X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אקוניס. מימשו גרועים ממנו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
יומן מלחמה, היום ה-129
בסיכום הכולל נעים מאוד להחזיק בתפקיד שגריר ולהתגודד בחברה יהודית אוהדת עם כוסית יין משובח וניסוח בינוני באנגלית אך באותו סיכום כולל נכון לקבוע כי ההצלחה מעטה, אם בכלל
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

סנקציות ביהודה ובשומרון
בנימין נתניהו נסער. הוא כבר יודע שג'ו ביידן מקלל אותו אבל מתמרמר באוזניו מדוע ארצות הברית הטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים אשר להערכתה גילו אלימות כלפי פלשתינים והממשלה-משטרה לא הגיבה כראוי.
אני מוכן להצטרף לערעור של ביבי. יש רק תנאי: שישראל תוכיח כי החשד האמריקני כלפי ארבעה אלה אינו נכון. מתנצל, אבל אני מאמין לאמריקניים. כי הם בדרך כלל זהירים (אם כי גם הם טועים) וביבי בדרך כלל שקרן (אך לא תמיד).
יש טרור פלשתיני ביהודה ובשומרון וצה"ל נלחם בו, בהצלחה, וטוב שכך. ויש טרור של קבוצות מתנחלים כלפי אזרחים פלשתינים תמימים ושומרי חוק, והחיכוך בין צה"ל לבין המשטרה מחזק את התחושה האמריקנית שממשלת ביבי הנשענת על בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר אינה פועלת כראוי לבולמם. אז האמריקנים עושים זאת בעבורנו, למזלנו. אין סיבה לכעוס עליהם.
נתניהו ובן-גביר וסמוטריץ' לא יצליחו להטות ולהטעות אותנו כאילו מדובר במהלך אמריקני כולל נגד הרוב המכריע של המתנחלים המתגוררים בארבעה הגושים.
הגולה המפנקת
היכרתי את תפקיד הקונסול הישראלי בניו-יורק מאז שנות ה-70' של המאה שעברה. עקבתי אחרי רבים מהמחזיקים בתפקיד. כמה מהם היו מעולים. למשל, אלון פנקס או דני דיין.
בסיכום הכולל נעים מאוד להחזיק בתפקיד ולהתגודד בחברה יהודית אוהדת עם כוסית יין משובח וניסוח בינוני באנגלית. אך באותו סיכום כולל נכון לקבוע כי ההצלחה מעטה, אם בכלל.
הקונסול בניו-יורק הוא בפועל שגריר ישראל לענייני יהודים. עליו לגייס מבוגרים (זה מתדלדל אך קיים עדיין) ובעיקר צעירים (השורות חלולות) להגן על ישראל. אם האנטישמיות באוניברסיטת יוקרה כמו קולומביה נתקלת בהתנגדות יהודית כה חלושה זה כישלון מובהק שגם לקונסול הכללי יש חלק באחריות לו.
לא מדובר בהפגנות לגיטימיות נגד ישראל אלא בהתפרעות אלימה של פרו-פלשתינים, שמצליחים לחדור למוזאון יהודי ולהשתלט עליו, ועוד בטרם תגיע משטרת ניו-יורק אין מאות צעירים יהודים - בהם גם יורדים מישראל - שיגרשו אותם מהמוסד התרבותי במקלות ובאגרוף.
ההגנה העצמית היהודית-ישראלית מצויה בנסיגה, על סף תבוסה הן בעצימות עמידתה למען מוסדותיה, הן בפולמוס העיוני.
עתה הופיעה ידיעה כי השר אופיר אקוניס מועמד לקבל את התפקיד. איני מוצא בו תכונה אחת המעידה כי התפקיד תפור עליו. אז מה כן? אולי דבר אחד. אולי מפני שכישלונו שם פחות זועק לשמים מאי הצלחתו פה. לזכותו של צעד זה: ממשלת נתניהו מימשה גרועים ממנו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
מן הראוי שמחלקת המדינה תטה אוזן לתובנות פרופ' ואטיקיוטיס מאוניברסיטת לונדון, שהיה היסטוריון מוביל של המזרח התיכון: "עימותים בין-ערביים הם מאפיין קבוע של המזרח התיכון...."
איתן קלינסקי
מצער, שבצלאל סמוטריץ' בהתלהמותו נגד הממשל האמריקני עשה מעצמו צחוק, כי בנק לאומי הקפיא כבר את החשבון של יקירו, ינון לוי, ובנק הדואר הקפיא חשבונו של יקיר נוסף דוד חי חסדאי
יוסי אחימאיר
אם מחפשים את שורשי מחדל השבעה באוקטובר, יש לחפשו באוגוסט 2005, בעקירה שהתפרשה בצד הערבי כאות לחולשה ישראלית, כמו הנסיגה החד-צדדית מלבנון ב-2000
איתן קלינסקי
גיל אלכסנדר, אב שכול, מצא עצמו, למרבה הצער, מותקף בגז פלפל מטווח אפס והוכה קשות על-ידי המתנחלים
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" היא סבב נוסף במלחמה על א"י ושימור העצמאות והריבונות היהודית בה    השגיאות האסטרטגיות והדוקטרינריות שהביאו למלחמה זו, מחזקות את ההכרה שגבולות ביטחון ויכולות הגנה עצמית רב-ממדית ומתמדת חיוניים לשימור הקיים    מכאן חייבים לגזור תורת ביטחון לאומי עדכנית, ובכלל זה דוקטרינת יישום לרבות שיקולי דמוגרפיה וגבולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il