X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו אמסטרדם, 1664. נגד אפליית יהודים
דפוס היסטורי: גרמניה של אז וארה"ב של היום
בעל הטור הבכיר ברט סטיבנס במאמר חריף בניו-יורק טיימס על האנטישמיות הגואה: אמי נאלצה להתחבא מפני הנאצים במילאנו; אני תוהה האם ילדי ייאלצו להתחבא בארה"ב
אותה פרוגרסיביות שהובילה לתנועת MeToo נאלמה דום אל מול פשעי המין של חמאס. אותם הומניטרים שהזדעקו נגד כליאת ילדי מסתננים בכלובים, לא הנידו עפעף בנוגע לילדים חטופים במנהרות

אף ליברל המכבד את עצמו לא יטען שניתן להבין איסלמופוביה בנימוק שמוסלמים ביצעו את 9/11 וזוועות אחרות. אבל איכשהו, התירוצים הבלתי-נסבלים כאשר מדובר במיעוטים אחרים, נעשים מובנים כאשר מדובר ביהודים

האנטישמיות היא בעיה לדמוקרטיה, משום שהיא לעולם אינה רק שנאת יהודים. היא שנאה ליוצא הדופן: יהודים בין נוצרים, מדינה יהודית בין מדינות מוסלמיות. רודנים רוצים אחידות; יהודים מסמלים שוני

  • ברט סטיבנס, בעל טור בכיר בניו-יורק טיימס וזוכה פרס פוליצר, כתב מאמר זה (20.12.23) בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
זהו המאמר האחרון שלי השנה והוא יהיה יותר אישי מרובם. זהו ניסיון להסביר, לעצמי כמו גם לקוראים, מדוע אינני יכול להפסיק לכתוב על 7 באוקטובר ועל מה שהתחולל לאחר מכן.
לפני כמה שבועות ראתה אמי צילומים של סטודנט יהודי מותקף בידי מפגינים אנטי-ישראלים בהרווארד ולאחר שניסה להתחבא מהם. "נולדתי במחבוא", אמרה לי. "אני לא רוצה למות במחבוא". אמי נולדה במילאנו ב-1940, למשפחה שנמלטה מן הבולשביקים במוסקבה ומן הנאצים בברלין. היא הוטבלה כדי להימנע מחשד; אחד מזכרונותיה המוקדמים ביותר הוא הסתרתה מתחת לגלימתה של נזירה. רק לאחר שהגיעה לניו-יורק, נודע לה שהיא יהודייה. מבחינתה, ארה"ב היא המקום בו אין צורך להסתתר.
כעת זה אינו נכון. עוד לפני 7 באוקטובר יהודים הסתירו את מגן הדוד מתחת לצווארון ואת הכיפה מתחת לכובע בייסבול, כדי שלא יבוישו או יוטרדו. בתי כנסת ומרכזים קהילתיים יהודיים היו תחת אבטחה חמושה. החרדים, שאינם מסתירים מאיש את זהותם, הותקפו דרך שגרה בידי בריונים החושבים זה כיף להכניס זפטה ליהודי. אבל מציאות זו זכתה לסיקור-חסר מביש בתקשורת, שבכל מקרה אחר רואה את עצמה כמובילה בהגנה על מיעוטים ומדוכאים.
כל זה התעצם אחרי 7 באוקטובר. פשעי שנאה כלפי יהודים, שעלו פי ארבע בעשר השנים האחרונות, עלו שוב פי ארבעה בין 7 באוקטובר ל-7 בדצמבר בהשוואה לאשתקד. מה שנאמר במובלע הפך לדיבור גלוי: "גז ליהודים" על קירות בית האופרה בסידני, "מהים עד הנהר" בחוצות מה שהיו פעם האוניברסיטאות הדגולות של ארה"ב. אותה פרוגרסיביות שהובילה לתנועת MeToo נאלמה דום אל מול פשעי המין של חמאס. אותם הומניטרים שהזדעקו נגד כליאת ילדי מסתננים בכלובים, לא הנידו עפעף בנוגע לילדים חטופים במנהרות.
וכל זה יחמיר עוד יותר. סקר שנערך החודש מצא, כי 44% מהאמריקנים בני 34-25, כמו גם 67% מבני 24-18, מסכימים עם האמירה לפיה "יהודים ככלל הם מדכאים" – לעומת 9% בלבד מבני 65 ומעלה. הדור שקיבל את החינוך הטוב ביותר לסובלנות, הוא הדור האנטישמי ביותר הזכור לנו.
מהיכן מגיעה כל השנאה הזאת? אם התשובה היא "ישראל", הרי שאין זה הסבר של אנטישמיות אלא העתקה שלה. אף ליברל המכבד את עצמו לא יטען שניתן להבין איסלמופוביה בנימוק שמוסלמים ביצעו את 9/11 וזוועות אחרות. אבל איכשהו, התירוצים הבלתי-נסבלים כאשר מדובר במיעוטים אחרים, נעשים מובנים כאשר מדובר ביהודים.
הגינוי צר האופקים של ישראל הוא ביטוי אחר של אנטישמיות. טורקיה מפעילה מטוסי F16 טורקיים כדי להפציץ כורדים בעודה מסתמכת על המטרייה הגרעינית האמריקנית – והפרוגרסיבים שותקים. אבל אחרי שישראל עברה ביום אחד את מה ששקול ליותר מתריסר 9/11, יש פרוגרסיבים המריעים למתקפת חמאס כ"התנגדות מוצדקת".
לחלק הזה של השמאל, שהשפעתו התרבותית עולה על מספרו, יש אמינות מוסרית כמו של דייוויד דיוק הניאו-נאצי. רוב הימין, עם האובססיה שלו ל"תיאוריית ההחלפה" ותיאוריות הקונספירציה שלו על "גלובליסטים זוממים", אינו טוב יותר. כאשר הפרוגרסיבים חושבים שהשם המבוזה ביותר בעולם הוא בנימין נתניהו, והימנים חושבים שזהו ג'ורג' סורוס – יש לנו בעיה.
זהו דפוס היסטורי. בגרמניה של שנות ה-1920, המדען החשוב ביותר היה אלברט אינשטיין, המדינאי החשוב ביותר היה ולטר רתנאו והפילוסוף החשוב ביותר היה אדמונד הארסל – כולם יהודים. הם גלו, נרצחו או הורחקו. בארה"ב של היום, שרי האוצר, החוץ וביטחון הפנים הם יהודים, כמו גם מנהיג הרוב בסנאט וראש הסגל בבית הלבן. האנטישמיות היא בעיה לדמוקרטיה, משום שהיא לעולם אינה רק שנאת יהודים. היא שנאה ליוצא הדופן: יהודים בין נוצרים, מדינה יהודית בין מדינות מוסלמיות. רודנים רוצים אחידות; יהודים מסמלים שוני.
אני לא חושב שאמי תמות במחבוא; אני תוהה לגבי ילדי. אמריקה הייתה טובה ליהודים מאז 1655, כאשר Dutch West India Company נזפה בפיטר סטוייווסאנט משום שסירב להעניק רשיונות סחר ליהודים שהגיעו לניו אמסטרדם. אבל אם יש לקח אחד מההיסטוריה היהודית, הוא ששום דבר טוב אינו נמשך לאורך זמן – וזו הסיבה שמדי שנה אנו מסיימים את ליל הסדר ב"לשנה הבאה בירושלים".

המאמר המלא
תאריך:  21/12/23   |   עודכן:  21/12/23
+בעזה עשו מחבלי החמאס לצה"ל תרגיל "כיפה אדומה"
21:05 21/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע העשירי של מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אמריטוס אלישע האס, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

חיילי צה"ל בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+הגרי: 5 חטיבות חי"ר וכוחות הנדסה פועלים בח'אן יונס
20:54 21/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל בתדרוך היומי: "מאז סיום ההפוגה, חיסלנו יותר מ-2,000 מחבלים בעזה"  ▪  על ההסלמה בגבול הצפון: "חיזבאללה הפך את דרום לבנון לאזור לחימה וממשיך לסכן את עתיד לבנון כולה בשביל חמאס ואירן. נפעל באופן נחוש להרחקתו מהגבול"

לוחמים בפעילות מבצעית בתוככי הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+התרעה על חדירת כלי טיס עויין בגליל העליון
20:39 21/12/23  |  עידן יוסף

ביראון, ברעם ואביבים הופעלה התרעה מחשש לחדירת כלי טיס עויין מלבנון. כעבור שעה קלה מסר דובר צה"ל כי האירוע הסתיים, אך לא מסר פרטים.

+צפו: רגע השמדת רשת המנהרות ב"רובע הבכירים"
20:31 21/12/23  |  עידן יוסף

לוחמי יחידת יהל״ם ולוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 השמידו את רשת המנהרות האסטרטגית ב״רובע הבכירים״ של חמאס ברצועת עזה.
לאחר שנחשף אמש ״רובע הבכירים״ של חמאס בעיר עזה, מתחם הכולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחיה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס, הושמדו היום תוואי המנהרות. הפיצוץ נעשה בצורה מבוקרת.

[צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון
20:31 21/12/23  |  עידן יוסף

במהלך היום, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.
מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגבול. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

+"ישראל מסכימה להפסיק את המלחמה ליותר משבועיים"
20:07 21/12/23  |  עידן יוסף

גורם בכיר המעורה במו"מ בתדרוך לכתבים מדיניים: "מוקדם מאוד להספיד את המשא-ומתן לשחרור החטופים חרף הודעת חמאס. ידענו שזה יהיה קשה ומורכב. אנחנו נחושים להפוך כל אבן כדי להצליח להבקיע למרות המכשולים. ביממה הקרובה צפויות שיחות משמעותיות בין קטר, מצרים וחמאס ולאחריהן ישראל תקבל עידכון ותדע לומר האם ולאן מתקדמים המגעים".
ישראל מסכימה להפסיק את המלחמה ליותר משבועיים במסגרת עסקת שבויים (כאן חדשות).

+החות'ים נערכים לתקיפתם מהאוויר ומאיימים על שכניהם הערבים והאפריקנים
19:57 21/12/23  |  עידן יוסף

מנהיג החות'ים אל-חות'י לאל-מיאדין: כל מדינה שתפתח את המרחב האווירי שלה כדי להפציץ את תימן - תיענה‌‌.

+צה"ל פיזר בראש העין כרוזים המיועדים לתושבי עזה
19:49 21/12/23  |  עידן יוסף

כרוזים של צה"ל הקוראים לתושבי ג'באליה בעזה להתפנות פוזרו בטעות באזור ראש העין. בדובר צה"ל מודים שמדובר בטעות טכנית. ברשתות החבריות התבדחו על כך שהצבא התבלבל בין תימנים לחות'ים.

+טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם תיעוד של שלושה חטופים שנהרגו
19:03 21/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השלושה הם אליה טולדנו שגופתו חולצה לישראל, רון שרמן וניק בייזר. לטענת חמאס, כל השלושה נהרגו מאש צה"ל, בעוד ממה שידוע - רק השניים האחרונים נורו בשוגג מירי כוחותינו  ▪  אבו עוביידה: "המשך התוקפנות של האויב אינו מאפשר שחרור אסירים"

שלושת החטופים המופיעים בסרטון [צילום: חמאס]
+הושלמה השליטה המבצעית בשכונת שג'אעייה
17:44 21/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוגדה 36 השלימה את שלב פירוק יכולות הליבה של חמאס בשג׳עייה - הושגה אחיזה מבצעית בשכונה  ▪  מפקד אוגדה 36: ״נלחמתם כאריות ברעות ובגבורה כשרוח העם בגבכם ואתם בראש לוחמיכם״

חייל במהלך הלחימה [צילום: דובר צה''ל]
+ראשוני: דיווח על פגיעה ישירה בבית במטולה.
17:19 21/12/23  |  עידן יוסף

ראשוני: דיווח על פגיעה ישירה בבית במטולה. לא הופעלה התרעה.

+רמות נפתלי: פגיעה ישירה בבית מגורים
16:40 21/12/23  |  עידן יוסף

ברמות נפתלי נפגע בית מגורים כתוצאה משיגור אליו של שני טילי נ"ט. לא הופעלה התרעה.

+לוחמי צה"ל מרחיבים את הפעילות במרכז הרצועה
15:44 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המבצע נועד לבסס את השליטה המבצעית של כוחות צה"ל במרכז הרצועה בחיץ שבין צפון הרצועה למחנות המרכז  ▪  במהלך הפשיטות נמצאו אמצעי לחימה רבים שחלקם הוסתרו בתוך בובות

[צילום: דובר צה"ל]
+הותר לפרסום: סוכל גיוס ישראלים אירני באמצעות הרשת
15:10 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הפנייה לאזרחים הישראלים בוצעה באמצעות פלטפורמות חברתיות וכן באמצעות אתרים המציעים עבודות מזדמנות בתשלום  ▪  הישראלים התבקשו לבצע "משימות" שונות בעבור תמורה כספית, אשר נחזות ככאלה שאינן נוגעות לכאורה להיבטים ביטחוניים

[צילום: באדיבות האקריו]
+הלוחמים אינם בוזזים
14:33 21/12/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

דווקא המגזר הסרוג שמקיז דמו בעזה יותר מהאחרים, מואשם על-ידי השמאל הפרוגרסיבי בביזת כספי המדינה - וממוסגר, אם מחמת רשעות ואם מחמת חוסר הכרת העובדות, לצד המגזר שמתעקש לא להיכנס תחת האלונקה במערכה להצלת ישראל מיד צר

40% [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+מטח כבד למרכז ולשרון; חמאס מקשיח עמדות לגבי החטופים
14:03 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אזעקות הופעלו גם בדרום ובשפלה  ▪  כ-20 טילים שוגרו במטח האחרון לעבר מרכז הארץ. רובם יורטו ע"י כיפת ברזל  ▪  חמאס הודיע רשמית כי לא ידבר על עסקה עד להפסקת המלחמה

רסיס רקטה שנפל במטח האחרון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מד"א לאחר המטח למרכז: לא התקבלו דיווחים על נפגעים
13:51 21/12/23  |  מירב ארד

מד"א עדכן כי לא קיבל דיווחים על נפגעים בעקבות המטח האחרון למרכז, השרון וגוש דן. צוותי הארגון יצאו לערוך סריקות.

+המלחמה השתלטה עלינו
13:50 21/12/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

"אף אדם - או ליתר דיוק, אף אדם שנוהג בהיגיון - לא פותח מלחמה בלי להבהיר לעצמו קודם כל מה הוא מתכוון להשיג באמצעותה, ואיך בדעתו לנהל אותה"

לא רואים את הסוף [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מטח רקטות לאזור המרכז והשרון
13:33 21/12/23  |  מירב ארד

מטח רקרטות לאזור המרכז: הרצליה - מרכז וגליל ים,רעננה,גני עם, כפר מל"ל, כפר סבא, עדנים, רמות השבים, גבעת חן,רמת השרון, הוד השרון,ירקונה, הרצליה,תל אביב,גני תקווה,אזור תעשיה הדרומי אשקלון,חולון,פארק תעשיות פלמחים, ראשון לציון,תל אביב,בת-ים,אזור,ת בית דגן,חמד, משמר השבעה, גנות, אור יהודה,גבעתיים, בני ברק,גבעת שמואל,פתח תקוה,קריית אונו, רמת גן.

+מטח רקטות לאזור העוטף, אשדוד ואשקלון
13:29 21/12/23  |  מירב ארד

מטח רקטות לאזור העוטף: צבע אדום באזור תעשיה הדרומי אשקלון, אמונים
בית עזרא, גבעתי,עזריקם, ניצן,פלמחים,נטעים,נס ציונה,עיינות,גבעת וושינגטון,משגב דב,שדמה,בית גמליאל,בניה,כפר מרדכי,מישר,עשרת,גדרה,קדרון,אשדוד,
אזור תעשיה עד הלום,שדה עוזיהו,שתולים,בני דרום,ביצרון,גן הדרום,גן יבנה,כפר אביב
כרם ביבנה,מתחם בני דרום,קבוצת יבנה

+התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
12:22 21/12/23  |  אורי מילשטיין

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בשניר, רג'ר, שאר ישוב, דפנה והגושרים שבאזור הגליל העליון.

+צה"ל פוצץ פירים באזור שבו נפלו שלושה לוחמים בחאן יונס
12:10 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי דובדבן פוצצו את הפירים מהם ירו מחבלים לעבר לוחמי צה"ל בלב חאן יונס

[צילום: דובר צה"ל]
+הסלמה בצפון: שני פצועים קל מטילי נ"ט שנורו לאביבים ודוב"ב
12:06 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

גבר ואישה פונו במצב קל לבי"ח זיו בצפת  ▪  הטילים פגעו ברכבים ביישוב אביבים שבגליל העליון  ▪   ▪  צה"ל תוקף יעדים בדרום לבנון  ▪  הבוקר נשמעו התרעות במשגב עם שבגליל העליון  ▪  במהלך הלילה נערכו תקיפות עזות בדרום לבנון ונשמעו אזעקות בקריית שמונה ואצבע הגליל

פגיעת נ"ט ששיגר חיזבאללה לאביבים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+בן גביר במסר לנתניהו: "אם מישהו יבלום את צה"ל בעזה - עוצמה יהודית לא איתו"
11:19 21/12/23  |  מירב ארד

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר במסר לרה"מ נתניהו" "אם מישהו מתכוון חלילה, לבלום את צה"ל לפני שהחמאס הוכרע וכל החטופים הוחזרו - שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא איתו. הרעיון של צמצום הפעילות בעזה הוא כשלון ניהול המלחמה של הקבינט המצומצם.יש לפרקו לאלתר. הגיע הזמן להחזיר המושכות לקבינט המורחב".

+מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים לחודש נובמבר
10:30 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תשלום המענק לארגונים המפעילים יועבר על-ידי משרד העבודה לפי מספר הילדים הרשומים במערכות התשלום של משרד העבודה לסבסוד

[צילום: יוסי אלון/פלאש 90]
+גנץ לשרת החוץ הצרפתית: ישראל לא תשלים עם האיום שמציב חיזבאללה על תושבי הצפון
09:45 21/12/23  |  מירב ארד

השר בני גנץ: "שוחחתי אתמול עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה, לאחר ביקורה בלבנון. ביקשתי למסור את הערכתי לתמיכתה של צרפת בישראל במלחמה מול רוצחי חמאס, ועל מחויבותה לביטחון ישראל וליציבות המזרח התיכון כולו". גנץ הוסיף: "אמרתי לה כי מדינת ישראל לא תשלים עם האיום שמציב חיזבאללה על תושבי הצפון, ומדינת לבנון מחויבת לקחת אחריות על הטרור שיוצא משטחה. האינטרס להגיע לפתרון דיפלומטי באזור הגבול, הוא קודם כל אינטרס של לבנון. מדינת ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה ולאפשר להם חזרה בטוחה לבתיהם."

+20 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ביו"ש, מהם 8 משויכים לחמאס
09:43 21/12/23  |  מירב ארד

הכוחות עצרו במהלך הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,420 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+צה״ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר ישראל
09:41 21/12/23  |  מירב ארד

במהלך הלילה ובשעות הבוקר, מטוס קרב של חיל-האוויר וכלי טיס של צה״ל תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל אמש. כמו-כן, הכוחות תקפו בארטילריה בשטח לבנון.

+גולדקנופף: תינתן עדיפות בהגרלת דירה בהנחה למשרתי מילואים פעילים
09:26 21/12/23  |  מירב ארד

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: ״בהגרלה הקרובה תמומש ההחלטה שהבאתי ולראשונה תינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ומשפחות לילדים נכים ובשבוע הבא נצא לדרך עם כ-7,000 דירות חדשות שיורגלו בכל רחבי הארץ, מצפון ומדרום. בנוסף אלף משפחות התבשרו היום על קבלת מענק בגובה 50,000 שקלים לרכישת דירה מיד שנייה". ביום שלישי הבא, ה-26.12.23, י״ד בטבת התשפ"ד, תיפתח ההרשמה להגרלת דירה בהנחה בה יוגרלו אלפי דירות ברחבי הארץ.

+כלי טיס של חיל-האוויר תקפו כ-230 מטרות של חמאס ביממה האחרונה
08:59 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטוס חיל-האוויר זיהה והשמיד המכלול משגר שהכיל רקטות שכוונו לשטח הארץ  ▪  בג'בליה פעלו הכוחות לפינוי מוסדר של אוכלוסייה דרומה משטח של מתחם בתי ספר. אמצעי לחימה רבים אותרו במרחב

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+כאילו לא היו הדברים מעולם
08:29 21/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

במשך חודשי המלחמה התעקשתי לא להיגרר לפוליטיקה, לא לעסוק בהם ובאנחנו, לעסוק רק בחיזוק הלכידות הלאומית, ברם איני יכול להבליג עוד אל מול המהירות בה מחריבי המכנה המשותף הישראלי שבו לסורם

נתניהו. נרדף [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הותר לפרסום: 3 לוחמים נפלו בקרבות ברצועה, 8 נפצעו קשה
08:14 21/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחם בנח"ל, מפקד בגבעתי ולוחם צנחנים: נפלו בקרבות בעזה  ▪  מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-468, 134 מהם בתמרון הקרקעי ברצועה

סמל לביא גיהסי ז"ל
סגן יעקב איליאן ז"ל
+תחקיר: המג"ד קרא בקשר ובצעקות שלא לירות ביותם חיים, קרא לו לצאת - ואז חייליו ירו בו שוב
01:52 21/12/23  |  עידן יוסף

תחקיר הארץ: החייל שירה בשלושת החטופים אישר כי הבחין שנשאו בד לבן אך "לא הספיק לעבד את התמונה". חיילים אחרים פתחו שוב באש לעבר החטוף השלישי שהצליח לברוח למבנה סמוך ויצא ממנו בשל קריאת מפקדם, והרגו אותו, וזאת בניגוד לפקודה מפורשת שאותה, לדבריהם, הם "לא הבינו באופן מלא".
התחקיר מצביע על שורה של מחדלים וליקויים בפעולת כוחות צה"ל בשג'אעייה ובתיאום ביניהם. התחקיר הצבאי של התקרית קבע כי החיילים ואף המפקדים הבכירים שפעלו באזור כלל לא היו מודעים לאפשרות שיימצאו בו חטופים, ולא עודכנו במציאת המבנה שבו שהו השלושה.

+הותר לפרסם: 19 סוהרים נחקרו בחשד למעורבות במותו של אסיר ביטחוני
00:19 21/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסוהרים תושאלו בפרשה הנחקרת בלהב 433 במסגרתה עלה חשד כי ת'אאר אבו עסב, איש פתח הכלוא בכלא קציעות כ-20 שנה הוכה למוות בתאו  ▪  שב"ס: "האירועים מחייבים בדיקה ומתקיים שיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיום הפרשה"

בית הסוהר קציעות [צילום: משה שי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דפוס היסטורי: גרמניה של אז וארה"ב של היום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
לוחם בנח"ל, מפקד בגבעתי ולוחם צנחנים: נפלו בקרבות בעזה    מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-468, 134 מהם בתמרון הקרקעי ברצועה
עידן יוסף
הסוהרים תושאלו בפרשה הנחקרת בלהב 433 במסגרתה עלה חשד כי ת'אאר אבו עסב, איש פתח הכלוא בכלא קציעות כ-20 שנה הוכה למוות בתאו    שב"ס: "האירועים מחייבים בדיקה ומתקיים שיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיום הפרשה"
עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי פנה במכתב חריף לחברי מועצת התאגיד לגבי שידורי מכאן 33 ודרש מהם לפעול נגד הפרות חוק מצד הערוץ    דורש למנות מבקר לשידורי הערוץ, דובר ערבית יוצא צבא, שידווח באופן שוטף על פעילותו
עידן יוסף
סגן מפקד יחידת שלדג הציג את אחד מפירי המנהרות המרכזיים בצפון הרצועה - שבו פעלו בכירי המחבלים של חמאס, ביניהם מוחמד דף, שנזקק להנגשה - מעליות וכסאות גלגלים
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il