X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוזבים [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
"נפולת של נמושות" - שידור חוזר
אירועי ה- 7.10.2023 זעזעו ללא ספק רבים מאוד בציבור האזרחים הישראלי וסביר שטרם הגענו לשולי ההשלכות של אירוע זה על-רקע המכה הכואבת חזרו להטריד את מנוחתנו אלה המאיימים לרדת מהארץ - מי בבוטות של "להכעיס" ומי בקול ענות-חלושה, שיש בו עדיין שמץ של בושה
תופעה מוכרת
תופעת הירידה מהארץ מוכרת כמעט בכל משבר וחוזרת לצוף, בתקשורת התבהלה בעיקר, בדמות הטחות אשמה חסרות יסוד במדינה בבחינת יריקה לבאר ממנה שתו. בקונטקסט זה יש להבין את אמירתו הידועה של רבין מתקופתו הראשונה כרו"מ ישראל, כאשר כינה את היורדים (לאחר שנוכח במספרם הגדול יחסית במערב ארה"ב, והבין את סיבותיהם) - "נפולת של נמושות".

ישראל נתונה כבר תקופה לא קצרה במשבר חברתי מתמשך שנקודות השיא והשפל בו הן תוצאת ניסיונותיהם של ידידים ויריבים מבית ומחוץ לאלצה לבחור דרך ולנקוט מדיניות העומדים לדעת רבים מאזרחיה בסתירה חריפה לצרכיה ורצונותיה; אחת התולדות לכך היא סוגיית היורדים. יהודים ילידים או עולים חדשים, שמחמת קשיי יום או שעה, אכזבות אישיות או אחרות או משום שלא נתמלאו ציפיותיהם במועד שקצבו לכך, "מתנקמים" בעם ובמדינה באמצעות ירידה מן הארץ.
דמויות אלה אכן מיותרות כאן. להיות אזרח ישראלי איננה חלטורה ומי שאינו יכול או אינו רוצה לשאת בנטל ולהיות חלק מתקומת העם בארצו, במוקדם או במאוחר הופך לנטל. איננו זקוקים להם וככל שיקדימו לעזוב כן יטב. על-מנת שדברי אלה "יחזיקו מים" כפי שנהוג לומר, עלינו לעשות בחיי היום-יום כל מה שלאל ידינו על-מנת שלאף אזרח לא תהיה סיבה מוצדקת לנטוש את הספינה הלאומית - זו משימה לאומית פרמננטית.
אירועי ה-7.10.2023 זעזעו רבים בציבור האזרחים הישראלי (ולא רק בו) וסביר שטרם ראינו את שולי ההשלכות. התאוששות דורשת זמן והמלחמה שפרצה בעקבות אירועים אלה ועודנה בעיצומה מאריכה זמן זה; אפשר שהחלק הקשה ביותר שלה עודנו לפנינו. על-רקע אירועים אלה ומשברים קודמים, במיוחד זה שיצרה לאחרונה תנועת האנרכיה שביקשה לחולל הפיכה אנטי-דמוקרטית בישראל, נפגעה שלוות הנפש של אזרחי ישראל ולמנהיגות הלאומית - אופוזיציה וקואליציה גם יחד - אחריות מרכזית לכך. תפקידה של מנהיגות לאומית הוא לחולל סולידריות חברתית רחבה ולשמר אותה ולא לכרסם בקיים למען אידאות סרק זמניות או לטובת אינטרסים סקטוריאליים אליטיסטיים.
על-רקע זה חזרו להטריד את מנוחתנו אלה המאיימים לרדת מהארץ - מי בבוטות של "להכעיס" ומי בקול ענות-חלושה, שיש בו עדיין שמץ של בושה. התופעה מוכרת בכל משבר אמיתי מדומה או מבויים, וחוזרת לצוף על פני תקשורת התבהלה (בעיקר) כחלק מטקס ההתנערות מאחריות של חוגים חסרי אחריות. התופעה סיסטמטית מפני שהיא מתחוללת בכל משבר ללא קשר למנהיגות שבשלטון באותה שעה - לכל סקטור שליחיו "לדבר העבירה".
במשטרים דמוקרטיים קיים חופש תנועה ובחירה וכל אזרח חופשי לקבל1 ולשמר את אזרחותו במדינה המועדפת עליו כפוף לחוקיה וזכותו לפרוש ממנה ובכך גם להגיע לכלל ויתור בפועל על אזרחותו. זכות זו כפופה לזכותה של כל מדינה ריבונית לקבוע כללים לגבי מי שזכאים עקרונית לקבל את אזרחותה לבקשתם, ובאותה מידה גם את חובותיהם כלפיה היה וקיבלו אזרחות - יחסים אלה הדדיים המה.
בקונטקסט זה יש להבין את אמירתו הידועה של רבין מתקופתו הראשונה כראש ממשלה בישראל, כאשר כינה את היורדים (לאחר שנוכח במספרם הגדול יחסית במערב ארה"ב, והבין את סיבותיהם - "נפולת של נמושות". בין כל הנושאים הלאומיים והלא צבאיים שבהם עסק רבין כראש ממשלה, הערה שנונה זו היא אחת המבריקות אם לא המבריקה ביותר. לא מקרה הוא שהדברים עוררו כעס ותרעומת אצל רבים מהיורדים. אבל גם המתמרמרים הוכיחו בהתנהלותם כעבור עשר, עשרים שנה או יותר שהייתה זו אבחנה חדה ומהותית לאור העובדה שכיום יושבים בארה"ב כ-700 אלף עד מיליון יורדים. לא כולם מודים בכך שהם יורדים ויש מי שכפירתו מוצדקת, ולאחר פחות מ-10 שנים בניכר הם אכן שבים ארצה לצמיתות.
בימים בהם אמר רבין את אמירתו הנ"ל, הייתה ירידה מן הארץ אות קיין למבצעיה ודברי רבין ז"ל ביטאו סלידה ציבורית רחבה מהתופעה. לימים חזר בו רבין מאמירתו בלחץ הביקורת האינטרסנטית ובכך חשף לראשונה את מרכיב חולשת הרוח אותו מצאנו אצלו לאחר מכן בהחלטות לאומיות רבות למן ההתנהלות ערב מלחמת ששת הימים, דרך ביטול פרויקט ה"לביא" ועבור לכניעה להסכמי אוסלו החמורים.
אחרי 75 שנות עצמאות ברור לחלוטין שאצל אחדים עשויות להתקיים סיבות אישיות המצדיקות ירידה מן הארץ. אבל אצל רוב היורדים שתי הסיבות העיקריות הן: "סיר הבשר", ו"דווקאיזם" - שתיהן מצדיקות את כינוי הגנאי המקורי שהעניק רבין לתופעה. ציונים כביכול המחבלים במודע ובאופן הכי חמור שאפשר במטרת העל השנייה של הציונות: ריכוז העם היהודי בארץ ישראל, שיקומו הלאומי והבטחת עתידו והתפתחותו תוך הגנה עצמית אפקטיבית - אינם באמת ציונים; זהו להבנתי יסוד הטיעון הרביני.
הקושי בהתייחסות עממית קולקטיבית ומשמעותית לתופעה זו נובע מהשתלטות הפוסט מודרניזם על חלקים בציבור הישראלי. הצבת סימני שאלה על מהותה של מדינת ישראל בניגוד לאמור במפורש במגילת העצמאות - מונחת על גבול האנטי-ציונות והפרישה מן הכלל הציוני. האידאה התחלופית ללאומיות היא גלובליזם והגלובליזם מוביל ל"מדינת כל אזרחיה" במקום המדינה היהודית המובטחת במגילת העצמאות. אלו עמדות על גבול הבגידה בתוכנית הציונית.
אירועי 7.10.23 היו טראומטיים והאחריות להם רובצת על המנהיגות הפוליטית שלנו מכל הזרמים מאז גירוש היהודים מפתחת עזה על-ידי שרון ב-2005, ועל המנהיגות הביטחונית שכשלה. היא מושתתת על קונספציה שגויה של "ביטחוניזם פסיבי" והגנתי ומכיל, על ויתור על יכולות תקיפה משמעותיות ביבשה (תמרון יבשתי אפקטיבי), על גבולות ביטחון אמיתיים ועל ניסיון לפתות אויבים פונדמנטליסטיים בנפש לקבל טובות הנאה כלכליות כתחליף ליעדים דתיים ולאומיים.
אין סתירות חמורות מאלה שבין תפיסת הבט"ל המקורית של בן-גוריון שהביאה לנו הישגים עצומים ב-19 שנות העצמאות הראשונות לתפיסה זו. היא נובעת ישירות מכשל פיקודי חמור של המטכ"ל, פיקוד דרום ומטה אוגדת עזה, שהפקירו ערב שמחת תורה תשפ"ד את ישובי העוטף והגבול בכלל ללא הגנה וללא רמת כוננות והתכוננות כנדרש. כל אלה התחייבו על-פי כלל הידיעות שהיו בידי מערכת הביטחון החל ממספר שבועות לפני האירוע על כוונות חמאס לתקוף בגבול הרצועה.
כך נכנסנו למלחמת "חרבות ברזל" בתנאים הגרועים ביותר האפשריים ושילמנו על כך בהרוגים, פצועים, אזרחים חטופים ובהרס בפועל של ישובי הגבול בעזה. זו טראומה לאומית ללא כל ספק2. כל אלה התרחשו כאשר צה"ל מודע היטב לאיומי חיזבאללה בצפון ולכוחו ולאיומים נוספים בחזיתות אחרות. לכשל הצבאי הצטרף כשל ממשלתי מקיף, כאשר הגורמים האזרחיים המופקדים על הטיפול באזרחים בחירום חיו גם הן בנירוונה ובחוסר מוכנות והערכות טוטליים. הרפיון היה כה חמור שמהשלכותיו לא התאוששו רבים גם 100 ימים אחרי טראומת התקיפה.
טראומה לאומית זו איננה ראשונה בתולדותינו אך גם איננה סיבה לנטישת הספינה. הוכח שחרף הטראומה הספינה איננה טובעת אלא להפך, אבל אין צידוק לשלם מחיר נורא רק בגלל רשלנות או חולשת דעת. ככל שחולף הזמן נכרת התאוששות והיערכות להתמודד עם תוצאות המחדלים ובמאבק ממושך זה דרושים לנו כל הכוחות ואפילו סיוע מיהודים ולא יהודים מבחוץ. האויב איננו קוטל קנים ואם בשאלת הלחימה אנו נותנים מענה מקומי, בשאלות אחרות דרושים מענים משלימים בהיקף התואם את גודל האתגר. במצב מעין זה אזרח נאמן נשאר במקום בכדי לסייע ולהבטיח שאכן יתרחש במדינה תהליך השיקום ההכרחי להמשך בטוח של עתידה היהודי ריבוני.
סיפורי נטישה כבר אינם משנים לרבים מפני שבשנים האחרונות היינו עדים לכל כך הרבה פרברסיות במסווה של צדק, זכויות וביטחון שדיבורים אינם חשובים ומרכז הכובד עבר וממשיך לעבור לעבר המעשים. סחטנות אגואיסטית ותחושות עליונות בוודאי שאינם דרושים לנו.
סיבות שונות באירוע מוכלל זה מצביעות על צורך דחוף לערוך מחדש את חוק-יסוד האזרחות הישראלי ולתת בו ביטוי מובהק ומפורש גם לתופעות הסרבנות (בה חזינו ערב המשבר הצבאי) לתופעת העריקות אשר מיוצגת גם ביוזמות הירידה ואת תופעת ה"שונות הקונסטרוקטיבית", המחליפה בצורות והזדמנויות שונות את מהות השוויון האזרחי וחובת הנשיאה בנטל.
עקרונות מרכזיים נדרשים הם: א. ישראל היא מדינת הלאום היהודי (מדינה יהודית) עם משטר דמוקרטי. ב. אין כופים אזרחות ישראלית על איש - קבלתה היא תמיד מרצון חופשי; והעדות לכך היא שבועת-אמונים. ג. אזרחות אינה נטל היא זכות. קבלת אזרחות היא הסכמה לשותפות באחריות האזרחית הקולקטיבית להגנה, שימור ופיתוח המדינה. ד. כאשר אזרח משנה את התחייבותו למדינה (באמירה או במעשה), זכאית ואף חייבת המדינה לחזור ולבחון את עמדתה כלפי המשך אזרחותו בה. ה. אזרח החי במדינה תורם לה ונושא בעול קשייה, נהנה ממנעמיה - בכך שווים כל האזרחים. כאשר הוא בוחר לפרוש משותפות זו, חובה על המדינה לתת דעתה גם על המשך אזרחותו בה. ו. אזרח החותר נגד המדינה - בעל-פה או במעשה אינו יכול להמשיך ולהחזיק באזרחותו בה - זו איננה שאלה של חופש ביטוי אלא של נאמנות אזרחית. כללים אלה חייבים להיות מיושמים בחוק האזרחות כהנחיות ביצוע מחייבות בכל מקום שנדרשת החלטה (כגון שבועת אמונים. ירידה ממושכת מן הארץ, פעילות עויינת, קיום חוקי המדינה וכו').

הערות

1. הבהרה: לבקש, לקבל, ולהחזיק בה בתנאים שבהם ניתנה לו.
2. הסיפור השלם והמקיף של המחדל נרחב הרבה יותר ומקיף שיקולים אסטרטגיים, אופרטיביים אירגוניים לוגיסטיים ומערכתיים בתחומי הביטחון הלאומי, וגם חוסר מוכנות אזרחית כולל ברוב משרדי הממשלה. על אלה יש להוסיף את המשבר המלאכותי שחוללו בארץ חוגים אנרכיסטיים שביקשו להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר באופן דמוקרטי באמצעות מחזה תעתועים של מהומות רחוב שהוצגו כביטוי קלאסי של חופש דיבור דמוקרטי. לפי עדותו של החמאס עצמו, תמונת משבר פנימי זו הייתה אחד הנימוקים שהובילוהו לתקוף.

תאריך:  15/01/2024   |   עודכן:  15/01/2024
+צה"ל שילם עד היום 2.1 מיליון ש"ח לחיילים שאיבדו ציוד בטבח
01:23 16/01/24  |  עידן יוסף

בכנסת נידונה בתמיכה בניצולי אירועים בדרום, בדגש על טיפול פסיכולוגי, תחנת מיצוי זכויות ותקצוב צעדים מרכזיים.
אל"ם שולי אלכסנדר, ראש מחלקת הפרט באכ"א, התוותה את הליך הפיצויים של צה"ל בגין אובדן ציוד, כאשר 2.1 מיליון שקל כבר הועברו. על אובדן בשווי עד 7,000 שקל החייל יקבל תשלום מיידי. תביעות מעל 7,000 שקל - נבדקות בידי ועדה פרטנית במשרד הביטחון פעמיים בשבוע, וכל חייל מקבל תשובה בתוך שבוע מהוועדה. לדבריה, 988 תביעות כבר אושרו, ו-101 תביעות נוספות עדיין נידונות. היא הדגישה כי כל חייל שהיה בעוטף בשמחת תורה - קיבל שיחת-טלפון על-מנת לבדוק אם נדרש במענה.

+אירן: תקפנו בטילים בליסטיים מטה של המוסד בכורדיסטן
23:42 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משמרות המהפכה נטלו אחריות גם לטילים שוגרו מאירן לעבר מטרות אמריקניות בעירק, ומירי זה נהרגו ונפצעו אמריקנים  ▪  כן נטלו אחריות שיגור טילים ליעדים של דאעש בסוריה

הטילים ששוגרו
+דיווחים: ישראל תקפה מהאוויר בסוריה
23:33 15/01/24  |  עידן יוסף

מרכז המעקב של האופוזיציה בסוריה מדווח על תקיפה ישראלית בחלב.

+מטוס קרב תקף במארון א-ראס בדרום לבנון
23:22 15/01/24  |  עידן יוסף

מטוס קרב של חיל-האוויר תקף תשתית מבצעית של חיזבאללה במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום, שוגרו מספר מיירטים לעבר מטרות אוויריות חשודות בשטח לבנון במרחבים יארון ורמיש, האירועים הסתיימו.

+סער נגד גלנט: "אסור בשום אופן להגיד סיום שלבים"
23:06 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון הכריז רשמית: "שלב התמרון הצבאי הסתיים בצפון הרצועה; בדרום הרצועה הוא קרוב לסיום"  ▪  גדעון סער: "אני מתנגד ליציאה מח'אן יונס לפני שאנחנו רואים התקדמות בסוגיית החטופים וחיסול ראשי חמאס"

השר גדעון סער [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הותר לפרסום שמה של הנרצחת בפיגוע ברעננה
21:33 15/01/24  |  עידן יוסף

פורסם שמה של הנרצחת בפיגוע ברעננה - עדנה בלושטיין ז"ל הי"ד. בת 79 הייתה בהרצחה.

עדנה בלושטיין
+סימן חיים מארגמני; חשש לחיי סבירסקי וחטוף נוסף
21:18 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חמאס פרסם אחר-הצוהריים סרטון נוסף  ▪  צה"ל למשפחות 3 החטופים: "בוחנים את מהימנותו. איתי סבירסקי לא נורה בידי כוחותינו"  ▪  גלנט: ״אם תיפסק האש, ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות"

נועה ארגמני
איתי סבירסקי
+הרמטכ"ל מזהיר: "בהיעדר תוכנית ליום שאחרי ההישגים יישחקו"
20:52 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכמה וכמה דיונים בשבועות האחרונים הזהיר רא"ל הלוי את נתניהו וגלנט: "ייתכן שנצטרך לשוב ולפעול באזורים שכבר סיימנו בהם את הלחימה"  ▪  גלנט: "השלטון העתידי בעזה חייב לצמוח מתוך רצועת עזה, בעזה ישלטו פלשתינים"  ▪  סביבת נתניהו: "בעיה ארוכת שנים לא יכולה להיפתר בשנייה"

רא"ל הרצי הלוי בפני לוחמי יהל"ם [צילום: דובר צה''ל]
רא"ל הרצי הלוי בפני לוחמי יהל"ם [צילום: דובר צה''ל]
+הותקפה חוליית המחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב מלכיה
19:16 15/01/24  |  עידן יוסף

במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים בשטח לבנון לצד שתי חוליות מחבלים.
כמו כן, בתוך פחות משעה לאחר שבוצע שיגור נ"ט למרחב מלכיה, כוחות צה"ל תקפו את החוליה שביצעה את השיגור.
בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים מתת, מרגליות, אדמית, זרעית ומלכיה שבגבול הצפון. כוחותינו תקפו את מקורות הירי.

+דילול כוחות: לוחמי אוגדה 36 יצאו מרצועת עזה
19:11 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוגדה שלוחמיה חיסלו מאות מחבלים והשמידו תוואי מנהור באורך של עשרות קילומטרים יוצאת לריענון ולאימונים  ▪  אחרי יציאת הכוחות, ברצועת עזה נותרו כעת שלוש אוגדות לוחמות, לצד כוחות מיוחדים

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+מנסור עבאס: הממשלה תקעה סכין בגב החברה הערבית
18:23 15/01/24  |  עידן יוסף

יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, מגנה בישיבת הסיעה את הפיגוע ברעננה ובמקביל קרא גם להפסקת המלחמה בעזה וללכת להסדר מדיני. הוא הוסיף שברקע הקיצוצים בתוכניות החומש של החברה הערבית הממשלה למעשה תקעה סכין בגב החברה הערבית ותהה לאן הממשלה הזו מובילה אותנו.

+ספינה בבעלות אמריקנית נפגעה מאש החות'ים במפרץ עדן
18:09 15/01/24  |  עידן יוסף

צבא ארה"ב מאשר כי הספינה שהחות'ים ירו עליה טיל בליסטי היא בבעלות אמריקנית. הספינה שנפגעה כתוצאה מטיל שנורה לעברה במרחק 95 מיל ימי דרומית מזרחית למפרץ עדן.

+שגיב יחזקאל שב ארצה עם משפחתו
17:46 15/01/24  |  עידן יוסף

השחקן הישראלי שגיב יחזקאל שב ארצה עם משפחתו. שר הספורט, מיקי זוהר: "אני מודה לכל הגורמים שפעלו במהלך כל הלילה והבוקר במסירות ובאחריות לפיתרון הסוגיה ובתוכם, יו״ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, אנשי משרד החוץ, השב״כ וארגון המוסד".

+לפיד תקף את המבקר; ארבל: "פגיעה בממלכתיות"
17:35 15/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד כינה את אנגלמן "מבקר מטעם" ואמר כי אינו יכול לחקור את מחדל ה-7.10  ▪  משרד המבקר מסר בתגובה: גורמים פוליטיים מבקשים לפגוע במוסד מבקר המדינה. המבקר ימשיך לשמור על ענייניות, מקצועיות ואי תלות"

לפיד. "יחס מבזה" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+פורסמו שמות מבצעי הפיגוע ברעננה
16:37 15/01/24  |  עידן יוסף

את הפיגוע המשולב ברעננה ביצעו שני מחבלים אשר נעצרו ע״י הכוחות בשטח:
  • אחמד זידאת, בן 25, תושב בני נעים/יתיר.
  • ⁠מחמוד זידאת, בן 44, תושב בני נעים/יתיר.
השניים קרובי משפחה, שוהים בלתי חוקיים בישראל ומנועי כניסה ברקע היותם שוהים בלתי חוקיים מספר רב של פעמים. השניים הועברו לחקירת שב״כ. חקירת הפיגוע נמשכת.
מחמוד זידאת, אחד החשודים בביצוע הפיגוע ברעננה בעל עבר של 7 הרשעות בעבירות שב"ח, הפרעה לשוטר ושימוש במסמך מזויף. במאי 23' נעצר כשחצה את הגדר במיתר. השופט איתן אמנו מבית המשפט השלום בבאר שבע התחשב בטענותיו שיש לו 7 ילדים ובמצבו הכלכלי וגזר עליו 20 ימי מאסר בלבד (הקול היהודי).

+מרב מיכאלי: זאת הממשלה המופקרת בתולדות המדינה
15:51 15/01/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: "זאת הממשלה המופקרת בתולדות המדינה. הרסתם את הביטחון. פגעתם בכלכלה. ממשלת הכל דיבורים ואפס במעשים. לכו הביתה. נקעה נפשו של העם מההתנהלות המחפירה שלכם. המחדל הביטחוני הנוראי הזה יהיה חקוק על המצח שלכם לעד".

+לפיד: הממשלה לא כשירה לנהל את המלחמה
15:42 15/01/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "הממשלה לא כשירה לנהל את המלחמה, נתניהו לא כשיר לנהל את המדינה" - יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תוקף את הממשלה ואת ראש הממשלה: "למדינת ישראל יש היום ממשלה גדולה מדי וצבא קטן מדי".

+פיגוע משולב ברעננה: אישה נרצחה ו-17 נפצעו בדריסה ודקירות
14:01 15/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אישה בת 70 נרצחה בפיגוע ברעננה, מצבם של 3 פצועים קשה - בהם נער בן 16, 9 בני אדם נפצעו בינוני ו-6 באורח קל  ▪  המשטרה עצרה שני חשודים - פלשתיני כבן 40 מחברון וקרוב משפחתו, שוהים בלתי חוקיים

זירת הפיגוע ברעננה [צילום: תיעוד מבצעי מד"א]
[צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+כוכבי על המלחמה: "אחראי על פעולות צה"ל שנעשו בתקופתי"
12:20 15/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כוכבי לקח אחריות ואמר: "שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת"  ▪  העביר מסר לפוליטיקאים: "מי שנוקט בדרך מפלגת, בראשם נבחרי ציבור, מפוררים את השותפות ויוצרים תנאים לאיום וקיומי"

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+האוצר לא מכיר בזכויות החטופים לקבל תחליף שכר
12:07 15/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מדובר במתווה שביקשה ועדת החוקה, כדי לסייע לחטופים עצמם ולבני משפחותיהם הסמוכים על שולחנם, שמשמעותו תשלום קצבה, חלף שכר, לוודא שחובותיהם אינם תופחים בתקופת השבי, שמשכנתאותיהם משולמות, שבני משפחותיהם שנסמכו על משכרותיהם ממשיכים לקבל מענה, וכדומה  ▪  עו"ד רז נזרי, מהייעוץ המשפטי למטה המשפחות: מדובר על סכומים קטנים. אדם שחטוף מאז אוקטובר אין הכנסה לתא המשפחתי

עו"ד נזרי. "ממש אבסורד" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נפתחה המערכת להגשת תביעות נזק עקיף לחודשים נובמבר-דצמבר
10:58 15/01/24  |  מירב ארד

החל מהיום (יום ב') יוכלו עסקים בכל רחבי הארץ לתבוע פיצויים בגין נזק עקיף במסלול הוצאות מזכות שנגרם להם בחודשים נובמבר ודצמבר 2023 כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל", בעקבות פתיחתה של המערכת המקוונת להגשת תביעות לתקופה זו.
כדי להגיש תביעה יש להיכנס למערכת, לעבור הזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל - נובמבר-דצמבר" ולבחור במסלול "הוצאה מזכה". תנאי הסף לקבלת פיצויים הם מחזור של 12 אלף ש"ח עד 400 מיליון ש"ח וירידה במחזור של מעל ל-25%. ניתן להגיש תביעות למשך 90 יום ממועד פתיחת המערכת, משמע עד 15.4.2024.

+בכיכר החטופים אבדה הסבלנות
10:50 15/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

האטרקציה החדשה בכיכר היא המנהרה, המדמה מנהרת חמאס שדרכה עברו ובה אולי מוחזקים חלק מהחטופים  ▪  אנשים עומדים בתור ארוך ומתמשך על-מנת לעבור דרכה, לחוות את האימה העזתית

[צילום: עודד בליטי/AP]
+תשעה מבוקשים נעצרו באוניברסיטת אל-נג׳אח שבשכם
10:37 15/01/24  |  מירב ארד

לוחמי דובדבן במילואים ומג״ב פעלו הלילה בפיקוד חטיבת שומרון ובהכוונת שב״כ בעיר שכם ועצרו באוניברסיטת אל-נג׳אח, תשעה מבוקשים, פעילי תא הסטודנטים של חמאס שהסתתרו במקום ועיכבו לחקירה חשודים רבים נוספים.
זאת כחלק מהמאמץ של צה״ל ושב״כ במטרה לסכל פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס, "הכתלה איסלאמיה", שפועלים באוניברסיטאות ברחבי יהודה ושומרון. בסך-הכל נעצרו הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

+הכדורגלן שגיב יחזקאל נחת בישראל
10:11 15/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית מגנים בחריפות את התנהלותה על טורקיה בעקבות מעצרו של כדורגלן נבחרת ישראל, שגיב יחזקאל  ▪  השר גלנט: "טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של חמאס"  ▪  השר סער: למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהימנע מיבוא סחורות  ▪  ח"כ יוליה מלינובסקי כינתה את טורקיה "מדינת טרור"

המחווה של יחזקאל לחטופים [צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור]
+יומן מלחמה, היום ה-100
09:56 15/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

תניהו אמר כי נמוטט את שלטון החמאס כגוף מאורגן ומתפקד, נו? והנה אמש כבר פורסם מאת אוהד חמו כי מי שמחלק את המזון והנוזלים והדלק והתרופות באזור הנשלט לכאורה בידי צה"ל הם אנשי החמאס

נתניהו. זוחל על ארבע [צילום: רונן זבולון]
+אנחנו לוחמים מלחמה צודקת
09:33 15/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

קרה משהו עצוב בדעת הקהל בעולם  ▪  מעשי הזוועה שביצע החמאס בישובי הנגב ביום י"ב בתשרי נזרקו לפח האשפה של ההיסטוריה, וכל ההתייחסות מופנית לתגובה של ישראל

נחל עוז. שכחו? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מאה ימים של דמעות
08:57 15/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מאה ימים של התעוררות מהחלום הנורא, מאה ימים של התגייסות לאומית מלאה פלוס פלוס, מאה ימים של מלחמה במלוא העוצמה, בנחישות, מלחמה שהשיבה את הביטחון הלאומי למקומו הראוי

חלום נורא [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+פילגש במזרח התיכון
08:32 15/01/24  |  דוד טונין   |   לרשימה המלאה

מדיניותו של ביידן במזרח התיכון מחויבת למתווה אובמה בסוגיה האירנית ולחזון שתי המדינות  ▪  על-פי מדיניות זו על ארה"ב אשר נחלשה בגלל מעורבות יתר במזרח התיכון, לצאת מהאזור, להשאיר את המפתחות לאירן, המבוגר האחראי, ולהתפייס עימה בכל מחיר

תמיכה מסיבית [צילום: סטיב הלבר/AP]
+חוסלו שני מחבלים בעת שהעמיסו אמל"ח למשאית בח'אן יונס
08:29 15/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

פשיטות נרחבות בח'אן יונס: צה"ל איתר והשמיד ביממה האחרונה אמצעי לחימה רבים  ▪  בצפון הרצועה כלי טיס של חיל-האוויר חיסל חמישה מחבלים

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+על קונספציות, קונספירציות ומחדלים במלחמת יוה"כ וחרבות ברזל
08:11 15/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

הרצאה שלי ב"פורום קפה שפירא": על קונספציות, קונספירציות ומחדלים מבצעיים במלחמת יום הכיפורים וב-7 באוקטובר 2023. בהרצאה דנתי בסיבות העמוקות של הקונספציות המוטעות ובפחד של העיתונאים וההיסטוריונים לחקור קונספירציות

זירת הטבח ברעים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נפולת של נמושות" - שידור חוזר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבקיאות המופלגת שלך בהיסטוריה
הירונימוס  |  16/01/24 11:39
2
תודה על התמיכה של הירונימוס
יוספוס  |  17/01/24 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
כוכבי לקח אחריות ואמר: "שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת"    העביר מסר לפוליטיקאים: "מי שנוקט בדרך מפלגת, בראשם נבחרי ציבור, מפוררים את השותפות ויוצרים תנאים לאיום וקיומי"
מירב ארד
מדובר במתווה שביקשה ועדת החוקה, כדי לסייע לחטופים עצמם ולבני משפחותיהם הסמוכים על שולחנם, שמשמעותו תשלום קצבה, חלף שכר, לוודא שחובותיהם אינם תופחים בתקופת השבי, שמשכנתאותיהם משולמות, שבני משפחותיהם שנסמכו על משכרותיהם ממשיכים לקבל מענה, וכדומה    עו"ד רז נזרי, מהייעוץ המשפטי למטה המשפחות: מדובר על סכומים קטנים. אדם שחטוף מאז אוקטובר אין הכנסה לתא המשפחתי
יוסי אחימאיר
האטרקציה החדשה בכיכר היא המנהרה, המדמה מנהרת חמאס שדרכה עברו ובה אולי מוחזקים חלק מהחטופים    אנשים עומדים בתור ארוך ומתמשך על-מנת לעבור דרכה, לחוות את האימה העזתית
מירב ארד
שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית מגנים בחריפות את התנהלותה על טורקיה בעקבות מעצרו של כדורגלן נבחרת ישראל, שגיב יחזקאל    השר גלנט: "טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של חמאס"    השר סער: למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהימנע מיבוא סחורות    ח"כ יוליה מלינובסקי כינתה את טורקיה "מדינת טרור"
דן מרגלית
תניהו אמר כי נמוטט את שלטון החמאס כגוף מאורגן ומתפקד, נו? והנה אמש כבר פורסם מאת אוהד חמו כי מי שמחלק את המזון והנוזלים והדלק והתרופות באזור הנשלט לכאורה בידי צה"ל הם אנשי החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il