X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ שלשום. השופט והתובעת "מושחתים" [צילום: רבקה בלקוול, AP]
טראמפ ספג מהלומה כספית ותדמיתית בעיתוי קריטי
ניו-יורק טיימס מנתח את השלכות פסק הדין בתיק ההונאה נגד טראמפ השגת ערבות כדי לעכב את הקנס עלולה להיות קשה ויקרה, ואם הערעור יידחה - עסקיו יספגו מכה אנושה

"יש לנו המון מזומן", הצהיר דונלד טראמפ בשבועה לפני עשרה חודשים, ו"המספר גדל בצורה משמעותית מדי חודש". אבל יכול להיות שבקרוב הכסף הזה ייעלם. לטראמפ יש חודש לשלם את 450 מיליוני הדולרים בהם נקנס בתיק ההונאה או להציג ערבות של צד שלישי. לצד האיסורים שהטיל השופט ארתור איינהורן על טראמפ, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ לכהן במשרות ניהוליות בשנים הקרובות, והפיקוח החיצוני על הקבוצה, מדובר באיום חסר תקדים על כספו של טראמפ, עסקי משפחתו והאגו שלו – והכל בעיתוי קריטי.
טראמפ לא יפשוט את הרגל וקבוצת טראמפ לא תתחסל, אבל האיש הקולני ביותר יהפוך לשותף שקט והקבוצה תהיה רק עוד אחת מחברות הנדל"ן הרבות בניו-יורק. היא תתקשה להתמודד בשוק ופסק הדין אף עלול לשתק אותה למספר שנים, מנתח ניו-יורק טיימס. פסק הדין הנוכחי מהווה מתקפה ישירה על לב זהותו של טראמפ, בקובעו שהוא ניפח את שווי נכסיו, ופוגע קשות בתדמית המיליארדר שלו. יחד עם ההליכים הפליליים (המשפט הראשון, בפרשת סטורמי דניאלס, ייפתח ב-25 במארס), הוא מגביר את הכאוס סביב טראמפ. בחודשים הקרובים הוא ירוץ לבית הלבן, בעוד החוק ינסה להשיג אותו.
הקנס בסך 450 מיליון דולר הוא האיום המיידי ביותר על טראמפ. בעודו מערער על פסק הדין, עליו להציג כאמור בתוך 30 יום ערבות צד שלישי כדי להימנע מתשלום מיידי. לשם כך יהיה עליו להפקיד בטחונות ולשלם פרמיה. אם הערעור יידחה, קרוב לוודאי שהכסף יבוא מכיסו של טראמפ ולא מתרומות פוליטיות.
לאחר תקופת נשיאותו מכר טראמפ שני נכסים מרכזיים וחתם על עסקות עם שותפים זרים, כולל עם חברות סעודיות להקמת מתחם גולף ודיור בעומאן. נכון לשנה שעברה, מצא הטיימס, היו לטראמפ 350 מיליון דולר במזומן ובשווה-מזומן. בחקירה באזהרה בידי פרקליטות מדינת ניו-יורק (שהגישה את תביעת ההונאה) אשתקד טען טראמפ, שהמספר הוא מעל 400 מיליון דולר. בכל מקרה, הסכום נמוך מזה שפסק איינהורן.

בלי בני המשפחה, עם פיקוח חיצוני

הקנסות בתיק ההונאה באים בנוסף ל-83.3 מיליון דולר שהצטווה טראמם לשלם לעיתונאית ג'ין קרול, אותה תקף מינית בשנות ה-1990. בסך-הכל מדובר על למעלה מחצי מיליארד דולר, ואפילו מבחינתו של מי ששוויו נאמד במיליארדרים – זהו סכום משמעותי, העלול להכניס את טראמפ לצרות פיננסיות כמותן לא ידע מזה עשרות שנים (אם כי הוא מערער גם בתיק קרול, וגם כאן זקוק לערבות כדי לעכב את התשלום).
טראמפ עשוי להתקשות למצוא חברה שתעניק לו את הערבויות הדרושות, וגם אם ימצא – זה יהיה יקר. עליו למצוא מי שיסכים להעניק ערבות למרות מסע הבחירות המפלג שהוא מנהל ולמרות הוצאותיו המשפטיות ההולכות וגדלות. כאמור, חברה כזאת תדרוש תשלום וגם בטחונות בדמות מזומנים ונכסים נזילים. החוק בניו-יורק גם קובע ריבית של 9% לשנה עד לתשלום בפועל של הקנסות, כך שהיקף הערבות רק בתיק ההונאה יצטרך להיות 500 מיליון דולר ואולי יותר.
רוב שוויו של טראמפ נגזר מהנדל"ן שבבעלותו, כך שאם יאזל לו הכסף המזומן – הוא ייאלץ למכור נכסים או ליטול משכנתאות כנגדם. כל מכירה של נכס תהווה מכה עבורו, שכן הוא מתפאר בהם. זה גם לא יהיה קל: יידרש זמן למצוא קונה שיסכים לשלם מחיר טוב, במיוחד אם טראמפ ייאלץ למכור תחת לחץ.
אם הערעור יידחה, המשמעות תהיה חיים קשים לקבוצת טראמפ המנוהלת בצורה בלתי שגרתית. מדובר למעשה במאות חברות שאותן טראמפ מנהל על-פי תחושותיו ודחפיו. הוא מבזר שליטה בין בני משפחה ושותפים נאמנים בודדים, בלא גוף המופקד על הציות לחוק ולנהלים ובלא פיקוח של מועצת מנהלים. הקבוצה מנהלת שורה של מלונות, בנייני משרדים ו-15 מועדוני גולף ברחבי ארה"ב, שכולם נושאים את שמו של טראמפ. הוא היו"ר, מנהל העסקים ואיש השיווק – מאפיין הטיימס.
איינהורן אסר על טראמפ למלא תפקיד ניהולי בחברות בניו-יורק במשך שלוש שנים, מה שיקשה עליו להמשיך לפעול, אך רבות מהחברות שלו רשומות במדינות אחרות ולכן לא ברור מה תהיה המשמעות המעשית של האיסור. הוא הטיל איסור דומה על דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ למשך שנתיים. ומה שעוד יותר משמעותי: איינהורן קבע שהשופטת הפדרלית בדימוס ברברה ג'ונס תפקח על הציות בקבוצה, לאחר שכך הופקדה לפקח על פעולותיה הכספיות, תמורת מיליונים רבים מקופתה. פיקוח זה צפוי להרתיע שותפים עסקיים ולהכביד עוד יותר על הקבוצה, התקועה במידה רבה מאז שטראמפ נכנס לבית הלבן.

הבסיס של דימויו הציבורי

מהלומה נוספת מצידו של איינהורן היא האיסור על הקבוצה ליטול הלוואות מבנקים הרשומים בניו-יורק במשך שלוש שנים. היא כבר מקבלת מימון מבנקים שמחוץ למדינה, אך האיסור הזה יפגע קשות באפשרויות הצמיחה שלה בעתיד הקרוב. לצד זאת, איינהורן חזר בו מכוונתו לבטל את רשיונות העסק של נכסי החברה בניו-יורק, באומרו שדי בפיקוח ההדוק עליה.
עסקיו של טראמפ וטענותיו לפיהן הפך במהירות מסחררת למיליארדר היו הבסיס של דימויו הציבורי. קבוצת טראמפ הייתה המסד לתוכנית "המתמחה" שהעניקה למותג שלו חשיפה לאומית. על מועמדותו לנשיאות הוא הכריז בטראמפ טאואר, נכס הדגל שלו בשדרה החמישית. אז, בשנת 2015, הוא הכריז ששווי נכסיו מגיע ל-9 מיליארד דולר. עם זאת, במשך שנים טענו דיווחים חדשותיים, כי הוא ניפח את המספרים; הוא עצמו הצהיר פעם תחת שבועה, כי שווי נכסיו עולה ויורד לפי "הרגשתו".
התובעת הכללית של ניו-יורק, לטישה ג'יימס, פתחה בחקירה בשנת 2019 ולאחר שלוש שנים הגישה את התביעה. טראמפ מצידו ניסה להפוך את הנטל המשפטי לנכס פוליטי, בטענה שמדובר בציד מכשפות פוליטי. הוא תקף בחריפות את ג'יימס ואיינהורן, ולאחר פסק הדין תיאר אותם כ"מושחתים". זעמו נפל על אוזניים קשובות של תומכיו, הקמפיין שלו הדהד את הטענות והוא כבר משתמש בפסק הדין הנוכחי כדי לגייס תרומות.
ועדיין, המיתוס של איש העסקים המצליח שוויתר על הכל כדי לשרת את הציבור האמריקני, הוא מרכיב מרכזי בנאומי הבחירות של טראמפ. שורות אלו עשויות להתקבל בצורה שונה אם הציבור יראה את קבוצת טראמפ לא כאימפריה עסקית נוצצת, אלא כחברת נדל"ן בצרות.
כאשר הוצאותיו המשפטיות של טראמפ גאו בשנים האחרונות, הקמפיין שלו שילם – מזכיר הטיימס. הזרעים הראשונים היו טענותיו הכוזבות לגבי בחירות 2020, אשר גייס תרומות לתשלום לעורכי הדין ולעדים ב-60 התביעות הכושלות נגד התוצאות. אבל בתחילת השנה היו בקופת הקמפיין רק 5 מיליון דולר, פחות מ-1% מהסכומים שנפסקו נגדו בתיקי ההונאה וקרול. ועדת גיוס תרומות עצמאית פועלת בנפרד מהקמפיין, אבל אסור לה לתאם עם טראמפ ולשלם את הוצאותיו המשפטיות.

הידיעה המלאה
תאריך:  18/02/24   |   עודכן:  18/02/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ספג מהלומה כספית ותדמיתית בעיתוי קריטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
בית המשפט קבע שטראמפ ובניו ניפחו את שווי נכסיהם כדי להונות בנקים וחברות ביטוח; אסר עליהם לכהן בתפקידי ניהול בניו-יורק    טראמפ יערער והקנס יעוכב אם יפקיד ערבות
איתמר לוין
באותו מועד תחל בחירת המושבעים בתיק סטורמי דניאלס; הדיון בו אמור להיות מהיר יחסית, הראיות נראות ברורות וחבר המושבעים יגיע מהמעוז הדמוקרטי בניו-יורק - אם כי זהו התיק הפחות-משמעותי מבין הארבעה
איתמר לוין
אשתקד חויב טראמפ לפצות ב-5 מיליון דולר את ג'ין קרול על תקיפה מינית בשנות ה-1990; כעת חויב בפיצוי בשל ההשמצות נגדה    טראמפ מכחיש ומתכוון לערער
איתמר לוין
הדמוקרטים בבית הנבחרים: ממשלת סין ותאגידים שלה שילמו 5.5 מיליון דולר; סעודיה - 615,000 דולר    אריק טראמפ: אף נשיא לא נאבק בסין יותר מאשר אבי
איתמר לוין
שב וטוען שפסקת הגילוי הנאות בדוחות הבהירה שאין להסתמך עליהם לגבי שווי נכסיו    האשים את השופט ש"כל הזמן פוסק נגדי בלי לדעת עלי דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il