X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביידן עם מושל טקסס גרג אבוט [צילום: אנדרו הרניק/AP]
על מלחמת ביידן
מאז שביידן לקח שליטה הגיעו לארה"ב מעל 8 מיליון בני אדם בצורה לא חוקית רובם דרך גבול מקסיקו ממשל ביידן דורש מטקסס לאפשר לסוכני משמר הגבול גישה מלאה לנקודת מעבר בעיירת איגל פאס שנחסמת ע"י המשמר הלאומי של טקסס. מנגד מושלים של 25 מדינות באיחוד מצטרפים להחלטה של מושל טקסס להגן עצמאית על הגבול. ביידן יתקשה להמשיך לעמוד מנגד בעוד שתרחישים להתנגשות כוללים חלופות רעות שיכולות להתדרדר למלחמת אזרחים
קובי ברדה מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וגאואסטרטגיה, חממה לחקר דתות, אוניברסיטת חיפה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מוקדם יותר השבוע פסק ביהמ"ש העליון, ברוב של 5:4 כי על-פי החוקה, הסמכות לשמירת הגבולות מוטלת על המדינה הפדרלית ולא על-ידי המדינות עצמן וכי הנחת גדרות התיל שהונחו באופן עצמאי על-ידי מושל טקסס הרפובליקני אבוט יכולות להיות מוסרות ע"י כוחות פדרליים רלוונטיים.
הכל החל כאשר ממשל ביידן ביקש מבית המשפט העליון בארה"ב בתחילת חודש ינואר להתערב ולאפשר לו להסיר חלקים מגדר תייל של קונצרטינות באורך של כ-29 מייל לאורך הגבול הדרומי שהונחה ע"י מדינת טקסס לעצירת תנועת המהגרים.
בית המשפט העליון, שההרכב שלו הוא הרכב שמרני, הורה לאפשר לסוכני משמר הגבול (הפדרלים) של ארה"ב להסיר גדרות תיל שנפרסו ביוזמת האבטחה של מושל ממשלת טקסס גרג אבוט בגבול ארה"ב-מקסיקו. ההצבעה הייתה 5-4, כאשר הטיעון הוא שמשימת אבטחת הגבולות זה עניין מדינתי.
לביידן בעיה קשה מאוד של ציוני הערכה נמוכים מאוד בתחום הפעילות שלו כנגד הגירה, כאשר 70% מהציבור האמריקני, בסקר אחרון מתחילת ינואר, לא מרוצים מאופן הטיפול במהגרים בגבולות המדינה כאשר מדי יום טובעים למוות כאלה המנסים לחצות בשחייה את הגבול להגר למדינה.
על-פי חלק מהאומדנים (שלא באמת ניתן בוודאות לדעת כי כאמור זה לא מהגרים חוקיים) הגיעו לארה"ב מאז ביידן לקח שליטה לפני כ-3 שנים מעל 8 מיליון בני אדם בצורה לא חוקית ברובם המכריע דרך הגבול עם מקסיקו.
חזרה למשבר שלנו....
בעקבות פסק הדין, ממשל ביידן דורש מטקסס לאפשר לסוכני משמר הגבול גישה מלאה לנקודת מעבר בעיירת הגבול איגל פאס שנחסמת כעת על-ידי המשמר הלאומי של טקסס.
וכאילו זה לא מספיק לביידן, מושלים של 25 מדינות באיחוד אמרו כי הם מצטרפים להחלטה של מושל טקסס להגן עצמאית על הגבול בטענה כי החוקה מאפשרת למושל מדינה לפעול במקום בו נשיא המדינה כושל לתת הגנה למדינות.

ועכשיו לדילמה של ביידן.
מצד אחד יש את האפשרות לצאת לעימות לקרב שבו אפילו שדרת הניהול העירונית ה-ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ת ברמה של ראש עיריית שיקאגו לדוגמה, הטוען כי העיר שלו, שהוגדרה בעבר "עיר מקלט" ע"י קודמתו לייטפוט בהתרסה נגד טראמפ, קורסת לתוך עצמה תחת העול.

וראש העיר הדמוקרטי של ניו-יורק, אריק אדאמס מודה שהמשבר פוגע ו- "יהרוס את העיר", כתוצאה מהמדיניות של שליחת מהגרים מממדינות הגבול דוגמת טקסס ופלורידה לערים כמו ניו-יורק.

ובניגוד לנשיא אחר בהיסטוריה, ששלח את ביהמ"ש לאכוף את פסק הדין ווסטר נגד ג'ורג'יה שלו במאבק של מושל ג'ורג'יה נגד שבט צ'ורקי שגורשו לאוקלוהמה, וסירב לציית לפסיקת ביהמ"ש (הרחבה:) ונעמד לצד המושל, החלופה הזו של ביידן, איך נגיד, לא משהו, בלשון המעטה.
מצד שני, הוא יתקשה להמשיך לעמוד מהצד ולהגיד כשיורקים עליו שמדובר בסך-הכל בגשם...זאת ואף זאת, תרחישי היחוס להתנגשות, כולם נראים לא טוב, וכוללים חלופות רעות במיוחד שיכולות להתדרדר עד רמת מלחמת אזרחים בשנת בחירות, עם רוח גבית של 25 מושלי מדינות באיחוד.
אבל לא רק לביידן יש קלפים "סודים" בשרוול, גם לאבוט מושל טקסס יש...והם לא פחות מנשק גרעיני. טקסס היא המדינה היחידה בארה"ב שיכולה מחר בבוקר להתפצל לחמש מדינות!. סעיף כזה אכן קיים בהסכם הסיפוח של טקסס לארצות הברית, תולדה של הנטייה שרווחה באמצע המאה התשע-עשרה במערכת הפוליטית האמריקנית ליצור איזון מתמיד בין מדינות שתמכו בהמשך קיום העבדות למדינות שהתנגדו לה.
הסעיף הזה עמד במרכז המו"מ לסיפוח מדינת ה-"כוכב הבודד" לארה"ב במו"מ בין אנסון ג'ונס (מי שהיה היורש של סם יוסטון מקים הרפובליקה הטקסנית) לג'יימס פולק, נשיא ארה"ב.
ביום ה- 2.3.1845, עמד במרכזה של החלטה משותפת שקיבלו שני בתי הקונגרס האמריקני, החלטה שמשמעותה סיפוח של טקסס לארצות הברית. החלטה זו כללה סעיף הקובע במפורש כי טקסס רשאית להתחלק לחמישה חלקים שבהם תותר העבדות, כאשר העבדות בחלקים הטקסניים שמצפון לקו פשרת מיזורי תיאסר ואילו במדינות שתוקמנה מדרום לקו זה יוכרע הדבר בהתאם לעיקרון הריבונות העממית (החלטת התושבים).
הוועד הפועל של המפלגה הרפובליקנית בטקסס משתעשע עם הרעיון, ולעת הזו, הסיבה שלא נע קדימה התנעת התהליך כי לא באמת רצו (הטיעון היה זהחתימות לא הצליחו להוכיח שמות), אבל האירוע הזה מתגלגל כבר עשרות שנים
יהיה מעניין....

תאריך:  28/01/2024   |   עודכן:  28/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
קובי ברדה
האם יש לביידן מה לחשוש מהמהלך בעתיד הקרוב של בחירות 2024. ככל הנראה שלא    לא בסיכוי של העברת מדינות מתנדנדות (תרחיש נמוך) ובטח לא בכסף (ממש נמוך)    בעתיד הרחוק? - המוסלמים יגדילו את ההשפעה על פוליטיקה האמריקנית, השאלה רק באיזה מהצדדים?
קובי ברדה
האמריקנים נותנים לו כבוד וכבר ערכו מפגשים דומים עם גנץ כהכנה להסכמי אברהם. באמריקה גם בוחנים איתו את האפשרות של התפזרות הכנסת בחוק התפזרות הכנסת מרצון - חוק המאפשר לממשלת מעבר את הסמכות לכונן הסכמי שלום
איתמר לוין
הקונגרס אישר תקציב פשרה לתקופה שעד אמצע נובמבר - ולראשונה מנעו הניצים בסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים אישור של סיוע לאוקראינה
איתמר לוין
פול קרוגמן טוען בניו-יורק טיימס, כי הניהיליזם הרפובליקני הוא הגורם להשבתה המסתמנת של הממשל - ותוהה האם בכלל תיתכן עסקה לפתיחתו מחדש
איתמר לוין
אחרי 14 פעמים בארבעת העשורים האחרונים, הקונגרס עלול להוביל לשיתוק חלקי בשל העדר תקציב בסוף החודש - מסביר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il