים ללחימה, לא הכרחיים לקידום המשימות, נשאיר אותם לעת אחרת שכולם יהיו אצלנו".

+מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל סמוך לבית חג"י
16:44 05/12/23  |  עידן יוסף

מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל סמוך לבית חג"י בדרום הר חברון. כוחות הביטחון פתחו לעברו באש ופגעו בפלג גופו התחתון. אין נפגעים לכוחות (חדשות 14).

+יצרנית המיצים הסחוטים תשלב קריאה להחזרת החטופים על מוצריה
16:33 05/12/23  |  עידן יוסף

כחלק מהמאמץ להשאיר את נושא החזרת החטופים על סדר היום הציבורי, הודיעה חברת "פרימור", כי תשווג את מותג המיצים הסחוטים של קבוצת גן שמואל עם הקריאה "מחזירים אותם הביתה עכשיו". מהשבוע ועד להודעה ישווקו מיצי התפוזים הרימונים מתוצרתה עם מדבקה "בקריאה זו.
לדברי שרונה וייטרוב-זיגדון, מנהלת השוק המקומי של פרימור, הפנייה הגיעה ממטה המשפחות והחברה נעתרה לבקשה אנושית זו. "כחלק מהתעשיה הקיבוצית בדרום הארץ, רצינו לסייע למטה משפחות החטופים לטובת שמירה על הקריאה בסדר היום הציבורי ולהביע את רגשתנו העזים ותקוותנו הבוערות להשבתם של החטופים ולתמוך במשפחות".

+אדם נפצע קל מרסיס של רקטה בתל אביב
16:02 05/12/23  |  מירב ארד

המטח למגוש דן: פצוע קל פונה לבית חולים מאזור צפון ת"א בעקבות נפילה של פריט רקטי. שוטרי וחבלני משטרה של מחוז תל אביב פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

+אזעקות בצפון: אדמית וערב אל עראמשה
15:30 05/12/23  |  מירב ארד

התרעות פיקוד העורף בצפון: אדמית וערב אל עראמשה. בעקבות ירי לאזור אדמית נסגרו לתנועה הכבישים הבאים: צומת סאסא לכיוון צפון וצומת חירם לכיוון ברעם.

+אזעקות במרכז הארץ: 15 רקטות שוגרו; חלקן יורטו
15:22 05/12/23  |  מירב ארד

אזעקות בגוש-דן: מתחם פי גלילות, יהוד-מונוסון, סביון, בני ברק, פתח תקוה, בארות יצחק,מגשימים,נחלים, צפריה, תל אביב - דרום העיר ויפו, חולון, תל אביב - מזרח, תל אביב - מרכז העיר,תל אביב - עבר הירקון, גבעתיים,אור יהודה,גבעת שמואל,קריית אונו, רמת גן - מזרח, רמת גן - מערב, חמד, גנות. כ-15 רקטות שוגרו מעזה לעבר יישובי המרכז. חלק מהרקטות יורטו.

+נדחו הערעורים ההדדיים בעניין השוטרת אוריאן בן-כליפא
15:21 05/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שוטרת מג"ב הורשעה בתקיפת ערבייה וזוכתה משיבוש הליכי משפט; הוחזרה לשירות ונקנסה ב-4,000 שקל  ▪  המחוזי: אין עילה להתערב בממצאי בית משפט השלום

בן-כליפא. לא נטלה אחריות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+צבועים, נמאסתם
14:44 05/12/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

הגרי לא היה צריך להתפתל  ▪  היה עליו להסביר בפשטות שמדובר בהחלטה של אגף המבצעים בצה"ל, במסגרת סמכותו, ולנוכח המידע שהיה בידיו על תוקפנות צפויה של האויב בשומרון והמידע שלא היה בידיו באותו שלב על תוקפנות אפשרית של האויב בעזה

הגרי. מותקף [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל הציג: כך חמאס מנהל את מנגנון ההיטמעות במבנים אזרחיים
14:36 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חמאס ממקם באופן שיטתי תשתיות טרור במבנים אזרחיים כגון בתי ספר, גני ילדים, מסגדים ותשתיות טרור. בין תשתיות הטרור שאותרו על-ידי כוחות צה״ל במבנים אזרחיים נמצאו מנהרות תת-קרקעיות, מקומות מסתור למחבלים, חמ״לים לניהול מבצעים ועוד

הפיכת שכונות אזרחיות ברצועת עזה למרחבי טרור [צילום: דובר צה"ל]
+המטח לאשקלון: פגיעה ישירה בבניין, 2 נפגעים קל מרסיסים
14:25 05/12/23  |  מירב ארד

בהמשך לאזעקות בגזרת אשקלון: פגיעה ישירה בניין מגורים. צוותי כבאות והצלה מתחנת אשקלון פועלים בזירה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-2 נשים כבנות 60 שנפגעו באורח קל מרסיסים ו-3 נפגעי חרדה, בהם 2 ילדים. שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פועלים כעת על-מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

[צילום: איחוד הצלה]
+השאיפה לחסל את חיזבאללה - מקסם שוא
14:24 05/12/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

בשלב הזה חיזבאללה מקיים משחק התגוששות עם צה"ל  ▪  הוא תוקף מוקדים מסוימים, לרוב עמדות צבאיות אבל גם שטחים אזרחיים, וצהל משיב בעוצמה כזאת או אחרת  ▪  אבל הכלל הוא ששום צד אינו מתכוון ל"נוקאוט"

גבול לבנון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+חודשיים מלחמה - עלייה בוודאות
14:05 05/12/23  |  גיא חזן   |   לרשימה המלאה

מה שברור מהמלחמה הוא שהמשק נכנס לסוג של האטה לצד הוצאה ממשלתית גבוהה שתמשיך לעלות, אם בעזרה לשוק האזרחי, אם בהחזקת כוח מילואים גדול, ואם בהגדלת תקציב הביטחון של מדינת ישראל למספר שנים קדימה

דחיפה למדדים [צילום: הדר יואביאן/פלאש 90]
+המשוחררים קיבלו מהחמאס כדורי הרגעה "כדי שייראו מאושרים"
13:27 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הבריאות יוני משריקי: על משרד הבריאות לפרסם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו  ▪  שיר סיגל, שהוריה נחטפו, קראה למשרד הבריאות להצהיר כי מטרת העל צריכה להיות השבת החטופים

שחרור חטופים משבי חמאס [צילום: פלאש 90]
+רוב הציבור צופה גל מחאה המוני בסיום המלחמה
13:12 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רוב הישראלים תומכים בשילוב נשים בתפקידי לחימה  ▪  כמחצית אינם מסכימים עם פתרון שתי המדינות לטובת סיוע אמריקני  ▪  ירידה חלה בחשש מעתיד הביטחון הפיזי והביטחון הכלכלי

עצרת למען החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות, אין נפגעים
12:48 05/12/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל עדכן (יום ג') כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות בצפון הארץ, אין נפגעים

+המשיחיות המשקרת המסכנת את חיינו (ב')
12:22 05/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

המפגש בין משיחיות חמאסית ובין גילויי המשיחיות שלנו הוא מסוכן  ▪  אני חושש מהמשיחיות שלנו, שרק מזינה את המשיחיות המטורפת של החמאס

הסולידריות האנושית קרסה [צילום: עבד רחים-חטיב/פלאש 90]
+ME TOO לא ליהודיות
11:36 05/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מחאה כואבת [צילום: יעקב בנימין/AP]
+צה"ל מיפה בתי המחבל מהפיגוע בו נרצח מאיר תמרי ז"ל
11:32 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך המבצע כלי הנדסה חשפו כבישים החשודים במטענים שהוטמנו תחתיהם כדי לפגוע בכוחות  ▪  21 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי איו"ש

[צילום: דובר צה"ל]
+"נירנברג" - במהדורה מקומית
11:21 05/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

משפטי נירנברג מעוררים עניין גם עשרות שנים לאחר תום פעילותם  ▪  אי-אפשר יהיה לבוא בטענות על עצם כינונו ופעילותו אצלינו של בית דין המוצע בזה

עונש מוות? [צילום: South Carolina Department of Corrections via AP]
+התמרון הקרקעי - ירי של מעל ל-100 אלף פגזים
11:18 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חטיבות האש מאפשרות את התקדמות הכוחות הרגליים, מסירות איומים על כוחותינו ומשמידות אויב

חיל התוחנים בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל ושב"כ פשטו על חמ"ל הביטחון של חמאס בג'באליה
11:09 05/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בחמ"ל אותרו אמצעי תצפית ושליטה, אמצעי לחימה ומפות.  ▪  אוגדה 162 במתקפה על מעוזי טרור בג'באליה לאחר שהשלימו את שלב כיתור המחנה  ▪  חה"א ולוחמי הצנחנים תקפו אמש מבנים מהם פעלו מחבלי נ'חבה

אמל"ח שנמצא מבנה חמ"ל הביטחון הכללי [צילום: דובר צה"ל]
פעילות צה"ל בג'באליה [צילום: דובר צה"ל]
+בג"ץ: חשיבות יתרה כעת להרתעה שבהריסת בתי מחבלים
11:03 05/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלרון: ההיבט ההרתעתי מקבל משנה תוקף בשל שיחרורם של מחבלים רבים תמורת החטופים, כאשר כעת הם חוזרים לבתים שמהם יצאו לבצע פיגועים

זירת הפיגוע, עלי [צילום: פלאש 90]
+פעימת הגבורה היהודית
10:53 05/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

דווקא בימים הנוראיים האלה, בהם מתנהלת מתקפה בכל החזיתות והזירות נגד יהודים, בירושלים ובלונדון, בפאריס וביהודה ושומרון, בעזה ובכפר עזה, בארה"ב ובאירלנד, כדאי לזכור שאת עם הנצח לא מנצחים

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (18)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין הכתב הצבאי - מדווח ואו
אריאל לביא   |  8/12/23 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
יו"ר ועדת הבריאות יוני משריקי: על משרד הבריאות לפרסם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו    שיר סיגל, שהוריה נחטפו, קראה למשרד הבריאות להצהיר כי מטרת העל צריכה להיות השבת החטופים
מירב ארד
רוב הישראלים תומכים בשילוב נשים בתפקידי לחימה    כמחצית אינם מסכימים עם פתרון שתי המדינות לטובת סיוע אמריקני    ירידה חלה בחשש מעתיד הביטחון הפיזי והביטחון הכלכלי
איתן קלינסקי
המפגש בין משיחיות חמאסית ובין גילויי המשיחיות שלנו הוא מסוכן    אני חושש מהמשיחיות שלנו, שרק מזינה את המשיחיות המטורפת של החמאס
יפעת גדות
מירב ארד
במהלך המבצע כלי הנדסה חשפו כבישים החשודים במטענים שהוטמנו תחתיהם כדי לפגוע בכוחות    21 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי איו"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il