X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אנשי חיזבאללה בדרום לבנון [צילום: חסן עמר, AP]
שלושה חודשים גם מול חיזבאללה
הזדמנות לשנות את כללי המשחק של נסראללה
ישראל וחיזבאללה מנהלים מלחמת התשה ההולכת ומסלימה, אך עדיין מתחת לסף של מלחמה כוללת ישראל צריכה להמשיך את הלחץ הצבאי, שכן כרגע אין פריצת דרך מדינית, כדי שלא לחזור ל-8 באוקטובר

המלחמה המוגבלת בין צה"ל לבין חיזבאללה בגבול לבנון נמשכת ברצף מאז 8 באוקטובר (למעט הפסקה בלחימה ביוזמת חיזבאללה שנשמרה במקביל להפוגה בלחימה ברצועת עזה, 30-24 בנובמבר). חיזבאללה, אשר היה הראשון לפתוח באש, מנהל את המערכה כשהוא מפקח ומנחה גם את התקיפות של שותפיו מקרב יתר גורמי "חזית ההתנגדות", במספר חזיתות ובראשן החזית הלבנונית, ומתיר את פעילות חמאס מלבנון.
מזה שלושה חודשים מתנהלים חילופי אש יום-יומיים בין הצדדים במסגרת "ימי קרב מתמשכים". חיזבאללה מקפיד ליטול אחריות על פעולותיו ולפרסם במדיה החברתית מדי יום את מספר התקפותיו. לטענת הארגון הוא תוקף יעדים צבאיים, למעט במקרים שהוא מגיב על פגיעה באזרחים בעקבות תקיפות צה"ל בצד הלבנוני.
מעקב אחר דפוסי הפעילות של חיזבאללה מצביע על ניסיון מצידו לגדר את גבולות הלחימה, עם חריגות הנובעות מהדינמיקה של ההסלמה ההדדית. הלחימה מתנהלת במרחב גאוגרפי מצומצם – מספר קילומטרים מהגבול ולאורכו, ומול יעדים קבועים יחסית, תוך שימוש באמל"ח לטווחים קצרים. כל זאת, למעט חריגות הדדיות לטווחים ארוכים יותר בעומק השטח. חיזבאללה איננו משתמש בכל הארסנל שברשותו ותוקף בעיקר באמצעות טילי נ"ט, פצמ"רים ורקטות קצרות טווח וכטב"מים (שבמקרים רבים כשלו להגיע ליעדם). את עיקר הנזק לצד הישראלי מסבים טילי הנ"ט המונחים ופצצות הבורקאן (הנושאות כמות גדולה יחסית של חומר נפץ).
חיזבאללה מקפיד לשמר את משוואות התגובה בפעילותו מול צה"ל כדי לנסות ולשלוט בגובה הלהבות. בד-בבד, לארגון חשוב להפגין, כי לחימתו בישראל משמעותית ומסבה לישראל אבדות כבדות ביותר והוא אף מתהדר לעיתים בהצלחות גדולות בהרבה מהישגיו בפועל. בנאומו השבוע (ב-14 בינואר) טען חסן נסראללה, כי ישראל היא המסתירה את האמת מהציבור הישראלי לגבי היקף אבדותיה. בהתייחסותו למאפייני הלחימה טען נסראללה (ב-3 בינואר), כי הארגון פועל באופן מחושב מאוד, אבל אם האויב ירצה מלחמה – חיזבאללה יגיב בנחישות וישתמש בכל יכולותיו.
למרות פעילותו המוגבלת של חיזבאללה וזהירות התגובה הישראלית, לפחות בחודשיים הראשונים ללחימה, הרי שמאז שחזר הארגון לפעול לאחר הפסקת האש בעזה מסתמנת מגמת הסלמה בהיקף ובאופי הלחימה בשל הדינמיקה המתפתחת בין הצדדים. זאת, בעיקר עקב עליית המדרגה בפעילותו של צה"ל, אשר עבר בהדרגה מצעדי סיכול ותגובה לצורכי הגנה לפעילות התקפית גוברת, תוך חריגה מכללי המשחק שניסה להכתיב נסראללה.
במסגרת זו בלטו תקיפות לעומק דרום לבנון ופגיעה בתשתיות אסטרטגיות ויעדי איכות של חיזבאללה במרחק ניכר מהגבול. יתרה מכך: צה"ל תקף (ב-2 בינואר) ברובע הדאחיה, מעוז הארגון בביירות, והרג את סלאח אל-עארורי, סגנו של המזכ"ל המדיני של חמאס, איסמעיל הנייה, ושישה פעילי חמאס. הייתה זו קריאת תגר ישראלית, שחרגה מכללי המשחק ערב הלחימה ובמהלכה, למרות איומי נסראללה לפגוע במי שיעז לתקוף יעדים בלבנון ובכלל זה ראשי ארגונים המתארחים במדינה.

המחיר כדאי מבחינה חיזבאללה
פגיעת טיל בקרית שמונה, נובמבר 2023 [צילום: ארז בן-סימון, פלאש 90]

בנאומו לאחר החיסול (ב-3 בינואר) הבטיח נסראללה, כי ארגונו יגיב לתקיפה בבירות, ואכן חיזבאללה קידם תקיפה ממוקדת ומרוכזת על בסיס הבקרה האווירית של חיל-האוויר בהר מירון (ב-6 בינואר), לטענתו באמצעות 62 טילים (40 רקטות ו-22 טילי נ"ט). המתקפה גרמה נזק פיזי לבסיס אך לא נפגעים בנפש, למרות טענת נסראללה לפיה 18 מטילי הנ"ט פגעו במטרה. הסלמה נוספת חלה בעקבות התגובה הישראלית, שכללה תקיפות עומק ושורת חיסולים של בכירי כוח רדואן ובראשם וויסאם אל-טוויל, המפקד בפועל של הכוח (ב-8 בינואר), ויום לאחר מכן של חוסיין ברג'י, בכיר ביחידה האווירית הדרומית של חיזבאללה, האחראית לשיגור כטב"מים נגד ישראל (חיזבאללה הכחיש שזה היה תפקידו).
ממאזן הביניים של תוצאות הלחימה ניכר, כי בשני הצדדים נגרם נזק רב לרכוש ולתשתיות, אך מסתמן, כי הנזק הצבאי לתשתיות חיזבאללה גדול יותר מזה שנגרם לצה"ל, אשר השמיד את כל העמדות והתצפיות של חיזבאללה לאורך הגבול וכן מפקדות, מחסני אמל"ח ויעדים אסטרטגיים של הארגון. בדיווחו היומי (ב-7 בינואר) מסר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי תקיפות צה"ל גרמו לפירוק מערך הנ"מ של חיזבאללה וכי צה"ל פועל בחופשיות מלאה במרחב האווירי של לבנון. הוא גם ציין את הסגתם לאחור של פעילי כוח רדואן, באופן המקשה על פעילותם. כך למשל, ב-30 בדצמבר מסר דובר צה"ל, כי 80% מהרקטות ששוגרו מלבנון יום קודם לכן נפלו בשטח לבנון.
חיזבאללה ספג גם אבידות רבות בנפש. עד כה הוא דיווח רשמית על כ-160 הרוגים מקרב פעיליו (ונראה כי היו יותר), מול תשעה הרוגים מקרב כוחות צה"ל. מנגד, הישגי חיזבאללה הם בעיקר בתחום האזרחי, כשההישג הגדול ביותר שהוא זוקף לזכותו הוא פינויים המיידי כבר בראשית הלחימה של 60,000 תושבי הישובים סמוכי הגדר בצד הישראלי, ועוד אלפים נוספים מתושבי הצפון שהתפנו מרצון, הרס בתים נרחב בעיירות ובקיבוצי הגבול (מטולה ומנרה, למשל) וכן הפגיעה הכלכלית לתושבי הצפון. בצד הלבנוני התפנו 80,000 (המספר הרשמי) מתושבי הכפרים במרחב הקרוב לגבול ונפגעה שגרת החיים גם שם.
נראה, כי למרות המחיר הכבד שחיזבאללה משלם כתוצאה מהלחימה הנמשכת, מבחינתו מדובר במחיר נסבל משום שהוא משרת את קידומן של מטרותיו האסטרטגיות ואלה של הציר שבראשו הוא עומד לצד אירן – מטרות שהניעו את החלטתו לפתוח חזית בצפון:
  • בהקשר הפלשתיני – מעבר להבעת הסולידריות עם הפלשתינים, הלחימה נועדה לרתק את צה"ל לחזית נוספת ולמנוע ממנו את חיסול שלטון חמאס ברצועת עזה, או למצער לצמצם את הישגי ישראל במלחמה.
  • בעימות מול צה"ל – לשמר ואף לשפר את מאזן הכוחות וההרתעה לטובתו של הארגון ביום שאחרי המלחמה.
  • בשירות אירן – לתרום לאינטרס האירני לפגוע בישראל ולהחלישה, במיוחד נוכח נכונותה המוגבלת של אירן להגיב ישירות נגד הפעילות הישראלית נגדה.
  • לטובת "חזית ההתנגדות" – להוביל את אסטרטגית "התלכדות הזירות" בלחימה מול ישראל, אשר נסראללה היה שותף חשוב בגיבושה בשיתוף אירן, ומהווה מרכיב מרכזי ביישומה.

להמחיש את המחיר הכבד
לחץ מדיני מוגבל על חיזבאללה [צילום: חוסיין מאלה, AP]

השאלה העיקרית העומדת כרגע על הפרק היא כיצד לממש את האינטרס הישראלי, להמחיש בפועל את יכולתה של ישראל לפגוע משמעותית בחיזבאללה, לגבות ממנו מחיר ולהרחיק את כוחותיו מהגבול - בלי להוביל למלחמה כוללת בזירה הצפונית. השאלה מתחדדת לנוכח הצורך הישראלי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לבתיהם, תוך הבטחת ביטחונם ותחושת הביטחון שלהם, אשר התערערו מאוד בעקבות אירועי 7 באוקטובר.
לפי שעה, הלחימה בצפון מתנהלת בעצימות גבוהה ובפועל זו מלחמת התשה הדדית, אך עדיין לא מלחמה כוללת, אם כי בעינה עומדת האפשרות להידרדרות אליה. אולם, לשני הצדדים גורמים מרסנים מבית ומחוץ ובמיוחד הלחץ שמפעילה עליהם ארה"ב (בעיקר על ישראל וכנראה גם על אירן) כדי למנוע מלחמה אזורית כוללת, כשהיא פועלת לקדם פתרון מדיני שיוביל להפסקת הלחימה.
נראה, כי חיזבאללה איננו מעוניין במלחמה כוללת בשלב זה, כפי שניתן ללמוד ממאפייני הלחימה מצידו ומנאומיו של נסראללה, על-אף שהוא מאיים מפורשות כי אם תפרוץ מלחמה כזו - הארגון יפעל ללא ריסון ובכל האמצעים העומדים לרשותו, ללא חוקים וללא גבולות. ישראל מצידה מתייחסת בשלב זה לזירה הצפונית כאל זירה משנית יחסית לזירת עזה, הדורשת השקעה כבדה, כאשר המעבר לשלב ג' בלחימה בעזה מעניק לה מרחב תמרון להמשך פעילותה בצפון.
על אף מאמצי ארה"ב וצרפת לקדם מהלך מדיני, נראה, כי מנופי הלחץ המדיניים על חיזבאללה מוגבלים עדיין. ההצעות העומדות על הפרק מצד המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, עדיין אינן מספקות כדי לפתות או לדחוק את הארגון להפסיק את האש ולהסכים לנסיגה משמעותית של כוחותיו מהגבול, בוודאי בעת שנמשכת הלחימה בעזה. מכל מקום, בשלב זה נראה, כי גם ממשלת לבנון מיישרת קו עם עמדות חיזבאללה: היא דורשת את הפסקת הלחימה ברצועת עזה ומקשיחה את עמדותיה ביחס למו"מ עם ישראל לסימון הגבול היבשתי.
לפיכך, כל עוד נמשכת הלחימה בגבול לבנון, על ישראל להמשיך ואף להגביר את פעילותה הצבאית בשיטתיות ובנחישות כדי לפגוע באופן חמור בתשתיות חיזבאללה ובכוחות רדואן, ובכך להמחיש את המחיר הכבד שהארגון עצמו ולבנון כולה ישלמו על המשך ההתגרויות בישראל וההתקרבות לגבול וליישובים הישראלים.
זו הזדמנות עבור ישראל לקבע את כללי המשחק שבהם היא מעוניינת, השונים מאלה שניסה נסראללה להכתיב עד 8 באוקטובר. פעילות צבאית זו עשויה להוביל למציאות חדשה לאורך הגבול, אשר תאפשר בשלב ראשון את חזרת תושבי הצפון המפונים לבתיהם, ותייצר בסיס מוסכם למהלכים מדיניים בהמשך - להסדרת המצב לאורך הגבול לטווח הארוך. בה בעת היא תשמר בידי ישראל את ההחלטה אם ומתי לקדם מהלך צבאי נרחב להסרת האיום מצד חיזבאללה.

הכותבים הם חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  20/01/2024   |   עודכן:  20/01/2024
+שר החוץ הסעודי: המתיחות בים סוף עלולה לצאת משליטה
00:40 21/01/24  |  עידן יוסף

שר החוץ של סעודיה אמר כי הממלכה "חוששת מאוד" שהמתיחות בים סוף ברקע התקפות החות'ים של תימן וארה"ב על מטרות החות'יות עלולות לצאת משליטה ולהסלים את הסכסוך באזור.

+אירן ממשיכה בניסיונות להעביר בציר יבשתי תחמושת ללבנון
00:03 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שדות התעופה בסוריה יצאו מכלל פעילות מאז החלה המלחמה בעזה, זאת מכיוון שהם שימשו כציר מרכזי להעברת נשק מטהרן ללבנון  ▪  מפקדים של חיזבאללה ומשמרות המהפכה נמצאים בתימן ומסייעים לחות'ים לתקוף בים סוף

פיצוץ מחסני תחמושת בדרום לבנון [צילום ארכיון: שימוש לפי סעיף 27א]
+מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבי אל עדייסא וחולא
23:30 20/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבים אל עדייסא וחולא שבדרום לבנון.
בנוסף, זוהה במהלך השבת שיגור אחד שחצה משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפל בשטח לא מאוכלס.

+ננעלה העצרת השבועית שארגן מטה משפחות החטופים
23:02 20/01/24  |  עידן יוסף

בתל אביב ננעלה (מוצ"ש, 20.1.24) העצרת השבועית שארגן מטה משפחות החטופים, שבה השתתפו כמה עשרות אלפי משתתפים בקריאה לקידום מתווה שחרור חטופים מיידי.
מוקד נוסף של הפגנות, אליו הגיעו כאלפיים מפגינים, היה מול בית ראש הממשלה בקיסריה. חן גולדשטיין אלמוג, ששבה מעזה עם שלושת ילדיה, נאמה: "מחר נציין שמונה שבועות מאז חזרנו מהשבי ונפרדנו מהחטופות שנשארו שם. מי יודע ה איתן כעת? בנות שעדיין נמצאות האותו הסיוט, הפחד והאימה, כל אחת עם סיפור הזוועה שלה בשבי.
"כשאחת קורסת, האחרת מתחזקת ועוזרת לה לקום, גם אם היא בעצמה בכוחות מדוללים. אין להן אופציה אחרת. נפרדנו מהן שהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת? מה מצבם הרפואי, הפיזי, הנפשי? האם הן קיבלו תרופות השבוע, האם הן עדיין יחד, האם הן עדיין במקום קשה ועוברות התעללויות״.

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+דיווחים על תקיפות נרחבות של ארה"ב בתימן
22:09 20/01/24  |  עידן יוסף

דיווחים תקיפות נרחבות של ארה"ב על עיר החוף של חודיידה שבמערב תימן.
מקור צבאי תימני מסר לאלג'זירה: שתי תקיפות בוצעו באזור הסמוך לנמל התעופה בחודידה שלחופי ים סוף.

+5 תאי כליאה, מזרנים וציור של ילדה במנהרה שבה הוחזקו כ-20 חטופים
21:08 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל מציג תיעוד ממנהרה אליה הגיע שבה הוחזקו חטופים באזור ח'אן יונס  ▪  בפנים: תאי כליאה עם מזרנים, תאי שירותים, שבהם הוחזקו חטופים ללא אור יום ועם מעט חמצן  ▪  בתוך המנהרה נמצאו גם ציורים שציירה אמיליה אלוני בת ה-5

מנהרה שבה הוחזקו חטופים [צילום: דובר צה''ל]
תא כליאה במנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+יכולת ייצור אמצעי הלחימה נפגעה משמעותית
20:58 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות אוגדה 99 השמידו סדנות לייצור אמצעי לחימה שנפרסו באתרים שונים בשכונת זייתון  ▪  בין היתר הושמדו מחרטות, דלק רקטי, ראשי קרב, בורות שיגור וחומרי נפץ

סדנה לאמל"ח [צילום: דובר צה''ל]
סדנה לאמל"ח [צילום: דובר צה''ל]
+ראיסי: התקיפה הישראלית בדמשק לא תעבור בשקט
20:23 20/01/24  |  עידן יוסף

נשיא אירן אבראהים ראיסי: התקיפה הישראלית בדמשק, שבה נהרגו חמישה פעילים - לא תעבור בשקט.
בתקיפה, שהתרחשה סמוך לשעה 9 בבוקר, הרגו חמישה יועצים צבאיים - כך לפי לשון ההודעה הרשמית. בינהם קצין בכיר ששימש כאחראי המודיעין הראשי מטעם משמרות המהפכה. התקיפה איעה במערב דמשק ובהלכה נהגרו גם כמה אנשי כוחות סוריים.

חמשת המחוסלים האירניים בסוריה
+מתקפה משמעותית נגד בסיס אמריקני בעירק
20:19 20/01/24  |  עידן יוסף

מתקפה משמעותית נגד בסיס אמריקני בעירק: לפחות 15 טילי פטריוט נורו כדי ליירט את הטילים ששיגרו המיליציות האירניות

+השר סמוטריץ': גם בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות
18:51 20/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

CNN דיווחה כי נתניהו אמר לביידן שאינו שולל הקמת מדינה פלשתינית  ▪  שרים מהימין תקפו וטענו שהצהרה כזו היא מסוכנת לישראל  ▪  לשכת ראש הממשלה הכחישה בעיצומה של השבת: "נתניהו אמר לביידן שהשליטה הביטחונית הישראלית ברצועת עזה תישמר"

סמוטריץ'. סכנת דחיפה לטבח הבא [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אירן מאיימת על ישראל בעקבות חיסול שני היועצים: נגיב בזמן ובמקום המתאים
17:26 20/01/24  |  יואב יצחק

כעשר שעות לאחר החיסול בסוריה של שניים מהבכירים במשמרות המהפיכה ושני פעילים נוספים, מאיימת אירן בפעולת תגמול נגד ישראל. "טהרן שומרת על הזכות להגיב על ההתנקשות בשני היועצים הצבאיים בדמשק בזמן ובמקום המתאים", מסר משרד החוץ של אירן. שני הבכירים שחוסלו הכווינו פעולות טרור מסוריה נגד ישראל ונגד אינטרסים של ארה"ב.

+ארה"ב לא באמת נלחמת פיננסית נגד חמאס
15:13 20/01/24  |  ד"ר אודי לוי   |   לרשימה המלאה

צעדיה של וושינגטון נגד הארגון במישור הכספי מאז תחילת המלחמה הם הצהרתיים בלבד, ואם הייתה רוצה לבצע פעולות של ממש - הייתה יכולה לעשות זאת. מדובר בשחיקה נמשכת בכלים הכלכליים נגד אויביה של ארה"ב

יודעים היטב היכן אנשי הכספים של חמאס [צילום: אמרה גורל, AP]
+משפחות החטופים הקימו מאהל מחאה מול בית נתניהו בקיסריה
10:49 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המשפחות קיימו הפגנה והודיעו כי יעבירו שם את הלילה  ▪  כוח משטרה גדול ממשטרת חדרה הוזעק למקום כדי לאבטח את המחאה  ▪  אלי שתיווי, אבא של עידן שתיווי שחטוף בעזה, הכריז על שביתת רעב

[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
+סוכנות הידיעות האירנית: ראש יחידת המודיעין כוח קודס וסגנו נהרגו בתקיפה מצד ישראל בסוריה
10:20 20/01/24  |  מירב ארד

בכירים אירנים ששהו במבנה מגורים הותקפו על-ידי ישראל בשכונת אל-מזה בדמשק (שבת, 09:20). כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית (יום שבת, 20.1.24). לפי הדיווחים של סוכנות הידיעות האירנית 'מאהר', ראש יחידת המודיעין של כוח קודס בסוריה וסגנו הם שחוסלו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. בנוסף, נהרגו עוד שני גורמים אירנים שהיו עימם במבנה. משמרות המהפכה אישרו בהודעה רשמית כי ארבעה "יועצים צבאיים" של אירן, שפעלו בסוריה, נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל. משמרות המנהפיכה פרסמו בכרוז רשמי שמות של ארבעה מאנשיהם שנהרגו בתקיפה בדמשק: חג'תאללה אמידואר, עלי אקאזאד, חסין מחמדי, סעיד כרימי.
רשת 'סקיי ניוז' דיווחה כי, כי שמו של הבכיר האירני שחוסל, הנמנה עם משמרות המהפיכה, הוא יוסף אומיד זאדה. נמסר עוד, כי זאדה הוא האחראי על החזית הסורית נגד ישראל ונגד אינטרסים של ארה"ב. סגנו, חאג' רלאם, נהרג גם הוא.
משרד ההגנה הסורי דיווח, כי האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית באזור הגולן. "מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו חלק מהטילים הישראלים. המבנה שהותקף נהרס לחלוטין. נהרגו ונפצעו אזרחים".
רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה, גם גם ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אכרם עג'ורי, חוסל בתקיפה. לדיווח זה אין אישור רשמי. בסרטונים שמגיעים מהאזור נראה עמוד עשן שהיתמר לאחר התקיפה.
בכלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בשכונה שבה מתגוררים בדרך-כלל בכירים בג'יהאד האיסלאמי, בכירים אירנים ממשמרות המהפיכה, וכן בכירים מארגון מחיזבאללה.

יוסף אומיד זאדה, ראש יחסית המודיעין שחוסל
זירת החיסול בדמשק [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+צק"ח יפתח זיהו וחיסלו מחבלים שניסו להטמין מטעני נפץ
10:17 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי חטיבה 7 פשטו על מתחם צבאי והשמידו משגרים עם רקטות מוכנות לירי

[צילום: דובר צה"ל]
+ביידן ונתניהו שוחחו על שחרור החטופים והכנסת הסיוע לרצועה
10:15 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב וראש הממשלה דנו בנוגע להתפתחויות האחרונות של המלחמה בעזה וביום שאחרי  ▪  הפרשן האמריקני תומס פרידמן: ביידן הבהיר לנתניהו - "תיזכר כמנהיג האסון או כמנהיג השלום"

נתניהו, ביידן. פגישה קודמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סוכנות נשות האו"ם: 24,600 נהרגו ברצועה במהלך המלחמה, שני שלישים מהם נשים וילדים
09:47 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

עמדת ישראל: להרג ולנזקים אחראים ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס שפתח במלחמה  ▪  בדוח נטען עוד: לפחות 3,000 נשים הפכו לאלמנות ולפחות 10,000 ילדים איבדו את אבותיהם  ▪  מתוך 2.3 מיליון, 1.9 מיליון עקורים וקרוב למיליון הן נשים ונערות המחפשות מחסה וביטחון

רפיח, הרוגים מהפצצה [צילום: פטימה שבאיר/AP]
עזה, ילד מחולץ מההריסות [צילום: עבד חאלד/AP]
+"ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה"
09:41 20/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת חרבות ברזל שבו טען סא"ל ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר "ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה" ולא היה למי לקרוא לעזרה"

הטבח בקיבוץ בארי [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
+עם כל הכאב והצער
08:50 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

חיילים רבים נהרגים מדי שבוע להשבת חטופים וגופות  ▪  כניעה/הפסקת הלחימה בטרם הושגו היעדים, תגביר, קרוב לוודאי, את התוקפנות מצד אירן וגרורותיה  ▪  מישובי הצפון והדרום פונו כ-150 אלף  ▪  מערי המרכז יוכלו להתפנות רק לעבר הים

ראשי קבינט המלחמה המלחמה [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזדמנות לשנות את כללי המשחק של נסראללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
המשפחות קיימו הפגנה והודיעו כי יעבירו שם את הלילה    כוח משטרה גדול ממשטרת חדרה הוזעק למקום כדי לאבטח את המחאה    אלי שתיווי, אבא של עידן שתיווי שחטוף בעזה, הכריז על שביתת רעב
מירב ארד
לוחמי חטיבה 7 פשטו על מתחם צבאי והשמידו משגרים עם רקטות מוכנות לירי
מירב ארד
נשיא ארה"ב וראש הממשלה דנו בנוגע להתפתחויות האחרונות של המלחמה בעזה וביום שאחרי    הפרשן האמריקני תומס פרידמן: ביידן הבהיר לנתניהו - "תיזכר כמנהיג האסון או כמנהיג השלום"
יואב יצחק
עמדת ישראל: להרג ולנזקים אחראים ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס שפתח במלחמה    בדוח נטען עוד: לפחות 3,000 נשים הפכו לאלמנות ולפחות 10,000 ילדים איבדו את אבותיהם    מתוך 2.3 מיליון, 1.9 מיליון עקורים וקרוב למיליון הן נשים ונערות המחפשות מחסה וביטחון
אורי מילשטיין
חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת חרבות ברזל שבו טען סא"ל ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר "ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה" ולא היה למי לקרוא לעזרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il