X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הוויה ישראלית [צילום: חיים אזולאי/פלאש 90]
ימות המשיח: 'התקווה' תחת החופה
בחתונה חרדית הושמע המנון התקווה ברגעי השיא של החופה ובני הזוג התעטפו בדגל ישראל ומה משמעות האמירה 'תורה מגנא ומצלא' המהווה לכאורה אישור גורף לכל מעשה התחמקות מנשיאה בעול הציבור?

מלחמת עזה מחוללת זעזועי עמוק בכל שדרות הציבור. אין ספק שהיום שאחרי לא ייראה כהיום שלפני. אפילו הציבור השמרני ביותר בישראל יחווה מהפכים: יותר חרדים מן הזן שהסתייג מן החיבור להוויה הישראלית, נכנסים לתהליך של ישראליזציה. שיעור הנופלים המכאיב לכל נפש יהודי וחשיפת עומק תורת הגזע הפלשתינית השטנית, שאינה מוכנה לעשות הנחות לאיש, גישרו על פני הקטבים.
נראה שרובם בחרו בישראליות - לעיתים גלויה ולעיתים סמויה, כמו אצל האנוסים בספרד. אחרים, והמה מעטים מאנשי נטורי קרתא בארה"ב, נסחפו לקצה השני עד לאובדן שביב אחרון של סולידאריות יהודית והפכו לתומכי החמאס. מן השמיים ירוחמו. וישנם הפוסחים על שני הסעיפים ועודם מפטירין כאשתקד.
המחשוֹת מדהימות להסתפחות להוויה הישראלית נמצאות בכל פינה. מבשרים על כך אלפי הנשים החרדיות והגברים שהשתלבו להפליא בתעשיות ההייטק הביטחוניות; ההתלהבות הנלווית להכנת וחלוקת ארוחות 'היימיש' חמות ומוצרי פינוק לחיילי צה"ל הלוחמים על משמר ארצנו וערי אלוקינו, והצטרפות של גברים לכוחות המגן - צה"ל, המשטרה, כיתות הכוננות החמושות וארגונים חשובים אחרים.
סיפור אופייני, אחד מיני רבים מאד, הוא זה של הרבש"ץ ממבואות יריחו, שבהיותו בירושלים לרגל ענייניו על מדיו ונשקו, נתבקש על-ידי אשתו להביא עימו חלות משובחות לשבת. הרבש"ץ: "ביציאה מהמאפייה במאה שערים ראיתי שפתחו חנות חדשה - 'הערינג למייבינים'. זיהיתי בחנות קיגעל ולקחתי. גם כבד. אחרי שבחרתי הערינג, הלכתי לשלם. נכנס בחור לחנות, הוציא כרטיס אשראי וישר הכריז: 'אני משלם!!'. הזדעק אברך שעמד בפינת החנות: 'מה פתאום?!! אני תכננתי לשלם! לקחת לי המצווה!'. המוכר, נראה חסיד מהאיזור, אמר מעבר לדלפק: 'כולכם טועים. אני מלכתחילה לא תכננתי לקחת תשלום מהחייל'... יצאתי עם הערינג, עם סיפור ועם אהבה בלב לעם הזה שכמה טוב שהוא כזה".
סיפור נוסף מיני רבים: חגיגת בר המצווה שנערכה השבוע לבנו של הרב (החרדי) חיים איידלס מצפון תל אביב, נפתחה - לא תאמינו - בשירת 'מי שבירך' מרגשת לחיילי צה"ל במנגינת ארץ הצבי, והשתתפו בשירה גם הרבנים החרדים שישבו ב'מזרח', והיו ביניהם אף כאלה שקמו על רגליהם לרגל התפילה-הברכה החשובה כל כך בימים אלה.
לא אבדה תקוותינו
אבל נראה שביטוי השיא של החיבור החרדי לישראליות, נחשף באחרונה יותר ויותר באקט המרגש של השמעת המנון המדינה 'התקווה' בחתונות חרדיות. פעם היה ההמנון בגדר 'טריף-טרייפה' מוחלט. אבל כבר לפני מספר שבועות ציטטנו כאן מנהלי תזמורות חרדיות שהנהיגו את שירת התקווה בעת סיום האירוע, ולא נסקלו במנות הקינוח.
אבל זה עדיין כסף קטן לעומת האירוע שתועד בסרטון שצולם בחתונה חרדית במונסי, ארה"ב: החתן בקיטל בוהק ולצידו אביו בשטריימל חסידי מפואר ופיאות מסולסלות. ברגע השיא של קדושת החופה, מתעטף הזוג הצעיר - פעם זה היה בגדר שומו שמים - בדגל ישראל ענק. ושיא-השיאים: כולם שרים בפה מלא, כולל המחותן עם השטריימל, לצלילי התזמורת והזמר, תוך כדי נענועי גוף כבתפילה, את 'כל עוד בלבב פנימה, נפש יהודי הומיה, ולפאתי מזרח קדימה, עין לציון צופיה - עוד לא אבדה תקוותנו!"... אכן, לא אבדה תקוותנו.
אין כאן כל כוונה לטעון שסיפורים אלה מייצגים את המיין סטרים החרדי. ייתכן שההפך הוא הנכון. שמענו על כמה ראשי ישיבות שאסרו על תלמידיהם להצטרף להלוויות הנופלים בדרכם האחרונה, וגם מנעו הגעתם לביקורי תנחומים בימי השבעה, אף שאלה הן מצוות 'שאין להן שיעור'. הנימוק הרשמי הוא כמובן 'בִּיטְל תֵיירֶה'. אבל ברור שמאחורי האיסור על קיום מצוות אלה, עומדת החרדה הדון קישוטית מול טחנות הרוח; החשש שהצעירים הללו ייחשפו, חלילה וחס ורחמנא ליצלן, להוויה הישראלית ויתחברו ברב או במעט להוויה הישראלית.
מאחורי עמדה זו השוללת, כמובן, גם שירות צבאי או כל תרומה אחרת בעת מלחמת מצווה זו - שהינה ממש מדאורייתא (שלושה חיובי מלחמה הם מדאורייתא: מלחמת שבעת עממין, מלחמת עמלק ומלחמת הצלת ישראל מיד צר - אבל רק מלחמת הצלת ישראל מיד צר, שהיא מלחמתה של ישראל בשטניות החמאסית, רלוונטית לזמננו [שבעת העממין ועמלק לא שרדו, השבח לאל] והינה בבירור בגדר הצלת ישראל מיד צר), כמו גם כל חשיפה אחרת לישראליות, עומדת האימרה התלמודית שאותה אוהבים לשלוף לעת הזאת: 'תורה מגנא ומצלא' (סוטה כ"א, א').
מול אמירה זו, שמהווה הצדק השקפתי לכאורה לכל סוגי ההתחמקות, עומדות מצוות של ממש, ודווקא אליהן מתייחסים בנחירת בוז: לא תעמוד על דם רעך, הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה, יוצאין להילחם בשבת אפילו על עסקי קש ותבן, הכל יוצאין במלחמות מצווה אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה, מצוות כיבוש הארץ (לפי הרמב"ן) ועוד ועוד ועוד - ותקצר היריעה.
אחיזת עיניים
למרבה הצער הגיעה העת לקבוע, שהמנפנפים במצוות 'תורה מגנא ומצלא', מתייחסים כלפיה, הם עצמם, בבחינת הלכה ואין מורין כן. מפני שאם אכן היו מתייחסים אליה ברצינות, כלום היו נמנעים בעת מיחוש או חולי מלהזדקק לשירותיו של רופא? או שמא היו נמנעים מלרכוש את מיטב התרופות? למה בכלל להשקיע זמן וכסף בהבראת הגוף? מה לי רופא ומה לי תרופות - אם מגינה עלי תעודת ביטוח מקיף שכזו? מי צריך רופא, ומי צריך תרופות, ומי יילך לעבוד ולהתפרנס, כשהכל כלול?
אלא שאין אדם רשאי לפטור עצמו מהשתדלות ואל לו לסמוך על ביטוח מגנא ומצלא. עובדה שקופות החולים בבני ברק הומות אדם. אבל כשנוגע הדבר להתגייסות אישית להצלת ישראל מיד צר, כאן שולפים את תעודת מגנא ומצלא. תגידו אתם, זה רציני? זה אמיתי? אין פה מעשה רמיה ואחיזת עיניים? ורק אל תאמרו, אתם שפונים לרופאים ותרופות, שאלה דברי כפירה. אפילו בהארד קור הליטאי כבר מבינים את גודל האבסורד. כך למשל שלל בתוקף הרב החרדי המוערך דוד לייבל, ת"ח עצום ומורה הוראה, את תפיסת מגנא ומצלא כתעודת ביטוח כוללנית, והסביר כי לימוד תורה מגן רק על הפרט, אך לא על הכלל: 'מגנא' פירושו הגנה מייסורים אבל לא ממיתה, ו'מצלא' משמעותו הצלה מיצר הרע - ולכן אין למצוא באמירה זו פטור מחובת נשיאה בעול הכלל.
זאת ועוד, הטענה שמגנא ומצלא הוא המגן האמיתי על עם ישראל, מטילה דווקא על הציבור החרדי אחריות נוראה לטבח המזוויע בשמחת תורה בעוטף: "ממה נפשך, מי שתולה את ההגנה על הכלל בלימודו ופוטר עצמו בשל כך מחובת הציבור, צריך גם ליטול אחריות אישית על כישלון ההנהגה, הן ביחס לטבח הנורא והן ביחס לקורבנות המלחמה", אומר הגר"ד לייבל. הרב לייבל עודנו אולי מיעוט, וראשיתו מִצְער, אבל אחריתו ישגה מאוד. ושירת התקווה בחתונות החרדיות תוכיח.

תאריך:  01/01/2024   |   עודכן:  01/01/2024
+בכיר ישראלי: ישראל דחתה את תנאי החמאס לנסיגה בעסקת חטופים
23:04 01/01/24  |  עידן יוסף

חמאס העביר אתמול לישראל באמצעות המתווכים הקטרים והמצרים הצעה חדשה להסכם לשחרור חטופים, שכוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מעזה כבר עם תחילת יישום השלב הראשון של ההסכם ותנאים נוספים. בכיר ישראלי אמר שישראל דחתה את ההצעה (וואלה).
בכירים ישראלים אומרים שיש איתותים מצד חמאס על ״התגמשות מינורית״ ועל רצון לקדם באמצעות המתווך המצרי והקטרי עסקה בת שלושה שלבים, ואלו עיקריה: שלב 1 - שחרור הומינטרי של נשים, גברים חולים ומבוגרים (כמעט זהה להצעה הישראלית שהוגשה אחרי הפגישה בוורשה לפני שבועיים). שלב 2 - שחרור חיילות וחיילים. שלב 3 - שחרור גופות. בין כל שלב יהיה מרווח בין חודש לחודשיים. המכשול: דרישה של חמאס להוצאת כוחות צה״ל מהרצועה (חדשות 13).

+שני טילי שיוט מהחות'ים החטיאו ספינת מלחמה אמריקנית
23:02 01/01/24  |  עידן יוסף

רשת סקיי ניוז בערבית: החות'ים שיגרו שני טילי שיוט לעבר ספינת מלחמה אמריקנית אך לא הצליחו לפגוע בה.

+הלוחמים איתרו אמצעי לחימה בגן ילדים ובניין ממולכד
21:26 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל מרחיב את הלחימה למרחבים נוספים: לוחמי אוגדה 99 נלחמים סמוך לעיר עזה  ▪  בפעילותם, הלוחמים מבססים את האחיזה המבצעית במרחב ומונעים מהאויב לחזור לעמדותיו

ירי טנק שגרם לפיצצים עוקבים [צילום: דובר צה''ל]
+מחבל בן 23 מת בכלא מגידו
21:15 01/01/24  |  עידן יוסף

שירות בתי הסוהר מוגיע כי נקבע מותו של אסיר ביטחוני, בן 23 משכם, בבית הכלא מגידו. הוא נשא מאסר בגין ירי לעבר אנשים, מגע עם ארגון עוין, עבירות אמצעי לחימה וזריקת חפץ מבעיר. לא נמסר באיזה נסיבות מת המחבל בכלא.

+התרעות הופעלו בדרום רמת הגולן
21:02 01/01/24  |  עידן יוסף

הדי פיצוצים נשמעו, אך לא ברור האם זה כתוצאה מקטות או יירוטים. ממד"א נמסר כי אין דיווח על נפכעים. קודם לכן הייתה נפילה בשטח לא מאוכלס ליד מושב יונתן. צה"ל הגיב בירי טנקים למקורות הירי.

+הגרי: סביר להניח שהקרע בעם תרם להחלטת חמאס
20:53 01/01/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרתו (במענה לשאלה עיתונאית): ״סביר להניח שהקרע בעם ומוכנות הצבא לתפיסת חמאס זה אחד הדברים שקשורים להחלטת חמאס לצאת למתקפת 7 באוקטובר. אפשר להעריך את זה. הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שנעשה״.
עוד אמר הדובר: "גיבשנו תוכנית המאפשרת חזרה מדורגת של התושבים לדרום. החששות של המפונים מובנים, חובת ההוכחה היא עלינו. אנחנו בלוחמה ארוכה - השבת התושבים היא מאמץ ממושך".

+הליכוד: החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם
19:38 01/01/24  |  עידן יוסף

הליכוד: מצער שבית המשפט העליון בחר להביא פסק דין בלב המחלוקת החברתית בישראל דווקא כשחיילי צה״ל מימין ומשמאל נלחמים ומסכנים את חייהם במערכה. החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה.

+חמישה לוחמי מילואים נפצעו קל כתוצאה משיגורים לגליל המערבי
19:34 01/01/24  |  עידן יוסף

כוחות צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר השלימו בשעו האחרונות סבב תקיפות בשטח לבנון. במסגרת התקיפות הושמדו מספר תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי חיזבאללה ועמדות שיגור. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שפעלה במרחב חולא.
זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אדמית. כתוצאה מהשיגורים, נפצעו חמישה לוחמי צה"ל במילואים באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
כמו-כן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים במרחב העיר קריית שמונה הופעלה בעקבות היירוט.

+רס"ל (מיל') עמיחי יהושע אוסטר נפל ברצועת עזה
18:48 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוא היה לוחם בגדוד 7020, עוצבת ׳השרון' (5), ונפל בקרב בצפון רצועת עזה  ▪  ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבת ברצועה  ▪  ביממה האחרונה נספרו כ-30 פצועים, מהם 13 באורח בינוני

רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר
+נציג החות'ים מקיים סבב פגישות עם בכירים אירניים
18:19 01/01/24  |  עידן יוסף

מוחמד עבד אל-סלאם, דובר החות'ים ונציגם הבכיר למשא ומתן, נפגש בטהרן עם שר החוץ של אירן חוסין אמיר עבדאללהיאן. אתמול נפגש עבד אל-סלאם עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באירן.

+אזעקה הופעלה בקרית שמונה; ככל הנראה הופעלו יירוטים
18:14 01/01/24  |  

זהו האירוע המשמעותי הראשון היום בצפון.

+גנץ נפגש עם נציגי משפחות חטופים בקריה
18:11 01/01/24  |  עידן יוסף

השר בני גנץ נפגש עם נציגי משפחות חטופים בקריה בתל אביב. בפגישה שב והדגיש גנץ את הקדימות שיש בהשבת החטופים על ציר הזמן וציין כי הצמרת המדינית והבטחונית מחוייבת להשבת הבנים והבנות חזרה לביתם בשלום, וכי היא עושה כל מאמץ בנושא.

+נתניהו וסער נועדו היום פעם נוספת
18:10 01/01/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו והשר גדעון סער (המחנה הממלכתי) נועדו היום פעם נוספת. לטענת הצדדים הפגישה עסקה בסוגיית היום שאחרי בעזה (חדשות 12).

+סמוטריץ': הורדת הריבית משרתת את הצורך לסייע לצמיחת העסקים והמשק
17:57 01/01/24  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אני מברך על החלטת הנגיד ובנק ישראל להתחיל בהורדת הריבית במשק. המדיניות הפיסקלית האחראית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה תרמה לירידת האינפלציה, וכעת הורדת הריבית משרתת את הצורך לסייע לצמיחת העסקים והמשק במקביל למלחמה. נמשיך בעזרת השם להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות ונכין את הקרקע לחזרת המשק הישראלי למסלול צמיחה מואץ".

+הסיכון בים סוף: נדחתה העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים
17:42 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר חתם על הצו הדוחה את העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים שיגיעו לארץ באיחור  ▪  לצו נוסף תנאי: היבואן יידרש להביא לידיעת הלקוח בעת הצגת המחיר לרכב כי שיעור מס הקנייה שחל על הרכב הוא שיעור המס החל בשנת 2023

[צילום: יצחק הררי/פלאש 90]
+מחבלים צילמו עצמם משגרים נ"ט - וחוסלו
17:14 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי חטיבה 401 פשטו על מוצבים צבאיים ובתי בכירים וחיסלו עשרות חוליות נ"ט  ▪  מצלמה מקצועית שנמצאה על גופת מחבל חמאס חשפה את שיטת ירי טילי הנ"ט, אופי הפעילות של האויב במבנים ואיסוף המודיעין כנגד כוחותינו

ירי נ"ט לעבר טנק [צילום: מצלמת גוף]
+כל ההתרעות היום בצפון היו התרעות שווא
16:53 01/01/24  |  עידן יוסף

5 פעמים הופעלו היום אזעקות בצפון הארץ, על ירי רקטי או חדירת כלי טיס עוין. בכל המקרים - מדובר על התרעות שווא. לא הייתה היום אף התרעת אמת בגבול הצפון.

+נתניהו: העזתים לא ישובו לצפון הרצועה לפני שתושבי העוטף ישובו לבתיהם
16:40 01/01/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: ״מברך על הורדת הריבית, זאת בשורה חשובה. הכלכלה שלנו איתנה יותר ממה שחושבים. בעניין ארה״ב - יש לנו הסכמות ויש לפעמים אי-הסכמות, אבל אנחנו פועלים אך ורק לפי השיקולים המבצעיים שלנו וזה קרה פעם אחר פעם אחר פעם במהלך המלחמה״.
עוד אמר: ״אנחנו לא מאפשרים לעזתים לחזור לצפון הרצועה, אין החלטה אחרת. המשימה שלנו היא קודם כל להחזיר את התושבים שלנו לעוטף בביטחון. אין שינוי בהוראות הפתיחה באש. ההנחיה היא לתת גיבוי אש לכל תמרון״.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הפיצוי לעסקים על נזקי המלחמה - החל ב-15.1
16:14 01/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הבקשות לפיצוי בגין החודשים נובמבר-דצמבר 2023 יוגשו יחדיו  ▪  התנאים והסכומים יהיו זהים לאלו שנקבעו בגין חודש אוקטובר

באישור ועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+בנק ישראל הוריד את הריבית ל-4.5%; צופה צמיחה אפסית לנפש
16:14 01/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הורדה של רבע נקודת האחוז לאחר שנתיים של עליות רצופות  ▪  מזהיר מפני אי-ודאות רבה בשל המלחמה, "גם בנוגע שתקבל הממשלה לגבי ההתמודדות התקציבית עם הצרכים האזרחיים והביטחוניים"

ירון. לייצב את השווקים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רשות המסים: מתווה הפיצויים לעסקים בגין המלחמה הוארך עד סוף דצמבר 2023
15:58 01/01/24  |  מירב ארד

רשות המסים: מתווה הפיצויים לעסקים בכל הארץ בגין מלחמת חרבות ברזל הוארך עד סוף דצמבר 2023. קרן הפיצויים מס רכוש תפצה עסקים בכל רחבי הארץ בגין ירידת המחזורים שחוו בחודשים נובמבר-דצמבר 2023, על פי אותו מתווה ששימש לפיצוי בגין ירידת מחזורים בחודש אוקטובר 2023. מכיוון שהפיצוי יינתן עבור חודשיים, סכומי הפיצויים יוכפלו. רשות המסים תאפשר הגשת תביעות מקוונות למענק עד לסוף תקופה של 90 יום ממועד פתיחת המערכת, שתיפתח ב-15 בינואר 2024. תנאי מקדים להגשת תביעה הוא הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ לחודשים נובמבר-דצמבר 2023 וניהול פנקסים כדין.

+סמוטריץ': מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר טועה
15:41 01/01/24  |  מירב ארד

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה: "בימים האחרונים מופעלים לחצים כבדים מצד גורמים בזירה הבינלאומית כולל מידידתנו הטובה ארה"ב, לאשר הזרמת כספים לרשות הפלשתינית כדי שהיא תוכל לשלוח כספים למשפחות הנאצים בעזה.
אני מכבד מאוד את התמיכה של ארה"ב ושל הנשיא ביידן בישראל, אך ישראל לעולם לא תפקיר את גורלה בידי זרים, ואני מודיע בצורה הברורה ביותר: לא יעבור שקל אחד למשפחות המחבלים הנאצים בעזה כל עוד אני שר האוצר. לא באופן ישיר, לא דרך מדינות שלישיות, לא בשום קומבינה או מכבסת מילים כזו או אחרת.
אנחנו שמחים שבזכות ההתעקשות שלנו קבינט המלחמה שרובו המוחלט של חבריו היו מובילי הקונספציה שהובילה ל-7.10, קיבלו את עמדתנו כך שסוגיית "היום שאחרי" תידון בקבינט הרחב.
מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר טועה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים, כפי שקלטו מיליוני פליטים מסוריה ומאזורי מלחמה אחרים, זה צריך להיות דינם של תושבי עזה. הממשלה צריכה לפעול באופן אקטיבי כדי לקדם את הפתרון הזה. נצטרך לגייס את הקהילה לבינלאומית לכך. עזה לא תחזור להיות חממה של 2 מיליון איש שגדלים לטרור. עזה לא תחזור למקום הזה, נקודה."

+התרעות על חדירת כלי טיס עוין ביישובים בגליל העליון
15:38 01/01/24  |  מירב ארד

התרעות על חדירת כלי טיס עוין ביישובים בגליל העליון: יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, ברעם, דלתון, אזור תעשייה רמת דלתון, רמות נפתלי, כרם בן זמרה, אביבים, דישון, ריחאנייה, עלמה, ג'ש - גוש חלב, יראון

+מרב מיכאלי: נתניהו לא מוכן לדבר על היום שאחרי כי הוא יודע שהוא לא יהיה
15:07 01/01/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: "נתניהו לא מוכן לדבר על היום שאחרי כי הוא יודע שהוא לא יהיה ביום שאחרי. מיכאלי תוקפת את ראש הממשלה וקוראת לתת את השליטה ברצועת עזה לרשות הפלשתינית: "כדי להשלים את מיטוט חמאס, ישראל חייבת חלופה שלטונית בעזה".

+לפיד: 2024 תיראה אחרת לגמרי. נתניהו ילך הביתה. נתחיל מחדש
14:45 01/01/24  |  מירב ארד

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "לאזרחי ישראל מגיע יותר. מדינת ישראל יכולה יותר. אנחנו טובים מזה. 2024 תיראה אחרת לגמרי. מי שפירק אותנו, מי שהביא עלינו את האסון, לא ישאר. הקיצונים ילכו הביתה. נתניהו ילך הביתה. נתחיל מחדש".
לפיד הוסיף: "אנחנו צריכים לבחור בין ההרס שגרמה פה הממשלה של 2023, לתיקון הגדול של הממשלה שתבוא לשקם את הריסות חיינו ב-2024. אני יודע מה תבחר החברה הישראלית. גם אתם יודעים".

+"ליזום מהלך נרחב נגד חיזבאללה - ולהקים בלבנון רצועת ביטחון"
14:34 01/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

טען: הממשלה מנסה להכין נשף תחפושות. אני שומע שמתכוונים להביא כוחות של צבא לבנון שיתפרסו בין גבול ישראל לליטני, עם קצינים צרפתים ש"יפקחו". זה לא ביטחון, זאת ממשלה שאין לה דרך ואין לה חזון"  ▪  על יוזמת דרעי אמר: ״דרעי צריך להחליט אם הוא מנהיג לאומי או עסקן חרדי" והעריך שגנץ ואיזנקוט בדרך לצאת מהממשלה

[צילום: פלאש 90]
+אשכוליות או לא להיות
13:57 01/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מיון בזמן מלחמה [צילום: משה שי/פלאש 90]
+צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס עוינים והשמיד את כלי הטיס בטרם שוגרו לשטח ישראל
13:49 01/01/24  |  מירב ארד

בשעות הבוקר כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח ישראל. כלי טיס של חיל-האוויר תקף את החוליה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו.
ארגון הטרור חיזבאללה ניסה לשגר הבוקר כלי טיס עוינים ממרחב מארון א-ראס סמוך לגבול מדינת ישראל מתוך סביבה אזרחית. זו היא דוגמה נוספת לניצול הציני שעושה ארגון הטרור באוכלוסיות ובמתקנים אזרחיים.
בנוסף, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. כמו-כן, בהמשך להתרעות שהופעלו במהלך היום בצפון הארץ ולהתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אביבים, מדובר בזיהוי שווא.

+אילן וייס, שהוגדר נעדר מאז 7 באוקטובר, נרצח
13:46 01/01/24  |  מירב ארד

משפחתו של אילן וייס, תושב בארי שנחשב נעדר, עודכנה כי נרצח ב-7 באוקטובר. על-פי בדיקת המכון לרפואה משפטית נקבע כי אילן אינו בין החיים וההערכה היא שנרצח בעת מילוי תפקידו כשיצא להחליף את הרבש״ץ בפתיחת הנשקייה בכדי לחלק נשקים לחברי כיתת הכוננות. אשתו שירי ובתו נוגה נחטפו לעזה, אך שוחררו 50 ימים לאחר מכן במסגרת הפעימה השנייה בעסקה עם ארגון הטרור.

+חמאס מנצל את תושבי עזה: "אשים את המטען בינך ובין אשתך"
12:35 01/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חוקרי 504 חושפים איך מנצל חמאס את תושבי הרצועה ועושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור

מחמד דרויש עמארה [צילום: דובר צה"ל]
זוהדי עלי זהדי שאהי [צילום: דובר צה"ל]
+לבבות רועדים בבית
11:44 01/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אשת השנה שלי איננה יחידה  ▪  כמותה גם באלפי בתים ברחבי הארץ שרויים אימהות ואבות, סבים וסבות, ילדים, קרובים וחברים, בחרדה מתמדת  ▪  אצל כולם רוטטים הלבבות בדאגה לשלום יקיריהם, הבנים הלוחמים

לחימה נועזת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אזעקות הופעלו ביישובים גורן ועבדון שבגליל המערבי
11:15 01/01/24  |  מירב ארד

אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו במושבים גורן ועבדון שבגליל המערבי.

+סליחה על השאלה
11:15 01/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

גבירתי נשיאת בית המשפט העליון, האינך קוראת את צוואות החיילים אשר מסרו נפשם למען המולדת ובפיהם תחינה אחת, שימרו על האחדות?

חיות. מהלך לא ראוי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נציג צה"ל בכנסת: "אין קיצוץ ברבש"צים"
10:55 01/01/24  |  מירב ארד

נציג צה"ל בדיון הבוקר (יום ב') בוועדה לביטחון לאומי: "אין קיצוץ ברבש"צים". לדבריו, לגבי היישובים שנמצאים ממערב לכביש 90, מועצת אזוריות עמק הירדן ועמק המעיינות: "מדובר ב-13 יישובים, אין בעת הזאת שינוי ואין בעת הזאת קיצוץ"

+דובר צה"ל מודיע
10:51 01/01/24  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

המעבר לדברת באולפני הטלוויזיה שינה את הנוהג בעבר ועתה עולה לשידור כתב ומדקלם את הודעת דובר צה"ל כאילו הוא נכח אישית באותה פעילות מבצעית וכי ראה במו עיניו את הפגיעה בתשתיות המחבלים בעזה ואפילו ספר את הפגיעות

דניאל הגרי. דור צה"ל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+באוקטובר 2022 התרברב באוקטובר 2023 פישל
10:25 01/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

כואבת עוצמת הפער בין התיאור של בנימין נתניהו בספר על אוקטובר 2022 ובין המציאות המדממת באוקטובר 2023, שהוא אינו רואה עצמו אחראי לתוצאותיה המדממות והכאובות לחברה הישראלית באלו הימים

נתניהו. פער גדול [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-86
10:23 01/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הצעד של דיסטל-אטבריאן והביקורת של ניר ברקת על ביבי יכול לבטא מגיפה חיובית  ▪  התחלה של תופעה המתפשטת כמו מגיפה אבל לטובה

דיסטל- אטריביאן. זכות הספק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חוסל מפקד פלוגת הנח׳בה של דיר אל בלאח
10:01 01/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנח'בה שפשטו לכיסופים במהלך ה-7.10 ושלח כוחות של ארגון הטרור חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחותינו

מטוס קרב של חיל האוויר בדרך לתקיפה בעזה [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
[צילום: דובר צה"ל]
+החורבן כאבן דרך לשיקום ופיתוח
09:46 01/01/24  |  שי שמואל   |   לרשימה המלאה

הביורוקרטיה הישראלית, חדלות המעש של ממשלת ישראל, והאינטרסים האישיים של חברי הממשלה שמביאים לשיתוק מוחלט של שיקום יישובי הדרום שנפגעו ב-7 לאוקטובר 2023

חקלאות מדברית [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+האם האנרכיה ממשיכה בחתרנות
09:24 01/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

כשבועיים היה רוב מכריע של הציבור הישראלי הנתון בהלם בעקבות הטבח של 7.10.23  ▪  ואז החלו מבצבצות שוב תולעי הרעל אותן חווינו ערב האירוע ובשלן גם נקלענו לתוכו  ▪  עם התמשכות המלחמה מתגברת תופעה ארסית והרסנית זו ואנו גולשים בהתמדה לעבר "שיקום" המשבר האזרחי המסוכן

הקבינט [צילום: נועם רהקין פנטון/פלאש 90]
+לידתן של קונספציות שגויות
08:29 01/01/24  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה

מדינת ישראל הראתה במשך השנים שהיא מוּעדת ליפול שוב ושוב למלכודות של קונספציות שגויות  ▪  כך קורה שאנו נותרים פעם אחר פעם עירומים ובלתי מוכנים להתמודדות הנדרשת והמתחייבת עם המציאות

מחיר דמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+29 חיילים נהרגו בתאונות מבצעיות מתחילת התמרון הקרקעי בעזה
08:26 01/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי נתוני צה"ל 18 נהרגו מירי דו-צדדי, שניים מחריגות ירי ותשעה נוספים נהרגו מתאונות נשק ודריסה  ▪  מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עומד על 506.

[צילום: דובר צה"ל]
+ביהמ"ש: לתת מענה לילדי מפונים במשבר בין הורים
08:20 01/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"יש לאפשר פתרונות עבור משפחות שבהם הילדים צריכים לעבור מחלקו האחד של התא המשפחתי לחלק האחר, תוך שיש להבטיח שיש אפשרות והזדמנות לשני ההורים מגורים בחדר משפחה במלונות המפונים"

קודלר-עיאש. "מצבם שביר עוד יותר"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימות המשיח: 'התקווה' תחת החופה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תרח
דנידין  |  7/01/24 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
יוסי אחימאיר
אשת השנה שלי איננה יחידה    כמותה גם באלפי בתים ברחבי הארץ שרויים אימהות ואבות, סבים וסבות, ילדים, קרובים וחברים, בחרדה מתמדת    אצל כולם רוטטים הלבבות בדאגה לשלום יקיריהם, הבנים הלוחמים
עמנואל בן-סבו
גבירתי נשיאת בית המשפט העליון, האינך קוראת את צוואות החיילים אשר מסרו נפשם למען המולדת ובפיהם תחינה אחת, שימרו על האחדות?
יורם דורי
המעבר לדברת באולפני הטלוויזיה שינה את הנוהג בעבר ועתה עולה לשידור כתב ומדקלם את הודעת דובר צה"ל כאילו הוא נכח אישית באותה פעילות מבצעית וכי ראה במו עיניו את הפגיעה בתשתיות המחבלים בעזה ואפילו ספר את הפגיעות
איתן קלינסקי
כואבת עוצמת הפער בין התיאור של בנימין נתניהו בספר על אוקטובר 2022 ובין המציאות המדממת באוקטובר 2023, שהוא אינו רואה עצמו אחראי לתוצאותיה המדממות והכאובות לחברה הישראלית באלו הימים
דן מרגלית
הצעד של דיסטל-אטבריאן והביקורת של ניר ברקת על ביבי יכול לבטא מגיפה חיובית    התחלה של תופעה המתפשטת כמו מגיפה אבל לטובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il