X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מלחמה שונה לחלוטין ממה שהכרנו [צילום: חוסיין מאלה, AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-13
חיזבאללה והמספרים הגדולים
לא לשוש אלי קרב נגד חיזבאללה מדוע בן-גביר ואמסלם העיפו את פרי ורוזנבוים פסקי הדין של בג"ץ השבוע המשטרה של 6 ו-7 באוקטובר קלודין גיי והלקחים האם גם בכלכלה הציבור יגבר על מנהיגיו

מצב מורכב בצפון
הרבה יותר טילים, הרבה יותר ארוכים, הרבה יותר מדויקים [צילום: חסן עמר, AP]

ישראל מנהלת מלחמה בשבע חזיתות, אמר בשבוע שעבר יואב גלנט. ועדיין, חזית הדרום מול חמאס היא המשמעותית ביותר ובפער גדול מן האחרות, היא הסיבה שיצאנו למלחמה הזאת, ובלי ניצחון בה – מצבנו יהיה קשה מאוד. אך חמאס הוא כאב ראש קטן לעומת חיזבאללה, שהפך לצבא סדיר המצויד לפי ההערכות ב-150,000 טילים – בערך פי 20 מהכמות שהייתה בידי חמאס לפני 7 באוקטובר. וזו לא רק הכמות: לחסן נסראללה וחבר מרעיו יש טילים הרבה יותר ארוכים והרבה יותר מדויקים מאשר למנוולים של יחיא סינוואר.
מול חיזבאללה, מדובר במידה רבה בחוק המספרים הגדולים. כמות הטילים שהוא יכול לשגר בבת אחת היא כה גדולה, עד שגם הפצצות כבדות על המחסנים ואתרי השיגור, וגם אחוזי יירוט גבוהים מאוד של המערכות שבידינו, עלולים שלא להספיק כדי למנוע פגיעות קשות בערים הגדולות, בבסיסי צבא ובמתקנים אסטרטגיים. מי שמדבר על מלחמה מול חיזבאללה, חייב להבין שהיא עלולה להיות שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו, עם סכנה ממשית לפגיעות חסרות תקדים בעורף הישראלי.
צריך לסייג: בדרך כלל אנחנו שומעים על היכולות של האויב יותר מאשר על אלו שלו, ומסיבות מובנות. ייתכן, כי כשם שהופתענו לטובה מהתפקוד של צה"ל בעזה, כך נופתע לטובה ממה שביכולתו לעשות נגד חיזבאללה. אבל ייתכן גם, כי כשם שהופתענו ב-7 באוקטובר וכשם שמתברר אלו פערים מודיעיניים היו לישראל מול חמאס, כך ייוודע בזמן אמת מול חיזבאללה. ועוד נקודה: לא ניתן לדעת האם ועד כמה הציבור בישראל – הן הצבאי והן האזרחי – יוכל לשאת עוד מלחמה, במיוחד כאשר העצימות של הקרבות ברצועה תפחת ונדמה יהיה שאנו נכנסים לסוג של שגרה.
ציינתי כאן בעבר, כי הרתעה הדדית היא מצב לגמרי לא רע. קריסתה הובילה למלחמת העולם הראשונה, היעדרותה גרמה למלחמת העולם השנייה, הצלחתה מנעה את מלחמת העולם השלישית. אך גם ציינתי את ההבדל: הצדדים היריבים באותם עימותים לא רצו להשמיד זה את זה, בעוד חיזבאללה אומר במפורש שזו כוונתו כלפי ישראל. השורה התחתונה היא, שזה מצב מורכב עד מאוד, שאיננו צריכים לשוש אלי קרב ושעלינו לקוות שמנהיגינו יפעילו את מיטב שיקול הדעת.

נמצאו האשמים במחדל
השיגו תמונת ניצחון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

סוף-סוף, אחרי שלושה חודשים של מלחמה, שני בכירים הולכים הביתה. מאחר שהליכוד והמחנה הממלכתי הסכימו להאריך את כל המינויים לפחות עד תום המלחמה, אין מנוס מהמסקנה שאותם בכירים כנראה מפריעים למאמץ המלחמתי ואולי אפילו אשמים במחדל. קבלו אותם, ליתר דיוק – אותן: נציבת שירות בתי הסוהר, קתי פרי, ומנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים. הראשונה מסיימת את תפקידה משום שאיתמר בן-גביר סירב להאריך את כהונתה, השנייה התפטרה אחרי שנה של מאבקים עם דודי אמסלם. שני הבריונים שלוחי הרסן הצליחו להיפטר משתי מנהלות מקצועיות. תמונת ניצחון.
יכול להיות שלא הגיעה לפרי שנה רביעית, אבל הרי יש הסכם קואליציוני והסכמים צריכים לכבד, לא? אז זהו, שלא – אם אתה מי שבנימין נתניהו תלוי בו לצורך הישרדותו הפוליטית. בני גנץ מחה בקול ענות חלושה, בן-גביר צפצף, נתניהו לא התערב וההסכם הופר בריש גלי, ועוד בתפקיד בעל נגיעה ישירה למלחמה. ואילו רוזנבוים שילמה את המחיר משום שדרשה – שומו שמים – לפעול לפי החוק וכללי המינהל התקין, ולא לאפשר לאמסלם (מועמד מוביל לתואר "הרקטור לגסות הרוח") להפוך את החברות הממשלתיות למאגר ג'ובים. אתם יודעים, חברות שוליות וחסרות חשיבות כאלה, כמו חברת החשמל והתעשיה האוירית ורפאל ומקורות ונמלי ישראל.
ההדחות של פרי ורוזנבוים מצטרפות לשורה של מהלכים שביצעה הממשלה הנוכחית בניסיון להשתלט על כל מה שזז וגם מה שלא זז: על בית המשפט העליון ועל המשטרה ועל דואר ישראל ועל בנק ישראל ועל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואפילו על הספרייה הלאומית. אפילו המלחמה אינה עוצרת אותם, ואחר כך הם יצעקו מרה על כך שבית המשפט העליון מפלג את העם.

פסיקה בזמן מלחמה
המשמעות האמיתית היא להפוך את פסקי הדין [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אז בואו נדבר קצת על "בית המשפט העליון מפלג את העם". אכן, שני פסקי דין בנושאים שנויים מאוד במחלוקת פורסמו בשבוע: עילת הסבירות וחוק הנבצרות, ובשניהם הכריע בג"ץ נגד הממשלה והקואליציה. מחוללי ההפיכה המשטרית ותומכיהם טענו, עוד לפני פסקי הדין וביתר שאת אחריהם (כולל בלשון בוטה כדרכם), כי לא היה מקום לפרסם אותם בזמן המלחמה. הבה נפרק את הטענה הזאת למרכיביה.
כידוע, פסקי הדין פורסמו השבוע משום שאנו על סף סיום שלושת החודשים בהם יכולות אסתר חיות וענת ברון לחתום על פסקי דין לאחר פרישתן. מקובל לגמרי לעשות מאמץ לסיים פסקי דין בפרק זמן זה; אני זוכר תקופות בהן היו רבים כאלה. מטרת סעיף זה בחוק היא לאפשר לשופט להשלים את מלאכתו, ולא לגרום למצב בו יהיה צורך לעכב את הפסיקה כדי ששופט אחר ייכנס לתיק. הנוהג הזה קיים מזה עשרות שנים גם כאשר מדובר בהרכבים מורחבים: אם נקבע שיש 11 שופטים (נבצרות) או אפילו 15 (סבירות) – צריך לתת לכולם לפסוק.
המשמעות האמיתית של "לא בזמן מלחמה" הייתה לנטרל את חיות וברון, וכך התוצאה האופרטיבית בשני המקרים הייתה מתהפכת: עילת הסבירות הייתה מתבטלת ובנימין נתניהו היה נהנה מהגנה מפני נבצרות. תהיו בטוחים באלף אחוז, שלא הייתם שומעים את הדרישה הזאת אם משמעותה הייתה הפוכה. כך שלא מדובר על אחדות העם, אלא על דרישה בוטה לקבוע – בפרפראזה על הגששים – מי יהיו השופטים ומה תהיה התוצאה.
מעל הכל, זוהי טענה צבועה מאין כמותה. היא באה מפיהם של מי שקרעו את העם בצורה חסרת תקדים, שרמסו ברגל גסה כל התנגדות, שדחו ביד גאה כל הצעת פשרה, שכרסמו בבטחוננו ונתנו זריקת עידוד לאויבינו. הם הרי יכלו לחזור בהם מהחקיקה ההרסנית הזאת ולמנוע את "פסק הדין המפלג". הם יכלו לכל הפחות להעביר איזשהו מסר של הכרה בטעויות, אבל בפועל הם משדרים שמבחינתם אחרי המלחמה – מלאכת ההרס תימשך. חלקם ממשיכים לזרוע פלגנות ושנאה בעיצומה של המלחמה. הם אחרוני-האחרונים שיכולים להטיף מוסר על אחדות ועל אחריות.
ועוד הערה: טענת-משנה הייתה, שפסקי הדין הללו נכתבו בחופזה – שלושה חודשים בלבד לאחר הדיונים בעתירות. זוהי טענה מטעה במזיד. מי שיצר את לוחות הזמנים היו הממשלה והקואליציה, בחקיקות הדורסניות שהעבירו. אם התוצאה הייתה הפוכה ובג"ץ היה מתעכב, הטענה הייתה לעינוי דין וחוסר ודאות. כל השופטים שישבו בשני התיקים ידעו מראש מהם לוחות הזמנים ועובדה שהם כתבו פסקי דין לתלפיות. ולמרבה הצער, המלחמה אף פינתה להם יותר זמן בשל הביטול של רוב הדיונים בעליון. כך שגם כאן, מדובר בטענה מניפולטיבית חסרת בסיס עובדתי.

מילה על המשטרה
מתפקדת בצורה מעוררת התפעלות מאז 7 באוקטובר [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

נתון שפורסם השבוע ונבלע בין גלי המלחמה: 244 בני אדם נרצחו בחברה הערבית בשנת 2023. ביניהם היו 16 נשים ותשעה ילדים ונערים, הצעיר שבהם בן חצי שנה בלבד. זהו זינוק של פי 2.2 לעומת 2022 ושל פי 4.8 לעומת 2015. המספר הזה גבוה מאשר ב-2022 וב-2023 יחדיו. רק 25 תיקים פוענחו; אומנם לעיתים הרוצחים נתפסים לאחר זמן, אבל ברור שהסיכוי יורד ככל שהזמן חולף.
הנתון הנורא הזה, שהצטייר לאורך חודשים ארוכים, היה יכול להיות איום עוד יותר. בשבועות המלחמה הראשונים נרשמה ירידה משמעותית ברציחות, ודומה שהקצב ברבעון האחרון של השנה היה פחות מהיר מאשר בקודמיו. ניחוש שלי: זה נבע מכך שהמשטרה פעלה יותר בערים הערביות, כדי לשמור על הביטחון ולמנוע פתיחת חזית נוספת, דמוית "שומר החומות".
כאן טמון אבסורד. המשטרה מתפקדת בצורה מעוררת התפעלות מאז פרוץ המלחמה, וזה מעבר לגבורה ולהקרבה של עשרות השוטרים שנהרגו ונפצעו ב-7 באוקטובר. בלי לפתוח פה לשטן, הסדר נשמר בערים הערביות ובערים המעורבות, גם בירושלים אין בעיות מיוחדות, כבישי הגליל פתוחים ובטוחים, הבדואים בנגב התגייסו לעזרה. במקביל, המשטרה פועלת בצורה מצוינת בזירות של פגיעת טילים ורסיסים, תפסה מנוולים שניסו לנצל את המלחמה לגניבות והונאות, ואפילו מזהה במהירות הודעות כוזבות ומתריעה עליהן.
באיזשהו מקום אפשר לשאול בפליאה: זו אותה משטרה של 6 באוקטובר? זה אותו גוף שלא הצליח לשמור על הביטחון האישי, שאיבד את אמון הציבור, שהפך לשק חבטות פוליטי, שבכיריו בעבר יצאו נגד בכיריו בהווה? התשובה היא, כמובן, כן בכ' רבתי; אין לנו משטרה אחרת. והצל"ש מגיע גם לקובי שבתאי, שספג הרבה מאוד ביקורת (גם מוצדקת), ואשר השבוע – בחסדו כי רב של מפכ"ל-העל איתמר בן-גביר – גם קיבל עוד חצי שנה בתפקיד. המשימה שלו, או של מי שינהיג את המשטרה אחרי המלחמה, תהיה למצוא את הדרך לשמר את היכולות הללו גם בזמן שגרה, כחלק מן הניעור הכללי לו זקוקה ישראל ומן השיפור הכללי לו כולנו מייחלים.

מדוע באמת קלודין גיי התפטרה
בגלל העתקות, לא בגלל האנטישמיות [צילום: מארק שיפלבריין, AP]

מדוע התפטרה נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי? הבה נראה את סדר האירועים. בחודש שעבר הופיעה גיי, יחד עם עמיתותיה מאוניברסיטאות פנסילבניה ו-MIT, בשימוע בבית הנבחרים על האנטישמיות בקמפוסים. גיי ונשיאת פנסילבניה, ליז מגיל, סירבו לומר שקריאה להשמדת ישראל היא אנטישמיות. השאלה הוצגה להן שלוש פעמים ותשובתן הייתה: "זה תלוי בהקשר".
הדברים חוללו סערה עזה, הן פרסמו הבהרות, תורמים ובוגרים הודיעו על ניתוק הקשר עם האוניברסיטאות, חברי סגל התייצבו לצידן – ובסופו של דבר מגיל התפטרה. אבל לא גיי. התפטרותה באה לאחר שהתברר שהיא לא הקפידה על כללי הכתיבה האקדמית בנוגע לציון מקורות. מדובר במקרים בודדים, וכל מי שעסק בכתיבה שכזאת יודע שהערות שוליים הן סיוט ושעלולות ליפול בהן טעויות בתום לב. אבל זה היה יותר מדי בשביל בכירי הרווארד, הלחץ עליה גבר והשבוע היא התפטרה.
כלומר: מבחינה כרונולוגית – האנטישמיות העכשווית והפומבית לא הייתה עילה להעיף את גיי, בעוד פאולים טכניים נידחים מלפני שנים כן היו עילה. ניתן כמובן לומר שמעמדה היה חלש ממילא בגלל אותו שימוע שערורייתי, אך זה אינו סותר את סדר ההתרחשויות. גיי עצמה טענה שהיא קורבן לגזענות, למרות שבהחלט יש מקום לומר שמדובר בגזענות במהופך: היא לא הייתה ראויה לתפקיד מבחינת (העדר) הישגיה האקדמיים וזכתה בו משום שהיא אפרו-אמריקנית. טענה נוספת שלה הייתה שהשימוע היה מלכודת לתוכה נפלה; טוב שהיא לא הוסיפה, שפשוט העתיקה את תשובתה של מגיל בלי לציין את המקור.
בשבוע שעבר ציינתי כאן, שהאנטישמיות היא הבעיה מספר אחת כיום של העם היהודי. התפטרותה של גיי מהווה הוכחה נוספת לכך, במהופך. אם האדם הבכיר ביותר באחת האוניברסיטאות החשובות ביותר בעולם אינו נענש על אנטישמיות בוטה וכן נענש על עבירה אקדמית קלה, יש בעיה גם לאקדמיה וגם לעם היהודי, והעיוורון שלה מחמיר את הבעיה שלנו.

ההפקרות הכלכלית
המבוגר האחראי היחיד; אחד לא מבין, השני משותק [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, מצטייר כמבוגר האחראי היחיד בניהול הכלכלי של ישראל בעת המלחמה ולאור השלכותיה. בצלאל סמוטריץ' מבין בעיקר בבזיזת הקופה לצורכי מפלגתו ומקורביה, בנימין נתניהו לא יבלום אותו משיקולים פוליטיים, ניר ברקת הוא קול בודד שאינו משפיע – וזהו. כל שאר השרים מדברים על כסף רק בקשר לתוספות למשרדיהם. ירון יכול בעיקר לדבר ולהשתמש במכשיר הריבית, ובכך לא די מול הפקרות ממשלתית הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות.
ירון הוא פרופסור לכלכלה המתבטא במקצועיות ולא פוליטיקאי מתלהם, אבל דבריו השבוע היו חד-משמעיים: "על הממשלה לנווט את מדיניותה כדי לשמר אמינות של מדיניות תקציבית בעיני השווקים והציבור, ולכן יש לבצע חלק ניכר מההתאמות הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות כבר בתקציב 2024. זהו גם חלק מ'מס הרצינות' שנכון לשדר לשווקים בעת הזו.
"מה שחשוב אינו רק כמה יהיה הגירעון ב-2024 עצמה, אלא מה השווקים יסיקו ממנו ומהחלטות הממשלה בתחום התקציב, לגבי תוואי החוב העתידי. תפיסה של השווקים שישראל צועדת לעבר תוואי חוב עולה באופן מתמשך עלולה לגרור עליית תשואות, פיחות, אינפלציה ולחייב ריבית גבוהה יותר. קשה לנבא מתי תתרחש נקודת הפיתול שבה השווקים יתמחרו מחדש את הסיכון, אך ככל שההתאמות הללו לא קורות - ההסתברות לכך גדלה.
"אי התמודדות כעת בהתאמת התקציב עם קיצוצים בהוצאות ובמשרדים מיותרים והגדלת הכנסות לאור צרכי המלחמה – עלולה לעלות למשק הרבה יותר בהמשך. אין 'ארוחות חינם'. חוב מדינה חייב להיות ממומן בהקטנת הוצאות, הגדלת הכנסות, מס בתצורה של ריבית על החוב או מס אינפלציה. מה שדוחים לעתיד – בסוף עולה יותר ומצריך מאמץ וכאב גדול יותר. לכן צו השעה הוא תקציב אחראי המחייב התאמות והחלטות לא קלות של תעדופים".
נתניהו וסמוטריץ' אפילו לא טרחו לענות. ההפקרות הכלכלית בזמן המלחמה מתחילה להזכיר את ההפקרות הביטחונית לפניה. התקווה הקטנה היחידה היא, שהעם בישראל יפגין עוצמה כלכלית דומה לזו הביטחונית. החזרה לפעילות כמעט שגרתית בחלק משמעותי מענפי המשק, היא חשובה ביותר – גם למורל הלאומי וגם ובעיקר למניעת קריסתו, שהיא חיונית לא פחות מאשר הניצחון בשדה הקרב. אם הפעילות תגבר ברמת המיקרו, ייתכן שגם ברמת המקרו המצב יהיה פחות גרוע מהצפוי – ושוב בזכות העם ולמרות מנהיגיו.

תאריך:  05/01/2024   |   עודכן:  05/01/2024
+שש משפחות של חטופים יצאו לפגישה עם ראש ממשלת קטר
21:23 05/01/24  |  יואב יצחק

שש משפחות של חטופים יצאו לדוחא, בירת קטר (יום ו'), כדי להיפגש עם ראש ממשלת קטר, מוחמד אל תאני, ולבקשו לקדם את המו"מ התקוע לשחרור 136 החטופים המוחזקים ברצועת עזה. המשפחות ייפגשו בדוחא גם עם שגריר ארצות הברית במדינה, אנתוני בלינקן, כדי למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו בשחרור החטופים. נסיעתם לקטר נעשית בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דובר צה"ל: התחקיר המבצעי הוא חלק מעקרונות צה"ל; זה הקוד הגנטי של צה"ל
20:36 05/01/24  |  יואב יצחק

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בתדרוך הערב (יום ו'), כי התחקירים המבצעיים עליהם החליט הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נועדו לסייע לצה"ל בהמשך הלחימה. דובר צה"ל נדרש לזאת, בשל הביקורת שהוטחה ברמטכ"ל בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (יום ה'). "המטרה שלנו", אמר הגרי, היא "להשתפר כל הזמן, להפיק לקחים מהלחימה, ולצמצם את הנפגעים לכוחותינו. התחקיר המבצעי הוא חלק מעקרונות צה"ל, ורק הוא יאפשר לנו להיערך לאתגרים בעתיד. זה הקוד הגנטי של צה"ל".
הגרי הדגיש, כי התחקירים אינם במקום בדיקה או חקירה מצד גורמים חיצוניים. "זהו תחקור מבצעי פנימי, כדי ליצור התבוננות חיצונית בתהליכים וקבלת ההחלטות. התחקירים נועדו לשיפור הצבא והם לא מחליפים אף בדיקה חיצונית". הגרי ציין, כי ביצוע התחקירים טרם החל, וכי הרמטכ"ל בוחן בימים אלה מינוי האישים המתאימים לביצוע התחקירים.

הגרי. המטרה - להשתפר כל הזמן [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גלנט, בתגובה לאיומי נסראללה: "אנחנו קרובים לנקודה שבה שעון החול יתהפך"
19:45 05/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון קיים הערכת מצב לאחר נאומו המאיים של נסראללה  ▪  מדגיש: אנו מעדיפים הסדר מדיני בהסכמה, אך נערכים "לאפשרות שניאלץ לעשות את הפעולה הזו לאחר נקיטה בכוח ופעולה מלחמתית באזור הצפון..."

גלנט, במסר חד וברור לנסראללה [צילום: מרק ישראל סלם]
+נסראללה מאיים: "התגובה על חיסול אל-עארורי בדרך, הכל תלוי בשטח ובאללה"
16:15 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל חיזבאללה פצח בהפצת כזבים בהאשימו את ישראל בהסתרת מפלתה ובמותם כביכול של אלפי חיילים ופציעתם של עשרות אלפים במלחמה ברצועה נגד חמאס  ▪  מזהיר: לא יהיה מו"מ אלא לאחר הפסקת המלחמה של ישראל ברצועת עזה

חסן נסראללה
+גנץ במתקפה על נתניהו ושרים מהימין כשברקע גוברים הלחצים עליו לפרוש מהממשלה
16:06 05/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

השר גנץ יצא להגנת הרמטכ"ל הרצי הלוי: על נתניהו "האחריות לתקן, ולבחור - בין אחדות וביטחון ובין פוליטיקה"  ▪  הליכוד, בתגובה: "מצופה מגנץ לנהוג באחריות ולהפסיק לחפש תירוצים להפר את הבטחתו להישאר בממשלת האחדות עד לסיום המלחמה"

חברי קבינט המלחמה. מלוכדים? [צילום: דנה קופל, פול]
+מפקד פד"ם בפורום למידה מבצעית למפקדים במילואים: "אתם עמוד האש של החברה והמדינה בישראל"
15:13 05/01/24  |  עידן יוסף

פורום למידה מבצעית למפקדים במילואים בפיקוד הדרום התקיים (ה') בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ובהשתתפות סגן מפקד הפיקוד, אלוף יוסי בכר, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני ומפקדי החטיבות והגדודים המתמרנים במילואים.
בפורום הציגו מפקדי החטיבות והגדודים לקחים מרכזיים מהלחימה עד כה, תובנות בנושא שירות המילואים ואת התוכניות המבצעיות להמשך. המפקדים דנו באופן פעילות כוחותינו, בתובנות מבצעיות ובחשיבות שימור הלכידות והחוסן של אנשי המילואים לאורך זמן.

[צילום: דובר צה''ל]
+גרמניה: דרושות עוד הפוגות הומניטריות בעזה
15:05 05/01/24  |  

שרת החוץ של גרמניה: ביטחון ישראל אינו נתון לדיון, אך דרושות עוד הפוגות הומניטריות בעזה.

+מארסק תסיט את ספינותיה מים סוף לכף התקווה הטובה
15:03 05/01/24  |  עידן יוסף

בעקבות תקיפות החות'ים - ענקית הספנות הדנית "מארסק" הודיעה שכל ספינותיה יוסטו "בעתיד הנראה לעין" מהים סוף לעבר כף התקווה הטובה.

+אין נפגעים מירי רקטות לאשקלון ולשדרות
15:01 05/01/24  |  עידן יוסף

רקטה פגעה במבנה ציבור בשדרות וגרמה לו נזק. אישה שנכנסה לממ"ד לא נפגעה.

+נתניהו רמז להוכשטיין: פעולה צבאית בלבנון אם הדיפלומטיה תיכשל
12:50 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפגישה עם היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב המתווך בנושאי לבנון, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל מחויבת להביא לשינוי יסודי בגבולה עם לבנון

נתניהו והושטיין בפגישתם [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+תיעוד משכונת המגדלים שהפכה לתשתית טרור
12:28 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב החטיבתי 646 ויהל"ם משמידים תשתיות טרור של חמאס שכללו מעבדה כימית לייצור נשק, פירים ועמדות ירי נ"ט בשכונה העזתית עם המגדלים הגבוהים

אמצעי לחימה שאותרו [צילום: דובר צה''ל]
+צה״ל השלים תקיפה בשטח לבנון
11:27 05/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר השלימו הבוקר (ו') תקיפה באזור עייתא א-שעב ומג׳דל זון שבשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדה שורת תשתיות טרור של חיזבאללה, לצד עמדה ואתר צבאי בהם פעלו מחבלי הארגון.

+מספר נכי צה"ל צפוי לזנק ל-12,500
10:35 05/01/24  |  עידן יוסף

במשרד הביטחון מעריכים שמספר נכי צה"ל שיקבלו הכרה בשנה הבאה יעלה משמעותית מ-5,000 השנה ל-12,500 - המספר הגבוה ביותר בשנה אחת (ידיעות אחרונות).

+תמיר אדר מקיבוץ ניר עוז נרצח ב-7 באוקטובר
09:37 05/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אדר בן ה-39 היה חקלאי ואיש חינוך ועד כה נחשב לחטוף  ▪  הנכד הבכור של יפה אדר בת ה-85, אשר נחטפה גם היא ושוחררה באחת מעסקות החטופים

אדר ז"ל. יצא עם כיתת הכוננות
+למעלה מ-100 מטרות הותקפו ברצועה עזה
09:27 05/01/24  |     |   לרשימה המלאה

בין המטרות שהותקפו: עמדות שיגור ומבנים בהם אוחסנו תשתיות טרור לצד אמצעי לחימה  ▪  במרחב ח'אן יונס הושמדו עמדות לשיגור טילים

[צילום: דובר צה"ל]
+מסע הזובור הגיע אל הרמטכ"ל
08:36 05/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה הנוכחית "מצטיינת" בהשפלות הפומביות שהיא מעניקה ליועציה הבכירים - המשפטי, הכלכלי וכעת הצבאי. השרים אינם רוצים דעות עצמאיות ומקצועיות, אלא אומרי הן כנועים  ▪  הצעקות על הלוי בקבינט מעוררות דאגה, שמא המלחמה אינה מתנהלת היטב כפי שנראה לנו

הלוי. מותקף בידי מי שלא שירת דקה [צילום: דובר צה''ל]
+ישיבת הקבינט הסתיימה בטונים גבוהים בעקבות צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל
01:11 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות משמעותיות, בעקבות ויכוח בין שרי הממשלה בעניין צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל לחקר המלחמה  ▪  הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, אך הם תקפו את הרעיון למנות למתחקרים את אלה שקידמו את קונספציית ההינתקות  ▪  השר בני גנץ התערב בוויכוח וצעק על שרי הימין  ▪  ראש הממשלה נתניהו ביקש להרגיע את הרוחות ולהתמקד במלחמה

עימות קולני בקבינט [צילום ארכיון: לע"מ]
+פורום קהלת: "אונרא חותרת תחת קיומה של מדינת ישראל"
00:50 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה שמעה כיצד הארגון משמש להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים ולקידום שנאת ישראל  ▪  יו"ר הוועדה קרא לשנות את הגישה לאונרא: "בדיון נחשפו פרטים מטרידים"  ▪  קומה ממולכדת הודמדה בבניין ובו גן ילדים של אונרא

[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+מלחמה שאין לה סוף
00:18 05/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לצערי, ברחוב הערבי פועמת התחושה שהולכת ומתממשת טבעת של אש החונקת את ישראל באמצעות מיליציות פרו-אירניות  ▪  לצערי, האמירו מחירי הדמים שאנחנו משלמים כל יום תמורת הצלחות של צה"ל בשתי החזיתות

מחיר דמים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יתד נאמן פרסם קריקטורה נגד בג"ץ
23:57 04/01/24  |  עידן יוסף

ברקע הסערה סביב הקריקטורה בעלון השבועי "שביעי" באשר לדבולות חופש הביטוי, מפרסם ביטאון דגל התורה יתד נאמן קריקטורה נוספת נגד בג"ץ, אך פחות בוטה. בקריקטוה נראה מטוס של סג"ץ מפציץ מן האוויר את משכן הכנסת.

0

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה והמספרים הגדולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה לא רלוונטי
בבר  |  6/01/24 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות משמעותיות, בעקבות ויכוח בין שרי הממשלה בעניין צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל לחקר המלחמה    הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, אך הם תקפו את הרעיון למנות למתחקרים את אלה שקידמו את קונספציית ההינתקות    השר בני גנץ התערב בוויכוח וצעק על שרי הימין    ראש הממשלה נתניהו ביקש להרגיע את הרוחות ולהתמקד במלחמה
עידן יוסף
ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה שמעה כיצד הארגון משמש להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים ולקידום שנאת ישראל    יו"ר הוועדה קרא לשנות את הגישה לאונרא: "בדיון נחשפו פרטים מטרידים"    קומה ממולכדת הודמדה בבניין ובו גן ילדים של אונרא
איתן קלינסקי
לצערי, ברחוב הערבי פועמת התחושה שהולכת ומתממשת טבעת של אש החונקת את ישראל באמצעות מיליציות פרו-אירניות    לצערי, האמירו מחירי הדמים שאנחנו משלמים כל יום תמורת הצלחות של צה"ל בשתי החזיתות
עידן יוסף
בכירים בממשלה מתחו ביקורת על תוכניתו של שר הביטחון: "זאת רק הצעה"    סמוטריץ' תקף: "שידור חוזר ל'יום שלפני' ה-7.10"
אורי מילשטיין
חלק שני של דיון עומק בהנחייתי, על תוכנית יצחק בריק ואנשי צוותו להפוך את צה"ל ממיליציה לצבא מקצועי, בהשתתפות: האלוף בדימוס יצחק בריק, פרופ' אמריטוס אלישע האס, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il