X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מיצג החטופים במרכז ה-Mall
שישה בשישי / מלחמת חרבות ברזל - השבוע ה-19
המלחמה במבט מוושינגטון
מה אומרים סטודנטים יהודים ומה מציג המוזאון היהודי סמוטריץ', נתניהו והחרדים בעקבות הודעת מודי'ס בן-גביר לא השתנה ולא ישתנה 7 באוקטובר בזעיר אנפין

הורדת הדירוג
המוזיאון היהודי: איזון בכל מחיר

אז ככה. חברת מודי'ס אינה מבינה בכלכלה, יש לה מניעים פוליטיים, היא אינה מאמינה ביכולתה של ישראל לנצח במלחמה והיא טועה לחלוטין. זאת, לעומת בצלאל סמוטריץ, החף מכל שיקול פוליטי, לו יש ידע צבאי עמוק ושהוא צודק לגמרי. כך ניתן לתמצת את תגובתו של שר האוצר להורדת הדירוג הראשונה בתולדות המדינה, אליה התלוותה ביקורת קשה על ניהול המדיניות הכלכלית ועל הרפורמה המשפטית, לצד אזהרה מפני הורדה נוספת אם המצב יחמיר.
נשים בצד את העובדות, שכנראה לא ממש חשובות לסמוטריץ' ושות'. את העובדה שמדובר בסוכנות הדירוג השנייה בחשיבותה בעולם, הזוכה מזה עשרות שנים לאמון כלל-עולמי. את העובדה שכאשר אותה סוכנות נמנעה מהורדת הדירוג עם פרוץ המלחמה, לא נטען נגדה שהיא לא מקצועית ופוליטית וכו'. את העובדה שמודי'ס משקפת ביקורת נרחבת הנמתחת גם בידי בכירי הכלכלנים בישראל, כמו הנגיד אמיר ירון. את העובדה שסמוטריץ' עצמו חף מכל ידע וניסיון כלכליים, כמו גם מכל ידע וניסיון צבאיים.
כאמור, את כל זה נשים בצד, כי יש משהו שאולי מדאיג עוד יותר: רמות הזלזול, השחצנות והבריחה מאחריות הבאות לידי ביטוי בתגובתו של סמוטריץ. כן, אותם זלזול ושחצנות כלליים שהובילו אותנו ל-7 באוקטובר, ואותה בריחה המאפיינת את הממשלה הנוכחית מאז 8 באוקטובר. הם לא למדו כלום ולא שכחו כלום. הם הפילו אותנו לתהום, ומשם ממשיכים לחפור.

החרדים ונתניהו
כרזה אנטי-ישראלית בשדרות פנסילבניה

תגובתו של בנימין נתניהו להורדת הדירוג, אשר פורסמה בעיצומה של השבת שעברה, הקפיצה את שותפיו החרדים. זה לא היה פיקוח נפש ולא הייתה שום הצדקה לפרסום זה, אמרו – ובצדק גמור. הנקודה שלי רחבה בהרבה: זה מה שמפריע לכם אצל נתניהו? זה הכל?
דומני שאם היינו מדרגים את ראשי ממשלת ישראל לפי מידת החילוניות שלהם, נתניהו היה מועמד מוביל למקום הראשון. זה האיש שהודה בשידור חי שבגד באשתו עם אישה נשואה. זה האיש שהטריף את המטבח בבלפור – מתקן ממשלתי רשמי – בשאריות המזון שהביא מארנון מילצ'ן (אירוע מגעיל כשלעצמו) ובשמפניות הוורודות של אשתו. זה האיש שסעד את ליבו בשרצים ורמשים במסעדת יוקרה בלונדון. זה האיש שנראה אוכל צ'יזבורגר במסעדה בישראל. ואלו דוגמאות בודדות בלבד.
ברור שהחרדים (יצחק גולדנקנופף) והחרד"לים (בצלאל סמוטריץ) יודעים את כל זה והרבה יותר. אבל הם סותמים את האף כי נתניהו מעניק להם את מבוקשם, ובממשלה הנוכחית ביד רחבה מאשר אי-פעם. הם אפילו יכולים לטעון במידה מסוימת של צדק, שלא משנה מי נותן אלא מה נותן. אין לי יותר מדי ציפיות מפוליטיקאים, ודאי שלא בתחום המוסר. אני גם לא נופל מהכסא כאשר פוליטיקאים מתנהגים בצורה צבועה. ובכל זאת, מותר מדי פעם להפנות את תשומת הלב לעוד מפגן של צביעות, ובמקרה זה – של גלגול עיניים כלפי מעלה.

הקיצוץ בתקציב
תמונות החטופים באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון

כאשר יש צורך לקצץ בתקציב המדינה, תמיד ייפגעו מישהו ומשהו בעלי חשיבות. נצא מתוך הנחה, שבעיקרון – המדינה מתקצבת מטרות ראויות ואף חיוניות, לפחות לחלק מן האוכלוסייה. ושיהיה ברור: חובתה של כל ממשלה לקבוע סדרי עדיפות, גם אם לא כל הוצאה תקציבית נהנית מקונצנזוס. כך עובדת דמוקרטיה. יש גם הוצאות הזוכות לתמיכה רחבה, ושגם בהן לעיתים אין מנוס מלפגוע לטובת צרכים דחופים יותר.
מימון המלחמה, סיוע למשק להתאושש ממנה ושמירת הגרעון התקציבי והחוב הלאומי ברמות סבירות – כל אלו בהחלט מטרות חשובות ביותר, החייבות לבוא על חשבון צרכים אחרים. כן, גם על חשבון תנועות הנוער או אתר ההנצחה בגבעת התחמושת, גם על חשבון סל התרופות או פיתוח תשתיות. כל מי שיוצא בשבועות האחרונים נגד הקיצוצים בתקציב והשלכותיהם, מתעלם מהעובדה הבסיסית הזאת ואינו מציע חלופה (או שהוא מציע: תפגעו במישהו אחר). זו דמגוגיה לשמה.
לכן, ברמה העקרונית צדקו בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' והממשלה כולה כאשר החליטו על הקיצוצים הנוכחיים, ועליהם לעמוד נחושים על ביצועם. אלא מאי? ראשית, הם מפגינים חולשה ומתקפלים בפני לחצים ציבוריים ותקשורתיים (כמו למשל במקרה של גבעת התחמושת). שנית, וזה העיקר, הם לא נוגעים בכספים הקואליציוניים ולא סוגרים את המשרדים המיותרים, ובכך מראים ששיקוליהם אינם טובת הציבור בכללותו אלא טובת ציבור בוחריהם וטובתם שלהם-עצמם. בכך הם מאבדים את הזכות המוסרית לדרוש מאחרים להק את החגורה. זוהי בדיוק המנהיגות הקלוקלת עליה בין היתר הצביעה מודי'ס. אבל, כזכור, היא לא מבינה כלום.

בן-גביר והגבול
כרזה נגד ישראל ברחוב ה-23

לדעת איתמר בן-גביר, חיילי צה"ל צריכים לירות בכל מי שמתקרב לגבול ומהווה סכנה לביטחון, כולל נשים וילדים. האיש שלא שירת יום אחד בצבא לא הסביר לרמטכ"ל הרצי הלוי איך קובעים שנשים וילדים מסכנים את הביטחון, אבל דומה שלא נחשוד בכשרים אם נסבור שלשיטתו – כל פלשתיני שמתקרב לגבול הוא סכנה לביטחון ולכן דינו מיתה.
זה כמובן ממש לא מפתיע. זהו אותו איתמר בן-גביר שתלה בסלון ביתו את תמונתו של הרוצח ברוך גולדשטיין, שכזכור טבח 29 פלשתינים שהסכנה היחידה מהם הייתה שהם העזו להתפלל במערת המכפלה. כאשר עובדה זו הוצגה בבג"ץ בעתירה לפסול את בן-גביר מהתמודדות לכנסת, הוא טען שהשתנה ועובדה שהוריד את התמונה. בג"ץ אישר לו להתמודד (מה שהימין שוכח להזכיר כאשר הוא מתגולל על השופטים שאישרו את מועמדותו של עופר כסיף).
איזה השתנה ואיזה נעליים. גזען נשאר גזען, מי שרוקד על הדם ממשיך לרקוד על הדם, מי שתומך ברוצחים ממשיך לעודד אחרים לרצוח (כן, לירות באזרחים בלא סיבה מוצדקת זהו רצח). ולא שיש יותר מדי מה להתפלא; האיש שהפר את הדיבר הרביעי ("זכור את יום השבת לקדשו") כאשר חילל שבת בפרהסיה לצרכים תקשורתיים, כנראה לא הגיע לדיבר השישי ("לא תרצח"). והכי חשוב: האחריות העליונה רובצת על מי שהכניס אותו לממשלתו ולקבינט, נתן לו תפקיד רגיש ביותר וממשיך לשתוק מול דבריו המסיתים והמסוכנים – בנימין נתניהו.

האקדמיה והמוזאון
שלט חובבני במוזיאון היהודי

בשבת שעברה התפללתי וסעדתי בביתם של שלוחי חב"ד באחד המוסדות האקדמיים בוושינגטון. מאחר שהשיחות שם התנהלו בצורה חופשית ואינני בטוח שכולם ידעו שאני עיתונאי, לא אתן יותר פרטים מזהים. רוב המסובים היו סטודנטים וסטודנטיות מאותו מוסד.
אחת מהם אמרה כי מעולם לא חשה מבודדת יותר ולכן חשיבותו של בית חב"ד גדולה עוד יותר: כאן יש לה חברים. היא הסבירה, כי פשוט יש סטודנטים שהיא מעדיפה כעת לא לדבר איתם, ואלו שכן משוחחים עימה על המלחמה וישראל והפלשתינים – מראים שאין להם מושג בעובדות. אין אלימות פיזית, הדגישו היא וחבריה; אבל התחושה בהחלט לא נעימה. מה שלא שמעתי מאותם סטודנטים היה ביקורת על התנהלותה של ישראל במלחמה.
זה לא מובן מאליו, כי במוזאון היהודי של העיר – בהחלט מקום מושקע, מרחיב אופקים ואף מרגש – כבר יש התייחסות למלחמה. ניכר מאוד הרצון לשמור על אובייקטיביות, וכך תראו שם הן את ביטויי התמיכה בישראל והן "יהודים בעד פלשתין" ו"רבנים בעד הפסקת אש עכשיו". אני לא יודע האם המאמץ הזה נובע מהאובססיביות האמריקנית לתקינות פוליטית כמעט בכל מחיר, או שהוא משקף מציאות בה אכן חלק משמעותי מיהודי וושינגטון מתייצב – במידה זו או אחרת – נגד ישראל.
מה שכן די ברור לי הוא, שעצם העובדה שיש בקהילה היהודית מי שתומכים בפלשתינים, נובעת ממה שמוצג בהרחבה קומה אחת מתחת: תצוגה נרחבת של הפעילות היהודית בנושאים חברתיים רוחביים, כגון האקלים וההפלות, תחת הכותרת "תיקון עולם". זה אומר: אנחנו לא רק יהודים; אנחנו ליברלים רחבי אופקים. זה כמובן בסדר גמור ואפילו מבורך; אבל התחושה היא, שמרוב רצון להפגין אוניברסליות – יש ביניהם מי ששוכחים או מדחיקים את זהותם הבסיסית.
במבט רחב יותר, המלחמה כמעט אינה נוכחת בוושינגטון – וטוב שכך; תשומת לב ציבורית היא לרוב ביקורתית כלפי ישראל. בשמונת ימי הביקור עברתי ברגל חלקים נרחבים ממנה, במיוחד במרכז העיר ובמוקדי השלטון והתרבות. הביטוי הבולט למלחמה היה מיצג שולחן השבת השבועי של החטופים במרכז ה-Mall, בין הקפיטול לאנדרטת וושינגטון ומול מצודת הסמית'סוניאן. באחד מבנייני אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון כוסו החלונות של קומת הקרקע בתמונות חטופים.
סימני התנגדות לישראל הם קטנים בהרבה, בעיקר כמה מודעות קטנטנות וחובבניות המאשימות אותה ברצח עם ומדגישות את סבלם של האזרחים הפלשתינים. חשוב לזכור שזה כמובן לא מדגם מייצג, והמלחמה היא בהחלט סוגיה פוליטית המכבידה על הנשיא ג'ו ביידן.

הקצין המתחזה
מיצג החטופים על רקע אנדרטת וושינגטון

כיצד יש להתייחס לסיפורו של הקצין המתחזה, שהצליח להיכנס לדיונים מסווגים במשך ימים ארוכים בתחילת המלחמה? כשלעצמו, הסיפור הזה הוא יותר רכילותי ועל גבול הסאטירי מאשר משהו שצריך להטריד אותנו. אדם אחד, אולי בעייתי, בין מאות אלפי לוחמים; שבועיים בתוך שלושה וחצי חודשי לחימה. מובן שצריך לבדוק עד תום, גם בצד הפלילי וגם בצד הצבאי, אבל לא לאבד פרופורציות.
אז למה אני כן מייחס אליו? משתי סיבות שמעבר להקשר המיידי. האחת היא, שבזעיר אנפין – זה מאוד דומה למחדל 7 באוקטובר. אני לא מדבר רק על הברדק האופייני לנו, אלא בעיקר על כך שמדובר ב"סערה מושלמת": אוסף של נקודות שרק התקבצותן יחד ובצורה בו-זמנית יוצרת את התמונה המלאה. די היה בכך שאדם אחד יהיה ערני פעם אחת, כדי שהקצין הזה ייחשף הרבה קודם. ודי היה בכך שאחד מרכיבי ההרתעה, ההגנה וההתקפה של צה"ל יפעל כראוי, כדי ש-7 באוקטובר יתרחש בקנה מידה קטן בהרבה, אם בכלל.
השנייה היא הניסיון הפוליטי הציני של תעשיית הרעל הביביסטית לנצל את האירוע הזה כדי למתוח שוב ביקורת על צה"ל, בסוג של קריצה: תראו איך הצבא מתנהל, אז מה הפלא שהיה כזה מחדל? כי זאת יש לזכור: מבחינת נתניהו ותומכיו, מדובר במשחק סכום אפס – אם ישכנעו את הציבור שכוחות הביטחון אחראים, זה ינקה אותו. מובן שזו שטות גמורה: כולם כשלו וכולם נושאים באחריות. אבל לצד שכתוב ההיסטוריה וההתעלמות מהעובדות המתועדות היטב, זו הטקטיקה המרכזית של נתניהו במאמץ חסר המעצורים להישאר בשלטון. וכמו שאני אומר כמעט מדי שבוע: וזו עוד הוכחה לכך שעליו ללכת, כמה שיותר מהר.

צילומים: איתמר לוין.
תאריך:  16/02/2024   |   עודכן:  16/02/2024
+"בשבע" מתנצל על הסכמתו לפרסם מודעה פוליטית שעשתה שימוש בשכול
14:52 16/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"לצערנו הרב פורסמה בגיליון השבוע מודעה לא ראויה שפוגעת ברגשות הציבור ובמשפחות שכולות"

+גנץ הצהיר הלילה בקבינט: מתנגד למדינה פלשתינית
14:35 16/02/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשרים בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי הוא עובד על מסמך ל"יום שאחרי״. נתניהו התחיל להקריא את הפסקה לגבי מדינה פלשתינית, השר בני גנץ קטע אותו ואמר: ״לא מנהלים פה דיון בהקראה בנושא משמעותי כזה - צריך קודם כל להעלות את זה בקבינט המלחמה ולדון על זה שם״. גנץ הוסיף: לפרוטוקול אפשר למסור לכל המדליפנים שאני מתנגד למדינה פלשתינית. השר בצלאל סמוטריץ' התפרץ לדבריו של גנץ: ״הנושא הזה יידון כאן, זה לא נושא לקבינט המלחמה״.
נתניהו הסכים בפעם הראשונה, לומר בקבינט שהוא מוכן לראות מודל שיוצע לו ל"יום שאחרי" בעזה. כששר הביטחון יואב גלנט הזכיר פורמט מסוים שבראשו יעמוד הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנוני הביטחון הפלשתינים, נתניהו פסל את ההצעה מיד. "הוא כנראה רוצה להביא שוויצרי", העיר מישהו בקבינט המלחמה.

+פיגוע ירי בצומת ראם מסמיה: מחבל חבוש כיפה רצח שני צעירים ופצע ארבעה ישראלים
13:03 16/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מצב הפצועים: נער בן 16 במצב קשה, גבר בן 65 במצב קשה, אישה בת 65 ואדם נוסף במצב בינוני  ▪  המחבל הגיע ברכב גנוב לתחנת אוטובוס, יצא מן הרכב, ירה בממתינים - וחוסל

זירת הפיגוע [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
זירת הפיגוע [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+צה"ל עצר בח'אן יונס 20 מחבלים שהשתתפו בטבח ה-7.10
12:13 16/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחותינו עצרו עשרות חשודים נוספים  ▪  אמצעי לחימה נתפסו בבית החולים "נאצר" בעיר - המבצע נמשך

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+זינוק מטאורי בתחלואת השפעת בשבוע האחרון
11:38 16/02/24  |  עידן יוסף

זינוק מטאורי חל בתחלואת השפעת בשבוע האחרון. נתוני התחלואה של חורף 2024 עברו כבר את אלה של חורף 2019, המחלקות הפנימיות בבתי החולים בתפוסות של 130% אחוזים (חלקן הגיעו ל-150% אחוזים), חדרי המיון עמוסים בחולים ואמבולנסים עומדים מחוץ לבתי החולים במשך שעות ואינם יכולים להיכנס בגלל העומס.

+עשרות פעילים עשו את הלילה במעבר ניצנה כדי לחסום משאיות לרצועה
11:37 16/02/24  |  עידן יוסף

עשרות פעילים מהארגונים "תורת לחימה" ו"צעדת האימהות" ישנו בשקי שינה ובאוהלים במעבר ניצנה - כדי לחסום את כניסת משאיות האספקה לעזה עם אור ראשון.

+פקע"ר הונחה להכין תוכנית הסברה לקראת מלחמה בצפון
11:34 16/02/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון גלנט הנחה את פיקוד העורף להכין תוכנית הסברה מדויקת לקראת מלחמה בצפון ולהביא אותה לאישורו (ynet).

+לול עופות ענק הושמד בגליל העליון
11:29 16/02/24  |  עידן יוסף

במהלך המטח לעבר אזור קריית שמונה ומושב מרגליות אמש הושמד מטיל נ"ט לול ענק ובו 9,000 עופות, שמייצר כמעט 300,000 ביצים.

+מבוקש פלשתיני ירה לעבר כוח צה"ל ונעצר
11:25 16/02/24  |  עידן יוסף

כוחות הביטחון עצרו הלילה שלושה מבוקשים ביהודה ושומרון. אחד מהם נעצר בכפר עקבה לאחר שירה לעבר הכוחות, אותר עליו אקדח. בכפר סילת א-דהר נעצרו שני המבוקשים האחרים. בחברון החרימו הכוחות אלפי שקלים שלפי החשד יועדו לפעילות טרור.

+הבית הלבן: שיחת ביידן-נתניהו עסקה בסוגיית החטופים
11:21 16/02/24  |  עידן יוסף

הבית הלבן פרסם הודעה רשמית, לפיה השיחה של הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו עסקה במשא-ומתן לשחרור החטופים. שיחת השניים, השנייה השבוע, נמשכה כ-40 דקות.
עוד נמסר מהבית הלבן, כי סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס תיפגש היום עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם ראש ממשלת עירק מוחמד שיאע אל-סודאני בוועידת הביטחון של מינכן.

+מטוסי קרב חיסלו מחבלי חיזבאללה בכפר קנטרה
11:17 16/02/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה בכפר קנטרה בדרום לבנון, בתקיפה חוסלו מספר מחבלים. הבוקר חיזבאללה הודיע על 2 מחבלים נוספים שחוסלו בשורותיו, ותנועת אמל הודיעה על 3 שחוסלו. סה״כ 12 מחבלים לפחות חוסלו ביממה האחרונה.

+לוחם הצנחנים נועם חבה נהרג בדרום הרצועה
08:51 16/02/24  |     |   לרשימה המלאה

לוחם נוסף מגדוד 202 נפצע קשה באותו אירוע  ▪  572 חיילים נהרגו מאז פרוץ המלחמה, מתוכם 235 מאז תחילת הפעילות הקרקעית  ▪  נמשכות הפשיטות על יעדי חמאס וההתקפות האוויריות על חיזבאללה

סמ"ר נועם חבה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+בכירי המודיעין: חמאס ישרוד כארגון טרור וגרילה
08:29 16/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אילנה דיין מדווחת שזוהי ההערכה השבוע בעקבות דיון של בכירים באמ"ן, השב"כ והמל"ל  ▪  מציינים שיש תמיכה אותנטית בארגון ברצועה, ובהעדר פתרון - היא תהפוך ל"אזור במשבר עמוק"

ההערכה: סינואר עדיין בח'אן יונס [צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו: ישראל דוחה על הסף כל תכתיב להסדר קבע עם הפלשתינים
07:49 16/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שוחח עם ביידן לאחר שוושינגטון פוסט דיווח, כי ארה"ב וכמה ממדינות ערב פועלות להכריז בתוך מספר שבועות על תוכנית להקמת מדינה פלשתינית לאחר הפסקת אש ושחרור חטופים  ▪  משרד ראש הממשלה: על היום שאחרי נדון רק ביום שאחרי  ▪  הרש"פ: מקדמים בברכה את היוזמה

שיחה שנייה בשבוע האחרון [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
שוחח עם ביידן לאחר שוושינגטון פוסט דיווח, כי ארה"ב וכמה ממדינות ערב פועלות להכריז בתוך מספר שבועות על תוכנית להקמת מדינה פלשתינית לאחר הפסקת אש ושחרור חטופים    משרד ראש הממשלה: על היום שאחרי נדון רק ביום שאחרי    הרש"פ: מקדמים בברכה את היוזמה
עידן יוסף
גופתו מוחזקת בידי חמאס    בכך מגיע מניין הגופות המוחזקות בידי חמאס ל-33    הנרצח, אביהם של אור ויגיל ובן זוגה של מירב טל, עסק במשך רוב חייו בחקלאות
עידן יוסף
בקרב בו נפל סמ"ר רותם סהר הדר מכפר אביב, החלל ה-234 מתחילת התמרון, נפצעו שני לוחמים וקצין לוחם מסיירת הצנחנים באורח קשה, וחיילים נוספים נפצעו באורחים שונים    בפצועים: בנו של שר
עידן יוסף
המחוסל היה מבין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו בחודש מרס 2023    יחד איתו חוסלו אתמול סגנו ופעיל נוסף בשטח לבנון    החיסול נעשה באמצעות תקיפת מטוס קרב של צה"ל במבנה צבאי
מירב ארד
הצהיר כי ישראל מעוניינת להגיע להסדרה שתחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם    צה"ל חשף: חיסלנו מפקד מרכזי בכוח רדואן    שר הביטחון הזהיר במקרה של מלחמה יהיו מחירים "קטסטרופליים ללבנון ולחיזבאללה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il