X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחר לפני 79 שנים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-16
יום השואה ויום השנאה
התאריך הטעון שבחר בית הדין בהאג שאלות איומות שבות וצצות אפילו לסינוואר מגיע סניגור סכנה קיומית תוצרת נתניהו האם ניפטר מן המטורללים בכנסת נבואה אקטואלית של ישעיהו

האג פינת אושוויץ
בשפל הכי נמוך יש עדיין לאן לרדת [צילום: פטריק פוסט, AP]

אולי נתקלתם באמירה שהנאצים החלו את האקציה הסופית בגטו ורשה ב-19 באפריל 1943 משום שהיה זה ערב יום הולדתו של אדולף היטלר (20 באפריל), והיינריך הימלר רצה להעניק לו כמתנה את חיסול הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. האמירה הזאת לא נכונה, משום שהתוכנית הגרמנית המקורית הייתה שחיסול שרידי הגטו יימשך שלושה ימים; הם כמובן לא צפו את המרד שפרץ באותו יום.
המועד נבחר, עד כמה שהדבר יישמע בלתי יאמן, לא לפי הלוח הנוצרי אלא לפי הלוח העברי. היה זה ערב פסח תש"ג, והנאצים ביצעו בצורה שיטתית מאות פעולות נגד היהודים דווקא במועדים ובשבתות – כחלק מן האכזריות-לשמה הצינית בה פעלו. שתי דוגמאות אחרות מגטו ורשה: ההודעה על הקמתו פורסמה ביום הכיפורים תש"א, והגירוש הגדול ממנו החל בתשעה באב תש"ב.
נזכרתי בזה בשל המועד בו מפרסם בית הדין הבינלאומי בהאג את החלטתו בתביעת הכזב של דרום אפריקה נגד ישראל: 26 בינואר, ערב יום השואה הבינלאומי (27 בינואר) החל בתאריך בו שחרר הצבא האדום את מחנה אושוויץ. אני לא יודע האם זה בכוונה, אבל זה לכל הפחות צירוף מקרים המלמד על השפל אליו מגיעה שנאת ישראל – שנאת עם ישראל ומדינת ישראל. העם שהיה הקורבן לרצח העם המזוויע ביותר בהיסטוריה, המדינה שקמה – פשוטו כמשמעו – מתוך האפר של קורבנות ההשמדה שיצרה את המושג "רצח עם", הם שצריכים להתגונן מפני ההאשמה בביצוע רצח עם, בעודם נאבקים מול אויב שנשבע לבצע בהם רצח עם והחל לממש את מזימתו.
דיברו הרבה ובצדק על כך שדרום אפריקה היא זרוע ישירה של חמאס. מבחינת הציניות שלה, היא יורשת ראויה מאוד של הנאצים. וזה עוד יותר אבסורדי כאשר זוכרים, שהגזענות הנאצית כוונה גם נגד השחורים. מתברר שאפילו בעולם בו ישראל היא היעד המרכזי של מועצת האו"ם לזכויות אדם (בה חברות סין וטורקיה), יש לאן לרדת.

שאלות מן התופת
גטו לודז'. התחבטויות חסרות תקדים [צילום: בונדסארכיב]

לפני למעלה משני עשורים חקרתי שאלות הלכתיות הנוגעות לשואה, ואשר הועלו במהלכה ואחריה. כמה מן הקשות ביותר שבהן עסקו בסוגיות של נפש תחת נפש, דם מול דם. חלוקת כרטיסי עבודה בידי היודנראט, מתוך ידיעה שמי שלא יקבל אותם צפוי לגירוש. החלפת שמות ברשימת המגורשים. פדיית בן יחיד העומד להיכנס לתא הגזים, כאשר ברור שהגרמנים יתפסו נער אחר. התנדבות של נער למות במקומו של חברו. מסירת רשימת שמות המציינת מי כשיר ומי אינו כשיר לעבודה. מסירת רבבות לגירוש מתוך מחשבה שכך יינצלו האחרים. ואלו רק דוגמאות בודדות.
לאורך השנים עסקו חוקרים רבים בהיבטים הדתיים, ההלכתיים והמוסריים של השואה. זהו מידע חשוב מאין כמותו הן על האירועים והן על העמידה הרוחנית המופלאה של יהודים בכל רחבי אירופה. אבל אני יכול להעיד לפחות על עצמי, שלא חשבתי לרגע שמדובר בשאלות העלולות לשוב ולעלות – ודאי לא בישראל, חוף המבטחים של העם היהודי. במילים אחרות: בזמן השואה השאלות הללו, ברובן, היו חסרות תקדים; לא ניתן היה להעלות על הדעת שהתשובות להן יהפכו לתקדימים מעשיים.
אבל הנה אנחנו שוב מתמודדים איתן, בלב-ליבה של מלחמת חרבות ברזל. האם לשחרר את החטופים בכל מחיר, כולל כזה שיסכן את חייהם של ישראלים רבים בעתיד? האם לבלום את המאמץ המלחמתי נגד הנאצים של ימינו? האם להוציא לחופשי רבי-מרצחים? האם להעניק לחמאס זריקת עידוד ומנוף תעמולתי? האם לעודד חטיפה עתידית של אזרחים? האם מותר להשאיר חטוף אחד עוד רגע אחד בגיהנום העזתי? האם לחסל את יחיא סינוואר גם אם הוא הקיף את עצמו בחטופים?
עצם העובדה שהשאלות שעלו לפני 85 שנה בקובנה, אושוויץ, לודז', לבוב, קונין וטורק – עולות כעת בירושלים ובתל אביב, היא עוד עדות לכישלון הבלתי-נתפס של ישראל כמדינה. דובר רבות על מחזות השואה אשר התחוללו בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. צודק מי שאומר שההבדל הגדול היה ב-8 באוקטובר, כאשר עברנו למתקפה. ובכל זאת, עמוק בתוך המלחמה – אנחנו שוב במחוזות דמויי שואה.

פרקליט השטן
לפושעים האיומים ביותר בהיסטוריה היו סניגורים

כאשר אדולף אייכמן הועמד לדין בישראל, התעוררו לראשונה שאלות משפטיות ומעשיות רבות. אחת מהן הייתה מי יגן עליו. שימו לב: לא האם יהיה לו סניגור, אלא מי יהיה הסניגור. ידיעות אחרונות ערך משאל בזק בין עורכי דין בתל אביב – מספרת פרופ' חנה יבלונקה, מחברת המחקר החשוב ביותר על משפט אייכמן. הקו הרווח ביותר ביניהם ציטט במינוי סניגור זר ובכך שיש לעשות זאת מהר ככל האפשר. צמרת משרד המשפטים סברה כך כבר בשלב מוקדם ביותר של הטיפול בתיק. המוסד הופקד על בדיקת המועמדים ואף חצה את הגבולות עד כדי מעקב אחרי הסניגור המיועד, רוברט סרבציוס, ובדיקת קו ההגנה הצפוי. כדי לאפשר את הייצוג בידי סרבציוס, הוכנס תיקון לחוק וישראל אף כיסתה את רוב שכרו.
חלאות אדם גדולות עוד יותר מאשר אייכמן זכו אף הן להגנה משפטית, החל ממשפטי נירנברג. לא היה שם נאשם אחד – כולל הרמן גרינג, הנס פרנק וארנסט קלטנברונר – ללא סניגור. היו סניגורים אפילו לס"ס ולגסטפו. כי כך עובדת מערכת משפט הכפופה לחוק, לשלטון החוק ולשוויון בפני החוק. כי זהו אחד ההבדלים הבולטים ביותר והחשובים ביותר בין בני אנוש לבין בכורי שטן. כי זה מה שמבחין בין גרמניה הנאצית ורוסיה הסטאליניסטית לבין מדינות דמוקרטיות. כי יש נורמות החלות עלינו בגלל שמדובר בנו, ושאינן משתנות כאשר מולנו ניצבות מפלצות.
יחיא סינוואר הוא רוצח מתועב שדינו מיתה. אבל אפילו הוא אינו מתקרב לאייכמן, ודאי שלא לגרינג. קל וחומר – חיות הנוח'בה שבידינו. אם וכאשר יועמדו לדין, הדבר חייב להיעשות בצורה התקינה ביותר – כולל עם ייצוג משפטי נאות, גם אם זה אומר להביא עורכי דין מחו"ל ואפילו לשלם להם. קודם כל, כדי שלא נהפוך אותם לקדושים מעונים וכדי שלא לתת עוד תחמושת לשונאינו בעולם. ושנית, משום שזה מה שנכון לעשות בתור יהודים, ישראלים, בני אדם – בשבילנו, לא בשבילם.

ראו מה קורה בסנאט
סכנה לתמיכה החיונית לקיומה של ישראל [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

בסוף השבוע שעבר תמכו 18 סנאטורים דמוקרטים בהצעה להטיל תנאים ואולי אף מגבלות על הסיוע הביטחוני של ארה"ב לישראל לצורכי המלחמה. ההצעה הזאת לא תעבור, אבל עצם היקף התמיכה בה – שליש מן הסיעה השלטת בסנאט – חייבת לעורר דאגה עמוקה. במיוחד לנוכח העובדה שהיא אינה באה בחלל ריק, אלא מהווה המשך והסלמה של שחיקת התמיכה הדו-מפלגתית בישראל. הדבר בולט במיוחד במפלגה הדמוקרטית, למרות ש-80% מיהודי ארה"ב תומכים בה, ואשר בכלל הולכת שמאלה במובנים רבים.
איננו יכולים לפטור את עצמנו באמירה "אין מה לעשות, זה עסק אמריקני". להיות שמאלני איננו אומר אוטומטית להיות אנטי-ישראלי, ויש הרבה דוגמאות לאנשי שמאל שהם ידידי ישראל מובהקים. אם כבר, אז הסכנות הגדולות לישראל (כולל בביתנו פנימה) באות בעיקר מן הימין הקיצוני. לכן, יש משמעות רבה גם למה שאנחנו אומרים ועושים.
הקונגרס האמריקני מהווה מזה עשרות שנים משענת איתנה לישראל, גם ובמיוחד כאשר הנשיא פחות אוהד. זהו אולי הנושא המשמעותי היחיד בו יש הסכמה נרחבת בין הדמוקרטים לרפובליקנים ואשר בו עוברות בשני הבתים החלטות ברוב של 90%. במערכת האיזונים והבלמים שבבסיס המשטר האמריקני, לתמיכה הזאת יש חשיבות עצומה, במיוחד לנוכח העובדה שהקונגרס הוא המאשר את התקציב.
בנימין נתניהו מעולם לא הסתיר שהוא מעדיף את הרפובליקנים על פני הדמוקרטים, את דונלד טראמפ על פני ברק אובמה; כל ההערכות הן שאפילו כיום, הוא ישמח לראות בבית הלבן את טראמפ ולא את ג'ו ביידן. השחיקה הנוכחית בתמיכה נובעת כל-כולה מהמדיניות שהוא מוביל במלחמה, ובמיוחד מן הפגיעה באזרחים ברצועה ומהעדר אופק מדיני ליום שאחרי. בנושא הראשון, נתניהו וקבינט המלחמה בהחלט מטפלים כראוי, כולל הסיוע ההומניטרי שאמנם הופך לנו את הבטן – אבל בלעדיו מצבנו הדיפלומטי והמשפטי (וממילא הביטחוני) היה גרוע בהרבה.
הבעיה היא שנתניהו, השבוי בידי איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ, אינו מוכן לזוז מילימטר בתחום המדיני. שיהיה ברור: מדינה פלשתינית תסכן את קיומה של ישראל מהיום הראשון, ולא משנה אלו מגבלות יוטלו עליה. יש סבירות גבוהה שהיא תהפוך לבסיס של אירן/חמאס, ואז מה שראינו בעוטף עזה עלול להתחולל בירושלים ובתל אביב. אבל אין זה אומר שניתן להסתפק רק בתשובות שליליות לכל יוזמה, לנפנף את הממשל ולנהל מלחמה בלי תוכנית יציאה מדינית.
בשנותיו של נתניהו כבר קיבלנו את אירן הכמעט-גרעינית, את חמאס על זוועותיו, את חיזבאללה על איומיו, את שלוחיה של טהרן מתימן ועד עירק. סרבנותו ועיקשותו – הנובעות משיקולים אישיים לגמרי – עלולים להציב אותנו בפני סכנה קיומית: מדינה פלשתינית שתיכפה עלינו, או אובדן התמיכה האמריקנית, או שניהם. אם האיש אינו מבין זאת או אינו מסוגל לפעול כדי למנוע זאת – עליו ללכת, עכשיו.

מאיפה צצים המטורללים
בר. ספג השתלחות נטולת רסן [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

יש לי כלל: אני לא מצטט את השרים וחברי הכנסת ההזויים והמסוכנים, כי זה בדיוק מה שהם רוצים – פרסומת חינם. הערתי בעבר, שאמצעי תקשורת הנותנים להם במה יזומה רק משיקולי רייטינג, פועלים בצורה חסרת אחריות ומהווים כלי לפגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה. אני לא מתכוון לחרוג מהכלל שלי גם כעת, למרות שדומני שכולכם תבינו במי מדובר כאשר אציין שחברת כנסת מסוימת שברה השבוע שיאים של טרלול: גם הדהדה תיאוריות קונספירציה מטורפות, גם חשפה את שמו של עובד בשב"כ וגם השתלחה ללא כל רסן בשירות ובעומד בראשו, רונן בר, כאשר הלה הוקיע את מעשיה.
השאלה היא, איך בכלל המטורללים הללו מגיעים לכנסת. יש לזה שתי תשובות. האחת: בעידן הרשתות החברתיות השטחי בו אנו חיים, יותר צעקות ויותר הזיות פירושם יותר חשיפה – ויותר סיכוי לקבל קולות של בוחרים. השנייה: בליכוד יש חשיבות עליונה למידת הנאמנות לבנימין נתניהו, וזוהי התכונה היחידה שבזכותה (או בגללה) חלק מאותם מטורללים הפכו לחברי כנסת. זוהי אחת מן הנקודות הרבות – והמאוד לא-מחמיאות – בהן הליכוד ונתניהו דומים לרפובליקנים ולטראמפ.
הלוואי ואפשר היה לחייב מועמדים לתפקידים ציבוריים לעבור בדיקת כשירות נפשית, או לכל הפחות – לחייב נבחרי ציבור לעבור בדיקה כזאת. יש סיכוי שחלקם לא היו עוברים את הסף, או שהיינו יכולים להיפטר מהם בדיעבד. זה כמובן בלתי אפשרי ואין לזה אח ורע בשום מקום בעולם, אז כל מה שנותר לנו הוא איכשהו לקוות שאולי-אולי, במסגרת הלקחים העמוקים שתפיק החברה הישראלית מ-7 באוקטובר, נדע לסנן הרבה יותר טוב את נבחרינו ומנהיגינו.

ישעיהו, פרק נ"ו
תוכחה נוקבת למנהיגים [ציור: מיכלאנג'לו]

קצת באיחור, קטע מפרקי היום בתנ"ך של השבוע שעבר, על-פי הפירוש של מהדורת קורן בראשותו של הרב עדין שטיינזלץ ז"ל, אשר התפרסמה לפני שמונה שנים. סוף פרק נ"ו בספר ישעיהו, "נבואת תוכחה שרִקְעָהּ אינו ברור לגמרי" וש"אנו, הקוראים בנבואה ממרחק של זמן ומקום, יכולים רק לשער על מה באה תוכחתו המסוימת של הנביא", כדברי צוות המפרשים. לא הוספתי אף מילה. באותיות המודגשות – דברי הנביא; הביאור בא בצמוד אליהן.
  • הנביא מדמה את העם לעדר צאן ששמירתו נסתלקה. כל חַיְתוֹ, חיות, שָֹדי, השדה, אֵתָיוּ, בואו לאכול את פגריהם, כל חיתו החיות אשר ביער. העדר איננו מוגן יותר מפני חיות הטרף. כי צופיו, המנהיגים הפוליטיים הגדולים שאמורים לצפות את העתיד - עיוורים כולם, לא ידעו דבר. יתרה מזו, כולם כלבים אילמים שלא יוכלו לנבוח. הצופים שהיו אמורים לשמש ככלבי שמירה, גם כאשר הם רואים סכנה קרבה, אין בכוחם להזהיר - הוזים שוכבים, אוהבי לנוּם. מנהיגי העם מדומים לכלבים מנומנמים נחים וחולמים. גם אם אינם אילמים, הם עייפים ומעורפלים מכדי להתריע מפני התקרבותו של זר ולהרתיעו.
    והכלבים הללו עזי נפש, אבל עזותם אינה מתבטאת בלחימתם כנגד אויבים אלא בתאוותנותם - לא ידעו שָֹבְעָה, ככלבים שאינם מבויתים החוטפים הכל לעצמם ולעולם אינם באים על סיפוקם. והמה - אותם כלבים אינם אלא משל לרועים, למנהיגים שלא ידעו להבין דבר. כולם לדרכם פנו. מנהיגי העם אינם מבחינים בשינויים המתרחשים לנגד עיניהם, ושותקים בשעה שבה צריך לדבר ולהוכיח, מפני שהם אנשים קטנים העסוקים בעסקיהם הפרטיים - איש איש פונה לבִצְעוֹ, לממונו מִקָצֵהוּ, ממרום מעמדו המרוחק, המנוכר לכלל.
    במצב זה אומרים אותם רועים זה לזה: אֵתָיוּ, בואו אקחה יין ונִסְבְּאָה, נשתכר משֵכָר. הם שבעי רצון, לאחר שבמשך כל היום חמסו וחטפו כפי יכולתם, הם יושבים לשתות לשכרה ומאחלים לעצמם: והיה כמו היום הזה יום מחר, אך מחר יהיה גדול יתר מאוד, אף טוב יותר.

תאריך:  26/01/2024   |   עודכן:  26/01/2024
+ברק מזכיר בדעת המיעוט את חוויותיו מן השואה
16:47 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מתאר באריכות את מעשי הזוועה של חמאס - שלא נזכרים בדעת הרוב - ומדגיש: "בית הדין אימץ אמצעים המזכירים את ההתחייבויות הקיימות של ישראל על פי אמנת רצח העם"

ברק. מהו באמת רצח עם [צילום: לע"מ]
+תיעוד מקבלת שבת שקיימו מפקדי צוות הקרב של חטיבה 55 בח'אן יונס
16:31 26/01/24  |  עידן יוסף

+לוחמי יחידת האיסוף 636 נלחמים ברצועת עזה
16:28 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוות שסורק עם רחפן סוגר מעגל עם כטב״ם ומבצע ירי על אחד המחבלים שנותק מהחוליה  ▪  לאחר שחוליית החמושים מתפצלת לשני מבנים, הצוות סוגר מעגל עם חיל-האוויר והמחבלים מחוסלים

חיסול מחבל מהאוויר [צילום: דובר צה''ל]
+חמאס פרסם סרטון שבו נראות שלוש חטופות ישראליות
16:21 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אות חיים מהחטופות: קרינה ארייב (19), דורון שטיינברכר (31) ודניאל גלבוע (19)  ▪  פרסום הסרטון - חלק מהטרור הפסיכולוגי מצד חמאס

דניאלה גלבוע, דורון שטיינברכר וקרינה ארייב
+מטה החטופים הצטרף לעצירת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה
16:19 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זהו היום השלישי שמפגינים ישראלים, בהם גם בני משפחות חטופים, מונעים בגופן את העברת הסיוע לחמאס  ▪  לקיבוץ רוחמה, על-מנת לתמוך במאבקן של משפחות החטופים ויחד איתם קיימו תפילה ונטעו עצים למען יקירהן

חסימה בכרם שלום [צילום: מטה המשפחות]
+נתניהו: נכונות בית הדין לדון בטענות - אות קלון שלא יימחה
15:23 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גורמים מדיניים: הישג משפטי גדול לצד נזק תדמיתי גדול; זה אולי הכי טוב שיכולנו לקבל; כל הדרישות הן דברים שישראל מחויבת להם ממילא והלחימה תימשך כרגיל

שופטי בית הדין הבינלאומי [צילום: פטריק פוסט, AP]
+שיגורים מלבנון לאזור החרמון נפלו בשטחים לא מאוכלסים
14:03 26/01/24  |  עידן יוסף

מספר שיגורים בוצעו לפני זמן קצר מלבנון לאזור החרמון, מספר נפילות בשטחים לא מאוכלסים.
מוקדם יותר הבוקר יורטה מטרה אווירית, ככל הנראה כטב״ם, מעל הים התיכון באזור ראש הנקרה. התרעה הופעלה הבוקר במושב מרגליות. חיל התותחנים ירה לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.
מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב תקף לפני זמן קצר מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב בינת ג׳בל. במרחב אלחיאם שבדרום לבנון, צה״ל תקף אמש (ה׳) מבנה צבאי נוסף של הארגון.

+ביידן קושר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר
13:45 26/01/24  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ביידן קשר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר: "אחרי ההתקפה הנוראית של חמאס, חזינו בעלייה של אנטישמיות מבחילה בארצנו ובמדינות אחרות, שהציפו צלקות כואבות של שנאה והשמדת עם נגד יהודים. זה לא מתקבל על הדעת".

+ביידן לחץ על נתניהו לצמצם את פעילות צה"ל ברצועה
12:37 26/01/24  |  עידן יוסף

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום שישי שעבר, לצמצם את פעולת צה"ל בעזה והדגיש כי הוא לא תומך במלחמה של שנה ברצועה (וואלה).
לשכת ראש הממשלה מגיבה לדיווח לפיו הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הבהיר לנתניהו כי לא יתמוך בישראל אם הלחימה בעזה תימשך עוד שנה ויותר. "ראש הממשלה נתניהו מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן והבהיר בשיחה עימו שישראל נחושה להמשיך במלחמה עד להשלמת כל יעדיה".

+רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה
12:35 26/01/24  |  עידן יוסף

רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה. נציגו של פוטין לענייני רוסיה: "למרות בקשתנו, הם הפסיקו לעדכן אותנו לפני. זה התחיל עוד לפני המלחמה בעזה".

+הותר לפרסום: חייל מילואים נפל בקרב בדרום הרצועה
12:14 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רס״ם (מיל׳) אלירן יגר נהרג כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים אתמול  ▪  לוחם ביחידת עוקץ נפצע שלשום באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה

רס"ם (במיל') אלירן יגר
+ארה"ב דורשת תשובות רשמיות מישראל על מקרי מוות של אזרחים בעזה
11:23 26/01/24  |  עידן יוסף

ארה"ב הקימה ערוץ קשר עם ישראל המתמקד בחששות ובחיפוש מידע על תקריות בעזה שבהן נהרגו או נפצעו אזרחים. יצירתו קרתה לאחר שבלינקן נפגש עם קבינט המלחמה מוקדם יותר החודש והביע דאגה לגבי מקרי מוות אזרחיים וציין שארה"ב זקוקה לתשובות רשמיות (רויטרס).

+גרמניה קוראת להפוגה הומניטרית בעזה
11:21 26/01/24  |  עידן יוסף

שינוי עמדות? בעוד עד היום הגרמנים סברו שהפסקת אש משחקת לידי חמאס, שרת החוץ של גרמניה מצייצת: "התושבים לא יכולים פשוט להיעלם באוויר. לכן לא מספיקה קריאה לעזוב את המקומות האלה. אבל מה שצריך לבסוף הוא קריאה הומניטרית להפוגה באש כדי שכל החטופים ישתחררו סוף-סוף".

+דיווח: נתניהו ביקש מנשיא קולומביה לסייע בשחרור החטופים
11:13 26/01/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו פנה לנשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, וביקש ממנו לסייע בשחרורם של החטופים הישראלים. בתקשורת הקולומביאנית פורסם כי במכתב ששלח ראש הממשלה לנשיא, הובהר כי בין החטופים השוהים בשבי בתוך רצועת עזה, ישנו בעל אזרחות קולומביאנית - אלקנה בוחבוט.
בתחילת המלחמה, התבטא הנשיא פטרו נגד התגובה הישראלית בעזה לטבח 7 באוקטובר בעוינות ואנטישמיות. ברשת X, פרסם פטרו כי מדינתו "לא תומכת ברצח עם והצהיר כי "אם נצטרך להשעות את היחסים - נשעה את היחסים".
הנשיא פטרו, בעברו לוחם מחתרת ובעל דעות שמאל קיצוני, תקף בחריפות את החלטת שר הביטחון, יואב גלנט, להטיל מצור על רצועת עזה ואמר: "זה מה שהנאצים עשו ליהודים. עמים דמוקרטיים לא יכולים לכונן מחדש את הפשיזם בפוליטיקה הבינלאומית. דברי השטנה האלו רק יביאו שואה".

+רמ"י דורשת מאונרא לשלם לה 17 מיליון שקל על מתחם לא חוקי
10:45 26/01/24  |  עידן יוסף

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת לפנות מתחם של אונרא בכפר עקב בצפון ירושלים בשטח של 80 דונם, שפועל ללא היתר על קרקע של מדינת ישראל, ולגבות למפרע דמי שימוש בסך כ-17 מיליון שקלים.

+אוסטין: חשיבות רבה להעברת הסיוע ההומניטרי ללא הפרעה
09:10 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רמז בשיחתו עם גלנט להפגנות של משפחות חטופים, המונעות את כניסת המשאיות במעבר כרם שלום  ▪  חיל-האוויר תקף עשרות מטרות בח'אן יונס

גלנט ואוסטין. דיברו גם על לבנון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בית הדין מורה לישראל להימנע מרצח עם; לא הורה להפסיק את הלחימה
07:38 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע ברוב של 15 שופטים מול שניים: ישראל חייבת להימנע מפעולות כגון הרג מכוון של אזרחים והריסת תשתיות חיוניות; על ישראל להגיש בתוך חודש דוח על פעולותיה ליישום פסק הדין  ▪  ברק הצטרף להחלטה לפיה יש להעניש את הקוראים לבצע פשעים של רצח עם  ▪  בית הדין אימץ במידה רבה את הנרטיב העובדתי של דרום אפריקה ולמעשה של חמאס

שידור ישיר מבית הדין הבינלאומי / סקיי ניוז
דונהיו היום בהקראת ההחלטה [צילום: פטריק פוסט, AP]
+סין לוחצת על אירן לרסן את מתקפות החות'ים בים סוף
06:53 26/01/24  |  עידן יוסף

על-פי ארבעה גורמים אירניים, סין לחצה על טהרן כי יחסי המסחר והכלכלה עם בייג'ין ייפגעו אם אירן לא תרסן את מתקפות החות'ים על ספינות בים סוף, שגרמו לעלייה חדה במחירי ההובלה הימית ושיבשו את נתיב הסחר המרכזי בין אסיה לאירופה (רויטרס).

+משלחת הרשות הפלשתינית תגיע היום להאג
06:44 26/01/24  |  עידן יוסף

משלחת מטעם הרשות הפלשתינית תגיע היום (ו') לבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג, כדי להשתתף בדיון שבו צפויה להימסר ההחלטה בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל סביב המלחמה בעזה. במשרד החוץ הפלשתיני הודיעו כי תיערך מסיבת עיתונאים משותפת של המשלחות הפלשתינית והדרום-אפריקנית עם סיום הליכי הקראת ההחלטה.

+מסמך של החמאס חושף כי כל הישראלים הם מטרה לגיטימית מבחינתם
06:42 26/01/24  |  עידן יוסף

צה"ל מצא בעזה מסמך של חמאס בו צויין כי החברה הישראלית כולה היא "חבורת מתנחלים ואין הבדל בין גברים, נשים, זקנים ולדים - כולם מטרות לגיטימיות לפגיעה" (כאן חדשות).

+משדה התעופה שהותקף בלבנון שוגרו מל"טים לעבר ישראל
06:40 26/01/24  |  עידן יוסף

תקיפת שדה התעופה האירני בלבנון: מהשדה שחיל-האוויר תקף אתמול בדרום לבנון שוגרו בימים האחרונים מל"טים מתאבדים לעבר ישראל (כאן חדשות).
בשעות הצהריים הותקף שדה התעופה האירני בלבנון הנמצא בקלעת ג'בור - מרחק של 20 ק"מ בלבד מהגבול עם ישראל. שדה התעופה נחשף לפני ארבעה חודשים בידי שר הביטחון יואב גלנט, כאשר דגלים אירנים תועדו מתנוססים על המסלולים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום השואה ויום השנאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לוין הוריד פרופיל במשפטי ביבי
ביביסט  |  26/01/24 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
לוחמי חטיבת הצנחנים איתרו בפשיטות עשרות כלי נשק מסוג קלשניקוב, רימוני רסס, מטעני הטלה של רחפן ופצצות מרגמה    חוסלה חוליית מחבלים שירתה לעבר כוח צבאי
אורי מילשטיין
שיחת עומק עם אבי דיסקין, פרופ' אמריטוס למדע המדינה, המזהיר: "אני לא ישן בלילות, כי הפילוג הפנימי מסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל. המלחמה המוסלמית נגדנו בנויה על התשה, והפילוג הפנימי עושה להם את העבודה"
איתמר לוין
מבהיר בעקבות בקשתו של רא"ל הלוי שלא לעסוק בביקורת בצה"ל בזמן המלחמה: בשלב זה מדובר רק באיסוף מסמכים וללא נגיעה לדרג הלוחם; אומר שיש חשיבות גם לתחקירים של צה"ל עצמו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: ויליאם ברנס ייפגש באירופה עם ראש המוסד, ראש הביון המצרי וראש ממשלת קטר    ברנס מקורב מאוד לביידן ומדובר כמעט בהתערבות אישית של הנשיא במשא-ומתן
עידן יוסף
קיימה תרגיל נרחב למלחמה נרחבת בצפון    מנכ"ל משרד הבריאות: "המערכת יודעת לטפל טוב במאות פצועים בו-זמנית ולהעניק להם מענה בזמן אמת"    בין מטרות התרגיל - הצפת פערים וסוגיות מורכבות כדי לאתגר את ההנחות הקיימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il