X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קשה להשיג את המטרות [צילום: ליאו קוריאה, AP]
סינוואר מבוצר בחאן יונס [עטיה מוחמד/פלאש 90]
חמאס רוצה למשוך זמן מתוך הנחה שכך ישתפרו סיכוייו לנצח ישראל צריכה ללחוץ עליו דרך קטר ומצרים, להדק את התיאום עם ארה"ב ולהציג תוכנית מפורטת ומדורגת ל"יום שאחרי"
▪  ▪  ▪

לאחר היום ה-100 למלחמה מול חמאס ברצועת עזה, מתחוור ביתר שאת הקושי הכרוך במימוש מטרותיה המוצהרות, ובפרט השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של הארגון והשבת החטופים. הולך וגדל הפער בין תחושת ההישג הצבאי בקרב הכוחות הלוחמים בשטח לבין תחושת דשדוש שמתבססת בתודעה הציבורית ובתקשורת הישראלית והבינלאומית. הזמן שחולף ותמונות ההרס ברצועה לצד הנתונים המדווחים על הרוגים ופצועים פלשתינים, וכן עדויות על המציאות ההומניטרית המחמירה באזור, מגבירים את הביקורת הבינלאומית ואת הלחץ האמריקני לסיים את הלחימה במתכונתה הנוכחית.
בה בעת, מתעצם החשש לגורל החטופים - בריאותם והישרדותם - ומעצים את הלחץ הציבורי על הצבא ועל הדרג המדיני להגיע לעסקה בכל מחיר. מאידך-גיסא, נחישות הדרג המדיני להמשיך במאמץ הצבאי, הן לצורך פירוק המערכת החמאסית והן כמנוף לזירוז עסקה לשחרור החטופים בתנאים טובים וסבירים יותר, מרחיבים את הסדק שבין הממשלה לבין חלק גדול בציבור, התומך בשחרור החטופים בכל מחיר, גם במחיר דחיית מיטוט חמאס.
ההתנהלות הישראלית שקופה בעיני חמאס שכן מדובר בדמוקרטיה תוססת, חברה אזרחית פעילה וקולנית ותקשורת חופשית. מנהיגי הארגון ברצועת עזה, ובפרט יחיא סינוואר, עוקבים בקפדנות אחר המתרחש בישראל ומשכללים את אסטרטגיית ההשהיה וההתשה, שתכליתה הגעה לסיום המלחמה והבטחת המשך קיום חמאס כישות צבאית ושלטונית ברצועת עזה, שהיא מהות הניצחון בעיניהם. זאת, לצד ריקון בתי הכלא בישראל מאסירים פלשתינים. עצם ההישרדות, גם במחיר הכבד של חיי אדם מקרב תושבי הרצועה והנזק האדיר לתשתיות האזרחיות באזור, הוא הניצחון בעבורם והתבוסה הישראלית.
יסודותיה של אסטרטגיית ההשהיה וההתשה של חמאס:
  • דרישות קיצוניות לעסקת שחרור בני הערובה במטרה להתיש את החברה הישראלית, להעצים את המתח בין החברה האזרחית לצבא ולדרג המדיני וכן להגביר לחץ חיצוני על ישראל.
  • תמרון בין קטר למצרים ויצירת תחרות ביניהן, באופן המשפר סיכוי לעסקה טובה יותר מבחינת חמאס, כשעצם התחרות מייצרת פעלתנות המעסיקה את ישראל ובעיקר את ארה"ב ובנוסף מזינה מוטיבציה אמריקנית להגיע לכלל עסקה לשחרור החטופים. זו תהיה כרוכה בהכרח בהפסקת הלחימה בתנאים נוחים לחמאס וקרובים לדרישותיה.
  • מגעים מול בכירי פתח והרשות הפלשתינית במטרה לגייס את הרשות, בשם האחדות הלאומית והדאגה לגורל רצועת עזה ותושביה, לתמיכה בחמאס ובאינטרסים שלו או במטרותיו בנוגע לאופן סיום המלחמה. בכיר פתח ג'יבריל רג'וב, שנפגש באחרונה עם אִסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, הצהיר על אודות כוונה להגיע להבנות בין פתח לחמאס לגבי הקמתה של ממשלת אחדות לשיקום עזה, לניהול השטחים הפלשתינים ולהכנת בחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת הפלשתינית.
  • המשך הלחימה, לצד מאמץ לשמר שליטה בדרום הרצועה באופן המייצר את דימוי הנוכחות והשליטה האפקטיבית, וכן סיכול כל ניסיון מצד גורמים באוכלוסייה המקומית לייצר אלטרנטיבה. לאחר הפחתת הנוכחות הצבאית של צה"ל בצפון הרצועה, הצליח חמאס באמצעות ועדות החירום שלו ופעילים במנגנוני הביטחון של הארגון (בעיקר המשטרה האזרחית) לפעול בגלוי בערים בית חאנון ובית לאהייה ובמחנות הפליטים ג'באליה וא-שאטי. המנגנונים פועלים עם רשויות מקומיות לפינוי הריסות ולהספקת מים ומזון ומעודדים שיבה של עקורים לצפון הרצועה. לא מן הנמנע, שבקרב העקורים השבים נטמעים גם פעילים צבאיים של הארגון, השבים לצפון הרצועה לשם תגבור היכולות הצבאיות נגד כוחות צה"ל.
  • לחץ מתמשך על אירן להרחיב את פעילות שלוחיה וכך להגביר את הלחץ על ישראל ועל ארה"ב. זאת, על בסיס הבנת השחיקה הישראלית והחשש האמריקני מהרחבת המלחמה.

מציאות בעייתית מול חזית ההתנגדות
חמאס מנצל את השיח בישראל [צילום: אוהד צוויגנברג, AP]

תוצאת לוואי מבורכת נוספת מבחינת חמאס, היא העצמת המתח בין ישראל למצרים באופן המאיים על יציבות הקשר ושיתוף הפעולה ביניהן. בהתחשב במשך המלחמה ובמשתקף על-רקע זה בזירה הציבורית והתקשורת בישראל ובתקשורת הבינלאומית, סביר להניח שהנהגת חמאס ברצועת עזה אופטימית בנוגע לסיכויי הצלחתה ולרלוונטיות ויעילותה של האסטרטגיה הננקטת. ככל שמפלס האופטימיות של הנהגת חמאס גבוה יותר, כך תקטן נכונותה לשקול הצעות לסיום המלחמה, שמשמעותן התאיינותה ככוח צבאי ושלטוני ברצועת עזה.
במובן זה, החמיצות שמפגין הממשל האמריקני כלפי הדרג המדיני בישראל, בדגש על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משחקת לידי חמאס ומעודדת את הארגון לדבוק באסטרטגיית ההשהיה וההתשה. אופק של תקווה אשר לסיום המלחמה במתווה המתכתב עם דרישותיו, מספקות לחמאס התבטאויות פומביות בזירה הבינלאומית בדבר הציפיות מישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולאפשר חזרת עקורים לצפון הרצועה (שמשמעותה יציאת רוב כוחות צה"ל משטח הרצועה), ובנוסף הקריאות לחזרת הרשות הפלשתינית "המחודשת" לרצועה ולחידוש התהליך המדיני לקראת הסדר שתי המדינות.
תוצאה דומה יש גם לשיח בישראל, שאותו מבין הארגון כמנוף לחץ על ממשלת ישראל לחתור לסיום המלחמה בהקדם, בלי לממש את מטרות המלחמה. שיח זה מתפרש שהבטחה להישרדות הארגון ככוח צבאי ושלטוני ברצועת עזה, המחזיק בנכס אסטרטגי המשרת את שאיפותיו מול הרשות הפלשתינית ופתח, שאותם הוא מבקש לרשת כמוביל המערכת הפלשתינית כולה.
כל הישג מסוג זה לחמאס, פירושו קיבוע מציאות בעייתית לא רק מול רצועת עזה, כי אם מול כל החזיתות של ציר ההתנגדות, המתוזמרות על-ידי אירן, באופן המעמיד את ישראל בפני אתגר בלתי נסבל של מלחמת התשה מתמשכת וקושי לממש את ריבונותה אשר ליכולת ליישב את אזרחיה לאורך גבולותיה ובסמוך להם. לפיכך נדרשת ישראל לסכל ולשבש את אסטרטגיית ההשהיה וההתשה של חמאס ולהבטיח את פירוק יכולותיו כישות צבאית ושלטונית.

המהלכים הישראלים המוצעים
מחנה נוסרייאת אחרי הפצצה [צילום: עאדל חנה, AP]

לשם כך נחוצים המהלכים הבאים:
  • הגברת הלחץ על קטר, ישירות ובאמצעות ארה"ב, באמצעות איומים ואולטימטומים ברורים וכן קמפיין עולמי נרחב לחשיפת תמיכתה בארגוני טרור, שחיתותה באמצעות ממון והיותה גורם מערער יציבות - בין היתר על-ידי הפעלת רשת אל-ג'זירה כפלטפורמה תקשורתית, המשמשת שופר לחמאס ומסיתה קהלים ערבים נגד משטרים במרחב. הגברת הלחץ על קטר עשויה להוביל אותה למהלכים נגד חמאס שיאיימו עליו באובדן מימון ומקום מוגן להנהגתו, ויערערו את ביטחונו העצמי.
  • העדפה לתיווך מצרי על פני תיווך קטרי והידוק התיאום עם מצרים, לגבי מתווה סיום המלחמה ולגבי הטיפול בציר פילדלפי כתנאי הכרחי למניעת התעצמות צבאית מחודשת של חמאס.
  • מסרים לציבור הישראלי: חשיפת בסיסי האסטרטגיה החמאסית והסיכונים הכרוכים בה, ובעיקר הבהרה לפיה השגת מטרות המלחמה הכרחית ושלצורך כך נדרשים "זמן ואורך רוח", כפי שהצהיר הרמטכ"ל, הרצי הלוי, ב-13 בינואר.
  • סיכול כל יוזמה לממשלת אחדות פתח-חמאס, שתהווה תשתית לצמיחתו מחדש של חמאס והשתלטותו על המערכת הפלשתינית.
  • הידוק התיאום עם ארה"ב לגבי ההכרח שבפירוק המערכת החמאסית וגיבוש הסכמות רחבות לגבי דרך הפעולה הנחוצה לשם כך, לצד התנגדות עיקשת לחזרת עקורים לצפון הרצועה, לצד הצעות יצירתיות לשיפור מנגנון הסיוע ההומניטרי. כך למשל, אפשר להציע תיחום אזור סיוע הומניטרי, שרק אליו יועבר הסיוע באופן מבוקר ושיוגדר "אזור בטוח" (sanctuary), שבו לא תותר כל פעילות צבאית ושיהיה בטוח לחלוטין עבור השוהים בו.
  • הצגת רעיון מסודר ל"יום שאחרי", הקמת משטר נאמנות בינלאומי בהובלת ארה"ב ובהשתתפות מדינות האזור בדגש על מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות, וגיוסן למתווה המוצע, במסגרת ארכיטקטורה אזורית חדשה, המושתתת על נורמליזציה בין ישראל לבין המדינות הערביות בדגש על סעודיה. משטר הנאמנות יפעל לניהול השטח והאוכלוסייה ברצועת עזה ולשיקום הרצועה, במקביל להקמת שלטון מקומי טכנוקרטי, שייחנך על-ידי משטר הנאמנות ושאליו יועברו הסמכויות בהדרגה ובאחריות, עד עצמאות מלאה. תהליך זה אמור להימשך לא פחות מחמש שנים.
במקביל ובחסות הארכיטקטורה האזורית החדשה, שתייצר מרחבי הזדמנויות וגמישויות שאינם קיימים בערוץ הבילטראלי ישראלי-פלשתיני (שממילא מוצה ואינו יכול להניב כל תוצאה חיובית), הרשות הפלשתינית ביהודה ושומרון תעבור שינויי עומק, שתכליתם להוביל לפיתוח ולשיפור המשילות בשטחים שבאחריותה. שתי הישויות הפלשתיניות יתנהלו ויתפתחו במקביל, כאשר לאחר אותו תהליך וכפוף לקריטריונים מוסכמים בנוגע לאיכות התפקוד השלטוני בשתיהן, תיבחן האפשרות להקמת פדרציה פלשתינית, המורכבת משני מחוזות.
מתווה זה מספק מענה אפשרי להכרח מבחינת מדינות האזור והממשל האמריקני לאופק ההסדרי על בסיס העיקרון של שתי מדינות, אך מבלי להיכנס, בשלב זה, לפרטים האמורים להרכיב את התוצאה המקווה. כך יתייתר כל ויכוח לגבי הסוגיות המרכזיות שבמחלוקת בין הצדדים. בה בעת, הוא מציע מענה לדרישה הפלשתינית לעצמאות ולמדינה כפוף ליכולות הביצוע והתפקוד של שני הממשלים בשתי הישויות הפלשתיניות.
סביר להניח שהפלשתינים ידחו את הרעיון. אלא שישראל תאפשר, בעצם הצבתו, למדינות ערב ובפרט לסעודיה להתקדם להרחבת הנורמליזציה ולשוב לעיצוב הארכיטקטורה האזורית החדשה - ששובש ונבלם עקב מתקפת 7 באוקטובר והמלחמה בעקבותיה. המתווה יאפשר לארה"ב להירתם להובלת המאמץ ולנכונות לשלם מחיר שמבקשים הסעודים, השבים ומביעים נכונות לנורמליזציה עם ישראל, להרפות מהלחץ על ישראל ולצמצם פערים בין המדינות בנוגע למימוש מטרות המלחמה. בה בעת, חזון זה מייצר את התוחלת האסטרטגית המשמעותית למלחמה קשה וממושכת ומסייע לשימור הלכידות של החברה הישראלית ולהמשך תמיכתה במאמץ המדינתי המורכב.

הכותב הוא חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  19/01/2024   |   עודכן:  19/01/2024
+משפחות החטופים הקימו מאהל מחאה מול בית נתניהו בקיסריה
10:49 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המשפחות קיימו הפגנה והודיעו כי יעבירו שם את הלילה  ▪  כוח משטרה גדול ממשטרת חדרה הוזעק למקום כדי לאבטח את המחאה  ▪  אלי שתיווי, אבא של עידן שתיווי שחטוף בעזה, הכריז על שביתת רעב

[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
[צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
+סוכנות הידיעות האירנית: ראש יחידת המודיעין כוח קודס וסגנו נהרגו בתקיפה מצד ישראל בסוריה
10:20 20/01/24  |  מירב ארד

בכירים אירנים ששהו במבנה מגורים הותקפו על-ידי ישראל בשכונת אל-מזה בדמשק (שבת, 09:20). כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית (יום שבת, 20.1.24). לפי הדיווחים של סוכנות הידיעות האירנית 'מאהר', ראש יחידת המודיעין של כוח קודס בסוריה וסגנו הם שחוסלו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. בנוסף, נהרגו עוד שני גורמים אירנים שהיו עימם במבנה. משמרות המהפכה אישרו בהודעה רשמית כי ארבעה "יועצים צבאיים" של אירן, שפעלו בסוריה, נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל. משמרות המנהפיכה פרסמו בכרוז רשמי שמות של ארבעה מאנשיהם שנהרגו בתקיפה בדמשק: חג'תאללה אמידואר, עלי אקאזאד, חסין מחמדי, סעיד כרימי.
רשת 'סקיי ניוז' דיווחה כי, כי שמו של הבכיר האירני שחוסל, הנמנה עם משמרות המהפיכה, הוא יוסף אומיד זאדה. נמסר עוד, כי זאדה הוא האחראי על החזית הסורית נגד ישראל ונגד אינטרסים של ארה"ב. סגנו, חאג' רלאם, נהרג גם הוא.
משרד ההגנה הסורי דיווח, כי האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית באזור הגולן. "מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו חלק מהטילים הישראלים. המבנה שהותקף נהרס לחלוטין. נהרגו ונפצעו אזרחים".
רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה, גם גם ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אכרם עג'ורי, חוסל בתקיפה. לדיווח זה אין אישור רשמי. בסרטונים שמגיעים מהאזור נראה עמוד עשן שהיתמר לאחר התקיפה.
בכלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בשכונה שבה מתגוררים בדרך-כלל בכירים בג'יהאד האיסלאמי, בכירים אירנים ממשמרות המהפיכה, וכן בכירים מארגון מחיזבאללה.

יוסף אומיד זאדה, ראש יחסית המודיעין שחוסל
זירת החיסול בדמשק [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+צק"ח יפתח זיהו וחיסלו מחבלים שניסו להטמין מטעני נפץ
10:17 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי חטיבה 7 פשטו על מתחם צבאי והשמידו משגרים עם רקטות מוכנות לירי

[צילום: דובר צה"ל]
+ביידן ונתניהו שוחחו על שחרור החטופים והכנסת הסיוע לרצועה
10:15 20/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב וראש הממשלה דנו בנוגע להתפתחויות האחרונות של המלחמה בעזה וביום שאחרי  ▪  הפרשן האמריקני תומס פרידמן: ביידן הבהיר לנתניהו - "תיזכר כמנהיג האסון או כמנהיג השלום"

נתניהו, ביידן. פגישה קודמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סוכנות נשות האו"ם: 24,600 נהרגו ברצועה במהלך המלחמה, שני שלישים מהם נשים וילדים
09:47 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

עמדת ישראל: להרג ולנזקים אחראים ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס שפתח במלחמה  ▪  בדוח נטען עוד: לפחות 3,000 נשים הפכו לאלמנות ולפחות 10,000 ילדים איבדו את אבותיהם  ▪  מתוך 2.3 מיליון, 1.9 מיליון עקורים וקרוב למיליון הן נשים ונערות המחפשות מחסה וביטחון

רפיח, הרוגים מהפצצה [צילום: פטימה שבאיר/AP]
עזה, ילד מחולץ מההריסות [צילום: עבד חאלד/AP]
+"ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה"
09:41 20/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת חרבות ברזל שבו טען סא"ל ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר "ב-7 באוקטובר חיל-האוויר היה ב"הדממה" ולא היה למי לקרוא לעזרה"

הטבח בקיבוץ בארי [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
+עם כל הכאב והצער
08:50 20/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

חיילים רבים נהרגים מדי שבוע להשבת חטופים וגופות  ▪  כניעה/הפסקת הלחימה בטרם הושגו היעדים, תגביר, קרוב לוודאי, את התוקפנות מצד אירן וגרורותיה  ▪  מישובי הצפון והדרום פונו כ-150 אלף  ▪  מערי המרכז יוכלו להתפנות רק לעבר הים

ראשי קבינט המלחמה המלחמה [צילום: לע"מ]
+ארה"ב ביצעה תקיפה נוספת נגד החמושים החות'ים
22:19 19/01/24  |  יואב יצחק

ארה"ב ביצעה בבוקר יום שישי תקיפה נוספת בתימן נגד חמושים חות'ים הנתמכים על-ידי אירן. כך הודיע ​​דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי.

+משפחות החטופים, לנתניהו: "עצור את ההוצאה להורג של החטופים!"
22:11 19/01/24  |  יואב יצחק

עשרות משפחות חטופים יצאו את בית ראש הממשלה בקיסריה בקריאה: "105 ימים התחננו אליך וכעת אנו דורשים: עצור את ההוצאה להורג של החטופים!". משפחות החטופים יעבירו את הלילה בסמוך לבית ראש הממשלה, כשהן קוראות לו לצאת ולתת להן תשובות: "תמו ימי החסד בהם גררתם רגליים!"

[צילום ארכיון: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יוסי יהושוע: ראו כמה אמל"ח נתפס במבצע אחד בטולכרם
22:07 19/01/24  |  יואב יצחק

יוסי יהושוע, ב-X: "כל מי שחושב שצה״ל יכול לצאת מהערים הפלשתיניות כדי שיסתכל על תמונות האמל״ח שיצאו מטולכרם במבצע אחד. ומפקד חטיבת מנשה אל״מ איוב כיוף, הוביל כבר 31! מבצעים התקפיים במחנות הפליטים בג׳נין וטולכרם שמטרתם לנקות אותם מאמל״ח ולחסל תשתיות טרור".

+אזעקות בחיפה ובעיר התחתית בעקבות זיהוי שגוי
20:52 19/01/24  |  יואב יצחק

אזעקות בחיפה ובעיר התחתית מירי רקטות. התושבים התבקשו לשהות במרחבים מוגנים. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שעולה חשש לירי רקטות לעבר חיפה. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר בזיהוי שגוי - שנוצר בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה בגבול בצפון הארץ. דובר צה"ל מסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר חיפה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט".

+לאחר נתק של 27 ימים: ביידן קיים שיחה עם נתניהו
19:37 19/01/24  |  יואב יצחק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר המשך המלחמה נגד חמאס וחיזבאללה. השיחה התקיימה לאחר 27 ימים בהם נמנע ביידן מקשר טלפוני ישיר עם נתניהו. בין השניים מתקיימת מתיחות עזה, על-רקע התנגדותו של נתניהו לקדם פתרון להקמת מדינה פלשתינית שבראשה תעמוד הרשות הפלשתינית.

פגישה קודמת בין השניים [צילום ארכיון: חיים צח /לע"מ]
+ועדת המשנה לשבויים ונעדרים קיימה דיון חסוי בקריה
14:47 19/01/24  |  עידן יוסף

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, סיימה בצהריים (ו') דיון בנושא התקדמות הלחימה ומבט להמשך הפעילות הצבאית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. הדיון התקיים בקריה והינו חסוי.

+הקבינט מאשר את מתווה סמוטריץ' להפקדת כספי החילוטין בנורווגיה
14:42 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כספי עזה יופקדו בקרן נאמנות בבמדינה שלישית תוך התניה ששימוש בהם יהווה הפרת ההסכם  ▪  הקהילה הבינ״ל מכבדת את החלטת הקבינט שאף שקל לא יעבור מישראל לעזה  ▪  להחלטה משמעות גדולה ליום שאחרי - ארה״ב מאמצת את האמירה הישראלית שמנגנוני הרש״פ בעזה הם חלק ממנגנון החמאס

ישיבת הקבינט אתמול [צילום: חיים צח/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להתגבר על אסטרטגיית ההשהיה של ארגון חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
כספי עזה יופקדו בקרן נאמנות בבמדינה שלישית תוך התניה ששימוש בהם יהווה הפרת ההסכם    הקהילה הבינ״ל מכבדת את החלטת הקבינט שאף שקל לא יעבור מישראל לעזה    להחלטה משמעות גדולה ליום שאחרי - ארה״ב מאמצת את האמירה הישראלית שמנגנוני הרש״פ בעזה הם חלק ממנגנון החמאס
יעקב אחימאיר
השיחה עם אילנה דיין לא התנהלה ברצף    רצף השיחה נקטע בקטעים מכתבות מאוצר הכתבות המשודרות ואשר כבר שודרו בדיווחי החדשות על המלחמה    דמותו המיוחדת, הסגורה, אף השתקנית של איזנקוט, כמעט ונבלעה עקב המתכונת של עריכת הראיון
עידן יוסף
לוחמי ההגנה האווירית ירטו הצלחה כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי בצפון מבלי שהופעלה התרעה    צה"ל סיים גל תקיפות במרחב רמיה בדרום לבנון    אמש תקפו טנקים תשתיות של צבא סוריה בתגובה לירי לדרום הרמה
עידן יוסף
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה הועסקו בעסק לשטיפת מכוניות בעיר    מפקד מחוז המרכז במשטרה חתם על צו סגירה לעסק למשך 30 יום    שני בתי עסק בכפר קאסם נסגרו בשל העסקת שוהים בלתי חוקיים    כתב אישום הוגש נגד שלושה מעסיקים
עידן יוסף
חיילי מילואים, מג"ב, ימ"ס והשב"כ ניהלו מבצע סיכול טרור נרחב שבמהלכו נעצרו לפחות 37 מבוקשים, בהם בכירים, וחוסלו לפחות שישה    כוחותינו סרקו כ-1,000 מבנים, החרימו 27 כלי נשק, פירקו מעבדות לייצור חומרי נפץ והשמידו עמדות תצפית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il