X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משה שמיר [צילום: יעקב סער/לע"מ]
ראי לרוח המלחמה: ה"היא" וה"זאת"
איזו יצירה דורית ראויה תקום עם ולאחר המלחמה האכזרית המתנהלת עתה מדרום ומצפון? תהילת הניצחון בשירת שירת דבורה? "מנשרים קלו ומאריות גברו" שבקינת דוד או דווקא "איכה נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה"?
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

עלעלתי בימים אלה בגליונות הארץ בחודשים שלאחר מלחמת יום הכיפורים. חזרתי אז מן המלחמה בסיני ובמקביל לתפקידי כ"סופר המדיני" של העיתון הציע העורך גרשום שוקן כי אראיין גם כמה אנשי רוח והוגי דעות על מצבה של ישראל בחודשי הדיכאון הגדול ההוא, שעלה לאין-ערוך על הנוכחי. ממרחק של כיובל שנים זכרתי כי שוחחתי עם הפרופסור יעקב טלמון שהייתי חסידו מאז "ראשיתה של הדמוקרטיה הטוטאליטרית" ועמיתיו נתן רוטנשטרייך ומי שכוכבו החל דורך יחזקאל דרור. שכחתי כי גם הסופר משה שמיר נמנה עליהם עד שהשבוע נתקלתי במקרה בראיון שערכתי עימו.
ראוי להכיר את הרקע: ב-1934, בן 11, הצטרף ל"השומר הצעיר" - השמאל הציוני ששרידיו מצויים עתה במרצ. יכולתו הספרותית הוכרה היטב בנעוריו. בשנות ה-40' היה חבר משמר העמק - הקיבוץ המיתולוגי של השומר הצעיר. מנהיגי מפ"ם מאיר יערי ויעקב חזן היטיבו להכירו ואף כעסו עליו.
בשנים ההן שלט בכיפה הספרותית המשורר אברהם שלונסקי, שהחזיק במפתחות לפרסום יצירות של מחברים בראשית דרכם. שלונסקי היה מעין פטרון אוהב לשורה של סופרים שנקראו לאחר מכן "דור תש"ח", לעתים גם התקוטט עימם. ספר פוקח עיניים על הפוליטיקה שמאחרי הספר נכתב בידי הפרופסור חגית הלפרין, "הבריחה מן הארמון המכושף" והוא עוסק ביחסי שלונסקי עם מי שעתידים להתפרסם כשמיר, חיים גורי, נתן שחם, מרדכי טביב, אמיר גלבוע, דן בן אמוץ, חנוך ברטוב, יזהר סמילנסקי (לא נטה להסתופף בצל קורתו).
כולם נזקקו לשלונסקי, אבל הוכו בהלם תרבותי משהופיע נתן אלתרמן עם "כוכבים בחוץ". בעיקר גורי ושמיר. שמיר אשר פרסם את ספרו מעורר ההתרגשות "הוא הלך בשדות" בחר לו שם שהוא שורה משל אלתרמן.
מה אירע בצמרת הספרותית של ישראל? אלתרמן עם מגש הכסף וגורי עם "הנה מוטלות גופותינו" ושמיר, כאמור, הלך בשדות, והלפרין לא הביאה בספרה. מה היו הוויכוחים שלא התקיימו אך זעקו במחאה מן האילמות? זה לא המקום, אבל כיצד אירע שהדור הזה כמעט ולא עסק בשואה? ולא מרד במפ"ם שניסתה לכפות על שלונסקי להביא לצנזורה של מנהיגיה יערי וחזן את כתבי היד של היצירות? והוליכה אותם שולל אחרי הדיקטטורה האנטישמית הנוראה של רוסיה הסובייטית? ומדוע התקרנפה לאה גולדברג והתכרבלה בשירה אישית-רומנטית וחמקה מלעסוק בהסכם הזדון הנורא של גרמניה הנאצית עם הקומוניזם הבולשביקי (אוגוסט 1939) שנועד להרוס את הדמוקרטיה? וכמו ששמיר - שהיה אומנם יהיר ומחוספס אבל עצמאי מאוד - לא היסס לתקוף את מפ"ם שהלכה שבי אחרי רוסיה, כך באחד הימים הטיח באוזני פטרונו שלונסקי: לא כתבת מילה כנגד יוסף דשגאשווילי סטאלין הנורא, וזה השיב בתירוץ דליל: אבל גם לא כתבתי בעדו.
לימים כתב שמיר כמה וכמה ספרים ראויים כ"פרקי אליק - במו ידיו" ו"מלך בשר ודם" (על אלכסנדר ינאי) ו"כבשת הרש " (לא כל כך מרשים) ו"הינומת הכלה", ופחות בולטים, ומן הסתם פרחו כמה מהם מזכרוני עתה. וכאן העניין: גורי היה מ"פ בפלמ"ח, תוכו כברו. שמיר היה מקציני "בית רומנו" כפי שתיעב אותו אורי אבנרי, שלחם בקומנדו של חטיבת גבעתי "שועלי שמשון" וכתב את רב המכר "בשדות פלשת".
וכאן עוד יותר בעניין: בראיון עמי בהארץ אמר שמיר, שמאז ששת הימים התעופף מן השמאל לימין המובהק ("אין דרך חזרה"), כי בין שלמות הארץ לבין הסכם שלום הוא מעדיף את האדמה על הנייר. (לימים יפרוש אפילו מהליכוד לתחייה בהתנגדו להסכם השלום עם מצרים.) זה היה מדהים.
לראיון עם שמיר הוספתי קטע משל אבנרי. בצאתו לחופשה מהקרבות בנגב לתל אביב הזדמן לבית הקפה המיתולוגי "כסית" ובחל בוויכוח בין הסופרים הג'ובניקים על דמות מלחמת השחרור בספרות של דורם, ואף רתח שהרי הם אינם מבינים לרוחו של הלוחם בסערת חודשי הקרבות.
יותר מכל הרגיז אותו קצין העורף שמיר. הוא וחבריו דיברו בלהט כי לאחר המלחמה תחלק המדינה אותות ללוחמיה. סוג אחד ללוחמים ממש ואחר לג'ובניקים. על כך קמה אחידות-דעים נזעמת של הג'ובניקים, שלא יקום ולא יהיה. הם ימנעו אפליה של הג'ובניקים. צריך אות מלחמה אחיד לכולם. בכך הם עסקו, זעם אבנרי, וחזר לשדות פלשת.
ומדוע נתפסתי לכך? כי לרגע שאלתי את עצמי מול גורי ומרדכי טביב ודן בן אמוץ ועי"ן הלל - איזו יצירה דורית ראויה תקום עם ולאחר המלחמה האכזרית המתנהלת עתה מדרום ומצפון?
תהילת הניצחון בשירת שירת דבורה? "מנשרים קלו ומאריות גברו" שבקינת דוד או דווקא "איכה נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה"? המיתוס של החיים לאחר המוות העולה מסתורי ב"מגש הכסף" האלמותי של אלתרמן ו"מחלקת ההר" של גורי? ואולי "הם יבואו מחר"? ואולי המשך ל"חירבת חזע'ה" של יזהר סמילנסקי?
כך או כך המלחמה הזאת תותיר סממן היכר וצלקת ענק גם על התרבות הישראלית.
אך עתה הוא תורם של התותחים, לא המוזות.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/12/2023   |   עודכן:  07/12/2023
+קירבי: אין לי בשורה בעניין הפוגה ושחרור חטופים
21:20 07/12/23  |  עידן יוסף

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי: "הלוואי והייתה לי בשורה לגבי הפוגה הומניטרית ושחרור חטופים אבל לצערי אין לי".

+נשיא ארה"ב שוחח על עזה עם מלך ירדן ונתניהו
21:11 07/12/23  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ביידן שוחח הערב גם עם מלך ירדן עבדאללה על ההתפתחויות האחרונות בנוגע למלחמה בעזה. מוקדם יותר שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, שסיפר לו על האובדן של גדי איזנקוט, ביידן אמר שיתקשר אליו.

+תיעוד מתוך מצלמת גוף שנמצאה על גופת מחבל שחוסל
20:29 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחבלי חמאס זוחלים על הקרקע עם RPG וקלצ'ניקוב, מקימים עמדות טילי נ״ט ומתבצרים במבנים

מחבלים זוחלים [צילום: דובר צה''ל]
+התרעה הופעלה ברמת הגולן; פצוע מירי לזרעית
19:57 07/12/23  |  עידן יוסף

התרעה הופעלה בבוקעתא שברמת הגולן. אחרי הירי מסוריה לעבר הגולן, דיווחים על תקיפה ישראלית בצפון קוניטרה ודרומית לדמשק.
מספר דקות אחרי הירי לגולן הופעלה התרעה בזרעית שבגליל המערבי. פצוע ישראלי כתוצאה מהשיגור לכיוון זרעית, טרם ידוע מצבו. חיזבאללה קיבל אחריות לירי על מוצב, האחת עשרה היום.

+צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של חיזבאללה
19:56 07/12/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום.
בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+הותר לפרסום שמו של החקלאי שנהרג מאש חיזבאללה
19:34 07/12/23  |  עידן יוסף

הותר לפרסום: אייל אוזן מגשר הזיו, בן 54 ואב לשלושה, נהרג מירי הנ״ט של חיזבאללה במטעי התפוחים שבבעלותו.

+הותר לפרסם: בנו של גדי איזנקוט נהרג ברצועה
18:10 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רס"ר (מיל') גל איזנקוט נפל בקרב סמוך לג'בליה בצפון רצועת עזה  ▪  רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש נפל בקרב בדרום רצועת עזה  ▪  בזמן האירוע נכח איזנקוט באוגדה 162, שבה נלחם בנו  ▪  שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה

גדי איזנקוט בחיבוק לבן הזקונים גל
+חוסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס
17:05 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל ושב״כ חיסלו אותם באמצעות מטוס קרב  ▪  בתקיפת חמ״ל מרכזי של המודיעין של ארגון הטרור, שהיה אחראי לתצפיות לעבר ישראל כחלק מתכנון הטבח

שני המחוסלים
+הורגים את סינוואר, הקרב על הזכות להודיע
16:55 07/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הישראלי קיווה כי בכסף קטרי קנה הפסקת אש יציבה וארוכת שנים; וראש ארגון הרצח הפלשתיני ייחל שביבי לא יתעורר מחלום השווא שלו ויבין כי יריבו מוביל אותו במדרון התלול

סינוואר. הנחיל מט לנתניהו [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אייל אוזן מגשר הזיו נהרג מירי טיל נ"ט לעבר מתת שבצפון
15:36 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי מד"א לחקלאי שנפגע לא היו לו סימני חיים והם נאלצו לקבוע את מותו במקום  ▪  זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל  ▪  צה"ל תקף את מקורות הירי  ▪  חיזבאללה קיבל אחריות לירי

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+21 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי איו"ש, בהם ארבעה פעילי חמאס
15:09 07/12/23  |  מירב ארד

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 21 מבוקשים ברחבי איו"ש, ביניהם ארבעה פעילי ארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+השר יואב בן צור: בישיבת הממשלה הקרובה נעלה את זעקת העיר נתיבות
14:18 07/12/23  |  מירב ארד

השר יואב בן צור בישיבת עבודה עם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר: ״העיר נתיבות נמצאת בקו המלחמה ולא נכללה בשום החלטת ממשלה. ילדי נתיבות הם לא סוג ב', הדי הפיצוצים של הלחימה בעזה ומטח הרקטות לא פוסח עליהם. בישיבת הממשלה הקרובה נביא את זעקתם של 53 אלף תושבי העיר שמתמודדים מול אתגרים כלכליים ונפשיים בעקבות המלחמה, לא נפקיר אותם״ .

+מקיר הברזל לגדר קורי העכביש
13:54 07/12/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

לפני 100 שנים בדיוק, בנובמבר 1923, כתב זאב ז'בוטינסקי: "... ההתיישבות שלנו או שתיפסק, או שיש להמשיכה בלא שתתחשב ... במצב רוחה של האוכלוסייה המקומית - מאחורי קיר הברזל, אשר לא יהיה לאל ידה של האוכלוסייה המקומית לשבור אותו"

להתחיל לאלתר [צילום: נאסר עישתייה/פלאש 90]
+הפער בין הנהגת חמאס לציבור בעזה
13:42 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הפעילות הקרקעית של צה״ל ברצועת עזה נתפסו בין המסמכים המודיעיניים הרבים גם כאלה שמצביעים על הניתוק והפער בין תושבי רצועת עזה לבין הנהגת חמאס

קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 10,430 דולר [צילום: דובר צה"ל]
+הותר לפרסום: מוחמד אלאטרש, שהוגדר נעדר - חטוף בעזה
13:07 07/12/23  |  מירב ארד

מוחמד אלאטרש (40) מהיישוב הבדואי סעווה בנגב שהוגדר כנעדר - חטוף בעזה. לפי דובר צה"ל, מספר החטופים שנמצאים בשבי חמאס עומד כעת על 138. אלאטרש נשוי לשתי נשים ויש לו 13 ילדים. האחרונה שבהם נולדה לפני שלושה חודשים.

+שתי תחנות רכבת תיפתחנה מחדש: קריית חיים וצומת חולון
12:11 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחנת נתניה ספיר תשוב לפעילות בימי שישי  ▪  היציאה מצידה הדרומי של תחנת ת"א השלום תתאפשר בשעות הבוקר המוקדמות  ▪  רכבת ישראל פועלת לצמצום השפעות המצב הביטחוני, כולל מחסור בצוותים

תחנת הרכבת בקרית חיים [צילום: רכבת ישראל]
+מרצ: יש לקיים בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל
12:08 07/12/23  |  מירב ארד

מפלגת מרצ מסרה בתגובה להודעתה של מרב מיכאל: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני - אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות". מזכ"ל המפלגה תומר רזניק הוסיף: "הודעתה של מיכאלי חשובה גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות - מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לוועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".

+מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון
12:02 07/12/23  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור,עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+ועדת הבריאות אישרה חוק שיקל על זיהוי גופות
11:50 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+צה״ל חשף: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל
11:27 07/12/23  |  מירב ארד

צה״ל חשף כי ארגון חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם.

רקטות ששוגרו לעבר ערים בישראל מתוך האזור ההומניטרי [צילום: דובר צה"ל]
+כבר לא סומכים על הנס
10:48 07/12/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

יותר ויותר קולות נשמעים בציבור החרדי-ליטאי, בזכות הצורך להכשיר עצמם צבאית, כדי להצטרף להגנה ולתפעל נשק במקרה של אירוע אכזרי נוסח ה-7 באוקטובר  ▪  מה שלא עושה השכל, עושה החשש

לדעת לאחוז בנשק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+"יש לך רשאי, ביצוע על האדם עם ה-RPG"
10:10 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קולות הקשר והתיעוד מחיסול חוליה שיצאה מפיר מנהרה בח'אן יונס  ▪  לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבלים

חיסול מחבלים בעת יציאה מפיר מנהרה [צילום: דובר צה"ל]
+מה נהיה ספרטה או אתונה
10:09 07/12/23  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה

מה קרה לנו ברמה של האליטות בישראל, אותן אליטות אידאולוגיות שמתוות את הדרך לחברה ולמדינה? המתנחלים תפסו בעלות על הובלת המחנה מבחינה אידיאולוגית, משנות השמונים ואילך המתנחלים ראו עצמם כמובילי המחנה

אידיאולוגיה משיחית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+רוב רכיבי הכוח של חמאס לא נפגעו קשה
10:00 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צה"ל אינו שולט על איזורים מבוצרים בעיר עזה, לארגון נותרו רבבות לוחמים ומגויסים פוטנציאליים, שליש מן המנהרות עודן פעילות, לא ברור כמה טילים נותרו בידיו

הפצצה השבוע בחאן יונס [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+לפיד: צעדת המכבים בירושלים היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש
09:40 07/12/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תוקף את צעדת המכבים המתוכננת בירושלים: "הצעדה בירושלים הערב היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש בזירות נוספות ולגרום לעוד הרס ומוות. כראש ממשלה אישרתי צעדות בירושלים, אבל לא פרובוקציות אלימות. אם היה באמת קבינט בישראל, הוא לא היה מרשה את זה".

+צה״ל ומשרד הביטחון החלו בחלוקת אמצעי הלחימה לכיתות כוננות
09:25 07/12/23  |  מירב ארד

החלה חלוקת אמצעי הלחימה לכוחות הגנת היישוב (כיתות הכוננות). במסגרת תוכנית ״משיב הרוח״ לחיזוק ההגנה בגבולות יצויידו בכל שבוע כ-12 כוחות הגנת יישוב. בהמשך, תתרחב חלוקת אמצעי הלחימה לכלל הגזרות. תחילת החלוקה, בהובלת פיקוד הדרום, ביישובי עוטף עזה וביישובי פתחת ניצנה, תאפשר תנאים טובים יותר להחזרת התושבים ליישובים בשבועות הקרובים. במסגרת חלוקת הציוד, תחילה יחולק ציוד לחימה בסיסי שנרכש ונבדק בסטדנרטים הגבוהים ביותר, וכולל נשקים, אפודים קרמיים וקסדות, תחולק מדרגה נוספת של הצטיידות שכוללת ציוד רפואי ולוגיסטי נוסף. כמו-כן וכן יורחבו האימונים שעוברים חברי הכוחות, באמצעות מודל אימונים ייחודי לצורכי השטח.

+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (19)
09:21 07/12/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

צה"ל נכנס למלחמת שמחת-תורה כשהוא במגמת נסיגה חמורה ברמת אמון הציבור בתפקודו  ▪  בסקר, שערכה אגודת חוקרי צבא בישראל בסוף אוקטובר, נמצא, כי כשבעים אחוזים מהציבור נותנים את אמונם בצבא

הגרי. ללא מידע מדוייק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כוחות אוגדת 98 ממשיכים בלחימה בח'אן יונס: חוסלו מחבלים שיצאו מפיר
08:34 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב של חטיבה 460 פשט על מוצב "הביסאן" בג'אבליה  ▪  בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים ורשת מנהרות תת-קרקעיות המובילות מחוץ למוצב תחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+"יוספים" בבור
08:21 07/12/23  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה

מוטיב הבור חוזר בחיי יוסף: הוא הושלך לבור על-ידי אחיו (בראשית ל"ז) ופוטיפר שם אותו בבית סוהר של אסירי המלך, אשר הזכיר ליוסף את הבור

יוסף ואחיו [ציור: פטר פון-קורנליוס]
+"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו חזק"
08:13 07/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק 15 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען ש"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו וייזכר כגיבור הפלשתיני הגדול בהיסטוריה ומבחינה לאומית נחלשנו"

סינוואר. הצליח להחליש אותנו [צילום: מן הטלוויזיה]
+שלושה חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה
08:06 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רס"ל (במיל') מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, היה מפקד לוחם בחטיבת עציוני, סמ"ר עלמנאו פלקה, בן 22 מקריית גת היה לוחם בדובדבן וסמ"ר עמית בונצל בן 22 משוהם היה לוחם מחלקה בסיירת צנחנים  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-414

רס"ל (במיל') מאור גרשוני ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+עדות שותקת
08:05 07/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

זכרון קשה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הסנאט דחה את בקשת ביידן לסיוע מיוחד לישראל
06:29 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסיבה: המחלוקת המעמיקה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לסיוע לאוקראינה - הכלול באותה חבילת תקציב - ודרישת הרפובליקנים להגביר את האכיפה נגד מסתננים בגבול מכסיקו

החלטות סותרות של שני הבתים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+אנגלמן: אסור שהטבח בעוטף עזה יחזור בעוטף ירושלים
00:55 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי סיורים בגבולות הדרום והצפון - אומר מבקר המדינה בגדר הביטחון בירושלים, בשרון ובשומרון: "על הממשלה והצבא לבחון לעומק את הקונספציה והאפקטיביות של קו התפר"  ▪  המבקר הדגיש שיציג בפני גורמי הביטחון את הליקויים המחייבים תיקון מיידי

אנגלמן. אסור להיות שאננים
+בלגיה תאסור כניסת "מתנחלים קיצוניים" לתחומה
00:40 07/12/23  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בלגיה הודיע כי החליט לאסור על כניסתם למדינה של "מתנחלים קיצונים" מיהודה ושומרון. לטענתו, האיסור מכוון נגד "מתנחלים שהשתתפו בפעולות החותרות תחת מאמצי השלום והדין הבינלאומי".

+הקבינט אישר: תוספת דלק לרצועה ברמה הדרושה למנוע קריסה הומניטרית
23:49 06/12/23  |  עידן יוסף

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה.
ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

+מזכ"ל האו"ם מפעיל סעיף נדיר כעיצומים נגד ישראל
23:44 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוטרש שלח מכתב לחברות מועצת הביטחון, שבו הודיע כי הוא מפעיל באופן חריג את סעיף 99 באמנת האו"ם ומתריע כי המלחמה בעזה מאיימת על השלום והביטחון העולמיים  ▪  דורש ממועצת הביטחון ללחוץ להשיג הפסקת אש הומניטרית מיידית  ▪  רוסיה והאמירויות קראו לכינוס דחוף  ▪  ישראל: עוד הוכחה לעיוות המוסר האובייקטיבי שלו ולהטיה נגד ישראל שמשחקת לידי החמאס

גוטרש. איום על השלום העולמי [צילום: ג'ושוע א' ביקל/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראי לרוח המלחמה: ה"היא" וה"זאת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המוזות יצביעו על חליווה!
סניל  |  7/12/23 10:49
2
מה ????
בבר  |  8/12/23 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
הסיבה: המחלוקת המעמיקה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לסיוע לאוקראינה - הכלול באותה חבילת תקציב - ודרישת הרפובליקנים להגביר את האכיפה נגד מסתננים בגבול מכסיקו
עידן יוסף
אחרי סיורים בגבולות הדרום והצפון - אומר מבקר המדינה בגדר הביטחון בירושלים, בשרון ובשומרון: "על הממשלה והצבא לבחון לעומק את הקונספציה והאפקטיביות של קו התפר"    המבקר הדגיש שיציג בפני גורמי הביטחון את הליקויים המחייבים תיקון מיידי
עידן יוסף
גוטרש שלח מכתב לחברות מועצת הביטחון, שבו הודיע כי הוא מפעיל באופן חריג את סעיף 99 באמנת האו"ם ומתריע כי המלחמה בעזה מאיימת על השלום והביטחון העולמיים    דורש ממועצת הביטחון ללחוץ להשיג הפסקת אש הומניטרית מיידית    רוסיה והאמירויות קראו לכינוס דחוף    ישראל: עוד הוכחה לעיוות המוסר האובייקטיבי שלו ולהטיה נגד ישראל שמשחקת לידי החמאס
עידן יוסף
ועדת הפנים הוסיפה סייגים מהפכניים להסדר הממשלתי על-מנת לוודא שהחוק ישרת רק את המטרה שלשמה נועד - סיוע למפוני העוטף    המתחמים ייבנו בשטח של עד 500 דונם ויהוו פתרון זמני למשך עד 5 שנים    הצו יינתן על-ידי שר הפנים ללא חסמים    יו"ר ועדת הפנים אמר כי ההסדר יאפשר לקהילות שפונו לשוב ולהתגורר יחד    הוא הוסיף כי ההסדר עשוי להתרחב ליישובים נוספים, אך מקווה שלא יהיה בכך צורך
עידן יוסף
בלחץ ארה"ב אישר הקבינט הערב הגדלה של כמות הדלק שיוכנס לרצועה, כאשר הכמות המירבית תתאפשר רק אם הצלב האדום יבקר חטופים    דובר צה"ל התחמק מלהשיב כיצד יבטיח הצבא שהדלק לא יעבור לחמאס    דוח מודיעיני גרם להכנסת דלק בפעם הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il