X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תיקון 2024. להחליף את העם
לא לאמנת בראשית
האמנה, שמטרתה לכאורה לאחד את העם, נועדה למעשה להפיל את ממשלת הימין ולהביא את השמאל-מרכז לעמדות שלטון האמנה מתמקדת בחשבון נפש במערכת הפוליטית תוך התעלמות מיתר המערכות השלטוניות והציבוריות דרישת האמנה לקבוע מועד לבחירות תוך חודשיים תגרום לשיתוק המדינה ותעמיק את הקרע בעם הדרך לתיקון עוברת במתן אמון של המיעוט ברוב ובשיח מכבד יותר
קריאה להחלפת הציבור
כאשר אמנת בראשית מדברת על החלפת נבחרי הציבור, היא למעשה קוראת להחלפת הציבור, להחליף את העם (ע"ע אהוד ברק). היא אומרת למיליוני מצביעים שהצבעתם שווה כקליפת השום. מנסחי האמנה מקווים לנס שלטוני שבו יתקבלו אולי תוצאות שונות. את שיטת הממשל הם מציעים לשנות - אבל משום מה רק אחרי הפלת הממשלה הנוכחית. מה רע בשיטה הנוכחית? לאיזו שיטה הם רוצים לשנות, למה לא לפעול לכך כבר כעת, ומי ערב להם שהממשלה שתיבחר אכן תשנה את השיטה? את כל זה הם לא כותבים

אמנת בראשית, שנראה כי מאחורי ניסוחה עמדו מרכיבי ממשלת בנט-לפיד, מתיימרת לתקן את המציאות ולאחות את הקרעים, אך בפועל נועדה לקרוע את העם. האמנה, כמו גם העצומה שנכתבה בהשראתה, עושה שימוש ציני במילים גדולות של תיקון, אחדות, כבוד, מורשת, נשיאה באחריות, פשרות, בנייה וכד', אך בפועל מטרתה אחת - פירוק ממשלת הימין והפלת בנימין נתניהו.
מאחורי האמנה עומדת הנחת היסוד השגויה כאילו ממשלת התיקון הנוכחית אינה מסוגלת לאחד מחדש את העם, להכריע את האויב, להשיב את החטופים ולהשיב ביטחון מלא לאזרחי ישראל כולם. מה מונע מהממשלה להשיג את המטרות הללו? דווקא נראה כי היא צועדת במסלול הנכון ובכל יום מתקדמת עוד צעד בדרך לכך. אולי את היעד של איחוד העם מחדש היא תתקשה יותר להשיג בהעדר פרטנר באופוזיציה, אך אין שום ערובה שממשלת "תיקון" אחרת שתקום תצליח להביא לתוצאה טובה יותר, להפך.
"אנו מאמינים שנדרש חשבון נפש אישי ולאומי בכל המערכות: הביטחונית, הפוליטית, התקשורתית", נכתב בעצומה. אולם בעוד שלחשבון הנפש הצבאי הקדישו המנסחים שורה אחת, ולחשבון הנפש התקשורתי לא הוקדשה מילה אחת, לחשבון הנפש הפוליטי הוקדשו מילים למכביר, מה שמוכיח כי מי שעומד מאחורי האמנה הם גורמים פוליטיים המזוהים בעיקר עם חוגי השמאל-מרכז. לא בכדי אין שום דרישה לחשבון נפש מצד המערכת המשפטית.
אמנת בראשית למעשה דורשת לקבוע בתוך פחות מחודשיים (תוך כדי המלחמה!) מועד מוסכם לבחירות, כאילו לא שבענו בשנים האחרונות מערכות בחירות תכופות ששיבשו את חיינו, שיתקו את מוסדות השלטון, העמיקו את הקרע בעם וגרמו להעלאת האלימות בשיח הציבורי. לא זו בלבד, המנסחים תוחמים באולטימטום ודורשים שהממשלה החדשה תוקם עד סוף 2024.
ומי יהיה בממשלה הזאת? רק 3 המפלגות הגדולות מימין ומשמאל-מרכז. כל יתר המפלגות הבינוניות או הקטנות יוכלו להצטרף רק אם יואילו בטובן לטשטש את האידיאולוגיות שלהן וליישר קו עם קווי היסוד.
הדבר האחרון שהמדינה זקוקה לו הוא חמש מערכות בחירות רצופות, שרק מעמיקות את הקרע בעם. הממשלה הנוכחית היא הממשלה הנבחרת. זו הממשלה היחידה בכל מערכות הבחירות שהצליחה להשיג רוב מובהק בעליל של 64, בניגוד לקודמותיה. שליחי הציבור נבחרים כדי לקדם דרך מסוימת, וניסיונות לממשלות פריטטיות שבהן לכל צד יש וטו לא צלחו והובילו רק לשיתוק מערכות.
כאשר אמנת בראשית מדברת על החלפת נבחרי הציבור, היא למעשה קוראת להחלפת הציבור, להחליף את העם (ע"ע אהוד ברק). היא אומרת למיליוני מצביעים שהצבעתם שווה כקליפת השום. מנסחי האמנה מקווים לנס שלטוני שבו יתקבלו אולי תוצאות שונות. את שיטת הממשל הם מציעים לשנות - אבל משום מה רק אחרי הפלת הממשלה הנוכחית. מה רע בשיטה הנוכחית? לאיזו שיטה הם רוצים לשנות, למה לא לפעול לכך כבר כעת, ומי ערב להם שהממשלה שתיבחר אכן תשנה את השיטה? את כל זה הם לא כותבים. אגב שינוי שיטת ממשל, מומלץ לחבר'ה הללו לקרוא את הספר "זו לא השיטה טמבל" של הד"ר עינת וילף, שבו מוסבר כי מה שגורם לטלטלות במערכת הפוליטי בישראל הוא דווקא השינוי התכוף של שיטת הממשל.
טוב עשו ראשי המחנה הלאומי שדחו על הסף את ההצעה האווילית לבטל את הכרעת הבוחר, והתעלמו מרעשי הרקע הקוראים להם להניח את המפתחות, לפרק את הכנסת ולהוביל את העם למערכת בחירות יצרית.
הדרך לתיקון עוברת במתן אמון בעם ישראל, באמון של המיעוט הציוני המונה 46 ח"כים ברוב הציוני המונה 64 ח"כים ובהפסקת השיח האופוזיציוני האלים התוקף את הקואליציה לגופם של אנשים ולא לגופם של דברים.
המשך יבוא.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לאמנת בראשית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים כדורבנות !!! ל"ת
ניכרים דברי אמת  |  17/02/24 21:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
בני גנץ הממלכתי ממלא פיו מים, יאיר לפיד איש המילים סוכר פיו, נשיא המדינה המאחד והמחבר אינו מתריע מפני הסכנה, מ"מ נשיא בית המשפט העליון אינו מכנס מסיבת עיתונאים כדי להתריע מפני הסכנה הנוראה שבהסתה
איתן קלינסקי
אני כותב מתוך כאב לנוכח מחיר הדמים היקר שאנחנו נאלץ לשלם בפעולה לכבוש עיר, המאוכלסת כיום במיליון וארבע מאות אלף תושבים, שחלק גדול מהם הם פליטים מעזה, הלנים ברחובות העיר
דן מרגלית
בסיכום הכולל נעים מאוד להחזיק בתפקיד שגריר ולהתגודד בחברה יהודית אוהדת עם כוסית יין משובח וניסוח בינוני באנגלית    אך באותו סיכום כולל נכון לקבוע כי ההצלחה מעטה, אם בכלל
קובי ברדה
ההצבעה היא דו-מפלגתית ומראה כי לפחות בסנאט ניתן להגיע להסכמות משותפות ברוב של 2/3 מהבית. הצבעה עם מעל 60 סנטורים מונעת את הליך הפילבסטר, זכות שבמסגרתה יכול כל סנטור "לדבר את עצמו למוות" כדי לעכב חקיקה
מרדכי ליפמן
מה הם בדיוק "ערכים הומניטריים"? כיצד "שולבו" ערכים אלה במלחמות בהן לחמו הדמוקרטיות הגדולות עצמן?    היכן היו אז, בימים האפלים ההם הערכים ה"הומניים"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il