X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שופטי בית הדין לצדק בתחילת הדיון [צילום: פטריק פוסט, AP]
הם שונאי ישראל המתעלמים מהעובדות; למה לעזור להם?
חמש נקודות בעקבות היום הראשון של הדיון בטענת דרום אפריקה ל"רצח עם" ברצועת עזה: ההצגה לתקשורת, עיוות ההיסטוריה, הצביעות חסרת הגבולות, ההצהרות הישראליות המזיקות, הסכנה של ההחלטה הצפויה
דרום אפריקה: ישראל מבצעת רצח עם בעזה - בהמשך לפשעיה נגד הפלשתינים
איתמר לוין
לאחר גינוי קצרצר של מעשי חמאס, טוענים נציגי דרום אפריקה באריכות רבה נגד פעולותיה של ישראל ומייחסים לה כוונה לבצע רצח עם * טוענים: רק צו של בית הדין יכול לעצור את הסבל הפלשתיני * מצטטים שורה של התבטאויות מצד בכירים בישראל וחיילים בשטח, בטענה שהן מוכיחות את הכוונה לבצע רצח עם
לרשימה המלאה

בית הדין לצדק פותח את הדיון על המלחמה בעזה
איתמר לוין
דרום אפריקה תציג היום את טענותיה נגד פעולותיה של ישראל במלחמת חרבות ברזל, אשר לדבריה מהוות הפרה של האמנה למניעת רצח עם * ישראל תשיב מחר: פועלים על-פי החוק הבינלאומי
לרשימה המלאה

1. לא שציפינו אחרת, אבל בכל זאת. הטענות של דרום אפריקה נגד התנהלותה של ישראל ברצועת עזה (11.1.24) היו מנופחות, חד-צדדיות ובעיקר מנותקות לחלוטין מן ההקשר. לאורך שלוש שעות הדיון, נשמעו שני גינויים קצרצרים ובשפה רפה לחמאס, ומיד לאחר מכן - "אבל זה לא מצדיק את מעשיה של ישראל". יש "מעשים שאולי עשו בודדים בעזה", לא פשעי מלחמה מזוויעים שלא נראו כמותם עשרות שנים. אין קורבנות ישראלים, אלא רק פושעים ישראלים. אין פושעים פלשתינים, אלא רק קורבנות פלשתינים.
7 באוקטובר היה שם רק מצידו הפלשתיני של הגבול. ילדים סובלים יש רק בעזה. חטופים אין בכלל; יש פלשתינים שנלקחו בידי ישראל ליעד בלתי ידוע. ועוד ועוד ועוד, בצורה שאינה יכולה להיות טעות אלא בכוונת מכוון: ליצור מציאות חילופית, בה ישראל היא השטן בהתגלמותו. מציאות בה אין אירן ואין חמאס ואין חות'ים ואין חיזבאללה ולא נרצחו ילדים ולא נאנסו נערות ולא נחטפו זקנות. מציאות בה הקורבנות בעזה משדרים את השמדתם, ולא הרוצחים מעזה משדרים את זוועותיהם.
תאמרו: טוב, הרי דרום אפריקה היא התובעת ואיננה אמורה להציג את טענות ההגנה של ישראל. אבל ליטיגטור טוב מתמודד מראש עם טענותיו של הצד השני, ודאי במקרה בו - כמו כאן - אין לו את זכות התשובה והמילה האחרונה היא של הנתבע. לכן, לכל הפחות מבחינה טקטית, אמורים היו נציגיה של דרום אפריקה להתייחס למה שישראל צפויה להציג בהרחבה: מעשי הזוועה של חמאס שהחלו את המלחמה, מאמציה למנוע פגיעה באזרחים, הכנסת סיוע שמגיע בחלקו לידי האויב, השימוש של חמאס במגנים אנושיים - בעיקר הפלשתינים עצמם, אבל גם החטופים.
למה הם לא עשו זאת? אפשר רק לשער. הסיבה העיקרית, מן הסתם, היא שהטיעונים (של שני הצדדים) מיועדים בראש ובראשונה לתקשורת. הרי השופטים קיבלו טיעונים ארוכים בכתב, ובניגוד להרבה בתי משפט אחרים - כאן הם לא התערבו ולא הציגו שאלות. חלק גדול מהטענות היו דמגוגיות; טיעונים משפטיים תפסו רק חלק קטן מן הזמן. לצד זאת אולי, רק אולי, באיזשהו מקום בעומק ליבם גם שורת שונאי ישראל שהתייצבה היום בהאג, יודעת שיש לישראל תשובות טובות שקשה להתמודד איתן, אז מוטב להתעלם מהן.
2. דברי הפתיחה של הדרום-אפריקנים היו אולי המקוממים ביותר: מה שקורה בעזה הוא המשך של כיבוש וקיפוח ואפרטהייד מאז 1948. כאילו היישוב היהודי וישראל ולא הערבים והפלשתינים הם שדחו את תוכנית החלוקה. כאילו שישראל היא שפלשה למדינות ערב כדי להשמידן. כאילו שישראל הפרה את הסכמי שביתת הנשק. כאילו שישראל היא מדינה סמכותנית בה אין הגנה משפטית על זכויות המיעוטים וזכות עמידה לאויבים. ואפשר להמשיך עד אין סוף במה שבאמת התחולל פה ב-75 השנים האחרונות. אבל אנחנו חיים בעידן בו אין חשיבות לעובדות העכשוויות, אז למה שההיסטוריה תעניין מישהו.

המשלחת הישראלית בבית הדין. שני משמאל: מלקולם שואו [צילום: פטריק פוסט, AP]

3. בשנות ה-1980 כתב שלום רוזנפלד, לשעבר העורך הראשי של מעריב, סאטירה על האו"ם המבטל בדיעבד את השואה וקובע שעל העם היהודי וישראל להחזיר את כל הפיצויים שקיבלו. יש מחקרים המוכיחים שהשואה לא התרחשה, קבעה העצרת, אז סימן שהיא לא התרחשה. שגריר ישראל, המשיך רוזנפלד, לא השתתף בהצבעה – מחשש שאם ייראה המספר שעל זרועו, יהיה בכך כדי ללמד שהיהודים אכן לא נרצחו.
כמו לא פעם, גם הפעם המציאות עולה על כל דמיון. דרום אפריקה רוצה שבית הדין הבינלאומי לצדק יקבע, שהעם שהיה הקורבן לרצח העם הנורא ביותר בהיסטוריה, מבצע רצח עם כאשר הוא קם להגן על עצמו. בהקשר הזה, חשובה במיוחד נוכחותו של אהרן ברק בחדר השופטים. מי שהיה ילד כאשר השואה השתוללה בעירו קובנה, מן הסתם יסביר לעמיתיו מהו באמת רצח עם ויזכיר להם שהאמנה למניעת רצח עם נולדה מן השואה. צריך להיות איזשהו גבול לצביעות ולציניות, אם כי מן הסתם לא נמצא אותו בהאג.
4. כפי שהיה ידוע מראש, הצביעות הדרום-אפריקנית הסתמכה במידה בלתי מבוטלת על אמירות מתוך ישראל. חשוב ביותר להדגיש: לשונאי ישראל לדורותיהם אין צורך בתירוץ; ואם יהיה צורך – הם ימצאו אותו; ואם לא ימצאו אותו – הם ימציאו אותו. פעם יגידו שהיהודים "את דתי המלך אינם עושים". פעם יאשימו אותם בהרעלת בארות. פעם יטענו שהם משתמשים בדם נוצרים לאפיית מצות. פעם יצביעו עליהם כקפיטליסטים מנצלים, ופעם – כבולשביקים רצחניים. ופעם יקבעו שהיהודי הקורבן הוא בכלל הרוצח.
אבל למה לעזור להם? למה להקל את חייהם? למה לספק לאויבינו "הוכחות" שיתדלקו את שקריהם? הדרום-אפריקנים מצאו "תימוכין" לטענותיהם בדברים של יצחק הרצוג, בנימין נתניהו, יואב גלנט, איתמר בן-גביר, ישראל כ"ץ, עמיחי אליהו, ניסים ואטורי, משה סעדה ואחרים. חלק מהציטוטים הוצאו מהקשרם, אבל לאחרים ההסברים האמיתיים הם טיפשות תהומית, פה גדול, רצון לתפוס כותרות, קיצוניות שאינה מדיניותה של ישראל. היו גם התבטאויות של חיילים ואפילו זמרים; ושוב, לכו תסבירו שיש אצלנו חופש ביטוי, כולל לטמטום חסר בסיס.
מי שממנה גזען מורשע לשר, שלא יתפלא שהוא מקבל ממנו אמירות גזעניות פושעות. מי שמכניס לכנסת מטומטמים שמעלתם העיקרית היא נאמנות כלפיו, שלא יתפלא שהטמטום שלהם יתהפך עליו. מי שמקים ממשלה עם בחורים חסרי כל ניסיון וכישורים, שלא יתפלא שהם מאבדים כל רסן בזמן מלחמה. אולי זה יהיה אחד הלקחים של המלחמה הזאת: שצריך מינימום של שכל ישר כדי להיות חבר כנסת, שצריך מינימום של שליטה עצמית כדי להיות שר.
5. הדיונים הנוכחיים חשובים במיוחד בתחום דעת הקהל, בו יש לנו הרגל של שנים להפסיד (אם אנחנו בכלל עולים למגרש). במאה ה-21, בה קל כל כך להפיץ שנאה ושטנה, סביר להניח ששעות השקרים של היום יגברו על שעות האמת של מחר. הסכנה הגדולה עוד יותר היא שבית הדין ייענה לבקשתה של דרום אפריקה ויוציא צו המורה לישראל להפסיק לגמרי את המלחמה, או יגביל את צעדיה במסגרתה.
אם נציית לצו – נפקיר את ביטחון המדינה, נותיר בעינה את ההרתעה המרוסקת ובעיקר ננטוש את החטופים. אם לא נציית – נסתכן במעמד של מדינה מצורעת לפחות בחלקים של העולם, אולי גם בעיצומים של האו"ם, אולי גם באמברגו על מכירת נשק. באווירה האנטישמית השוררת כיום ברחבי העולם, כולל במיטב מדינות המערב, זו סכנה ממשית.

תאריך:  11/01/2024   |   עודכן:  12/01/2024
+במתקפה על תימן ייעשה שימוש במטוסי קרב וטילי טומהוק מצוללות
01:09 12/01/24  |  עידן יוסף

פייננשל טיימס: במתקפה על תימן ייעשה שימוש במטוסי קרב וטילי טומהוק מצוללות.

+דיווח: ישראל הוזהרה מפני תקיפה אפשרית של החות'ים
00:39 12/01/24  |  עידן יוסף

ישראל קיבלה אזהרה מארה"ב כי תיתכן תקיפה אפשרית של החות'ים בעתיד הקרוב ולכן עליה להיות בכוננות לקראת תגובה אפשרית מצד החות'ים (NBC).

+מטוסי קרב עושים את דרכם לים סוף ולסעודייה
00:36 12/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב רבים עושים את דרכם לכיוון תימן וסעודייה. בסעודייה אמורים המטוסים להגן מפני תקיפת נגד של החות'ים על מתקני הנפט בממלכה.

מפת השמיים
+מיליציות עירקיות מאיימות לתקוף בסיסים אמריקנים בתגובה לתקיפת החות'ים
00:27 12/01/24  |  עידן יוסף

כוחות ההתנגדות העירקים, מיליציות פרו-אירניות: "אם תימן תותקף, ״אנו נתקוף בסיסי צבא אמריקנים בכל העוצמה שעומדת לרשותנו". חבר פרלמנט מטעם החות'ים מאיים "לשרוף את כל האזור".

+מטפל בכיר בכל פלוגה ושימוש בנוזל ההחייאה הטוב ביותר
23:36 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל מצַוות רופאים ופאראמדיקים לכוחות קרביים ברצועת עזה בגישה עולמית ייחודית  ▪  410 מטפלים בכירים, בהם 53 מטפלות, מספקים תמיכה רפואית מכרעת  ▪  רופאים מקבלים מנות "דם מלא" לשימוש מיידי, מה שמשפר את הטיפול הרפואי בשדה הקרב

פינוי חייל פצוע בשטח [צילום: דובר צה''ל]
+על סף עימות: בריטניה וארה"ב תוקפות את החות'ים
22:22 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקיפה לילית בים סוף על שורת מתקנים בערים שונות בתימן  ▪  אירן הרחיקה את ספינת המודיעין שלה מים סוף  ▪  הוול סטריט ג'ורנל סימן את מטרות החות'ים שיהיו יעד לתקיפה  ▪  ראש ממשלת בריטניה כינס ישיבת ממשלה ועדכן את שריו  ▪  התקיפה עלולה להוביל להסלמה אזורית, עם השלכות מרחיקות לכת

תקיפה מסיבית [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
המרחב האווירי של תימן נקי ממטוסים לפני התקיפה
+החות'ים הודיעו על שיגור טיל בליסטי נגד כלי שיט
21:27 11/01/24  |  עידן יוסף

החות'ים בתימן הודיעו כי שיגרו טיל בליסטי נגד כלי שיט מאזורים שבשליטתם, לתוך נתיבי שיט בינלאומיים במפרץ עדן. לא דווח על נזק או נפגעים. זוהי המתקפה ה-27 של החותים על נתיבי שיט בים סוף מאז ה-19 בנובמבר.
מסנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, נמסר כי גם הלילה ביצעו החות'ים מתקפה בים סוף. על-פי ההודעה, כמה טילים שוגרו לעבר נתיבי השיט באזור, ללא נזק וללא נפגעים. ערב קודם ביצעו החות'ים את המתקפה הגדולה ביותר שלהם עד כה, שכללה שיגור של 21 כטב"מים וטילים, שבין היתר כוונו ישירות לספינות מלחמה אמריקניות ובריטיות.

+ח"כ רוטמן הגיע לביקור פתע במתקן שבו נכלאו אסירי הנוח'בה
21:03 11/01/24  |  עידן יוסף

ח״כ שמחה רוטמן הגיע לביקור פתע במתקן כליאה במתקן כליאה במרכז הארץ שבו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. הוא הגיע בביקור רשמי מתוקף תפקידו כיו״ר ועדת החוקה, כדי לעמוד על תנאי האסירים הביטחוניים וביניהם מחבלי הנוח'בה.
"בחרתי להגיע לכאן דווקא ביום הזה, בזמן שבבירה אירופית מתקיים שיח על כך שמדינת ישראל מואשמת בהשמדת עם", אמר רוטמן. "כאן נמצאים האנשים שניסו לבצע רצח עם, והם אלו שיועמדו על כך לדין. אנחנו בועדת המשנה החסויה ובועדת החוקה, נדון בדרך הנכונה כיצד לעשות זאת.
״'לעולם לא עוד' הוא המסר שמדינת ישראל צריכה להעביר לעולם. וכשאני עומד פה עם דגל ישראל מאחוריי ויודע שלידו עוברים אותם מחבלים מתועבים יום-יום, אני יודע שזאת ההוכחה להם ולכל העולם - עם ישראל חי, וכך יהיה לעד״.

+ארה"ב: הטיעונים שישראל מבצעת רצח עם אינם מבוססים
20:50 11/01/24  |  עידן יוסף

מחלקת המדינה של ארה"ב: אנחנו עוקבים בדריכות אחר הדיונים בהאג. הטיעונים כי ישראל מבצעת רצח עם אינם מבוססים. האשמה כמו רצח עם, אחת החמורות בספר החוקים, צריכות להעשות בזהירות רבה.

+מתקפה נגד החות'ים: ממשלת בריטניה מתכנסת לישיבה הערב
20:48 11/01/24  |  עידן יוסף

הטיימס הבריטי: ראש ממשלת בריטניה סונק מקיים ישיבת ממשלה מלאה בשעה 7:45 הערב (שעון בריטניה). השרים מאמינים כי מדובר בישיבה שתעסוק במתקפה צבאית של בריטניה וארה"ב נגד החות'ים בתימן.

+הגרי הודיע על הפחתת תדירות הצהרות דובר צה"ל
20:31 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל אמר כי המידע נגיש בכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות, ולכן יסתפק בתדריכים אחת ליומיים-שלושה, אך במקרה הצורך יתייצב להשיב על שאלות  ▪  "הערך שמנחה אותנו בצה"ל הוא שקיפות מלאה לציבור של מידע מאומת"

הגרי. בעצימות נמוכה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עימות בין גלנט ובן-גביר בישיבת הקבינט גלש לפסים אישיים
20:21 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בן-גביר דרש לכבוש את רפיח וגלנט עקץ - "היית שם פעם?"  ▪  השרים קיבלו סקירה על התקדמות הלחימה, אך לא דנו ביום שאחרי

ישיבת קבינט [צילום ארכיון: לע"מ]
+מגעים בין קטר לבין חמאס בנוגע להכנסת תרופות חיוניות לחטופים
20:18 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנושא עלה בשיחה בין ראש ממשלת קטר מוחמד אל ת'אני לנציגי משפחות החטופים שהתקיימה בדוחא  ▪  הכחשה נוספת לדיווח על הגליית ראשי חמאס מהרצועה  ▪  בבתי הקולנוע בארה"ב עלה קמפיין בינלאומילקראת היום ה-100 לחטיפה

רכב של הצלב האדום [צילום: עבד אל-רחים ח'טיב, פלאש 90]
+דובר צה"ל בערבית מציב סימן שאלה על זהות הרוגי חיזבאללה היום
20:13 11/01/24  |  עידן יוסף

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, ברשת אקס: מה חיזבאללה מנסה להסתיר לגבי שני ה'אזרחים' שלטענתו נהרגו ב'מרפאה' בדרום לבנון? תחילה - פרסמו מודעות שלהם כ'שהידים בדרך לירושלים'. לאחר מכן - הן נמחקו ופורסמו מודעות ללא הסמל של חיזבאללה. אז מה חיזבאללה מנסה להסתיר על זהות ההרוגים או על תפקיד ה'מרפאה'?"

+בוטלו צעדות מטה משפחות החטופים שתוכננו למחר
19:04 11/01/24  |  עידן יוסף

עקב מזג האוויר: בוטלו צעדות מטה משפחות החטופים שתוכננו למחר.

+נתניהו: איפה הייתה דרא"פ כשמיליונים נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה ובתימן
18:23 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתגובה לדיון בהאג, אמר ראש הממשלה: "נמשיך להילחם במחבלים, נמשיך להדוף את השקרים"  ▪  השר סמוטריץ': מאחורי דרום אפריקה עומדת הרשות הפלשתינית ועלי לוחצים לתת להם כסף; המדינות שדואגו באמת לעזה צריכות לפתוח את שעריהן בפני תושביה

השופטים לכנסים לאולם [צילום: מן הטלוויזיה]
+בנו של השר אופיר סופר נפצע ברצועת עזה
16:57 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כ-10 רקטות נורו לקריית שמונה, 3 יורטו; צה"ל תקף בלבנון
16:45 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רקטה אחת פגעה במבנה, ואחרת נפלה בשטח פתוח ליד בית ספר  ▪  צה"ל תקף באש את מקורות הירי וכן מטרות טרור שונות בלבנון

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
רקטה בקרית שמונה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ח״כ דלל על הדיון בהאג: עצם ההשתתפות בתיאטרון האבסורד הזה מעיד על עיוורון מוחלט מצד העולם
14:44 11/01/24  |  מירב ארד

    ח״כ אלי דלל בעקבות הדיון בהאג: עצם ההשתתפות בתיאטרון האבסורד הזה שמעיד על איוולת ועיוורון מוחלט מצד העולם הינה שגיאה. ‏יצאנו למלחמה הזו בעקבות טבח נוראי והממצאים שמצאו החיילים הגיבורים שלנו בעזה מעידים על כך שיצאנו למלחמת אין ברירה. ‏
  • אל לנו להלקות את עצמנו, אנחנו העם המוסרי בעולם, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם ואת המדינה היחידה בעולם, עליה נגן בכל מחיר"

+פעילות צה"ל סמוך ג'נין: חוסל מבוקש מהג'יהאד האיסלאמי
13:59 11/01/24  |  מירב ארד

בפעילות של כוחות צה"ל בכפר ג'בע שבאזור ג'נין - חוסל מג'די פשאפשה, מפקד בגדוד ג'בע של הג'האד האסלאמי.

+אזעקות בצפון: חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
13:57 11/01/24  |  מירב ארד

אזעקה מפני חדירת כלי טיס עוין בצפון: דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי

+אנגלמן: אבדוק את מחדלי המלחמה גם במקביל לוועדת חקירה ממלכתית
12:22 11/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"איש לא יהיה חסין מביקורת עמוקה ונוקבת, הן בדרג המדיני, הן בדרג הצבאי והן בדרג האזרחי", כולל בהטלת אחריות אישית  ▪  יוצא נגד "בעלי אינטרס המבקשים לפגוע בביקורת המדינה"

אנגלמן. "ביקורת נוקבת על הממשלה" [צילום: דוברות מבקר המדינה]
+דרום אפריקה: ישראל מבצעת רצח עם בעזה - בהמשך לפשעיה נגד הפלשתינים
11:54 11/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לאחר גינוי קצרצר של מעשי חמאס, טוענים נציגי דרום אפריקה באריכות רבה נגד פעולותיה של ישראל ומייחסים לה כוונה לבצע רצח עם  ▪  טוענים: רק צו של בית הדין יכול לעצור את הסבל הפלשתיני  ▪  מצטטים שורה של התבטאויות מצד בכירים בישראל וחיילים בשטח, בטענה שהן מוכיחות את הכוונה לבצע רצח עם

שופטי בית הדין היום [צילום: פטריק פוסט, AP]
+49 אקדחים ורובה M-16: סוכלה הברחת נשק בחטיבת הבקעה והעמקים
10:36 11/01/24  |  מירב ארד

כוחות צה"ל והמשטרה סיכלו במהלך הלילה הברחה של 50 נשקים בחטיבת הבקעה והעמקים. הכוחות נערכולניסיון הברחה בעקבות מידע מודיעני. אמש זיהו התצפיתניות בשעות הערב שני חשודים במרחב חטיבת הבקעה והעמקים שברשותם 49 אקדחים ורובה M-16. השניים נעצרו.
כמו כן פעלו הלילה לוחמי צה"ל, שב"כ, מג"ב ומצדה למעצר 24 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

+תיעוד: מנהרת חמאס בה היו חטופים ישראלים
10:14 11/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המנהרה ממוקמת בלב מרחב אזרחי בח'אן יונס, ולפי הערכות הושקעו בבנייתה מיליוני שקלים  ▪  לאחר חקר המנהרה ניתן לומר כי היו בה חטופים ישראלים.  ▪  במהלך הלחימה בתת הקרקע הלוחמים איתרו מעל 300 פירים, בניהם פירים המובילים למנהרות תת-קרקעיות משמעותיות

מנהרכה בלב מרחב אזרחי בחאן יונס [צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ רוטמן: אונר״א היא הבעיה ולא הפיתרון, והמימון שלה מוכרח להיפסק
10:06 11/01/24  |  מירב ארד

יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן בשדולה לעניין אונר״א למען שינוי מדיניותה:
״ההרגל הזה שאונר״א מקבלת כסף מהאו״ם וממדינות נוספות כ-״תרומה״ ובסופו של דבר הוא מיועד באופן ישיר לתמיכה בטרור - חייב להיפסק עכשיו. אין שום תירוץ בעולם לחינוך לטרור ולתמיכה ומימון של ה-07.10 הבא. זהו המסר שכולנו צריכים לעמוד מאחוריו - אונר״א היא הבעיה ולא הפיתרון, והמימון שלה מוכרח להיפסק באופן מיידי״.

+סוכלו פיגועי טרור שתכננו שני מחבלי דאעש במזרח ירושלים
08:38 11/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהשפעת תכני הארגון אותם צרכו, תכננו שני תושבי ג'בל מכבר שבמזרח ירושלים לבצע פיגועי טרור נגד שוטרים ולוחמי מג"ב  ▪  טרם מעצרם, החלו השניים בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעמם תכננו לבצע את הפיגועים

פעילות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב במזרח ירושלים [צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+לוחמי גולני זיהו מחבלים חמושים ולאחר מעקב אווירי - חוסלו
08:31 11/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במרחב אל מע'אזי, לוחמי חטיבת יפתח זיהו שמונה מחבלים נעים לכיוון בית ספר המשמש לפעילות טרור וחיסלו אותם

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+משטרת ישראל מנעה פיגוע מתוכנן לעבר תל אביב ב-7 באוקטובר
08:05 11/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחה 23 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים": משטרת ישראל מנעה, בכוחה המועט, פיגוע מתוכנן הרבה יותר כואב ב-7 באוקטובר

חדירת מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר [צילום: עאבד אבו-ריש, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם שונאי ישראל המתעלמים מהעובדות; למה לעזור להם?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
"איש לא יהיה חסין מביקורת עמוקה ונוקבת, הן בדרג המדיני, הן בדרג הצבאי והן בדרג האזרחי", כולל בהטלת אחריות אישית    יוצא נגד "בעלי אינטרס המבקשים לפגוע בביקורת המדינה"
מירב ארד
המנהרה ממוקמת בלב מרחב אזרחי בח'אן יונס, ולפי הערכות הושקעו בבנייתה מיליוני שקלים    לאחר חקר המנהרה ניתן לומר כי היו בה חטופים ישראלים.    במהלך הלחימה בתת הקרקע הלוחמים איתרו מעל 300 פירים, בניהם פירים המובילים למנהרות תת-קרקעיות משמעותיות
מירב ארד
בהשפעת תכני הארגון אותם צרכו, תכננו שני תושבי ג'בל מכבר שבמזרח ירושלים לבצע פיגועי טרור נגד שוטרים ולוחמי מג"ב    טרם מעצרם, החלו השניים בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעמם תכננו לבצע את הפיגועים
מירב ארד
במרחב אל מע'אזי, לוחמי חטיבת יפתח זיהו שמונה מחבלים נעים לכיוון בית ספר המשמש לפעילות טרור וחיסלו אותם
אורי מילשטיין
שיחה 23 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים": משטרת ישראל מנעה, בכוחה המועט, פיגוע מתוכנן הרבה יותר כואב ב-7 באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il