X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתייחסים לתהליכים ולנסיבות [צילום: פאבל גולובקין, AP]
לרוסיה יש כמה וכמה הסברים למלחמה
לא כל המומחים הרוסים מאמצים את הנרטיב של פוטין לגבי מלחמת חרבות ברזל, אם כי כולם מסכימים שמדובר בהזדמנות לעבור לעולם רב-קוטבי – אליו חותר נשיאם

הנרטיבים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לגבי המלחמה בין ישראל לחמאס גורסים שהמערב, בהובלת ארה"ב, הוא האחראי למלחמה זו כמו גם לעימותים אזוריים אחרים בעולם. פוטין מאשים את ארה"ב במלחמה ובכישלון התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים, לאחר שנכסה לעצמה את תפקיד המתווך היחיד תוך נטרול הקוורטט.
בנוסף, פוטין מתאר את ארה"ב כמלבה את המלחמה ובאמצעות הכאוס שהיא יוצרת היא שואפת להחליש את מתחרותיה, ביניהן רוסיה. ואת, על-מנת למנוע את עלייתו של סדר עולמי רב-קוטבי חדש ולהשאיר על-כנו את הסדר העולמי החד-קוטבי שבהובלתה. פוטין גורס שרוסיה אינה יושבת בחיבוק ידיים אל מנהלת את המאבק של התנועה לשחרור לאומי נגד "ההגמוניה האמריקנית" בשדה הקרב באוקראינה, שם "מוכרע הגורל של רוסיה ושל העולם כולו, כולל עתיד העם הפלשתיני".
לעומת זאת, בפרסומיהם של מומחים רוסים שונים – אנשי אקדמיה וחברים במכוני מחקר המקורבים למשטר - ניתנים הסברים מגוונים לפרוץ המלחמה, ורובם מתייחסים לתהליכים ולנסיבות במזרח התיכון בשנים האחרונות, אך כמעט שאינם מתייחסים לאחריות האמריקנית והמערבית כפי שגורס פוטין.
לדוגמה: וסילי קוזנצוב, מומחה למזרחנות באקדמיה הרוסית למדעים, מונה סיבות שונות שהביאו למתקפה של חמאס, ביניהן ניסיון של הארגון לעצור את ההתקרבות בין סעודיה לישראל ולבלום את תהליך הנורמליזציה באזור; מאבקי כוח פנים-פלשתינים וניסיון של חמאס להשיג שליטה ברשות הפלשתינית; המשבר הפנים-ישראלי שהביא את חמאס להאמין שישראל נחלשה. את העיתוי מקשר קוזנצוב לסימבוליות של זמן ההתקפה למלחמת יום הכיפורים - המלחמה היחידה שלגביה רווחת תפיסה ערבית לפיה ישראל כשלה והפסידה.
גם ולדיסלב טולסטיך, מרצה בכיר במכון הממלכתי היוקרתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה, מציין, כי ברמה האזורית, ההתקרבות בין סעודיה לישראל הייתה גורם מרכזי לתקיפה של חמאס, במיוחד לאור תפיסתה של ריאד את עצמה כמנהיגת העולם הערבי כיום. לטענתו, הבנייה הישראלית בהתנחלויות ביהודה ושומרון והמדיניות הישראלית כלפי אסירים פלשתינים היו גם הן בין הגורמים למתקפה.
אלכסנדר דינקין, ראש המכון לכלכלה עולמית ויחסים בינלאומיים, הודף באופן נחרץ את הטענה שארה"ב עומדת מאחורי מתקפת חמאס. הוא טוען שלא סביר שהיא תכננה את המתקפה במקביל לתמיכה בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה וכי למעשה אינה מרוויחה מההסלמה בין ישראל לחמאס. יודגש שחוקרים אלה אינם מתייחסים לקשרים בין חמאס לאירן.

יש גם ביקורת על חמאס
מאשים כמובן את ארה"ב [צילום: AP]

בקהילת המומחים ניתן לזהות קולות נוספים, שונים מהנראטיבים שמוביל פוטין. פיודור לוקיאנוב, אחד המומחים הבולטים למדיניות חוץ המקורב למינהל הנשיאותי, טוען שמתקפת חמאס "לבד או בהשתתפות החברים הטובים מאירן" לא הביאה להישגים ומכנה את אנשי חמאס "דתיים פנאטיים". בניגוד לעמדה הרוסית הרשמית, לוקיאנוב אומר ש"הפעולות הברבריות לחלוטין של חמאס באופן טבעי הביאו לתגובה תואמת מצד ישראל". הוא ממשיך וטוען, שהרושם המתקבל הוא שבחמאס אדישים למספר ההרוגים הפלשתינים. לפי לוקיאנוב, אנשי חמאס אינם מתחבאים מאחורי אוכלוסייה אזרחית, אלא "מאמינים שזוהי מטרה קדושה שכדאי למות בשבילה". הוא מדגיש, כי אינו רואה כיצד ניתן לפתור את הסכסוך.
בין המומחים היו שהתייחסו לכישלונה של המדיניות האמריקנית במזרח התיכון. לדוגמה, טימופיי בורדצ'ב, ראש תוכנית בפורום ולדאי (Valdai) שבו פוטין משתתף שנים רבות, התייחס גם הוא לכישלון האמריקני, שנעוץ לדעתו בהתחייבויות רבות לצדדים שונים, אשר בלתי-אפשרי לקיים את כולן. במלחמה בעזה ארה"ב תומכת פומבית בישראל ותמיכה זו מסכנת את מעמדה בעולם המוסלמי, בעוד הלחץ האמריקני על ישראל מעורר חוסר שביעות רצון בקרב ישראלים, הרואים בארה"ב בעלת ברית בלי תנאי.
וניאמין פופוב, לשעבר שגריר רוסיה בתימן, לוב ותוניסיה, ועמית במועצה הרוסית לעניינים בינלאומיים, הנוקט עמדה אנטי-ישראלית מובהקת, טוען שארה"ב פעלה כדי להפוך את הנושא הפלשתיני למשני, ולכן המלחמה בעזה מהווה מכה למדיניות החוץ האמריקנית. זאת, למרות שלארה"ב היו מספר הצלחות באזור, במיוחד תהליך הנורמליזציה בין מספר מדינות ערביות לישראל ("הסכמי אברהם"). כעת, תמיכתה של ארה"ב בישראל והגיבוי הצבאי שהיא מעניקה לה, הופכים את "ארה"ב לשותפה לטרגדיה".
לדעתו, אחת התוצאות החשובות של המלחמה בעזה היא גיבוש העולם המוסלמי, וההוכחה לכך היא ההחלטה מ-11 בנובמבר של פסגת הליגה הערבית והארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, שנערכה בריאד, להחזיר את הסוגיה הפלשתינית לסדר היום. להבנתו של פופוב, בכוחו של העולם המוסלמי לדאוג לאינטרסים שלו, כלומר להפוך לאחד הקטבים בסדר העולמי הרב-הקוטבי החדש, שפוטין חותר לבסס.
ואכן, ההתייחסות של פוטין למלחמה בעזה היא חלק מתפיסתו את הסדר העולמי הרב-קוטבי החדש שהוא שואף אליו. בנאומיו האחרונים תקף פוטין את ארה"ב וטען ש"הדיקטטורה של ההגמוניה האמריקנית" הופכת לרעועה ומסוכנת לשאר מדינות העולם, והמצב בעזה מהווה הוכחה לכך.

הפריזמה להסתכלות הישראלית
אפשר לדבר אם לא מסכנים את המשטר [צילום: אלכסנדר זמליינצ'מנקו, AP]

מוטיב זה מופיע במאמרים נוספים. איוון טימופייב, מנכ"ל המועצה הרוסית לעניינים בינלאומיים (מוסד מחקר המקורב למינהל הנשיאותי), טוען שהמלחמה בין ישראל לחמאס היא ביטוי להיחלשותו של הסדר העולמי החד-קוטבי. עם זאת, טימופייב מתאר את המלחמה בעזה וקונפליקטים אחרים כתוצאה מהחולשה של ארה"ב וחוסר איזון במערכת היחסים הבינלאומיים, ולא כמדיניות מכוונת של ארה"ב שתכליתה לשמר את הסדר העולמי, כפי שטען פוטין. גם לוקיאנוב גורס שהמלחמה בעזה היא שלב נוסף של הרקונסטרוקציה העולמית, שהחלה בתחילת המאה.
חלק מהמומחים מדגישים את החשיבות של העולם המוסלמי בכינונו של הסדר העולמי החדש. רוסלן ממדוב, חוקר בכיר במרכז ללימודים ערביים ואיסלאמיים במכון למזרחנות במוסקבה, שנוקט עמדה אנטי-ישראלית, טוען שמנהיגי מדינות ערב עדיין שבויים בתפיסת הסדר העולמי החד-קוטבי הישן. רק שבירת הפרדיגמה הזאת, לדעתו, תוביל ליצירת הסדר העולמי החדש. הוא מותח ביקורת על חוסר המעש של מדינות ערב בסוגיה הפלשתינית, אך גם מודע למחלוקות הקיימות ביניהן (איחוד האמירויות, סעודיה, מצרים) לבין חמאס, שכן הן רואות בו סכנה למשטריהן.
גם אלכסנדר דוגין, אידאולוג בולט בקרב הלאומנים הקיצוניים הרוסיים, מציג את המלחמה בעזה כחלק מעימות רחב יותר בין רוסיה למערב. לדידו, כעת, כשמדינות המערב ו"הפרוקסי הישראלי" תוקפים את העולם המוסלמי, המדינות המוסלמיות יבינו שהסכסוך בין ישראל לחמאס הוא חלק מהמאבק על הסדר העולמי, והן יוכלו להבין טוב יותר את המאבק של רוסיה באוקראינה. לדעתו, רוסיה וסין הן בעלות הברית של העולם המוסלמי במאבק על העולם הרב-קוטבי. כל אחד מהקטבים יצטרך להוכיח את זכותו להתקיים באמצעות מאבק: רוסיה מול אוקראינה, סין מול טאיוואן, והעולם המוסלמי במסגרת פתרון הסוגיה הפלשתינית. אם העולם המוסלמי לא יצליח להתאחד וליצור קוטב מוסלמי, יתעכב התהליך של המעבר לעולם רב-קוטבי.
ניתוח השיח המתנהל על-ידי מומחים ברוסיה מעלה שהתמיכה בנראטיבים של פוטין אינה חד-משמעית, וחלקם אף מציגים דעות מנוגדות. אין מדובר בפלורליזם במובן המערבי של המושג, אם כי ניכר שקיימת רמה מסוימת של חופש ביטוי בנושאים שאינם מסכנים ישירות את המשטר.
עם זאת, התזה שלפיה העולם נמצא בתהליך של מעבר מעולם חד-קוטבי לעולם רב-קוטבי, היא חלק מהמיינסטרים ומקובלת גם בקרב מי שמביעים דעות שאינן מתיישבות עם העמדה הרוסית הרשמית. לפי ראיית עולם זו, העולם המוסלמי הוא חלק חשוב בארכיטקטורה הרב-קוטבית ומהווה קוטב ידידותי כלפי רוסיה, שאליו היא עושה מאמצים להתקרב. ישראל, על-פי תפיסה זו, שייכת למערב בהובלת ארה"ב, ומהווה חלק מהקוטב העוין את רוסיה.
על-רקע המתיחות הגוברת בין רוסיה לארה"ב, על ישראל להבין את התפיסות המעצבות את המדיניות הרוסית שמכוונת לשבירת הסדר העולמי הנוכחי, ולפרש את התנהלותה של רוסיה מול ישראל דרך פריזמה זו. העמדה האנטי-ישראלית שנקטה רוסיה בקשר למלחמה נגד חמאס מהווה הוכחה נוספת לכך שיש לראות את יחסיה של רוסיה עם מדינות וארגונים שונים על-פי תפיסת הסדר העולמי הרב-קוטבי שהיא שואפת ליצור.

הכותבים הם חוקרים במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  23/12/2023   |   עודכן:  23/12/2023
+צפו: חיסול המחבל ע"י לוחמי אגוז ממצלמה שאותרה על גופת המחבל
02:17 24/12/23  |  עידן יוסף

לוחמי יחידת אגוז המתמחים בלוחמת גרילה נלחמים עם חטיבת גבעתי מזה כשלושה שבועות במרכזי הכובד של חמאס בלב ח'אן יונס. לוחמי היחידה חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות, פשטו והשמידו יעדי טרור מעל ומתחת לקרקע. באחד הקרבות במרחב ח'אן יונס, לוחמי היחידה זיהו מחבל חמוש אשר ניסה להתקרב לעבר הכוח ולפגוע בלוחמים.

+ההפגנה השבועית למען החטופים התקיימה בגשם שוטף
01:30 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלפי אזרחים הפגינו בתל אביב בדרישה להחזרת החטופים  ▪  אורין גנץ, אמה של עדן זכריה, סיפרה על הרגשת חוסר האונים של משפחות החטופים  ▪  סקוטר בראון, נעה תשבי ואור לוי קראו להחזרת החטופים ולפעולה נגד חמאס

+מגעים לדחיית הבחירות רק ברשויות בהן יש מועמדים שהם קציני מילואים בכירים
00:32 24/12/23  |  עידן יוסף

הצעת פשרה מסתמנת בקרב על מועד הבחירות המקומיות: דחיית הבחירות באופן ספציפי רק ברשויות שבהן יש בין המועמדים קצינים למעלה מדרגה מסוימת במילואים. הדחייה במקרה כזה תהיה ליותר מחודש, והבחירות באותן רשויות יוצמדו לאלה שיתקיימו ברשויות המפונות בצפון ובדרום. מדובר במגעים שעודם מתנהלים, וטרם התקבלה החלטה סופית (כאן חדשות).

+שני כלי שיט בים סוף הותקפו בלילה בידי החות'ים
00:27 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אירן מכחישה מעורבות בתכנון ההתקפות של החות'ים, אך מאיימת לפגוע גם בספינות המגיעות לים התיכון מכיוון מיצרי גיברלטר  ▪  בריטניה: "לא נסבול את הפעילות הזדונית של אירן בארצנו ובמזרח התיכון"

מכלית בשם Chem Pluto בבעלות חברה הולנדית בשם ACE QUANTUM CHEMICAL שנפגעה ממל"ט אירני
+דיווחי התנועה חזרו ל-Waze; המידע במפות Google עדיין מושבת
23:48 23/12/23  |  עידן יוסף

דיווחי התנועה חזרו ל-Waze. מהחברה נמסר: "ככל שיותר נהגים חוזרים לכבישים, אנחנו מעדכנים את מפות Google ו-Waze כך שהמשתמשים יוכלו לראות את מצב התנועה בזמן אמת לאורך המסלול שלהם כשהם מנווטים. עומסי תנועה ושכבת המידע עליהם במפות Google עדיין מושבתת".

+נשיאת אוניברסיטת הרווארד נתפסה בהעתקות ספרותיות
23:42 23/12/23  |  עידן יוסף

נשיאת אוניברסיטת הרווארד קלודין גיי, שסירבה בקונגרס להביע דעה נחרצת כנגד קריאות לרצח יהודים, נתפסה בימים האחרונים בהעתקות ספרותיות במאמרים שפירסמה ובעבודות הדוקטורט שלה.

+ביידן: לא ביקשתי מנתניהו הפסקת אש בעזה
23:21 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+חבר ועדת חו"ב: הרמטכ"ל הכחיש דיווח על כך שביידן בלם מתקפה נגד חיזבאללה
22:21 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

וול סטריט ג'ורנל: ביידן שכנע את נתניהו לתקוף את חיזבאללה בתחילת המלחמה  ▪  גלנט לצאת למלחמה נגד חיזבאללה - אך קבינט המלחמה דחה הצעתו  ▪  לשכת נתניהו: הפרסום אינו נכון, החלטתי להשיג קודם ניצחון בדרום

ביידן בביקורו בישראל עם ראש הממשלה נתניהו
+לוחם מילואים נפצע בינוני משיגור לעבר מנרה
22:06 23/12/23  |  עידן יוסף

במהלך היום כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי מספר מרחבים בלבנון. בנוסף, לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה.
כמו כן, זוהו מספר שיגורים מלבנון שחצו למרחבים שונים בצפון הארץ. בתגובה, תקפו כוחות צה"ל את מקורות הירי.
כתוצאה משיגורים שבוצעו מלבנון למרחב מנרה, לוחם צה"ל במילואים נפצע מרסיסים באורח בינוני. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

+הגרי: ממשיכים לפעול לשלול את יכולות חיזבאללה סמוך לגבול
20:46 23/12/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "בצפון תקפנו שורה של מטרות חיזבאללה, אנחנו ממשיכים לפעול לשלול את יכולות חיזבאללה סמוך לגבול".

+הרמטכ״ל בח'אן יונס: "התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה"
20:02 23/12/23  |  עידן יוסף

רא"ל הרצי הלוי קיים (שבת) הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים מאוגדה 98 וחטיבת גבעתי בח'אן יונס, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס ומפקד חטיבת גבעתי, אל"ם לירון בטיטו. הרמטכ"ל אמר להם: "התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה".

[צילום: דובר צה''ל]
+צפו: טייסת 100 - עין אווירית חדה בחזית מול חמאס
19:59 23/12/23  |  עידן יוסף

טייסת 100 של חיל-האוויר לצד יחידת השלף של מערך 9900 באמ״ן, מפעילה את מטוסי ה״צופית״ וה״חופית״. צוות המטוס מורכב מטייסים ומסיירי אוויר המאפשרים איסוף ויזואליות חוזי וצילום בזמן אמת ומבצעים משימות רבות ומגוונות, ליווי אווירי לכוחות הקרקע, מתן התרעה מדויקת על איומים בקרבת הכוחות המתמרנים, איסוף מודיעין ופענוח זירת הקרב.
מתן המודיעין האיכותי ומזעור הפגיעה בבלתי מעורבים מבוצע על-ידי צוות המטוס, המבצע משימות באוויר. הצוות מלווה כוחות וסורק צירים, מפענח חוזי, מבצע משימות איסוף ומפליל גורמי טרור.

+חוסל האחראי על הצטיידות באמצעי לחימה של חמאס
19:56 23/12/23  |  עידן יוסף

צה״ל ושב״כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף השתתף בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה. בתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.

+הותר לפרסום: 5 חיילים נפלו ברצועה
19:23 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שמות ההרוגים: סמ״ר ניר רפאל קנניאן, סמ״ר בירהנו קאסיה, רס״ר (מיל׳) שי טרמין, רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ וסרן אושרי משה בוצחק  ▪  חמישה לוחמים בסיירת גבעתי נפצעו באורח קשה

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דיווח סעודי: החות'ים מטמינים מוקשים ימיים רבים
19:21 23/12/23  |  עידן יוסף

דיווח סעודי: המורדים החות'ים בתימן החלו בימים האחרונים להטמין מוקשים רבים מדרום לעיר הנמל חודיידה, כהכנה לכל תגובה שתגיע בעקבות מתקפותיהם בים סוף.

+בכיר בחיזבאללה: מתקפת החמאס גרמה לנו לאבד את גורם ההפתעה
19:18 23/12/23  |  עידן יוסף

נוואף אל-מוסווי, האחראי בחיזבאללה על תיק משאבי הטבע והגבולות, אומר כי "אחרי שחמאס החל במתקפה, איבדנו את גורם ההפתעה. שאלנו את אנשי חמאס האם מלחמה כוללת בלבנון תעצור את הלחימה בעזה. התשובה של חמאס הייתה שלילית, ושהלחימה בעזה תיעצר רק כאשר הלוחם הישראלי יישבר בתוך עזה".

+דף וסינוואר: מחזיקים מעמד, לא להחפז לעסקות
18:58 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהיגי חמאס בעזה הזהירו את הנהגת חמאס בחו"ל בראשות אסמאעיל הנייה שלא למהר לעסקות לשחרור חטופים, בטענה כי הארגון יכול להחזיק מעמד  ▪  גורמי ביטחון מזהירים כי כישלון בעסקה עלול להביא להרחבת תמרון צה"ל בעזה  ▪  סרטון מציג את מוחמד דף במשרדו בג'בליה, מוקף במאבטחים

נערכים להרחבת התמרון [צילום: דובר צה''ל]
+בסביבת נתניהו שוקלים לקצר את מושב הכנסת הנוכחי
18:35 23/12/23  |  עידן יוסף

בסביבת ראש הממשלה נתניהו שוקלים לקצר את מושב הכנסת הנוכחי, כדי לקצר את משך הזמן שבו תיתכן הצבעת אי אמון נגד ראש הממשלה (כאן חדשות).

+שתי רקטות נפלו באזור שלומי ובצת
18:31 23/12/23  |  עידן יוסף

ירי מלבנון: שתי רקטות נפלו בשטח לא מאוכלס באזור שלומי ובצת. התרעות הופעלו באשקלון. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

+טיק טוק מונעת קמפיין למען החטופים
18:25 23/12/23  |  עידן יוסף

רשת ‏טיקטוק נגד ישראל, הרשת לא איפשרה קמפיינים למען שחרור החטופים (ynet).

+מכלית Chem Pluto הותקפה מול חופיה המערביים של הודו ע"י כטב"ם ששוגר מאירן
13:35 23/12/23  |  יואב יצחק

מכלית הנושאת את השם: Chem Pluto, שהובילה מטען נפט מנמל בסעודיה לנמל מנגלור בהודו, הותקפה מול חופיה המערביים של הודו, הרחק מאזור מצרי באב אל-מנדב הסמוכים לחופי תימן. כך הודיעה חברת האבטחה אמבריי. על-פי הדיווח, כטב"ם ששוגר מאירן הוא שפגע בה. האש שפרצה על סיפונה, כובתה. המכלית ניזוקה לאחר שחדרו מים לאחד מחלקיה. המכלית בשליטת גורמים בעלי זיקה לישראלים. היא מופעלת על-ידי צוות של כ-20 הודים ונושאת דגל ליבריה. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה מזה שנים שאירן מבצעת במישרין - בלא להשתמש בחות'ים או בגורמים אחרים, תקיפה של כלי שיט בעל זיקה לישראל. הצי ההודי הודיע שספינת משמר החופים סייעה למכלית, לאחר שזו איבדה את יכולתה להפליג בביטחה.

+בתוך כשבוע נעצרו מעל 200 פעילי טרור מארגוני חמאס וגא"פ
11:19 23/12/23  |  מירב ארד

לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו בתוך כשבוע מאות חשודים במעורבות בפעילות טרור ברצועת עזה, מתוכם נלקחו מעל 200 פעילי טרור מארגוני החמאס והגא"פ להמשך חקירה בשטח ישראל. חלק מהפעילים שנעצרו בחרו להיטמע באוכלוסייה האזרחית ולהיכנע, הובלו לישראל עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב״כ. סך הכל נלקחו לחקירה יותר מ-700 פעילים מארגוני הטרור ברצועת עזה.

+צה"ל תקף הבוקר ובמהלך הלילה מספר מטרות טרור של חיזבאללה
10:45 23/12/23  |  מירב ארד

צה"ל תקף הבוקר (יוןם שבת) ובמהלך הלילה מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה בשטח לבנון.

+במארב מתוכנן חוסלו עשרות מחבלים במפקדת חמאס בדרום העיר עזה
10:30 23/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח כהיערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס  ▪  מטוס קרב של חיל-האוויר תקף את המבנה וחיסל את המחבלים

ירי הטעיה מכוון בשכונת עיסא [צילום: דובר צה"ל]
נמצאו ארגזי צעצועים המכילים עשרות פצצות מרגמה [צילום: דובר צה"ל]
+לתת רצועת עזה לרש"פ מודל 2.0
10:19 23/12/23  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה

אין תחליף אמיתי לשליטת הרשות הפלשתינית בעזה שאחרי חמאס  ▪  ישראל צריכה לנקוט יוזמה כדי להבטיח שזו תהיה רשות מתפקדת ושוחרת שלום

שוטרים פלשתינים. דרוש כוח לשמירת הסדר [צילום: נאסר נאסר, AP]
+הבית הלבן בהודעה רשמית: אירן מעורבת במתקפות החות'ים
10:16 23/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהודעה של המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון נמסר כי אירן מספקת מודיעין בזמן אמת המאפשר למורדים החות'ים לבצע את המתקפות על כלי שיט  ▪  ארה"ב ובנות בריתה שוקלות לבצע מתקפה צבאית נגד החות'ים

השתלטות החות'ים על ספינת סחר [צילום: AP]
+צה"ל תקף באזור נהר אל-ח'רדלי בדרום לבנון
10:12 23/12/23  |  יואב יצחק

צה"ל תקף הלילה והבוקר (יום שבת) באזור נהר אל-ח'רדלי בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף כמה מטרות טרור של חיזבאללה, בהם תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. התקיפה בוצעה מן האוויר וכן באמצעות ארטילריה.

+כך נראת הכניסה למחנה בורייג' ברצועת עזה
09:45 23/12/23  |  יוני בן-מנחם

+יואל חסון מזכיר: ממשלת נתניהו פעלה לחיזוק חמאס
09:43 23/12/23  |  יואב יצחק

אז מה מצאנו בעזה ב-2023? כותב ח"כ לשעבר יואל חסון ומציג את נאומו בכנסת מלפני שנים רבות: "מדינת טרור מחומשת וממומנת כשכסף בינלאומי וסיוע כלכלי בנה שם תשתיות טרור מהגדולות בעולם. אהה... נתניהו אישר את הכל. עוד נאום מלפני 6-7 שנים".

תזכורת: נאומו של יואל חסון בכנסת
+לא תנצחו אותנו!
09:41 23/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

רשמים אלה נועדו להביע הערכה לאיכות ההגשה. יש לקוות כי המחמאות המוגשות כאן על ההגשה של מהדורות החדשות, אולי משפרות ולו במעט את מצב רוחם של השדריות והשדרים עם צאתם מן האולפן

יונית לוי. אוירה קודרת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+20,000 פלשתינים נהרגו ברצועה במלחמת ישראל נגד חמאס
09:30 23/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

- כך מדווחת AP המסתמכת על גורמי בריאות ברצועת עזה  ▪  כ-85% מתוך 2.3 מיליון תושבי הרצועה נעקרו מבתיהם  ▪  יותר מחצי מיליון סובלים מרעב

טנקים וחיילים בין ההריסות ברצועה [צילום: Leo Correa/AP]
גבר נושא גופת נכדו שנהרג בהפצצות [צילום: שבאיר פטימה/AP]
+החזון האסטרטגי הרוסי: לשלוט על כל העולם
09:04 23/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק 16 עם פרופ' יעקב פייטלסון על יחסי ישראל עם רוסיה. לדבריו, החזון האסטרטגי הרוסי: לשלוט על כל העולם, והמפתחות לכך הם שליטה על הר-הבית והים התיכון

[צילום: AP]
+הבנק העולמי צופה: נפילה בכלכלת לבנון בגלל ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה
09:02 23/12/23  |  יואב יצחק

הבנק העולמי פרסם ביום חמישי דוח, שבו צופים כלכלניו כי כלכלת לבנון תיפגע קשות בשל ההסלמה ההולכת וגוברת בגבולה הצפוני של לבנון בין ישראל לחיזבאללה. להערכתם, כלכלתה לבנון השברירית, שהחלה להתאושש לאחר שנים רבות של משבר, תחזור למיתון עמוק. לפני פרוץ מלחמת ישראל-חמאס המתמשכת ב-7 באוקטובר, חזה הבנק העולמי שכלכלת לבנון תצמח בשנת 2023 בשיעור זעום של 0.2%, לראשונה מאז 2018 - בעיקר בזכות העברות כספים שנשלחו מלבנונים העובדים בחו"ל ובשל עלייה בתיירות. אלא שמאז החלה המלחמה בעזה, מחמת ההסלמה בגבול לבנון-ישראל, מתרחשת בפועל נפילה בנתונים הכלכליים של לבנון: התיירות בקריסה, ההכנסות בירידה חריפה, פחות ופחות כספים מגיעים מאזרחים לבנונים העובדים במדינות אחרות.

לבנון, הפצצת חיל האוויר בפאתי חיאם [צילום: מוחמד דעתרי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לרוסיה יש כמה וכמה הסברים למלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח כהיערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס    מטוס קרב של חיל-האוויר תקף את המבנה וחיסל את המחבלים
אודי דקל
אין תחליף אמיתי לשליטת הרשות הפלשתינית בעזה שאחרי חמאס    ישראל צריכה לנקוט יוזמה כדי להבטיח שזו תהיה רשות מתפקדת ושוחרת שלום
מירב ארד
בהודעה של המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון נמסר כי אירן מספקת מודיעין בזמן אמת המאפשר למורדים החות'ים לבצע את המתקפות על כלי שיט    ארה"ב ובנות בריתה שוקלות לבצע מתקפה צבאית נגד החות'ים
יעקב אחימאיר
רשמים אלה נועדו להביע הערכה לאיכות ההגשה. יש לקוות כי המחמאות המוגשות כאן על ההגשה של מהדורות החדשות, אולי משפרות ולו במעט את מצב רוחם של השדריות והשדרים עם צאתם מן האולפן
יואב יצחק
- כך מדווחת AP המסתמכת על גורמי בריאות ברצועת עזה    כ-85% מתוך 2.3 מיליון תושבי הרצועה נעקרו מבתיהם    יותר מחצי מיליון סובלים מרעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il