X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעיית פליטים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
מה יהיה
השאלה המיידית מתייחסת לפעילות המלחמתית בעזה, תוצאותיה והשלכותיהן על שיקום ישובי העוטף ופתרון סוגיית ישובי צפון ישראל המפונים אלה נוגעים כמובן להשלכות הפלישה ב-7.10.2023 לישובי העוטף, הטבח שבוצע שם, תושבים שנחטפו וגורלם והשפעת אלה על הביטחון הלאומי, המורל האזרחי והמצב הכלכלי
כתיבת ספר
העיסוק בנושאים המוזכרים בעבודה אחת הוא למעשה כתיבת ספר. לכן אגביל את הדברים לסוגיית הניצחון הצבאי בעזה שהוא בהישג יד ולשאלת הטיפול ברצועה כאיום אסטרטגי שיש לחסלו אחת ולתמיד, והדרך לכך הנראית בעיני אפשרית והכרחית אם איננו רוצים לחזור על חווית "השבת השחורה".

אני מניח שסוגיית "מה יהיה" מעסיקה את רובנו חלק משמעותי מהזמן הפנוי. לאחרונה קשה מאוד למצוא בפרסומים השגרתיים המגיעים לציבור מענה קונסטרוקטיבי לשאלה זו. התקשורת המגויסת והפרשנים מטעם שרק מעטים מהם אינם מצטיירים כ"סוכני עיצוב-תודעה פעילים", אינם טורחים לקיים דיון רציני בשאלות שעל הפרק. מאידך מספקים הם ל"קהלים השבויים" שלהם עוד ועוד מאותו חומר ממכר שהראשונים אוהבים לשמוע. כשדנים "בעכשוויזם", לרוב תמונת המציאות המטושטשת נותרת עמומה ומטושטשת גם אחרי הדיון; שורשי הבעיות נעוצים בעבר ממנו אנו מגיחים להווה ובעתיד אותו אנו מתקשים או מתעצלים לעצב במוחנו חסר הסבלנות; לעומתם ההרגל תמיד חמים, טעים ונוח.
עיינתי לאחרונה בשני מאמרים קצרים:1
א. לקחי ועידת "פוטסדם", 1945 (ועידה בינלאומית להסדרת בעיות הפליטים באירופה אחרי מלחמת העולם ה-2).
ב. האם הקרח נשבר? (מגמות בסוגיית פליטי/תושבי עזה על-רקע מלחמת "חרבות-ברזל", ומכאן גם לאחריה).
מצאתי התייחסות פחות שגרתית למציאות ואני שותף לקווי המחשבה אותם מביא הכותב ולמסקנות העולות מהם: 1. מדינה פלשתינית היא סיכון קיומי למדינת ישראל. 2. אין פתרון לבעיית פליטי מלחמות ישראל-ערב 48 ו-67 במדינת ישראל לרבות שטחי איו"ש ועזה.
בעיית הפליטים הערביים כ"מוקש זמן" פוליטי, דמוגרפי וביטחוני הושארה במכוון פתוחה בא"י על-ידי הערבים בסיוע האו"ם ו"המעצמות הגדולות" בכל אחד מסבבי הקונפליקט האלימים שעברנו ב-110 השנים האחרונות. בין היתר הסתייע הדבר על-ידי הקמת "אונרא" - ארגון הפליטים הפלשתינים - שקיומו התאפשר וניתמך במימון וסיוע גורמים אלה עד לאירועי הזמן האחרון. כיום מונה "קבוצת הפליטים המורחבת": - בנים, נכדים, נינים וכו' של הפליטים המקוריים מההגירה הבלתי-חוקית עד 1948 (ימי המנדט הבריטי) וממלחמות 48 ו-67. כ-8 מיליון נפש2 המפוזרים במדינות רבות ושונות בעולם, רובן באזורנו.
ישראל כמדינה יהודית וציונית בגבולות א"י המערבית אינה יכולה לקבלם כאזרחיה ולא תוכל להעניק להם ולנו תנאי חיים נורמליים בשטחי איו"ש ועזה, במיוחד כאשר יבקשו לאסוף את כלל הפזורה "הפְלַיטית" מכל המרחב המזרח תיכוני ומעבר לשטחים אלה. ישראל הציונית הוקמה כמדינת הלאום של העם היהודי ומטרתה לרכזו בה גם אם תידרש לכך תקופה ממושכת יחסית; יש לזכור שהעם היהודי מפוזר בגלות כבר קרוב ל-2,000 שנים. בהקמת ממלכת ירדן על כ-77% משטח המנדט, סתמה בריטניה את הגולל על הסדר מדיני מוקדם כבר בתחילת המאה ה-20, ולאחר כ-110 שנים נוספות זה אפילו אינו נראה כחלום באספמיה. ניסיון לקומם מציאות זו בכוח, הוא בברור הזמנה למלחמת דמים חדשה, שהיא בין היתר גם תכלית הדרישה הערבית ל"זכות השיבה".3
אני סבור שהאמריקנים כמעצמות אחרות לפניהם, מנסים להתעלם מהמציאות ולהכפיפה לאינטרס מקומי, זמני, נזיל ופופוליסטי של הבחירות הקרובות בארה"ב. לפיכך, יכשלו גם הפעם בתוכנית "המדינה הפלשתינית" שלהם עכשיו, משום שהם חושבים במונחים של תוכנית טלוויזיה לצרכי בחירות ולא במונחים של מאבק עמים לקיום ארוך-טווח, ביטחון, ריבונות ועצמאות.
הדברים שפייטלסון כותב על מצריים מעניינים. נראה שגם מצרים מבינה את האמת ומתבוננת בדאגה על השלב הבא בו תשתמש אירן בפלשתינים נגדה (שיעים נגד סונים הוא המאבק העתידי על הגמוניה בעולם האיסלאם). אין ספק שלאור עמדותיה של ישראל בסוגיה זו תצטרך גם מצרים לעצב מחדש את עמדותיה. המאבק עתה איננו בין ישראל לשכונותיה במעגל הקרוב, אלא בין הגוש הסוני המתון יחסית לבין אירן השיעית הפונדמנטליסטית. קו תיחום זה עובר גם בין עולם ההשפעה המערבי בראשות ארה"ב לבין יריבותיה המובהקות רוסיה וסין... ואירן.
ירדן, חוששת גם היא אבל מפגרת בחשיבה האופרטיבית ומכאן בהשתלבות קונסטרוקטיבית בשינויים הגיאופוליטיים וגיאו-אסטרטגיים של האזור. גם היא נמנעה בעבר מהסדר בעיית הפליטים באיו"ש, אלא שהיא עצמה הייתה שותפה בהבאת חלקם הגדול למרחב איו"ש, כאשר שלטה בו לאחר שכבשה אותו ב-48 ועד לגירושה ממנו ב-67. עד 84 היו תושבי איו"ש לרבות הפליטים אזרחים ירדניים, בחזקת הכרזה ירדנית כי זהו שטחה הריבוני. ב-84' ביטל המלך חוסיין חד-צדדית אזרחות זו כשהבין שאין בה ממש וביקש בדומה לחברים אחרים בליגה הערבית להכביד על ישראל באמצעות השארת פליטים אלה לטיפולה.4.
סוגיית פליטי מלחמות 48' ו-67' היא תולדת התוקפנות הערבית נגד ישראל, היא יציר כפיה של תוקפנות זו והערבים הם שיצטרכו למצוא לה מענה חרף ואולי בגלל הסחבת עד ימים אלה.
נתניהו מאידך הולך בדרך ה"כן, אבל" שהיא בעצם "לא"; כפי שנהג בתוכנית בר-אילן 2009. במציאות השוררת כיום בארה"ב, זו כנראה הדרך הנכונה לקנות זמן ולהמתין לשעת כושר להכרעה באמצעות סיפוח השטחים בהם אנו שולטים עתה וקביעת גבולות ביטחון מינימליים לישראל באזור בלתי-יציב זה כחלק מייצובו לעתיד.
כאשר מתמקדים בשאלת עזה הסוגיות העיקריות הן:
א. אוכלוסיית הפליטים - רוב התושבים
ב. אוכלוסיית התושבים הילידים - מיעוט
ג. ישוב מחדש של האוכלוסייה בשטח של הרצועה (כ-350 קמ"ר), בניכוי רצועות הביטחון שחובה להקים בין תושבי הרצועה לגבול הישראלי והישובים שלאורכו, עניין שיצופף את האוכלוסייה הערבית הרבה יותר מבעבר.
ד. הגירה מסודרת של פליטי עזה למדינות אחרות המוכנות לשתף בכך פעולה (יש כאלה אפילו באפריקה).
ה. גבולות ביטחון לישראל לנוכח המאבק מול אירן וגרורותיה. והשינויים הגיאופוליטיים הכלליים.
ו. השלטון החדש בעזה: - ישראלי, ערבי, פלשתיני, אחר, אחד לכל השטח או פיצול השטח לאוטונומיות אזוריות (כמה).
ז. הרשות הפלשתינית (שרוב אוכלוסייתה אוהדת חמאס).
ח. ביטול אונרא - גורם עויין ומסכסך (קשור לו' לעיל); ומה במקום.
ט. שליטה ביטחונית / כוללת ישראלית - יתרונות וחסרונות.
י. מקורות מימון ובקרה
דוגמאות לא מעטות לדעות שונות בסוגיות אלה ממקורות ישראלים וזרים מרוכזות במאמרו של דניאל פייפס, (DANIEL IPESP).5 מאז פורסם המאמר נוספו אליו עידכונים והשלמות, רובם וריאציות על המקור.
המסקנה היחידה מכל אלה שיש בה יסוד מעשי ובר-קיימא לטווח ארוך, מתבססת על כך שמרבית תושבי רצועת עזה הם פליטי 48' ו-67' ואוהדי חמאס, וגורסת הגירה מסודרת למדינות המוכנות לקלוט פליטים אלה בנוסח ועידת פוטסדאם 1945, באירופה. ביצוע התוכנית יקל גם על הסדר אוטונומיה באיו"ש (אשר גם ממנה יוכלו להגר מי שירצו בכך). לכך יש לחבר התיישבות יהודית מוגברת ברצועה (צפון) ובאיו"ש (שטחי "C"), וסיפוח השטחים לישראל בתום פרק זמן מוסכם מראש עם ארה"ב ובתמיכתה.
נראה שלישראל תפקיד מכריע בעיצוב הפתרון שיתגבש והתנאי ההכרחי שכך אומנם יהיה הוא הצגת עמדה לאומית מגובשת ונתמכת על-ידי רוב ברור ומשמעותי בציבור. הדברים יתבררו יותר לאחר קרות שני אלה: מינוי ועדת-חקירה ציבורית לאירועי "השבת השחורה" ופרסום מסקנותיה והמלצותיה, בחירות והקמת ממשלה חדשה אם אכן כך תמליץ הוועדה או כך תחליט הכנסת.

הערות

1. שנכתבו על-ידי יעקב פייטלסון – (לשעבר ר' המועצה המקומית של אריאל וכיום מרצה באוניברסיטת אריאל). פייטלסון מתמחה בדמוגרפיה ישראלית ובהשלכותיה על הסכסוך הישראלי-ערבי, ופירסם מאמרים רבים בסוגיה זו במסגרת מוסדות שונים בישראל, כמו גם באתר "אקדמיה" באינטרנט. בין היתר היה חבר בצוות של יורם אטינגר שעשה עבודה גדולה בנושא שפורסמה לפני מספר שנים.
2. סוגיית מספר הפליטים קשורה בשאלה מיהו פליט, מי סופר אותם, ולאיזו תכלית. הדרך המקובלת לעשות זאת כהלכה היא באמצעות מיפקדי אוכלוסייה ובקרה מקצועית ואמינה. אצל הערבים, מיפקדים מתקיימים לעיתים רחוקות מאוד, מנוהלים ע"י הרשפ"ת, אינם מבוקרים ועורכיהם משרתי את הגורמים שלהם אינטרס מובהק להרחיב את היקפה ולנפח את מספרי הנהנים מהתמיכות הכלכליות הבינלאומיות ל"אונרא".
3. המלכודת של זכות השיבה היא שאז מצטרפים לפליטים שמחוץ לישראל גם אזרחי ישראל ושלוחותיהם – ו"השימחה" תהיה ענקית.
4. כ-150 - 200 אלף ערבים נטמעו במגזר הערבי בישראל ובאיו"ש במסגרת תהליכי "איחוד משפחות" שאפשרה ישראל תוך העלמת עין שגויה בעשור שאחרי 67', כחלק מאשליית השלום שבדרך...
5., MEF –, 14.1.2024 14.10.23OF GAZANS, OF THE VOLUNTARY EMIGRATIONPipes Daniel, DISCUSSION [קישור]

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  21/02/2024
+המאבק על שטחי C: סמוטריץ' מגביר את אחיזתו במנהל האזרחי
22:56 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר במשרד הביטחון צפוי לממש את הסעיף שייתן לו למנות סגן ראש במנהל האזרחי - שיהיה כפוף לו  ▪  הרשות הפלשתינית השתלטה בזמן המלחמה על למעלה מ-1,000 דונם

סמוטריץ'. סגן במנהל האזרחי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון
21:40 21/02/24  |  עידן יוסף

דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מטרות טרור של ארגון חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, עמדת תצפית במרחב אל-חיאם, עמדה צבאית במרחב הכפר זבקין, ממנה בוצעו שיגורים לעבר מרחב שלומי מוקדם יותר היום ומספר תשתיות טרור. כמו-כן, במהלך היום, מסוק קרב תקף עמדת תצפית במרחב רמיה, בה שהו מחבלים וכן בוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עיתרון.

+בצל ניסיון החיסול בסוריה: קצינים אירנים המעורבים בהעברת נשק לחיזבאללה ירדו למחתרת
21:14 21/02/24  |  עידן יוסף

לאחר ניסיון החיסול המיוחס לישראל בסוריה, קצינים אירנים המעורבים בהעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה יורדים למחתרת - עקב חשש מידה הארוכה של ישראל.

+לבקשת ארה"ב: הנוסח נגד מדינה פלשתינית רוכך
21:12 21/02/24  |  עידן יוסף

ברקע האישור בכנסת של ההצהרה נגד הכרה חד-צדדית של ישראל במדינה פלסטינית - פורסם כי אותה הצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום, שזכתה לתמיכה גם באופוזיציה - עוררה דאגה וכעס מצד הממשל האמריקני.
בכירים בממשל שוחחו ביממה האחרונה עם בכירים ישראלים, ובהם השר בני גנץ, וביקשו מהם מפורשות לשנות את נוסח ההצהרה. הם הוסיפו כי "פירושה של הצהרה כזו - פגיעה במאמצי הנורמליזציה עם סעודיה" (חדשות 13, חדשות 14).

+חוסל מחבל שירה פצצות מרגמה מג'באליה שבצפון הרצועה
20:07 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+המסר שקיבלה ישראל: "חמאס מוכן להתגמש"
20:05 21/02/24  |  עידן יוסף

המתווכות והאמריקנים במסר לישראל: חמאס מוכן להתגמש (כאן חדשוות).
ישראל לא קיבלה עד כה הוכחות להתגמשות משמעותית של חמאס. ההערכה: בסופו של דבר - ישראל תשלח משלחת לשיחות בקהיר. במיוחד אם תהיה בקשה אמריקנית פרטנית.

+גנץ: מנהלה אזורית תסייע לפלשתינים לבנות שלטון אחר בעזה
19:52 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומר כיישראל תחתור לניצחון מדיני באמצעות הסכמי שלום ויצירת חלופה שלטונית לחמאס  ▪  אומר כי סימנים ראשונים מעידים על אפשרות להתקדם במתווה לשחרור חטופים ואיים כי אם לא תהיה עסקה צה"ל יפעל גם ברמדאן

גנץ. לחתור לניצחון מדיני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צרפת מאשרת: החטופים קיבלו את התרופות
19:27 21/02/24  |  עידן יוסף

צרפת מאשרת את הודעת קטר: ״יש בידינו מידע שלפחות חלק מהחטופים קיבלו את התרופות ששלחנו״. לא הוצגה שום הוכחה חזותית שתאשר את המידע, הנסמך על המילה של מחבלי החמאס.

+יחידת יהל"ם השמידה מנהרה באורך קילומטר ששימשה את בכירי חמאס
19:20 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אורכה של המנהרה יותר מקילומטר והושקעו בה מיליוני שקלים  ▪  היא שימשה גם את חטיבת ח'אן יונס למלחמה נגד צה"ל  ▪  עם כניסתם לתוואי, נתקלו הלוחמים בדלתות הדף וחסימות וניהלו קרבות פנים אל פנים

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+סבבי המינויים במטכ"ל לא יכללו קצינים שהיו מעורבים ב-7.10
18:24 21/02/24  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל הרצי הלוי, בידיעת שר הביטחון, צפוי לבצע שני סבבים של מינויים במטה הכללי וברחבי צה״ל. סוכם כי יוקפאו מינויים או קידום של קצינים שהיו מעורבים ב-7 באוקטובר וזאת עד לתום תחקירים וועדות חקירה.
צה״ל בוחן את העברת תא״ל ברק חירם, שהיה מעורב באישורי ירי הטנק לעבר הבית בבארי, לתפקיד מטה במקום לתפקיד מפקד אוגדת עזה כפי שתוכנן.

+לולה ובלינקן הסכימו: צריך להקים מדינה פלשתינית
17:58 21/02/24  |  עידן יוסף

משרד הנשיאות בברזיל מעדכן כי הנשיא לולה שוחח עם שר החוץ של ארה"ב בלינקן ואישרר מחדש את הצורך בסיום הסכסוכים באוקראינה ובעזה. שני המנהיגים הסכימו על הצורך בהקמת מדינה פלשתינית.

+עדן גולן תישאר בבית? נשקלת פסילת השיר הישראלי לאירוויזיון
17:25 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

איגוד השידור האירופי שוקל לפסול את השיר הישראלי "הגשם של אוקטובר" בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות  ▪  שר התרבות מיקי זוהר טוען שהשיר אינו פוליטי ושהפסילה תהיה שערורייתית  ▪  התאגיד: "לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו"

גולן. המבול של מאי [צילום: שי פרנקו]
+פוענח הפיגוע ברעננה: המחבלים תכננו לרצוח את דובר צה"ל בערבית
17:05 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שני מחבלים דרסו למוות תושבת העיר, פצעו נוספים ותכננו לרצוח את תא"ל אביחי אדרעי  ▪  הוגשה נגדם הצהרת תובע

תא"ל אדרעי. יעד לרצח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
זירת הפיגוע ברעננה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+איזנקוט דורש חקירת ההדלפות מקבינט ניהול המלחמה
16:39 21/02/24  |  עידן יוסף

חתיכת משבר אמון בקבינט ניהול המלחמה: השר גדי איזנקוט מבקש לחקור את ההדלפות שיוצאות מפורום המלחמה. הציע שהוא וצוותו יהיו הראשונים. איזנקוט זועם על דליפת 'מסמך אייזנקוט' שפרסם ירון אברהם (ישראל היום).

+IHH: נשלח מטורקיה ספינה לכיוון עזה
16:34 21/02/24  |  עידן יוסף

הארגון הטורקי IHH, שהוצא אל מחוץ לחוק בישראל ונכלל ברשימת ארגוני הטרור בעקבות אירועי המרמרה ב-2010, הודיע ששלח ספינה ראשונה לכיוון עזה (ישראל היום).

+דיווח: ישראל נערכת לפתוח מחדש את מעבר קרני
16:32 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מטולה: בית נפגע מירי נ"ט
16:12 21/02/24  |  עידן יוסף

ירי נ"ט נוסף של חיזבאללה למטולה. דיווח ראשוני על פגיעה בבית.

+מטוסי קרב תקפו שלוש מפקדות מבצעיות של חיזבאללה בדרום לבנון
14:37 21/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+מאז ה-7 באוקטובר: כ-540 חרדים התגייסו למסלולי החרדים בשירות חובה בצה"ל
13:33 21/02/24  |  מירב ארד

נציגת צה"ל הציגה נתונים על גיוס חרדים בוועדה לענייני ביקורת המדינה: "כ-66 אלף מלש"בים, חרדים שקיבלו דחייה במעמד תורתו אומנותו. מתחילת המלחמה גויסו לשירות החובה כ-540 חרדים".

+הצעה מחוץ לקופסא
12:43 21/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ניקסון נראה בבירור כאח התאום של בנימין נתניהו באנגלית  ▪  אלוהים אדירים, מי יהיה השר הראשון בסיעת הליכוד שיתניע את כדור השלג בעברית?

ריצ'רד ניקסון [צילום: ביל צ'פליס/AP]
+דיווח: משלחת ישראלית תגיע לקהיר
11:26 21/02/24  |  מירב ארד

העיתון הסעודי א-שרק דיווח כי משלחת ישראלית תגיע לקהיר בעקבות התקדמות בשיחות שמקיימות המתווכות עם חמאס.

+לפיד ב״ועידת הנשיאים״ בארה"ב: הדרך לנצחון מתחילה במחוייבות שלנו לחטופים
11:25 21/02/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד ב״ועידת הנשיאים״ של ראשי הארגונים היהודיים בארה״ב: "הדרך לנצחון מתחילה במחוייבות שלנו לחטופים. זה חלק ממה שמבדיל אותנו מאוייבינו. לחמאס לא אכפת לראות את בני עמו נהרגים. אנחנו נעשה כמעט כל דבר כדי לוודא שילדינו והורינו יחזרו לביתם." לפיד הוסיף: מי שחושב שהמחוייבות הזו היא חולשה, לא מבין את העקרון היהודי הגדול של ערבות הדדית. לא מבין את כוחו האינסופי של עם שאומר: הילדים שלך, הם גם הילדים שלי. הגורל שלך, הוא גם הגורל שלי".

+במערב לא מבינים את מנטליות המזה"ת
10:50 21/02/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

במזרח התיכון הפסקת המלחמה לפני חיסול כוחו הצבאי והאזרחי של החמאס תתפרש כחולשה וישראל תאבד את יכולתה ליצור הרתעה

לא מבינים [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+סוריה: הרוגים "בתקיפה ישראלית" בדמשק שכוונה ל"אישיות אירנית"
10:04 21/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפת בניין מגורים בשכונת כפר סוסה  ▪  על-פי הדיווחים, הבניין מאכלס גורמים מטעם חיזבאללה ומשמרות המהפכה

בניין המגורים שהותקף בסוריה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+ניצלה מהטבח בכפר עזה ולומדת ללכת מחדש
09:43 21/02/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

אחרי כמעט שלושה חודשים - נטע פורטל, שניצלה מהטבח בכפר עזה, לומדת ללכת מחדש בזכות סד ייעודי שנבנה עבורה בטכניון על-פי מידותיה

מימין לשמאל - ד"ר אמיר חיים, נטע פורטל וד"ר דנה סולב [צילום: חן גלילי, דוברות הטכניון]
+40 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש ובחטיבת הבקעה
09:39 21/02/24  |  מירב ארד

וחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג"ב עצרו בהכוונת שב"כ 14 חשודים, חיסלו שלושה מחבלים ופגעו בנוספים. במהלך המבצע איתרו הלוחמים אמצעי לחימה וחשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים במטרה לפגוע בכוחותינו. כמו כן, במהלך המבצע כלי טיס של צה"ל תקף מחבלים שירו לעבר הכוחות, זוהו פגיעות.

+קבוצת בזק תעניק לעובדיה המשרתים במילואים מענק כספי
09:16 21/02/24  |  מירב ארד

קבוצת בזק תעניק ל-802 מעובדיה ששירתו במילואים בחודשים האחרונים מענק הוקרה מיוחד. מדובר בכ-7% מהסך הכולל של עובדי הקבוצה, כשעלות המענק כ-4.2 מיליון שקל. בקבוצה מציינים כי הרוב המוחלט של אנשי המילואים בקבוצה ייהנו ממענק בגובה של 6,000 שקל, כשגובה המענק נקבע לפי אורך שירות המילואים.

+אוגדה 162 יצאה לפשיטה במרחב זייתון
08:57 21/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים טיהרו את המרחב ופשטו על מבנים חשודים  ▪  חיל-האוויר תקף עשרות מטרות בהן תשתיות טרור שאיימו על כוחותינו  ▪  בח'אן יונס לוחמי צוות קרב של צנחנים חיסלו מחבלים בירי צלפים מדויק והשמידו תשתיות טרור

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+לקחת אחריות
08:32 21/02/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

ראוי היה שהשנה, במקום כנס בינלאומי, חברי המכון וראשיו היו מבררים בינם לבין עצמם איך קרה ש"המכון כשל... ומחלה ממארת פשטה בגוף כולו", ודנים בקונספציות הרות האסון שהם עצמם הובילו וקידמו במשך שנים ובאחידות הדעים המדהימה

פרופ' מנואל טרכטנברג [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+סמ"ר אברהם אובגן נפל בקרב בצפון הרצועה
08:08 21/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סמ"ר אובגן בן 21 מנתניה, היה לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-576  ▪  שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה בצפון הרצועה

סמ"ר אברהם אובגן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
רבקה שפק-ליסק
במזרח התיכון הפסקת המלחמה לפני חיסול כוחו הצבאי והאזרחי של החמאס תתפרש כחולשה וישראל תאבד את יכולתה ליצור הרתעה
מירב ארד
סוריה מאשימה את ישראל בתקיפת בניין מגורים בשכונת כפר סוסה    על-פי הדיווחים, הבניין מאכלס גורמים מטעם חיזבאללה ומשמרות המהפכה
יפעת גדות
אחרי כמעט שלושה חודשים - נטע פורטל, שניצלה מהטבח בכפר עזה, לומדת ללכת מחדש בזכות סד ייעודי שנבנה עבורה בטכניון על-פי מידותיה
מירב ארד
הלוחמים טיהרו את המרחב ופשטו על מבנים חשודים    חיל-האוויר תקף עשרות מטרות בהן תשתיות טרור שאיימו על כוחותינו    בח'אן יונס לוחמי צוות קרב של צנחנים חיסלו מחבלים בירי צלפים מדויק והשמידו תשתיות טרור
חיים רמון
ראוי היה שהשנה, במקום כנס בינלאומי, חברי המכון וראשיו היו מבררים בינם לבין עצמם איך קרה ש"המכון כשל... ומחלה ממארת פשטה בגוף כולו", ודנים בקונספציות הרות האסון שהם עצמם הובילו וקידמו במשך שנים ובאחידות הדעים המדהימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il