X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לדעת לאחוז בנשק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
כבר לא סומכים על הנס
יותר ויותר קולות נשמעים בציבור החרדי-ליטאי, בזכות הצורך להכשיר עצמם צבאית, כדי להצטרף להגנה ולתפעל נשק במקרה של אירוע אכזרי נוסח ה-7 באוקטובר מה שלא עושה השכל, עושה החשש

בימי החנוכה של שנת תשס"ח, לפני 16 שנה, פירסם הסאטיריקן אסף וול, יליד וחניך מושב ניר עציון, ובוגר המדרשייה הדתית לאומית בפרדס חנה, דיאלוג סאטירי שנון המתנהל בימי החנוכה בין אב חרדי ליטאי לבנו, על אודות מלחמת הגבורה של המכבים, שלכבודה חוגג כל עם ישראל - לרבות הציבור הליטאי שאחד מרבניו ביזה את חיילי צה"ל הלוחמים בעזה בתואר הבוז המכפיש 'אוספי הזבל' (כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר).
הדיאלוג מבוסס על הסתירה הפנימית, האוקסימורונית, הפעורה בין דברי ההלל והשבח שמרעיף עם ישראל, כולל הקנאים הליטאים, על מלחמת קיום שאירעה בחנוכה לפני 2,190 שנה, לבין מלחמת הקיום של עם ישראל כאן ועכשיו, שבה אינם נוטלים חלק, ויש ביניהם אף יבליות מורעלות המחרפים ומנאצים את משתתפיה.
הנה קטעים נבחרים מן הדיאלוג הסאטירי, שמחדד את גודל האבסורד: הבן שואל את אביו החרדי ליטאי: "אבא, איך ניצחנו את היוונים"? האב: "בעזרת השם". הבן: "אז בשביל מה המכבים"? האב: "הם היו רק החיילים. השם עזר להם בעזרת השם, וברוך השם הם ניצחו". הבן: "המכבים היו חיילים"? האב: "חיילים של השם, צבאות השם"... הבן: "ליהודה המכבי היה נשק"? האב: "כן"... הבן: "למה המכבים הלכו לצבא ואנחנו לא"? האב: "כי היום התורה שומרת עלינו"...
הדיאלוג מסתיים בהבנת של הבן שמשהו לא מסתדר. איך ייתכן שהמכבים לא סמכו על התורה בלבד שלדברי האב "היום שומרת עלינו", ויצאו להילחם בכוח הנשק על חרותם ומולדתם? בשכלו הישר הוא מודיע לאביו, בעל ה'השקופע' שמושתתת על סטאנדרטים כפולים ועל מסרים הפוכים, שהוא מבין שחובתו להתגייס לצה"ל. והאב הליטאי מגיב, איך לא, בבעתה נוראה: "געוואלד! מה קרה לך"?!
הדיאלוג השנון הזה, שצוטט כאן רק חלקית, כבר איבד מעט מחריפותו, דווקא על-רקע אירועי שמחת תורה תשפ"ד. לפתע הבינו גם הליטאים הקנאים, שאלמלא צה"ל התעשת (חבל רק שבאיחור רב) היו מחבלי הנוכ'בה מחוללים מרחץ דמים מחריד, רח"ל, ללא אבחנה בין חרדים לאחרים, גם בבני ברק, מודיעין עילית, ביתר, אלעד, רכסים, גבעת יערים, עמנואל ושאר הקהילות הליטאיות.
יותר ויותר ליטאים קנאים מבינים שעם כל הכבוד לשיטת תורה מגנא ומצלא, חייבים להימצא גם שלוחי ההשגחה, שיעשו בפועל את מלאכת ההגנה וההצלה הזו (ממש בדיוק כפי שהתנועה הציונית הפכה לכלי למימוש חזון הנביאים בדבר סיום הגלות וקיבוץ הגלויות).
וכך הגיעו השבוע 449 צעירים חרדים, רובם מבתים ליטאים, שמן הטעם של 'ונשמרתם מאוד לנפשכם' ושאין סומכין על הנס, התגייסו לשירות בצה"ל (שאף זכו למפגש כבוד בבקו"ם עם ראש הממשלה נתניהו, שהופתע לגלות שרובם המכריע כבר אבות לילדים).
הסימן היותר מובהק לשינוי הערכים הפוקד את הציבור החרדי - ודוק: לא את עסקניו ולא את בטאוניו הרשמיים שעדיין תקועים בעבר - הוא השיח המתפתח בתקשורת החרדית הלא ממוסדת, שאינה נתונה לשרירות ליבה של 'ועדה מסדרת' או צנזורה אחרת. אחד מהם הוא העיתון האינטרנטי הדעתן 'צריך עיון', שמעז להביע באומץ לב מרשים גם דעות מפתיעות, אנטי ממסדיות, שאינן מקובלות על העסקונה.
כך למשל כותבת הגב' חנה שפיגל (טוניק) - אבוי! אישה רחמנא ליצלן! - תחת הכותרת 'מדוע אנחנו צריכים צבא': "הצורך שלנו בצבא המגן עלינו, אינו מעיד על פגם רוחני או אמוני בנו, אלא הדרך הראויה שבה הקב"ה רוצה שנתנהל בעולם. הקב"ה מנהל את העולם בדרך הטבע". איזה מלים חותכות, מדויקות, מחודדות! איך הקנאות הליטאית המסורתית אינה מבינה עניין אמוני פשוט זה!
ולמי שעדיין לא הבין את התיזה ההגיונית, האמונית, הפשוטה הזו, מסבירה הכותבת: "ה' רופא חולים, ועדיין הדרך שלנו להירפא היא ללכת אל הרופא ולהזדקק לרפואותיו; ה' זן ומפרנס לכל, ועדיין עלינו לצאת לעבוד; ה' הוא כל יכול, אך הניח אותנו בעולם של טבע... זכינו להקים פה, על אדמת ארץ ישראל, כלכלה מתפקדת וצבא חסון. כעת הקב"ה מבקש מאיתנו לפעול בכל הכוחות הללו, להשתמש בכלל האמצעים שנתן לנו, ועם זאת לאחוז באמונה הפשוטה שהכל מאיתו".
אז איך בכל זאת לא מבינים זאת כל 'הגאונים הליטאים' הללו, אנשי 'היגיון הברזל', חיילי 'הסיירת האינטלקטואלית' של עולם התורה, שכן מבינים מי שהולך לרופא כדי להירפא (וזכורים לטוב כל ארגוני הסיוע הרפואי החרדיים)? איך הם מאבדים את הגיונם וחוכמתם ומעדיפים לסמוך על הנס, כשמדובר בעניינים של פיקוח נפש ממש? כלום יש עיוות שכלי גדול מזה?
היגיון הברזל הזה, מתחיל להיות בחסדי שמים נחלתו של ציבור ליטאי גדל והולך. באותו גיליון של 'צריך עיון' מצטט כותב אחר, משה שפר, את ראש ישיבת חברון רבי משה מרדכי פרבשטיין (שהוא עצמו שירת כרב צבאי): מבחינת ההלכה מוגדרת המלחמה הנוכחית מלחמת מצווה, ומן הדין שכל בחורי הישיבות, ואפילו ראשי הישיבות עצמם, ייקחו חלק במאמץ המלחמתי. "אולם", מצין ראש הישיבה, "אין בידינו יכולת לקיים מצווה זו כיוון שאיננו יודעים כיצד להילחם. האם לא מוטלת עלינו החובה ללמד ידינו לקרב ואצבעותינו למלחמה?".
שפר: המתקפה הרצחנית בשמחת תורה מבהירה, שייתכן "תרחיש שבו מאות אלפי מחבלים מנסים לחדור אל תוך המדינה מכל גבולות הארץ [...], תרחיש שהפך להיות משהו שאינו מן הנמנע. לפתע הבנו שאם לא נוכל להגן על עצמנו בידינו, אנו עלולים למצוא את עצמנו תחת איום ממשי. [...] שאלת הגיוס הצבאי הפכה להיות שאלה קיומית של חיים ומוות: כיצד נוכל להגן על עצמנו בשעת צרה? רבים מאוד בציבור התעוררו להבין שהמצב אינו יכול להימשך כך. אנו נדרשים לדעת לאחוז בנשק [...] עבור עצם קיומו של עם ישראל".
מלחמת עזה תשפ"ד הפילה את אסימון אצל רבים. אך עדיין מבצבצים פה ושם עשבים שוטים נוסח הרב שרייבר, רב ההבל והזבל, שראה בחיילינו 'אוספי הזבל'. בנימה דומה, אם כי מעט פחות חריפה, התבטא ר"מ בישיבה הליטאית 'תורה בתפארתה' באלעד, הרב רפאל גפן, שחלק על סיסמת 'ביחד ננצח': "אין לנו שום עניין בניצחון הזה. הניצחון הזה, זה רק גועל נפש. בוודאי שמה שצריך זה להתפלל, שיבוא הגאולה השלמה". יהודה המכבי ובניו לא זילזלו כך בניצחון הצבאי שאליו חתרו ואותו השיגו, ושלכבודו קבעו חז"ל לדורות את שמונת ימי חג האורים.

תאריך:  07/12/2023   |   עודכן:  07/12/2023
+שני לוחמים נפצעו קל מטיל נ"ט שנורה לעבר מרחב שתולה
00:27 08/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון  ▪  צה"ל תקף גם בשטח סוריה בתגובה לשני שיגורים לרמת הגולן  ▪  זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שתולה מלכיה וזרעית

D-9 ברקע הר החרמון [צילום: מיכאל גלעזי/פלאש 90]
+"את תחקיר האסון ב-7 באוקטובר יש לבצע עכשיו ולא אחרי המלחמה!"
00:12 08/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השמיני של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

[צילום: לשכת העיתונות הממשלתית]
+רשות העתיקות פיענחה: דרור קפלון נרצח במהלך החטיפה
23:59 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאחר תקופה ארוכה של חוסר בהירות לגבי מצבו ושבה אוכן הטלפון הסלולרי שלו בעזה, התגלו עצמותיו בדרך  ▪  באמצעות שיטות המשמשות לטיפול בעתיקות זוהו שרידי גופתו

קפלן. נחטף ונרצח עם אשתו
+ארה"ב סבורה שמשמרות המהפכה מעורבות בתקיפוות החות'ים
23:10 07/12/23  |  עידן יוסף

ארצות הברית מאמינה שארגון "משמרות המהפכה" של אירן מעורב בתכנון, ביצוע ואישור התקפות טילים ומזל"טים על ישראל והספנות בים סוף (רויטרס).

+מפקד הפיקוד ללוחמים בג'באליה: "אתם המכבים של ימינו"
21:53 07/12/23  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הדליק נר ראשון של חג החנוכה עם לוחמי המילואים של חטיבה 551, שנלחמים כעת בג'באליה.
"זאת מלחמה ארוכה, חשובה וקשה, וזה רגע סמלי של הדלקת נרות חנוכה", אמר מפקד פד"ם, "בזמן הזה שאנחנו פה בג'אבליה, המשפחות שלנו שרות ומדליקות נרות, וסומכות עלינו וגאות בכם. אתם המכבים של ימינו, אתם המפקדים שמובילים את הלוחמים, המכבים של ימינו, ואנחנו נמשיך הלאה קדימה עד הניצחון".

+קירבי: אין לי בשורה בעניין הפוגה ושחרור חטופים
21:20 07/12/23  |  עידן יוסף

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי: "הלוואי והייתה לי בשורה לגבי הפוגה הומניטרית ושחרור חטופים אבל לצערי אין לי".

+נשיא ארה"ב שוחח על עזה עם מלך ירדן ונתניהו
21:11 07/12/23  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ביידן שוחח הערב גם עם מלך ירדן עבדאללה על ההתפתחויות האחרונות בנוגע למלחמה בעזה. מוקדם יותר שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, שסיפר לו על האובדן של גדי איזנקוט, ביידן אמר שיתקשר אליו.

+תיעוד מתוך מצלמת גוף שנמצאה על גופת מחבל שחוסל
20:29 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחבלי חמאס זוחלים על הקרקע עם RPG וקלצ'ניקוב, מקימים עמדות טילי נ״ט ומתבצרים במבנים

מחבלים זוחלים [צילום: דובר צה''ל]
+התרעה הופעלה ברמת הגולן; פצוע מירי לזרעית
19:57 07/12/23  |  עידן יוסף

התרעה הופעלה בבוקעתא שברמת הגולן. אחרי הירי מסוריה לעבר הגולן, דיווחים על תקיפה ישראלית בצפון קוניטרה ודרומית לדמשק.
מספר דקות אחרי הירי לגולן הופעלה התרעה בזרעית שבגליל המערבי. פצוע ישראלי כתוצאה מהשיגור לכיוון זרעית, טרם ידוע מצבו. חיזבאללה קיבל אחריות לירי על מוצב, האחת עשרה היום.

+צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של חיזבאללה
19:56 07/12/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום.
בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+הותר לפרסום שמו של החקלאי שנהרג מאש חיזבאללה
19:34 07/12/23  |  עידן יוסף

הותר לפרסום: אייל אוזן מגשר הזיו, בן 54 ואב לשלושה, נהרג מירי הנ״ט של חיזבאללה במטעי התפוחים שבבעלותו.

+הותר לפרסם: בנו של גדי איזנקוט נהרג ברצועה
18:10 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רס"ר (מיל') גל איזנקוט נפל בקרב סמוך לג'בליה בצפון רצועת עזה  ▪  רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש נפל בקרב בדרום רצועת עזה  ▪  בזמן האירוע נכח איזנקוט באוגדה 162, שבה נלחם בנו  ▪  שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה

גדי איזנקוט בחיבוק לבן הזקונים גל
+חוסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס
17:05 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל ושב״כ חיסלו אותם באמצעות מטוס קרב  ▪  בתקיפת חמ״ל מרכזי של המודיעין של ארגון הטרור, שהיה אחראי לתצפיות לעבר ישראל כחלק מתכנון הטבח

שני המחוסלים
+הורגים את סינוואר, הקרב על הזכות להודיע
16:55 07/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הישראלי קיווה כי בכסף קטרי קנה הפסקת אש יציבה וארוכת שנים; וראש ארגון הרצח הפלשתיני ייחל שביבי לא יתעורר מחלום השווא שלו ויבין כי יריבו מוביל אותו במדרון התלול

סינוואר. הנחיל מט לנתניהו [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אייל אוזן מגשר הזיו נהרג מירי טיל נ"ט לעבר מתת שבצפון
15:36 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי מד"א לחקלאי שנפגע לא היו לו סימני חיים והם נאלצו לקבוע את מותו במקום  ▪  זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל  ▪  צה"ל תקף את מקורות הירי  ▪  חיזבאללה קיבל אחריות לירי

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+21 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי איו"ש, בהם ארבעה פעילי חמאס
15:09 07/12/23  |  מירב ארד

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 21 מבוקשים ברחבי איו"ש, ביניהם ארבעה פעילי ארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+השר יואב בן צור: בישיבת הממשלה הקרובה נעלה את זעקת העיר נתיבות
14:18 07/12/23  |  מירב ארד

השר יואב בן צור בישיבת עבודה עם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר: ״העיר נתיבות נמצאת בקו המלחמה ולא נכללה בשום החלטת ממשלה. ילדי נתיבות הם לא סוג ב', הדי הפיצוצים של הלחימה בעזה ומטח הרקטות לא פוסח עליהם. בישיבת הממשלה הקרובה נביא את זעקתם של 53 אלף תושבי העיר שמתמודדים מול אתגרים כלכליים ונפשיים בעקבות המלחמה, לא נפקיר אותם״ .

+מקיר הברזל לגדר קורי העכביש
13:54 07/12/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

לפני 100 שנים בדיוק, בנובמבר 1923, כתב זאב ז'בוטינסקי: "... ההתיישבות שלנו או שתיפסק, או שיש להמשיכה בלא שתתחשב ... במצב רוחה של האוכלוסייה המקומית - מאחורי קיר הברזל, אשר לא יהיה לאל ידה של האוכלוסייה המקומית לשבור אותו"

להתחיל לאלתר [צילום: נאסר עישתייה/פלאש 90]
+הפער בין הנהגת חמאס לציבור בעזה
13:42 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הפעילות הקרקעית של צה״ל ברצועת עזה נתפסו בין המסמכים המודיעיניים הרבים גם כאלה שמצביעים על הניתוק והפער בין תושבי רצועת עזה לבין הנהגת חמאס

קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 10,430 דולר [צילום: דובר צה"ל]
+הותר לפרסום: מוחמד אלאטרש, שהוגדר נעדר - חטוף בעזה
13:07 07/12/23  |  מירב ארד

מוחמד אלאטרש (40) מהיישוב הבדואי סעווה בנגב שהוגדר כנעדר - חטוף בעזה. לפי דובר צה"ל, מספר החטופים שנמצאים בשבי חמאס עומד כעת על 138. אלאטרש נשוי לשתי נשים ויש לו 13 ילדים. האחרונה שבהם נולדה לפני שלושה חודשים.

+שתי תחנות רכבת תיפתחנה מחדש: קריית חיים וצומת חולון
12:11 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחנת נתניה ספיר תשוב לפעילות בימי שישי  ▪  היציאה מצידה הדרומי של תחנת ת"א השלום תתאפשר בשעות הבוקר המוקדמות  ▪  רכבת ישראל פועלת לצמצום השפעות המצב הביטחוני, כולל מחסור בצוותים

תחנת הרכבת בקרית חיים [צילום: רכבת ישראל]
+מרצ: יש לקיים בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל
12:08 07/12/23  |  מירב ארד

מפלגת מרצ מסרה בתגובה להודעתה של מרב מיכאל: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני - אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות". מזכ"ל המפלגה תומר רזניק הוסיף: "הודעתה של מיכאלי חשובה גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות - מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לוועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".

+מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון
12:02 07/12/23  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור,עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+ועדת הבריאות אישרה חוק שיקל על זיהוי גופות
11:50 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+צה״ל חשף: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל
11:27 07/12/23  |  מירב ארד

צה״ל חשף כי ארגון חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם.

רקטות ששוגרו לעבר ערים בישראל מתוך האזור ההומניטרי [צילום: דובר צה"ל]
+"יש לך רשאי, ביצוע על האדם עם ה-RPG"
10:10 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קולות הקשר והתיעוד מחיסול חוליה שיצאה מפיר מנהרה בח'אן יונס  ▪  לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבלים

חיסול מחבלים בעת יציאה מפיר מנהרה [צילום: דובר צה"ל]
+מה נהיה ספרטה או אתונה
10:09 07/12/23  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה

מה קרה לנו ברמה של האליטות בישראל, אותן אליטות אידאולוגיות שמתוות את הדרך לחברה ולמדינה? המתנחלים תפסו בעלות על הובלת המחנה מבחינה אידיאולוגית, משנות השמונים ואילך המתנחלים ראו עצמם כמובילי המחנה

אידיאולוגיה משיחית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+רוב רכיבי הכוח של חמאס לא נפגעו קשה
10:00 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צה"ל אינו שולט על איזורים מבוצרים בעיר עזה, לארגון נותרו רבבות לוחמים ומגויסים פוטנציאליים, שליש מן המנהרות עודן פעילות, לא ברור כמה טילים נותרו בידיו

הפצצה השבוע בחאן יונס [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+לפיד: צעדת המכבים בירושלים היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש
09:40 07/12/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תוקף את צעדת המכבים המתוכננת בירושלים: "הצעדה בירושלים הערב היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש בזירות נוספות ולגרום לעוד הרס ומוות. כראש ממשלה אישרתי צעדות בירושלים, אבל לא פרובוקציות אלימות. אם היה באמת קבינט בישראל, הוא לא היה מרשה את זה".

+צה״ל ומשרד הביטחון החלו בחלוקת אמצעי הלחימה לכיתות כוננות
09:25 07/12/23  |  מירב ארד

החלה חלוקת אמצעי הלחימה לכוחות הגנת היישוב (כיתות הכוננות). במסגרת תוכנית ״משיב הרוח״ לחיזוק ההגנה בגבולות יצויידו בכל שבוע כ-12 כוחות הגנת יישוב. בהמשך, תתרחב חלוקת אמצעי הלחימה לכלל הגזרות. תחילת החלוקה, בהובלת פיקוד הדרום, ביישובי עוטף עזה וביישובי פתחת ניצנה, תאפשר תנאים טובים יותר להחזרת התושבים ליישובים בשבועות הקרובים. במסגרת חלוקת הציוד, תחילה יחולק ציוד לחימה בסיסי שנרכש ונבדק בסטדנרטים הגבוהים ביותר, וכולל נשקים, אפודים קרמיים וקסדות, תחולק מדרגה נוספת של הצטיידות שכוללת ציוד רפואי ולוגיסטי נוסף. כמו-כן וכן יורחבו האימונים שעוברים חברי הכוחות, באמצעות מודל אימונים ייחודי לצורכי השטח.

+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (19)
09:21 07/12/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

צה"ל נכנס למלחמת שמחת-תורה כשהוא במגמת נסיגה חמורה ברמת אמון הציבור בתפקודו  ▪  בסקר, שערכה אגודת חוקרי צבא בישראל בסוף אוקטובר, נמצא, כי כשבעים אחוזים מהציבור נותנים את אמונם בצבא

הגרי. ללא מידע מדוייק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כוחות אוגדת 98 ממשיכים בלחימה בח'אן יונס: חוסלו מחבלים שיצאו מפיר
08:34 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב של חטיבה 460 פשט על מוצב "הביסאן" בג'אבליה  ▪  בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים ורשת מנהרות תת-קרקעיות המובילות מחוץ למוצב תחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+"יוספים" בבור
08:21 07/12/23  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה

מוטיב הבור חוזר בחיי יוסף: הוא הושלך לבור על-ידי אחיו (בראשית ל"ז) ופוטיפר שם אותו בבית סוהר של אסירי המלך, אשר הזכיר ליוסף את הבור

יוסף ואחיו [ציור: פטר פון-קורנליוס]
+"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו חזק"
08:13 07/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק 15 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען ש"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו וייזכר כגיבור הפלשתיני הגדול בהיסטוריה ומבחינה לאומית נחלשנו"

סינוואר. הצליח להחליש אותנו [צילום: מן הטלוויזיה]
+שלושה חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה
08:06 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רס"ל (במיל') מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, היה מפקד לוחם בחטיבת עציוני, סמ"ר עלמנאו פלקה, בן 22 מקריית גת היה לוחם בדובדבן וסמ"ר עמית בונצל בן 22 משוהם היה לוחם מחלקה בסיירת צנחנים  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-414

רס"ל (במיל') מאור גרשוני ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+עדות שותקת
08:05 07/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

זכרון קשה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ראי לרוח המלחמה: ה"היא" וה"זאת"
07:39 07/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

איזו יצירה דורית ראויה תקום עם ולאחר המלחמה האכזרית המתנהלת עתה מדרום ומצפון? תהילת הניצחון בשירת שירת דבורה? "מנשרים קלו ומאריות גברו" שבקינת דוד או דווקא "איכה נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה"?

משה שמיר [צילום: יעקב סער/לע"מ]
+הסנאט דחה את בקשת ביידן לסיוע מיוחד לישראל
06:29 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסיבה: המחלוקת המעמיקה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לסיוע לאוקראינה - הכלול באותה חבילת תקציב - ודרישת הרפובליקנים להגביר את האכיפה נגד מסתננים בגבול מכסיקו

החלטות סותרות של שני הבתים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
קולות הקשר והתיעוד מחיסול חוליה שיצאה מפיר מנהרה בח'אן יונס    לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבלים
יונתן אורון
מה קרה לנו ברמה של האליטות בישראל, אותן אליטות אידאולוגיות שמתוות את הדרך לחברה ולמדינה? המתנחלים תפסו בעלות על הובלת המחנה מבחינה אידיאולוגית, משנות השמונים ואילך המתנחלים ראו עצמם כמובילי המחנה
איתמר לוין
צה"ל אינו שולט על איזורים מבוצרים בעיר עזה, לארגון נותרו רבבות לוחמים ומגויסים פוטנציאליים, שליש מן המנהרות עודן פעילות, לא ברור כמה טילים נותרו בידיו
אביתר בן-צדף
צה"ל נכנס למלחמת שמחת-תורה כשהוא במגמת נסיגה חמורה ברמת אמון הציבור בתפקודו    בסקר, שערכה אגודת חוקרי צבא בישראל בסוף אוקטובר, נמצא, כי כשבעים אחוזים מהציבור נותנים את אמונם בצבא
מירב ארד
צוות הקרב של חטיבה 460 פשט על מוצב "הביסאן" בג'אבליה    בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים ורשת מנהרות תת-קרקעיות המובילות מחוץ למוצב תחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il