X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שאלות שלא היו כמותן מאז השואה [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-15
איך מתקבלות ההחלטות
הכרעות קשות מנשוא ללא הליך מסודר מה עלול להשפיע על המחליטים הממשלה מצפצפת עלינו בתקציב חששות לגבי בדיקת מבקר המדינה שתי הערות על טורקיה את מי תוקפת כעת סביבת נתניהו

ככה לא מנהלים מלחמה
האם דוחים נפש מפני נפש? [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ההכרעות הניצבות כעת בפני מנהיגי ישראל, ובראשם חברי קבינט המלחמה, הן קשות מנשוא. אני מעז לומר, שיש להן היבטים בהם לא נתקלו מנהיגי ציבור יהודיים מאז השואה (כן, אנחנו שוב עם אותן השוואות מצמררות). יהודים מצויים כאן ועכשיו בסכנת חיים חמורה וברורה; חייהם של יהודים רבים יותר עלולים להיות בסכנה בעתיד. במישור המוסרי, הציבורי, היהודי: למי יש קדימות? האם דוחים נפש מפני נפש? האם יש מישהו שדמו סמוּק יותר?
במישור המעשי, הצבאי, המדיני: האם ניתן להשיג גם את מיטוט חמאס וגם את שחרור החטופים? אם לא – איזה יעד צריך לקבל את העדיפות? האם פדותם והצלתם של החטופים העוברים ייסורי שאול וחייהם תלויים מנגד? או שמא החזרת ההרתעה והפחתת הסכנה של חטיפת ישראלים ויהודים בישראל וברחבי העולם? האם לחסל את יחיא סינוואר ומוחמד דף גם אם הם מוקפים בחטופים? האם לנסות לשחרר חטופים בכוח, בידיעה ששוביהם עלולים לרצוח אותם?
לאיש מאיתנו אין שמץ מן הידע והכישורים הדרושים כדי לקבל את ההחלטות הללו. גם מי שהיו בעבר, אפילו הקרוב, בכירים בדרג המדיני ובדרג הביטחוני, לא נתקלו בהתלבטויות כאלו והם חסרים את המידע המפורט והעדכני שבידי הבכירים דהיום. אין כאן הכרעה טובה; יש כאן ברירה בין הכרעה רעה להכרעה איומה. הבעיה שלי היא, שאני לא רואה שום תהליך מסודר בו אמורות להתקבל ההחלטות הללו.
כאשר בני גנץ ביקש השבוע מלשכת ראש הממשלה לדון ולהכריע בצורה מסודרת בשבע הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום, נפנפו אותו כאילו מדובר בחבר כנסת שולי ובנושאים חסרי חשיבות. אומרים שהמטה לביטחון לאומי ביצע עבודה על "היום שאחרי", אבל בנימין נתניהו – המשותק מפחד מול בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר – לא קיים אפילו את תחילתו של דיון בנושא (שהוא קריטי גם לניהול המערכה וגם לתמיכה האמריקנית). קבינט המלחמה הוא פורום למחלוקות מחריפות; הקבינט המדיני-ביטחוני הוא בעיקר המקום בו שרים אומרים את מה שהם מתכננים להלדיף. ככה לא מנהלים שום דבר, בוודאי שלא מלחמה עקובה מדם. והאחריות, כמו תמיד, היא קודם כל על מי שעומד בראש – ושדווקא אומרים שהוא יודע לבצע עבודת מטה מסודרת: בנימין נתניהו.

השפעות של התת-מודע
בר והלוי. כיצד הם יירשמו בהיסטוריה [צילום: דובר צה"ל]

עוד משהו על קבלת ההחלטות. זה שאצל נתניהו וחסידיו יש לפוליטיקה משקל מרכזי – זה ברור וידוע, ברמה שכבר לא צריכה הוכחות. גם ההצעות שהיו או לא היו ליאיר לפיד ואביגדור ליברמן להצטרף לממשלה, הן צעד פוליטי מובהק שנועד לתת לנתניהו חגורת בטיחות למקרה של פרישת המחנה הממלכתי. הרי אם הוא באמת היה רוצה אותם, היה עליו לעשות זאת כבר בשבוע הראשון למלחמה (ואין זה מוריד מחוסר האחריות המשווע של שניהם, כאשר הציגו אז דרישות במקום להתגייס מיד וללא תנאים).
אני מוטרד ממשהו אחר הנוגע לאנשים הרבה יותר ישרים וערכיים, כמו הרצי הלוי ורונן בר. שניהם הבהירו יותר מפעם אחת, שהם נוטלים על עצמם את האחריות לכשלים האיומים של צה"ל והשב"כ, ודי ברור לכולם שהם יתפטרו עם סיום המלחמה (שאלות אחרות הן כיצד לקבוע שהיא הסתיימה, והאם עליהם להפקיר את מינוי מחליפיהם בידי הממשלה האיומה הזאת והעומד בראשה). אני בטוח ששיקוליהם מקצועיים וענייניים לעילא; שהם רוצים רק את טובת המדינה; שחיי כל חייל וכל אזרח יקרים להם.
אלא שמותר לשאול מה קורה בתת-ההכרה שלהם ושל בכירים הדומים להם. הם כבר יודעים שיירשמו בספרי ההיסטוריה כאחראים למחדל החמור ביותר בתולדות המדינה, יותר מאשר במלחמת יום הכיפורים. אותה מלחמה, ראוי לזכור, הסתיימה בניצחון צבאי מוחץ של ישראל. מה יקרה אם חלילה לא נשיג כעת ניצחון דומה? אם חמאס ישרוד כגוף משמעותי, בצורה זו או אחרת. אם חטופים רבים לא ישובו בשלום. אם חיזבאללה ימיט הרס והרג על ישראל. אם יהודה ושומרון יתלקחו לאורך זמן. ואז, הבכירים ישאו אות קין כפול מזה של גולדה מאיר, משה דיין ודוד אלעזר: הם לא רק המיטו אסון עם פרוץ המלחמה, אלא גם נכשלו בהשגת ניצחון בסיומה.
אני חושש שלא ניתן לחמוק מהמחשבה הזאת, אפילו בצורה בלתי מודעת, ושהיא עלולה להשפיע לרעה על קבלת ההחלטות. לא ניתן כמובן לעקוף את התת-מודע או לשנות אותו, אבל חייבים להיות ערים לקיומו ולעשות הכל כדי לנטרל אותו.

תקציב המדינה

כמה פרשנים כלכליים חשובים ומוערכים מתחו בשבועות האחרונים ביקורת קשה על תקציבי המדינה המתוקנים ל-2023 ול-2024, ובמיוחד על זה האחרון שאישרה השבוע הממשלה. הם הצביעו על קיצוץ של מיליארדים רבים דווקא בנושאים חיוניים הזקוקים לתגבור בשל המלחמה, כמו מערכת הבריאות והסיוע לחקלאות.
הבעיה עם הביקורת הזאת הייתה, שעמיתַי לא הציעו חלופות ממשיות – היכן כן לקצץ כדי לכסות לפחות חלקית את העלויות העצומות של המלחמה (כעת הן נאמדות בתריסר ספרות, דהיינו למעלה מ-100 מיליארד שקל). יש גם לזכור, שחלק גדול מאוד מתקציב המדינה משועבד שנים רבות מראש –לפרעון חובות, תשלומי ריבית, פרויקטים מתמשכים, שכר ופנסיה. לכן, הגמישות הקיצוצית ממילא מוגבלת, ודאי כאשר צריך לגייס סכומי עתק.
להתנהלות התקציבית הנוכחית יש בעיה במישור אחר לגמרי: הצפצוף על הציבור. זו המשמעות כאשר בצלאל סמוטריץ' ממשיך לשפוך מיליארדים של כספים קואליציוניים – דהיינו כאלה שאינם מיועדים למטרות לאומיות שיש עליהן הסכמה מקצועית ופוליטית רחבה, אלא לצרכים מגזריים של תומכי הממשלה המכהנת. זו המשמעות כאשר בנימין נתניהו לא סוגר אפילו משרד מיותר אחד מבין אלו שבהם משופעת הממשלה הנוכחית במספר חסר תקדים. זו המשמעות כאשר כל הסיעות לא מוותרים על-אף חבר כנסת "נורבגי".
הציבור יקבל הרבה פחות שירותים ממשלתיים, משום שאין ברירה אלא להפנות את המשאבים למלחמה ולהשלכותיה. הציבור גם ישלם יותר מיסים, משום שאין ברירה אלא לגייס את המשאבים הללו. אבל חבורת הממשלה ה-37 תמשיך להתענג על מנעמי השלטון ולהעניק כספים למצביעיה ומקורביה, על חשבון משאבים שניתן היה להעמיד לטובת הציבור, על חשבון מיסים שניתן היה לחסוך מן הציבור. זו הממשלה שהפרה את המחויבות מספר אחת שלה – להבטיח את חייהם, שלומם ובטחונם של אזרחיה. אז מה הפלא שהיא מרשה לעצמה גם להמשיך לבזוז אותם.

מבקר המדינה

זוכרים את הזובור שהיה מנת חלקו של הרצי הלוי מצד צווחנים גסי רוח בקבינט, כאשר פורסם שהוא הורה לחקור את מחדלי 7 באוקטובר? עכשיו תראו לי מילה אחת, ציוץ אחד, של מישהו מהם נגד הביקורת הנרחבת שמנהל מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא רק על הצבא אלא לכאורה גם על הדרג המדיני והגורמים האזרחיים. לא תמצאו. שתיקה מוחלטת. דממת אלחוט. אלו שמפטפטים בלא הרף על כל נושא (ובין היתר סיבכו אותנו בהאג), נאלמו דום. מה קרה? ויותר מזה: אם אנגלמן באמת מתכוון לבדוק את הכל כולל הכל ואת כולם כולל כולם, מדוע לא מזדעקים מלחכי פנכתו של בנימין נתניהו?
תרשו לי להשיב בשילוב של ניחוש ולקחי עבר: הם לא ממש חוששים מהביקורת של אנגלמן. הוא היה המועמד של נתניהו לתפקיד מבקר המדינה, למרות העדר כישורים מתאימים (רואה חשבון ומנהל בכיר בתחומי האקדמיה, לעומת שבעה משפטנים ושופטים שכיהנו בשנים 2019-1961). ואיך לומר בעדינות – אנגלמן איננו מבקר נשכני, הן בכך שלא זכורה לי ביקורת מצידו שהגיעה לדרג הפוליטי, הן בניסוחים שלו והן בהימנעותו מלהעביר ממצאים לבחינה פלילית.
חייבים לומר, כי מאז תחילת המלחמה יצא אנגלמן לשטח ומתח ביקורת פומבית משמעותית על התנהלותה של הממשלה במישור האזרחי, והוא המשיך בעבודתו גם לאחר שבנו נפצע קשה בעזה. לצד זאת, הביקורת גם הפעם הייתה על משרדים ומוסדות, לא על מנהלים ופוליטיקאים, והיא לא נגעה בנושאי הליבה שהוא בודק כעת. כל אלו מובילים לחשש ממשי, שגם הדוחות שלו על המחדלים לא יזעזעו את אמות הסיפים בכלל ושל הדרג המדיני בפרט.
יש עוד נקודה: פעילותו הנמרצת של אנגלמן בעיצומה של המלחמה (הוא ביקש מצה"ל כמעט הכל, אולי חוץ מכמות התחתונים שנופקו לחיילים) עלולה לשמש את נתניהו בהמשך כדי לנסות ולמנוע מינוי של ועדת חקירה ממלכתית. אם וכאשר תתמנה כזאת, יוכלו נתניהו וממשלתו להגביל את המנדט שלה בנימוק שהמבקר כבר בודק – למרות שאמורה להיות לה עדיפות על פני כל פעולת חקירה/בדיקה אחרת. בעוד ועדת חקירה בעיקרון דנה בפומבי, עבודת מבקר המדינה נעשית מאחורי הקלעים. היחשפות לשאלותיו של משרד המבקר עלולה לאפשר לתאם עדויות וגרסאות לקראת ועדת החקירה. בקיצור: אנגלמן עלול להיות, מרצונו או שלא מרצונו, כלי למסמוס האיום הגדול ביותר על הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה. הלוואי ונתבדה; אני מבטיח להתנצל כאן אם יתברר שטעיתי.

הערות על טורקיה
יחזקאל. קורבן לאנטישמיות נרחבת [צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור]

שתי הערות קצרות בעקבות פרשת הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל, אשר הציג מסר של תמיכה בחטופים בעת משחק כדורגל בטורקיה, ספג נאצות אנטישמיות, נזרק מן הקבוצה ואף נחקר בידי המשטרה המקומית. האחת: אז אולי סוף-סוף נחרים את המדינה הזאת? מתברר שלא רק הנשיא הסמכותן רג'פ טאיפ ארדואן הוא אנטישמי בזוי, אלא גם שר המשפטים שלו וגם בעלים של קבוצת כדורגל וגם רבים מאוהדיה. אני לא מדבר על כך ששום ישראלי אינו יכול להרגיש בטוח בטורקיה; אני מדבר על מינימום של כבוד לאומי, של הימנעות מהכנסת ולו דולר בודד למדינה הזאת – לא בתיירות, לא בתעופה, לא במזון, לא בכלום.
השנייה: ארדואן הוא מוסלמי קיצוני, תומך חמאס (וגם פושע מלחמה). ארדואן רוצה להחזיר את טורקיה לימי הזוהר של האימפריה העות'מאנית המוסלמית, אבל בפועל גורר אותה למחוזות המצחינים ביותר של אירופה הנוצרית. מה שמלמד, ראשית, שלאנטישמיות אין שום גבולות של היגיון; ושנית, שגם מוסלמים אדוקים יכולים לחקות בחדווה את הנוצרים הכופרים כאשר מדובר בשנאת יהודים.

בינתיים במכונת הרעל

קפיצה קטנה שאנחנו עושים מדי פעם אל מכונת הרעל של סביבת נתניהו, שאינה עוצרת לרגע. כן מלחמה, לא מלחמה – החשוב ביותר הוא לשמר את שלטונו של המנהיג, והדרך לשם עוברת כידוע בהכפשה של כל מי שעלול חלילה לאיים על מעמדו.
יעדיה של המכונה השבוע היו הגבוהים ביותר שיש: בני גנץ ויואב גלנט. שני הראשונים ספגו מנות רעל מתועמלני אולם 315: לאחד הזכירו את פרשת המימד החמישי (בה כלל לא היה חשוד) וייחסו לו ניסיון לספק ציוד לאויבי ישראל, את השני האשימו בהדלפות מן הקבינט (עם "הוכחה" בדמות "איתרוג באמצעי התקשורת"). גלנט הותקף גם בידי יאיר נתניהו, אשר חזרתו למיאמי – חודש וחצי בישראל הדואבת הספיקו לו לגמרי – לא בלמה את האצבע הקלה שלו על המקלדת (טוב, אצבע על ההדק הייתה לו לכל המאוחר בטירונות).
וכך, סביבתו של ראש הממשלה מכפישה את שני החברים הבכירים ביותר שלצידו בקבינט המלחמה, בעיצומם של הקרבות ואולי לפני הסלמה ניכרת, משיקולים פוליטיים ואישיים קטנוניים. את שר הביטחון שאולי עלול לסכן אותו מבפנים ושאולי אפשר לגלגל עליו את האחריות למחדל. את איש האופוזיציה והרמטכ"ל לשעבר שכל הסקרים מלמדים שהוא מביס בענק את נתניהו. האם צריך להגיד כמה זה חמור, כמה זה מטורף?

תאריך:  19/01/2024   |   עודכן:  19/01/2024
+אזעקות בחיפה ובעיר התחתית בעקבות זיהוי שגוי
20:52 19/01/24  |  יואב יצחק

אזעקות בחיפה ובעיר התחתית מירי רקטות. התושבים התבקשו לשהות במרחבים מוגנים. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שעולה חשש לירי רקטות לעבר חיפה. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר בזיהוי שגוי - שנוצר בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה בגבול בצפון הארץ. דובר צה"ל מסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר חיפה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט".

+לאחר נתק של 27 ימים: ביידן קיים שיחה עם נתניהו
19:37 19/01/24  |  יואב יצחק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר המשך המלחמה נגד חמאס וחיזבאללה. השיחה התקיימה לאחר 27 ימים בהם נמנע ביידן מקשר טלפוני ישיר עם נתניהו. בין השניים מתקיימת מתיחות עזה, על-רקע התנגדותו של נתניהו לקדם פתרון להקמת מדינה פלשתינית שבראשה תעמוד הרשות הפלשתינית.

פגישה קודמת בין השניים [צילום ארכיון: חיים צח /לע"מ]
+ועדת המשנה לשבויים ונעדרים קיימה דיון חסוי בקריה
14:47 19/01/24  |  עידן יוסף

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, סיימה בצהריים (ו') דיון בנושא התקדמות הלחימה ומבט להמשך הפעילות הצבאית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. הדיון התקיים בקריה והינו חסוי.

+הקבינט מאשר את מתווה סמוטריץ' להפקדת כספי החילוטין בנורווגיה
14:42 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כספי עזה יופקדו בקרן נאמנות בבמדינה שלישית תוך התניה ששימוש בהם יהווה הפרת ההסכם  ▪  הקהילה הבינ״ל מכבדת את החלטת הקבינט שאף שקל לא יעבור מישראל לעזה  ▪  להחלטה משמעות גדולה ליום שאחרי - ארה״ב מאמצת את האמירה הישראלית שמנגנוני הרש״פ בעזה הם חלק ממנגנון החמאס

ישיבת הקבינט אתמול [צילום: חיים צח/לע"מ]
+איזנקוט, בערוץ 12
14:03 19/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

השיחה עם אילנה דיין לא התנהלה ברצף  ▪  רצף השיחה נקטע בקטעים מכתבות מאוצר הכתבות המשודרות ואשר כבר שודרו בדיווחי החדשות על המלחמה  ▪  דמותו המיוחדת, הסגורה, אף השתקנית של איזנקוט, כמעט ונבלעה עקב המתכונת של עריכת הראיון

תואר עצוב: אב שכול [צילום: ערוץ 12, 'עובדה']
+הרמטכ"ל: משחררים חלק מאנשי המילואים, בידיעה שנקרא להם שוב
13:56 19/01/24  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף כוח-האדם, אלוף יניב עשור ומפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם ושוחח עם מפקדי האוגדה.
"אנחנו מבינים את המתח בין שדה הקרב לבית עבור אנשי המילואים", אמר רא"ל הרצי הלוי למפקדים, "פועלים על-פי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב".

+כטב"ם שהגיע מכיוון הים התיכון יורט ליד עכו
13:40 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי ההגנה האווירית ירטו הצלחה כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי בצפון מבלי שהופעלה התרעה  ▪  צה"ל סיים גל תקיפות במרחב רמיה בדרום לבנון  ▪  אמש תקפו טנקים תשתיות של צבא סוריה בתגובה לירי לדרום הרמה

אלפא של סוללת תותחנים בגבול הצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
גלנט. "ההכרעה בצפון קרובה" [צילום: אלעד מלכה]
+צו סגירה לעסק שטיפת מכוניות שהעסיק את המחבלים מרעננה
12:52 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה הועסקו בעסק לשטיפת מכוניות בעיר  ▪  מפקד מחוז המרכז במשטרה חתם על צו סגירה לעסק למשך 30 יום  ▪  שני בתי עסק בכפר קאסם נסגרו בשל העסקת שוהים בלתי חוקיים  ▪  כתב אישום הוגש נגד שלושה מעסיקים

צו סגירה לעסק לשטיפת מכוניות [צילום: דוברות המשטרה]
+כ-400 מטעני חבלה התגלו במבצע בטולכרם שנמשך 45 שעות
11:58 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חיילי מילואים, מג"ב, ימ"ס והשב"כ ניהלו מבצע סיכול טרור נרחב שבמהלכו נעצרו לפחות 37 מבוקשים, בהם בכירים, וחוסלו לפחות שישה  ▪  כוחותינו סרקו כ-1,000 מבנים, החרימו 27 כלי נשק, פירקו מעבדות לייצור חומרי נפץ והשמידו עמדות תצפית

מחבלים בין כוונות [צילום: דובר צה''ל]
חלק מאמצעי הלחימה שנתפסו [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט לאוסטין: "מטרות המלחמה לא השתנו. נחושים להמשיך עד להשגתן"
11:25 19/01/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה (ו', 19.1.24) עם עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. גלנט עדכן אתו על המאמצים המבצעיים בלחימה ברצועת עזה כנגד חמאס, בהתקדמות הכוחות בשטח, בפירוק תשתיות טרור, השמדת מנהרות וחיסול מחבלים.
השר גלנט הדגיש את נחישותה של מדינת ישראל להמשיך עד להשגתן של מטרות המלחמה שלא השתנו - שלילת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והשבתם של החטופים המוחזקים בעזה.
כמו כן, התייחס השר גלנט ללחימה מול חיזבאללה ושב על עמדתו כי המדינה מחוייבת להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ומתקרבת לנקודת הכרעה בנושא. גלנט הדגיש בפניו כי מדינת ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדרה אך במקביל ערוכה לעשות זאת גם באמצעות כח צבאי.
השר גלנט הביע את הערכתו למזכיר ההגנה אוסטין על תמיכתו האישית ועמידתה של ארצות הברית לצידה של מדינת ישראל בתקופה זו.

+הרמטכ"ל הלוי יקיים בישראל כנס רמטכ"לי צבאות
10:48 19/01/24  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל הרצי הלוי יקיים בשבוע הבא כנס רמטכ"לים בישראל, תוך כדי הלחימה בעזה, כדי להציג בפני עמיתיו את הפעילות ברצועה עם סקירה על החזית בגבול הצפון. מי שאישרו הגעה בינתיים הם רמטכ"לי צרפת, איטליה ובריטניה (גלי צה"ל).

+CNN ניתקה את ההתקשרות עם חדשות 12
10:28 19/01/24  |  עידן יוסף

רשת CNN ⁦‪‬⁩החליטה אחרי 30 שנה לנתק את קשריה עם חברת החדשות של ערוץ 12, ולא לחדש את חוזה ההתקשרות איתה. גיא סודרי, עורך המהדורה המרכזית בחדשות 12 הסביר את הסיבה לנתק: "מה הרגיז את המנהלים הליברלים באטלנטה? ביקורת שהעזנו למתוח על תמונות ששודרו, בהם נראה אולי שגופה בעזה קמה לתחייה. ‏סי-אן-אן אמרו שהם סומכים על הצלם שלהם בעזה - עוד לפני שנחשף שחלקם גם תיעדו את טבח החמאס בעוטף. כמובן, לגיטימי להכחיש ולתבוע לשון הרע, אבל על זה הם ויתרו, פחות לגיטימי לנסות לסחוט מאיתנו התנצלות באמצעות ניתוק יחסים מסחריים שניתנים לכולם".

+‏ראש המודיעין הסעודי לשעבר: הנהגות ישראל, חמאס, ואש"ף כשלו
10:24 19/01/24  |  עידן יוסף

‏ראש המודיעין הסעודי לשעבר, הנסיך תורכי אל-פייסל, אומר כי "ההנהגות הנוכחיות של ישראל, חמאס ואש"ף צריכות להיות מודרות מכל מעורבות בתפקיד פוליטי בעתיד. הן צריכות לשלם על מה שעשו. כולן כשלו".

+איזנקוט: נתניהו לא צריך לקחת אחריות - היא שם מרגע שנשבע אמונים
06:33 19/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בראיון ראשון מאז פרוץ המלחמה ונפילת בנו, אומר איזנקוט שגם הוא נושא באחריות - כמו כל בעלי התפקידים הבכירים בעשר השנים האחרונות  ▪  טוען שההנהגה אינה אומרת לעם את האמת ומציין שהוא סומך על קבינט המלחמה ולא על אדם בודד

איזנקוט. מארב מתוכנן לרמטכ"ל [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר אורי ג'רבי, מת מפצעיו
06:19 19/01/24  |     |   לרשימה המלאה

סמ"ר ג'רבי מת מפצעיו יום לאחר שנפצע בקרב בדרום הרצועה  ▪  חוסל סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, שהיה אחראי להפצת תיעוד חטופים

סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל. מת מפצעיו [צילום: דו"צ]
+מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה
00:51 19/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבים עיתרון ואל עדייסא שבדרום לבנון.
בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך היום מספר עמדות שיגור של ארגון הטרור, ביניהן מבנה ממנו בוצע ירי נ"ט לעבר מרחב מנרה ביום רביעי.
כמו-כן, זוהו במהלך היום מספר שיגורים לעבר המרחבים שתולה, מלכיה, מנרה והר דב. צה"ל תקף את מקורות הירי.

+בכירים בממשל ביידן נזפו בישראל: מספר ההרוגים בעזה עדיין גבוה מדי
23:58 18/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הפרלמנט האירופי מתנה כל דרישה להפסקת אש בפירוק חמאס
23:56 18/01/24  |  עידן יוסף

הפרלמנט האירופי קיבל החלטה תקדימית כי כל הפסקת אש בעזה תותנה בפירוק ארגון הטרור חמאס ובשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. ההחלטה, שנתמכה על-ידי 312 מחוקקים, כאשר 131 הצביעו נגד ו-72 נמנעו, התאפשרה בזכות לחצים מצד ממשלת ישראל על חברי הפרלמנט.
ההחלטה אינה משפיעה ישירות על מדיניות החוץ של גוש האיחוד האירופי בן 27 המדינות, שהייתה חלוקה בסוגיה זו. במסגרת הדיונים שקודם ההצבעה, הסוציאליסטים, המרכז והירוקים ביקשו החלטה הקוראת להפסקת אש קבועה ולהתחיל מחדש את המאמצים לקראת פתרון מדיני. לעומת מפלגת המרכז-ימין האירופית העממית - הקבוצה הגדולה ביותר בפרלמנט - שהתנגדה לדרישה ראשונית להפסקת אש ללא תנאי.
ההחלטה מסמנת תפנית בעמדה הרשמית של הפרלמנט האירופי, כאשר לראשונה במקום לקרוא להפסקת אש ללא תנאי בעזה, קרא "להפסקת אש קבועה ולהתחיל מחדש במאמצים לפתרון מדיני בתנאי שכל בני הערובה ישוחררו מיד וללא תנאים וארגון הטרור חמאס יפורק".
בהודעה לתקשורת שפרסם הפרלמנט האירופי, נכלל לצד ביקורת חריפה על פיגועי הטרור הנתעבים שביצע חמאס נגד ישראל, גם גינוי לתגובה הצבאית הישראלית "חסרת הפרופורציות". וכן קריאה להקמת מדינה פלשתינית, לצד הדגשה ש"ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מתקבלות ההחלטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לוין מה קרה נעלמת ממשפט נתניהו
בן צור  |  19/01/24 15:39
2
לוין מה קרה? אתה מוחק תגובות?
פגאסוס  |  20/01/24 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
בראיון ראשון מאז פרוץ המלחמה ונפילת בנו, אומר איזנקוט שגם הוא נושא באחריות - כמו כל בעלי התפקידים הבכירים בעשר השנים האחרונות    טוען שההנהגה אינה אומרת לעם את האמת ומציין שהוא סומך על קבינט המלחמה ולא על אדם בודד
מחלקה ראשונה
סמ"ר ג'רבי מת מפצעיו יום לאחר שנפצע בקרב בדרום הרצועה    חוסל סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, שהיה אחראי להפצת תיעוד חטופים
עידן יוסף
איתמר לוין
בן-גביר מונע משירות בתי הסוהר להעביר את המידע לצלב האדום בטענה שלא מתקיימת מסירת מידע על החטופים    מיארה: ההחלטה חורגת מסמכותו של בן-גביר ומצויה באחריות הדרג המדיני-ביטחוני
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי בניגוד לטענות שנשמעות באולפנים כאילו לא ניתן לנצח, המלחמה לא תסתיים לפני ניצחון מוחלט על חמאס    על היום שאחרי: "מי שמדבר על היום שאחרי נתניהו מדבר על הקמת מדינה פלשתינית"    על הקריאות לקיים בחירות עכשיו: "מי שמייחל לבחירות הם חמאס ואירן. זה חוסר אחריות, ויפגע קשות במאמץ המלחמתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il