X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ויליס. לא הגיבה במישרין [צילום: בריאן אנדרסון, AP]
התובעת נגד טראמפ בג'ורג'יה שכרה את בן-זוגה
פרקליטת המחוז פאני ויליס שכרה את נתן ווייד לייצג אותה בתיק - בלי לחשוף את הקשר ביניהם מחנה טראמפ חוגג על הסיפור, שכבר פוגע בתביעה ועלול לעכב את המשפט - מדווח וושינגטון פוסט

פרקליטת מחוז פולטון שבמדינת ג'ורג'יה, פאני ויליס, אשר הגישה את כתב האישום המדינתי נגד דונלד טראמפ בפרשת הטיית הבחירות, נמצאת תחת מתקפה. לפני שבועיים התגלה, כי יש לה קשר רומנטי עם נתן ווייד, אותו שכרה לשמש כראש צוות התביעה בבית המשפט. ההשלכות על התיק עצמו עדיין אינן ברורות, אך וושינגטון פוסט אומר שייתכן שהתביעה כבר נפגעה.
ידידיה ובעלי בריתה של ויליס טוענים, כי אפילו אם הטענות נגדה נכונות – אין שום כלל המחייב אותה או את ווייד לפרוש מניהול התיק. לדעתם, המחלוקת היא רק הסחת דעת מצד אחד הנאשמים האחרים, שיש לו עבר ארוך בתור מי שמחפש לכלוך על יריביהם של הרפובליקנים. אבל, מדגיש הפוסט, ויליס טרם הכחישה את הטענות ואף לא התייחס אליהן במישרין, והצד של טראמפ ממלא בשמחה את החלל בתגבור הטענות הסנסציוניות ביותר.
בלי קשר להחלטת השופט סקוט מק'פי, היושב בתיק, כיצד לטפל בטענות – לטראמפ יש כעת קו חדש של טענות נגד האישומים. הטענות נגד ויליס פוגעות באמון הציבור בה, ומי שחושבים שטראמפ הוא קורבן לתפירת תיקים פוליטית מוצאים בהן ראיה לגישתם; מי שחושבים שטראמפ צריך לתת את הדין על מעשיו אחרי בחירות 2020 מוצאים את עצמם במגננה. אפילו נורם אייזן, שהיה יועץ לבית הנבחרים במשפטו הראשון של טראמפ בסנאט ובן ברית ותיק על ויליס, סבור שעל ווייד לפרוש מרצונו מהתיק. לדבריו, המחלוקת עלולה לגרום לדחייה בשמיעת המשפט, תוצאה ממנה חובה להימנע, במיוחד לנוכח העובדה שלשיטתו יש ראיות מוצקות נגד טראמפ ויתר הנאשמים וקרוב לוודאי שהם יורשעו.
את הטענות העלה מייק רומן, אחד הנאשמים, בבקשה שהגיש לבית המשפט לפסול את ויליס ואת ווייד ולבטל את האישומים נגדו. רומן טען, כי ווייד מימן עבור ויליס "חופשות מסביב לעולם"; בשבוע שעבר הגישו עורכי דינה של ג'וייסלין ווייד, אשתו לשעבר, לתיק הגירושין שלהם קבלות המלמדות שהוא רכש כרטיסי עצמו לעצמו ולוויליס, ולא ידוע האם היא החזירה את הכסף.
אייזן אומר כי לא ברור האם ויליס הפרה את הכללים של פרקליטות המחוז בנוגע לשכירת עובדים או קבלת מתנות, אך טוען ששאלות אינן רלוונטיות לתיק נגד טראמפ. ברור שהשניים היו בקשר אישי וזה היה "לא חכם", הוא מוסיף. לא ברור גם מה יקרה אם מק'פי יפסול את ויליס ועובדיה מלטפל בתיק: פרקליט מדינת ג'ורג'יה יצטרך למנות תובעים אחרים, אך לא בטוח שמישהו יתנדב לנוכח מסע ההכפשות שמנהל טראמפ.
רוב תומכיה של ויליס שומרים על שתיקה ומחכים למוצא פיה. כמה מהם הביעו, בשיחות פרטיות, אכזבה מנאום שנשאה בשבוע שעבר ובו תיארה את עצמה כמי שאינה מושלמת אך לא התייחסה במישרין לטענות נגדה. היא כן הגנה על החלטתה לשכור את ווייד, אותו תיארה כ"כוכב-על עם כישורים מעולים". אנדרו ויסמן, תובע פדרלי לשעבר, אומר ששתיקתה של ויליס רק מגבירה את העיסוק הציבורי בפרשה. אחרים הביאו אכזבה מכך שטענה שמדובר בגזענות; השניים הם שחורים.

סרטון של ויליס משנת 2020
ווייד בבית המשפט בתיק טראמפ [צילום: AP]

הרפובליקנים בג'ורג'יה מחפשים, מאז הגשת כתב האישום באוגוסט שעבר, דרכים לעכב את המשפט – וכעת הם חופרים לתוך עברה של ויליס. בשבוע שעבר הם הפיצו סרטון שלה משנת 2020, בו ויליס (הגרושה) מזהירה שתפטר עובדים בפרקליטות שיקיימו יחסי מין הדדיים ומבטיחה שלא לצאת עם "מי שכפופים לי".
עד כה סירבו בכירי הנבחרים הרפובליקנים בג'ורג'יה להשתמש בחקיקה כדי לפגוע בתיק נגד טראמפ, למשל באמצעות הדחתה של ויליס או קיצוץ בתקציב הפרקליטות, אך הטענות הנוכחיות עשויות לשנות את עמדתם. הסנאטור הרפובליקני מטעם המדינה, בריאן קמפ – האמור להיות עד מרכזי נגד טראמפ – כינה את הטענות "מטרידות מאוד" וקרא להציג במהירות את הראיות בפני מק'פי כדי שיוכל לפסוק ולהבטיח את אמון הציבור בהליך.
טראמפ כמובן ממהר לנצל את הפרשה, ומכנה את ויליס ו-ווייד "ציפורי האהבה". לטענתו, השניים פעלו נגדו "כדי להתעשר ולחיות בסגנון של העשירים והמפורסמים". שניים מעוזריו של טראמפ אומרים שצוותו צופה בהתפתחויות בשמחה רבה ושהוא ימשיך לתקוף את ויליס. האסטרטגיה היא לחתור תחת אמינותה של החקירה בג'ורג'יה ולאחר מכן להשתמש בכך ככלי להתקפות נגד התביעה ביתר התיקים.
הבקשה לפסול את ויליס ואת ווייד, מסביר הפוסט, עשויה לעכב את המשפט. בסביבתו של טראמפ סבורים שהתיק בג'ורג'יה פחות מוצק מאשר תיק הבחירות בוושינגטון ותיק המסמכים בפלורידה. אולם, אם טראמפ ייבחר לנשיא הוא יוכל למנות שר משפטים שיסגור את התיקים הפדרליים או לחון את עצמו – אך לא מול התיק המדינתי באטלנטה.

הכתבה המלאה
תאריך:  23/01/24   |   עודכן:  23/01/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובעת נגד טראמפ בג'ורג'יה שכרה את בן-זוגה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מאמר בניו-יורק טיימס תוהה, לנוכח מעשיו של ג'וליאני לאחר שחויב בפיצוי של 148 מיליון דולר, האם חוק לשון הרע מתאים לעידן הוויראלי    הכסף אינו הכל ויש סיבה לתקווה, משיב העיתונאי אנדי קרול
איתמר לוין
התיקים הנוגעים לבחירות 2024 לנשיאות מחייבים את השופטים לבחון את התמונה הכוללת ולהגיע להחלטות מאוזנות, שלכל הפחות ימנעו מהומות ברחובות - כותבים שני חוקרים בניו-יורק טיימס
איתמר לוין
דחה את בקשת התביעה להכריע כבר עתה בטענתו של טראמפ לפיה יש לו חסינות מהליכים על 6 בינואר    המשמעות: עיכוב אפשרי בשני התיקים הפליליים נגד טראמפ
איתמר לוין
מי שהיה ראש עיריית ניו-יורק ופרקליטו הראשי של טראמפ הגיש את הבקשה לאחר שנצטווה להתחיל מיד לשלם 148 מיליון דולר לשתי מתנדבות שהשמיץ בבחירות 2020
איתמר לוין
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר ומי שהיה פרקליטו של טראמפ יפצה שתי מתנדבות במערך הבחירות של ג'ורג'יה, לאחר שהפיץ תיאוריית קונספירציה במסגרתה ייחס לשתיים תרמית במערכת הבחירות ב-2020
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il