X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להציב בראש סדר העדיפויות [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-12
להילחם בסרטן האנטישמיות
גל האנטישמיות הוא סכנה חמורה ליהודים ולמדינתם תראו מי קורא לבג"ץ לא לפלג את העם בזמן מלחמה הבטחות הסרק של נתניהו בכלכלה ובביטחון המשמעות של סאגת נציבת השב"ס האמת המרה על הפוליטיקאים שלנו

חשיבות עליונה לעם היהודי
לא קשור למשהו שישראל והיהודים יעשו או לא יעשו [צילום: מרכוס שרייבר, AP]

עוד משהו קטן
שר המסחר והתעשייה הטורקי אמר השבוע, כי מאז תחילת המלחמה ירד הייצוא הטורקי לישראל ב-40% ואילו הייבוא מישראל צנח ב-54%. אחרי דברי הבלע החוזרים ונשנים של רג'פ טאיפ ארדואן, שירד השבוע לשפל חדש, אנחנו כישראלים צריכים לשאוף לכך שגם הסחר בין המדינות וגם התיירות לטורקיה יירדו ב-100%.

מלחמת חרבות ברזל היא בעלת חשיבות עליונה לעתידה של מדינת ישראל, אשר בלא הרתעה ממשית מול אויביה – מרחפת מעליה סכנה קיומית ממשית ומיידית. ואילו גל האנטישמיות העולמי המלווה את המלחמה הוא בעל חשיבות עליונה הן לעם היהודי בתפוצות והן למדינתו. למרות שכולנו טרודים בחיסול חמאס, באיום של חיזבאללה ובסכנות מצד אירן ויתר שלוחיה, חובה להקדיש תשומת לב – גם ברמת מקבלי ההחלטות – לאנטישמיות וסכנותיה.
המלחמה נתנה תירוץ חדש לשנאה נושנה, המאחדת את הקצוות ההזויים ביותר של הימין והשמאל. מדובר במאות ואלפי אירועים בכל רחבי העולם, כולל – וזה הכי חמור – במדינות המערביות הדמוקרטיות ביותר, כמו ארה"ב ובריטניה. לא כאן המקום לרדת לשורשיה של התופעה; די אם נאמר, שיש לנו הרבה יותר מדי ניסיון שנרכש בהרבה יותר מדי דם, מכדי שנוכל לזלזל בה ובהשלכותיה.
תאמרו: יהודי הגולה תמיד יכולים לעלות ארצה. נכון שזהו חזון הגאולה, אבל אנחנו עוד לא שם, ולא בטוח שהוא עדכני למאה ה-21. ראשית, זכותם של יהודים לגור בכל מקום שירצו בלא שיידחפו החוצה. שנית, לא בטוח שישראל שאחרי 7 באוקטובר היא האפשרות המושכת ביותר. שלישית, מבחינתה של ישראל יש חשיבות רבה להשפעתה של יהדות התפוצות במדינות מושבה, במיוחד בארה"ב. בלא תמיכה כזאת, עלולים ציבורים ואף ממשלות להחרים את ישראל, וחרם נרחב יכול לסכן משמעותית את כלכלת המדינה.
חשוב לדעת: האנטישמיות איננה קשורה למשהו שישראל והיהודים יעשו או לא יעשו. היא שם כי היא שם, כי היא תמיד הייתה שם וכנראה תמיד תהיה שם. אבל אין זה אומר, שאנחנו – כפרטים, כחברה, כעם, כמדינה – פטורים מלהתמודד עימה. האנטישמיות היא כמו מחלת הסרטן: גם אם לא תמיד אפשר להצביע על הגורמים, ברור שיש להילחם נגדה. וכמו הסרטן, היא עלולה לשלוח גרורות ולהיות קטלנית אם לא תאובחן ותטופל בכל ההקדם האפשרי. כיהודים, כמדינת היהודים – המשימה הזאת חייבת להיות בצמרת סדר העדיפות שלנו.

עילת הסבירות
אין לכם שום טיפה של בושה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תראו את התגובות של אדריכלי ההפיכה המשטרתית להדלפה ולפיה בג"ץ יפסול ברוב של שמונה מול שבעה את ביטול עילת הסבירות. שמחה רוטמן קורא לשופטי בית המשפט העליון להתחבר לרוח האחדות ולהימנע מיצירת מחלוקת בלתי נדרשת. יריב לוין סבור שאין זה מן הראוי לפרסם תוך כדי מלחמה פסק דין שנוי במחלוקת, "בעת שבה כולנו משוועים לאחדות". ואילו בצלאל סמוטריץ' מתריע שפסילת חוק יסוד "במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקות... כפי שהכנסת לא מקדמת כעת חוקים שבמחלוקת, כך ראוי ומצופה משאר מוסדות השלטון".
אפילו בקני המידה הייחודיים של פוליטיקאים, זהו מפגן בל-יאמן של שקרנות וצביעות. נתחיל מזה שלוח הזמנים לפרסום פסק הדין נובע מהחוק: לשופטים פורשים יש שלושה חודשים לפרסם פסקי דין, המסתיימים ב-12 בינואר במקרה של ענת ברון וב-15 בו לגבי אסתר חיות. שנית, רוב של שמונה מתוך 15 שופטים הוא 53% - בדיוק כמו הרוב של 64 ח"כים שאישר את ביטול עילת הסבירות. שלישית, ב-1996 ניצח בנימין נתניהו את שמעון פרס ברוב של 50.5% מול 49.5%.
אבל הכי מקומם זו הקריאה לאחדות. נניח בצד את זה שהיא באה מתוך ממשלה שהעומד בראשה סירב לצרף אליה שתי סיעות אופוזיציה גדולות. נניח בצד את זה שהיא באה מפיו של שר האוצר המעביר מיליארדים קואליציוניים בעיצומה של המלחמה. אתם מדברים על אחדות וקרע? אתם, שיצרתם במו ידיכם את הפילוג הנורא ביותר בתולדות המדינה, אשר לפי כל הסימנים עודד את חמאס לצאת למתקפה? אתם? אין לכם שום טיפה של בושה? אין לכם אף שמץ של אמת?

נתניהו בכלכלת בחירות
אין מנוס מהליכה אל העם אחרי המלחמה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

איש אינו יודע כמה תעלה מלחמת חרבות ברזל, במישרין ובעקיפין. זה כמובן תלוי בשאלות כמה זמן היא תימשך, האם תיפתח מלחמה גם נגד חיזבאללה, האם הסיוע האמריקני יאושר בקונגרס ומה יהיה היקף הנזקים בנפש וברכוש. מה שברור הוא, שאנחנו מדברים על עשרות מיליארדי שקלים ואולי אף מעל 100 מיליארד שקל. כדי שנבין את הפרופורציות: התקציב המקורי לשנה היוצאת היה 610.7 מיליארד שקל, ולשנה הנכנסת – 653.7 מיליארד שקל.
איך מכסים סכומים כאלה? יש ארבע דרכים אפשריות. האחת: ליטול הלוואות. זה יהיה יקר, כי הריבית בכל העולם גבוהה, ואם דירוג האשראי של ישראל יירד – זה יהיה עוד יותר יקר. השנייה: להגדיל את הגרעון. זה מסוכן, כי בכך המדינה מתקרבת לסכנה שלא תוכל לפרוע את חובותיה, ובכל מקרה – בסופו של דבר גם את הגרעון צריך לכל הפחות להקטין. השלישית: לקצץ בהוצאות הממשלה. המשמעות היא פגיעה קשה בשירותים לציבור, פיטורי עובדים והפחתת התקשרויות עם ספקים חיצוניים. הרביעית: להעלות מיסים. קשה מאוד לעשות זאת כאשר מאות אלפים נמצאים במילואים ועקורים מבתיהם והמצב הכלכלי חמור ממילא.
בקיצור: צריך לבחור בין שורה של אפשרויות רעות, והדבר הנכון הוא ליצור תמהיל שלהן, כך שיהיה קצת מכל רע ואיכשהו הנטל יתחלק. אבל השבוע הכריז בנימין נתניהו, שהוא מתנגד להעלאת מיסים. בטווח המיידי הוא צודק, מהסיבות שעליהן עמדתי קודם. אבל נתניהו נשמע קטיגורי, וזה כבר בעייתי. המדינה היא ישות אמורפית; מי שמתחזק אותה הוא אזרחיה, בשר ודם. אם הם לא ישלמו, אז מי כן? כיצד ייפרעו ההלוואות? כיצד יכוסה הגרעון? כיצד ימומנו השירותים? הבשורה הטובה היחידה שניתן לחלץ מההכרזה הזאת של נתניהו, היא שמדובר בכלכלת בחירות – כלומר, גם הוא מבין שאין מנוס מהליכה אל העם לאחר המלחמה.

כישלון מוחלט במשימה העליונה
כל האיומים התעצמו במשמרת שלו [צילום: וחיד סאלמי, AP]

עוד משהו על נתניהו והבחירות. לפי כל הסימנים, המוטו של נתניהו – בין אם בניסיון לשרוד לאחר המלחמה ובין אם בהליכה לקלפי – יהיה שרק הוא יכול למנוע הקמת מדינה פלשתינית ואת הפיכת חמאסטן לפתחסטן (ביטוי שלו). יאיר לפיד, בני גנץ, אולי אפילו אביגדור ליברמן – הללו ייכנעו ללחץ האמריקני והבינלאומי, יעניקו לרשות הפלשתינית תפקיד בעזה שאחרי חמאס, ואף יקרבו את הקמתה של מדינה פלשתינית. זה יהיה הטיעון.
במקום להתווכח עם הטענה במישרין, בואו נעשה משהו שנתניהו לא אוהב: נדבר על עובדות. אז ככה. נתניהו אומנם ירש את הסכמי אוסלו, אך יישם אותם והרחיב אותם בהסכם וואי ובהסכם חברון; והוא גם זה שב-2009 הביע תמיכה (מסויגת ככל שתהיה) בהקמת מדינה פלשתינית. נתניהו תמך בהינתקות בכל ההצבעות שקדמו לה והתפטר מן הממשלה רק שבוע לפניה. נתניהו הכריז שאירן גרעינית היא סכנה קיומית, אבל במשמרת שלו הפכה אירן למדינת סף גרעינית. במשמרת של נתניהו הפך חיזבאללה לאיום החמור ביותר על ישראל. ובמשמרת שלו חמאס התעצם והנחית על העם היהודי את האסון הכבד ביותר מאז השואה.
לא מדובר באירוע אחד או שניים שהתרחשו בתוך שנה-שנתיים. מדובר בכשלונות חמורים ביותר בסוגיות הביטחוניות החשובות ביותר במשך 15 שנה. ישראל של 2023 מאוימת כפי שלא הייתה מעולם: מצד המרצחים של חמאס, מצד הטילים של חיזבאללה, מצד הכמעט-גרעין של אירן. נתניהו נכשל לחלוטין במשימה מספר אחת של ראש ממשלת ישראל: לשמור על ביטחון המדינה ותושביה. ועכשיו הוא רוצה שנאמין שרק הוא ימנע את הסכנה הגדולה הבאה – מדינה פלשתינית. באמת אין גבול.

בן-גביר או גנץ
האינטרס הפוליטי או טובת המדינה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אמרה אמריקנית ידועה קובעת: Fool me once – shame on you; fool me twice – shame on me. דהיינו: מי שנופל פעמיים בפח של אותו אדם, יכול לבוא בטענות רק לעצמו. האם זה מה שקורה לבני גנץ עם בנימין נתניהו? הרי נתניהו כבר רימה אותו בממשלת האחדות של 2020, ולמרות זאת הוא חזר לממשלה בשבוע הראשון של המלחמה – וכעת גנץ מצפה מנתניהו לקיים את ההסכם עימו ולמנוע את אי-הארכת כהונתה של נציבת השב"ס, קתי פרי, בידי איתמר בן-גביר.
הערה בסוגריים: כל השיטה הזאת, של מינוי בכירים ביטחוניים לשלוש שנים עם אפשרות לשנה רביעית, צריכה לעבור מן העולם (נדמה לי שגם הייתה הצעת חוק כזאת בשנים האחרונות). אם אותו בכיר כושל או חלילה מושחת – צריך להיות נוהל שיאפשר להדיח אותו (תוך מניעת פוליטיזציה ושרירותיות). ואם הוא מוצלח, למה שיצטרכו הוא והארגון להיות במתח ואולי להתרפס בפני השר הממנה? סגור סוגריים.
טענתו של בן-גביר, לפיה ההסכם בין הליכוד למחנה הממלכתי אינו מחייב אותו, היא הבל ורעות רוח. הוא וחברי מפלגתו הצביעו בעד צירופם של גנץ וחבריו וידעו היטב שזהו אחד התנאים. אבל לא בן-גביר יחמיץ הזדמנות להפגין את בריונותו (כולל בהתקפות אישיות גסות על גנץ) ולנקום על סילוקו ממוקדי ההכרעה הצבאיים. בן-גביר גם יודע היטב שנתניהו צריך אותו הרבה יותר מאשר את גנץ, כי הוא יכול להפיל את הממשלה, בעוד גנץ הוא יריב מסוכן ממנו כדאי להיפטר בהקדם האפשרי.
נתניהו, כמו נתניהו, צפוי להעדיף את האינטרס הפוליטי שלו על פני טובת המדינה, גם בעיצומה של מלחמה (בדיוק כשם שאמש נכנע ללחציהם של בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וביטל דיון בקבינט המלחמה על "היום שאחרי"). ואילו גנץ, כמו גנץ, יבלע את הרוק וימשיך הלאה לטובת המדינה. בהנחה שזה מה שיקרה, אחרי הדחיינות הרגילה של נתניהו, נקבל עוד הוכחה מדוע האיש חייב ללכת.

חבורה של אנשים קטנים
"תתאפקו עוד קצת". צודק לגמרי [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

הנשיא יצחק הרצוג אמר השבוע: "האויב רואה את מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים על היום שלפני ועל היום שאחרי. הוא חוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו. אני מבקש להביא את תחינתם של מאות משפחות שכולות, חיילינו בחזית, והמוני בית ישראל בעורף ולקרוא לכולם: בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים בשעת המערכה הקשה. מי שמחזיר לשיח של שישה באוקטובר פוגע בביטחון ובמאמץ המלחמתי. אני פונה באופן ישיר להנהגה, לכל הפועלים במערכת הפוליטית והציבורית, ודורש לחדול. אם לא למענכם, למען חיילינו וילדנו שבחזית. למען שלומם וביטחונם. תתאפקו עוד קצת עם המסרים הפוליטיים, עם הקמפיינים".
צודק לגמרי, כשם שצדק בהתרעותיו מפני סכנות הרפורמה המשפטית (תזכורת: הרצוג אמר שהוא קורא דוחות מודיעיניים ולפיהם האויב מחכך את ידיו בהנאה). הבעיה היא, שהפוליטיקאים עושים פוליטיקה כי זה האופי שלהם. הם יוצרים מחלוקות כי זו זכות הקיום שלהם. והם תמיד יסבירו שהכל כמובן מתוך דאגה למדינה ולאזרחיה.
כולם יודעים שלמלחמה יהיו השלכות פוליטיות מרחיקות לכת. נניח שבנימין נתניהו היה מודיע שיפרוש אחריה; מיד היה מתחיל מאבק ירושה בליכוד ואילו יתר המפלגות היו בוחשות בשאלת הממשלה העתידית. נניח שהוא היה מודיע שיהיו בחירות; הקמפיין היה מתחיל מיד. ואילו כאשר נתניהו משדר שהוא לא הולך לשום מקום, חלק ניכר מזמנו מוקדש לפוליטיקה וכך ממילא גם זמנם של יתר השחקנים. קשה מאוד למצוא בצמרת הישראלית, משני הצדדים, מנהיג אחראי שבאמת שם את הפוליטיקה בצד. אולי בני גנץ, אבל גם הוא צריך לעסוק בשאלה האם ומתי לפרוש מהממשלה. כנראה גדי איזנקוט, שהוא בעצם לא ממש פוליטיקאי, ושמותר להניח שאסונו האישי רק חידד עוד יותר את הפטריוטיות האמיתית שלו. וחוץ מזה? חבורה של אנשים קטנים.

תאריך:  29/12/2023   |   עודכן:  29/12/2023
+טורקיה: עשרות עצורים בחשד לתכנון פיגועים בבתי כנסת וכנסיות
16:17 29/12/23  |  עידן יוסף

סוכנות הידיעות הממלכתית של טורקיה: כוחות הביטחון עצרו 32 בני אדם החשודים בקשרים לדאעש. לפי החשד הם תכננו לבצע התקפות על בתי כנסת וכנסיות וכן על שגרירות עירק.

+צה"ל תקף חוליית נ"ט בשטח לבנון
16:11 29/12/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות מטרות טרור של חיזבאללה, במרחב ואדי חמול. בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, מתחם צבאי, ותשתיות טרור נוספות.
בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון ומשגר ממנו בוצע ירי במרחב יארון לעבר מרחב ברעם מוקדם יותר היום.
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, האירוע הסתיים, אין חשש לאירוע בטחוני. כמו כן, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, שלושה מהם חצו לשטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

+מבצע ניר ועוז: קבלת שבת בח'רבת אחזעה
16:10 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות חטיבה 5 פועלים בח'רבת אחזעה ממנה יצאו מחבלים לטבח בניר עוז  ▪  לוחמי צוות קרב חטיבת כפיר מצטרפים ללחימה בח'אן יונס

קבלת שבת שקיימו לוחמי גדס״ר 5 בח׳רבת אחזעה
לוחמים בח'רבת אחזעה [צילום: דובר צה''ל]
+שלושה פצועים בפיגוע דריסה בהר חברון
13:50 29/12/23  |  עידן יוסף

3 פצועים בפיגוע דריסה בהר חברון, צפונית לעתניאל. אחד הפצועים במצב בינוני והיתר קל. המחבל חוסל. כתר הוכרז על הכפר דהרייה ממנו ככל הנראה יצא המחבל, מסוק הוזעק לפינוי פצוע.

+בלחץ ביידן: ישראל משתמשת כעת בפחות כוח אש
13:44 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עוד פורסם בוולסטריט ג'ורנל כי חמאס אינו להוט כעת לשחרר חטופים  ▪  דיווח: נתניהו הורה למערכת הביטחון ליצור שת"פ עם גורמים מקומיים וחמולות חמושות בעזה כדי לפרום את שלטון חמאס

פחות כוח אש? [צילום: דובר צה"ל]
+ארה"ב תשלח את המתווך הוכשטיין ללבנון
13:37 29/12/23  |  עידן יוסף

יועצו של ביידן, עמוס הוכשטיין, נערך להגיע ללבנון במחצית הראשונה של חודש ינואר בניסיון לחדש את מאמצי התיווך בין ישראל ללבנון בעניין סימון הגבול היבשתי (עיתון א-שרק אל-אווסט)

+פיגוע קשה נמנע הלילה בשומרון
13:35 29/12/23  |  עידן יוסף

פיגוע קשה נמנע הלילה בשומרון: מחבל חמוש חדר ליישוב חומש ונעצר ע"י כוחות הביטחון, מתחקיר ראשוני עולה כי מספר מחבלים נוספים היו בדרכם ליישוב אך נמלטו לפני הגעת הכוחות (ישראל היום).

+התרעה הופעלה בנאות מרדכי ובכפר בלום
13:33 29/12/23  |  עידן יוסף

+צה"ל ביטל הסעות לחיילים בשבת מחוסר ביקוש
13:08 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ל-News1 נודע כי הניסוי שערך הצבא בשבת שעברה להסעת חיילי מילואים בשבת לא הצליח, ומתוך אלפי חיילים בבסיס השתמשו בודדים בשירות היקר

הניסוי כשל [צילום אילוסטרציה: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+משחתת אמריקנית הפילה כטב"ם וטיל בליסטי שנורו על-ידי החות'ים
12:40 29/12/23  |  עידן יוסף

פיקוד מרכז של ארה"ב: ספינת הטילים USS Mason הפילה כטב"ם וטיל בליסטי נגד כלי שיט בדרום הים סוף שנורו על-ידי החות'ים מתימן בין השעות 17:45 ל-18:10 (שעון צנעא) ב-28 בדצמבר. לא נגרם נזק לאף אחת מ-18 הספינות שהיו באזור ולא דווח על פציעות.

+אירן מאיצה העברת חימושים מדויקים לחיזבאללה
12:33 29/12/23  |  עידן יוסף

אירן מאיצה העברת חימושים מדויקים לחיזבאללה, כהיערכות לעימות נרחב בצפון (ynet).

+צה"ל לממשלה: לא נוכל לשחרר 688 מועמדים בבחירות המקומיות
12:26 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לקראת הדיון ביום ראשון בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר, הודיע הצבא כי מנתוניו עולה ש-688 משרתי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות בבחירות הם הכרחיים, ו"בסבירות גבוהה" לא ניתן יהיה לשחררם  ▪  1,141 משרתים יוכלו להשתחרר אם יבחרו - אך כנראה ייאלצו לוותר על מועמדותם

חלק מהלוחמים ויתרו על מועמדותם [צילום: דובר צה"ל]
+השר בני גנץ הגיע לנחם את משפחתו של חייל שנפל בגבול לבנון
11:56 29/12/23  |  עידן יוסף

חבר קבינט ניהול המלחמה השר בני גנץ הגיע לנחם את בני משפחת זיו בעירו ראש העין, ששכלה את סמל עמית הוד זיו, לוחם בגדוד 71 של עוצבת "הברק". גנץ שוחח עם הורי הלוחם, וכתב בספר הניחומים כי אומנם לא הכיר אותו אך התרשם מן הסיפורים מהטוב ומהשמחה שעמית ייצג.
סמל עמית הוד זיו נהרג בגבול לבנון מירי נ"ט של חיזבאללה. בן 19 היה בנופלו, והותיר אחריו הורים, אחות ואח.

+חיל-התותחנים תקף בעקבות ירי לדוב"ב ולברעם
11:45 29/12/23  |  עידן יוסף

בעקבות זיהוי מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב דוב"ב וברעם לפני זמן קצר, תקף חיל-התותחנים בארטילריה את מקורות הירי.
האזעקות שהופעלו באצבע הגליל היו בעקבות זיהוי שווא.

+חשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל
10:24 29/12/23  |  עידן יוסף

מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו אזעקות ביישובים: מעיין ברוך, מרגליות, מטולה, בית הלל, כפר יובל, משגב עם, כפר גלעדי, תל חי, קריית שמונה, מנרה, שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים, דן.

+קצין צה"ל במילואים הראל שרביט נפל ברצועת עזה
10:15 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סרן (מיל׳) הראל שרביט מכוכב יעקב נהרג היום בצפון רצועת עזה  ▪  בקרבות שונים בצפון רצועת עזה נפצעו באורח קשה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית  ▪  מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה פורסמו שמותיהם של 169 חללי צה"ל

סרן (מיל') הראל שרביט
+צה"ל מרחיב את הפעילות בחאן יונס
09:14 29/12/23  |  

כוחות צה"ל מרחיבים את הפעילות בחאן יונס (29.12.23). לוחמים מצוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. באחד מהאירועים בעיר זיהה כלי טיס מחבל שאוחז במשגר RPG שרץ לעבר הלוחמים, אך הם חיסלו אותו לפני שהספיק לירות. לוחמים מצנחנים החלו בהשמדת תשתיות טרור בעיר, וחיסלו כמה מחבלים. במקביל, צוות הקרב החטיבתי 261 איתר אמצעי לחימה וחוברות למידה על צה"ל בביתו של מחבל חמאס בפאתי ג'באליה. בנוסף, מצאו הלוחמים תמונות ילדים מחזיקים בנשק, רימונים ו-RPG.

+סקר: 66% מהציבור תומכים בפעולה צבאית נגד חיזבאללה
08:29 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סקר מעריב: גנץ שוב מגדיל את הפער מול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, וגוש האופוזיציה שוב מגדיל את יתרונו על הקואליציה הנוכחית

פגיעת טיל השבוע בקרית שמונה [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
+היום שאחרי ברצועה חייב לכלול את כוחות הביטחון הפלשתינים
08:05 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

במאמר חריף קורא איגנציוס לממשל להציב את ישראל בפני המציאות: אין דרך לסיים את המלחמה בלא להציב בעזה כוחות המשרתים כיום את הרש"פ  ▪  טוען שהדרך ליציאה מעזה חייבת לכלול גם יד קשה כלפי אלימות המתנחלים ביו"ש

להרחיב את סמכויותיהם לשטח B [צילום: וישאם השלמון, פלאש 90]
+שיחה קשה בין ביידן לנתניהו על כספי הרש"פ
08:04 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וואלה חושף: ביידן דרש מנתניהו למצוא פתרון שיאפשר להעביר את כספי המיסים, למרות התנגדותו הנחרצת של סמוטריץ, וסיים את השיחה בסוג של טריקת טלפון  ▪  סמוטריץ: לא נפקיר את גורלנו בידי זרים

מתיחות גוברת בשבועות האחרונים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להילחם בסרטן האנטישמיות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
SONNEH ESAV L'YAACOV LE'OLAM
CHAZAL  |  1/01/24 06:18
2
חשוב עוד יותר
תל-אביבי  |  2/01/24 13:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
החטיבות לא העבירו ביניהן מידע קריטי    לא היה קשר עם הגוף המטפל בחטופים    החיילים ראו את הכתובות בעברית אך חששו שמדובר במלכודות    הלוי: הירי לא היה צריך להתבצע, אך הוא אירע בנסיבות מורכבות
איתמר לוין
ביטל ברגע האחרון את הדיון בקבינט המלחמה על סוגיית השליטה בעזה לאחר המלחמה; הנושא יידון בקבינט המדיני-ביטחוני    קבינט המלחמה ידון רק בנושא החטופים
איתמר לוין
המבנה של הארגון נועד לאפשר לו לפעול גם אם בכיריו נעלמים    עוצמת המתקפה עלולה להגביר את האהדה כלפיו ואת מאגר המגויסים    גם אם יחוסל בעזה, יש לחמאס שלוחות ביו"ש ובחו"ל    מומחים מעריכים: לכל היותר ישראל תצליח להכיל את חמאס
מחלקה ראשונה
הותר לפרסום: תושבת הקיבוץ בת ה-70 נרצחה עם בעלה ביום הראשון של המלחמה וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס
עמנואל בן-סבו
זו ההזדמנות לתקן את קלקול ריבוי המשרדים הממשלתיים המיותרים, להורות באופן מידי לבטל את כל המשרדים המיותרים, לחסוך מאות מיליוני שקלים ולהעבירם לטובת צרכי המלחמה על כל המשתמע מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il