X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. טעות טרגית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יומן מלחמה, היום ה-75
ביבי: ההיגיון שבשגעון
מתעוררת השאלה המסקרנת איך הגיע ביבי למסקנה כי תחזיתו של ליברמן שגויה? לא הטעות בלבד מעניינת אלא גם איך המנהיג קיבל החלטה נגד התחזית של ליברמן
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בכהנו כשר הביטחון הציג אביגדור ליברמן בפני בנימין נתניהו צפי מדויק כשעון שוייצרי של ההתפתחות הצפויה מול החמאס ברצועת עזה. משלא נתקבלה הערכתו נהג כפרלמנטר בדמוקרטיה המערבית והתפטר מתפקידו.
ביבי לא קיבל את המתווה של ליברמן. טעות טראגית (אני מניח כי רק עתה הוא "אוכל את ליבו" שלא שמע בקולו של איווט). חבל, אבל זה קורה למנהיגים. "טעות לעולם חוזרת".
בכל זאת מתעוררת השאלה המסקרנת איך הגיע ביבי למסקנה כי תחזיתו של ליברמן שגויה? לא הטעות בלבד מעניינת אלא גם איך המנהיג קיבל החלטה נגד התחזית של ליברמן.
אין זו הפעם הראשונה שדרכי ההתנהלות הבלבדית של נתניהו נקלעו למשבר כזה עם עצמן. הוא החליט ברגע נתון להודיע לגרמניה כי אין לו התנגדות שתמכור למצרים צוללות משופרות. זה סביר, אף שבזמן אמת ובוודאי בדיעבד התברר כי טעה בענק. מה שמציק הוא מדוע הסתיר את החלטתו משר הביטחון משה (בוגי) יעלון? מדוע לא סיפר ליעלון כי נתן אור ירוק למספנה הגרמנית לנפק צוללות כאלה למצרים? ועוד שיקר ליעלון כאילו לא נתן הסכמה כזאת. סגנון כזה של הנהגה הוא תמיד הרה אסון. האכסיומה הזאת מוכיחה את עצמה גם בימים אלה.
טרגדייה, שלושה חטופים ואמא אחת
אין מרפא לטרגדיה ולכאב שבהריגת שלושה חטופים בירי של חיילי צה"ל. נראה כי הצבא חוקר ואינו מרפה, וכך ראוי. ניר דבורי מערוץ-12 פרסם שהחטופים נקלטו במצלמה של כלב עוקץ משוועים לעזרה. ראוי לברר מה אירע עד תום. ראוי להפיק לקחים ולהעבירם ללוחמים עד תום. ראוי לחוש נוכח האסון "עד קצווי העצב" עד תום. וכמובן זכות הציבור לדעת עד תום.
ורק צריך לזכור כי החיילים אשר ירו בחטופינו הפכו שלא במידתיות הראויה יעד לכמעט פוגרום מילולי. הם ילדינו. הם טובי לוחמינו. הם ראויים לכל מילות השבח על היותם גיבורי ישראל, ותואר זה יישאו בגאון כל ימיהם. הם מסכנים יום-יום ושעה-שעה את חייהם. ככל הנראה שגו בליאותם ובעייפותם ואולי גם בחרדה שנצברה בהם בימים ובלילות של קושי ואימה. הם נשארים אהובים גם במשגה הטראגי שהיה בירי.
ובהנחה שנותרו בשדה הקרב צריך להיזהר לבל הם וחבריהם יידחקו על-ידי הביקורת הבלתי פוסקת לצד המנוגד של שדה הקרב ושמא חלילה יימנעו מללחוץ על ההדק כאשר הדבר יהיה נחוץ.
עד כאן כתבתי לפנות ערב. עד שקראתי-צפיתי בערוץ-12 בדברי איריס, אמו של יותם חיים, שחיזקה את לב חיילי גולני אשר ירו בבנה ובחבריו, והביעה תקווה כי לא יהססו להמשיך ולהגן על ישראל, והסבירה כי באירוע הנורא הזה יש רשע אחד בלבד והוא מרוכז בחמאס "ימח שמו". איזה אומץ מפי האם וגבורה ויושרה לעומת התבטאויות אחרות של מי שאינם מסתפקים בהצבעה על הפצע שבגופנו עקב הטרגדיה אלא שולחים אצבע לחטט בו. ואני מוחל על שורותיי לכבודה של האם למופת לבית יותם חיים.
גדעון סער, ימין אותנטי
הלכתי שבי אחרי פרסומים הטוענים כי פני גדעון סער בחזרה לליכוד בראשות בנימין נתניהו. זו טעות. מדברו והסברו אני מבין כי לא יעשה כן.
סער ואני רואים את עתיד הארץ והמדינה מזוויות ציוניות אך לא זהות. בהחלט לא. אבל סער הוא ממנהיגי הציבור המבטאים בהתמדה קו לאומי-ליברלי, ביטחון עם עליונות שלטון החוק.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/12/2023   |   עודכן:  21/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי: ההיגיון שבשגעון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מחלת הרל"בת שלך חמורה מבן כזבי ל"ת
אזרחית  |  21/12/23 14:18
2
אוכל
ירמיהו  |  21/12/23 19:19
3
דברי אל הקרובים שלו...
סניל  |  22/12/23 13:42
4
מרגלית ומשפחתו בוגדים
אלעד זיו  |  22/12/23 13:51
5
סער ואני רואים את עתיד הארץ...
סניל  |  22/12/23 13:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
יעלון טען שבן-דודו ופרקליטו של נתניהו קיבל עמלות של מיליוני אירו בפרשה; שמרון טען שקיבל שכר טירחה לגיטימי של 800,000 שקל שקל ממיקי גנור
איתמר לוין
פוגלמן דחה את בקשתו של בר-יוסף לדיון נוסף בפסק הדין בו קבע ביהמ"ש העליון, כי צווים עשויים להיות חומרי חקירה שלא ייחשפו בפני נאשם
איתמר לוין
סניגוריו של בר-יוסף מבקשים מוועדת הבדיקה הממשלתית לבדוק את טענותיהם להפעלת הרוגלה בצורה בלתי חוקית נגדו - למרות שהמשפט בפרשה מצוי בעיצומו
איתמר לוין
ברק-ארז דחתה את בקשתו של אבריאל בר-יוסף לחשוף צווים שיפוטיים שהוצאו במסגרת חקירת תיק הצוללות    קובעת גם שהתביעה אינה צריכה לחשוף את קיומם ברשימת חומרי החקירה
איתמר לוין
חשיפה ב-News1: חקירת בן-דודו של נתניהו בתיק 3000 באפריל 2017 התמקדה בנתניהו - למרות העדר אישור של מנדלבליט לחקירה כזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il