X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: סקוט אפלווייט, AP]
הסנאט הצביע בעד חבילת סיוע לישראל: למה זה חשוב ולמה זה לא גמור
ההצבעה היא דו-מפלגתית ומראה כי לפחות בסנאט ניתן להגיע להסכמות משותפות ברוב של 2/3 מהבית. הצבעה עם מעל 60 סנטורים מונעת את הליך הפילבסטר, זכות שבמסגרתה יכול כל סנטור "לדבר את עצמו למוות" כדי לעכב חקיקה
קובי ברדה מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וגאואסטרטגיה, חממה לחקר דתות, אוניברסיטת חיפה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בזמן שישנתם, הסנאט מצביע עם רוב של 66 סנאטורים ובכללם חלק גדול רפובליקני בעד חבילת סיוע של 95 מיליארד דולר ושולח אותו לבית הנבחרים.
למה זה חשוב ולמה זה עדיין לא גמור?
  • ההצבעה היא דו-מפלגתית ומראה כי לפחות בסנאט ניתן להגיע להסכמות משותפות ברוב של 2/3 מהבית.
  • הצבעה עם מעל 60 סנטורים מונעת את הליך הפילבסטר, זכות שבמסגרתה יכול כל סנטור "לדבר את עצמו למוות" כדי לעכב חקיקה, שזה כלי פרלמנטרי חשוב מחד-גיסא, אבל "תוקע" חקיקה שחשוב בה אלמנט של כל יום להעביר אותה.
הנשיא טראמפ בהתבטאות שהייתה בעיתית עבורנו (כן כן, לא כולנו, מכיר את אלה שבטוחים שאפשר לחיות בלי סיוע אמריקני) טוען כי ארה"ב חייבת להפסיק סיוע חוץ בכלל, ולעבור להלוואות בתנאים נוחים. בהקשר זה, הוא מקבל איתות חשוב למה "מיין-סטרים" של הסנאט חושב אחרת.
כעת, הלחץ עובר לג'ונסון, הספיקר של בית הנבחרים. לפני מספר שבועות הוא שלח לחברים בבית בקשה להצביע על חוק סיוע חוץ "מכווץ" של 60+ מיליארד דולר (לעומת 114M המקורי והצבעה בסנאט המצומקת יותר של 95M) וניסה במקביל להעביר רק את הסיוע לישראל מתוך החבילה.
כתבתי לפני כשבוע מאמר על המצב השברירי בבית הנבחרים וכי קיים רוב של 219:213 רפובליקנים, שהמשמעות בו ש-"כל ממזר מלך" ומספיק שיותר מאחד משנה את הצבעתו בצד הרפובליקני ואין רוב להעברת החקיקה.
זה מחייב את ג'ונסון "ללכת על ביצים" בבית נבחרים שבו יש קבוצה של Maga Trumpers שבצורה עיקבית נגד סיוע חוץ בכלל ונגד אוקראינה בפרט. מצד שני, מספיק רק 2-3 "מורדים" רפובליקנים, להצביע עם הדמוקרטים, ולהעניק לנשיא ביידן ניצחון מוחץ.
אז הנה הדילמה של הרפובליקנים. להצטרף להצעה "משופרת" ולהעביר ניצחון שייחשב גם שלהם (לכיווץ הסיוע) או ללכת על כל הקופה ולנסות ליירט את החוק ולהביא אותו לקבורת חמור (כי חוק אחר לא יעבור בסנאט רק לישראל) ולהרגיז חלק לא מבוטל של הבייס הרפובליקני שרוצה בחיזוק הגדר ומעוניין בסיוע לישראל. דילמה לא פשוטה וזה עוד לפני האפשרות לצאת "לוזרים" שלא הצליחו לעצור אצלם בבית (תרתי משמע) את החקיקה.
ולבסוף, אם בבית נבחרים עסקינן, היום יש קרב של מזי שלנו על מחוז השני של ניור יורק, שם היא מייצגת את המפלגה הרפובליקנית. הסקרים וגם השלג נגדה, ואם היא מפסידה את הבחירות הללו, הפער בבית הנבחרים יתכווץ עוד יותר ויעשה את החיים של היו"ר, מורכבים אף יותר.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנאט הצביע בעד חבילת סיוע לישראל: למה זה חשוב ולמה זה לא גמור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
התובע המיוחד רוברט הור אומר שאין די ראיות להוכיח שביידן פעל בצורה מכוונת כאשר החזיק בביתו מסמכים מסווגים מתקופתו כסגן נשיא - ואומר שיש לו בעיות זיכרון משמעותיות    ביידן: הזיכרון שלי בסדר גמור
יאיר נבות
ייתכן שהנשיא פוטין החליט להשתמש בעיתונאי המקורב לטראמפ, קרלסון טאקר לצרכיו - והוא יעניק לו ראיון שישודר במערב, ויתקוף בו את המערב, את ממשל ביידן והנשיא עצמו ובכך ישרת גם את טאקר וטראמפ
יעקב אחימאיר
הנשיא ביידן ינקוט צעדים נוספים, ולא רק כלפי המצב באזורנו, אלא גם כלפי גורמים נוספים שעשויים לחזק את מעמדו. הטלת הסנקציות על ארבעה מתנחלים, ולא על שרים בממשלת נתניהו, כנראה בן-גביר וסמוטריץ', נועדה להרגיע את הציבור הערבי-פלשתיני בתוך ארה"ב
קובי ברדה
הקונגרס ה-118 בדרך להיות אחד מהמושבים הפחות פונקציונליים אי-פעם, עם 34 הצעות חוק בלבד שהתקבלו מאז ינואר בשנה שעברה, המספר הנמוך ביותר של הצעות חוק שהתקבלו בשנה הראשונה של מושב הקונגרס מאז השפל הגדול, לפי רישומי הקונגרס. מדוע כל זה קורה?
קובי ברדה
מאז שביידן לקח שליטה הגיעו לארה"ב מעל 8 מיליון בני אדם בצורה לא חוקית רובם דרך גבול מקסיקו    ממשל ביידן דורש מטקסס לאפשר לסוכני משמר הגבול גישה מלאה לנקודת מעבר בעיירת איגל פאס שנחסמת ע"י המשמר הלאומי של טקסס. מנגד מושלים של 25 מדינות באיחוד מצטרפים להחלטה של מושל טקסס להגן עצמאית על הגבול. ביידן יתקשה להמשיך לעמוד מנגד בעוד שתרחישים להתנגשות כוללים חלופות רעות שיכולות להתדרדר למלחמת אזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il