X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעיות גוברות ביצירת המדגם [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
עד כמה סקרי הבחירות בארה"ב מדויקים הפעם
אחרי פספוסים משמעותיים בשתי מערכות הבחירות הקודמות, איש אינו יודע האם הסקרים יצדקו השנה אקונומיסט מציע לשים לב לממוצעי הסקרים ולאלו הנערכים במדינות המפתח

הסקרים יזכו לתשומת לב רבה בשנת הבחירות האמריקנית, אבל עד כמה ניתן לסמוך עליהם? בשתי מערכות הבחירות האחרונות לנשיאות הם פספסו בגדול את כוחו של דונלד טראמפ. כעת הם מעניקים לו יתרון ממוצע של 2.3 נקודות על ביידן, וזה אומר: מרוץ צמוד, שכן סקרים במרחק כה רב מההצבעה נוטים לטעות בשיעור ניכר יותר. מצד שני, תומכיו של טראמפ נוטים לענות פחות לסוקרים ולהופיע יותר בקלפיות, ואיש אינו יודע האם ההתאמות שעושים הסוקרים אכן עובדות.
סקרים נראים פשוטים מכפי שהם, מציין אקונומיסט. מבוגרים, לבנים ובעלי השכלה אקדמית נוטים להשיב יותר מאחרים. כדי להתאים את המדגם למציאות, רוב הסוקרים משנים את המדגם ומעניקים יותר משקל לדעותיהם של הפחות מיוצגים. עליהם גם לנסות לצפות מי מבין המשיבים יצביע בפועל, ומלאכה זו היא אמנות לא פחות מאשר מדע.
ב-2016 הפתיע הרכב המצביעים את הסוקרים, אשר צדקו כאשר הצביעו על יתרון להילרי קלינטון בסך כל הקולות, אך שגו קשות ברמת המדינה. טראמפ סחף את הרפובליקנים במדינות המפתח במערב התיכון – בדיוק האוכלוסייה אותה פספסו הסוקרים (לבנים ללא תואר אקדמי) משום שהיא נוטה פחות להשתתף בסקרים. רוב הלבנים שהשיבו היו בעלי תואר אקדמי ונטו לתמוך בקלינטון. סקרים הבודקים את רמת ההשכלה מדייקים יותר, אבל לא כולם עושים זאת.
בבחירות האמצע של 2018 הסקרים היו יותר מדויקים מאשר בחמש הפעמים הקודמוצ, אך ב-2020 באה מפולת נוספת. במניין הקולות הכללי נרשם הפספוס הגדול ביותר מזה 40 שנה והטעויות היו בכל רחבי ארה"ב. הם צפו ניצחון של ג'ו ביידן בהפרש של 8.4 נקודות; בפועל יתרונו היה מחצית מכך. איגוד הסוקרים הקים צוות של אקדמאים וסוקרים לבחון מה קרה, ומסקנותיו לא היו מעודדות: לא ניתן לדעת בדיוק מה השתבש.
תיאוריה אחת היא שחלק מתומכיו של טראמפ – המתייחסים בחשדנות למוסדות כמו הממשלה הפדרלית והתקשורת – נענו לקריאותיו שלא להשיב לסקרים. אם מספיק מהם נוהגים כך, המדגם משתבש: שלא כמו גיל, מגדר והשכלה, אין מדידה אובייקטיבית של "חוסר אמון במוסדות".
גם הטכנולוגיה שינתה את המשחק, ממשיך אקונומיסט. כמעט לכל אמריקני יש טלפון בבית והסוקרים יכלו לחייג למספר אקראי כחלק מהמדגם; זה הרבה יותר קשה כאשר רבים עונים רק בסלולר. בשנת 2020 נערכו 64% מהסקרים בצורה מקוונת; זה זול יותר, אך המדגם פחות מדויק והמשיבים שונים מהרגיל בצורה שהסוקרים לא בדיוק יודעים להסביר.
פתרון אחד הוא להשתמש בשורה של שיטות במקביל – ברשת, בכתב, בטלפון, הדואר. הסוקרים גם מסתמכים יותר על מאגרי מידע לגבי הבוחרים הרשומים, כדי למצוא מצביעים שיש סיכוי טוב יותר שיענו להם. רעיונות אלו השתלמו בבחירות האמצע ב-2022, כאשר טעויות המדגם היו הנמוכות ביותר לפחות מאז 1988. אבל לא ברור האם ניתן יהיה לשחזר הצלחה זו השנה, כאשר טראמפ עומד לבחירה.
אז כיצד יש לקרוא את הסקרים? אפילו הסוקרים מציעים לנהוג בזהירות. ג'וש קלינטון מחברת ונדרבילט אומר, שכרגע הם בבחינת רעשי רקע וכמעט לא ניתן לדעת מה קורה, ומצביע על הפער הקטן בין ביידן לטראמפ. לעומתו אומר דון לוי מקולג' סיינה, כי יש הרבה מה לראות בסקרים.
מי שצורך סקרים, כדאי שיזכור כמה דברים – מציע אקונומיסט. ראשית, מוטב לעקוב אחרי ממוצע סקרים ולא אחרי סקר בודד. שנית, מומלץ להתמקד בסקרים במדינות המפתח ולא בסקרים הכלל-ארציים. שלישית, הבחירות יהיו צמודות וסקרים המצביעים על פער גדול לאחד מהמועמדים כנראה אינם מדויקים.

תאריך:  07/01/24   |   עודכן:  07/01/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד כמה סקרי הבחירות בארה"ב מדויקים הפעם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
צפוי לפסוק בחודש הבא האם טראמפ ייפסל בשל חלקו באירועי 6 בינואר    התובעת הכללית בניו-יורק: לקנוס את טראמפ ב-370 מיליון דולר על הונאה
זלמן שובל
אירן שפעלה כל הזמן בזיוף ראיות ובהפרת התחייבויותיה מאיצה בינתיים את קצב העשרת האורניום לקראת ייצור מספר פצצות בטווח זמן יחסית קצר
איתמר לוין
לדעת ניו-יורק טיימס, זה כנראה יהיה השיקול המרכזי של שופטי בית המשפט העליון בנוגע לכשירותו של טראמפ    דווקא תפיסות שמרניות תומכות בפסילתו, אך השיקול המשפטי אינו היחיד
איתמר לוין
ההכרעות הסותרות בנוגע לכשירותו של טראמפ להתמודד ולוחות הזמנים של הפריימריז הרפובליקניים מחייבים את בית המשפט העליון להכריע בהקדם - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מזכירת המדינה של מיין פסלה את השתתפותו בשל חלקו באירועי 6 בינואר; מזכירת המדינה של קליפורניה דחתה בקשה דומה, כמו גם בית המשפט העליון של מישיגן; אורגון צפויה להחליט בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il