X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פינוי חייל פצוע בשטח [צילום: דובר צה''ל]
תיעוד מפעילות כוחות חיל-הרפואה ברצועה
מטפל בכיר בכל פלוגה ושימוש בנוזל ההחייאה הטוב ביותר
צה"ל מצַוות רופאים ופאראמדיקים לכוחות קרביים ברצועת עזה בגישה עולמית ייחודית 410 מטפלים בכירים, בהם 53 מטפלות, מספקים תמיכה רפואית מכרעת רופאים מקבלים מנות "דם מלא" לשימוש מיידי, מה שמשפר את הטיפול הרפואי בשדה הקרב

מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, מלווים הרופאים והמטפלים של חיל-הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, את הכוחות הלוחמים.
בכל מסגרת לוחמת מדרג הפלוגה, מתלווה מטפל בכיר (רופא או פאראמדיק), על-מנת לספק מענה רפואי מיידי לפצעים קרוב ככל הניתן לרגע פציעתם. צה"ל הוא הצבא היחיד בעולם הפועל בשיטה זו.

נכון לשבוע האחרון, כ-410 מטפלים בכירים משתתפים בתמרון הקרקעי, ומתוכם כ-53 מטפלות בכירות.

לראשונה בשדה הקרב המודרני, חיל הרפואה מצייד את הרופאים המלווים את הכוחות בתוך רצועת עזה במנות "דם מלא", זאת כדי לאפשר מתן מנות אלה לפצועים סמוך ככל הניתן לנקודת הפציעה, בעיתוי שבו הוא הכי משמעותי עבור הפצועים. דם מלא הוא נוזל ההחייאה הטוב ביותר שקיים כיום, והשימוש בו במלחמה הוא תוצאה של תהליך ארוך שקיים חיל-הרפואה בצה"ל בשיתוף עם בנק הדם.

תאריך:  11/01/2024   |   עודכן:  11/01/2024
+ארדואן: התקיפות בתימן אינן פרופורציונליות
13:29 12/01/24  |  עידן יוסף

נשיא טורקיה ארדואן: התקיפות נגד החות'ים בתימן "לא פרופורציונלית" - ארה"ב ובריטניה מנסות להפוך את ים סוף ל"ים של דם".

+רוסיה קראה לחות'ים לחדול מתקיפות הספינות בים סוף
13:15 12/01/24  |  עידן יוסף

דובר הקרמלין גינה את התקיפה האמריקנית המשולבת בתימן וכינה אותה "לא חוקית על-פי הדין הבינלאומי", אך קרא במקביל לחות'ים להפסיק את ההתקפות על נתיבי הסחר בים סוף.

+תיעוד מעזה: קדיש על קבר של חייל יהודי
13:10 12/01/24  |  עידן יוסף

לוחמי צה"ל ברצועה פרסמו תיעוד מבית הקברות של עזה, שבו נקברו חיילים בריטים ממלחמת העולם הראשונה. בין החללים מצאו החיילים של גדוד 74 מחטיבה 188 חלל יהודי, ומתן מרק מהעיר מעלות אמר קדיש על קברו. העתקת קברו לבית עלמין יהודי יכולה להתאפשר רק באישור משפחתו.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+זו הסיבה שעזה במפת הטיסה ולא אשדוד ואשקלון
12:40 12/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נוסעים במטוסי אל על הופתעו לגלות במפת הארץ כי עזה מופיעה, אך לא אשדוד או אשקלון. הסיבה לכך, מתברר, אינה פוליטית אלא טכנית

מפת האזור כפי שהיא מוצגת במטוס
+ראש ממשלת לבנון מסרב להסכם רגיעה שלא יכלול את עזה
12:13 12/01/24  |  עידן יוסף

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי: ״הודענו לשליחים [השליח האמריקני עמוס הוכשטיין] כי דיון בסוגיית רגיעה בזירה הלבנונית בלבד אינו הגיוני ואנו דורשים הפסקת אש בעזה לשם כך. לא נסכים לכך שאחינו יעברו רצח עם בזמן שאנחנו עושים הסכם מיוחד רק עבורנו״.

+תנועת הביטחוניסטים אחרי הפגישה עם נתניהו: "בטוחים בנחישותו למוטט את החמאס"
11:43 12/01/24  |  עידן יוסף

ראשי תנועת הביטחוניסטים נפגשו (ה') עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודנו עימו בהמשך הלחימה בדרום והמתיחות בגבול הצפון. הנוכחים חיזקו חברי התנועה את פעילות הדרג המדיני והממשלה למען השלמת מטרת העל - מיטוט שלטון החמאס. כמו-כן, הציבו חברי התנועה כתנאי עליון להמשך המלחמה את המשך חופש הפעולה הצבאי והצורך לביסוס השליטה בגבול המצרי לפיקוח על מעבר הסחורות ומניעת ההשתלטות הפלשתינית ברצועת עזה.
חברי התנועה עמדו על הצורך בהסרת תכני החינוך וההסתה ממערכת החינוך הפלשתינית כתנאי להסרת ההתבססות של הלגיטימציה הפלשתינית. בפגישה נכחו בכיר השב״כ לשעבר משה פוזיילוב ומפקד זרוע היבשה, אלוף (מיל׳) יפתח רון טל.. יו״ר הביטחוניסטים, תא״ל (מיל׳) אמיר אביבי, אמר לאחר הפפגישה: "עם תחילת שנת 2024 מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים של שנת לחימה משמעותית ומתיחות ביטחונית בכלל הגזרות. אנו סמוכים ובטוחים בנחישות ראש הממשלה להשלמת המשימה - מיטוט שלטון החמאס, כתנאי להמשך קיום האתוס הציוני בארץ ישראל ומדינת היהודים".

+משוחררי מילואים הפגינו מול ביתו של גלנט
11:29 12/01/24  |  עידן יוסף

מילואימניקים שהשתחררו השבוע הפגינו הבוקר (ו') מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במוששב עמיקם, במסר: "החמאס זה הנאציזם, לא להפוגות הומניטריות, לא למשאיות אספקה. את הנאצזים מנצחים עד הסוף".

[צילום: מילואימניקים עד הניצחון]
+דובר החות'ים: המתקפה הלילה לא תישאר ללא תגובה
11:17 12/01/24  |  עידן יוסף

דובר החות'ים: ארצות הברית ובריטניה תקפו הלילה 73 תקיפות בתימן, בתקיפות נהרגו חמישה פעילים ונפצעו שישה נוספים. המתקפה הלילה לא תישאר ללא תגובה. נמשיך למנוע מספינות ישראליות או ספינות המגיעות לישראל את המעבר דרך ים סוף.

+צה"ל מתכנן הקמת מוצבים ביהודה והשומרון
11:11 12/01/24  |  עידן יוסף

בשל הטרור הגובר והפקת לקחים, לראשונה מזה שנים בצה"ל מתכננים הקמת מוצבים ביישובי יהודה ושומרון. משמחת תורה 65 מחבלים חוסלו בתקיפות אוויריות במרחב יהודה והשומרון (ישראל היום).

+ישראל: טענותיה של דרום אפריקה אינן שונות מהרטוריקה של חמאס
10:41 12/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הצוות הישראלי משיב בבית הדין הבינלאומי לצדק על טענותיה של דרום אפריקה ל"רצח עם בעזה"  ▪  מזכיר את הטבח ופשעי המלחמה של חמאס ומאשים את דרום אפריקה בתמיכה בארגון ובשלילת זכותה של ישראל להתקיים  ▪  יוצא נגד ציטוטים מעוותים של מי שאינם משקפים את מדיניותה של ישראל

שואו ובקר היום בבית הדין [צילום: פטריק פוסט, AP]
+צה"ל חיסל שני מפקדים בכוח נוח'בה
09:00 12/01/24  |  

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 36 חיסלו ביממה האחרונה 20 מחבלים, בהם מפקד בכוח נוח'בה, במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז רצועת עזה ואיתרו אמצעי לחימה רבים - מסר דובר צה"ל (12.1.24). מטוס קרב תקף מבנה צבאי של חמאס בח'אן יונס וחיסל שבעה מחבלים, ביניהם מפקד בכוח הנוח'בה אשר לקח חלק במתקפת 7 באוקטובר.

+אסון ושמו נתניהו
06:28 12/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתניהו נכשל בענק במשימה מספר אחת: ביטחון המדינה  ▪  האם המדינה תתארך משיקולים פוליטיים?  ▪  שרים מיותרים וח"כים נורבגיים בעיצומה של המלחמה  ▪  סמוטריץ' גורם נזקים עצומים  ▪  בלי שאלות ובלי יועצים  ▪  כמה נתונים על בג"ץ

נתניהו השבוע בכנסת. ההישרדות מעל הכל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ארה"ב, בריטניה ובעלות בריתן תקפו יעדים צבאיים של החות'ים בתימן
06:25 12/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתקפות כוונו לעבר אתרי כטב"מים, טילים בליסטיים, טילים שיוט, תחנות מכ"ם ימי ומתקני בקרה אווירית  ▪  ביידן: לא אהסס להורות על צעדים נוספים ככל שיידרש כדי להגן על אנשינו ועל הזרימה החופשית של הסחר העולמי  ▪  החות'ים: ארה"ב ובריטניה ישלמו מחיר כבד

מטוסים שיגרו פצצות מונחות [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+במתקפה על תימן ייעשה שימוש במטוסי קרב וטילי טומהוק מצוללות
01:09 12/01/24  |  עידן יוסף

פייננשל טיימס: במתקפה על תימן ייעשה שימוש במטוסי קרב וטילי טומהוק מצוללות.

+דיווח: ישראל הוזהרה מפני תקיפה אפשרית של החות'ים
00:39 12/01/24  |  עידן יוסף

ישראל קיבלה אזהרה מארה"ב כי תיתכן תקיפה אפשרית של החות'ים בעתיד הקרוב ולכן עליה להיות בכוננות לקראת תגובה אפשרית מצד החות'ים (NBC).

+מטוסי קרב עושים את דרכם לים סוף ולסעודייה
00:36 12/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב רבים עושים את דרכם לכיוון תימן וסעודייה. בסעודייה אמורים המטוסים להגן מפני תקיפת נגד של החות'ים על מתקני הנפט בממלכה.

מפת השמיים
+מיליציות עירקיות מאיימות לתקוף בסיסים אמריקנים בתגובה לתקיפת החות'ים
00:27 12/01/24  |  עידן יוסף

כוחות ההתנגדות העירקים, מיליציות פרו-אירניות: "אם תימן תותקף, ״אנו נתקוף בסיסי צבא אמריקנים בכל העוצמה שעומדת לרשותנו". חבר פרלמנט מטעם החות'ים מאיים "לשרוף את כל האזור".

+על סף עימות: בריטניה וארה"ב תוקפות את החות'ים
22:22 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקיפה לילית בים סוף על שורת מתקנים בערים שונות בתימן  ▪  אירן הרחיקה את ספינת המודיעין שלה מים סוף  ▪  הוול סטריט ג'ורנל סימן את מטרות החות'ים שיהיו יעד לתקיפה  ▪  ראש ממשלת בריטניה כינס ישיבת ממשלה ועדכן את שריו  ▪  התקיפה עלולה להוביל להסלמה אזורית, עם השלכות מרחיקות לכת

תקיפה מסיבית [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
המרחב האווירי של תימן נקי ממטוסים לפני התקיפה
+החות'ים הודיעו על שיגור טיל בליסטי נגד כלי שיט
21:27 11/01/24  |  עידן יוסף

החות'ים בתימן הודיעו כי שיגרו טיל בליסטי נגד כלי שיט מאזורים שבשליטתם, לתוך נתיבי שיט בינלאומיים במפרץ עדן. לא דווח על נזק או נפגעים. זוהי המתקפה ה-27 של החותים על נתיבי שיט בים סוף מאז ה-19 בנובמבר.
מסנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, נמסר כי גם הלילה ביצעו החות'ים מתקפה בים סוף. על-פי ההודעה, כמה טילים שוגרו לעבר נתיבי השיט באזור, ללא נזק וללא נפגעים. ערב קודם ביצעו החות'ים את המתקפה הגדולה ביותר שלהם עד כה, שכללה שיגור של 21 כטב"מים וטילים, שבין היתר כוונו ישירות לספינות מלחמה אמריקניות ובריטיות.

+ח"כ רוטמן הגיע לביקור פתע במתקן שבו נכלאו אסירי הנוח'בה
21:03 11/01/24  |  עידן יוסף

ח״כ שמחה רוטמן הגיע לביקור פתע במתקן כליאה במתקן כליאה במרכז הארץ שבו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. הוא הגיע בביקור רשמי מתוקף תפקידו כיו״ר ועדת החוקה, כדי לעמוד על תנאי האסירים הביטחוניים וביניהם מחבלי הנוח'בה.
"בחרתי להגיע לכאן דווקא ביום הזה, בזמן שבבירה אירופית מתקיים שיח על כך שמדינת ישראל מואשמת בהשמדת עם", אמר רוטמן. "כאן נמצאים האנשים שניסו לבצע רצח עם, והם אלו שיועמדו על כך לדין. אנחנו בועדת המשנה החסויה ובועדת החוקה, נדון בדרך הנכונה כיצד לעשות זאת.
״'לעולם לא עוד' הוא המסר שמדינת ישראל צריכה להעביר לעולם. וכשאני עומד פה עם דגל ישראל מאחוריי ויודע שלידו עוברים אותם מחבלים מתועבים יום-יום, אני יודע שזאת ההוכחה להם ולכל העולם - עם ישראל חי, וכך יהיה לעד״.

+ארה"ב: הטיעונים שישראל מבצעת רצח עם אינם מבוססים
20:50 11/01/24  |  עידן יוסף

מחלקת המדינה של ארה"ב: אנחנו עוקבים בדריכות אחר הדיונים בהאג. הטיעונים כי ישראל מבצעת רצח עם אינם מבוססים. האשמה כמו רצח עם, אחת החמורות בספר החוקים, צריכות להעשות בזהירות רבה.

+מתקפה נגד החות'ים: ממשלת בריטניה מתכנסת לישיבה הערב
20:48 11/01/24  |  עידן יוסף

הטיימס הבריטי: ראש ממשלת בריטניה סונק מקיים ישיבת ממשלה מלאה בשעה 7:45 הערב (שעון בריטניה). השרים מאמינים כי מדובר בישיבה שתעסוק במתקפה צבאית של בריטניה וארה"ב נגד החות'ים בתימן.

+הגרי הודיע על הפחתת תדירות הצהרות דובר צה"ל
20:31 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל אמר כי המידע נגיש בכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות, ולכן יסתפק בתדריכים אחת ליומיים-שלושה, אך במקרה הצורך יתייצב להשיב על שאלות  ▪  "הערך שמנחה אותנו בצה"ל הוא שקיפות מלאה לציבור של מידע מאומת"

הגרי. בעצימות נמוכה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עימות בין גלנט ובן-גביר בישיבת הקבינט גלש לפסים אישיים
20:21 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בן-גביר דרש לכבוש את רפיח וגלנט עקץ - "היית שם פעם?"  ▪  השרים קיבלו סקירה על התקדמות הלחימה, אך לא דנו ביום שאחרי

ישיבת קבינט [צילום ארכיון: לע"מ]
+מגעים בין קטר לבין חמאס בנוגע להכנסת תרופות חיוניות לחטופים
20:18 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנושא עלה בשיחה בין ראש ממשלת קטר מוחמד אל ת'אני לנציגי משפחות החטופים שהתקיימה בדוחא  ▪  הכחשה נוספת לדיווח על הגליית ראשי חמאס מהרצועה  ▪  בבתי הקולנוע בארה"ב עלה קמפיין בינלאומילקראת היום ה-100 לחטיפה

רכב של הצלב האדום [צילום: עבד אל-רחים ח'טיב, פלאש 90]
+דובר צה"ל בערבית מציב סימן שאלה על זהות הרוגי חיזבאללה היום
20:13 11/01/24  |  עידן יוסף

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, ברשת אקס: מה חיזבאללה מנסה להסתיר לגבי שני ה'אזרחים' שלטענתו נהרגו ב'מרפאה' בדרום לבנון? תחילה - פרסמו מודעות שלהם כ'שהידים בדרך לירושלים'. לאחר מכן - הן נמחקו ופורסמו מודעות ללא הסמל של חיזבאללה. אז מה חיזבאללה מנסה להסתיר על זהות ההרוגים או על תפקיד ה'מרפאה'?"

+בוטלו צעדות מטה משפחות החטופים שתוכננו למחר
19:04 11/01/24  |  עידן יוסף

עקב מזג האוויר: בוטלו צעדות מטה משפחות החטופים שתוכננו למחר.

+נתניהו: איפה הייתה דרא"פ כשמיליונים נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה ובתימן
18:23 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתגובה לדיון בהאג, אמר ראש הממשלה: "נמשיך להילחם במחבלים, נמשיך להדוף את השקרים"  ▪  השר סמוטריץ': מאחורי דרום אפריקה עומדת הרשות הפלשתינית ועלי לוחצים לתת להם כסף; המדינות שדואגו באמת לעזה צריכות לפתוח את שעריהן בפני תושביה

השופטים לכנסים לאולם [צילום: מן הטלוויזיה]
+בנו של השר אופיר סופר נפצע ברצועת עזה
16:57 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כ-10 רקטות נורו לקריית שמונה, 3 יורטו; צה"ל תקף בלבנון
16:45 11/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רקטה אחת פגעה במבנה, ואחרת נפלה בשטח פתוח ליד בית ספר  ▪  צה"ל תקף באש את מקורות הירי וכן מטרות טרור שונות בלבנון

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
רקטה בקרית שמונה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטפל בכיר בכל פלוגה ושימוש בנוזל ההחייאה הטוב ביותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
תקיפה לילית בים סוף על שורת מתקנים בערים שונות בתימן    אירן הרחיקה את ספינת המודיעין שלה מים סוף    הוול סטריט ג'ורנל סימן את מטרות החות'ים שיהיו יעד לתקיפה    ראש ממשלת בריטניה כינס ישיבת ממשלה ועדכן את שריו    התקיפה עלולה להוביל להסלמה אזורית, עם השלכות מרחיקות לכת
עידן יוסף
דובר צה"ל אמר כי המידע נגיש בכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות, ולכן יסתפק בתדריכים אחת ליומיים-שלושה, אך במקרה הצורך יתייצב להשיב על שאלות    "הערך שמנחה אותנו בצה"ל הוא שקיפות מלאה לציבור של מידע מאומת"
עידן יוסף
בן-גביר דרש לכבוש את רפיח וגלנט עקץ - "היית שם פעם?"    השרים קיבלו סקירה על התקדמות הלחימה, אך לא דנו ביום שאחרי
עידן יוסף
הנושא עלה בשיחה בין ראש ממשלת קטר מוחמד אל ת'אני לנציגי משפחות החטופים שהתקיימה בדוחא    הכחשה נוספת לדיווח על הגליית ראשי חמאס מהרצועה    בבתי הקולנוע בארה"ב עלה קמפיין בינלאומילקראת היום ה-100 לחטיפה
עידן יוסף
בתגובה לדיון בהאג, אמר ראש הממשלה: "נמשיך להילחם במחבלים, נמשיך להדוף את השקרים"    השר סמוטריץ': מאחורי דרום אפריקה עומדת הרשות הפלשתינית ועלי לוחצים לתת להם כסף; המדינות שדואגו באמת לעזה צריכות לפתוח את שעריהן בפני תושביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il