X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחיר החיילים [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
מלחמה היא אירוע לאומי
טירוף המערכות שאחז במדינה בשנת 2023 נמשך עד 7.10.23 כתנועת אנרכיה שביקשה להשתמש ברפורמה המשפטית לביצוע הפיכת חצר פוליטית מ-7.10.2023, אותה תנועה מבקשת לנצל את מהלומת החמאס וחטיפת אזרחים מישראל שוב כדרך לשנות את הממשל במדינה במסווה של סוגיה הומנית אנרכיה במלחמה היא חבלה במאמץ המלחמתי ועניין זה בפני עצמו מחייב חקירה ובדיקה כחלק מהאירוע כולו מלחמה היא אירוע לאומי וכך ורק כך יש לנהלה

תנועת האנרכיה שסממניה חוזרים עולים בתקשורת המגויסת של ישראל היא מהגורמים העיקריים שהביאו עלינו את מלחמת "חרבות ברזל", אם לא המרכזי שבהם. התנועה, שנרגעה למספר שבועות על-רקע הרצון הציבורי החזק לגלות אחדות, אחריות ושותפות גורל, התעייפה מהצב הסטטי שכפתה על עצמה והיא חוזרת לסורה, כשבמוקד ההפרעה לתפקוד הלאומי והפגיעה באינטרסים הלאומיים, היא מעמידה את שאלת החטופים. בשבוע האחרון התגברה מגמה זו. בעקבות האירוע הטראגי בו נהרגו 3 ישראלים חטופים על-ידי חיילי צה"ל בשטח אש אינטנסיבי בחאן יונס, לאחר שהצליחו להימלט משבי החמאס והיו קרובים מאוד לשחרור, התפרצה בתנועה זו ביקורת חסרת רסן על האירוע, ומתאונת ירי חמורה הפכה השאלה לשאלת מה קודם למה - האינטרס הלאומי לאינטרס סקטוריאלי כזה או אחר, או להפך; מי שיודע לעשות יותר רעש ולהזיק למורל הציבורי - מקבל עדיפות בתקשורת האנטי-ממשלתית והופך בחוסר אחריות משוועת, לנושא הלאומי הראשון במעלה.
דומני שאילו בדקנו את מערכת האירועים בכל או ברוב מערכות ישראל, היה מתברר לנו שכמעט אין מערכה שבה לא נפגעו כוחותינו מאש דו"צ1. זה איננו כורח המציאות, אבל זו בדרך כלל המציאות, בין אם אנו מרוצים מכך ובין אם לא. בדרך כלל הנפגעים הם חיילים, אבל יתכנו גם מצבים אחרים. ברור שזו תאונה מצערת ובנסיבות הקיימות בעזה, היא מצערת במיוחד, אבל גם החיילים נפגעו ונפגעים מתקלות מעין זו בלחץ הלחימה - ומי שפגע באזרחים היו חיילים שפעלו פעילות לחימתית בשטח-אש.
אירוע מצער זה הפך בידי תנועת האנרכיה, המדריכה כיום בהתנדבות את משפחות החטופים במאבקן נגד הממשלה להזדמנות. ו"הזדמנות זו מחזירה אותנו לימים הרעים שקדמו ל - 7.10.23. על כן השאלה המתבקשת היא האם האירוע המצער הוא עד כדי כך חמור מבחינת ניהול המלחמה שהוא מצדיק שינוי המדיניות הלאומית שעליה הוחלט בקבינט המלחמה, או שדרגת הסבלנות והאחריות הציבורית של תנועת האנרכיה כושלת שוב, וכפי שהביאתנו אל עברי פי-פחת ערב המלחמה, היא חותרת ליצור אנרכיה וכשל מנהיגותי שיכשילו את הממשלה בניהול המלחמה וישמשו מנוף להחלפתה בעתיד הקרוב ביותר.
קבינט המלחמה קבע בתחילת המערכה את מטרותיה היסודיות - שתי מטרות: א. הכרעת החמאס ופירוק יכולותיו הצבאיות והממשליות ברצועה, ב. החזרת החטופים. החלטות אלה אושרו הן על-ידי הקבינט בהרכבו המלא והן על-ידי הממשלה. מבחינה זו זהו מתווה ניהול המלחמה עד הכרעת החמאס. בפועל הביאה מדיניות זו להחזרת למעלה ממאה חטופים מספר שבועות אחרי תחילת התמרון היבשתי והערכת הדרג הצבאי, שאושרה בקבינט, סבורה שכך יהיה גם בהמשך - בהעדר אמצעים אחרים בידי ישראל כיום, הלחץ הצבאי הוא שיביא את החמאס שוב להידברות על עסקת שחרור חטופים נוספת. בד-בבד עם הנחת -עבודה זו, נקבע כי אין להפסיק את הלחימה בשום מקרה למעט כאשר הדבר נועד לביצוע עסקת שחרור, וגם אז מדובר בהפסקה קצרה, מפני שכל הפסקה מאפשרת לחמאס להתאושש ולהיערך מחדש מול כוחות צה"ל והתוצאה הבלתי נמנעת היא הגדלת מספר חללי המלחמה שלנו, הארכת משכה, העלאת מחירה ופגיעה בשכבות רחבות (כ-120 אלף איש) של אוכלוסייה שנאלצה לעזוב את בתיה.
נראה ששיקולים אלה כלל אינם מעניינים את משפחות החטופים או את רובן, הם אינם מעניינים את אבירי האנרכיה והן סבורות כנראה שבמדינה יהודית דמם של החיילים הפקר, ואם יפגעו הישגי המלחמה בגלל עצירת מהלכיה ויהיה צורך להקריב חיילים נוספים בכדי לתקן את המעוות - "זו איננה בעיה שלהן...". אבל אם זו איננה בעיה שלהם, מדוע צריכה הבעיה שלהם להיות גם הבעיה שלנו? - דם החטופים אדום יותר מדמם של החיילים?
ההתנהלות של תת-אירגונים חתרניים אלה מתבססת על שימוש אינטנסיבי בתקשורת מגויסת ובמסעות "הסברה" שעיקרם פריטה על נימי רגשותיו של הציבור בשאלת הסכנה הנשקפת לחטופים. הנחת מוצא מובנית בהתנהלות זו היא שהחטופים הם אזרחים, ולכן זכאים לטיפול אינטנסיבי של המדינה, ואילו החיילים מגויסים מתוקף "צו-8", ולכן הקרבתם "נסבלת"... אם יש דוגמה למה שאיננו שייך בשום צורה שהיא לסולידריות לאומית - זו הגישה המאפיינת אותו.
איש אינו יודע מה בדיוק חושב סינוואר והכל יודעים שהיא "פרא אדם" אמיתי, ובכל זאת יש במה שהוא עושה וגם במה שאינו עושה לא מעט היגיון מזווית הראיה שלו וחשוב לקחת זאת בחשבון מול דילמה כל-כך סבוכה ורגישה.
קבינט המלחמה קבע את מטרותיה כבר ביום הראשון ללחימה - שתים השלובות זו בזו: א. ניצחון על החמאס וביטול שליטתו הצבאית והאזרחית בעזה. ב. חילוץ החטופים והחזרתם הביתה. שתי ההחלטות נעות במסלולים מקבילים, ואחת אינה מחליפה את רעותה. הקשר ביניהן, כפי שהוסבר לעיל מחייב התקדמות מקבילה בשתיהן. בדמוקרטיה נורמלית, לעולם אין מצב שבו אינטרס הפרט גובר על האינטרס הציבורי, כששאלת הצדק "האבסולוטי" אינה באה על סיפוקה המלא.
נראה שבימים האחרונים, בעיקר מאז התאונה הקשה בה נהרגו שלושת האזרחים הישראלים על-ידי כוחותינו. עיצבה לה תנועת האנרכיה תפיסה חדשה שעיקריה: חטופים לפני ניצחון. תוצאות המלחמה אינן חשובות ואם תהיינה חשובות נחזור ללחימה מתישהו... כשניצחון במלחמה יועיל להקדמת הבחירות לכנסת הבאה וכך ידיחו את ראש הממשלה נתניהו (לפחות, על-רקע הסקרים האחרונים). באסטרטגיה החדשה של תנועת האנרכיה שנתמכת על-ידי חלק ממשפחות החטופים, אותו חלק שהיה פעיל ברחובות גם לפני המלחמה, שמים אבירי האנרכיה בראש הרשימה את מה שיפרוט על נימי הרגש הציבורי ויביא להם את תמיכת המשפחות, ובסוף את הפוליטיקה - אבל למעשה הם מכוונים את המהלכים בסדר הפוך. במדינה נורמלית, היו נחשבים מהלכים כאלה בעת מלחמה כחבלה במאמץ המלחמתי וכגובלים בבגידה.
הואיל וחרף ההצלחות הצבאיות בעזה, אנו עומדים בעימות הנוכחי על סף מציאות בה נצטרך לפעול בחזית הצפון ואולי גם בתימן, חובה להשלים את הלחימה בעזה בהקדם ובניצחון ברור ולהיערך להמשכים.
חובת קבינט המלחמה היא למדינה, לכלל הציבור ולכנסת. חובה זו קודמת למתן מענים אופטימליים בסוגיות סקטוריאליות, גם אם יש בהן מרכיב מוסרי חשוב. האופן בו נוצר איום ייחודי על קבוצת אזרחים במהלך סדרת מעשי אלימות נרחבת כמלחמה, אינו השיקול העיקרי של המנהיגות הלאומית. השיקול המרכזי הוא לנצח במלחמה, לצמצם בכלל האבידות וליצור מצב שבתום מעשי האיבה, הוסרו האיומים העיקריים בהם לחמנו והמדינה יכולה לחזור לחיים נורמליים.
החמאס חותר למצות את "הקלפים
" שבידיו לסחיטת מירב הוויתורים מישראל ולחבלה בתוכניותיה ובביטחונה השוטף - אין להתיר זאת בשום אופן. מלחמה היא אכיפה של רצונות צד אחד על הצד האחר תוך שימוש בכוח - אסור לשכוח זאת. אין להניח לחוגי האנרכיה להפעיל שיקולים סקטוריאליים ולאלץ את המדינה לקבלם (גם זה הוא סוג של מלחמה, אך ללא נשק חם). ההתנהלות חסרת האחריות של מנהיגי האנרכיה ומשפחות החטופים עשויה לפגוע בניסיונות לשחרר חטופים אבל גם לפגוע באמון ואמינות הממשלה בעיני הציבור הגדול שבניו משרתים בחזיתות - אין להתיר זאת. יש לזמנם לקבינט ולהתריע בפניהם על התנהלותם.
בד בבד יש להבהיר למאות אלפי המשפחות של החיילים המגויסים בצו 8 כי הקבינט ער להשלכות קשיי המלחמה על המשפחות ה"עקורות" ויחתור לצמצם את הנזקים והקשיים שלהן במועד המוקדם ביותר האפשרי, ובין היתר מסיבה זו, לא יתיר הפסקת הלחימה עד להשגת הניצחון (אלא לפרק זמן קצר של חילופי אסירים בפועל).

הערות

1. דו"צ – דו-צדדי. ירי בטעות של כוח ידידותי אחד על משנהו.

תאריך:  19/12/2023   |   עודכן:  19/12/2023
+עוד כישלון מודיעיני: מוחמד דף אינו קטוע גפיים ואינו עיוור
23:26 19/12/23  |  עידן יוסף

עוד כישלון מודיעיני: רב המרצחים מוחמד דף, שבישראל העריכו כי הוא קטוע גפיים והתעוור כתוצאה מכך שצה"ל פגע בו, תועד בסרטונים כשהוא עם שתי ידיים, שתי רגליים, צולע בלבד ורואה (חדשות 12).

+הג'יהאד האיסלאמי מפרסם אות חיים משני חטופים
22:56 19/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שני החטופים מניר עוז, גזי מוזס (79) ואלעד קציר (47), נראים מדברים בסרטון  ▪  דיווח צרפתי: הנייה יגיע מחר לקהיר כדי לדון בעסקת חטופים  ▪  נתניהו: שלחתי את ראש המוסד לאירופה פעמיים לקדם תהליך לשחרור חטופינו

אלעד קציר וגדי מוזס
+בלב עזה: שלדג פועלת בתוך מנהרת טרור משמעותית של חמאס
22:10 19/12/23  |  עידן יוסף

לאחר שאיתרו מאות פירים והשמידו את חלקם באמצעות יכולות מגוונות במהלך ימי הפעולה הקרקעית, כוחות מיוחדים מיחידת שלדג פועלים בתוך תוואי המנהור התת-קרקעיים של חמאס, ומבצעים בהם פעולות מבצעיות.
הלחימה שמוביל פיקוד הדרום בתווך התת-קרקעי היא לחימה מורכבת, ובתוכו מאתרים הלוחמים אמצעי לחימה ומפקדות טרור.
לחימה בתת הקרקע היא שיטת לחימה אסטרטגית בה משתמש חמאס. מתחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה איתרו כוחות צה"ל כ-1,500 פירים ותוואי מנהרות של חמאס. מרבית התשתיות התת קרקעיות שנחשפו אותרו בבתי ספר, בתי חולים, מסגדים, מתקני או״ם ומוסדות אזרחיים. חמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי, דבר שעולה בבירור במיקומי תשתיות תת-קרקעיות ברצועת עזה.

+דיווח: 19 מדינות הסכימו להצטרף לכוח הרב-לאומי נגד החות'ים
22:08 19/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נורווגיה העלתה כוננות בדרום ים סוף וקוראת לכל הספינות הנורווגיות להימנע מלהגיע לאזור  ▪  דיווח: החות'ים החליטו להשתמש בסירות נפץ במתקפותיהם נגד ספינות בים סוף ובמפרץ עדן - בנוסף לטילים וכטב"מים  ▪  האמירויות עשויה להצטרף לכוח הרב-לאומי בשלב מאוחר יותר

כלי מלחמה בים סוף [צילום: מן הטלוויזיה]
+צעד מאחור: צה"ל הגיע למקומות שבהם סינוואר שהה
21:41 19/12/23  |  עידן יוסף

המצוד אחרי מנהיג חמאס יחיא סינואר מתהדק. ישראל הגיעה בתקופה האחרונה פעמים למקומות שבהם היה מנהיג חמאס ברצועת עזה. הכוחות ככל הנראה היו במקומות שבהם היה גם מוחמד דף (חדשות 13).

+דיווח: תהליך של המו״מ לשחרור החטופים יצא לדרך; מדברים גם על שחרור נשים
21:37 19/12/23  |  עידן יוסף

תהליך של המו״מ לשחרור החטופים יצא לדרך. על פי דיווח בחדשות 12, מדברים על שחרור נשים, מבוגרים וחולים כרוניים פיזית ונפשית. יש כאלו בין 30 ל-40. ישראל תשקול להתגמש במספר ימי ההפוגה.
מנגד, ברויטרס פורסם כי הפגישה בין ראש המוסד ברנע, ראש ממשלת קטר שייח' מוחמד וראש ה-CIA ברנס הייתה חיובית - אבל אין צפי לעסקה קרובה.

+תאילנדי ששוחרר: החטופים שנורו בשוגג הוכו בכבלי חשמל
21:31 19/12/23  |  עידן יוסף

וויצ'יאן טמת'ונג, אזרח תאילנדי ששוחרר משבי חמאס לאחר 51 ימים, סיפר בראיון ל-BBC כי שהה לצד שלושת החטופים הישראלים שנורו למוות בשוגג בידי צה"ל. טמת'ונג תיאר כי השובים נהגו להתעלל בחטופים הישראלים - הכו אותם בכבלי חשמל ומנעו מהם לישון במהלך הלילה.

+עתירה לעליון: "לאפשר כניסה מיידית של תקשורת לרצועת עזה"
21:29 19/12/23  |  עידן יוסף

ארגון העיתונות העולמי הגיש עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לאפשר כניסה מיידית של תקשורת בין לאומית לרצועת עזה.

+סין מנסה לסכל וטו אמריקני נגד החלטה אנטי-ישראלית
21:27 19/12/23  |  עידן יוסף

משרד החוץ הסיני קרא לארה"ב שלא להטיל וטו נוסף בהצבעה על הפסקת אש ברצועת עזה שצפויה להיערך הערב במועצת הביטחון של האו"ם.

+בית הדין הצבאי הקל בתנאי מעצר הבית של אביעד פריג'ה
21:25 19/12/23  |  עידן יוסף

בית הדין הצבאי הקל בתנאי מעצר הבית של אביעד פריג'ה. ההקלות, שהתקבלו בהסכמת התביעה הצבאית, יאפשרו לחשוד לצאת מביתו לתפילות פעמיים ביום. דיון נוסף בעניינו נקבע לשבוע הבא.

+הרצוג: ישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית בתמורה לשחרור חטופים
21:24 19/12/23  |  עידן יוסף

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי ישראל מוכנה להפוגה הומניטרית נוספת למען שחרור חטופים. "אני יכול לחזור על העובדה שישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת ולהעניק סיוע הומניטרי נוסף על-מנת לאפשר שחרור חטופים. האחריות המלאה מוטלת במלואה על סינוואר והנהגת חמאס", אמר הרצוג באירוע לשגרירים זרים בבית הנשיא, "חשוב לנו לחזור ולהדגיש, אנחנו לא נלחמים בתושבי עזה, הם לא אויבינו - אנחנו נלחמים בחמאס, הם האויב".

+משפחתה של נועה ארגמני דוחה את מסקנות תחקיר חטיפתה
21:10 19/12/23  |  עידן יוסף

תחקיר בארה"ב: ייתכן שנועה ארגמני, שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים, לא נחטפה בידי מחבלי חמאס אלא בידי חמושים מעזה ולכן לא שוחררה במסגרת עסקת החטופים. במשפחתה דוחים את מסקנות התחקיר ואומרים כי האחריות לחטיפתה ולשלומה היא אך ורק של החמאס.

+שר החוץ נוסע לקפריסין כדי לקדם מסדרון ימי בינה לעזה
21:07 19/12/23  |  עידן יוסף

ברקע הביקורת על פתיחת מעבר כרם שלום - שר החוץ אלי כהן ימריא מחר לקפריסין כדי לקדם את יוזמת המסדרון הימי בין קפריסין לעזה ולהשלים את ניתוק התלות של עזה במעברים עם ישראל.

+צבא ירדן: הסתיימו חילופי האש עם הקבוצות החמושות בגבול סוריה
21:02 19/12/23  |  עידן יוסף

צבא ירדן הודיע כי חילופי האש עם הקבוצות החמושות בגבול סוריה הסתיימו אחרי 14 שעות. על פי הרמטכ"ל הירדני נתפסו כמויות גדולות של אמל"ח רקטות וכלי נשק שונים.
בתוך כך, אומר ראש ממשלת ירדן כי השבתת המסחר יום אחד בשבוע, כאות הזדהות עם תושבי עזה היא ירייה עצמית ברגל, משום שהיא פוגעת בכלכלת ירדן.

+לפיד: "אם הייתי ראש הממשלה - הייתי מזהה את האיומים"
21:00 19/12/23  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שסיים את כהונתו כראש ממשלת מעבר בסוף 2022: ״אם אני הייתי ראש הממשלה בתקופה הזו - הייתי רואה ומזהה את האיומים. בנט ואני היינו ערניים ובחנו את החומר המודיעיני בעיניים כבדות".

+צה"ל: כיבוש ג'בליה הושלם; חטיבה שלמה נוספה לחאן יונס
20:57 19/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוגדה 162 השמידה את המערכת המבצעית של חמאס בשכונה וחיסלה מאות מחבלים  ▪  כ-500 חשודים נכנעו וצה"ל הספיק להרוס בתים של 60 מהם  ▪  הנכנעים העידו על חוסר שביעות רצון מהנהגת חמאס  ▪  הצבא ממשיך בפעילות בחאן יונס, תוך הגברת המאמצים ההנדסיים לאיתור וניטרול מנהרות תת-קרקעיות, לאחר שכ-1,500 פירים ותוואי מנהרות אותרו מאז החל התמרון הקרקעי

"ג'באליה היא לא הג'באליה שהייתה" [צילום: דובר צה''ל]
+הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם משפחות חטופים: "יצאנו מעודדים"
20:57 19/12/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם 15 בני משפחות החטופים, ובסיומה מסרו על פגישה רצינית עם אוזן קשבת מצידו. רובי חן אביו של איתי שנחטף לרצועה, נכח בפגישה סיפר: "יצאנו מעודדים, מרגישים שנושא החטופים נמצא גבוה בסדר העדיפות.

+צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון
18:42 19/12/23  |  עידן יוסף

כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים נוספת במרחב שתולה.
בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+רוב האמריקנים בעד ישראל - אך התמיכה מפלגתית
18:36 19/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

47% מזדהים עם ישראל ו-20% עם הפלשתינים, אך התמיכה בישראל מובהקת בקרב הרפובליקנים בעוד שבין הדמוקרטים יש רוב לפלשתינים  ▪  57% מתנגדים למדיניותו של ביידן במלחמה

ביידן בביקורו בתל אביב באוקטובר [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+הותר לפרסם: רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין מסוסיא נפל בקרב ברצועה
18:03 19/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחם בגדוד 7008 של עוצבת חצי האש נפל בקרב בצפון רצועת עזה  ▪  התגורר בסוסיא והותיר אחריו אלמנה ותינוקת יתומה  ▪  מתחילת התמרון הקרקעי נהרגו 132 חיילי צה"ל ונפצעו 719

רס״ל (מיל׳) מעוז פניגשטיין
+הנהגת חמאס מסרבת לקיים מו"מ על חילופי שבויים
17:25 19/12/23  |  עידן יוסף

הנהגת חמאס טוענת כי התנועה מסרבת לקיים משא-ומתן על חילופי שבויים לאור המלחמה הישראלית המתמשכת, אך היא פתוחה לכל יוזמה להפסקת המלחמה (רויטרס).

+צה"ל תקף את מקורות הירי מלבנון
16:23 19/12/23  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.
בנוסף זוהה שיגור אחד מוקדם יותר היום לעבר מוצב צה"ל במרחב מלכיה.
צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+גופי השלטון נכשלו בטיפול במפונים בתחילת המלחמה
16:01 19/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לא ניתן מענה כלכלי, קשיים במיצוי זכויות המפונים, פערי המיקלוט בקווי העימות נותרו בעינם, אין תקציב לכיתות הכוננות, כישלון חמור בבריאות הנפש, דרושה תוכנית סיוע לעסקים

אנגלמן בשדרות. 3,000 פניות [צילום: דוברות המבקר]
+"בית החולים - מתקן צבאי בשליטת חמאס. הביאו לשם חייל חטוף"
15:53 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודה כי בבית החולים יש "כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם  ▪  "הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח"  ▪  סיפר שחמאס משתמש באמבולנסים פרטיים: "יש לו צבע שונה, ואין לו לוחית רישוי"

כחלות. העובדים - פעילים של חמאס [צילום: תקשורת שב"כ]
+הביטוח הלאומי: מאז תחילת המלחמה 188,787 ביקשו דמי אבטלה
15:18 19/12/23  |  מירב ארד

על-פי נתוני הביטוח הלאומי: מאז תחילת המלחמה 188,787 ביקשו דמי אבטלה. 134,020 מהם יצאו לחל"ת שלא מרצון. מבין כלל מבקשי דמי האבטלה מהביטוח הלאומי: 59% בני 20-40, 40% בין גילי - 41-67 וישנן כ- 1,057 בקשות של בני 67 ומעלה.

+ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש ממשלת הודו: "התוקפנות הח׳ותית ביוזמת אירן"
15:08 19/12/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ג׳) עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.שני המנהיגים שוחחו על החשיבות של אבטחת חופש השיט במיצרי באב אל-מנדב, שמאוים על-ידי התוקפנות הח׳ותית ביוזמת אירן, והאינטרס העולמי למנוע פגיעה בכלכלה ובמסחר הבינלאומיים כמו גם בכלכלת הודו וישראל.
ראש ממשלת הודו ציין שחופש השייט הוא צורך גלובלי חיוני שיש להבטיחו. בנוסף שוחחו המנהיגים על קידום הבאת עובדים זרים מהודו למדינת ישראל. ראש הממשלה נתניהו הודה למודי על תמיכתה של הודו במלחמתה הצודקת של ישראל לחיסול ארגון הטרור חמאס.

+יו"ר ארגון נכי צה"ל בכנסת: מצפים לכ-10,000 מתמודדי פוסט טראומה
14:38 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מפרוץ המלחמה ישנם 2,816 מטופלים חדשים באגף השיקום - 91% מהם מוגדרים כפצועים קל, 6% בינוני ו-3% קשה  ▪  ראש אגף השיקום: "פועלים אקטיבית כדי להגיע לפצועים כבר עכשיו; ללא תוספת משאבים לא נצליח לטפל בכולם"

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הלוחמים באוגדה 162 איתרו אתרים לייצור אמל"ח ומצבורי נשק
14:23 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים פשטו על בתי פעילים בהם נמצא אמצעי לחימה רבים, מפות הכוללות תוואי מנהור משמעותי, ממצאים מודיעיניים רבים וכן תמונות ילדים חמושים לבושים במדי חמאס

תמונות ילדים עזתים לבושים במדי חמאס [צילום: דובר צה"ל]
מפות הכוללות תוואי מנהור משמעותי [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון
14:21 19/12/23  |  מירב ארד

כלי טיס של חיל-האוויר תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב חניתה. כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו בירי טנקים תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחב ירון.
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "כיפת ברזל" מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

+לקפוץ מן הרכבת
13:52 19/12/23  |  דוד טונין   |   לרשימה המלאה

בקרב אנשי ימין רבים מתעוררים חששות לגבי המחיר שעתידה ישראל לשלם ביום שאחרי עבור תמיכת הממשל  ▪  במקרה זה האתנן עבור התמיכה בריסוק החמאס הוא מסירת הרצועה לאבו מאזן, הקמתה של מדינה פלשתינית ביו"ש ובעזה עם מעבר בטוח ועם חילופי שטחים על בסיס מתווה קלינטון משנת 2001

ביידן. לא להכנע ללחץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מיליון תלמידים אינם מוגנים
13:38 19/12/23  |  שיר טורם-הספרי   |   לרשימה המלאה

במהלך השנים התבצע בהדרגה מיגון של מוסדות חינוך בקווי העימות בפריפריה, אולם גם שם קרוב ל-30 אחוזים מהמוסדות אינם מוגנים כראוי

בתי ספר ללא הגנה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+המטח למרכז: לא התקבלו קריאות במד"א על נפגעים
13:29 19/12/23  |  מירב ארד

דוברות מד"א הודיעה כי "בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ והשפלה, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים".

+נציגת צה"ל בוועדת הבריאות: מפרוץ הלחימה 47 חללי צה"ל עברו קצירת זרע
13:25 19/12/23  |  מירב ארד

מפרוץ הלחימה 47 חללי צה"ל עברו קצירת זרע, מתוכם 37 רווקים - כך מסרה נציגת צה"ל בוועדת הבריאות, בדיון על חוק שימוש בזרע של נפטר. פרופ' טליה אלדר-גבע, מנהלת מחלקת פריון במשרד הבריאות, הוסיפה כי 12 אזרחים נוספים עברו הליך דומה.

+לוחמים לבג"ץ: לדחות את הבחירות המקומיות עד לאחר המלחמה
13:05 19/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שלושה קצינים ולוחם, המתמודדים לראשות ארבע רשויות מקומיות, טוענים שקיום הבחירות ב-30 בינואר יאלץ אותם לבחור בין שירות המילואים לבין הקמפיין ועלול לעוות את רצון הבוחר

"מאבקים פוליטיים מיותרים בעת הזו" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אחרי יותר משבוע ללא מטחים למרכז: מטח רקטות לעבר גוש-דן
13:02 19/12/23  |  

אזעקות צבע אדום למרכז הארץ: ראשון לציון, בית דגן, כפר חב"ד, צפריה
תל אביב, בת-ים, קריית אונו, רחובות, רמת גן, אזור תעשיה נשר - רמלה, אחיסמך, אירוס
באר יעקב, בית חנן, בית עובד, גינתון, גן שורק, גני תקווה, ישרש, לוד, מצליח, נטעים
ניר צבי, נס ציונה, עיינות, רמלה, תעשיון צריפין, אחיעזר, גבעת ברנר, גני הדר, זיתן,
חמד, יגל, כפר ביל"ו, משמר השבעה.

+מנכ"לית הלל ישראל בכנסת: "רק שליש מהיהודים מרגישים בנוח להביע את העמדות שלהם"
12:42 19/12/23  |  מירב ארד

"רק שליש מהיהודים מרגישים בנוח להביע את העמדות שלהם" - כך אמרה נוגה ברנר סמיה, מנכ"לית הלל ישראל, מתוך הנתונים מהמחקר שערכו בדיון בוועדת המשנה למדיניוץ חוץ והסברה בנושא התפרצות גל אנטי-ישראליות בקמפוסים בארה"ב. היא והוסיפה: "כאן אולי הנקודה שזה חודר לחיי היום יום של הסטודנטים".

+150 עובדים לחקלאות ינחתו בארץ בימים הקרובים
12:31 19/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

העובדים - מסרי לנקה יגיעו במטרה לתת פתרון ראוי ומהיר למחסור בידיים עובדות בחקלאות  ▪  לאחר נחיתתם העובדים יקבלו מידע בנושא זכויות, ביטחון ובטיחות וכן ליווי של מרכז הפניות לעובדים זרים

יסייעו לענף להתייצב [צילום: דור פזואלו/פלאש 90]
+בלדר כספים בולט של חמאס חוסל ברפיח
11:42 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צבחי פרואנה, היה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הלחימה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס

צבחי פרואנה. חלפן כספים בולט של חמאס [צילום: דובר צה"ל]
+מזכ"ל האו"ם ונציגתו ברשות הפלשתינית
10:59 19/12/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

החשבון התחיל ב-1917 מיד לאחר הצהרת בלפור שקבעה שליהודים יש זיקה היסטורית לפלשתינה ובריטניה שתמכה בהקמת בית לאומי ליהודים

הצהרת בלפור [צילום: לע"מ]
+מחבל ששיגר RPG חוסל בפשיטה משולבת של צק"ח 55
10:56 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו מטעני חבלה, נשקים ורימונים  ▪  לוחמי יהל"ם והנדסה איתרו מטען שהוטמן בבי"ח בשג'עייה

אמצעי הלחימה שאותרו בשג'עייה ובח'אן יונס [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+אל תביטו לאחור
10:22 19/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

האחדות בקרב רובו המכריע של העם הייתה לעובדה, הנבואות השחורות הושלכו למחסן הגרוטאות של ההיסטוריה ומחדש, כעוף החול, עם נוצר וארץ קמה, מתחדשת, רעננה, תוססת

לכידות חברתית [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+צה"ל הרס את דירת המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה באוגוסט
09:37 19/12/23  |  מירב ארד

לוחמי צה״ל במילואים, הנדסה, שב״כ ומג״ב הרסו הלילה בכפר עקרבה שבחטיבת שומרון את דירתו של המחבל אוסמה בני פדל שביצע את הפיגוע בחווארה בתאריך 19.8.23 בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר ז״ל.
כמו-כן, הכוחות עצרו עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, ביניהם ארבעה המזוהים עם ארגון הטרור חמאס.

+"יש לשבור את הגיון המערכה שלנו, להכריע את החיזבאללה"
09:35 19/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק 19 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים", הטוען שיש לשבור את הגיון המערכה שלנו, לתקוף ולהכריע את החיזבאללה

חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הותר לפרסום: שני חיילי מילואים נפלו בקרבות בצפון הרצועה
08:17 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש, וסרן (במיל') רותם יוסף לוי נפלו בקרבות ברצועה  ▪  שני לוחמי גולני נפצעו קשה בקרב בדרום הרצועה

סרן (במיל') רותם יוסף לוי ז"ל
רס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש ז"ל
+הסיכון החות'י לספנות הוא משמעותי ומסובך
08:09 19/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארה"ב, המערב וישראל בוחנים כיצד להגיב על הפגיעה החות'ית בשיט בים האדום - מדווח אקונומיסט  ▪  כל החלופות הן בעייתיות ועלולות להוביל להסלמה, אך ייתכן שלא יהיה מנוס מפעולה צבאית

השתלטות החות'ים על "גלקסי לידר" בים האדום [צילום: AP]
+מלחמת ישראל-חמאס: קריאת השכמה
08:01 19/12/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

מלחמת ישראל בחמאס וחיזבאללה שופכת אור על המלחמה המשותפת של ישראל וארה"ב בטרור האיסלאמי, הרואה בישראל מוצב קדמי של ארה"ב במזרח התיכון, שהשמדתו תקל על השגת היעד העליון - הכנעת המערב "הכופר" ובראשו ארה"ב

מטרה ברורה [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה היא אירוע לאומי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי והגעתי למסקנה
הירונימוס  |  19/12/23 11:22
2
הירונימוס האנרכיסט- השמאלן
פגאסוס  |  20/12/23 11:22
3
אז אתה לבטח יכול לאכול את זה.. ל"ת
אפולוניוס  |  20/12/23 14:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
אורי מילשטיין
חלק 19 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים", הטוען שיש לשבור את הגיון המערכה שלנו, לתקוף ולהכריע את החיזבאללה
מירב ארד
רס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש, וסרן (במיל') רותם יוסף לוי נפלו בקרבות ברצועה    שני לוחמי גולני נפצעו קשה בקרב בדרום הרצועה
איתמר לוין
ארה"ב, המערב וישראל בוחנים כיצד להגיב על הפגיעה החות'ית בשיט בים האדום - מדווח אקונומיסט    כל החלופות הן בעייתיות ועלולות להוביל להסלמה, אך ייתכן שלא יהיה מנוס מפעולה צבאית
יורם אטינגר
מלחמת ישראל בחמאס וחיזבאללה שופכת אור על המלחמה המשותפת של ישראל וארה"ב בטרור האיסלאמי, הרואה בישראל מוצב קדמי של ארה"ב במזרח התיכון, שהשמדתו תקל על השגת היעד העליון - הכנעת המערב "הכופר" ובראשו ארה"ב
עידן יוסף
הלוחם מיחידת יהל"ם שנפצע מרימון וחיסל שני מחבלים - משחזר לראשונה כיצד במהלך היתקלות עם מחבלים שארבו לו במבנה חיסל אותם למרות שהתפוצץ לידו רימון    ממיטתו בבית החולים הוא משחזר: "אני מבין שאם אני לא יוצא עכשיו אני ממשיך לקבל רימונים ולחטוף ירי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il