X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חסון-זכריה. "למה לצערו של אדוני?"
שיפוט מהיר / דפנה חסון-זכריה
"גבירתי לא תשתמש במילה הזאת"
בתיק המתנהל בפני השופטת דפנה חסון-זכריה, שני הצדדים רוצים לייתר את שלב ההוכחות - והיא מנתבת אותם בכיוון זה בצורה חכמה הממקדת אותם בסוגיות העיקריות

השופטת: דפנה חסון-זכריה, בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב
המועד: יום שני, 8.1.2024, שעה 10:00
הנושא: דיון מקדמי - סכסוכי עבודה
"שוחחתם ביניכם?", מתעניינת השופטת דפנה חסון-זכריה. התשובה שלילית, והיא מסבירה מדוע כדאי שיעשו זאת: "כי יש כאן גם תחשיבים בכתב ההגנה. אדוני [בא-כוח התובע] ראה? תכף נעשה את הכל מסודר". כאשר עורך הדין מעיר ש"אני לצערי גם חשב שכר", חסון-זכריה מחייכת: "למה לצערו של אדוני?"
"אנחנו עוד לא בפרוטוקול, אולי את זה אדוני רוצה לפרוטוקול. את זה ברשות אדוני לפרוטוקול", היא ממשיכה. חסון-זכריה מעיינת במסמכים, מתייחסת לנתונים ומרגיעה את בא-כוח הנתבעת: "כל עוד הוא [בא-כוח התובע] שומר על כללי הטיעון, נאפשר לו לטעון. לא נצא מהאולם בלי שנאפשר לאדוני לטעון. תכף נדבר על כל הרכיבים באופן הזה", היא פונה לבא-כוח התובע, "רק בעניין הזה נשמע את חברו".
כעת הפנייה היא לבאת כוחו של הנתבע, הנשמע תוקפני למדי וחסון-זכריה מבקשת להרגיע אותו: "ברגע שניכו חלק עובד ולא העבירו, אז על-פי הפסיקה זו עילה להרמת מסך. בכתב התביעה יש טענות כאלה. מה הוא אחר כך יוכיח או לא יוכיח, זו שאלה אחרת. זה לא מצב של סילוק על הסף, כי ככל שיוכיח את תביעתו - ייתכן שיש עילה להרמת מסך.
"אדוני מסכים שבקופת התגמולים, חלק עובד וחלק מעסיק, היה צריך להיות סכום יותר גבוה. יכולה להיות שם איזו בעיה של שיוך הכספים, צריך לבדוק את הדבר הזה. מה אדוני מבקש כרגע? אולי פשוט יהיה צו בהסכמה של בית הדין [למיטב-דש למסירת הנתונים]. תכף ננסח שיהיה צו, לקראת סוף הדיון אני אתן החלטה.
"בואו נדבר רגע בצורה מסודרת"
"בואו נדבר רגע בצורה מסודרת. עכשיו אני לרגע עוזבת את הפרוטוקול, את עיקרי הדברים נעלה, לא כל מילה. נעשה את זה כרונולוגית. תקופת העבודה מקובלת על הצדדים? זה חמישה ימים לכאן או לכאן. בשלב הראשון אנחנו מדברים על 15 חודשים. צו ההרחבה - אין מחלוקת [שהוא חל]. ראיתי שיש לכם תחשיבים, בזה פתחתי את הדיון. הייתה לו תאונת עבודה ויש ימי מחלה שעל זה ראיתי שיש מחלוקת.
"כל הסיפור של הפנסיה - אנחנו צריכים להוציא על זה את הצו. אנחנו צריכים לראות כמה יש בקרן הפנסיה ואז נראה אם יש פער. אין מחלוקת שהזכאות מהיום הראשון. אני חושבת שאין מה להמשיך להתדיין בנושא הזה, כי בסוף הדיון אני אתן צו". הצדדים מתווכחים וחסון-זכריה חותכת: "רבותי, אני באמת חושבת שבשלב הזה אין טעם להמשיך להתדיין, כי שני הצדדים הסכימו שיינתן צו".
זה לא כל כך עובד, וחסון-זכריה מתערבת שוב: "רגע, רבותי, בואו נשמור על תרבות דיון. ברגע שיש הסכמה שהזכות היא מהיום הראשון, אז אין מחלוקת. תכף נדבר על השכר הקובע. ההפרשים ביניכם לא דרמטיים ממילא. אלה לא פערים שאמורים לשנות את הערכים בצורה דרמטית". בא-כוח הנתבעת טוען לגבי השכר וחסון-זכריה מחדדת: "בדקתם חודש-חודש או עשיתם ממוצע? איך בדקתם? יש פה תלושים על סכומים גבוהים יותר".
חסון-זכריה פונה לבא-כוח התובע: "גם אדוני עשה שכר ממוצע? אדוני רוצה להתייחס רגע בצורה מסודרת? חבל על הזמן בעניין הזה". ולבא-כוח הנתבעת: "גם אני רואה תלושים עם סכומים גבוהים יותר. זה דבר שצריך לבדוק אותו. אני כמובן לא אשב עכשיו ואבדוק 15 תלושים. לעשות ממוצע זה לא לוקח יותר מעשר דקות. אולי אחר כך נעשה הפסקה ותבדקו. כרגע לצורכי פשרה ניקח 10,000 שקל [לחודש], מקובל עליכם?" חסון-זכריה מחשבת: "חלק המעסיק צריך להיות 9,560 [שקל] וחלק העובד בערך 9,000 [שקל]. שני הרכיבים צריכים להיות 19-18 אלף שקל. לפי הדוח של התובע יש פחות, אז או שתשלימו או שתסדרו את השיוך. אחרי שניתן את הצו נהיה יותר חכמים.
"יש לכם מחלוקת לגבי נסיבות סיום העבודה. יש לנו 10,000 כפול 15 כפול 8.3 [אחוזים] - בערך 12,500 שקל. לכאורה יש פה 3,000 ומשהו, אז נסיבות סיום העבודה בשלב זה פחות רלוונטי. קרן השתלמות - אני כותבת לעצמי 3,000. את הרכיב של אובדן הכושר אני שמה רגע בצד, ברשותכם, כי זה יותר מורכב וצריך לדעת מתי הפרישו, ואת זה נדע אחרי הצו. בדמי ההבראה - ההפרש זניח. אם אין הודעה לעובד, [אזי] בפסק דין מנומק - בהחלט ייתכן שייפסקו לעובדים פיצויים. את זה לצורכי פשרה אני בדרך כלל שמה בצד, כי זה לא קוגנטי [זכות מוחלטת של העובד]. כך גם לגבי ההודעה המוקדמת".
"גבירתי לא תשתמש במילה הזאת"
התובע עצמו מבקש לדבר, וחסון-זכריה מבטיחה: "בא-כוח הנתבעת יסיים ואני אשמע את הצדדים". כאשר התובע מדבר, חסון-זכריה מבקשת: "רק טיפה יותר לאט, כי אנחנו רושמים. נשמע רגע את בעלי הדין ואחר כך את עורכי הדין. נשמע את הנתבעת". זו משתמשת במילה "שקר" וחסון-זכריה פונה אליה: "גבירתי לא תשתמש במילה הזאת". ולשני הצדדים: "בואו נשתדל לשמור על סדר. כשהיא מדברת - רק היא. אם אדוני [התובע] ירצה להגיד משהו, נאפשר לו".
הצדדים ממשיכים להתווכח על יום העבודה האחרון וחסון-זכריה מתערבת: "הבנתי את המחלוקת. אנחנו בדיון מוקדם, אני רוצה לראות איך אנחנו מתקדמים. בהנחה שהייתם מצליחים להגיע להסכם פשרה, כי הפערים לא משמעותיים, כמובן כפוף לקבלת הצו [לקרן הפנסיה], גם בהתחשב בנסיבות סיום העבודה - אם תהיה פשרה, מקובל על התובע שמי שישלם יהיה נתבע 1 והתביעה נגד נתבעים 3-2 תידחה ללא הוצאות?" - כן.
חסון-זכריה מסכמת את נקודות המחלוקת: "כמה צריך להיות בפנסיה, כמה צריך להיות בפיצויים, קרן השתלמות הסכמנו, הניכויים הסכמנו, הבראה וימי חופשה ותוספת ותק יש הסכמה. לגבי הנושא של ההודעה המוקדמת וההודעה לעובד - אני מציע שתקזזו אותם זה כנגד זה, או שתשאירו לשיקול דעת בית הדין. 10,000 שקל מכאן ו-3,000 שקל מכאן, זה פער לא גדול.
"לגבי הצו - אתם רוצים לבוא לפה או שתבואו בדברים? אני אתן את הצו וננסח אותו ביחד. מנסיונכם, כמה זמן עד שמקבלים את הצו?" - לכל היותר 30 יום. "וכמה זמן תצטרכו לדבר?" - שבוע. "תודיעו לי תוך 45 יום אם הגעתם להסכמות, כולל האפשרות להותיר לשיקול דעת. אם לא, אני אקבע לכם עוד קדם, כי חבל לי שניפגש בעוד שנה להוכחות".
שני הצדדים שותפים לרצון שלא להיגרר לשלב ההוכחות וחסון-זכריה מבקשת: "תכתיבו לי נוסח מוסכם [של הצו] ואני אכתוב לעצמי לקבוע מועד לדין קרוב. מי רוצה לנסח?" - בא-כוח התובע. "מקובל על אדוני [בא-כוח הנתבע] הנוסח הזה?" חסון-זכריה מציינת שהצדדים יודיעו לה עד 20 בפברואר האם הגיעו להסכמות; "אני מקווה שזה לא יוצא שבת, תכף נבדוק". היא מחזירה לבא-כוח התובע את המסמך של מיטב-דש שהראה בתחילת הדיון ואשר לא הוצג: "הוא לא בתיק ובוודאי לא אזכור עד הדיון".
השורה התחתונה:
חסון-זכריה פעלה בחוכמה רבה, כאשר אפשרה לשני הצדדים להוציא קיטור למרות שידעה שאין ביניהם מחלוקות של ממש - כפי שהראתה בשלב בו עברה איתם סעיף-סעיף. את המחלוקת העיקרית לגבי דמי הפנסיה היא למעשה פתרה בדמות הצו לקרן, וכך השיגה במלואה את מטרתו המרכזית של הדיון המקדמי: לייתר את דיוני ההוכחות.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גבירתי לא תשתמש במילה הזאת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פינת הליקוק של איתמר לוין
עמי לבנת  |  13/02/24 13:25
2
כל הכבוד
עו״ד  |  17/02/24 22:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
הדיון המקדמי בסכסוכי עבודה נועד לנסות להביא להסכמות או לפחות לתחם את המחלוקות ולצמצם אותן. השופטת אסנת רובוביץ-ברכש עושה זאת בצורה מושלמת
איתמר לוין
שעה באולמו של השופט רונן אילן מדגימה היטב את התופעה הפסולה של ניהול מו"מ ברגע האחרון, תוך פגיעה ביכולתם של החייבים להבין ולהסכים מרצונם החופשי    אילן עצמו מנהל את הדיונים בשילוב של יעילות ואנושיות
איתמר לוין
השופט רון גולדשטיין אינו חותמת גומי להסדרי חדלות פרעון המובאים בפניו, והוא מביא בחשבון את כל העמדות ומצליח להוביל את הצדדים להסכמות
איתמר לוין
רוב שופטי חדלות הפרעון הולכים כברת דרך ארוכה לקראת החייבים וחושבים הרבה פחות על הנושים. אצל אבי שליו התמונה הפוכה, לפחות במקרה בו הוא מגיע למסקנה שאין הצדקה לוותר על מאות אלפי שקלים
איתמר לוין
מערערת קשישה שלמעשה מיוצגת בידי בעלה, זוכה לסבלנות ואנושיות מרשימות מצד הרשמת הילה שור. הכנה מצוינת לדיונים באה לידי ביטוי ביעילותם וביכולת להציף בפני הצדדים בצורה מדויקת את סיכוייהם
רשימות נוספות
"קדימה, איך אנחנו מסדרים את זה?"  /  איתמר לוין
"פעם אחת?! לא קלטתי את זה"  /  איתמר לוין
"אני יכולה לראות בעיניים?"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il