X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המחיר המתמשך של המחדלים [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-17
תמונות ניצחון
המשמעות של שחרור מחבלים תמורת חטופים יש להטיל עונש מוות על ארכי-רוצחים גם ערבים יכולים להיות אנטישמיים אי-אפשר לעשות בביירות מה שעושים בעזה דרוש ראש ממשלה אחר מהליכוד תעלת סואץ והבריכה של נתניהו

המסגרת הנכונה של עסקה
מחבל משוחרר בעסקת החטופים הקודמת [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]

כאשר שיגר יחיא סינוואר את מרצחיו ליישובי העוטף ולבסיסי צה"ל ב-7 באוקטובר, היו לו שתי מטרות. היעד האסטרטגי היה למוטט את השיחות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, אשר הייתה מנחיתה מכה אדירה על פטרוניו האירניים ומכה קשה על הפלשתינים. נכון לעכשיו, ביעד הזה הצלחתו היא חלקית: הדיבורים על נורמליזציה נמשכים, שלוחיה של אירן סופגים מהלומות, אך הסיכוי/הסיכון להקמת מדינה פלשתינית דווקא גדל. בכל מקרה, יידרשו עוד חודשים רבים לפני שניתן יהיה לדעת עד כמה השיג חמאס את היעד האסטרטגי.
היעד הטקטי היה לתפוס בני ערובה כקלף מיקוח לשחרור אסירים פלשתינים, וכאן הצלחתו של סינוואר רבה מאוד כבר עתה. המחדלים הבלתי-נתפסים בצד שלנו גרמו לכך שנפלו בידיו הרבה יותר חטופים מכפי שקיווה, וכך הוא משתמש בהם לא רק כדי להחזיר לרחובות מחבלים וארכי-רוצחים, אלא גם כדי לשבש את תוכנית הלחימה של ישראל ואולי גם להבטיח את הישרדותו האישית ולמנוע את השמדת ארגונו.
אם וכאשר תהיה עסקת חטופים נוספת, עלינו לזכור היטב עובדה זו. החגיגות בהן יתקבלו האסירים המשוחררים יהיו תמונת ניצחון, אם לא תמונת הניצחון, של חמאס. אני כמובן לא אומר ולא מתכוון ולא רומז ולא חושב שבגלל זה צריך להותיר את החטופים עוד דקה אחת בגיהנום העזתי. אני כן אומר, שעלינו לשים את האירוע במסגרת הנכונה שלו: המחדלים של 7 באוקטובר יגבו מאיתנו גם בעתיד מחירים כבדים מאוד ויעניקו לחמאס הישגים ניכרים.

תיקון 113 ומשפט אייכמן
ערעור אייכמן. "כל שילם ועונש לא יספיק" [צילום: לע"מ]

נכון לכתיבת שורות אלו, לא ידוע אלו מחבלים ישוחררו בעסקה הבאה. השבוע צצו כמה שמות מעוררי חלחלה במיוחד: מרואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם ועוד 40 שנות מאסר; אחמד סעדאת, המרצה 30 שנות מאסר; עבדאללה ברגותי, שנדון ל-67 מאסרי עולם; חסן סלאמה, עליו נגזרו 47 מאסרי עולם; עבאס א-סייד, המרצה 35 מאסרי עולם; ואיברהים חאמד, שנשלח ל-54 מאסרי עולם.
מאחר שמאסר עולם הוא תיאורטית עד המוות, מה הטעם בעוד ועוד מאסרי עולם מצטברים? יש לכך שתי סיבות. האחת: אם פושע ביצע שורה של פשעים, עליו להיענש על כולם ולא לקבל "הנחת כמות". השנייה: ריבוי העונשים אמור להקטין ואף לבטל את האפשרות לשחרור מוקדם, הן מבחינה אריתמטית והן מבחינת חומרת הפשעים. אבל כידוע, ישראל כבר שחררה רבי-מרצחים וסביר להניח שתעשה זאת גם בעתיד, כנראה אפילו בעתיד הקרוב.
מה שמוביל לצורך להתחיל להוציא להורג מחבלים. לא את כולם, אבל לבטח את האיומים שבהם. לא בדם רותח, אלא בקפידה. לא בחיפזון, אלא בהליך משפטי תקין. כל עוד הם נדונים "רק" לעוד ועוד מאסרי עולם, תמיד ישנה אפשרות שיום אחד הם ישתחררו בתמורה לבני ערובה ישראלים. יתרה מזאת: ישיבתם בכלא רק מגבירה את המוטיבציה של חבריהם לעשות בדיוק את מה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר. הם יהיו קדושים מעונים? אולי, אבל זה הרבה פחות גרוע מאשר כיסופים חיים.
אפילו החוק הישראלי מחייב זאת – בתיקון 113 לחוק העונשין בדבר הבניית שיקול הדעת בענישה. בשנת 2012 קבעה הכנסת, כי עקרון הגמול הוא המוביל בענישה: "קיומו של יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה בנסיבותיו ומידת אשמו של הנאשם ובין סוג ומידת העונש המוטל עליו". הגנת הציבור, הרתעת הפושע והרתעת הכלל – אלו רק יכולים להצטרף ולהשפיע על חומרת העונש. היעד מספר אחת הוא לגמול לעבריין כפרי מעלליו. תגידו לי אם אתם מכירים גמול הולם יותר וצודק יותר לרוצחי המונים מאשר עונש מוות.
בסיום פסק דינו בערעורו של אדולף אייכמן, ציין בית המשפט העליון: "ידיעתנו כי כל מידה שתימדד למערער לא תשווה, וכל שילם ועונש שיוטל עליו לא יספיק – ידיעה זו, אסור לנו שתניע אותנו דווקא להקל בעונשו של זה. הן לא ייתכן להעלות לגרדום, מכוח החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, את מי שהרג מאה, ולשלח לחופשי, או לשים במשמר ועוד לשמור מכל משמר, את מי שהרג מיליונים!" אותו היגיון בדיוק חל כאשר עסקינן בארכי-מחבלים.

אנטישמיות ערבית בוטה
הפגנה נגד ישראל בקהיר. לא צריכים סיבה [צילום: עמר נביל, AP]

"מפגינים נגד ישראל מציפים את הרחובות במצרים, בירדן האזרחים מנציחים את הטבח, והשגריר האמירתי חזר למולדתו ומסתפק בביקורים קצרים בארץ. למרות שהקשרים הביטחוניים ושיתופי הפעולה הצבאיים עם חלק ממדינות ערב נשמרים, קשה להתעלם מהקרע שנפער – כאשר רוב המנהיגים מעדיפים להתייצב לצד עזה" – דיווחה השבוע סמדר פרי ב-ynet.
לדברי פרי, "כל המדינות הערביות שעימן יש לנו הסכמי שלום או נורמליזציה, וגם סעודיה, ממתינות שיסתיים עידן נתניהו. משיחות עם בכירים בכל אחת מהמדינות הערביות הללו, מתברר כי כל חיצי האשמה מופנים לעבר ראש הממשלה. מה יהיה אחריו? 'אלוהים גדול', הם מבליעים חיוך קטן, בלי להתחייב על דבר".
פרי היא עיתונאית מנוסה וידענית, המכירה היטב את העולם הערבי, אך אני חושש שכאן היא שגתה. השנאה לישראל במדינות ערב היא עתיקה ומושרשת, ואין לה קשר אמיתי לממשלה ישראלית כזו או אחרת. הדוקטורט מכחיש השואה של אבו מאזן לא נולד בחלל ריק, ויש קשר ישיר בינו לכך ש"הפרוטוקולים של זקני ציון" היו להיט בקהיר ושבמנהרות בעזה נתפס תרגום ערבי של "מיין קאמפף". במילים אחרות: העולם הערבי מוצף באנטישמיות בוטה. את הדמוקרטיה המערבית לא ממש אימצו שם, אבל האנטישמיות הנוצרית התקבלה בזרועות פתוחות. גם מסיבות פוליטיות, גם מסיבות דתיות, גם מסיבות של חקיינות, ובעצם – כמו תמיד, לא צריך סיבה של ממש לשנוא יהודים.
7 באוקטובר היווה תזכורת איומה מאין כמותה למציאות חיינו במזרח התיכון. תזכורת לכך שיש לנו עסק עם קנאים דתיים שאיתם אי-אפשר להגיע לשום פשרה. תזכורת לכך שזוהי שכונה שבה אם אתה לא מרתיע – הפרחחים ינסו לשבור לך את העצמות. וגם תזכורת לכך שיש לנו שכנים ששונאים אותנו בצורה עיוורת. כדאי שנפנים זאת. ודאי שיש לשאוף לשלום וליחסים תקינים איתם; כדאי שלא יהיו לנו אשליות לגבי הקצב וההיקף בהם זה יקרה.

ביירות איננה עזה
עיר הבירה של מדינה ריבונית [צילום: בילאל חוסיין, AP]

אז מה יהיה בגבול הצפון? קטונתי מלענות. אני רק רוצה להסביר, שמי שחושב או מצהיר שבמקרה של מלחמה מול חיזבאללה נעשה לביירות את מה שעשינו לעזה, מפגין בכך או בורות או שחצנות או שניהם. מסיבה אחת פשוטה: ביירות איננה עזה. ליתר דיוק: ביירות היא ההפך הגמור של עזה.
ביירות היא עיר הבירה של מדינה ריבונית ומצויים בה כל מוסדות השלטון של לבנון. יש בה 87 נציגויות דיפלומטיות הפזורות ברחביה – החל מקונסול הכבוד של רואנדה, דרך הקונסוליה של אקוודור וכלה בשגרירות ארה"ב. יש בה נמל תעופה בינלאומי ונמל ימי גדול. יש בה נציגויות קבועות של רבים מאמצעי התקשורת החשובים ביותר בעולם. יש בה 2.4 מיליון תושבים בני עדות ודתות שונות. יש בה אתרי עתיקות ונופש. יש בה משרדים וקניונים. יש בה מוסדות דת, בתי ספר ובתי חולים. יש בה תיירים ואזרחים זרים.
נניח שצה"ל ירצה לפגוע רק ברובע הדָאחְיָה, מעוז חיזבאללה. אבל מי לידינו יתקע שאנשי הארגון יישבו שם ויחכו להפצצות שלנו? למה שלא יתפזרו ברחבי העיר, אולי גם ייכנסו לכמה שגרירויות אוהדות (דרום אפריקה למשל) או ימצאו מחסה – כמה מקורי – במבני דת ובריאות? מה בדיוק יפריע להם להתפרץ בכוח הזרוע והנשק למשרדי ממשלה, לפרלמנט, לארמון הנשיאות? שלא לדבר על כך שבמלחמה כמו במלחמה – יש בהחלט סיכוי ממשי שנפגע בטעות בשגרירות אוסטרליה, או באולפנים של CNN, או במטה האו"ם בעיר. כדאי להביא בחשבון את כל זה.

הם לא כשירים
דרושים חמישה חברי כנסת אמיצים מהקואליציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הממשלה שלנו מצליחה להוכיח יותר ויותר, שבוע אחרי שבוע, עד כה היא אינה כשירה להנהיג את המדינה – לא בשעת שגרה, קל וחומר שלא בשעת חירום. האוסף מהשבוע האחרון, רשימה חלקית: הכנס ההזוי למען התיישבות בעזה וגירוש הפלשתינים משם, איתמר בן-גביר במופע אימים ואיומים נוסף, תקציב המדינה טרם הוגש לכנסת, ההדלפות מהקבינט נמשכות, למפונים אין מושג מתי יוכלו לחזור לבתיהם, מי שאינם משרתים בצה"ל מתיימרים לנהל מלחמה, תיאוריות קונספירציה מגיעות לשולחן הממשלה, שוב התקפות על ג'ו ביידן.
אז מה עושים? ברור שאי-אפשר ללכת לבחירות בעיצומה של מלחמה (הערת אגב: ההגדרה הרשמית והחוקית של "מלחמה" היא בהתאם להכרזה של הממשלה. אל תתפלאו אם בנימין נתניהו ימרח אותה כמה שיותר זמן, גם אם לא תהיה לכך הצדקה בשטח, כדי לדחות את יום הדין הפוליטי-ציבורי-חקירתי שלו). באותה מידה ברור, שעם הממשלה הזאת – יש סכנה של ממש שמטרות המלחמה לא יושגו, שהמשק יגיע לפי תהום ושתמיכת העולם בנו תתפוגג. ברור גם, שבני גנץ וגדי איזנקוט לא יוכלו לשבת לאורך זמן עם המשיחיסטים והקונספירטיבים והמלקקים המקיפים את שולחן הממשלה.
הפתרון הסביר היחיד: אי-אמון קונסטרוקטיבי בבנימין נתניהו. 61 חברי כנסת שיתמכו במועמד חילופי לראשות הממשלה. נכון לעכשיו, ראוי שהוא יבוא מבין שרי הליכוד, כי אלו היו תוצאות הבחירות. הוא יטהר את האווירה מן השקרים והסכסכנות המאפיינים את נתניהו, הוא לא יפעל משיקולים אישיים-פליליים, הוא לא ייסחט בידי בריונים, הוא יוכל להרחיב את בסיס הקואליציה ולהיפטר מהמחריבים שבתוכה, הוא יזכה לפחות לאמון התחלתי בעולם, הוא יגרום לאנחת רווחה של מיליוני ישראלים. בשביל זה צריך רק חמישה חברי כנסת בעלי עמוד שדרה מתוך הקואליציה, שישימו במקום הראשון את טובת המדינה. המחיר אולי יהיה פגיעה בקריירה שלהם ואפילו סיומה; הפרס יהיה מקום של כבוד בספרי ההיסטוריה.

הניצחון של נתניהו
לדאוג לרווחתו של הזור הקיסרי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אבל אולי נהיה קצת אופטימיים? פתחנו בתיאור תמונת הניצחון של חמאס, נסיים במה שיכולה להיות תמונת הניצחון של ישראל. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מצא השבוע את הזמן לאשר הקצבת 4,700 שקל לשיפוץ הבריכה בווילה של משפחת נתניהו בקיסריה. הדיווח של הארץ לא הוכחש; התגובה הייתה שמדובר בהוצאה תקינה.
התגובה המיידית המתבקשת היא זעם: אתם עד כדי כך מנותקים? זה מה שמעסיק אתכם בעיצומה של מלחמה? תגובה אפשרית אחרת היא גיחוך: זה אותו יוסי שלי שנכשל לחלוטין בטיפול במפונים ובעורף, אבל הנה הוא מצליח במשימות החשובות באמת – לדאוג לרווחתו של הזוג הקיסרי. אפשר גם להעיר, שהנה כרגיל – נתניהו לא יוציא אף אגורה מכיסו. אני מעדיף את הגישה של אותה פולנייה, שחברתה הסיחה באוזניה בדאגה: "יאצק מאחר הביתה; אולי יש לו מאהבת?" והיא משיבה: "למה את פסימית? תהיי אופטימית: אולי הוא נדרס?"
אז הנה האופטימיות שלי. זוכרים את תמונת הניצחון האולטימטיבית של מלחמת ששת הימים – יוסי בן-חנן, לימים אלוף ומפקד המכללה לביטחון לאומי, טובל במימי תעלת סואץ ובידיו רובה קלשניקוב? תמונת הניצחון של מלחמת חרבות ברזל תהיה בנימין נתניהו טובל במימי הבריכה שלו. נוותר לו על הקלשניקוב.

תאריך:  02/02/2024   |   עודכן:  02/02/2024
+תיעוד מקבלת שבת שקיימו לוחמי סיירת נח״ל במרכז רצועת עזה
16:48 02/02/24  |  

[צילום: דובר צה´ל]
+מטוס קרב תקף חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון
16:46 02/02/24  |  עידן יוסף

מטוס קרב תקף חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היממה האחרונה תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון חיזבאללה במרחבים אלחיאם, כפר קאנא וג'בל בלאט. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים אלג'בין, עיתה א-שעב ועיתרון.
בהמשך להתרעות הבוקר בצפון הארץ, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי.

+צה"ל תפס 100 אלף ש"ח בכספות של החמאס
13:28 02/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוגדה 99 פועלת במרכז רצועת עזה וחיסלה עד עתה מאות מחבלים  ▪  היא השמידה מתחם לייצור פגזי רקטות המושתת על מכונות אזרחיות ורב-תכליתיות  ▪  תא"ל ברק חירם: "אומרים שרק עם המוכן להילחם על חרותו ראוי לה"

פעילות במרכז הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+שרים בקבינט: העסקה רחוקה וכלל לא בטוח שתצא לפועל
12:22 02/02/24  |  עידן יוסף

שרים בקבינט אומרים אחרי הישיבה הלילית כי התחושה שקיים מתווה בפתח אינה מבוססת, ולדבריהם לא הוצג לקבינט מתווה. מהתבטאויות השרים עולה כי יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לאשר עסקה שכוללת הפוגה של למעלה מחודש, שחרור רוצחים ומספרים גבוהים של מחבלים.
עוד אומרים שרים בקבינט כי העסקה רחוקה וכלל לא בטוח שתצא לפועל. שרים רבים הביעו ביישיבה הסתייגויות גם מאורך ההפוגה ועל שלבי המתווה. רוב מוחלט של שרי הקבינט דרשו להיות מעורבים בהמשך תהליך המו״מ ולא לקבלו כעובדה מוגמרת (חדשות 12).

+לנוכח המחאה: בוטלו אירועי דרום אדום
12:19 02/02/24  |  עידן יוסף

לנוכח המחאה כנגד קיום פסטיבל דרום אדום ואחרי שיחה עם משפחות החטופים - ראשי מועצות בעוטף החליטו להודיע על ביטול דרום אדום, למעט קיום צעדת הכלניות בשבוע הבא לזכרו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין ותמיכה בעסקים שמעוניינים שיגיעו אליהם.

+המארגנים: הפרסום בדבר הרקע לביטול השתתפותו של שיקלי בכנס בגרמניה שקרי
12:03 02/02/24  |  עידן יוסף

דיווח בגרמניה: בוטלה השתתפותו של השר עמיחי שיקלי בכנס בגרמניה שבו ישתתפו פוליטיקאים גרמנים בכירים ברקע השתתפותו של שיקלי בכנס ההתיישבות בעזה השבוע. שיקלי הוזמן לכנס שייפתח בנאום של שר המשפטים הגרמני. המארגנים, ביניהם אחד העיתונים הגדולים במדינה, ביטלו את השתתפותו ובמקומו הזמינו לנאום את השר גדעון סער (חדשות 13).
ה-Jerusalem Post ועיתון ה-Welt הגרמני, אשר מקיימים יחד ועידה על יחסי ישראל-גרמניה בעקבות מלחמת חרבות הברזל נמסר, הכחישו את הפרסום: "שר התפוצות עמיחי שיקלי מעולם לא אישר סופית את השתתפותו בכנס המשותף לשני העיתונים שצפוי להתקיים בעוד שבועיים בברלין. שמו ותמונתו של שיקלי הוסרו מהאתר לאחר שהתברר שלמרבה הצער השר לא יוכל להשתתף בשל אילוצים הקשורים למלחמה. השתתפותו מעולם לא בוטלה מצד המארגנים, שכן היא מעולם לא אושרה סופית.
בנוסף, השר גדעון סער הוזמן מטעם שני כלי התקשורת לוועידה מלכתחילה ובניגוד לפרסומים, לא במקום אלא בנוסף לשר שיקלי ולשרים אחרים מממשלת ישראל. אין קשר סיבתי בין שתי העובדות הללו".

+בין גבורה לטעות: גורלו של מפקד אגוז לשעבר בידי הרמטכ"ל
11:56 02/02/24  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל הרצי הלוי מתלבט האם להחזיר לפיקוד קצין שהצטיין במלחמה למרות טעויות קשות בעברו. מדובר במפקד אגוז לשעבר, סא"ל אפרים תהילה, אשר הודח בשל חשיפת ליקויים משמעותיים בפיקודו, שאף עלו בחיי אדם, ושיקר במהלך תחקיר. ב-7 באוקטובר הוא לא חשב פעמיים, ולקח את המושכות לאחר פציעת מפקד היחידה (ידיעות אחרונות).

סא"ל אפרים תהילה
+אירן וטורקיה: לכדנו סוכני מוסד וסייעניהם
11:27 02/02/24  |  עידן יוסף

משרד המודיעין של אירן הודיע: "חשפנו 28 סוכני מוסד במדינות באסיה, באפריקה ובאירופה, וכמה מרגלים נוספים באירן, במבצע סיכול המודיעין הגדול ביותר נגד המשטר הציוני".
התקשורת הטורקית מדווחת על תפיסת שבעה חשודים שמסרו מידע למוסד.

+אירן: יועץ צבאי אירני של משמרות המהפכה נהרג בתקיפה הישראלית בסוריה
11:21 02/02/24  |  עידן יוסף

דיווחים על תקיפה ישראלית הלילה בחלק הדרומי של דמשק. באירן פורסם כי יועץ צבאי אירני של משמרות המהפכה נהרג התקיפה הישראלית בסוריה.

+מעבר ניצנה חסום לשיירות האספקה והסיוע לרצועה
10:57 02/02/24  |  עידן יוסף

אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים בתנאי מזג אוויר לא פשוטים הגיעו עשרות פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות חטופים למעבר ניצנה. הם חסמו לתנועה את המעבר ומשאיות האספקה לרצועה עליהן נוהג חמאס להשתלט אינן עוברות. פעילים נוספים עושים את דרכם בשעה זו למעבר ניצנה. זה היום העשירי שבו מתקיימת חסימה למעבר סחורות.

[צילום: צו 9]
+האזעקות בקריית שמונה: 3 שיגורים נפלו בשטחים לא מאוכלסים
10:49 02/02/24  |  עידן יוסף

שלושה שיגורים נפלו בשטחים לא מאוכלסים בקרית שמונה. ברקע האזעקות בקריית שמונה וסביבתה, שלושה שיגורים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי.

+כ-3,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה בפיקוד המרכז
10:32 02/02/24  |  עידן יוסף

לאחר יותר מ-16 שעות, מאות לוחמי צה"ל במילואים ומג״ב השלימו הלילה מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שבחטיבת עציון. במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו 13 מבוקשים, תחקרו עשרות חשודים נוספים והחרימו חומרי הסתה של ארגוני טרור.
אמש בפעילות נוספת בחטיבת עציון לוחמים איתרו והחרימו אמצעים להכנת מטענים.
בכפר ג׳מאל שבחטיבת אפרים ובמרג׳ נעג׳ה שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.
כ-3,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה בפיקוד המרכז.

+תורת הרתעה שלא הרתיעה איש
10:22 02/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

התחלת סדרה חדשה על בסיס מחקרי על מלחמת יום הכיפורים שהתפרסם בספר "קריסה ולקחהּ"; תורת הביטחון של בן-גוריון קרסה במלחמת יום הכיפורים אך המשיכה לשלוט בכיפה עד 7 באוקטובר 2023; ראשי ממשלות ורמטכ"לים שאינם מבינים את הוויית הצבא והמלחמה; הרתעה באמצעות הטלת מורא שאינה מפחידה איש; צבא פוליטי; תפיסת הטרור הביטחוני; דמותו של המאצ'ו הישראלי; הסתרת ליקויים ואי-הפקת לקחים

פריצת גדר ההפרדה בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+בכיר ישראלי לרשת NBC: הסיכויים לעסקת חטופים עומדים על 50% בלבד
08:24 02/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יועץ בכיר לקבינט המלחמה: תשובת חמאס עשויה להגיע בעוד כמה ימים ורק לאחר מכן ייפתח מו"מ על פרטי העסקה  ▪  אוסטין לגלנט: חשוב להבטיח את המעבר הרציף של הסיוע ההומניטרי לרצועה  ▪  עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

הפגנה למען החטופים אמש בתל אביב [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+עתירה לבג"ץ נגד בדיקת המלחמה בידי אנגלמן
07:35 02/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תנועת אומ"ץ: מבקר המדינה אינו מוסמך לקיים בדיקה כזאת, אינו מצויד בכלים לבצע אותה, היא עלולה לפגוע בביטחון המדינה ויש להפקיד את הבדיקה בידי ועדת חקירה ממלכתית

אנגלמן. "בלתי סביר ובלתי מידתי" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמונות ניצחון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפכתם רישמית לקפלניסטים!!!
גז'במכר  |  2/02/24 12:17
2
ביבי
קרצמעך  |  2/02/24 12:49
3
איתמר סובל משתי תסמונות
פגאסוס  |  4/02/24 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
שר החוץ ישראל כ"ץ הציג למשלחת השגרירים באו"ם את 'תיק אונרא' שהוכן במשרד החוץ ואמר כי: "אונרא לא יכולה להיות חלק מהיום שאחרי בעזה - היא הפכה לחלק ממכונת הרצח של חמאס"    ירושלים מאשימה את אונרא במעורבות עמוקה בחמאס, תוך הצגת ראיות לשגרירים ודורשת מראש אונרא להתפטר    16 מדינות השעו את המימון ובארגון אומרים כי בסוף פברואר ייאלצו להפסיק להתקיים
אורי מילשטיין
חלק שני של דיון עומק על מלחמת "חרבות ברזל", שבו נערך עימות חריף בין מצדדי המשך הלחימה הנוכחית ברצועת עזה, שטענו כי הפסקת הלחימה הנוכחית תביא לתוצאות מסוכנות מאוד, לבין אלוף בדימוס יצחק בריק וד"ר חיים אסא, הסבורים שהיא נכשלה ויש לשנותה, לצאת מהרצועה, לכתרה ולתקוף מבחוץ בפשיטות
עידן יוסף
התקהלות מותרת עד 100 איש בשטח פתוח ו-300 בשטח סגור    פעילויות חינוכיות חוזרות לפעילות, כפוף למרחב מוגן תקני    10 יישובים חריגים עם הגבלות התקהלות (50 איש בשטח פתוח, 100 איש בשטח סגור)    ההנחיות נוגעות בעיקר ליישובים שתושביהם הורשו לחזור אליהם
עידן יוסף
ממשל ביידן מכחיש כי שקל להטיל עיצומים גם על השרים איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ', אך לבסוף החליט להשאיר אותם מחוץ לרשימה    הרשימה כוללת רק 4 מתנחלים    נתניהו: אין מקום לצעדי ביידן    סמוטריץ': "חבל שממשל ביידן קמפיין BDS אנטי מוסרי שהופך את הקרבן לתוקף ומתיר את דמם של המתיישבים"
מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט אירח משלחת שגרירים לאו"ם ושוחח איתם על מעורבות עובדי אונרא בטבח וכן על הלחימה ובדרום ובצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il