X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יודעים היטב היכן אנשי הכספים של חמאס [צילום: אמרה גורל, AP]
ארה"ב לא באמת נלחמת פיננסית נגד חמאס
צעדיה של וושינגטון נגד הארגון במישור הכספי מאז תחילת המלחמה הם הצהרתיים בלבד, ואם הייתה רוצה לבצע פעולות של ממש - הייתה יכולה לעשות זאת. מדובר בשחיקה נמשכת בכלים הכלכליים נגד אויביה של ארה"ב
אודי לוי מומחה ללוחמה פיננסית מרכז ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון (JCSS)
בלוג/אתר רשימות מעקב

במסגרת מלחמת חרבות ברזל נקטה ארה"ב שורה של מהלכים בתחום הלוחמה הכלכלית כנגד חמאס. מהלכים אלה כללו שורה רחבה של הכרזות על מוסדות ואישים האחראים על הפעילות הכלכלית והפיננסית של חמאס, כמו גם פרס כספי על ראשיהם של בכירי המערכת הפיננסית של חמאס.
במסגרת זו הוכרזו ברשימות השחורות האמריקניות ב-18 באוקטובר 2023 חברות ואישים הקשורים למערך ההשקעות של חמאס; ב-14 בנובמבר נוספו לרשימה אישים נוספים, בעיקר מקרב גורמים אירניים ואנשי ג'יהאד איסלאמי הקשורים למערך המימון של חמאס. ב-6 בינואר 2024 הכריזה ארה"ב על פרס של 5 מיליון דולר (על כל ראש) למי שיביא מידע שיסייע למעצרם של חמשת אנשי הכספים המרכזיים של חמאס: כאמל עבדאללה עטאללה, מוחמד סרור, זאהר ג'בארין, מוחמד יזג'י ופואז מצטפא עואד.
לכאורה, מהלכים אלה מצביעים על המחויבות האמריקנית למערכה מול חמאס בהיבטים הכלכליים. האמנם? לפני מתן תשובה יש להציב כמה שאלות והנחות עבודה. ארה"ב מכירה היטב את מערך ההשקעות של חמאס, את אנשי הכספים המרכזיים ואת צינורות המימון לחמאס, בעיקר את אלה האירניים והקטריים. רואים זאת מתחקיר ניו-יורק טיימס, שחשף שישראל ידעה על מערכי המימון כבר בשנת 2014, ומכאן סביר מאוד שגם ארה"ב ידעה. מדוע היה צורך לחכות לאירועי 7 באוקטובר כדי לבצע הליך של דזיגנציה (הכללה ברשימות השחורות)?
שאלה נוספת מתבקשת היא מדוע קטר אינה מוזכרת כלל בכל הדזיגנציות האמריקניות, אף על-פי שמקומה במערך המימון של חמאס הוא קריטי. תמיהה גדולה היא מה עשתה ארה"ב בעקבות הדזיגנציות; פירוט שמות החברות, החשבונות והנכסים ברובם פורסמו בעולם מאז 7 באוקטובר והאמריקנים יכלו לשים ידיהם על נכסים וחשבונות, אבל דבר לא נעשה.
על פניו נראה, אם כן, שהמהלכים האמריקנים מול חמאס בוצעו למעשה כדי לצאת ידי חובה, ובעיקר כהעברת מסר, אם לגורמים בישראל ואם לגורמים בארה"ב ובקונגרס, של "אנחנו ממשיכים במערכה שלנו מול הטרור". אבל בפועל מהלכים אלה מצטרפים למגמה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, המצביעה על ירידה בעוצמה וביכולת של ארה"ב לנהל מערכה כלכלית מול ארגוני הטרור, מול מדינות סוררות ומול סין. נראה שאחד הכלים המשמעותיים ביותר שהיו בארגז הכלים האמריקני מאז 11 בספטמבר 2011 הולך ונשחק.
הירידה ביכולת הלוחמה הכלכלית האמריקנית בולטת מאוד בשנים האחרונות בכל הקשור להתמודדות מול סין ורוסיה, ובעיקר באכיפת העיצומים הכלכליים על אירן. ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון מעלות את השאלה כיצד אירן, שאמורה להיות תחת עיצומים מחמירים מאוד מזה כשני עשורים, מצליחה לממן בהצלחה רבה את מיזם הגרעין שלה, את חיזבאללה, את החות'ים בתימן, את המיליציות השיעיות בעירק, את חמאס ואת ההשתלטות האזרחית והתרבותית על עירק, סוריה ולבנון. אילו היו העיצומים האמריקנים יעילים, אירן הייתה צריכה לקרוס, ובמקום זאת היא מתחזקת ובועטת.
נראה, כי הירידה ביכולת האמריקנית במלחמה הכלכלית נובעת משני גורמים מרכזיים. ראשית: אויביה של ארה"ב, וביניהם ארגוני הטרור, למדו היטב את נקודות החולשה באופן השימוש בעיצומים האמריקנים. שנית: אינטרסים מדיניים אמריקנים גוברים כמעט תמיד על מהלכים הקשורים במלחמה כלכלית ומלחמה בטרור.
הטלת העיצומים והדזיגנציות האמריקניות על חמאס מחייבת את ארה"ב להתעמת עם מדינות כמו קטר וטורקיה, ובמעגל רחב הרבה יותר גם עם סין, האמירויות ולבנון, שכל אחת מהן מחזיקה מרכיב כלשהו במערך הכספים של חמאס (וגם של חיזבאללה ואירן). ארה"ב אינה מעוניינת להגיע לעימות עם מדינות אלה, או לכפות עליהן מהלכים. זאת, על-אף העובדה שהאמריקנים מבינים היטב שפגיעה אנושה במרכיב הכלכלי של חמאס, יש בה כדי להביא לסיומה המהיר יותר של המלחמה, לירידה ניכרת בהיקף הנפגעים ולאיום מהותי על עצם קיומו של חמאס. ולמרות זאת, ניתן להעריך בסבירות גבוהה שארה"ב לא תממש את יכולותיה מול חמאס.

לא נוגעים בקטר וחיזבאללה
משרד האוצר, וושינגטון. משמעויות אסטרטגיות [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

גם הבנה שלחץ אמיתי על קטר הוא קריטי לשחרור החטופים הישראלים, לא יניע כנראה את האמריקנים למהלך תוקפני יותר. האבסורד הגדול הוא שהאינטרס האמריקני להעברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה גורם להעלמת עין של האמריקנים (וגם של ישראל) מכך שהגורם המרכזי העומד מאחורי הזרמת הסיוע הוא "אגודת הצדקה האיסלאמית של קטר". זהו גוף המוכרז כארגון טרור על-ידי ישראל וגם על-ידי ארה"ב, שכן הוא חלק מקואליציית הצדקה המוכרזת על-ידי הרשויות האמריקניות כגורם טרור.
הצעת פרס על ראשי המערכת הכלכלית של חמאס מציגה עוד יותר את הבעייתיות שבמדיניות האמריקנית, שכן סוד גלוי הוא שזאהר ג'בארין, האיש המרכזי ביותר כיום במערכת הפיננסית של חמאס, יושב כיום בטורקיה, מבצע דילוגים לקטר וללבנון, אך זוכה להגנה מלאה מממשל ארדואן. ואילו מוחמד סרור, איש הכספים המרכזי של חמאס, יושב בלבנון וזוכה להגנתו של חסן נסראללה.
ארה"ב לא באמת צריכה את עזרת הציבור באיתורם של ראשי מערכת הכספים, או את איתור חשבונות הבנק של ראשי חמאס. המידע גלוי ונמצא ברשותה. לא ניתן אלא להגיע למסקנה, כי הפרסום האמריקני נועד בראש ובראשונה לשמש כהעברת מסר לדעת הקהל בישראל ובארה"ב, לפיו וושינגטון עומדת לצידה של ישראל ופועלת לסכל את המערך הפיננסי של חמאס. אבל בפועל מדובר במס שפתיים ותו לא.
הרפיון של ארה"ב בתחום המלחמה במימון הטרור בולט גם בכל הקשור לחיזבאללה. ארה"ב מודעת היטב לכך שנקודת התורפה המשמעותית ביותר של הארגון היא התלות במערכת הפיננסית הלבנונית, אך ארה"ב נמנעת מסיבות פוליטיות מלנקוט צעד נחרץ של ניתוקה של לבנון ממערכת הסוויפט (מה שיגרום למהלומה קשה מאוד לחיזבאללה).
גם במישור הטקטי ארה"ב נמנעת מפעילות שיש בה כדי לפגוע באנשי הכספים של חיזבאללה. ב-2021 הוסגר מכפ ורדה אלכס סאאב, איש מרכזי בהלבנות הכספים של נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, ושל חיזבאללה. בדצמבר 2023 ביצעה ארה"ב עסקת חילופי שבויים עם ונצואלה ושחררה אותו בתמורה לשחרורם של אמריקנים שהיו עצורים בוונצואלה. המסר ברור.
ניתן להניח שעתיד דומה צפוי גם למוחמד באזי, איש כספים מרכזי של חיזבאללה ומשמרות המהפכה האירניים שהוסגר בשנה החולפת מרומניה לידי ארה"ב. על-פי גורמים שונים, באזי היה מקור של ה-FBI שבגד במעסיקיו, הוסגר עכשיו לארה"ב וצפוי גם הוא להשתחרר בעסקה עם האירנים.
לירידה המשמעותית ברצון האמריקני לנהל מערכה כלכלית אפקטיבית ישנן משמעויות אסטרטגיות. מאז 11 בספטמבר הפכה ארה"ב את הכלי הכלכלי למקור עוצמה אסטרטגי. היא גם השתמשה בכלי הכלכלי בהדרגה לאחר סיום המלחמה באפגניסטן לניהול המערכה מול סין, רוסיה ואירן, תוך שהיא זונחת בהדרגה את הנכונות שלה לנהל מלחמה קונבנציונלית ומתבססת כמעט לחלוטין על הזירה הכלכלית.
אולם כאשר האויב מתחיל להכיר היטב את חולשותיה, ובעיקר את העובדה שישנם אינטרסים מדיניים ואחרים הגוברים על האינטרסים בניהול מערכה כלכלית, ארה"ב נחשפת במלוא החולשה ולמעשה מאותתת לציר הרשע המתגבש בעולם שהכלב שנובח אינו נושך. נראה שהממשל הבא בארה"ב יהיה חייב לקיים הערכת מצב אסטרטגית בקשר להמשך ניהול המערכה הכלכלית מול ארגוני טרור ומול מדינות סוררות.

הכותב הוא חוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון.
סדרת הפרסומים "ניירות עמדה" מטעם המכון מתפרסמת הודות לנדיבותה של משפחת גרג רוסהנדלר.
תאריך:  20/01/2024   |   עודכן:  20/01/2024
+שר החוץ הסעודי: המתיחות בים סוף עלולה לצאת משליטה
00:40 21/01/24  |  עידן יוסף

שר החוץ של סעודיה אמר כי הממלכה "חוששת מאוד" שהמתיחות בים סוף ברקע התקפות החות'ים של תימן וארה"ב על מטרות החות'יות עלולות לצאת משליטה ולהסלים את הסכסוך באזור.

+אירן ממשיכה בניסיונות להעביר בציר יבשתי תחמושת ללבנון
00:03 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שדות התעופה בסוריה יצאו מכלל פעילות מאז החלה המלחמה בעזה, זאת מכיוון שהם שימשו כציר מרכזי להעברת נשק מטהרן ללבנון  ▪  מפקדים של חיזבאללה ומשמרות המהפכה נמצאים בתימן ומסייעים לחות'ים לתקוף בים סוף

פיצוץ מחסני תחמושת בדרום לבנון [צילום ארכיון: שימוש לפי סעיף 27א]
+מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבי אל עדייסא וחולא
23:30 20/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבים אל עדייסא וחולא שבדרום לבנון.
בנוסף, זוהה במהלך השבת שיגור אחד שחצה משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפל בשטח לא מאוכלס.

+ננעלה העצרת השבועית שארגן מטה משפחות החטופים
23:02 20/01/24  |  עידן יוסף

בתל אביב ננעלה (מוצ"ש, 20.1.24) העצרת השבועית שארגן מטה משפחות החטופים, שבה השתתפו כמה עשרות אלפי משתתפים בקריאה לקידום מתווה שחרור חטופים מיידי.
מוקד נוסף של הפגנות, אליו הגיעו כאלפיים מפגינים, היה מול בית ראש הממשלה בקיסריה. חן גולדשטיין אלמוג, ששבה מעזה עם שלושת ילדיה, נאמה: "מחר נציין שמונה שבועות מאז חזרנו מהשבי ונפרדנו מהחטופות שנשארו שם. מי יודע ה איתן כעת? בנות שעדיין נמצאות האותו הסיוט, הפחד והאימה, כל אחת עם סיפור הזוועה שלה בשבי.
"כשאחת קורסת, האחרת מתחזקת ועוזרת לה לקום, גם אם היא בעצמה בכוחות מדוללים. אין להן אופציה אחרת. נפרדנו מהן שהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת? מה מצבם הרפואי, הפיזי, הנפשי? האם הן קיבלו תרופות השבוע, האם הן עדיין יחד, האם הן עדיין במקום קשה ועוברות התעללויות״.

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+דיווחים על תקיפות נרחבות של ארה"ב בתימן
22:09 20/01/24  |  עידן יוסף

דיווחים תקיפות נרחבות של ארה"ב על עיר החוף של חודיידה שבמערב תימן.
מקור צבאי תימני מסר לאלג'זירה: שתי תקיפות בוצעו באזור הסמוך לנמל התעופה בחודידה שלחופי ים סוף.

+5 תאי כליאה, מזרנים וציור של ילדה במנהרה שבה הוחזקו כ-20 חטופים
21:08 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל מציג תיעוד ממנהרה אליה הגיע שבה הוחזקו חטופים באזור ח'אן יונס  ▪  בפנים: תאי כליאה עם מזרנים, תאי שירותים, שבהם הוחזקו חטופים ללא אור יום ועם מעט חמצן  ▪  בתוך המנהרה נמצאו גם ציורים שציירה אמיליה אלוני בת ה-5

מנהרה שבה הוחזקו חטופים [צילום: דובר צה''ל]
תא כליאה במנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+יכולת ייצור אמצעי הלחימה נפגעה משמעותית
20:58 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות אוגדה 99 השמידו סדנות לייצור אמצעי לחימה שנפרסו באתרים שונים בשכונת זייתון  ▪  בין היתר הושמדו מחרטות, דלק רקטי, ראשי קרב, בורות שיגור וחומרי נפץ

סדנה לאמל"ח [צילום: דובר צה''ל]
סדנה לאמל"ח [צילום: דובר צה''ל]
+ראיסי: התקיפה הישראלית בדמשק לא תעבור בשקט
20:23 20/01/24  |  עידן יוסף

נשיא אירן אבראהים ראיסי: התקיפה הישראלית בדמשק, שבה נהרגו חמישה פעילים - לא תעבור בשקט.
בתקיפה, שהתרחשה סמוך לשעה 9 בבוקר, הרגו חמישה יועצים צבאיים - כך לפי לשון ההודעה הרשמית. בינהם קצין בכיר ששימש כאחראי המודיעין הראשי מטעם משמרות המהפכה. התקיפה איעה במערב דמשק ובהלכה נהגרו גם כמה אנשי כוחות סוריים.

חמשת המחוסלים האירניים בסוריה
+מתקפה משמעותית נגד בסיס אמריקני בעירק
20:19 20/01/24  |  עידן יוסף

מתקפה משמעותית נגד בסיס אמריקני בעירק: לפחות 15 טילי פטריוט נורו כדי ליירט את הטילים ששיגרו המיליציות האירניות

+השר סמוטריץ': גם בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות
18:51 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

CNN דיווחה כי נתניהו אמר לביידן שאינו שולל הקמת מדינה פלשתינית  ▪  שרים מהימין תקפו וטענו שהצהרה כזו היא מסוכנת לישראל  ▪  לשכת ראש הממשלה הכחישה בעיצומה של השבת: "נתניהו אמר לביידן שהשליטה הביטחונית הישראלית ברצועת עזה תישמר"

סמוטריץ'. סכנת דחיפה לטבח הבא [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אירן מאיימת על ישראל בעקבות חיסול שני היועצים: נגיב בזמן ובמקום המתאים
17:26 20/01/24  |  יואב יצחק

כעשר שעות לאחר החיסול בסוריה של שניים מהבכירים במשמרות המהפיכה ושני פעילים נוספים, מאיימת אירן בפעולת תגמול נגד ישראל. "טהרן שומרת על הזכות להגיב על ההתנקשות בשני היועצים הצבאיים בדמשק בזמן ובמקום המתאים", מסר משרד החוץ של אירן. שני הבכירים שחוסלו הכווינו פעולות טרור מסוריה נגד ישראל ונגד אינטרסים של ארה"ב.

+הזדמנות לשנות את כללי המשחק של נסראללה
14:04 20/01/24  |  אורנה מזרחי, יורם שוייצר   |   לרשימה המלאה

ישראל וחיזבאללה מנהלים מלחמת התשה ההולכת ומסלימה, אך עדיין מתחת לסף של מלחמה כוללת  ▪  ישראל צריכה להמשיך את הלחץ הצבאי, שכן כרגע אין פריצת דרך מדינית, כדי שלא לחזור ל-8 באוקטובר

אנשי חיזבאללה בדרום לבנון [צילום: חסן עמר, AP]
+משפחות החטופים הקימו מאהל מחאה מול בית נתניהו בקיסריה
10:49 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המשפחות קיימו הפגנה והודיעו כי יעבירו שם את הלילה  ▪  כוח משטרה גדול ממשטרת חדרה הוזעק למקום כדי לאבטח את המחאה  ▪  אלי שתיווי, אבא של עידן שתיווי שחטוף בעזה, הכריז על שביתת רעב

[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
+סוכנות הידיעות האירנית: ראש יחידת המודיעין כוח קודס וסגנו נהרגו בתקיפה מצד ישראל בסוריה
10:20 20/01/24  |  מירב ארד

בכירים אירנים ששהו במבנה מגורים הותקפו על-ידי ישראל בשכונת אל-מזה בדמשק (שבת, 09:20). כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית (יום שבת, 20.1.24). לפי הדיווחים של סוכנות הידיעות האירנית 'מאהר', ראש יחידת המודיעין של כוח קודס בסוריה וסגנו הם שחוסלו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. בנוסף, נהרגו עוד שני גורמים אירנים שהיו עימם במבנה. משמרות המהפכה אישרו בהודעה רשמית כי ארבעה "יועצים צבאיים" של אירן, שפעלו בסוריה, נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל. משמרות המנהפיכה פרסמו בכרוז רשמי שמות של ארבעה מאנשיהם שנהרגו בתקיפה בדמשק: חג'תאללה אמידואר, עלי אקאזאד, חסין מחמדי, סעיד כרימי.
רשת 'סקיי ניוז' דיווחה כי, כי שמו של הבכיר האירני שחוסל, הנמנה עם משמרות המהפיכה, הוא יוסף אומיד זאדה. נמסר עוד, כי זאדה הוא האחראי על החזית הסורית נגד ישראל ונגד אינטרסים של ארה"ב. סגנו, חאג' רלאם, נהרג גם הוא.
משרד ההגנה הסורי דיווח, כי האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית באזור הגולן. "מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו חלק מהטילים הישראלים. המבנה שהותקף נהרס לחלוטין. נהרגו ונפצעו אזרחים".
רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה, גם גם ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אכרם עג'ורי, חוסל בתקיפה. לדיווח זה אין אישור רשמי. בסרטונים שמגיעים מהאזור נראה עמוד עשן שהיתמר לאחר התקיפה.
בכלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בשכונה שבה מתגוררים בדרך-כלל בכירים בג'יהאד האיסלאמי, בכירים אירנים ממשמרות המהפיכה, וכן בכירים מארגון מחיזבאללה.

יוסף אומיד זאדה, ראש יחסית המודיעין שחוסל
זירת החיסול בדמשק [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+צק"ח יפתח זיהו וחיסלו מחבלים שניסו להטמין מטעני נפץ
10:17 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי חטיבה 7 פשטו על מתחם צבאי והשמידו משגרים עם רקטות מוכנות לירי

[צילום: דובר צה"ל]
+ביידן ונתניהו שוחחו על שחרור החטופים והכנסת הסיוע לרצועה
10:15 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב וראש הממשלה דנו בנוגע להתפתחויות האחרונות של המלחמה בעזה וביום שאחרי  ▪  הפרשן האמריקני תומס פרידמן: ביידן הבהיר לנתניהו - "תיזכר כמנהיג האסון או כמנהיג השלום"

נתניהו, ביידן. פגישה קודמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סוכנות נשות האו"ם: 24,600 נהרגו ברצועה במהלך המלחמה, שני שלישים מהם נשים וילדים
09:47 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

עמדת ישראל: להרג ולנזקים אחראים ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס שפתח במלחמה  ▪  בדוח נטען עוד: לפחות 3,000 נשים הפכו לאלמנות ולפחות 10,000 ילדים איבדו את אבותיהם  ▪  מתוך 2.3 מיליון, 1.9 מיליון עקורים וקרוב למיליון הן נשים ונערות המחפשות מחסה וביטחון

רפיח, הרוגים מהפצצה [צילום: פטימה שבאיר/AP]
עזה, ילד מחולץ מההריסות [צילום: עבד חאלד/AP]
+"ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה"
09:41 20/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת חרבות ברזל שבו טען סא"ל ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר "ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה" ולא היה למי לקרוא לעזרה"

הטבח בקיבוץ בארי [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
+עם כל הכאב והצער
08:50 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

חיילים רבים נהרגים מדי שבוע להשבת חטופים וגופות  ▪  כניעה/הפסקת הלחימה בטרם הושגו היעדים, תגביר, קרוב לוודאי, את התוקפנות מצד אירן וגרורותיה  ▪  מישובי הצפון והדרום פונו כ-150 אלף  ▪  מערי המרכז יוכלו להתפנות רק לעבר הים

ראשי קבינט המלחמה המלחמה [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב לא באמת נלחמת פיננסית נגד חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
ישראל וחיזבאללה מנהלים מלחמת התשה ההולכת ומסלימה, אך עדיין מתחת לסף של מלחמה כוללת    ישראל צריכה להמשיך את הלחץ הצבאי, שכן כרגע אין פריצת דרך מדינית, כדי שלא לחזור ל-8 באוקטובר
מירב ארד
המשפחות קיימו הפגנה והודיעו כי יעבירו שם את הלילה    כוח משטרה גדול ממשטרת חדרה הוזעק למקום כדי לאבטח את המחאה    אלי שתיווי, אבא של עידן שתיווי שחטוף בעזה, הכריז על שביתת רעב
מירב ארד
לוחמי חטיבה 7 פשטו על מתחם צבאי והשמידו משגרים עם רקטות מוכנות לירי
מירב ארד
נשיא ארה"ב וראש הממשלה דנו בנוגע להתפתחויות האחרונות של המלחמה בעזה וביום שאחרי    הפרשן האמריקני תומס פרידמן: ביידן הבהיר לנתניהו - "תיזכר כמנהיג האסון או כמנהיג השלום"
יואב יצחק
עמדת ישראל: להרג ולנזקים אחראים ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס שפתח במלחמה    בדוח נטען עוד: לפחות 3,000 נשים הפכו לאלמנות ולפחות 10,000 ילדים איבדו את אבותיהם    מתוך 2.3 מיליון, 1.9 מיליון עקורים וקרוב למיליון הן נשים ונערות המחפשות מחסה וביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il