X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביידן. זקוק מאד גם לקולות הציבור הערבי-פלשתיני [צילום: אלכס ברנדון, AP]
ביידן: מדיניות פנים או חוץ
הנשיא ביידן ינקוט צעדים נוספים, ולא רק כלפי המצב באזורנו, אלא גם כלפי גורמים נוספים שעשויים לחזק את מעמדו. הטלת הסנקציות על ארבעה מתנחלים, ולא על שרים בממשלת נתניהו, כנראה בן-גביר וסמוטריץ', נועדה להרגיע את הציבור הערבי-פלשתיני בתוך ארה"ב

הנרי קיסינג'ר הותיר אחריו אמירה בלתי נשכחת: "לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים". רצה לומר, צעדי פנים שנוקטות ממשלות בישראל מושפעים, אם לא מוכתבים, על-ידי המימשל בוושינגטון. אנו נזכרים עתה באמירתו הנצחית של קיסינג'ר, אך בשינויים קלים, שהולמים את הצעדים שנוקט הנשיא ג'ו ביידן בימים אלה, בכל הנוגע לעתיד העימות הישראלי-פלשתיני.
לא אחת מביע הנשיא ביידן את דאגתו נוכח המלחמה שמנהלת ישראל נגד תנועת חמאס. שיירת המשאיות נושאות הסיוע נכנסת לרצועה עקב לחץ של ארה"ב. אומנם ארה"ב עדיין לא תצביע במועצת הביטחון בתמיכה בהחלטה הפוגעת בישראל. אך כיצד יש לפרש את הצעד הראוותני שעליו נודע בימים אלה: הטלת סנקציות על ארבעה מתנחלים כי לדעת המימשל היו מעורבים במעשי אלימות נגד פלשתינים. מה מאותת צעד נדיר זה?
ובכן, צעד זה מכוון לישראל, בעלת הברית, ביטוי לאי-נחת אמריקני מן האלימות ביו"ש, אך גם קריאה למצביעים שיכריעו לבחירת הנשיא ביידן לכהונה שניה. לעניות דעתנו, הסנקציות הללו, ומשאיות-המזון אל הרצועה, נועדו לסייע לאוכלוסית הרצועה אך גם למסע הבחירות של הנשיא ביידן. מצבו בסקרי דעת הקהל מלמד שגוברים הסיכויים שדונלד טראמפ ישוב להתגורר בבית הלבן. הנשיא ביידן, שגילו בעוכריו מבחינה פוליטית מפגין יד קשה, בהחלטה להפציץ מיליציות אירניות בסוריה ובעירק. כך בתגובה להריגת שלושה חיילים אמריקנים בירדן. הפצצות כבדות אלה יסייעו לטשטש את התדמית של רפיון נשיאותי. ואגב כך, עשוי להתחזק מעמדו.
הטלת הסנקציות על ארבעה מתנחלים, ולא על שרים בממשלתו של בנימין נתניהו (כנראה איתמר בן-גביר ובלצאל סמוטריץ'), נועדה להרגיע את הציבור הערבי-פלשתיני בארה"ב. ציבור זה חדור כעס נוכח הרומן הפומבי עם ישראל שיזם ביידן: לפיכך עליו להתרחק מן הדימוי האוהד-מאד לישראל כי הוא נזקק גם לקולות הציבור הערבי-פלשתיני. עליו ליצור רושם של "איזון" ביחסו של הבית הלבן לצדדים כאן באיזור.
והיו מי שהתרשמו כאילו ארה"ב "בורחת" מן הסכסוך הישראלי-פלשתיני. לכן מבקש הנשיא ביידן להטמיע את דעתו: מימוש "פתרון שתי המדינות". בהשגת יעד זה קודמיו כשלו. מציאות זו נועדה לאושש את מעמדו. מצבו בסקרי דעת הקהל מכתיב במידה רבה נקיטת צעדים, כמו הסנקציות. בתוך מפלגתו אינו זוכה לתמיכה יציבה במועמדותו לכהונה שניה.
בתוך המפלגה הדמוקרטית מצטנן היחס האוהד, המסורתי, לישראל. יהיו פרשנים אצלינו שינצלו את צעד הסנקציות כדי לומר לנו כי נתניהו כשל גם בתחום היחסים עם הנשיא ביידן. אולם, לנו נראה, כי הצעדים שנוקט במופגן רק מוכיחים את האמת הגלומה באותה אמירה של קיסינג'ר, אומנם בשינוי קל. כלומר: "לנשיא ביידן אין מדיניות-חוץ, אלא רק מדיניות פנים", בעונה זו, לקראת ההצבעה בנובמבר 2024. ממש מפתיע: גם ביידן הוא פוליטיקאי! לפחות הישראלי, צרכן אדוק של אמצעי התקשורת, לא אמור להיות מוטרד מן הכותרות על סנקציות. אנו מוטרדים מקשיים גדולים פי כמה וכמה בגלל תופעות גורליות הפוקדות אותנו בימים אלה. הן ממתינות להחלטות חשובות של ראש הממשלה נתניהו ושל האויב.

תאריך:  03/02/2024   |   עודכן:  03/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
קובי ברדה
הקונגרס ה-118 בדרך להיות אחד מהמושבים הפחות פונקציונליים אי-פעם, עם 34 הצעות חוק בלבד שהתקבלו מאז ינואר בשנה שעברה, המספר הנמוך ביותר של הצעות חוק שהתקבלו בשנה הראשונה של מושב הקונגרס מאז השפל הגדול, לפי רישומי הקונגרס. מדוע כל זה קורה?
קובי ברדה
מאז שביידן לקח שליטה הגיעו לארה"ב מעל 8 מיליון בני אדם בצורה לא חוקית רובם דרך גבול מקסיקו    ממשל ביידן דורש מטקסס לאפשר לסוכני משמר הגבול גישה מלאה לנקודת מעבר בעיירת איגל פאס שנחסמת ע"י המשמר הלאומי של טקסס. מנגד מושלים של 25 מדינות באיחוד מצטרפים להחלטה של מושל טקסס להגן עצמאית על הגבול. ביידן יתקשה להמשיך לעמוד מנגד בעוד שתרחישים להתנגשות כוללים חלופות רעות שיכולות להתדרדר למלחמת אזרחים
קובי ברדה
האם יש לביידן מה לחשוש מהמהלך בעתיד הקרוב של בחירות 2024. ככל הנראה שלא    לא בסיכוי של העברת מדינות מתנדנדות (תרחיש נמוך) ובטח לא בכסף (ממש נמוך)    בעתיד הרחוק? - המוסלמים יגדילו את ההשפעה על פוליטיקה האמריקנית, השאלה רק באיזה מהצדדים?
קובי ברדה
האמריקנים נותנים לו כבוד וכבר ערכו מפגשים דומים עם גנץ כהכנה להסכמי אברהם. באמריקה גם בוחנים איתו את האפשרות של התפזרות הכנסת בחוק התפזרות הכנסת מרצון - חוק המאפשר לממשלת מעבר את הסמכות לכונן הסכמי שלום
איתמר לוין
הקונגרס אישר תקציב פשרה לתקופה שעד אמצע נובמבר - ולראשונה מנעו הניצים בסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים אישור של סיוע לאוקראינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il