X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגרי. שיתקן את דבריו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
חיסיון התחקיר המבצעי
קיימת חומה של פלדה בין התחקיר המבצעי ובין כל חקירה אחרת כדי להבטיח את שטף העדויות במסגרת בתחקיר המבצעי בטוחים המעידים שדבריהם לא ישמשו נגדם, למעט במסגרת הליכים פיקודיים
לא לפרסום
התחקיר המבצעי על מחדלי צה"ל הקשורים ב-7 באוקטובר לא יפורסם לציבור כולו ואם יפורסם, כפי שטוען דובר צה"ל, התחקיר לא יהיה תחקיר מבצעי כלל ועיקר, ועדיף שלא לקיימו מלכתחילה.

סעיף 539א לחוק שיפוט צבאי קובע:
  • הדברים שהושמעו בתחקיר, פרוטוקול התחקיר, כל חומר אחר שהוכן במהלכו וכן הסיכומים, הממצאים והמסקנות (להלן - חומר התחקיר), לא יתקבלו כראיה במשפט, למעט במשפט בשל מסירת ידיעה כוזבת או העלמת פרט חשוב בתחקיר;
  • חומר התחקיר יהיה חסוי בפני כל אדם ואולם הוא יימסר, כולו או חלקו, רק לאותם גופים בצבא שהתחקיר דרוש להם לצורך מילוי תפקידם;
  • חומר התחקיר לא יימסר לגוף חוקר;
  • חומר התחקיר יימסר לפרקליט הצבאי הראשי או לנציגו, לפי בקשתו, בנוגע לאירוע מסוים או בנוגע לסוגי אירועים;
  • מצא הפרקליט הצבאי הראשי או סגנו כי חומר התחקיר מגלה חשד לביצוע עבירה, המצדיק בדיקה או חקירה על-ידי גוף חוקר, רשאי הוא, לאחר שנועץ בקצין שדרגתו אלוף לפחות, להורות בכתב לגוף חוקר לפתוח בבדיקה או בחקירה;
כלומר התחקיר המבצעי הוא חסוי, על אחת כמה וכמה תחקיר שעוסק ביסודות ההפעלה של כוחות צה"ל, ברגיעה, בהיערכות ללוחמה ובלוחמה ובייחוד כאשר על הפרק עומד גם מערך המודיעין של צה"ל ועומדת והאינטראקציה בין המודיעין הצה"לי ובין רשויות המודיעין האחרות (הכפופות ברובן למשרד ראש הממשלה).
בשל כך תמוהה מאוד אמירתו של דובר צה"ל כי התחקיר המבצעי המתוכנן "יפורסם לציבור כולו" (תא"ל דניאל הגרי ביום ו' בערב בטלוויזיה - במסגרת הודעה יומית "אל מול פני האומה"). ממה נפשך, אם התחקיר יפורסם לציבור כולו אז הוא לא יהיה תחקיר מבצעי, כי:
א) על-פי פקודות הצבא תחקיר מבצעי הוא חסוי.
ב) הנחקרים יכסת"חו והבכירים שבהם יבואו לעדויות עם עורכי דין בכירים, ואז חבל על הכסף וחבל על הזמן, עדיף בכלל לא להתחיל. ואם התחקיר לא יפורסם לציבור כולו תיפגע אמינותו של דובר צה"ל.
מה שסביר הוא שאם יהיה תחקיר מבצעי (ורצוי מאוד שיהיה) חלקו הקטן ביותר יפורסם, אך עיקרו לא יפורסם, לא כעת וגם לא בעוד עשרות שנים קדימה.
טוב יעשה דובר צה"ל לעצמו ולנו אם יתקן את דבריו ויתאימם למטרות התחקיר המבצעי ולחוק שיפוט צבאי, טוב יעשה דובר צה"ל אם יתרכז יותר בדברור הצבא, כוחותיו, פעולותיו, הישגיו, אתגריו ופחות בנושאים ציבוריים (למעט מיגון הציבור שנמצא באחריות הצבא).

תאריך:  07/01/2024   |   עודכן:  07/01/2024
+ערוץ מצרי: ישראל הקימה סוללות עפר צמוד לציר פילדלפי
01:59 08/01/24  |  עידן יוסף

ערוץ מצרי טוען, על בסיס צילומי לווין, כי ישראל הקימה סוללות עפר חדשות בשבועיים האחרונים ליד מעבר כרם שלום, בצמוד לציר פילדלפי ליד משולש הגבולות של ישראל, עזה ומצרים.
לבקשת ישראל, ארה"ב פועלת מול מצרים על-מנת שזו תסייע במניעת הברחת חטופים מעזה לשטח המצרי.

+בקרוב ייחשפו פעולות שהשמידו יכולת שבנה חיזבאללה במשך שנים כדי לפגוע בעליונות האווירית של ישראל
23:57 07/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל: "המיקוד בכוח רדואן של חיזבאללה מרחיק אותו מהגבול"  ▪  תא"ל הגרי אומר כי המתקן שנפגע בהר מירון חזר לפעולה והכחיש קשר בין הפגיעה בבסיס חיל-האוויר לבלון התצפית הענק  ▪  הוא הבהיר כי אין לגמד את תגובת צה"ל אתמול ביחס לתקיפת המתקן

מטוס קרב בשמי הצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
חילופי אש בגבול לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+סמוך לרמאללה נתפסה חוליה החשודה בפיגוע הרצחני הבוקר בבנימין
23:19 07/01/24  |  עידן יוסף

תם המצוד: כוח מיוחד של ימ״מ ושב״כ עצר שלושה מחבלים סמוך לרמאללה, החשודים בפיגוע הבוקר בבנימין. עמאר מנסור, ערבי-ישראלי בן 33 ממזרח ירושלים, נרצח כשנסע סמוך לצומת המשטרה הבריטית. רכב המחבלים אותר במרחק 100 מטרים מהזירה ללא רשיונות, לאחר שנטשו אותו ונמלטו; תושבת יפו (42) נפצעה קשה בפיגוע, והיא מונשמת ומורדמת. הפצועה, רוקחת בבי"ח הדסה במקצועה, הייתה ברכב שנסע מאחורי רכבו של מנסור.

+ירון כהן, בכיר באכ"א לשעבר, מועמד לניהול מנהלת החטופים
22:14 07/01/24  |  עידן יוסף

המועמד המוביל לעמוד בראש מנהלת החטופים הוא אל"ם (מיל') ירון כהן, לשעבר בכיר באכ"א והאיש שהיה אחראי על גיבוש תמונת המצב כאשר היו 3,200 נעדרים. בנוסף, הוא היה קצין השלישות של גל הירש כשהיה מפקד אוגדה 91. המינוי ממתין לאישור נציבות שירות המדינה (וואלה).

+דיווח באירן: יועץ בלשכת חאמנאי הוצא להורג באשמת ריגול למען ישראל
22:03 07/01/24  |  עידן יוסף

אתר האופוזיציה "אירן אינטרנשיונל" מדווח כי אירן הוציאה להורג לפני כ-20 יום יועץ צעיר בלשכת המנהיג העליון עלי חאמנאי בחשד שריגל עבור ישראל. כזכור, ב-16 בדצמבר דווח רשמית באירן על הוצאתו להורג של "סוכן מוסד".

+לפחות 16 ספינות נשק אירניות הושמדו בדרכן לחות'ים
21:51 07/01/24  |  עידן יוסף

דיווחים ברשתות ערביות: 16 או 17 ספינות ששימשו את משמרות המהפכה האירניים והובילו כלי נשק ותחמושת למורדים החות'ים בים סוף הותקפו ונפגעו. האירוע התרחש באי הערבי האירני אהוואזי⁩. לפחות חלקן הושמדו ועלו באש. פרטי התקרית עלומים ולפי שעה אין מידע מאומת בנושא.
בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, ניתן להבחין במספר ספינות עולות באש, ועשן רב מיתמר מהמקום. במקביל, ישנן מספר ספינות שיצאו מהמקום ללא פגע.
כ-448 כלי שיט, 95% מאוניות המכולות, שהיו שטים דרך הים סוף, מקיפים בימים אלה את אפריקה. 389 ספינות מכולות, שהן כ-22% מהקיבולת העולמית, שינו באופן פעיל, צפויות לשנות או כבר הוסטו מתעלת סואץ.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ח"כ כסיף הביע תמיכה בתביעה בהאג נגד ישראל
21:45 07/01/24  |  עידן יוסף

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) הביע תמיכה בתביעה נגד מדינת ישראל בהאג. בציוץ ב-X כתב: ״חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי.
"חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי. וכאשר הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת. לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית - לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+שנה לפני הטבח הזהיר מפקד פיקוד הדרום: "יהיה עלינו לצאת למתקפת מנע"
21:31 07/01/24  |  עידן יוסף

כשנה לפני מתקפת הפתע של החמאס, מפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו קיים ישיבה מסווגת בה התריע: "יהיה עלינו לצאת למתקפת מנע". הישיבה התקיימה ברקע חשיפת תוכנית תקיפה נרחבת של חמאס בשם "חומת יריחו", שתכליתה לחדור לישראל במספר מוקדים במקביל, לצד התעצמות צבאית משמעותית של חמאס והג׳יהאד האיסלאמי.
טולדנו ציין: "מאחר שלמערכה יש מחיר, כל עוד היתרון הצבאי המשמעותי נשמר, נשאף להרחיק את המלחמה הבאה. אך לאורך ציר הזמן והתקדמות האויב יש נקודה בה יהיה עלינו לצאת למתקפת מנע. פיקוד הדרום נדרש לקבוע את הנקודה וממנה להמליץ".
הוא ציין כי הנחת היסוד של חמאס היא שישראל לא מעוניינת בכיבוש רצועת עזה. מבחינת החמאס, כך צה״ל מעריך ש"תיקו הוא ניצחון", כלומר "כל עוד הארגון שורד וממשיך להאחז ברצועה". לא ברור למי הוצגה ההמלצה (כאן חדשות).

+מתקפת סייבר נגד חיזבאללה בשדה התעופה של ביירות
21:08 07/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על המסכים בשדה הוקרנה הודעה בשם מיליציית "חיילי האל" הנוצרית: "יא נסראללה, לא תמצא תומך אם לבנון תמצא עצמה במלחמה. "שחררו את השדה מאגרוף חיזבאללה"

ההודעה שהופיעה על מסכי נמל התעופה
+גלנט: הפעולה בעזה לא תסתיים עד להשבת השבויים
20:34 07/01/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט אמר למשפחות החיילים השבויים: "הפעולה הצבאית בעזה לא תסתיים עד להשבתם".
שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים בדוחה עם ראש ממשלת קטר: "לחטופים שעדיין מוחזקים בעזה - ארה"ב מבטיחה לכם ולבני המשפחות שלכם, נעבוד ללא הפסקה כדי להשיב אתכם הביתה".
ראש ממשלת קטר אל ת׳אני: ״המגעים לשחרור החטופים נמשכים, חיסול בכיר חמאס משפיע על ההליך, אך אנו לא מוותרים וממשיכים במגעים עם הגורמים השונים. מנסים להגיע להסכם שיביא להפסקת אש הומניטרית ולשחרור החטופים״.

+הרמטכ"ל: "מעלים את המחיר שחיזבאללה משלם. נייצר מציאות אחרת או שנגיע לעוד מלחמה"
19:59 07/01/24  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי: "בצפון, חיזבאללה החליט להיכנס לתוך המלחמה הזו, אנחנו גובים ממנו מחירים הולכים וגוברים כל הזמן, הוא שילם אתמול בשבעה הרוגים, הוא שילם אתמול בשתי מטרות חשובות מאוד-מאוד, ואנחנו הולכים ומעלים את המחיר שהוא משלם, זה ייגמר בזה שאנחנו יש לנו אחריות, חובה, להחזיר את תושבי הצפון בביטחון, לא מתוך כורח, בביטחון לבתים, זה יגיע או על-ידי זה שהלחץ שאנחנו מפעילים עכשיו הולך ועולה ויעשה את העבודה ונייצר מציאות אחרת לגמרי, או שנגיע לעוד מלחמה.
"נעשה אותה, נעשה אותה בהצטיינות, למרות שאנחנו אחרי לחימה ארוכה כבר, ואתגרים בהרבה זירות, אנחנו נדע לעשות את זה מצוין. כדי להגיע למטרות המלחמה יש לנו עוד דרך ארוכה ולכן הדבר הזה ייקח זמן".

+הותר לפרסם: נזק נגרם לבסיס הבקרה האווירית של חיל-האוויר
19:27 07/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בצבא מבהירים כי אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, ויש גיבויים לכל המערכות  ▪  ההערכה: הבסיס נפגע מטיל קורנט  ▪  שר החינוך הלבנוני הורה לסגור את כל מוסדות החינוך בדרום לבנון  ▪  הרמטכ"ל: "גובים מחיר הולך ועולה מחיזבאללה"  ▪  פגיעה ישירה במבנה במרכז מטולה

הבסיס שנפגע [צילום: חיזבאללה]
+משרד החינוך נערך להחזרת תלמידי העוטף למוסדות הלימוד בתוך חודש
19:23 07/01/24  |  עידן יוסף

בדיון בין נציגי משרד החינוך ונציגי "מנהלת תקומה" ולנוכך הנחיית שר הבטחון כי לא נשקף איום בטחוני, משרד החינוך נערך להחזרת תלמידי היישובים אשר נמצאים מזרחית לכביש 232 בינהם: שדרות וישובי מועצה אזורית ״שער הנגב״ בתאריך 4.2.24 למוסדות הלימוד.
במסגרת הליך החזרה, מתקיימים שיפוצים בבתי הספר והכנה של הצוותים הפדגוגיים לחזרתם של התלמידים והתלמידות לשגרת לימודים שוטפת. שר החינוך יואב קיש: "חזרתם של התושבים ובכך חזרתם של הילדים למוסדות החינוך היא אמירה כי אין בכוונתנו להכנע לטרור בשום אופן. משרד החינוך בראשותי עשה וימשיך לעשות הכל עבור התלמידים ששגרת חייהם השתנתה וכן ימשיך להעמיד את כל הכלים הדרושים עבור הילדים, ההורים וצוותי ההוראה על מנת שיוכלו לשוב ולקיים שגרת לימודים תקינה ומיטבית״.

+יכיני: פגיעה ישירה בבית; אישה נפצעה קל
18:44 07/01/24  |  עידן יוסף

במושב יכיני שבחבל לכיש פגעה רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית מגורים. נזק נדרם לבית, ותושבת המקום המתגןררת בסמוך נפכעה קל מרסיסים ולא נזקקה לפינוי.

+נשיא המדינה חשף בראיון ל-NBC מסמך סודי: קייטנות הטרור של ילדי חמאס
18:41 07/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המסמך מפרט את תוכנית הפעולה למחנות הקיץ של חמאס - הכשרת "שאהידים" לילדים שכוללת פרקטיקות, סימולציות ופעולות, לרבות ירי בנשק והעמקה בערכי הג'יהאד - אלה רק חלק מהמרכיבים והיעדים של קייטנות הטרור של חמאס

הרצוג. ערכי הג'יהאד
+פעוטה פלשתינית נהרגה בשוגג במהלך נטרול מחבל
17:37 07/01/24  |  עידן יוסף

פעוטה פלשתינית בת 3 נפגעה בשוגג מאש כוחותינו במהלך נטרול המחבל בזירת הפיגוע ליד גבעון, מותה נקבע.

+ברק יהיה השופט מטעם ישראל בבית הדין בהאג
17:25 07/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, המשפטן הישראלי המוערך ביותר בעולם, יצטרף ל-15 השופטים הקבועים בתביעתה של דרום אפריקה - הטוענת שפעולותיה של ישראל נגד הפלשתינים ברצועת עזה הם "רצח עם באופיים"

ברק. שיפוט, כתיבה והוראה [צילום: לע"מ]
+פיגוע דריסה במעבר בידו: שוטרת נפצעה קל; פעוטה פלשתינית נהרגה במהלך הניטרול
17:22 07/01/24  |  עידן יוסף

פיגוע דריסה אירע במעבר ראס בידו שבעוטף ירושלים. רכב ובו גבר ואישה הגיע למעבר וביצע פיגוע דריסה כלפי לוחמי מג"ב שבמעבר. לוחמי מג"ב הגיבו בירי לעבר הרכב וניטרלו את המחבלים. לוחמת מג"ב פונתה באורח קל לבית החולים שערי צדק שבירושלים.
בעקבות הירי שבוצע לעבר המחבלים, נפגעה פעוטה פלשתינית בת 3 ששהתה ברכב אחר שהיה במעבר. מותה נקבע בבית חולים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
[צילום: שלמה מור]
+אמצעי לחימה נתפסו בתוך שקים של אונרא
17:20 07/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חטיבת כפיר נתקלה בח'אן יונס וחיסלה חוליית מחבלים  ▪  כוחותינו הרסו מפקדה צבאית ששימשה את המחבלים לתכנון מתקפת הפתע בשמחת תורה

לוחמי חטיבת כפיר בפעילות מבצעית [צילום: דובר צה''ל]
+פגיעת טיל ישירה במרכז מטולה
16:24 07/01/24  |  עידן יוסף

כ-10 שיגורים בשני מטחים שונים מלבנון למוקדים שונים בצפון. ללא נזק ונפגעים. במקביל, טיל נ״ט פגע במבנה של מלון במרכז המושבה מטולה. אין נפגעים.

+דיון בין מומחים: אין בישראל חשיבה אסטרטגית, לא בדרג הצבאי ולא באזרחי
16:13 07/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, אלכסנדר פפקוב, יואב נצר, אביתר בן צדף ומיכאל.

[צילום: דובר צה"ל]
+גנץ נפגש עם מייק פנס: הודיתי לו על תמיכתו האישית הבלתי מעורערת בישראל
15:39 07/01/24  |  מירב ארד

השר בני גנץ : "נפגשתי היום עם סגן נשיא ארה״ב לשעבר מייק פנס. דנו בהתפתחות הלחימה בעזה ובהתמודדות מול האיום על הגבול הצפוני, בשותפות העמוקה בין ארה"ב וישראל ובחשיבות בהמשך המעורבות האמריקאית באזור. הודיתי לפנס על תמיכתו האישית הבלתי מעורערת במדינת ישראל לאורך השנים, ובמיוחד מאז ה-7 באוקטובר."

+בסימן 100 ימים לחטיפה: ההסתדרות הודיעה על "השבתה ל-100 דקות"
15:25 07/01/24  |  מירב ארד

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז על עצירת המשק למען הזדהות ותמיכה בהשבת החטופות והחטופים מהשבי בעזה. ביום ראשון הבא (14.1.24) בשעה 11:00, המשק יעצור ל-100 דקות להזדהות עם החטופים, בסימן 100 ימים בשבי בעזה, ולתמיכה בבני משפחותיהם. יו"ר ההסתדרות קורא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמת ההסתדרות.

+מפעל תת-קרקעי לדיוק רקטות בעזה - בהנחייה אירנית
14:52 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

גולני חיסלו מחבלי נוח׳בה בעודם מעמיסים אמל״ח לרכב  ▪  אותר פיר אסטרטגי של חמאס המוביל אל מנהרה באורך 100 מטרים ובה אתר לייצור אמצעי לחימה

תשתית טרור ורכיבי ייצור טילים בדרג' תופאח [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+בין בית השיטה לעלי
14:46 07/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

המחבר בין עלי לבית השיטה הוא מצע הערכים עליהם גדלו גידולי יופי אלה - אהבת הארץ, אהבת האדם, חיבור לציונות, אמונה בצדקת הדרך, גידולים המעמיקים שורשים ולוגמים את ממי חייהם ממעיינות הנצח של העם שייצר את היין המשומר והעתיק בעולם

מיטב גיבורי ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מלחמת עזה ופיזור אוכלוסייה
14:29 07/01/24  |  שיר טורם-הספרי   |   לרשימה המלאה

בסופו של יום מה שהרתיע רבים היה בעיות "טכניות", דוגמת הצורך להחזיק שתי מכוניות כדי לנוע בדרכים שעות ארוכות מדי יום ביומו אל העבודה במרכז הארץ

פקקי תנועה לא נגמרים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הממשלה אישרה את תוכנית המילואים בעלות של 9 מיליארד ש"ח
14:29 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בין הצעדים שיצאו לפועל מיד: 1.5 מיליארד ש"ח למענקים, מתוכם 200 מלש"ח למסלול אדום לעצמאיים משרתי מילואים

[צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+יומן מלחמה, היום ה-92
13:58 07/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

משך הזמן הנדרש ללחימה בשטח כה קטן אינו פרי כישלון צבאי אלא כורח מוצדק להפעיל את החטיבות הלוחמות לאיטן, עקב בצד אגודל

לא להחפז [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+חברת הספנות קוסקו מפסיקה לשוט לישראל
13:49 07/01/24  |  מירב ארד

חברת הספנות הסינית קוסקו מפסיקה לשוט לישראל. דה-מרקר מדווח כי החברה לא פירטה את הנימוקים להחלטתה, אך הערכה היא שזה קשור למתקפות הימיות של החות'ים.

+"חוק הנבצרות"
12:51 07/01/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

אוהדי החוק בציבור טענו שאין מדיחים ראש ממשלה נבחר בבית משפט  ▪  הם לא טענו זאת בתקופת אולמרט  ▪  אין ספק שהעמדת ראש ממשלה למשפט פלילי יוצרת קשיים רבים אך אין מנוס

נתניהו. פרסונלי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר ברקת: "אנחנו מחויבים לפעול באחדות, לפעול יחד"
12:46 07/01/24  |  מירב ארד

השר ניר ברקת בפתח ישיבת הממשלה: ״נפגשתי עם מילואימניקים שמאז ה-7 באוקטובר עזבו הכל, הסתערו דרומה ומאז הם נלחמים למען מדינת ישראל. ואני חייב לומר לכם, הם מאוכזבים, הם מאוכזבים מהשיח של ה- 6 באוקטובר. שיח של מלחמת אחים, שיח של שיסוי ושל השמצות. כנראה שלא לכולם כאן נפל האסימון מה גודל האירוע שעברנו. אנחנו מחויבים לפעול באחדות, לפעול יחד. לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים. זה צו השעה״.

+מענקי המילואימניקים יובאו לאישור הממשלה
12:45 07/01/24  |  מירב ארד

בישיבת הממשלה תעלה לאישורה, תכנית המילואים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר הביטחון יואב גלנט. התכנית תבוצע בשלוש פעימות כאשר הפעימה הראשונה תצא לדרך כבר היום, והפעימות הבאות תהיינה עם אישור תקציב 2024 בממשלה ובכנסת. הצעדים שיבוצעו היום: מענק רוחבי ומענק משפחות עבור חודשים נובמבר-דצמבר, מענק להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, ייעוץ עסקי, מסלול אדום למשרתי מילואים עצמאים והעלאת תגמול מינימלי.

+רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את כל היעדים"
12:41 07/01/24  |  מירב ארד

רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "אומר הן לאויבינו והן לידידינו - לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את כל היעדים".

+אדמה, לא שטחים
12:34 07/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

השבעה באוקטובר לימד שהסכסוך אינו טריטוריאלי אלא קיומי  ▪  גביית המחיר מאויבינו אינה רק בהרג מחבלים אלא באדמה  ▪  יש לעזור למעוניינים להגר מעזה ומתרבות המוות  ▪  מיהו משיחי?  ▪  ועל ביקור בדרום המצפה לשיבת תושביו

לקחת מהם אדמה ולהחזיק בה לעד [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+גנץ: ״המצב בצפון מצריך פתרון דחוף. שיקול היחיד הוא ביטחון ישראל
12:11 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי הדיווח - קיים חשש בארה"ב כי נתניהו ינצל מלחמה עם חיזבאללה כדי "לשרוד פוליטית"  ▪  גנץ שבחר יחד עם שאר שרי המחנה הממלכתי שלא להשתתף בישבת הממשלה הבהיר: "ישראל מעוניינת בפתרון מדיני. אם זה לא יקרה, מדינת ישראל וצה"ל יסירו את האיום"

גנץ. "חובתה של כל מדינה" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+למה ולמה מחכה בני גנץ
12:07 07/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

לפי "כאן 11 "במהלך ההתנפלות על הרמטכ"ל ומערכת הביטחון ביבי נראה נהנה  ▪  ככלות הכל הוא ה-Puppeteer, זה הליהוק שלו לתיאטרון הבובות והוא שמושך בחוטים לא כשהוא מוסתר אלא בחוץ, גאה על האומנות שלו

הלוי. הותקף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מה יהיה אחרי המלחמה
11:31 07/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

אין איש יודע באמת מה יהיה אחרי המלחמה בטרם הסתיימה  ▪  כולנו מכירים חלק לא מבוטל מהדברים שלקו לפניה ושאותם חייבים לתקן או להחליף; וברור שאין מה לדבר על חזרה למה שהיה

היום שאחרי [צילום: פלאש 90]
+גדוד 51 של גולני בביתו של סינוואר
11:29 07/01/24  |  מירב ארד

גדוד 51 של גולני בביתו של יחיא סינוואר ברצועה.

[צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ אביגדור ליברמן: הממשלה הזאת החליטה לוותר על הגליל
11:15 07/01/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנואביגדור ליברמן בראיון לרדיו צפון 104.5FM: "כרגע, אדמת ישראל רועדת בצפון. כרגע, יש לנו רצועת ביטחון בתוך ישראל. הממשלה הזאת החליטה לוותר על הגליל. צריך לקבל החלטות וכאן חוזרת את שאלת המסוגלות - האם הממשלה הזאת מסוגלת לקבל החלטות או שהיא רק עסוקה בפוליטיקה קטנה ובמלחמות הישרדות?".
ח"כ ליברמן, אמר עוד: "רוצעת הביטחון, צריך לנהל אותה אחרת. צריך להיות הרבה יותר קשוחים ונוקשים. אנחנו חייבים לגבות מחיר בשטח, אין מה לעשות".

+השרים גנץ, איזנקוט וטרופר לא יגיעו לישיבת הממשלה
10:30 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השר חילי טרופר: "לא יודע עד מתי נהיה בממשלה"  ▪  ח"כ אילוז: "יש תחושה שגנץ מחפש כל סיבה כדי לפרק את ממשלת החירום"

[צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+רק לא קבעון
09:52 07/01/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

חלילה לנו להתבסס במחנות קבע שיובילונו למצב הנורא ששרר בלבנון בשנים האחרונות לפני יציאת צה"ל משם

סלאח אל־עארורי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הרהורים בעת מצוקה (17)
09:34 07/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

ו. עוד לא ראיתי פאנל חד-צדדי כמו זה שבניצוחו של דני קושמרו  ▪  כמה זה שקוף: שאלות יזומות לאברמוביץ, פלג, פרדו, זיו, וייס, דבורי - להנחתה על ראשו של נתניהו

קושמרו. חד צדדי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+כוחות גולני חיסלו מחבלי נוח'בה בעודם מעמיסים אמל"ח לרכב
09:20 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי הנח"ל השמידו אתר שיגור שירה לאשקלון  ▪  במהלך הפשיטות איתרו הלוחמים מתחם ובו עשרות משגרים  ▪  במרכז הרצועה נחשף מפעל מחרטות לנשק

[צילום: דובר צה"ל]
+אני מבכה את שנת הלימודים תשפ"ג-תשפ"ד
09:12 07/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

בעוד שלכחמישים אלף תלמידים השנה היא פשוטו כמשמעו שנת לימודים אבודה, הרי ליותר משני מיליון תלמידים מגן הילדים, מבית הספר היסודי ובית ספר התיכון שנת הלימודים הנוכחית מתנהלת באופן מאוד לא סדיר ולא תקין

שנה קשה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לא ביחד ולא ננצח
09:12 07/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

ישראל יכולה רק למזער נזקים לאחר השבעה באוקטובר  ▪  היא לא יכולה לנצח ארגון טרור (קטן יחסית לחיזבאללה) שנלחם מתוך מנהרות ומתוך ריכוזי אוכלוסין

אשליה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+לפיגוע ירי בבנימין: נקבע מותו של אדם כבן 30
08:44 07/01/24  |  מירב ארד

ערבי-ישראלי כבן 30 נפצע באורח אנוש מירי בעת שהיה ברכבו בכביש 465, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. חובשי מד"א העניקו לו טיפול בזירה אך נאלצו לקבוע את מותו. צה"ל אישר כי הירי באזור צומת המשטרה הוא פיגוע .המחבלים נמלטו מהמקום, כוחות הביטחון פתחו במרדף אחר המחבלים. מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי כלי רכב של המחבלים ננטש במקום.
חובש רפואת חירום במד"א בנימין רוזנבאום סיפר: "הגענו במהירות למקום, ראינו גבר כבן 30 יושב ברכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

זירת הפיגוע [צילום: תיעוד מבצעי מד"א]
+לוחמת מג"ב נהרגה ממטען בג'נין; מחבלים חוסלו מהאוויר
08:10 07/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סמ"ש שי גרמאי נהרגה ממטען שהוטמן בציר ופגע ברכב של כוח מג"ב  ▪  3 לוחמים נוספים נפצעו  ▪  כלי טיס חיסל חוליית המחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את הכוחות

סמ"ש שי גרמאי ז״ל [צילום: משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
צבי גיל
לפי "כאן 11 "במהלך ההתנפלות על הרמטכ"ל ומערכת הביטחון ביבי נראה נהנה    ככלות הכל הוא ה-Puppeteer, זה הליהוק שלו לתיאטרון הבובות והוא שמושך בחוטים לא כשהוא מוסתר אלא בחוץ, גאה על האומנות שלו
רפי לאופרט
אין איש יודע באמת מה יהיה אחרי המלחמה בטרם הסתיימה    כולנו מכירים חלק לא מבוטל מהדברים שלקו לפניה ושאותם חייבים לתקן או להחליף; וברור שאין מה לדבר על חזרה למה שהיה
מירב ארד
השר חילי טרופר: "לא יודע עד מתי נהיה בממשלה"    ח"כ אילוז: "יש תחושה שגנץ מחפש כל סיבה כדי לפרק את ממשלת החירום"
יוסף אליעז
חלילה לנו להתבסס במחנות קבע שיובילונו למצב הנורא ששרר בלבנון בשנים האחרונות לפני יציאת צה"ל משם
יוסי אחימאיר
ו. עוד לא ראיתי פאנל חד-צדדי כמו זה שבניצוחו של דני קושמרו    כמה זה שקוף: שאלות יזומות לאברמוביץ, פלג, פרדו, זיו, וייס, דבורי - להנחתה על ראשו של נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il