X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כינרת, משה כגן [צילום: מרגלית מולנר]
"צבעי הגליל"
שלושה אומנים מביעים את עצמם בהשראת נוף הגליל, הכנרת, השדות המוריקים, האבנים החשופות וכמובן, בעזרת הדמיון האישי והיצירתיות
פסיפס, משה כגן [צילום: מרגלית מולנר]

בתערוכה 'צבעי הגליל" שבאוצרותי מציגים שני ציירים ופסל אחד תושבי הגליל הצפוני: משה כגן (צייר) ויאיר אהרון (פסל) מקיבוץ שמיר, גל אשכנזי (ציור, רישום) מקיבוץ להבות הבשן.
המידיום בעבודותיהם שונה - קנבס, נייר, צבעי שמן, אקוורל או אקריליק, פסיפס, אבן או ברזל. אך בגישתם ניתן לראות גם צדדים משותפים.
האומנים מביעים את עצמם בהשראת נוף הגליל, הכנרת, השדות המוריקים, האבנים החשופות וכמובן, בעזרת הדמיון האישי והיצירתיות. הזהות והניגודים בעבודותיהם מעשירים את החוויה האמנותית בתוכן, סגנון וצבע.
משה כגן (1016-1922)
משה כגן ז"ל הוא צייר ידוע ומוערך. תערוכה רטרוספקטיבית זו נועדה לחדש בתודעת הציבור את תרומתו לאמנות הישראלית ואת האהבה לארץ ולנופיה.
כמי שחי רוב ימיו בקיבוץ שמיר באצבע הגליל, נופי ארץ ישראל ממלאים את נפשו ואומנותו. לימים, כאשר הזיכרונות גברו עליו, חזר כגן למסעות חייו הסוערים, בעיקר בעת השואה, ורשם אותם בשחור לבן.
כגן היה חבר באגודת הציירים והפסלים והציג בגלריות רבות בארץ ובעולם, הוא המשיך ליצור עד יומו האחרון בגיל 92.

גל אשכנזי, ביבי קינג [צילום: מרגלית מולנר]

גל אשכנזי - טבע, מוזיקה וצבע
יליד 1963, גר בקיבוץ להבות הבשן. צייר, מאייר, אוצר.
גל משלב את המוזיקה הקלסית שספג בבית הוריו בתוספת מגוון סיגנונות עכשוויים, יחד עם נופי טבע. נוף הגליל, הכינרת, עמק החולה, נחל עורבים והרי הגולן שהם מקור השראה לעבודותיו.
תנועה, צבע וטקסטורה רבת שכבות מאפיינים את ציוריו. אמני ג'אז כמו בי. בי. קינג, זמרי פופ (בוב דילן, פרנק זאפה) זוכים להתייחסות מיוחדת. עם זאת, הוא מפליא ברישום פני נשים בקו עדין ויציב.

יאיר אהרון, דוד [צילום: מרגלית מולנר]

יאיר אהרון - פסל סביבתי
יליד 1963, במקור ממושב פדויים בנגב הצפוני. כיום הוא חי בקיבוץ שמיר בצפון הארץ. בתחילת דרכו כאמן פיסל בעץ. עבודות אלו הוצגו בתערוכות ברחבי הארץ ובעולם - בגן התעשיה בעומר, בית האומנים באלחריזי (ת"א), בית הגפן בחיפה, באר שבע ועוד.
בהמשך התחיל לחקור חומרים חדשים לעבודה והתמקד בפיסול סביבתי בחומרים שונים ובשילובם: אבן, ברזל, פסיפס ועוד.
הפיסול מתבצע לעיתים בשיתוף הקהילה בה מוצב הפסל, לרוב משלבי התכנון ועד לשלבי הביצוע. הפסלים מצטיינים בעיצוב מקורי, חדשני, ברוח הומוריסטית ולעיתים בנועזות מאתגרת.
פסל דוד - מאת יאיר אהרון
דוד היה מאז ומתמיד דמות אייקונית שהיוותה השראה לאמנים רבים בכל התקופות. הידוע בהם הוא, כמובן, פסלו האלמותי של מיכאלאנג'לו בפירנצה.
'דוד' של האמן האיטלקי הוא עלם יפה תואר, עירום, מחזיק בקלע כדי להרוג את גוליית הענק. דוד בתחריט של שמאי רן עירום גם הוא, אך הוא חובש קסדה ומחזיק רובה ממלחמת יום כיפור וחגורת תרמילי כדורים לחלציו. לרגליו נעלי צנחנים עם שרוכים פרומים. ברקע שיחי קוצים, אבנים, תרמיל צד קטן. זהו דוד הנצחי שלנו, תמיד נכון אלי קרב.
'דוד' של יאיר אהרון כאן הוא מקט - הכנה לפסל מתכת גדול. הוא בנוי על מבט לעתיד, כשרובוטיקה ושילוב אדם ומכונה יהיו, כנראה, מחזה נפוץ בעולם.
בפסל משולבים מוטיבים של מדע וטכנולוגיה: המחוגה כחרב/גלגלי שיניים, נוף אורבני ועוד. בפסל ניתן לגלות כמה פנים לדוד- כשמסתובבים סביבו.
רמז לסמל 'מגן דוד' מופיע בגוף העבודה (בטורסו) ובבסיס עליו היא מוצבת.
התערוכה מתקיימת בגלריה העירונית, יד לבנים, רעננה, עד 19.1.2024.

מרגלית מולנר, אוצרת, גל אשכנזי, מיכה כגן [צילום: שקד מולנר]
פוסט תערוכה עדכני [צילום: מרגלית מולנר]
תאריך:  17/12/2023   |   עודכן:  17/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צבעי הגליל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תערוכה נהדרת
עיתונות  |  17/12/23 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נתניהו בין בושה לאשמה    האם בן-גוריון נכנע ללחץ אמריקני    יהודי ארה"ב חטפו אגרוף לפרצוף    כיצד לאייש את השירות הציבורי וצה"ל    הכישלון בשיקום העוטף כבר מתהווה    עוד על מחבלי חמאס שבידינו
ירון גמבורג
תיאוריות קיצוניות אשר חדרו למערכת החינוך האמריקנית הן מן הגורמים לגל האנטישמיות הנוכחי. הממשל הגיב בצורה הססנית, בעוד התגובה היהודית הייתה תקיפה ורבת השפעה
יואב יצחק
הנזקים שנגרמו לקרנות שנועדו במקור למתן הלוואות בשוק החוץ בנקאי נובעים גם בשל דמי ניהול שגובה מגדלור למרות ההפסדים    בעלי השליטה במגדלור מנסים לבצע הצעת רכש למניות החברה הרשומות למסחר בבורסה    אם תצלח הצעת הרכש, הם יוכלו להימנע ממסירת מידע לציבור על כשלונם הגדול    נפילת הקרנות והפדיונות החלקיים שנעשו לכמה גורמים טעונים בדיקת רשות ניירות ערך
אלדד שביט, צ'ק פרייליך
ממשל ביידן עומד איתן לצד ישראל למרות הביקורת הפנימית הגוברת. ישראל מצידה צריכה להיות ערה לחששותיו בנוגע למהלך הצבאי ולציפיותיו לגבי ההסדר ביום שאחרי
איתמר לוין
שני תיקי חדלות פרעון קלים מנוהלים ביעילות ובענייניות בידי השופט משה הולצמן. לחייבת צעירה שהסתבכה הוא מאפשר להשתקם, בעוד בני זוג שניצלו לרעה את ההליך - יצטרכו להסתדר בלעדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il