X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתחמקים וצועקים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
זכרו תורת משה עבדי
ממשה עד משה: משה רבינו ורבינו הרמב"ם, פסקו חד-משמעית שמצוות עשה מדאורייתא להצטרף ללוחמים לתשועת ישראל מיד צר אבל גם אם תחל נהירה של המוני חרדים ללשכות הגיוס הציבור הכללי לא יכיר להם תודה ע"ע לוחמי המגזר הדתי לאומי

מספרים על משה סנה, מי שהיה במלחמת השיחרור הרמ"א (ראש מטה ארצי) של ההגנה, ולימים הדרדר לאוריינטציה פרו סובייטית עד כדי התייצבותו בראש הסיעה הקומוניסטית בכנסת, שהיה נואם בחסד עליון. עד כדי כך שגם אנטי קומוניסטים הגיעו לאסיפות העם שבהן הופיע משה סנה, כדי להתבשם משנינותו וחריפות לשונו ומהתבטאויותיו האנטי בן-גוריוניסטיות. האגדה האורבנית מספרת, שבפתקים שהכין לעצמו לפני כל נאום שכזה, נהג לרשום בהבלטה בשולי ראשי הפרקים שהכין, כדי שלא לאכזב את קהל שומעיו, את ההערה המתודית הבא: 'הנימוק כאן אינו משכנע; כאן צריך להגביר את הקול".
אני נזכר בסיפור הזה כל אימת שאני קורא את תגובות הצייצנים החרדיים לטורים, למאמרים ולציוצים העוסקים בסוגיית גיוסם לצה"ל של המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) החרדים.
בכל המאמרים הללו עוברות כחוט השני מספר טענות זהות: ראשית, מדובר בעיוות חסר תקדים, שמקורו בשקר גס ששמו 'תורתם אומנותם': כמה באמת עונים להגדרה זו ויושבים על התורה 15-12 שעות ביממה? ואם ישנם כאלה, ובוודאי ישנם, שיישארו בישיבות. הכוונה אינה לגייס אותם, כי אם את הבטלנים שהפכו את הישיבות לעיר מקלט ועליהם כבר אמר הרב שך זצ"ל, שמי שמשתמט מגיוס בטענת 'תורתו אומנותו' ואין תורתו אומנותו, יש לו דין רודף ממש!
שנית, הציבור הרחב בישראל לא ימשיך לסבול מצב עקום שבו העול הביטחוני הולך ומכביד על שכבה דקה של ישראלים, בעוד שבני גילם ממש פוטרים עצמם מכל חובה של להיכנס תחת האלונקה. הציבור גם לא ימשיך לשאת במצב שבמשך חודשים ארוכים אימהות ואבות ונשים צעירות אינם ישנים בלילה מרוב דאגה לגורל יקירם הנושא בעול הביטחון הקיומי ממש, בקור ובגשם וברוח ותוך סכנת חיים, בשעה שבבני ברק ישנות האימהות במיטותיהן בשלווה מוחלטת באין דאגה בליבן. וידוע הסיפור על החפץ חיים זצ"ל, שבימי מלחמת העולם הראשונה, בעת שבשורות המעצמות לחמו יהודים רבים, נהג ברוב צערו לישון על הארץ, והסביר כי אינו יכול לשכב בנחת במיטתו שעה שצעירי ישראל מחרפים נפשם וגם ישנים בתנאים-לא-תנאים. אילו חי הח"ח בזמננו, מן הסתם לא היה נותן יד להשקופע המעוותת הזו.
שלישית, שבוודאי לא ייתכן שדווקא המגזר שהכי פחות תורם למדינה יופלה דווקא לטובה ועוד יקבל פרס על התחמקותו, בעיקר בתחום תזרים המזומנים (ולמרבה האירוניה, דווקא כשבאוצר יושב שר דתי לאומי, שביטחון המדינה, ראשית צמיחת גאולתנו, עומד בראש מעייניו). ואם המדינה אינה יכולה לכפות גיוס חובה לשירות ביטחון, בוודאי היא יכולה להפסיק את הפארסה הזו של מימון המשתמטים מנשיאה בעול ביטחונה.
ואיך כל זה קשור למשה סנה? הקשר הוא בזה, שכאשר המגיבים והצייצנים החרדים מבינים שאין שום מענה משכנע לטענות הקשות הללו כלפי התנהלות הציבור החרדי בסוגיית הגיוס, הם עוברים להתנהג כמו משה סנה: מרימים את הקול ונוקטים לשון גידופים וביבים. ארסנל הגידופים מכיל לא מעט דברי נאצה, אך הגידוף החביב על הצייצנים כלפי כל מצדדי גיוס החרדים הוא אחד ויחיד, חוזר על עצמו, משכנע כמו פטיש 5 קילו: הוא שונא חרדים. זהו נשק יום הדין. אלא שהנשק הזה כבר חלוד מרוב שימוש ובלתי יעיל בעליל. שום שנאה אין כאן (חוץ אלי מאותה שנאה שדיבר עליה דוד המלך: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' אֶשְׂנָא", ואכמ"ל), אלא אהבה. מי שמותח ביקורת אינו אויב, אלא אוהב אהבה משולשת - לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל.
לא בטוח שלכל הקנאים והגדפנים והצייצנים אכפת מעם ישראל ("מחללי שבת וכו' הוציאו עצמם מכלל ישראל") ומארץ ישראל ("שלא יעלו בחומה"), אבל בוודאי תורת ישראל מונחת בחיקם. להם נזכיר שניים מגדולי ישראל, קמאים לכל הדורות, משה רבינו ומשה בן מימון (הרמב"ם), שכבר פסקו בנושא: משה רבינו כבר יצק את הבסיס ההלכתי הראשון - "הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?" (במדבר ל"ב ו'), והרמב"ם פסק כדברי המשנה בסוטה: "אבל במלחמת מצווה הכל יוצאין, ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה" (הלכות מלכים פ"ז ה"ד). וביאר בעל התפארת ישראל: "מיהו, לכבוש א"י וללחום בעמלק לכולי עלמא מלחמת חובה היא". המלחמה בעזה, מכובדַי החרדים, עומדת לכל הדעות בקריטריונים הללו.
ויש בקרב הצייצנים החרדים המגיבים בטענה, שהציבור החרדי תורם על-פי דרכו למאמץ המלחמתי: מתנדב לזק"א וארגוני חסד אחרים, שולח ארוחות מפנקות לחיילים, אדמו"רים מאיצים בחסידיהם לבקר פצועים ולנחם אבלים ויוצאים בעצמם למסעות חיזוק הלוחמים. ויש השולחים ביגוד חם ופריטים חיוניים ללוחמים, ומה לא. כל זה באמת טוב ויפה, מחמם לב. אבל זה אפילו לא בסדר גודל של טיפה בים. ראשית, שום דבר לא ידמה ולא ישווה לגבורתם של הלוחמים המחרפים נפשם בגבורה בשדה הקרב ומקדשים בפומבי את שם אלוקי מערכות ישראל. שנית, גם מבחינה כמותית מדובר במעט מזעיר. כמה חרדים כבר מתנדבים לזק"א? - אפילו לא רבע אחוז מכלל הציבור החרדי. ושלישית, אין להשוות מתנדב בזק"א, שאינו מחויב למשמעת צבאית ומתנדב מתי שבא לו, לחייל המחויב במשמעת צבאית מלאה, ועליו נאמר שגדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה.
העיוות שבעצם קיומו של מגזר שלם שאינו נושא בעול, לא יוכל להימשך. בשום פנים. אבל גם אם נגיע לימות המשיח ונראה שיעורים גדולים של מתחיילים למסגרות צבאיות למהדרין מן המהדרין זה לא מה שיקדם את מעמדו של הציבור החרדי בעיני הכלל הישראלי. דעו מראש, אחי החרדים, שהשירות בצבא לא ישדרג מעמדם של החרדים. אל תצפו להכרת תודה.
ויוכיח זאת המגזר שמרבה להתנדב יותר מכל האחרים, המגזר הדתי לאומי, שנוכחותו ביחידות המובחרות ולהבדיל בבתי הקברות, עולָה עשרת מונים על משקלו היחסי באוכלוסייה: כמעט 50% מגיעים ממגזר שאינו מהווה אפילו 20% מכלל היהודים במדינה. זהו המגזר שמספר תורמי הכליה בתוכו גדול מכל מגזר אחר, ואנשיו אפילו משלמים מיסים כדין.
ומה הם מקבלים בתמורה? - הם עדיין המגזר השנוא והמשוסה, שכל מעשה ומחדל מצידו נצבע בטענות 'הדתה', ושעצם קיומו מעורר אנטאגוניזם ביריביהם הרבים וטענות מכפישות בנוסח 'משיחיסטים'. כך שהתמורה היחידה להתגייסות תהיה בעצם קיום הלכות שנפסקו בבתי המדרש של משה רבינו ורבינו הרמב"ם, ברוח תורת משה; ומה שאולי נכבד יותר: יציאה מזהירה ממתחם חילול השם למתחם קידוש השם. מבחינתם זה יהיה תיקון גדול, מאוד מאוד.

תאריך:  25/02/2024   |   עודכן:  25/02/2024
+דיווח בלבנון: הממשלה הפלשתינית תתפטר מחר
23:19 25/02/24  |  עידן יוסף

דיווח בערוץ אלמיאדין הלבנוני מפי גורם רשמי: הממשלה הפלשתינית תגיש מחר את התפטרותה לאבו מאזן ותחל לתפקד כממשלת מעבר. צוין כי זהו "צעד יזום של אבו מאזן, לנוכח הלחצים מצד מדינות האזור, הקהילה הבין-לאומית וארה"ב".

+דיווחים: נתניהו הקשיח את עמדותיו במו"מ מול חמאס
22:56 25/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המגעים לעסקת חילופי שבויים עם חמאס נמשכים, אך קיימים חילוקי דעות ודרישות חדשות של ראש הממשלה שלדעת מבקריו עלולות לסכל את ההתקדמות  ▪  נתניהו דרש לגרש את המחבלים הכבדים לקטר וצמצם את סמכויות המשלחת הישראלית  ▪  גורמים בכירים האשימו את נתניהו בניסיון לטרפד את העסקה מסיבות פוליטיות, בניגוד לעמדת רוב חברי קבינט המלחמה  ▪  לשכת רה"מ מכחישה חילוקי דעות עם ראש המוסד

נתניהו. פערים רחבים [צילום: גיל כהן-מגן/פול AP]
+חטיפת יקיריהם השפיעה על מצבם הרפואי של בני משפחות רבים
21:56 25/02/24  |  עידן יוסף

סקר ראשון מסוגו מגלה את ההידרדרות במצבם הרפואי של בני משפחות החטופים. על-פי הנתונים, 80% דיווחו על שינוי לרעה במצב הבריאותי, 20% ירדו בצורה משמעותית במשקל, שני שלישים דיווחו על מצב נפשי בינוני או גרוע, 93% על ירידה באיכות השינה ו-15% על כך שהם התחילו ליטול כדורי שינה (חדשות 13).

+מקור בחמאס: התגמשות בסוגיית חזרת העקורים לצפון הרצועה
21:51 25/02/24  |  עידן יוסף

מקור בחמאס טוען כי כחלק מתוצאות הפסגה, הוחלט לאפשר את חזרת העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, אך באופן מוגבל והדרגתי - בעוד שבפסגה הראשונה הוחלט רק "לשקול מחדש" את שובם (חדשות 12).
גורם בחמאס לערוץ אל-ערביה הסעודי: "יש התקדמות בהיבט ההומניטרי של המשא ומתן בתיווך מצרים ובמאמצים לשליחת סיוע לצפון הרצועה". לטענתו, "משלחת מהארגון תגיע למוסקבה כדי לדון בהרכבת ממשלה לאומית לתקופה מוגדרת ועם משימות ברורות, רוצים שהיא תקום בהסכמת הפלגים".

+קומנדו ישראלי מחסל מחבלים בשכונות צפופות בח'אן יונס
21:42 25/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי יחידת אגוז נלחמו במרחבים צפופים במערב העיר, נתקלו בחוליות מחבלים וחיסלו אותן בקרבות פנים אל פנים  ▪  באחת ההיתקלויות, התבצרו מחבלים בבית, וכוחותינו השליכו רימונים לעברם עד לחיסולם

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+גלנט לחיזבאללה: "במקרה של הפוגה בעזה - נעצים את האש בצפון"
20:30 25/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון קיים הערכת מצב בפיקוד צפון ושלח מסר מאיים לארגון הטרור לפיו האש בצפון תועצם באופן בלתי תלוי - עד להסגה מלאה של חיזבאללה  ▪  "הוא לא מצליח למצוא מחליפים למפקדים שאנו מחסלים"

אלוף אורי גורדין והשר יואב גלנט [צילום: אריאל חרמוני]
+נתניהו: "המבצע ברפיח יתקיים לקראת הגעה לניצחון מוחלט"
19:13 25/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עוד אמר נתניהו בראיון שאינו יודע אם נגיע לעסקה לשחרור חטופים  ▪  סמוטריץ': "אצביע נגד עסקה של כל החטופים תמורת סיום המלחמה; יש סדר עדיפות, מטרה שנייה - החזרת החטופים  ▪  סאליבן: "ישראל, מצרים, קטר וארצות הברית הגיעו להבנה לגבי 'מתאר בסיסי' של העסקה"

נתניהו. ביקשתי מהצבא תוכנית כפולה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מלחמה בכמה מישורים
18:03 25/02/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה

נמשכת מלחמת הקיום בעזה, אבל יש מקום לאופטימיות - בעולם אנו נתפסים כמנצחים ומבינים שעם היהודים לא מתעסקים. למרות נסיונות ארה"ב לכופף אותנו, אין לה אינטרס לעזוב אותנו. קחו את היחסים בפרופורציות - ותירגעו. הניסיון להקים מדינה פלשתינית לא יתממש. הכלכלה הישראלית עובדת - אין מקום לדאגה

+צה״ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה יוצאת ממבנה צבאי במרחב בליידא
17:43 25/02/24  |  עידן יוסף

כלי טיס זיהה חוליית מחבלים יוצאת ממבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב בליידא. מטוסי קרב תקפו את החוליה ושני מבנים צבאיים נוספים במרחב.
לוחמי ההגנה האווירית ירטו מוקדם יותר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב אצבע הגליל.
בשעות האחרונות זוהו שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במרחבים מרגליות, הר דב, קריית שמונה, מנרה ומלכיה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. היירוט בחופי הגליל המערבי התברר כזיהוי שווא.

+בשורה לשדות נגב: שיקום צירים ותוספת תחנות הסעה בעקבות המלחמה
17:04 25/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה מקדם מיזמים תחבורתיים במועצה שדות נגב  ▪  עבודות להרחבת כביש 25, המוביל מגבול עזה עד לצומת הערבה, החלו בימים אלו  ▪  100 מיליון ש"ח יוקצו לשדרוג כביש 293 מצומת בית-הגדי לכיוון בית-קמה  ▪  שורה של מיזמים נוספים מקודמים במועצה, ביניהם כביש עוקף נתיבות, בניית קיר אקוסטי וסלילת שבילי אופניים

הפגישה במועצת שדות נגב [צילום: משרד התחבורה]
+דרעי על עסקת חטופים: יש סיכוי טוב לעסקה אבל אנחנו עדיין רחוקים
15:29 25/02/24  |  מירב ארד

אריה דרעי בריאיון לכיכר השבת על הסיכוי לעסקת חטופים: "יש סיכוי טוב לעסקה אבל אנחנו עדיין רחוקים. אתמול כולם היו באותה דעה, לא היו חילוקי דעות. רוצים להביא עסקה טובה שהיא תשיג כמה מטרות אבל שהיא תעבור גם בציבור הישראלי, אין לנו בינתיים פידבקים מהחמאס. גם הקשיחות שמראה ראש הממשלה - היא רק מקדמת את המו"מ.

+קריית שמונה: זוהו חמש נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים או נזק
14:53 25/02/24  |  מירב ארד

הירי לקריית שמונה: זוהו חמש נפילות בשטחים פתוחים. השוטרים מטפלים במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים לשם הסרת סיכון לציבור. לא דווח על נפגעים או נזק.

+טרופר בכנס ירושלים: פעולה ברפיח היא לא שאלה של אם אלא רק של מתי
14:40 25/02/24  |  מירב ארד

השר חילי טרופר בכנס ירושלים ה-21: פעולה ברפיח היא לא שאלה של אם אלא רק של מתי. הוסיף כי "המחנה הממלכתי מתנגד למדינה פלסטינית בעתיד הנראה לעין, קרי בעשרים השנה הקרובות"ץ

+איזנקוט וגנץ שמרו על ממשלת ישראל
14:37 25/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני חושש, שיש במכתב הזה של איזנקוט רמז, שהפתיל מתקצר ושללא השפעה של ממש איזנקוט וחברו גנץ עומדים לארוז את הקיטבקים ולחזור הביתה

גנץ. עומד לעזוב? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החטופים ושחרורם בסולם העדיפות
14:36 25/02/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

גם אני סבור ששחרור החטופים איננו הדבר הכי חשוב  ▪  עם זאת אינני שר בממשלה  ▪  בנושא כל כך רגיש ומורכב לא די לשרי הממשלה בלהיות correct חובה עליהם גם להיות politically correct

"בדחילו ורחימו" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+על השתקה וחופש הביטוי
13:36 25/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

השמיים התהפכו על חניל'ה שלנו, רוח פרצים של שנאה, סערה של סחי ומיאוס, התקפות פרועות מרושעות משולחות רסן, תיעוב כללי  ▪  חניל'ה שלנו הפכה בין ראיון אחד לפרסונה נון גרטה, לאויבת האומה, לביביסטית חלולה, לסכנה לשלום הציבור

נחמיאס. המלך הוא עירום [צילום: משה שי/פלאש 90]
+הסתיימה הפעילות בבי"ח נאצר: כ-200 מחבלים וחשודים בטרור נעצרו
13:27 25/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בצה"ל מדגישים כי "הפעילות בבית החולים התבצעה תוך הקפדה על פגיעה מינימלית בפעילות השוטפת של בית החולים וללא פגיעה בחולים ובצוות הרפואי"

הכנסת ציוד לבית החולים נאצר בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ דן אילוז: "אסור להפקיר את החיילים בשבי"
12:56 25/02/24  |  מירב ארד

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ דן אילוז: "אסור להפקיר את החיילים בשבי. עסקה שלא כוללת אותם תקשה מאוד על האפשרות להגיע לעסקה שכוללת אותם בעתיד. אסור להחזיר את תושבי צפון הרצועה לבתיהם. כל עוד מדובר באזור לחימה שלא טוהר, גם המשפט הבינלאומי מצדיק זאת. אבל לפני הכל, החזרת תושבי צפון הרצועה לבתיהם לפני שתושבי העוטף חוזרים כולם לבתיהם תעניק תמונת ניצחון לחמאס."

+דיווחים בלבנון: 3 הרוגים בתקיפת משאיות בסוריה
12:29 25/02/24  |  

רשת אל-מיאדין המקורבת לחיזבאללה מדווחת על שלושה הרוגים בבתקיפה בסוריה. המרכז הסורי לזכויות אדם, דעווח כח התקיפה שיוחסה לישראל, כוונה נגד שתי משאיות.

+סמל עוז דניאל שנחטף לעזה - נרצח ב-7 באוקטובר
12:09 25/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דניאל שהיה נעדר מהשבעה באוקטובר, הוכרז חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בשבי  ▪  מוקדם יותר הותר לפרסום כי שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה

סמל עוז דניאל ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+הכל, וביוקר
11:48 25/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

העסקה חייבת לכלול את כל החטופים ולא לאפשר לחמאס לבצע סלקציה מי לחיים ומי למוות  ▪  תמורת כל החטופים מוכנה ישראל לקבל במלואה את כל תוכנית ההסדר האמריקנית

את כולם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לוחמים חיסלו מחבלים מטווח קצר; אותר משגר רקטות במעבדה רפואית
11:38 25/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הכוחות פושטים על תשתיות טרור של חמאס, מחסלים עשרות מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה ומשגרים

[צילום: דובר צה"ל]
+ישראל מבודדת
10:56 25/02/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

במאמר המערכת של ה"ניו-יורק טיימס" הנשיא ביידן נקרא לפנות במישרין לציבור הישראלי שמעריך את פעולותיו, מעל לראשי ממשלתו, ובעיקר ראש הממשלה, כדי להביא להפסקת אש כשלב ראשון בדרך לפתרון הסיכסוך הישראלי ערבי

הרס רב [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+על הלחימה בצפון
10:31 25/02/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

ישראל מאויימת בפעילות צבאית מיידית מצפון ומדרום  ▪  האיום הדרומי איננו קיומי  ▪  חומרתו והשפעתו הקשה על הציבור נובעים מקונספציה שגויה ומכשל צבאי ומודיעני חמור שחוללו בדרום חזרה דומה להדהים בעיקריה לאירועי הפתיחה של מלחמת יום הכיפורים

איום מהצפון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+למה לפלשתינים לא מגיעה מדינה
09:52 25/02/24  |  רונן שובל   |   לרשימה המלאה

מדוע לא קמה מדינה פלשתינית בין 1948 לבין 1967? זאת משום שאין עם פלשתיני  ▪  הלאום הפלשתיני הומצא באמצע המאה-20 כתגובה להקמת מדינת ישראל והוקם למען מטרה אחת - חיסולה

מטרה אחת [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אהוד ברק: גנץ ואיזנקוט צריכים להישאר בקבינט המלחמה
09:46 25/02/24  |  מירב ארד

רה"מ לשעבר אהוד ברק בראיון לגל"צ: "גנץ ואיזנקוט צריכים להישאר בקבינט המלחמה".

+על איוולת הקונספציה וההיגיון הפשוט
09:19 25/02/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

אלה שהתעקשו כי "חמאס מוחלש ומורתע" מייעצים לנו על היום שאחרי ומדברים על מדינה פלשתינית  ▪  לעומתם, חלוצי גב ההר שצדקו באזהרותיהם שומרים עלינו בגופם מפני התקפה על לב הארץ וגם: עץ הזית וישראל

שומרים בגופם [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ח'אן יונס: נעצרו מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה המתפנה
09:07 25/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה.כחלק מהמבצע המתמשך של כוחות אוגדה 162 במרחב זייתון, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתרו אמצעי לחימה והשמידו מתחמי שיגור במרחב.

[צילום: דובר צה"ל]
+עיתונאים בעזה - חברים באירגוני טרור!
08:43 25/02/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

HONEST REPORTING וכן "הוועדה להגנת עיתונאים" מדווחים כי מקרב 83 עיתונאים פלשתינים ברצועת עזה, כ-45 מתוכם הם חברים באירגוני טרור או קשורים עם איגוני טרור

נאבקים בישראל [צילום: חאתם עלי/AP]
+הירידה בצמיחה איננה מכה משמיים
08:21 25/02/24  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה

התוצר לנפש ירד במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023 בשיעור של כ-20 אחוזים והצמיחה במשק ב-2023 הייתה בשיעור מינימלי של כ-2 אחוזים בלבד, זאת לעומת כ-65 אחוזים ב-2022

לחזור לבנות [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+סמ"ר נריה בלטה נפל בקרב בדרום הרצועה
08:04 25/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סמ"ר בלטה, בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי  ▪  קצין ושני לוחמים נפצעו באורח קשה  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-578

סמ"ר נריה בלטה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
דניאל שהיה נעדר מהשבעה באוקטובר, הוכרז חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בשבי    מוקדם יותר הותר לפרסום כי שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה
דן מרגלית
העסקה חייבת לכלול את כל החטופים ולא לאפשר לחמאס לבצע סלקציה מי לחיים ומי למוות    תמורת כל החטופים מוכנה ישראל לקבל במלואה את כל תוכנית ההסדר האמריקנית
מירב ארד
הכוחות פושטים על תשתיות טרור של חמאס, מחסלים עשרות מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה ומשגרים
צבי גיל
במאמר המערכת של ה"ניו-יורק טיימס" הנשיא ביידן נקרא לפנות במישרין לציבור הישראלי שמעריך את פעולותיו, מעל לראשי ממשלתו, ובעיקר ראש הממשלה, כדי להביא להפסקת אש כשלב ראשון בדרך לפתרון הסיכסוך הישראלי ערבי
רפי לאופרט
ישראל מאויימת בפעילות צבאית מיידית מצפון ומדרום    האיום הדרומי איננו קיומי    חומרתו והשפעתו הקשה על הציבור נובעים מקונספציה שגויה ומכשל צבאי ומודיעני חמור שחוללו בדרום חזרה דומה להדהים בעיקריה לאירועי הפתיחה של מלחמת יום הכיפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il