X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשל חמור [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
הזהרו ממסות שקר ורמיה
דומה שהתעייפנו מהוויכוחים ומהמלחמה ואנו גולשים לעבר פתרון הזוי של בחירות סרק - חזרה על מחזה האבסורד של בחירות נוב' 2022 ותוצאותיהן ללא ליבון מוקדם של הסוגיות בהן צריכות בחירות אלה להכריע הכרעה ברורה ובכללן הכשלים של 7.10.23, בחירות לא תפתורנה דבר ארה"ב איננה הפתרון פתרון נמצא אך ורק בידי אזרחי ישראל הם שיצטרכו לחיות על-פיו והם היחידים שרשאים וחייבים להחליט עליו

בצילה של מלחמת "חרבות ברזל" המתנהלת ברציפות מאז 7.10.2023, חוזרת האופוזיציה האנרכיסטית מהעידן שקדם לאסון 10.7.2023, בערוצים שונים למסעות השמצה והכפשה נגד הממשלה, חרף העובדה שהוסכם בתחילת המלחמה שאת החשבונות הפוליטיים יש לדחות לאחריה. בין היתר הוסכם באותה "הזדמנות" שצמרת מערכת הביטחון שנושאת באחריות הביצועית הישירה לביטחון העוטף ולאסון חמור שלא היה כמותו בכל תולדות ישראל מאז הקמתה, תמשיך למלא את תפקידה עד לסיום המלחמה. אז תקום ועדת חקירה ממלכתית אשר תבחן את האירועים ולאחר פרסום מסקנותיה יעשו כל צעדי התיקון הנחוצים - הסכמה לחוד, ומעשים לחוד.
שאלת האחריות
הוויכוח המרכזי בפרשת 7.10 הוא לכאורה בשאלת הביטחון הלאומי והאזורי. חלק מהמתדיינים מנסים לעצב ולקַבע תזה, לפיה האחריות המיניסטריאלית של הממשלה וראש הממשלה היא חזות הכל; אני כופר בטענה זו. האחריות האופרטיבית היא הקובעת משום שהיא זו שמחוללת בפועל את המהלכים הנחוצים להשגת היעדים שהגדירה הממשלה כמפקד העליון של מערכת הביטחון, כושלת בכך. אולם, כישלון אופרטיבי אינו משחרר את הממשלה כליל מאחריות כוללת. האחריות הממשלתית גורפת וכוללת גם את הכשלים בעורף (למשל הערכות מל"ח) ובמתן מענים דחופים לנפגעי מעשי האיבה.
מבחינות רבות הסכם הבנות על דחיית המחלוקות לסיום המלחמה בטל למעשה מיסודו וגורמי החתרנות של ימי האנרכיה עוסקים כיום, בעיצומה של המלחמה, בניהול המסע האנטי-ממשלתי בשאלת המשך ניהולה לרבות - שחרור חטופים כיעד מרכזי, מול הכרעת החמאס כמבחן הצבאי-אסטרטגי מכריע. עדיפות לחזית הדרום - כפי שהוחלט על-ידי הקבינט המלחמתי המצומצם בתחילת המלחמה, או העברת מרכז הכובד לצפון, בו פועל החיזבאללה לשיבוש החיים האזרחיים של כ-80,000 אזרחים שנטשו את בתיהם בגלל הירי הקטלני מלבנון. הדיון מסתעף לשאלת הקונספציה שהביאה לאסון עוטף עזה, או שאלת ההתנהלות מול חמאס מאז 2007, עת גירש את שלטון הרשפ"ת מעזה ובא במקומו כמושל הרצועה. שאלת המנהרות והיקפן האמיתי או שאלת העברות הכספים לחמאס "לצורך שמירה על שקט תעשייתי יחסי במשך 16 שנים עד להתפוצצות הגדולה בשמחת תורה תשפ"ד. ואולי עיקר העיקרים הוא השאלה: כיצד הגענו שוב להפתעה אסטרטגית מושגית העולה על זו של יום הכיפורים 1973, וקטלנית ממנה בהרבה באשר היא פוגעת ישירות במגזר האזרחי. לא ניתן להשיב על שאלות אלה ללא חקירה ממלכתית מקיפה ולא ניתן לקבל הכרעות על העתיד, ללא הבנת ליקויי העבר וההווה.
נראה שמסקנת יוזמי המסע האנטי-ממשלתי היא שבדיקת-עומק של האירוע הטראומטי משמחת- ורה תשפ"ד, תוכיח לפחות שלושה דברים אלה: א. המדיניות הממשלתית אינה חפה מטעויות, אבל היא איננה המקור לאסון הביטחוני. ב. הכשל הצבאי לא היה מקרי אלא תוצאה של ארגון הצבא למתן מענים אסטרטגיים לטווח ארוך באמצעות אש מנגד ע"ח הכנתו למלחמה יבשתית אפקטיבית; פרי השקפה מוטעית שלישראל אין צורך או עניין בסוג זה של לחימה. ג. באין הנחיות ממלכתיות המורות לצמרת צה"ל לפעול במפורש אחרת (דהיינו לשמר ולחזק את יכולותיו של צבא היבשה), הונחה הנחה שהאיום האמיתי היחידי הצפוי לישראל בעשור זה הוא האיום הגרעיני האירני והמענה מולו יושתת על ח"א ועל שת"פ עם ארה"ב, בהתאמה עם מדיניותה המוצהרת למנוע מאירן נשק גרעיני. צה"ל נבנה פנימית וחיצונית אירגונית ואנושית מול הנחות אלה, והן שקרסו ב-7.10. עובדה זו מבקשת עתה האופוזיציה להסתיר או לטשטש, בשילוב עם כשל נקודתי בפיקוד הדרום ובמטה הכללי מול ההתראות על איום קונקרטי מצד החמאס.
שלוש שגיאות מכריעות
שלוש שגיאות מרכזיות מאפיינות גם את תפקוד הממשלות שברוב התקופה האמורה לעיל היו ממשלות נתניהו (פרט לתקופתם של בנט ולפיד, שגם הם לא שינו דבר ביסודות העיקריים של שלטון האוליגרכיה הצבאית על צה"ל). אינני זוכר שום "מרד" בצה"ל ובמערכות הביטחון שעיקרו היה ביקורת הממשלה על שאינה מנחה את הצבא לגבי תרחישי מלחמה אפשריים והיערכות לגביהם - למעט נושא אירן שהיה ידוע לכל. מאידך ראינו סרבנות-שירות רחבה מאוד במחצית הראשונה של 2023 נגד הרפורמה המשפטית. אינני מכיר שום אירוע של אזהרה לציבור על התרחשותם של שינויים אסטרטגיים מסוכנים בעטייה של המדיניות האירנית הקונבנציונאלית של בניין "מעגל האש" סביב ישראל. היו רמזים על כוחו הרקטי של חיזבאללה ועל האיום בגבול הצפוני מצד כוחות רדואן, אבל צה"ל הסתפק מב"מ - שרק למראית עין הוותה מענה לאיומים אלה.
לפי שעה הכשל הישיר החמור ביותר המסתמן מאירועי 7.10 נוגע למענה קלוקל להיערכות והתכוננות חמאס ברצועת עזה ולהפתעה האסטרטגית שחולל מול צה"ל וישובי העוטף בשבת השחורה. חלק גדול מכשל זה נוגע להתעלמות המערך הצה"לי מהעובדה שחמאס הוכיח מאז 2007 שאחת המטרות האסטרטגיות שלו היא בפגיעה באוכלוסייה האזרחית סביב גבול הרצועה ובכלל זה חטיפת חיילים ואזרחים. כל אירועי החטיפה עד כה היו בעיתיים ואילצו את ישראל לשחרר מאות חטופים ובהם טרוריסטים מהגרועים שהכרנו. אף על-פי כן לא נמצא אדם במערכת המודיעין, התכנון וההגנה המרחבית שהעלה על דעתו ששיקול אסטרטגי בבניית מערך ההגנה על גבול הרצועה חייב להיות מניעת חטיפת אזרחים כקלפי מיקוח1. כשל זה בהשלכותיו המורליות והאסטרטגיות כמעט אינו נופל בחשיבותו מכישלון חוסר ההתראה וההערכות בגדר המערכת (חרף ידיעות, תחזיות והתראות על תקיפה חמאסית אפשרית מגורמי מודיעין פנים-צהליים וחיצוניים).
כשל זה מסכן עתה את הישגי צה"ל במלחמה, ומשמש הנמקת-דמה ליריבי הממשלה להסטת תשומת הלב מההשתלשלות האמיתית של האירועים. במקום לעסוק בעיקר, עוסקים המבקרים בתפל יחסית כגון: העברת הכספים לחמאס, או תעסוקת עזתים במשק הישראלי. וזאת, כאשר ידוע לכל העוסקים בסוגיות הרצועה כי הבעיה האמיתית מלבד הביטחון השוטף התקול היא ציר פילדלפי; קו הגבול בין שטח הרצועה לשטח סיני הוא "מסננת של מנהרות" בגדלים שונים לאורך גבול של כ-10 ק"מ שדרכה זורמים לרצועה חומרי גלם, כספים, נשק, חומרי חבלה ועוד, ומוברחים אנשי חמאס או נציגים אירניים ואחרים המסייעים לחמאס בהתחמשות, באימונים ובבניית תעשיית הנשק העצומה שלו מתחת לקרקע ברצועה. אין ספק שהכסף הקטרי שקיבל בברכת ישראל סייע להתעצמותו. לא הכסף חולל אותה. חולל אותה ציר פילדלפי הפרוץ; "הפשע המושלם" הוא - עצימת עיניים בלתי מובנת ובלתי מוסברת של המערכת המופקדת על הביטחון השוטף שלנו מול חבל ארץ זה ששותקת או "מקבלת את הדין".
מאז ברח אהוד ברק מלבנון בשנת 2000, השתלט חיזבאללה על דרום לבנון ובסיוע מקיף ועקבי של אירן הכין איום אסטרטגי רקטי על ישראל בשרות אירן במטרה לחולל הרתעה מפני תקיפת תוכנית הגרעין שלה (איום זה חוזק בהמשך על-ידי חמאס, על-ידי גרעיני נוכחות של חמאס באיו"ש, על-ידי הכוחות חותיים בתימן ועל-ידי מליציות איסלאמיות קיצוניות בעירק וסוריה. עובדה זו לא נסתרה מעני מערכת הביטחון הישראלית אבל גם לא טופלה כהלכה. בשנתיים האחרונות כשטבעת האש התהדקה סביב ישראל בראש וראשונה על-ידי השילוב שבין לבנון ועזה בתוספת התחזקות נמשכת של חמאס באיו"ש, היה ברור כי הכנת מענה אפקטיבי (המחייב כוחות יבשה) מול חיזבאללה הוא נושא דחוף. חרף זאת, ובזכות קונספציית ההכלה מעט מאוד נעשה בכך, וכאשר הגיעה ישראל לצורך לפעול בשתי חזיתות סימולטנית, חרף הדיבורים הרמים והטיעון האמריקני הלא משכנע, נרתעה בראש וראשונה מחמת אי-מוכנות מספקת. אינני יודע מה חושבים לעצמם בכירי מערכת הביטחון - אולם גם הציבור הישראלי וגם האויבים מסביב מבינים זאת.
מטרות לאומיות, מטרות מדיניות ומטרות מלחמה
התמונה הביטחונית המנהלית-מנהיגותית העולה מסקירה זו מבהילה למדי; הממשלה אכן קבעה מדיניות לפיה האינטרס הלאומי מחייב הפרדה גאוגרפית ומנהלית בין עזה לאיו"ש. על-כן, השתלטות חמאס על הרצועה היא שעת-כושר לייצב מציאות כזו ולשמר אותה. מול אויב פעיל יש תמיד סיכונים; אבל משהוגדר אינטרס לאומי, על מערכת הביטחון להיערך מולו ולהתריע כל אימת שהיא סבורה שלא תוכל לממש את אחריותה, או שהסיכונים המתפתחים סביב מציאות זו מחייבים התאמות ביטחוניות, אזרחיות או שתיהן. כמתריע הלאומי זו חובתה בפני הממשלה וועדת חו"ב של הכנסת. אם יודעת מערכת הביטחון להשתתף באינטנסיביות רבה בביקורות פוליטיות על הממשלה, היא חייבת לדעת כיצד לעשות זאת גם במסגרת תפקידה המוצהר.
לדעתי השאלה אם כך נהגה המערכת מאז 2007 היא אחת השאלות המרכזיות שצריכה לבחון ועדת החקירה הממלכתית שתקום. לא הכסף שהעבירה ישראל לחמאס בכדי "לקנות" כביכול שקט יחסי הוא הבעיה, אלא מה עשה חמאס בכסף זה וכיצד הגיבה או נערכה ישראל ביטחונית מול מעשיו, שברובם היו ידועים ומוכרים. לפחות בשנה האחרונה היה ברור שחמאס הפך לחלק מ"מעגל האש" האירני שעיקרו הכנת מלחמה או השתתפות במלחמה אזורית נגד ישראל כהרתעה אסטרטגית ויכולת הכרעה אסטרטגית מולה במלחמה כוללת. את המטרות קובעת הממשלה, את תוכניות היישום - מע' הביטחון.
שאלה שאין דנים בה די הצורך בימים אלה היא תפקידה של מצרים בהתפתחותו של חמאס ברצועה. מצרים היא מדינה שיש לה הסכמי שלום עם ישראל, שבהתאמה עם חוזה השלום הקובע פירוז סיני, קבלה מישראל יותר מפעם רשות להכניס נשק כבד וכוחות יבשה ואוויר לחצי האי בכדי להילחם ביסודות הדאעשיים היושבים בסיני. היו אלה מחוות משמעותיות שספק רב אם ישראל ניצלה ביעילות למאבקה למען חסימה אפקטיבית של מעברי ציר פילדלפי לעזה- "צינור החמצן" העיקרי של חמאס2. האיום המצטבר מפעילות ציר זה חייב היה להביא את מערכת הביטחון להבנה שאין להתיר למצרים להעביר לחמאס אמל"ח, חומרים תומכי-מלחמה, או חומרים רב-שימושיים המחזקים צבאית את חמאס וגרורותיו ברצועה. על המעקב המקצועי-מודיעיני בשאלות אלה מופקדת מערכת הביטחון, מה באמת עשתה במידע שהצטבר בנושא זה?!3 למעשה, הכנסת כסף איננה שאלת יסוד בעניין זה אלא מה עושה כסף זה? הנחת עבודה אלמנטרית חייבת להיות שארגון טרור אינו יכול לפעול ללא כסף, ואם הוא מתקיים ופועל שנים ואף מגביר חיילים, הוא מקבל כספים רבים, בעיקר מגורמים לא ישראלים שאת היקפם יש לחשוף ואת הגעתם חובה למנוע. כבר נטען לעיל שאגף המודיעין של צה"ל הוא המעריך הלאומי של רמת הסיכונים המלחמתיים - תוספת חמאס מחוזק למעגל האש האירני הוא "מבוא" לאיום אסטרטגי מוגבר!
קטר היא מדינה מקיאבליסטית וממלאת תפקידה זה בכישרון רב. קבלת כסף מקטר עבור חמאס איננה מעשה חסד עבור ישראל ובוודאי שאין בכוונתה לרסן בכך את חמאס. כוונתה הייתה לעודד את רמת החתרנות והסכסוכים באזור לצד ההשפעה הארסית של האידאולוגיות הפונדמנטליסטיות בשירות אירן כנושאת דגל האיסלאם השיעי. העובדה שישראל לא פיתחה מנגנון לוחמה בהשפעה הפינאנסית של קטר על האזור, בתרומתה לבניית הגל האנטי-ציוני והאנטישמי העולמי של זרמי הכספים ששטפו ממנה למדינות שונות - ארה"ב (למשל: האוניברסיטאות) ואירופה בכללן, הוא כשל נוסף של הממונים על הביטחון הלאומי הישראל - שותפות של הממשלה, מע' הביטחון, חוגים אקדמיים ואחרים המעורבים במלחמות הכמוסות של כל מדינה וכנסת ישראל. להערכתי, הבליטה מלחמת "חרבות ברזל" לקונה חמורה בעבודה המשותפת שבין הממשלה למערכת הביטחון: הממשלה אחראית לאסטרטגיה הלאומית; מערכת הביטחון - על מימושה בתחומי המודיעין והצבא. אם קיימת אי-בהירות בשאלות אלה, תפקידה של ועדת חוץ וביטחון ליישב זאת. הכשל של 7.10 מגלה יותר מטפח של לקונות בהתנהלות כל הגורמים המעורבים בתפקוד רב מערכתי זה, וחשוב שוועדת חקירה שתבחן עניינים אלה תציע תיקונים מרחיקי לכת לנטרול לקונות אלה ותצווה לאוכפן. גם הציבור חייב לדרוש זאת ממנהיגיו הפוליטיים.
בסופו של יום, המחלוקת המהותית בציבור היהודי והשלכותיה ההרסניות על הלכידות הלאומית שואבות רבות מן המחלוקת בין הימין - ציונות, לשמאל - פוסט-ציונות בישראל. נראה שאפילו המלחמה אינה מצליחה להרחיקנו מהן ומתברר שבהשפעת כוחות פנימיים שליליים בהדרגה אנו חוזרים לסוגיות שעוררו את האנרכיה במחצית הראשונה של 2023.
מבחינה זו הבחירות הבאות תהיינה גורליות באמת. לכן, חובה לערכן רק אחרי שוועדת חקירה ממלכתית תבדוק את אירועי 15 השנים האחרונות - הישגים וכשלים ותפרסם את מסקנותיה והמלצותיה. מבחינה זו שעון הזמן של ישראל איננו פועל בסינכרוניזציה עם שעון הבחירות של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אבל גם השעון הגלובלי איננו מציית לשעון זה - והשעון הגלובלי הוא השעון הקריטי ובו עלינו להתמקד.

הערות

1. ריפיון השכל היה כה רב ומובהק עד כי אירועי ה"נובה" המתוכננים ל-7.10 בקירבה יתרה לגבול הרצוה, ובהם כ-4000 בני נוער, לא עוררו איש במערך אוגדת עזה ופיקוד דרום או במשטרת ישראל ה- המחוז הדרומי לבחון את הסיכון שבדבר. דומה שהקונספציה שהשתלטה על החשיבה הצבאית הייתה אכן "משוריינת" היטב.
2. להערכתי גם לא ניצלה כהלכה את ההיתר שנתנה למצרים וסעודיה להקמת גשר בין חצי האי ערב לחצי האי סיני, ליצירת דרך יבשתית בין סעודיה למצרים.
3. נכון שהממשלה היא מפקדת הצבא, ואם הצבא כושל – היא אחראית לאי-קריאתו לסדר. אבל פעולה לקויה בכגון זה אינה משחררת את מערכת הביטחון מאחריות.
4. מהי דמוקרטיה, מי הריבון, מהי מדינת יהודית כיצד מחליטים על אופיה של מדינת היהודים ועל גבולות הריבונות שלה וכו'; האם ארה"ב היא מדינה ידידותית (אספקת נשק איננה מוכיחה דבר, כמוה כהשקעה שעשויה להיות מוצלחת או כושלת)? לאן צועד העולם וכיצד להשתלב בו?

תאריך:  22/01/2024   |   עודכן:  22/01/2024
+דיווח: ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים
22:44 22/01/24  |  עידן יוסף

ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים. על-פי גורמים בכירים בישראל ההצעה נשלחה למתווכים הקאטריים והמצריים (וואלה).

+השר אלי כהן: אף מנהיג לא קרא לרש"פ להפסיק לשלם משכורות למחבלים
21:44 22/01/24  |  עידן יוסף

השר אלי כהן בוועידת אנרגיה ועסקים: "לא שמעתי אפילו ממנהיג אחד של המדינות שקוראות להקמת מדינה פלשתינית קריאה לדרוש מהרשות להפסיק לשלם משכורות למחבלים". על שלום עם סעודיה אמר: "ניתן להגיע להסכם עוד השנה".

+הישג: נחשף חדר מחשבים גדול ברצועה שכלל חומר מודיעיני רב
21:39 22/01/24  |  עידן יוסף

הישג משמעותי למערכת הביטחון: הלילה פעלו כוחות מילואים, הנדסה ונוספים ברצועה, ואיתרו חדר מחשבים גדול תת-קרקעי ובו התגלה חומר מודיעיני רב של ארגון הטרור.

+מו"מ לעסקת שחרור חטופים חדשה בחסות קטר
21:24 22/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התקדמות דווחה בעקבות שינוי בעמדת חמאס  ▪  המתווה המוצע כולל חטופים שאינם חיילים, הפסקת אש משמעותית, נסיגה טקטית של צה"ל מאזורים ספציפיים בעזה ושחרור מחבלים מבתי הכלא הישראלים  ▪  ישראל ציפתה לתגובה מקטר, שהתעכבה עקב פעילות צה"ל בח'אן יונס  ▪  בעוד שקטר, ארה"ב ומצרים מגלות גמישות בדרישת חמאס הקשורה לסוף המלחמה, אם כי גורמים ישראלים מביעים ספקנות

שחרור מוצע בשלבים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עיתונאי עזתי: חמאס הכניס אותנו לגיהינום. עזה הרוסה כמו הירושימה
20:46 22/01/24  |  עידן יוסף

סמי עובייד, עיתונאי עזתי ברדיו קול חי: "ה-7.10 זו טעות גדולה ושילמנו עליה יותר מדי. חמאס הכניס אותנו לגיהינום. עזה הרוסה כמו הירושימה. 60 אלף פלשתינים הלכו לעולמם במלחמה הזאת. יש הרג טוטאלי בכל עזה. אין בניינים, נגמרו החיים. אנשים חיים באוהלים, בלי אוכל".

+האיחוד האירופי צפוי לפתוח במבצע צבאי בים סוף
20:04 22/01/24  |  עידן יוסף

החות'ים טוענים כי תקפו ספינת משא של צבא ארה"ב. האיחוד האירופי הגיע להסכם "עקרוני" לפתוח במבצע צבאי לאבטחת ספינות סוחר בים סוף.

+ציר עוקף חות׳ים: סחורות מהודו דרך אבו דאבי לישראל
20:02 22/01/24  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מירי רגב מגיבה לבעיית שינוע הסחורות מהודו: "בעקבות בעיית החות'ים, הקמתי צוותים שיפעלו לשנע באופן יבשתי סחורות מאבו דאבי. השינוע היבשתי יקצר את הזמן ב-12 ימים.
"בעיית החות׳ים אילצה אותנו למצוא פתרונות נוספים. ולכן הקמתי צוותים מקצועיים שיפעלו על-מנת לאפשר שינוע סחורות יבשתי מאבו דאבי לישראל".

[צילום: תקשורת השרה]
+מאבטח משמר הכנסת נפגע במהלך המהומה בוועדת הכספים
18:11 22/01/24  |  עידן יוסף

אחד ממאבטחי משמר הכנסת שהיה במהומה בוועדת הכספים עם משפחות החטופים חש ברע ופונה לקבלת טיפול רפואי. החשש: סדק בצלעות (ישראל היום).

+חילופי אש כבדים בח'אן יונס; שלושה קצינים נהרגו בקרבות
18:01 22/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוגדה 98 פתחה אמש במתקפה משולבת של 4 חטיבות על מערב ח'אן יונס  ▪  לפחות 50 מחבלים חוסלו  ▪  הכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים ח'אן יונס ממערב והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה  ▪  תוך שהם מנהלים קרבות עזים מול המחהלים  ▪  לפעולה הקרקעית קדמה תקיפה מסיבית של חיל-האוויר

אייל מבורך טוויטו, דוד נתי אלפסי ואיליי לוי
לוחמי צה"ל בפעולה ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל תקף שורת מטרות חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון
17:45 22/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו במרחב מארון א-ראס מבנה צבאי בו שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה. לאחר תקיפת המבנה ניתן לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום. בנוסף הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון.
כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

+מרב מיכאלי: נעלה להצבעה היום אי אמון בממשלה על אי החזרת החטופים
16:06 22/01/24  |  מירב ארד

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה: "מאז ה-7 באוקטובר נמנעו מהצעד הזה, אבל כבר 108 ימים שאנחנו רואות ורואים שהממשלה הזאת מתעסקת בהכל- בהדחת הדובר הלאומי, בהעברת תקציב מושחת, בהדלפות מביכות מהקבינט. הכל, רק לא החטופות והחטופים. לכן אנחנו נעלה להצבעה היום אי אמון בממשלה על אי החזרת החטופות והחטופים."

+הכחשת 7 באוקטובר צוברת תאוצה ברשת ומחוצה לה
15:36 22/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט מתאר בכתבה נרחבת את השקרים לפיהם ישראל היא שרצחה את אזרחיה שלה כדי לפלוש לעזה ואת הנסיונות להמעיט בפשעי חמאס - במתכונת המזכירה את הכחשת השואה

קיבוץ בארי. התיעוד לא מעניין אותם [צילום: עומר פיכמן, פלאש 90]
+ליברמן: מדינת ישראל זקוקה כרגע לאחדות ובחירות זה מחלוקת
15:22 22/01/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בישיבת סיעת ישראל ביתנו:
"אפתח קודם כל בהצעת אי האמון שהגישו במפלגת העבודה, גם בפן העקרוני וגם בפן המעשי. ברמה העקרונית מדינת ישראל זקוקה כרגע לאחדות ובחירות זה מחלוקת. להיכנס כרגע ל-90 יום למלחמות היהודים, השמצות והאשמות הדדיות זה ממש לא הזמן.
לכן גם ברמה הפרקטית כשאני מסתכל איך בדיוק נעשה כרגע בחירות כשיש 200 אלף פליטים בארצם ומילואימניקים בעזה ובגבול הצפון. מה יביאו קלפי לח׳אן יונס? מי בדיוק יסע לשם לספור את הפתקים או לאסוף אותם? ואיך יצביעו אנשים במטולה, בקרית שמונה ובשדרות? גם כשאני לוקח בחשבון שגנץ ואייזנקוט עדיין חלק מהקואליציה עם כל המחנה הממלכתי, אז אין לזה היתכנות מעשית ולכן בחירות זה מהלך פוליטי וזה לא הזמן כרגע למהלכים פוליטיים ובטח שלא הזמן למלחמות היהודים".

+לפיד בהצעה לנתניהו: במקום מריבות בזמן מלחמה. בוא נסגור תאריך לבחירות
14:38 22/01/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "במקום מריבות בזמן מלחמה. במקום כל הפוליטיקה, יש לי הצעה לבנימין נתניהו: בוא נשב, אתה ואני, ראש הממשלה וראש האופוזיציה, ונסגור תאריך לבחירות.
הרי בסוף זה יקרה במילא. או באי-אמון קונסטרוקטיבי, או שיהיה רוב לפיזור הכנסת. ייקח עוד חןדש, עוד חודשיים. בסוף זה יגיע. יש מספיק אנשים בקואליציה שלך שלא יכולים לשאת את זה יותר.
ישראל צריכה שינוי, אבל אפשר לעשות אותו בלי לקרוע את העם. הגיע הזמן שההנהגה תתן דוגמא שאפשר לעשות את זה אחרת. בהחלטה משותפת של שני חלקי הבית".

+כשנתניהו ביקר בבארי
14:27 22/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

"צריך היה לראות כיצד התנהג בעצרת, כדי להבין שהוא ניחן בסגולות הנדרשות ממנהיג בעידן הפוסט. הוא הביא עימו את שרה, יודע בוודאות שכאן איש לא יצווח 'היידה שרה', הסתחבק עם הקיבוצניקים, הכריז שכאן הוא מסיר את הז'קט"

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+נתניהו: אין הצעה אמיתית של חמאס, יש יוזמה שלנו
14:22 22/01/24  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים.
"בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס - זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם. לעומת זה יש יוזמה שלנו, ולא אפרט", אמר רה"מ.

+גלנט: מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון
14:19 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר הביחטחון אמר את הדברים בפגישתו עם שר ההגנה הצרפתי המבקר בישרטאל  ▪  השר גלנט הדגיש: גם אם חיזבאללה יחדול את האש באופן חד-צדדי, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם בביטחון

[צילום: שחר יורמן]
[צילום: שחר יורמן ]
+דו"צ: מחאת אנשי המילואים - בניגוד לפקודות, האירוע מתוחקר
14:01 22/01/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל התייחס (יום ב') לתיעוד שהופץ בשעות האחרונות ובו נראים משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים: "המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה״ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר".

+לפיד נטע עץ זית בגבול רצועת עזה: "אנחנו פה לתמיד"
13:46 22/01/24  |  מירב ארד

ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני וראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נטעו עץ זית לציון ט"ו בשבט באנדרטה לזכר נופלי החטיבה הדרומית בקיבוץ כיסופים. "פלוגה מגדוד 51 מחטיבת גולני ניהלה בקיבוץ כיסופים קרב הירואי שהציל חיים של אזרחים רבים. נטיעת העץ היא סמל לכך שאנחנו פה לתמיד, לעדי עד", כתב לפיד ברשת X.

+דיכטר: בצפון מתנהלת מלחמת התשה שחזבאללה פתחו, הם יוצאים חבולים
13:35 22/01/24  |  מירב ארד

השר אבי דיכטר בראיון לגל"צ: "בצפון מתנהלת מלחמת התשה שחזבאללה פתחו, הם יוצאים חבולים מאוד, עם אבדות ופצועים רבים ואפשר להבין את התסכול שלהם. האם ניקח צעד אחד גבוה יותר? זאת החלטה ישראלית, אבל כדאי להם להביט דרומה ולראות איך נראית העשייה של חמאס, ולהבין שזה יכול להיות גם אצלהם".

+משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת: "אתם לא תשבו כאן כשהם מתים שם"
13:02 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נכנסו לדיון בוועדת הכספים והחזיקו שלטים שעליהם נכתב: "אתם לא תשבו כאן כשהם מתים שם"  ▪  גפני: פדיון שבויים היא המצווה החשובה ביהדות. אדבר עם נתניהו"

מחאת משפחות החטאופים בכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
+התקדמות בלחימה בח'אן יונס: פשיטות בקסבה ותקיפת מאות מטרות
12:13 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב של חטיבת כפיר פועל לראשונה בחאן יונס  ▪  במהלך הלחימה הכוחות חיסלו עשרות של מחבלים, פשטו על עשרות תשתיות טרור והשתלטו על מפקדות של ארגון הטרור חמאס

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+15 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים
11:44 22/01/24  |  מירב ארד

במהלך הלילה לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בכפרים מיתלון ונזלת עיסא שבחטיבת מנשה, עצרו הכוחות שמונה מבוקשים והשמידו מטעני נפץ שאותרו במרחב. כמו כן, בביתוניא שבחטיבת בנימין ובמרח רבח שבחטיבת עציון הוחרמו כספי טרור רבים.

+זריחה עצובה
11:39 22/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

רגע לאחר ההפצצה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-107
11:24 22/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הלילה פרסמו 130 קציני מילואים שלחמו ברצועת עזה מכתב לקבינט ולפיקוד צה"ל והזהירו כי היעדר הכרעה ממשלתית מסכן את הישגיהם בשדה הקרב

נתניהו. רמת מתח מסויימת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ימי ה-עכשיו
10:15 22/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

האובססיביים הפונדמנטליסטים ההזויים מאשימים את ראש הממשלה בשימוש במלחמה במטרה לשמר את שרידותו הפוליטית, האשמה שפירושה עלילת דם כאילו חלילה ראש הממשלה מספסר בדם חיילנו

עכשיו הזמן למלחמה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לפטר את חברי המטכ"ל שלא הפיקו לקחים מ-7 באוקטובר
10:07 22/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

ראיון עומק שבעה-עשר עם האלוף בדימוס יצחק בריק הטוען: יש לפטר את חברי המטכ"ל שלא הפיקו לקחים מ-7 באוקטובר ומתכננים לעתיד צבא לא רלוונטי המבוסס כבעבר על מטוסים יקרים

[צילום: דובר צה"ל]
+פעילות 'יפתח' ברצועה: חיסול חוליות חמושות וזיהוי מוצלח של מארבים
09:55 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מספר מחבלים ניסו לארוב ללוחמים במרחב ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל-האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים

[צילום: דובר צה"ל]
+עלייה של 3.76% בחודש בתגמולים לנכי צה"ל
09:14 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העידכון כולל הגדלה של גובה התשלומים לכלל נכי צה״ל, עלייה של עד מאות שקלים בכל חודש, תשלום רטרואקטיבי לזכאים מחודש יולי 2023 וכן מענק לפצועי חרבות ברזל מתחילת המלחמה באוקטובר 2023 ועד היום

[צילום: מאיה מנחמי פלקוב]
+השר טרופר על עסקת החטופים: לחץ צבאי הוא חשוב, אבל צריך גם לחץ מדיני והומניטרי
08:15 22/01/24  |  מירב ארד

השר חילי טרופר ברא5יון לכאן רשת ב' על העסקה להחזרת החטופים: "אין דבר אחד שיחזיר את החטופים הביתה. לחץ צבאי הוא חשוב, אבל צריך גם לחץ מדיני והומניטרי. אנחנו לא חושבים שאפשר לסיים כשחמאס בשלטון, בעניין הזה יש הסכמה מלאה - אלא שלפעמים אנחנו רואים אחרת את הדרך לשם"

+ממשל ביידן מתכנן מתקפה צבאית נרחבת על החות'ים
08:01 22/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עשרה ימים של מתקפות נקודתיות לא הצליחו להפסיק את ההתקפות על השיט בים סוף, אם כי הן נחלשו  ▪  כמה מפקידי הממשל חוששים מטרפוד הסיכויים לשלום בתימן וגרירת ארה"ב לעימות נוסף במזרח התיכון

ספינה הודית שתקפו החות'ים בשבוע שעבר [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזהרו ממסות שקר ורמיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איזה תירוצים לא תמציא כדי
הירונימוס  |  22/01/24 14:04
2
מאבק במסגרת החוק תמיד לגיטימי
רפי לאופרט  |  24/01/24 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
עשרה ימים של מתקפות נקודתיות לא הצליחו להפסיק את ההתקפות על השיט בים סוף, אם כי הן נחלשו    כמה מפקידי הממשל חוששים מטרפוד הסיכויים לשלום בתימן וגרירת ארה"ב לעימות נוסף במזרח התיכון
עידן יוסף
חטיבת יפתח ביצעה מבצע סיכול טרור מוצלח ביותר באזור 'אל מועאזי', שבמהלכו נוטרל מספר רב של תשתיות טרור של חמאס ליד מבנים אזרחיים    המבצע כלל חיסול חוליית מחבלים ששיגרה טיל RPG לעבר טנק, ולחיסול של יותר מ-30 מחבלים
עידן יוסף
לאחר קרבות עם מחבלים בעומק האדמה, כוחות צה"ל השמידו את המנהרה בח'אן יונס שבה הוחזקו חטופים    הערב: תקיפות נרחבות של צה"ל במרחב ח'אן יונס
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי הסכמה ישראלית לתנאי הכניעה של החמאס תביא לכך שהלוחמים נפלו לשווא ותגרום לפגיעה אנושה בביטחון ישראל    לדבריו, רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל החטופים    אמר הוא מתמודד מול לחצים בינלאומיים ופנימיים כבירים בעניין השליטה הביטחונית ביש"ע
עידן יוסף
הרב הראשי לצה"ל קבע כי מפקד הטנק נפל במתקפת הפתע של החמאס וגופתו נחטפה לרצועה    בכך עלה מספר החללים מתחילת המלחמה ל-533. מתחילת המלחמה נפצעו כ-2,660 חיילים, מהם 405 באורח קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il