X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לצאת למלחמה נגד ארה"ב
שישה בשישי / מלחמת חרבות ברזל - השבוע ה-18
העכבר ששאג
סמוטריץ' ובן-גביר מתחרים ביריקות בפניה של ארה"ב האמת על טראמפ, ישראל ונתניהו ממשלת הביזה חילקה כספים לבוחריה עוד לפני המלחמה, וכעת מחמיצה הזדמנות היסטורית לשלב את החרדים והערבים

בצלאל סמוטריץ

בשנת 1959 יצא לאקרנים הסרט הפוליטי-סאטירי "העכבר ששאג", בכיבובו של פיטר סלרס. במרכזו עמדה דוכסות אירופית זעירה, פרי דמיונו של הסופר ליאונרד ויברליי, הניצבת בפני פשיטת רגל. שליטיה מוצאים דרך מבריקה להציל אותה: הם מכריזים מלחמה על ארה"ב, בידיעה ברורה שיפסידו ואז האמריקנים הנדיבים יסייעו לדוכסות להשתקם, בדיוק כמו שעשו בגרמניה בעשור הקודם. אבל העסק מסתבך כאשר הדוכסות מנצחת במלחמה.
נזכרתי השבוע בסרט הזה, ובעיקר בשמו, לנוכח ההתקפות של איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' על ארה"ב. לא שיש בזה משהו חדש או מפתיע; שני המשיחיסטים הסהרוריים הללו, המתחרים על קולות הימין הקיצוני, מתנהגים תמיד כאילו ישראל היא המעצמה וארה"ב היא זו הסמוכה על שולחנה. ובכל זאת, הצירוף של שניהם יחד גרם לי להתגעגע לפיטר סלרס: הוא ידע שזוהי סאטירה, בעוד הללו פועלים ברצינות מוחלטת.
סמוטריץ' הודיע שהוא מחפש דרכים שיאפשרו לבנקים הישראלים שלא לציית לעיצומים שהטילה ארה"ב על ארבעה מתנחלים שלדבריה פעלו באלימות נגד פלשתינים. הבנתם? שר בכיר בממשלת ישראל מכריז שהוא רוצה לצפצף על ארה"ב, למרות הנזק העצום שייגרם לבנקים בישראל בפרט ולמדינה בכלל אם נתנהג כמו מדינות חביבות דוגמת סין. זאת ועוד: אנחנו מצפים מהעולם כולו לכבד עיצומים – בעיקר עיצומים אמריקניים – נגד אירן וארגוני הטרור; אבל כאשר זה מגיע לקהל הבוחרים של סמוטריץ' – הכל משתנה.
אולי הכי חמור: אם ממשלת ישראל תפעל למענם של אותם אזרחים, הדבר ייראה כהסכמה למעשים המיוחסים להם. וזה כאשר אנחנו משקיעים מאמצים עצומים להוכיח לעולם שאנו מכבדים את החוק הבינלאומי. וזה כאשר השטח ביהודה ושומרון עומד על סף פיצוץ. אפילו בקני המידה של סמוטריץ, פוטנציאל הנזק ממעשיו הוא עצום ויוצא דופן. בנימין נתניהו יקרא לו לסדר? תשכחו מזה.

איתמר בן-גביר

במשך שנה שלמה לא התראיין איתמר בן-גביר לתקשורת הזרה. לא מפתיע, כי המסר הגזעני-לוחמני המתסיס שלו מיועד לתושבי ישראל. אבל השבוע הוא כן התראיין, בחר דווקא בוול סטריט ז'ורנל ויצא נגד הנשיא ג'ו ביידן. ממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמה של ישראל, ואילו דונלד טראמפ היה נותן לישראל יד חופשית יותר למוטט את חמאס – טען בן-גביר.
כמה שקרים וטמטום אפשר לעשות במשפטים בודדים. נתחיל מהידוע היטב: ביידן נותן לישראל תמיכה חסרת תקדים בכל המובנים – הצבאי, הדיפלומטי, הבינלאומי. נושאות מטוסים, משלוחי נשק בלתי פוסקים במיליארדים, וטו במועצת הביטחון, הביקור בארץ, סיוע במו"מ לשחרור החטופים, תמיכה הסברתית. הוא עושה זאת למרות המחיר הפוליטי, אשר עלול לעלות לו באובדן הנשיאות בחודש נובמבר. נכון, הלילה הוא מתח ביקורת חריפה על ישראל – אבל היא ברמה הטקטית בלבד, ובלא פגיעה בסיוע.
לא על הכל יש הסכמות; ביידן מופקד על האינטרסים של ארה"ב, לא על אלו של ישראל. חוץ מזה, כאשר ביידן דורש להקפיד יותר על מניעת פגיעה באזרחים ועל סיוע הומניטרי, הוא עוזר לנו מול דורשי רעתנו (למשל בבית הדין הבינלאומי), ואולי גם מונע מאיתנו החלטות צבאיות ומדיניות הרות אסון. אם להיות ריאליים ולא פנטזיונרים שחצנים – לא יכולנו לקוות ליותר.
חוץ מזה, בן-גביר בחר בעיתון שבשליטת רופרט מרדוק ואשר מזוהה עם הימין השמרני בארה"ב, והעביר מסר ברור של התערבות בוטה בבחירות לנשיאות. תארו לעצמכם ששר אמריקני היה אומר שהיה לארה"ב קל יותר לעבוד עם בני גנץ מאשר עם בנימין נתניהו; איך בן-גביר ושות' היו מתנפלים עליו (ראו כיצד הגיבו כאשר הממשל התייחס לרפורמה המשפטית). וזה כאשר הכל יודעים מה הייתה – לפחות בפומבי (תכף נסביר את ההסתייגות הזאת) – מערכת היחסים בין בנימין נתניהו לבין ברק אובמה מצד אחד וטראמפ מצד שני. כלומר: בהחלט אפשר לקבל את הרושם שמדובר במסר שנתניהו ממש לא מסתייג ממנו.
מה באמת עשה נתניהו אחרי האמירה הזאת? כדרכו, הוא המתין יממה ואז שחרר אמירה כוללנית, לפיה ישראל מעריכה מאוד את הסיוע האמריקני, יש חילוקי דעות ועד היום המדינות התגברו עליהם. הוא אפילו לא הזכיר את בן-גביר בשמו ולא הסתייג מההתערבות שלו בבחירות. אז או שנתניהו כדרכו משקשק מפחד מול בן-גביר, או שהמסר הזה מקובל עליו או שניהם.

דונלד טראמפ
מטרפד את חבילת הסיוע [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

בואו נדבר רגע על התפיסה לפיה "דונלד טראמפ היה הנשיא הכי טוב לישראל". הוא העביר את השגרירות לירושלים, הכיר בריבונות ישראל בגולן ועמד מאחורי "הסכמי אברהם". אבל הוא גם זה שהוציא את ארה"ב מהסכם הגרעין ואפשר לאירן להפוך למדינת סף גרעינית, הוא זה שניסה לחזר אחרי קוריאה הצפונית, הוא זה שהחליש את הבריתות בהן שותפה ארה"ב ובראשן נאט"ו, הוא זה שהגביר את הגזענות והאנטישמיות בארה"ב, הוא זה שאיים על עצם הדמוקרטיה האמריקנית – וכל זה רע מאוד מאוד גם לישראל.
הנה נדמיין שטראמפ הוא שהיה הנשיא כיום. קודם כל, בהתחשב בכך שמדובר באדם בלתי יציב ואולי אף בלתי שפוי, לכו תדעו על איזה צד הוא היה קם בבוקרו של 7 באוקטובר וכיצד היו מצבי רוחו משתנים בשבועות ובחודשים הבאים. שנית, קשה מאוד להניח שהוא היה יכול לארגן קואליציה בינלאומית נגד החות'ים (ולבטח לא היה מארגן אותה נגד אוקראינה, אבל זה סיפור אחר), ולא בטוח שמנהיגים ליברליים היו ששים להתייצב עימו לצידה של ישראל.
שלישית, תראו מה קורה בימים אלו ממש: בהמרצתו של טראמפ ומשיקוליו הפוליטיים לקראת הבחירות, הרפובליקנים בקונגרס בולמים את חבילת התקציב של ביידן הכוללת 14 מיליארד דולר עבור ישראל, וטרפדו גם הצעה דו-מפלגתית שאמורה הייתה להעניק לישראל 17 מיליארד דולר. כך שבמבחן העובדות, ביידן הרבה יותר טוב לישראל; אבל ממתי לעובדות יש חשיבות.

"הוא לא ממש סובל אותך"
קושניר קר-הרוח התרתח: "תתחפף מפה!" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הבטחתי להסביר מדוע אמרתי שלפחות בפומבי מערכת היחסים בין נתניהו לטראמפ הייתה חמה מאוד. ההסבר לקוח מתוך הספר "The Divider", הנחשב לאחד הטובים ביותר מבין הרבים שנכתבו על כהונת טראמפ. כתבו אותו בני הזוג פיטר בייקר (הכתב הראשי של ניו-יורק טיימס בבית הלבן) וסוזן גלאסר (כתבת ניו-יורקר ולשעבר העורכת הראשית של פוליטיקו).
האירועים שמתארים בייקר וגלאסר התרחשו במחצית הראשונה של 2020, לאחר שטראמפ חשף את תוכנית השלום שגיבש חתנו ויועצו, ג'ארד קושניר: ההתנחלויות יישארו אך לא יורחבו במשך ארבע שנים, הפלשתינים יקבלו מדינה בעלת ריבונות חלקית שבירתה אחת משכונות ירושלים וסיוע כלכלי של 50 מיליארד דולר. נתניהו הפך את הצגת התוכנית בבית הלבן לאירוע בחירות, נאם ממושכות והרגיז מאוד את טראמפ (המוכן לסבול נאומים ארוכים רק כשהם יוצאים מפיו).
נתניהו יצר משבר של ממש כאשר באותו יום אמר לתקשורת, כי בכוונתו לספח חד-צדדית את בקעת הירדן ואת ההתנחלויות ביהודה ושומרון. טראמפ יצא מכליו ושפך את חמתו על קושניר, אשר בתורו נתן שטיפה לשגריר בישראל, דייוויד פרידמן. לאחר לחץ אמריקני כבד נתניהו טען שמדובר באי-הבנה, אבל כעת היה תורו לזעום. הוא שלח את השגריר דאז והשר כיום, רון דרמר, להתלונן בפני טראמפ על קושניר, אך טראמפ סירב לקבל אותו. דרמר נפגש עם קושניר והאשים אותו שבגד בנתניהו; קושניר קר-הרוח התרתח וסילק את דרמר ממשרדו: "תתחפף מכאן!", צעק עליו.
נתניהו החמיר עוד יותר את המשבר כאשר הודיע על תאריך יעד לסיפוח 30% מהגדה – 1 ביולי 2020. הקרע בינו לבין טראמפ היה כה עמוק, עד שהם לא שוחחו במשך חודשים. כוונות הסיפוח זעזעו את האיזון העדין שהלך ונבנה בין ישראל למדינות ערב, מסבירים בייקר וגלאסר, והורידו מעל הפרק נורמליזציה אפשרית בין ישראל למדינות ערב המתונות.
עוזרו של קושניר, אבי ברקוביץ, יצא לירושלים והזהיר את נתניהו שטראמפ ייצא נגדו בפומבי; "הוא לא ממש סובל אותך בימים אלו", אמר לו. נתניהו נותר עיקש בעמדתו. הוא נסוג רק לאחר שהממשל הצליח לתפור את הסכמי אברהם (וטראמפ החל לדבר על כך שמגיע לו לקבל את פרס נובל לשלום). אז מי שחושב שטראמפ עומד דום לפקודותיו של נתניהו – טועה מאוד.

חוק הגיוס
לא תגע בהם כי היא תלויה בעסקנים שלהם [צילום: פלאש 90]

עד כמה הממשלה הזאת מנותקת מן הציבור ומחוברת לקהל שלה, הוכח השבוע שוב (אם מישהו היה צריך הוכחה). בעיצומה של המלחמה שבנימין נתניהו עצמו השווה למלחמת השחרור, עם הרוגים במספר שלא נראה כמותו מאז מלחמת יום הכיפורים, עם גיוס מילואים שלא היה עשרות שנים – הממשלה הזאת מבקשת להנציח, או לפחות להאריך, את הפטור לחרדים משירות כלשהו.
חוק הגיוס החדש, שפרטיו פורסמו השבוע, כולל את הארכת שירות החובה מ-30 ל-36 חודשים, העלאת גיל הפטור ממילואים מ-40 ל-45 (ול-50 כאשר מדובר בקצינים) והרחבת שירות המילואים מארבעה-חמישה שבועות בשנה ל-84-42 יום. ולצד זה, כאמור, המשך הפטור גם לחרדים וגם לערבים. דווקא כאשר המלחמה הראתה גילויים מרשימים של אחווה חרדית והזדהות ערבית, הממשלה הזאת רומסת ברגל גסה את הניצנים הללו.
אני סבור מזה שנים, וסבור גם היום, שהיעד האמיתי לא צריך להיות גיוס לצה"ל אלא שירות כלשהו והשתלבות בעבודה – הן של החרדים והן של הערבים. תקראו לזה שירות לאומי, ציבורי, קהילתי, ממלכתי; העיקר שכולם יתנו משהו. האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות וכל אחד יכול למצוא משהו, כפי שמלמד אתר "צו ראשון": קשישים, ילדים במצוקה, הרשות לשיקום האסיר, בתי ספר, בתי ספר שדה, חוות טיפוליות, עמותות למען בעלי חיים, בתי חולים וטרינריים, חינוך מיוחד, מגן דוד אדום, בתי חולים, מכוני מחקר רפואיים, קופות החולים, בנק הדם, המשטרה, שירות בתי הסוהר, סייבר – ועוד ועוד ועוד.
אבל הממשלה הזאת לא תגע בחרדים, כי היא תלויה בעסקנים שלהם (ויצחק גולדנקנופף הוכיח השבוע כמה הם מנותקים כאשר טען שהכל בסדר ולשרי הממשלה אין קשר למלחמה). והיא לא תגע בערבים, כי הימין הקיצוני לא רוצה לראות אותם משתלבים בחברה. בדיוק כמו שהיא לא נוגעת בכספים הקואליציוניים, במשרדים המיותרים ובחברי הכנסת ה"נורבגיים". כי זאת ממשלת ביזה וטובות הנאה.

ממשלת ביזה
ההוצאות זינקו עוד לפני המלחמה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ואיך אנחנו יודעים שזאת ממשלת ביזה וטובות הנאה? כי יש מספרים. נתוני הגרעון שפרסם (8.2.24) החשב הכללי במשרד האוצר הדהימו אותי. כולנו ידענו שהגרעון הולך ומרקיע שחקים, בגלל הוצאות המלחמה ומשום שבצלאל סמוטריץ' השרלטן ובנימין נתניהו הפחדן לא עושים את מה שחייבים לעשות: לקצץ שומנים ולהכביד על העשירים. אז כרגע הגרעון הוא 4.8% מהתקציב וצפוי להגיע לפחות ל-6.6%. זה רע מאוד ומסוכן מאוד אבל לא מפתיע.
מה שכן גרם לי לשפשף את עינַי היה הנתון על הגידול בהוצאות הממשלה, שהוא כמובן הגורם המרכזי לעלייה בגרעון. הוצאות הממשלה זינקו ב-36.1% ב-12 החודשים האחרונים; 14.6% מן העלייה אינם קשורים למלחמה. שוב: ההוצאות עלו בכמעט 15% בלי קשר למלחמה. 40% מן העלייה אינם קשורים למלחמה. זאת אומרת, שהממשלה הזאת שפכה כסף כאילו אין מחר, למרות שהכנסותיה הלכו וירדו עוד לפני המלחמה (במידה רבה בשל המשבר בענף הנדל"ן).
החשב הכללי לא פילח את הסעיפים בהם נרשם גידול בהוצאות, אבל מותר לנחש שחלק לא קטן ממנו שייך לכספים שנשפכו על חרדים, מתנחלים ושאר קבוצות שהממשלה הזאת חפצה ביקרן. אז היא קרעה את העם לא רק ברפורמה המשפטית, בשיסוי כלפי מתנגדיה ובגזענות של כמה מחבריה, אלא גם במקום הכי כואב והכי מיידי – התקציב. לממשלה כזאת אין שום זכות מוסרית להמשיך ולדרוש מאיתנו קורבנות – גם בדם וגם בדמים. היא חייבת ללכת.

תאריך:  09/02/2024   |   עודכן:  09/02/2024
+תחקיר צה"ל מאשר: יוסי שרעבי נהרג מאש חיל-האוויר
20:35 09/02/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

לפני כחודש נודע על-כך שנהרג וגופתו מוחזקת בידי חמאס  ▪  עכשיו מאשר צה"ל: יוסי שרעבי נהרג מאש כוחותינו תוך-כדי הפצצת מבנה שבו התבצרה חוליית מחבלים

יוסי שרעבי. נהרג מאש צה"ל
+צה"ל יציג תוכנית לפינוי פלשתינים מרפיח
16:32 09/02/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הנחה את צה"ל להציג בפני הקבינט תוכנית לפינוי אוכלוסייה אזרחית מרפיח ותוכנית למיטוט ארבעת גדודי חמאס הנמצאים בעיר  ▪  מפקד פיקוד הצפון אמר לראשי רשויות: המטרה - שינוי המצב הביטחוני בצפון באופן שיאפשר לנו להחזיר את התושבים בביטחון ובתחושת ביטחון

אי אפשר להשיג את מטרות המלחמה כשגדודי חמאס נשארים ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+אזעקות בישובים רבים בצפון; סוכנויות הידיעות בסוריה: ישראל תקפה בדמשק
13:56 09/02/24  |  יואב יצחק

סוכנות הידיעות בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בדמשק. קודם לכן נשמעו אזעקות ביישובים רבים בצפון מחשש לחדירת כלי טיס, ולאחר שכיפת ברזל יירטה מטרה בים, בסמוך לחיפה. התקיפה בדמשק בוצעה במערב העיר. תחנת הרדיו הסורית שאם אף-אם דיווחה על פיצוצים רבים בבירה. אתר חדשות קול הבירה המופעל על-ידי האופוזיציה הסורית דיווח על טילים שנפלו בדמשק ועל ירי טילים ממערכת ההגנה הסורית.

+נעצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יו"ש ובחטיבת הבקעה והעמקים
12:58 09/02/24  |  יואב יצחק

דובר צה"ל מסר, כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב, עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. הכוחות פעלו לאורך הלילה במחנה הפליטים טול-כרם שבחטיבת מנשה ועצרו ארבעה מבוקשים.
במרחב הכפרים בית עור אל פוקא ובית עור א-תחתא שבחטיבת שומרון ובעיר יריחו שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים; באל-מועייר שבחטיבת בנימין עצרו לוחמי צה"ל שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בטרור עממי; בכפר סינג׳יל שבגזרת החטיבה נעצרו שלושה מבוקשים נוספים לצד כספי טרור שהוחרמו. המבוקשים שנעצרו וכספי הטרור שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,050 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+כתב אישום נגד ישראלי בדואי על ריגול וביצוע פעולות טרור בעיצומה של המלחמה נגד חמאס
12:19 09/02/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

הפרשה הותרה לפרסום לאחר חקירה שנמשכה כמה חודשים  ▪  הנאשם ג'ומעה אבו גנימה גויס לשירות חמאס ב-2016  ▪  ערך עבור חמאס תצפיות לעבר בסיסי צה"ל וישובים בדרום  ▪  בשנת 2021 נכלא אבו גנימה ברצועת עזה למשך שנתיים, על-ידי החמאס, בשל אי-עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו  ▪  בשל הפצצות צה"ל הוא שוחרר יחד עם כל העצורים האחרים וניסה לשוב לישראל ואז נעצר על-ידי כוחות הביטחון

[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+ביידן: התגובה בעזה עוברת את הגבול; מקווה להפוגה ארוכה
05:28 09/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הביקורת החריפה ביותר של ביידן מאז פרוץ המלחמה - לאחר שהורה למשרד החוץ לקבל מישראל ערבויות שתפעיל את הנשק האמריקני בהתאם לסטנדרטים של ארה"ב, ולאחר שהמועצה לביטחון לאומי הביעה התנגדות להתקפה ברפיח

ביידן הלילה. "עובד ללא לאות על עסקת חטופים" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+יום העצמאות: אבוקות זיכרון ביישובים שנפגעו ב-7 באוקטובר
23:26 08/02/24  |  עידן יוסף

טקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76 יכלול השנה הדלקת אבוקות זיכרון ביישובים שנפגעו בפיגועי הטרור בשבעה באוקטובר. כך הודיעה היום השרה הממונה על אירועי יום העצמאות, מירי רגב.
רגב קיימה דיון עם ראשי הרשויות בדרום, שנפגעו קשות במתקפת הטרור. במהלך הדיון הציגה רגב את הרעיון להדליק אבוקות זיכרון בנקודות ציון שונות ברחבי העוטף והערים הסמוכות, שהותקפו ישירות ונפגעו קשות באירועים האכזריים.
"אני רואה חובה וזכות לשתף בפרק הזיכרון בטקס המשואות, את הקהילות מהמועצות והערים, שעמדו בעוז ובגבורה, ואשר איבדו את יקיריהם", אמרה.
הדלקת אבוקות הזיכרון תתקיים בשיתוף עם כל הקהילות הרלוונטיות, שנפגעו וספגו אבדות רבות, ובכללם המושבים, המועצות, הערים, הקיבוצים וקהילת המסיבות השונות. כמו-כן, מתוכננת התייחסות ייעודית לנטבחי מסיבות הנובה והפסיידאק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העכבר ששאג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין - נמאסת
ירושלמית  |  9/02/24 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
הביקורת החריפה ביותר של ביידן מאז פרוץ המלחמה - לאחר שהורה למשרד החוץ לקבל מישראל ערבויות שתפעיל את הנשק האמריקני בהתאם לסטנדרטים של ארה"ב, ולאחר שהמועצה לביטחון לאומי הביעה התנגדות להתקפה ברפיח
עידן יוסף
מנהיג חמאס לא היה מעורב בגיבוש התשובה שהוגשה למתווכים ולישראל    בכיר בצה"ל: סינוואר ובכירים נוספים בחמאס נמצאים בח'אן יונס    אלפים הפגינו בירושלים נגד עצירת המלחמה
עידן יוסף
מכלול האש של עוצבת הקומנדו ביצע מאות תקיפות במהלכן תקף בתי פעילים, עמדות תצפית ומחבלים רבים    לוחמי מגלן זיהו ועקבו אחר חוליית מחבלים שירתה טיל RPG על כוחותינו והכווינו לעברה כלי טיס שחיסל את החוליה
עידן יוסף
אלוף תומר בר אומר כי עשרות כלי טיס פועלים כעת בשמי לבנון, ובתרחיש מלחמה, מספרם יגדל משמעותית וצה"ל יבצע תקיפות מאסיביות ויתקוף בתוך דקות מאות מטרות במקביל    חיל-האוויר פועל בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות הקרקע, הן בזירה הצפונית והן בזירה הדרומית
עידן יוסף
עד עתה, במרכז האימונים הצפוני התבצעו מעל 50 תרגילים גדודיים ומעל 120 תרגילים פלוגתיים בגזרת הצפון    חיילי חטיבה 188 כבר שכחו את החולות של עזה ומתאמנים בהסתערות על כפרים בדואים מדומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il