X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הלוי. מותקף בידי מי שלא שירת דקה [צילום: דובר צה''ל]
מסע הזובור הגיע אל הרמטכ"ל
הממשלה הנוכחית "מצטיינת" בהשפלות הפומביות שהיא מעניקה ליועציה הבכירים - המשפטי, הכלכלי וכעת הצבאי. השרים אינם רוצים דעות עצמאיות ומקצועיות, אלא אומרי הן כנועים הצעקות על הלוי בקבינט מעוררות דאגה, שמא המלחמה אינה מתנהלת היטב כפי שנראה לנו

זה התחיל עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה. זה נמשך עם היועץ הכלכלי לממשלה ונגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. כעת הגיע תורו של היועץ הצבאי לממשלה והרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. היועצים הבכירים ביותר של הממשלה ה-37 עוברים בזה אחר זו זובור פומבי, השפלות חסרות תקדים, הלבנת פנים ברבים. והכל - כי דעותיהם לא באות טוב לראש הממשלה ולשרים.
חלק מן הדברים נעשים בפומבי וללא כל בושה. חברי כנסת זוטרים וחסרי כל ידע רלוונטי מתרוצצים בין האולפנים ומכפישים את מיטב אנשי המקצוע. שרים מוציאים מכתבים לאותם יועצים בכירים ודואגים להפיץ אותם עוד לפני שהגיעו למכותביהם. במקרים אחרים, הזובור מתרחש לכאורה בחדר סגור ובגופים שההדלפה מהם אסורה באיסור חמור - אבל גם הם יוצאים החוצה בשידור חי או לכל היותר בעיכוב של עשר דקות. זה יכול לבוא מן הממשלה בזמני שגרה, זה יכול לבוא מן הקבינט המדיני-ביטחוני בעיצומה של מלחמה.
מי שלא פתח מעולם את ספר החוקים תוקף את היועצת המשפטית. מי שלא ניהל חנות מכולת במשך יום אחד מכפיש את היועץ הכלכלי. מי שלא שירת בצה"ל אפילו דקה יוצא נגד היועץ הצבאי. מי שמתיימר להיות שומר תורה ומצוות עובר על "המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא". מי שמתגאה בממלכתיות מתנהג כאחרון הבלוגרים. מי שקורא לאחדות קורע לגזרים את המופקדים על חיינו, בטחוננו ורווחתנו. אין שום גבולות. לא של בושה, לא של כבוד, לא של ענווה.
כאשר זוהי האווירה שמשליטה הממשלה הנוכחית - ולכך יש להוסיף את הרדיפה נגד שומרי סף ובכירים נוספים - למה שמישהו ירצה לקחת על עצמו תפקיד בכיר? למה שמישהו יסתכן בהשפלות הללו, במיוחד בעמדות בהן הוא אינו יכול להגיב כראוי ואף בכלל לא? שהרי זאת המטרה של המלעיגים והמלעיזים: לסתום את פיותיהם של היועצים, לבל יעזו לומר משהו העלול לשפוך על ראשיהם את ביב השופכין. למלא את השירות הציבורי באומרי הן כנועים, בינוניים, חסרי חוש שדרה ונעדרי יושרה.
מסע הצעקות שעבר אמש (4.1.24) רב-אלוף הרצי הלוי, צריך להדאיג אותנו מאוד מסיבה נוספת. ניתן לסבור שהאירוע המביש הזה משקף בעיקר את התסכול של מי שאחראים למחדל הנורא ביותר בתולדות המדינה, ומחפשים - ממש כמו העומד בראשם ומכונת הרעל שלו - את מי להאשים. המטרה הטובה ביותר היא הרמטכ"ל, שכמובן נושא באחריות עצומה וכבר הבהיר זאת בפומבי. אבל אם היה מדובר רק בכך - נו, ניחא, איכשהו.
אלא שהתסכול הזה יכול לנבוע מעוד מקור. סביר להניח שתשמעו צעקות והאשמות בחדר ההלבשה של קבוצת כדורגל לאחר הפסד, ושהן יגברו לאחר שרשרת של הפסדים. לא תשמעו אותן לאחר ניצחון, גם אם הוא בא רק לאחר כמה הפסדים. והנמשל: האם עלינו לחשוש, שמא מאחורי הבריונות המילולית של אותם שרים קטנים וקטנוניים, עומד מצב צבאי שאינו משופר כפי שנראה לנו? האם המלחמה אינה מתנהלת כל כך טוב? אני מעדיף לחשוב שמדובר "רק" בהתנהלות הכוחנית השגרתית של הממשלה הנוכחית. אבל האפשרות השנייה מרחפת מעל והיא בהחלט מטרידה.

תאריך:  05/01/2024   |   עודכן:  05/01/2024
+שש משפחות של חטופים יצאו לפגישה עם ראש ממשלת קטר
21:23 05/01/24  |  יואב יצחק

שש משפחות של חטופים יצאו לדוחא, בירת קטר (יום ו'), כדי להיפגש עם ראש ממשלת קטר, מוחמד אל תאני, ולבקשו לקדם את המו"מ התקוע לשחרור 136 החטופים המוחזקים ברצועת עזה. המשפחות ייפגשו בדוחא גם עם שגריר ארצות הברית במדינה, אנתוני בלינקן, כדי למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו בשחרור החטופים. נסיעתם לקטר נעשית בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דובר צה"ל: התחקיר המבצעי הוא חלק מעקרונות צה"ל; זה הקוד הגנטי של צה"ל
20:36 05/01/24  |  יואב יצחק

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בתדרוך הערב (יום ו'), כי התחקירים המבצעיים עליהם החליט הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נועדו לסייע לצה"ל בהמשך הלחימה. דובר צה"ל נדרש לזאת, בשל הביקורת שהוטחה ברמטכ"ל בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (יום ה'). "המטרה שלנו", אמר הגרי, היא "להשתפר כל הזמן, להפיק לקחים מהלחימה, ולצמצם את הנפגעים לכוחותינו. התחקיר המבצעי הוא חלק מעקרונות צה"ל, ורק הוא יאפשר לנו להיערך לאתגרים בעתיד. זה הקוד הגנטי של צה"ל".
הגרי הדגיש, כי התחקירים אינם במקום בדיקה או חקירה מצד גורמים חיצוניים. "זהו תחקור מבצעי פנימי, כדי ליצור התבוננות חיצונית בתהליכים וקבלת ההחלטות. התחקירים נועדו לשיפור הצבא והם לא מחליפים אף בדיקה חיצונית". הגרי ציין, כי ביצוע התחקירים טרם החל, וכי הרמטכ"ל בוחן בימים אלה מינוי האישים המתאימים לביצוע התחקירים.

הגרי. המטרה - להשתפר כל הזמן [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גלנט, בתגובה לאיומי נסראללה: "אנחנו קרובים לנקודה שבה שעון החול יתהפך"
19:45 05/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון קיים הערכת מצב לאחר נאומו המאיים של נסראללה  ▪  מדגיש: אנו מעדיפים הסדר מדיני בהסכמה, אך נערכים "לאפשרות שניאלץ לעשות את הפעולה הזו לאחר נקיטה בכוח ופעולה מלחמתית באזור הצפון..."

גלנט, במסר חד וברור לנסראללה [צילום: מרק ישראל סלם]
+נסראללה מאיים: "התגובה על חיסול אל-עארורי בדרך, הכל תלוי בשטח ובאללה"
16:15 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל חיזבאללה פצח בהפצת כזבים בהאשימו את ישראל בהסתרת מפלתה ובמותם כביכול של אלפי חיילים ופציעתם של עשרות אלפים במלחמה ברצועה נגד חמאס  ▪  מזהיר: לא יהיה מו"מ אלא לאחר הפסקת המלחמה של ישראל ברצועת עזה

חסן נסראללה
+גנץ במתקפה על נתניהו ושרים מהימין כשברקע גוברים הלחצים עליו לפרוש מהממשלה
16:06 05/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

השר גנץ יצא להגנת הרמטכ"ל הרצי הלוי: על נתניהו "האחריות לתקן, ולבחור - בין אחדות וביטחון ובין פוליטיקה"  ▪  הליכוד, בתגובה: "מצופה מגנץ לנהוג באחריות ולהפסיק לחפש תירוצים להפר את הבטחתו להישאר בממשלת האחדות עד לסיום המלחמה"

חברי קבינט המלחמה. מלוכדים? [צילום: דנה קופל, פול]
+מפקד פד"ם בפורום למידה מבצעית למפקדים במילואים: "אתם עמוד האש של החברה והמדינה בישראל"
15:13 05/01/24  |  עידן יוסף

פורום למידה מבצעית למפקדים במילואים בפיקוד הדרום התקיים (ה') בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ובהשתתפות סגן מפקד הפיקוד, אלוף יוסי בכר, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני ומפקדי החטיבות והגדודים המתמרנים במילואים.
בפורום הציגו מפקדי החטיבות והגדודים לקחים מרכזיים מהלחימה עד כה, תובנות בנושא שירות המילואים ואת התוכניות המבצעיות להמשך. המפקדים דנו באופן פעילות כוחותינו, בתובנות מבצעיות ובחשיבות שימור הלכידות והחוסן של אנשי המילואים לאורך זמן.

[צילום: דובר צה''ל]
+גרמניה: דרושות עוד הפוגות הומניטריות בעזה
15:05 05/01/24  |  

שרת החוץ של גרמניה: ביטחון ישראל אינו נתון לדיון, אך דרושות עוד הפוגות הומניטריות בעזה.

+מארסק תסיט את ספינותיה מים סוף לכף התקווה הטובה
15:03 05/01/24  |  עידן יוסף

בעקבות תקיפות החות'ים - ענקית הספנות הדנית "מארסק" הודיעה שכל ספינותיה יוסטו "בעתיד הנראה לעין" מהים סוף לעבר כף התקווה הטובה.

+אין נפגעים מירי רקטות לאשקלון ולשדרות
15:01 05/01/24  |  עידן יוסף

רקטה פגעה במבנה ציבור בשדרות וגרמה לו נזק. אישה שנכנסה לממ"ד לא נפגעה.

+נתניהו רמז להוכשטיין: פעולה צבאית בלבנון אם הדיפלומטיה תיכשל
12:50 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפגישה עם היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב המתווך בנושאי לבנון, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל מחויבת להביא לשינוי יסודי בגבולה עם לבנון

נתניהו והושטיין בפגישתם [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+תיעוד משכונת המגדלים שהפכה לתשתית טרור
12:28 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב החטיבתי 646 ויהל"ם משמידים תשתיות טרור של חמאס שכללו מעבדה כימית לייצור נשק, פירים ועמדות ירי נ"ט בשכונה העזתית עם המגדלים הגבוהים

אמצעי לחימה שאותרו [צילום: דובר צה''ל]
+צה״ל השלים תקיפה בשטח לבנון
11:27 05/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר השלימו הבוקר (ו') תקיפה באזור עייתא א-שעב ומג׳דל זון שבשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדה שורת תשתיות טרור של חיזבאללה, לצד עמדה ואתר צבאי בהם פעלו מחבלי הארגון.

+מספר נכי צה"ל צפוי לזנק ל-12,500
10:35 05/01/24  |  עידן יוסף

במשרד הביטחון מעריכים שמספר נכי צה"ל שיקבלו הכרה בשנה הבאה יעלה משמעותית מ-5,000 השנה ל-12,500 - המספר הגבוה ביותר בשנה אחת (ידיעות אחרונות).

+תמיר אדר מקיבוץ ניר עוז נרצח ב-7 באוקטובר
09:37 05/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אדר בן ה-39 היה חקלאי ואיש חינוך ועד כה נחשב לחטוף  ▪  הנכד הבכור של יפה אדר בת ה-85, אשר נחטפה גם היא ושוחררה באחת מעסקות החטופים

אדר ז"ל. יצא עם כיתת הכוננות
+למעלה מ-100 מטרות הותקפו ברצועה עזה
09:27 05/01/24  |     |   לרשימה המלאה

בין המטרות שהותקפו: עמדות שיגור ומבנים בהם אוחסנו תשתיות טרור לצד אמצעי לחימה  ▪  במרחב ח'אן יונס הושמדו עמדות לשיגור טילים

[צילום: דובר צה"ל]
+חיזבאללה והמספרים הגדולים
07:44 05/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לא לשוש אלי קרב נגד חיזבאללה  ▪  מדוע בן-גביר ואמסלם העיפו את פרי ורוזנבוים  ▪  פסקי הדין של בג"ץ השבוע  ▪  המשטרה של 6 ו-7 באוקטובר  ▪  קלודין גיי והלקחים  ▪  האם גם בכלכלה הציבור יגבר על מנהיגיו

מלחמה שונה לחלוטין ממה שהכרנו [צילום: חוסיין מאלה, AP]
+ישיבת הקבינט הסתיימה בטונים גבוהים בעקבות צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל
01:11 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות משמעותיות, בעקבות ויכוח בין שרי הממשלה בעניין צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל לחקר המלחמה  ▪  הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, אך הם תקפו את הרעיון למנות למתחקרים את אלה שקידמו את קונספציית ההינתקות  ▪  השר בני גנץ התערב בוויכוח וצעק על שרי הימין  ▪  ראש הממשלה נתניהו ביקש להרגיע את הרוחות ולהתמקד במלחמה

עימות קולני בקבינט [צילום ארכיון: לע"מ]
+פורום קהלת: "אונרא חותרת תחת קיומה של מדינת ישראל"
00:50 05/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה שמעה כיצד הארגון משמש להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים ולקידום שנאת ישראל  ▪  יו"ר הוועדה קרא לשנות את הגישה לאונרא: "בדיון נחשפו פרטים מטרידים"  ▪  קומה ממולכדת הודמדה בבניין ובו גן ילדים של אונרא

[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרצי הלוי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסע הזובור הגיע אל הרמטכ"ל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת הביטחון = דברי קודש?
גרררר  |  5/01/24 09:45
2
איתמר - המסית הלאומי התורן... ל"ת
בז לך  |  5/01/24 10:56
3
זובור זה התוצאה של 6.10 ל"ת
שי  |  5/01/24 11:25
4
מסע זובור
כלומניק  |  5/01/24 11:48
5
הרצי הציע צוות בדיקה שמאלני
פגאסוס  |  5/01/24 18:32
6
הכותב מאנשי הפרוגרס?
אביב  |  5/01/24 21:49
7
איתמר השמאלן בעוד פייק
מינוקי  |  6/01/24 00:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
לא לשוש אלי קרב נגד חיזבאללה    מדוע בן-גביר ואמסלם העיפו את פרי ורוזנבוים    פסקי הדין של בג"ץ השבוע    המשטרה של 6 ו-7 באוקטובר    קלודין גיי והלקחים    האם גם בכלכלה הציבור יגבר על מנהיגיו
עידן יוסף
ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות משמעותיות, בעקבות ויכוח בין שרי הממשלה בעניין צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל לחקר המלחמה    הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, אך הם תקפו את הרעיון למנות למתחקרים את אלה שקידמו את קונספציית ההינתקות    השר בני גנץ התערב בוויכוח וצעק על שרי הימין    ראש הממשלה נתניהו ביקש להרגיע את הרוחות ולהתמקד במלחמה
עידן יוסף
ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה שמעה כיצד הארגון משמש להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים ולקידום שנאת ישראל    יו"ר הוועדה קרא לשנות את הגישה לאונרא: "בדיון נחשפו פרטים מטרידים"    קומה ממולכדת הודמדה בבניין ובו גן ילדים של אונרא
איתן קלינסקי
לצערי, ברחוב הערבי פועמת התחושה שהולכת ומתממשת טבעת של אש החונקת את ישראל באמצעות מיליציות פרו-אירניות    לצערי, האמירו מחירי הדמים שאנחנו משלמים כל יום תמורת הצלחות של צה"ל בשתי החזיתות
עידן יוסף
בכירים בממשלה מתחו ביקורת על תוכניתו של שר הביטחון: "זאת רק הצעה"    סמוטריץ' תקף: "שידור חוזר ל'יום שלפני' ה-7.10"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il