X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצי האמריקני במיצרי באב אל-מנדב [צילום: AP]
סין מול החות'ים: שתיקה החושפת משענת קנה רצוץ
למרות שהתקפות החות'ים פוגעות גם באינטרסים חיוניים שלה, בייג'ינג מנסה - בציניות רבה - לגלגל לכתפי ארה"ב את האחריות לשמירה על ביטחון השיט בים סוף סין היא היצואנית הגדולה בעולם והיבואנית השנייה בעולם

לאחר כחודשיים של התקפות חות'ים על ספינות באזור מפרץ עדן ומיצרי באב אל-מנדב, ב-21 בדצמבר השיבה סין לראשונה לשאלה בדבר כוונתה למלא תפקיד אקטיבי יותר בביטחון אזור הים סוף. דובר משרד החוץ הסיני אמר:
"הים סוף הוא נתיב סחר בינלאומי חשוב לסחורות ולאנרגיה. שמירת הביטחון והיציבות באזור משרתת את האינטרס המשותף של הקהילה הבינלאומית. סין עומדת לצד הגנת הבטיחות של נתיבי שיט בינלאומיים ונגד הפרעות לספינות אזרחיות. אנחנו מאמינים שהצדדים הרלוונטיים, במיוחד מדינות משמעותיות עם השפעה, צריכים למלא תפקיד בונה ואחראי בשמירת נתיבי השיט בטוחים בים סוף". הוא לא ציין מיהן אותן "מדינות משמעותיות עם השפעה".
בשנים האחרונות (פברואר 2022, פברואר, נובמבר ודצמבר 2023) תמכה סין בהחלטות מועצת הביטחון נגד החות'ים, שהתייחסו אליהם כאל ארגון טרור, ובגינויים נגדם. למרות כל אלו, גינוי סיני רשמי לתקיפות החות'ים בחודשיים האחרונים לא נשמע; בעלי התפקידים בסין כלל לא מעלים את המילה "חות'ים" על דל שפתם, אפילו כאשר ספינה סינית למהדרין מותקפת. גם את ההתקפות החות'יות על ישראל בעשרות טילים וכטב"מים סין נמנעת מלהזכיר או לגנות, כפי שלא גינתה עד עתה את חמאס ומתקפתו הברברית ב-7 באוקטובר. מהו ההסבר לכך?
למען הסר ספק, סין מושפעת מאוד מהתוקפנות החות'ית, שכן התקפותיהם פוגעות במישרין בחופש השיט וביטחונו, ובעקיפין בביטחון ההשקעות והאזרחים הסיניים במרחב - נושאים חיוניים עבורה. למשל, ב-14 בדצמבר שיגרו החות'ים טיל לעבר ספינת הסוחר Maersk Gibraltar צפונית למיצרי באב אל-מנדב, למרות שמעולם לא עגנה בישראל ולא תכננה לעגון בה. הספינה מופעלת על-ידי קבוצת Maersk הדנית, אך בעליה העיקריים הם חברה סינית -Greater China Intermodal - והיא אף מפליגה תחת דגל הונג קונג.
ברור גם, שהסטת נתיבי השיט של חברות ספנות רבות מים סוף להקפת כף התקווה הטובה, גם היא פוגעת בסחר של סין, היצואנית הגדולה בעולם והיבואנית השנייה בעולם (או השלישית, לאחר האיחוד האירופי). הדבר נכון הן לסחר עם מדינות באפריקה, במזרח התיכון, ובכלל אגן הים התיכון, והן עם החוף המזרחי של ארה"ב. חברת COSCO הסינית, למשל, כבר הודיעה על הסטת נתיבי השיט של ספינותיה. בנוסף, הפסדים נגרמים לנמלים ולתשתיות נוספות באזור הים סוף, שברבים מהם סין מושקעת, ולשותפותיה האסטרטגיות בים סוף, ביניהן מצרים וסעודיה. מדוע אפוא לא הגיבה סין הרשמית עד עתה במעשים או במילים מפורשות?

אינטרסים ארוכי שנים בתימן
אוניית מכולות של COSCO הסינית [צילום: מיכאל פרובסט, AP]

לסין ולתימן קשרים כבר משנות ה-1950. מאז סוף שנות ה-2000 ובראשית העשור השני של המאה ה-21, הגבירה סין את מעורבותה הכלכלית בתימן (השקעות, תשתיות, בעיקר נפט ואנרגיה, כולל ברשת החשמל התימנית). אולם עם פרוץ המלחמה בין השלטונות בתימן לבין החות'ים, ובהמשך מול סעודיה, איחוד האמירויות והקואליציה שלהן, נקטעו קשרים אלה וסין פינתה את אזרחיה מתימן. במקביל שימרה סין את קשריה גם עם השלטון הרשמי וגם עם המורדים החות'ים. לסין, אם כן, מגוון אינטרסים פוטנציאליים בתימן: מנמלים, דרך נפט ועד שיקום ובניית תשתיות.
מדי פעם ניסתה סין ללא הצלחה לתווך בין הניצים, וכאשר נחתם הסכם הפיוס בבייג'ינג בין אירן לבין סעודיה, במרס 2023, פורסם, כי חלק ממנו קשור לניסיון להגיע להפסקת אש גם בין מדינות המפרץ הערביות לבין החות'ים. בסוף ספטמבר דווח על ירי חות'י שהרג חיילים מבחריין על אדמת סעודיה, אשר עליו הגיבה סין ביובש אופייני: "סין מתנגדת לפעולות המסלימות מתחים וקוראת לכל הצדדים הרלוונטיים להיפגש בחצי הדרך, לקדם פתרון מדיני לסוגיה התימנית באמצעות דיאלוג, ולהשיב את השלום והיציבות בתימן בהקדם". גינוי לחות'ים? לא מסין.
מאז 2008 מחזיקה סין באזור ברציפות כוח משימה ימי ללחימה בפיראטים, שלוש ספינות צבא להבטחת חופש השיט הבינלאומי. אולם מאז תחילתן של תקיפות החות'ים, לא דווח על כל תגובה מצידו, והכוח אף לא נענה לקריאות מצוקה של ספינה אזרחית בעת מתקפה חות'ית. ארה"ב הכריזה על מבצע בינלאומי ("מגן השגשוג") בהובלת כוח משימה מיוחד לנושא, ואף הודיעה שתשמח לשיתוף פעולה עם סין בנושא; בייג'ינג שוב נאלמת, בעוד מדינות המערב, האזור, הודו ויפן הצטרפו למאמץ, רשמית או במשתמע. כאשר סין מדברת על "מדינות משמעותיות עם השפעה", היא כנראה אינה מתכוונת לעצמה, אלא בעיקר לארה"ב.
נראה, כי תגובת סין עד כה נובעת ממספר שיקולים, וביניהם חשש מהסתבכות בסכסוכי המזרח התיכון, בעיקר בין אירן והחות'ים לבין מדינות המפרץ הערביות וישראל; מדיניותה האזורית, החותרת לנקודות זכות בין ממשלים וקהלים ערבים ומוסלמים, כוללת התייצבות ברורה לצד הפלשתינים, שהתקפות החות'ים מבוצעות כביכול לטובתם (כשסין אינה מזכירה את חמאס בשמו, כמנהגה עם החות'ים).
יכולותיה הצבאיות והמדיניות להתערב ולהשפיע על החות'ים או על אירן מוגבלות, והערכתה העצמית אשר ליכולות אלה נמוכה. לבסוף, לסין יש נטייה קבועה לנצל כל סיטואציה כהזדמנות להטיל אחריות ואשמה על ארה"ב, בעוד היא עצמה נוהגת לכאורה באחריות בקוראה ליציבות ושלום עולמי. אשר לביטחון הסחר מסין ואליה, ייתכן שבייג'ינג מעריכה שבקרוב המשבר יסתיים, והשפעתו זמנית ושולית. חבירת סין לארה"ב מול התקפות החות'ים עלולה להתפרש (קודם כל פנימה) גם כקבלת הדומיננטיות האמריקנית, וגם כשיתוף פעולה עם הגורם שסין מציגה, השכם והערב, כבעיה העיקרית של המזרח התיכון.

למי שחשב שסין היא תחליף לארה"ב
אוניית מכולות של Maersk [צילום: רבקה בלקוול, AP]

המדיה החברתית בסין נמנעת אף היא מלהזכיר את הפגיעה בסין -כלכלית או בספינותיה - ולעיתים אף מהללת את החות'ים כצדיקים הנלחמים ברשעים (ארה"ב וישראל, כמובן). ברשתות טוענים, כי ישראל כעת מבודדת לחלוטין בשל החות'ים, ונהנים גם ללגלג על ארה"ב, שלשיטתם היא גם הסיבה לבעיה וגם זו שנכשלת בפתרונה.
גם מאמר מערכת של עיתון המפלגה Global Times מ-19 בדצמבר טוען כי "המשבר" בים סוף הוא בעצם "אפקט פרפר" של המלחמה בעזה; שהבעיה האמיתית אינה החות'ים, אלא ישראל שמסרבת להפסקת אש מיידית, וכמובן, אולי בעיקר, ארה"ב, ש"מעולם לא נקטה עמדה הוגנת, ושהתעלמה מהאינטרסים של מדינות המזרח התיכון", ומתנהלת רק מתוך "הצרכים ההגמוניים" של עצמה.
אין המדובר רק בתימן או בחות'ים, כמובן. המתקפה האירנית לאחרונה על ספינה באוקיאנוס ההודי, או הדיווחים על הקשר של אירן למתקפות החות'יות באמצעות העברת מודיעין ומערכות נשק, עברו גם הם מתחת לסף ההתייחסות הסיני. למעשה, גם כאשר אירן עצמה תקפה ספינות, תשתיות נפט ומטרות אחרות במדינות המפרץ לפני מספר שנים, סין נמנעה מגינויים ברורים וחד-משמעיים, ובעיקר קראה לצדדים להימנע מאלימות ולהשכין שלום. סין נמנעה אז מלחבור ליוזמות בינלאומיות לשמירה על ביטחון השיט, וזאת למרות שמדינות המפרץ הערביות - בעיקר סעודיה ואיחוד האמירויות, "שותפות אסטרטגיות" חשובות של סין - נפגעו ישירות מאירן, ונשקף סיכון לביטחון האנרגיה, אינטרס חשוב של סין.
בעוד שבהקשר תחרות המעצמות מציגה עצמה סין כ"מעצמה עולמית אחראית", בניגוד לארה"ב, במשבר ים סוף מעדיפה בייג'ינג לשתוק ולא לנקוט עמדה ברורה, לא כל שכן מעשים. נוכח האיום על הספנות במיצרי באב אל-מנדב נחשפות שוב הרטוריקה והיוזמות הסיניות הגרנדיוזיות כמילים ריקות - במקרה זה, "יוזמת הביטחון הגלובלית", שסין ניסתה במפורש לקשור לפתרון העימות בין החות'ים לסעודיה ולאיחוד האמירויות.
למרות מאמציה לטפח את נרטיב "ארה"ב עוזבת את המזרח התיכון" ולערער את בריתותיה של וושינגטון ואת מעמדה כערובת ביטחון אמינה בעולם ובאזור, מתגלה דווקא סין עצמה במגבלות עוצמתה. נוכח פגיעת התקפות החות'ים לא רק בישראל אלא גם, ואולי בעיקר, בשותפותיה הערביות של סין, דוגמת מדינות המפרץ ומצרים, מצטיירת סין כחסרת יכולת ועניין להשפיע על המציאות. לאורך המלחמה הנוכחית לא ניכרת השפעתה הממתנת של סין על אירן, ואף לא ידוע אם ניסתה.
כך או כך, היומרה הסינית מתבררת במלוא חולשתה: סין לא מספקת ביטחון לאיש; כוחותיה באזור מסתברים בשעת מבחן כלא-רלוונטיים; וגם באינטרסים חשובים לסין - חופש שיט וביטחון ספנות - היא מעדיפה להמשיך לתפוס טרמפ על מאמציהם של אחרים, בעיקר של ארה"ב, שבייג'ינג אינה מחמיצה הזדמנות לנגח, לעיתים תוך שימוש בישראל. משום מה, מדי פעם יש התוהים לגבי סין כחלופה למשענת האסטרטגית שמספקת וושינגטון לישראל. המענה לאתגרי החות'ים, כמו מדיניותה במלחמת חרבות ברזל בכלל, מספקים לכך תשובה ברורה ומוחצת: ארה"ב היא בעלת ברית אסטרטגית חיונית וחסרת תחליף שלנו, בעוד סין היא משענת קנה רצוץ.

הכותבים הם חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  13/01/2024   |   עודכן:  13/01/2024
+משרד האוצר: העלות המסתמנת של המלחמה - 150 מיליארד ש"ח
22:15 13/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

מלחמת חרבות ברזל גובה מהמשק מחיר כלכלי עצום  ▪  הגרעון יגדל בשל המלחמה ב-2.3% בשנת 2033 וב-4.4% בשנת 2024  ▪  משרדי ממשלה מיותרים ייסגרו  ▪  מינואר 2025 יועלה המע"מ ב-1%  ▪  תוכנית הממשלה להפחית את המיסוי תיגנז, בשלב זה  ▪  מספר התקנים לעבודה יצומצם במשרדי הממשלה  ▪  הממשלה תפעל למניעת עישון ולמען קידום אורח חיים בריא

נתניהו, סמוטריץ. תקציב גרעוני [צילום: עמית שבי/פול/פלאש 90]
+אדלשטיין: לוקחים ברצינות כל התראה של השב"כ
21:09 13/01/24  |  יואב יצחק

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בתגובה על הפרסום בדבר התראת השב"כ באשר לסיכונים שגברו מצד ארגוני טרור ביהודה ושומרון: "אנחנו לוקחים כל התראה, אם היא מונחת על שולחננו, ברצינות הראויה. עם זאת, הימים של קניית שקט נגמרו. מי שיקום על מדינת ישראל - מדינת ישראל תרמוס אותו. האויבים שלנו צריכים לדעת את זה וכוחות הביטחון צריכים לבצע את זה".

[צילום: יולי אדלשטיין/פלאש 90]
+נתניהו: אנחנו ממשיכים במלחמה עד הניצחון; איש לא יעצור אותנו, לא האג ולא אף אחד אחר"
20:26 13/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הדגיש: נמשיך במלחמה עד חיסול חמאס, השבת חטופינו ונבטיח שעזה לא תהווה איום על אזרחינו לעולם  ▪  לגבי ציר פילדלפי: עוד לא החלטנו איך נסגור את ציר פילדלפי, אבל דבר אחד כן החלטנו: ציר פילדלפי ייסגר  ▪  הבטיח להגיש תקציב מוגדל לצה"ל ולתעשיות הביטחוניות, "כדי שלא נהיה תלויים באף אחד"

נתניהו. לא נעצור עד השגת המטרות [צילום: משרד ראש הממשלה]
+הרמטכ"ל: אנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן בביטחון
19:53 13/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

בהצהרה לתקשורת מסר הרמטכ"ל: המלחמה תימשך עד להשגת המטרות  ▪  אישרנו לפיקוד דרום תוכניות מבצעיות נוספות, ובמיוחד להשבת החטופים: "אנחנו פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, על-מנת להשיבם וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם"

הרצי הלוי. אישרנו תוכניות מבצעיות נוספות [צילום: דו"צ]
+רס"ר (מיל׳) דן ווידנבאום נהרג בקרב במרכז רצועת עזה
18:11 13/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

קצין במילואים מגדוד 7155 נפצע קשה ביום ו'  ▪  לוחם במילואים מעוצבת שועלי המרון וקצין מגדוד ההנדסה נפצעו ביום חמישי באורח קשה

רס"ר (מיל') דן ווידנבאום ז"ל. נהרג [צילום: דובר צה"ל]
+ביידן מגלה: העברנו מסר חשאי לאירן על התקפות החות'ים
17:42 13/01/24  |  יואב יצחק

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מגלה בשיחה עם עיתונאים בקמפ דיוויד כי ממשלו העביר לאירן מסר בדבר התקפותיהם של החות'ים בתימן על ספינות סוחר בים סוף. "העברנו להם בחשאי מסר בנושא", אמר. "יש לנו ביטחון ואנחנו ערוכים היטב". ביידן רואה בהנהגת אירן כמי שאחראית למתקפות של החות'ים, בשל זאת שאירן מעניקה לחות'ים גיבוי מדיני וצבאי ומספקת להם נשק ותחמושת - המשמשים לפגיעה באוניות ובמיכליות של מדינות המערב המפליגות בים סוף.

ביידן. כרטיס אדום לאירן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ליברמן מותח ביקורת על לפיד גנץ ואיזנקוט שלא חתמו על הדרישה להדחת ח"כ כסיף מהכנסת
17:27 13/01/24  |  יואב יצחק

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, מותח ביקורת על ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ועל השרים בני גנץ וגדי איזנקוט שטרם חתמו על הפניה להדחת ח"כ עופר כסיף מהכנסת. ״תמוהה בעיני העובדה שעד עכשיו רה"מ, ראש האופוזיציה, והשרים גנץ ואיזנקוט טרם חתמו על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף מהכנסת. ההתנהלות וההתבטאויות של ח"כ כסיף לאורך השנים בגנות מדינת ישראל וחיילי צה"ל וההצטרפות שלו למסע ההשמצות בהאג הוא חסר תקדים ומעניק לגיטימציה לגרועים שבאויבנו. הייתי מצפה מכל חברי הכנסת מהמפלגות הציוניות, בלי יוצא מן הכלל, להצטרף לבקשה להדחתו למען יראו ויראו.״

לפיד, ליברמן. בימים טובים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ישראל הודיעה למצרים: נפתח בקרוב במבצע להשתלטות על ציר פילדלפי
17:22 13/01/24  |  יואב יצחק

ישראל הודיעה למצרים כי בכוונתה לפתוח בקרוב במבצע להשתלטות על ציר פילדלפי. אזור זה מהווה ציר הברחה מרכזי לנשק ותחמושת ממצרים לרצועה. על-פי הוול סטריט ג'ורנל, גורמים ישראלים עדכנו את מצרים על מבצע צבאי קרוב. המבצע יכלול ככל הנראה הצבת כוחות ישראלים באזורים ברצועת עזה שצמודים לגבול עם ישראל ומצרים. העיתון ציטט גורמים בכירים ממצרים ומישראל שאישרו מידע זה.

ציר פילדלפי [צילום: AP]
+עולם חדש מופרע
12:39 13/01/24  |  עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה

המערב השתנה מול עינינו - לא בשכיחות האנטישמיות שלו, שכן גילוייה תמיד רבו או התמעטו בהתאם לנסיבות - אלא בערכיו ובנורמות שלו. הסיבה לשינוי? בראש וראשונה, התפשטות עקרון המוסר היחסי. הלה הוחדר אלינו זה מכבר על-ידי הפלגים המרקסיסטיים באקדמיה המערבית, כולל הישראלית, התפשט מהם אל כלל האקדמיה והופץ לציבור באמצעים המקובלים - עד שהפך למעין חוק ברזל בתודעה: הכל יחסי

נשית הרווארד לשעבר. תשובתה תלויה בהקשר [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+זוהו וחוסלו מחבלים חמושים במפקדה של ארגון הטרור חמאס
12:13 13/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר שחיסל המחבלים, והשמיד את המפקדה  ▪  צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ"ל פעיל של ארגון הטרור חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, וחומר מודיעיני

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים בדרום לבנון
12:03 13/01/24  |  מירב ארד

מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים במרחב מרווחין שבדרום לבנון.
כמו כן, כוחות מיוחדים וכוחות ארטילריה של צה"ל ירו לעבר חוליית נ"ט במרחב יארון.

+ליברמן על הדיונים בהאג: חייבים לגבות מחיר מדרום אפריקה
11:56 13/01/24  |  מירב ארד

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן התיחס לדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג: "על הפארסה האנטישמית המתקיימת כרגע בהאג, ביוזמת דרום אפריקה, חייבים לגבות מחיר ובראש ובראשונה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינה התומכת בארגוני טרור בעולם ובפרט בחמאס ובחיזבאללה. במקביל מדינת ישראל חייבת לקרוא ליהודים בדרום אפריקה לעלות לישראל ולא לחכות לפרץ אנטישמיות שיכלול רדיפה ופגיעה ביהודים, כפי שההיסטוריה לימדה אותנו".

+ה-CIA מסייע לישראל במידע מודיעיני על בכירי חמאס והחטופים
10:24 13/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הניו-יורק טיימס מדווח כי לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר הורה היועץ לביטחון לאומי, ג'יק סאליבן, להקים כוח משימה מיוחד לאיסוף מודיעין מוגבר על הבכירים בהנהגת חמאס

סאליבן. הורה לסייע באיסוף מידע על הנהגת חמאס [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
+ארה"ב ובריטניה תקפו פעם נוספת את החות'ים בתימן
09:47 13/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בוצעו 73 תקיפות לעבר 30 מטרות  ▪  התקיפות בוצעו מהאוויר ומהים  ▪  הותקפו בין השאר מחסני אמל"ח וטילים בליסטיים, כטב"מים ומסלולי המראה  ▪  החות'ים מדווחים על 5 הרוגים ו-6 פצועים

המשחתת האמריקנית קארני [צילום: AP]
+ "אין אלוף שמתמנה לתפקידו לפני שהממשלה מקבלת אישור מארה"ב"
06:39 13/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, אלכסנדר פפקוב, יואב נצר ואביתר בן צדף

[צילום: חיים צח, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סין מול החות'ים: שתיקה החושפת משענת קנה רצוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
אורי מילשטיין
חלק שני של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, אלכסנדר פפקוב, יואב נצר ואביתר בן צדף
יוסי אחימאיר
המלחמה נמשכת ועימה מתחדדות הדאגות    ראש הממשלה הפלשתיני ממשיך להעליל על ישראל    הרבה צעירים אינם מגויסים ומסתובבים ברחובות כאילו אין מלחמה    ודן חלוץ ממשיך לדלג מאולפן לאולפן ולטנף על נתניהו
יואב יצחק
   כוחות גדולים הוזעקו למקום וביחד עם כיתת הכוננות ביצעו סריקות במהלכן התגלו המחבלים
   התושבים הונחו להסתגר בבתים עד לסיום הסריקות וטיהור השטח
   שלושת המחבלים פרצו לישוב לאחר שפערו חור בגדר הביטחון
מחלקה ראשונה
כנס שנערך בכנסת ב-9.1.24
עידן יוסף
נוסעים במטוסי אל על הופתעו לגלות במפת הארץ כי עזה מופיעה, אך לא אשדוד או אשקלון. הסיבה לכך, מתברר, אינה פוליטית אלא טכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il