X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלופת הרולאן גארוס טיפסה לראשונה לפסגת הדירוג בעוד הישראלית יצאה לראשונה מזה שנה וחצי מהטופ-20. אובזילר צנחה למקום ה-120, סלע מדורג 65
▪  ▪  ▪
שחר פאר [צילום: יניב סופר ONE]

חגיגת החימר הגדולה בפריז הגיעה אתמול (ראשון) לסיומה ובסיומה הוכתרה מלכה חדשה לטניס העולמי בדמותה של אנה איבנוביץ' הסרבית, שהעפילה לפסגת דירוג הנשים העולמי.
איבנוביץ', שתהיה בת 21 בנובמבר, הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בעולם כבר לאחר שניצחה את ילנה ינקוביץ' בחצי הגמר אבל חיזקה אותו בזכות הזכיה בתואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה.
הסרבית, שעשתה את הפריצה המשמעותית שלה בעונה שעברה אותה היא סיימה במקום הרביעי, אוחזת במאזן של 6:27 מפתיחת העונה. את עונת 2006 היא סיימה במקום ה-14 ואת 2005 במקום ה-16. איבנוביץ' תנסה לשמור על המקום הראשון בטורניר ווימבלדון, שבו היא הגיעה בעונה שעברה לשלב חצי הגמר.
מריה שראפובה, שהוליכה את הדירוג במשך שבוע אחד בלבד עקב פרישתה של ז'וסטין הנין, ירדה למקום השני לאחר שהודחה כבר בשמינית גמר הרולאן גארוס. יש לציין, שילנה ינקוביץ' שבמקום השלישי וסבטלנה קוזנצובה שבמקום הרביעי, קרובות מאוד למלכה החדשה.
פיינליסטית הרולאן גארוס, דינארה סאפינה, שנתנה את טורניר חייה, חזרה עם ראש מורם לטופ-10, לאחר שעלתה חמישה שלבים למקום התשיעי. אלנה דמנטייבה, שנעצרה על-ידי סאפינה ברבע הגמר, חזרה אחרי תקופה ארוכה לחמש הראשונות לאחר שזינקה שלושה שלבים מהמקום השמיני.
לעומתה, האחיות וויליאמס, שהודחו כבר בסיבוב השלישי נסוגו שלב - סרינה למקום השישי ו-ונוס, שניצחה בסיבוב הראשון את ציפי אובזילר, לשביעי. אנה צ'אקבטדזה ירדה שלביים למקום השמיני ואילו מריון ברטולי ירדה למקום העשירי ועלולה להידרדר בצורה משמעותית בדירוג אם לא תגן על ההופעה המפתיעה שלה בגמר טורניר ווימבלדון. מי שכבר יצאה מהטופ-10 היא דניאלה הנטוחובה הפצועה.
באגף הישראלי נרשמה התרסקות צפויה לאחר ששתי הישראליות הבכירות, שחר פאר וציפי אובזילר, שנוצחו כבר בסיבוב הראשון של טורניר החימר, צנחו בדירוג. פאר יצאה לראשונה מאז נובמבר 2006 מרשימת הטופ-20, עם התרסקות חדה מהמקום ה-18 למקום ה-25. אובזילר, שאיבדה את חלום ההשתתפות באולימפיאדת בייג'ין, ירדה 27 שלבים מהמקום ה-93 למקום ה-120.
פאר, שכנראה חייבת להוציא משהו חיובי מעונת החימר, נכנסה ברגע האחרון לטורניר הקטן בברצלונה (דרגה טייר 4). הישראלית, שמדורגת ראשונה בטורניר, תפתח הערב את משחקיה מול הספרדיה, נוריה לגוסטרה ויואס המדורגת 102 בעולם אך נחשבת לשחקנית חימר מצוינת.
גם אובזילר תעלה היום למגרשים בטורניר הדשא בבירמינגהאם ותפגוש את אייקו נקאמורה מיפן, שמדורגת במקום ה-78 בעולם.
מי שבכל זאת יכולות לסמן את נקודות האור מבחינת הטניסאיות הישראליות הן יוליה גלושקו, שעלתה 25 שלבים ורושמת דירוג שיא של 533, קרן שלמה, שעלתה 18 שלבים למקום ה-698, ובמיוחד חן אסטרוגו, שזינקה 161 שלבים מהמקום ה-938 ל-777 בעולם. אנג'ליק עלייב הצעירה נכנסה לראשונה לדירוג העולמי אל המקום ה-1060.
בדירוג הזוגות של הנשים, שחר פאר נסוגה מהמקום ה-14 ל-16 ואילו אורין בן חיים ומישור אפרת חגגו כמו עלייב, כניסה ראשונה לדירוג עולמי.
מונפיס זינק 32 שלבים
בדירוג הגברים, לא חלו שינויים משמעותיים בצמרת הגבוהה. רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ', שהגיעו גם לשלבים הסופיים בפריז, נותרו במקומות הראשונים ושמרו על פער גדול מיריביהם כשאחריהם מדורגים ניקולאי דבידנקו, דויד פרר ואנדי רודיק.
ג'יימס בלייק עלה שלב למקום השביעי על חשבונו של דוד נלבנדיאן, שירד למקום השמיני. סטניסלס וורינקה משוייץ טיפס שלב למקום התשיעי על חשבונו של רישאר גאסקה הפצוע.
גאל מונפיס מצרפת, שהגיע עד לחצי הגמר בפריז, רשם את העליה המשמעותית בדירוג לאחר שזינק 32 שלבים למקום ה-27 בעולם.
בין הישראלים, דודי סלע, שהפסיד בסיבוב הראשון של טורניר הרולאן גארוס ל-ויקטור האנסקו הרומני במשחק שהתפרש על פני שלושה ימים והסתיים רק לאחר חמש מערכות, ירד ארבעה שלבים למקום ה-65.
סלע, שקיווה לסיים השבוע בדירוג הקובע לבייג'ין בין 50 הראשונים בעולם, יכנס לרשימה על-פי הקריטריון הבינלאומי, שמאפשר את כניסתם של ארבעה שחקנים בלבד מכל מדינה, אך ימתין לאישור ועדת החריגים של הועד האולימפי הישראלי, שקבע קריטריון מחמיר מזה הבינלאומי.
סלע יחל היום את השתתפותו בטורניר קווינס שבלונדון מול ויקטור טרויצקי מסרביה, שמדורג במקום ה-100 בעולם. אם ינצח הוא עשוי לפגוש במדורג רביעי בטורניר, דוד נלבנדיאן מארגנטינה.
הראל לוי, שהגיע לרבע הגמר בצ'לנג'ר סורביטון והודח במוקדמות טורניר קווינס, נותר במקום ה-159. נועם אוקון צנח עוד 15 שלבים לכיוון המקום ה-286. אמיר וינטרוב, שניצח שני שחקנים מהטופ-300 בצ'לנג'ר יובה סיטי בארה"ב, זינק 32 שלבים למקום ה-337. אחריו מדורגים דקל ולצר, שנמצא במקום ה-410, ועידן מרק, שמדורג 730.
בדירוג הזוגות רם וארליך נותרו במקום השביעי בעולם לאחר שהעפילו לשמינית הגמר ברולאן גארוס ושיחזרו את ההישג שלהם מן העונה שעברה. השניים מדורגים במקום השלישי במירוץ השנתי בדרך לטורניר המאסטרס.
עוד בזוגות: הראל לוי ירד חמישה שלבים למקום ה-78 למרות שהגיע עם בן זוגו, ג'ים תומאס, לגמר טורניר הזוגות בצ'לנג'ר סורביטון. השניים נוצחו בסופר טיי ברייק בגמר לארנו קלמנט ואדוארד וסלין מצרפת.

תאריך:  09/06/2008   |   עודכן:  09/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו זה רשמי: איבנוביץ' ראשונה, פאר רק 25
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
הסלטיקס ניצחו גם במשחק ה-2 102:108. הלייקרס בקאמבק הרואי הצליחו לצמק פיגור של מעל ל-20 נק'. כעת הסדרה עוברת ל-3 משחקים בלוס אנג'לס
מערכת ONE
לניצחון של גרמניה על פולין קדמה תקרית גזענית מחוץ לתחומי המגרש: 140 אוהדים קראו גם: "אל תקנו מפולנים", ונעצרו. 16 אוהדים אחרים השתתפו בקטטה
מערכת PCאון
אם אתם אוהבים בעלי חיים, כדאי שתיכנסו לאתר המוזר של היום. מצד שני, בהחלט ייתכן שהוא יגרום לכם להבין שלא כל בעלי החיים בעולמנו מקסימים וחמודים. שילוב בין קנגורו לחמור? עכברים עם אוזני ענק מפלצתיות? לא מראות קלים
מערכת PCאון
גוגל משיקה את ה-Gmail Labs, עם 13 מאפיינים חדשים, חלקם רציניים וחלקם בידוריים יותר. בשלב הראשון, מקווים בגוגל לקבל כמה שיותר משוב מהמשתמשים על-מנת שיוכלו להחליט מה לשפר עוד, ואיזה מאפיינים חדשים להוסיף. ומה דעתך?
משה ריינפלד
בוועידת צרכניות הנפט הגדולות ביפן הובעה הדעה כי מחירי הנפט אינם צפויים עוד לרדת    אירן: מחיר הנפט יקפוץ ל-150 דולר לחבית כבר הקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il