X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נוכחות באזור [צילום: ברנט ארמנגו/AP]
מתפכחים
זה עדיין לא כל התנועה הקיבוצית, אבל חלקים ממנה כבר הסיקו מסקנות לגבי האויב האיסלמונאצי מזכ"ל הקיבוצים בעשור האחרון מוביל את ההתפכחות: המתנחלים לא טועים, הימין צודק "רבים לא יכולים לשמוע ערבית ורוצים לראות את עזה מחוקה"

קשים וכואבים ייסורי החרטה. לא כל אחד עשוי להודות, לאחר שכבר עשה כברת דרך רצינית בחייו, שכל דרכו עד כה הייתה טעות אידיאולוגית, משוגה, פספוס ושיבוש. שכן הודאה במשוגה מחייבת את האדם ההגון עם עצמו ועם מצפונו, לבצע סיבוב פרסה אידיאולוגי, שינוי כיוון של 180 מעלות. וזה לגמרי לא פשוט. הניסיון ההיסטורי מוכיח, שרבים מן ההולכים בשקר, יסרבו להכיר בסטייתם. הם יעדיפו להמשיך בדרך של משאות שווא ומדוחים. קשים מנשוא ייסורי החרטה.
ההתעלמות מן המציאות, וההליכה בעיניים עצומות אחר האידיאולוגיה השגויה, מזכירה מאוד את סיפורו של אנדרסן, 'בגדי המלך החדשים'. ההמון מעדיף לשקר לעצמו. רק יחידי סגולה, אנשי מעלה יתחברו לאמת אפילו כשהיא לא נעימה. ומה שכרם של אותם אמיצים? רק קיתונות של בוז ועלבונות, גידופים וקללות, על מי שהעז בחוצפתו להתיישר מול המציאות הקשה ולהתנער מן האידיאולוגיה שקרסה. אבל הרוב הדורסני לעולם לא יתן לעובדות לבלבל אותו.
הבודדים האמיצים בשמאל הרדיקלי, שכבר השכילו לזרוק לפח האשפה את האידיאולוגיה הישנה שראתה באויב הערבי ידיד ושותף ולהכחיש את טענת היותם של המתיישבים 'מתנחלים משיחיים', מתקבלים במחנה שלהם בנחירות בוז: סמרטוט, אוויל, הזוי, אידיוט, בור ועם הארץ, קשקשן, טיפש, פוליטיקה בגרוש, רגשי גדלות של אדם קטן, בושה, עלוב נפש, אופורטוניסט, תורת הגזע בהתגלמותה, מגעיל, גועל נפש, מחליא, מתנשא, רפש, המיץ של הזבל, בחילה, סרטן, כהניסט ועוד.
ביטויים מחליאים אלה והרבה יותר, הם מנת חלקו של אחד מבכירי הבכירים בתנועה הקיבוצית; זו שבחרה לעצמה משכבר הימים את נתיב השמאל. דברי התפכחות שהשמיע באזני מירב מורן במוסף הארץ (16.2.24), נתקבלו בזעזוע וזעם. ואין מדובר באחרון החצרנים שהגיח מן הספסלים האחוריים. מדובר בניר מאיר, איש ציבור פעיל בתנועתו, שעד לאחרונה שימש במשך עשור בתפקיד המזכ"ל ומאחוריו שושלת יוחסין אישית: הוא עצמו דור שלישי בקבוצת שילר, וגם בניו ונכדיו, בני הדור הרביעי והחמישי בשושלת מאיר, הם קיבוצניקים למהדרין בקבוצת שילר.
התחברותה של התנועה הקיבוצית (למעט פלג הקיבוץ הדתי שאינו שותף לאידיאולוגיית השמאל) לשמאל הסוציאליסטי העולמי, הייתה אולי צורך חיוני בעידן שלפני קודם המדינה והיה לכך גם ערך מוסף מבחינה לאומית: הקיבוצים סיפקו כוח אדם איכותי לכוחות המגן של היישוב העברי (לצד לוחמי האצ"ל והל"חי שהגיעו מן העיר) וגם תרמו לכינון קשרים מדיניים חיוניים עם מדינות מסך הברזל.
אבל הנאמנות לשמאל העולמי עד כדי עיוורון הייתה מנת חלקם של חלק מהקיבוצים גם לאחר שהשמאל העולמי היפנה עורף למדינת ישראל והחל לחמש את אויביה ולעמוד לימינם בבימות הבינלאומיות השונות. גם אז נתפסה רוסיה הקומוניסטית בחלק מהקיבוצים כ'מולדת שניה'. ומנהיגה העריץ והאכזר, רודף היהודים סטלין, הוכר כ'שמש העמים'. ההתמסרות הייתה טוטאלית.
מן הסוציאליזם הקומוניסטי קצרה הייתה הדרך, תחת הסיסמה 'פועלי כל הארצות התאחדו', להתחברות רעיונית ל'עולם המהפכה' ולחזון השלום העולמי שקידם נכונות בשם חזון השלום לוויתורים קרקעיים ולהקמת מדינה פלשתינית (נכון שהיו גם אחרים, כמו ההולכים לאורו של יצחק טבנקין ואנשי אחדות העבודה, אבל הם נבלעו ברוב הדורסני והושתקו).
פרעות ה-7 באוקטובר מוטטו את עולמם הבנוי לתלפיות אידיאולוגיות של חלק מהקיבוצניקים. לא כולם. יש עדיין כאלה ביישובי עוטף עזה שמבטיחים גם עכשיו - שומו שמים עד היכן מגיעים הבילבול והסילוף! - שלאחר הרגיעה בעזה הם ימשיכו להסיע ילדים פלשתינים עזתים חולי סרטן ממחסום ארז לטיפולים איכותיים יומיומיים בשיבא ובבילינסון על חשבון כספם וזמנם. אבל רבים אחרים התפכחו. הבולט שבין המתפכחים הוא ניר מאיר, ששטח את דעותיו המהפכניות בראיון מקיף למוסף הארץ. "אתה בכלל מגדיר עצמך איש שמאל"? נשאל. מאיר: "לא. אני מגדיר עצמי אדם שמבין איפה הוא חי".
מתוך הבנה זו אומר המזכ"ל בעשור האחרון של הקיבוצניקים כי "המתנחלים לא טועים. הימין צודק: השיטה היא לתפוס ולהחזיק בקרקעות ונכונה טענתם שמכל מקום שאנחנו נזוז, הערבים יבואו במקומנו. הימין צודק גם בדרך: בהתיישבות ורק בהתיישבות אפשר להשליט ריבונות... ההתנחלויות טוענות שהן המשך של חניתה, כי כמו בימי חומה ומגדל כובשים גבעה אחר גבעה בלי להתחשב בחוק, וקובעים עובדות בשטח. הם למדו אצלנו איך להתיישב ולתפוס קרקעות".
המראיינת הנדהמת לא מאמינה למשמע אוזניה ותוהה לפשר היחס ל"רשות פלשתינית, שלום עם הפלשתינים". תשובתו: "לא יהיה שלום עם פלשתינים... אני לא מספר לעצמי סיפורים".
שאלה: "קיבוצי העוטף היו תמיד סמן שמאלי במפה הפוליטית בישראל. אתה משקף את עמדותיהם?" תשובה: "היחס לסכסוך ולפתרונו ישתנה מקצה אל קצה. רבים מהקיבוצניקים שחוו את ה-7 באוקטובר לא יכולים לשמוע ערבית ורוצים לראות את עזה מחוקה... מעט מאוד מהקיבוצניקים שביתם מסמן את הגבול, סבורים שמעברו השני חיים אנשים טובים... הטראומה יותר חזקה מתפיסת עולמם".
מאיר, שעוד לפני הבחירות נואש ממפלגת העבודה, לשעבר ביתו הטבעי ונמלט מן הספינה הטובעת, הוסיף בגאווה: "אני שמח להירשם כמי שהפר את הברית ההיסטורית בין התנועה הקיבוצית למפלגות השמאל הקלאסיות... הקמנו רשת קשרים עם יש עתיד וגנץ לדורותיהם ולגלגוליהם, ועם איילת שקד לדורותיה ולגלגוליה... אין לי הפריבילגיה להטיל חרם על גורם שיש לו יד ורגל והשפעה על מטרה זו [שרידות התנועה]". אפילו עם שרת ההתיישבות אורית סטרוק הוא משתף פעולה, רחמנא ליצלן, וצילם עימה סרטון משותף שהועלה ליוטיוב ובו שיבח אותה על התחייבותה לעשות ככל יכולתה לשיקום קיבוצי העוטף.
שאלה: "אתה לא חושש מהשתלטות גרעינים תורניים על קיבוצים?" מאיר: "אם הקיבוצניקים יישארו במרכז הארץ ולא יחזרו, אולי עדיף שיבואו דתיים לאומיים מאשר שלא תהיה התיישבות בכלל". וואו!!! לא ייאמן. הרצחנות הערבית חוללה רעידת אדמה בתנועה. נעלמה התמימות הקדושה. הקיבוץ מצדיע למתיישבי יצהר ובנותיה, מתקשר עם סטרוק ושקד - ומבין סוף-סוף, בדרך הקשה למרבה הצער, שצדק המזכ"ל לשעבר מאיר כשאמר ש"הימין צודק. המתנחלים לא טועים". וואו. מודה ועוזב. לא פלא שרבים בתנועתו עדיין לא מעכלים את ההגיון הבריא שלו, ומקצתם מגיבים על דבריו בחרפות וגידופים שמעידים שהם, כמו הבורבונים, עדיין 'לא למדו דבר ולא שכחו דבר'.

תאריך:  29/02/2024   |   עודכן:  29/02/2024
+צה״ל תקף מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה
00:50 01/03/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של הארגון במרחב לבונה.

+מערכת הביטחון משחררת עצורים מנהליים פלשתינים כדי לפנות מקום בכלא
00:48 01/03/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל ודוברות שב״כ אישרו כי בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר.

+השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב
00:37 01/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם הבמאי והשחקן קובי שטמברג הטוען כי השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב. גם אולפני הטלבֿיזיה וערוצי הרדיו אשמים באסון 7 באוקטובר

[צילום: דובר צה"ל]
+שעתיים וחצי לפני שפג תוקף הצו: הממשלה אישרה - המפונים יוכלו להישאר במלונות עד לתחילת יולי
21:59 29/02/24  |  עידן יוסף

שעתיים וחצי לפני שפג תוקף הצו, הממשלה אישרה את הארכת משך הפינוי לתושבי הצפון והדרום עד ל-7.7.24. על-פי ההחלטה, מה-7.3.24 מפונים מהדרום שיבחרו במענק-שיבה לא יוכלו לשוב ולהתארח במלונות. אף על-פי כן, תוקם ועדת חריגים שתאפשר גמישות לחיילים, אנשי מילואים, חולים, נשים יולדות ועוד.

+הפנטגון מבהיר: אוסטין הסתמך על נתוני החמאס
21:12 29/02/24  |  עידן יוסף

הפנטגון מבהיר את דברי שר ההגנה האמריקני שציין כי נהרגו בעזה יותר מ-25 אלף נשים וילדים: "אוסטין ציטט נתונים של משרד הבריאות בעזה, צבא ארה"ב לא יכול לאמת עצמאית את הנתונים".

+הגרי: נפרסם בימים הקרובים תחקיר ראשוני של אירועי ליל 7 באוקטובר
20:59 29/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל: "יש תחקיר נוקב"  ▪  הכחיש כי התקבלה החלטה להקפיא את מינויו של תא"ל ברק חירם: "קצין מצטיין"

+נתניהו משיב לגלנט: "מי שדורש הסכמה מוחלטת לא ישיג שום הסכמה"
19:36 29/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אומר כי לצד הטבות מילואים יפעל לחוק שיקבע יעדים לגיוס חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי  ▪  במענה לדרישת שר הביטחון, אמר כי הסכמה מוחלטת יש רק בקוריאה הצפונית  ▪  "בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, וזה החלום של סינוואר, נסראללה ואירן"

נתניהו. "בלי לפלג את העם" [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+שלוש רקטות נורו לעבר שדרות
18:38 29/02/24  |  עידן יוסף

3 רקטות נורו לעבר שדרות. שתיים מהן יורטו והשלישית נפלה מחוץ לעיר.

+קצין במשטרה הפלשתינית רצח שני ישראלים בתחנת דלק ליד עלי
17:20 29/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל: מחבל הגיע לתחנת הדלק בעלי, פתח בירי - וחוסל  ▪  הנרצחים: יצחק צייגר (57) ואוריה הרטום (16) מדולב שהמתינו לטרמפ  ▪  המחבל הוא קצין במשטרה הפלשתינית  ▪  מדובר בתחנת דלק בה אירע פיגוע ביוני האחרון, שבו נרצחו ארבעה ישראלים

[צילום: דוברות עלי]
[צילום: דוברות עלי]
+האזעקה בגליל המערבי: 3 רקטות נפלו בקיבוץ אילון
14:49 29/02/24  |  מירב ארד

אזעקה בגליל המערבי: 3 רקטות נפלו בקיבוץ אילון. חבלנים הגיעו למקום.

+הרוגים ומאות פצועים בעזה; חמאס מאיים להפסיק את המו"מ
14:26 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות העזתי מדווח על הרוגים ופצועים ברחוב א-ראשיד בעיר עזה  ▪  צה"ל בתגובה: "ההמון סיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר"  ▪  דו"צ פרסם תיעוד חריג מהאירוע

[צילום: מסך]
+כוחות משטרה וצבא מפנים פעילים ומאפשרים למשאיות הסיוע לעבור
14:07 29/02/24  |  מירב ארד

כוחות משטרה וצבא רבים מפנים בשעה זו את הפעילים ובני משפחות חטופים ומאפשרים למשאיות הסיוע לעבור. "ההחלטה האומללה של הממשלה לאפשר ציר לוגיסטי לארגון הטרור חמאס היא פשע", לשון הודעת תנועת צו 9.

+מחסום כרם שלום נחסם לתנועת משאיות הסיוע לרצועה
12:44 29/02/24  |  מירב ארד

מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום ומונעים כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה.

+פעילות בזייתון: תיעוד מפשיטה על מחרטה ומחסני אמל"ח של חמאס
12:24 29/02/24  |  מירב ארד

במהלך הימים האחרונים כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל מאוגדה 162 פועלים במרחב זייתון בצפון רצועת עזה. הלוחמים חיסלו מחבלים בקרבות מטווח קצר, איתרו והשמידו פירים התקפיים ותשתיות טרור של חמאס.
בפשיטה על מחרטת נשק איתרו והשמידו הכוחות פירים התקפיים ומחסן אמצעי לחימה, איתרו מטענים, וסטים, רימונים, קלאצ'ניקובים ומחסניות.

[צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות באזור חיפה; יירוטים נשמעו באזור הקריות
12:19 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תושבים דיווחו על הדי פיצוצים  ▪  צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה  ▪  מטוסי קרב מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט  ▪  בסוריה דווח על תקיפה ישראלית באזור דמשק, ועל תקיפת כטב"ם ליד גבול לבנון

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+לאחר המטח לצפון: מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט שלבנון
12:00 29/02/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב תקפו (יום ה') מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט שבשטח לבנון, בינהן עמדות שיגור לצד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון. במהלך הבוקר זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים אדמית ושלומי. כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי

+דיווחים על תקיפת כלי רכב בגבול לבנון-סוריה
11:50 29/02/24  |  מירב ארד

דיווחים בסוריה: כלי רכב הותקף באמצעות כטב"ם באזור אל-קוסייר סמוך לגבול עם לבנון. מוקדם יותר דווח על פיצוצים בדרום מערב דמשק.

+בעד הממשלה
11:35 29/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הקבינט הביטחוני הוציא את הטיפול בהר-הבית בחודש רמדאן מידיו של איתמר בן-גביר  ▪  הוא נטל את המצת מידי הפירומן הפוליטי

בן-גביר. שיתפטר [צילום: אבשלם ששוני/פלאש 90]
+העם דורש מפקדים של "הנני"
10:55 29/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אסור לאפשר חסימות קידומם של מפקדים נערצים ונועזים דוגמת העוול הנורא שנעשה לגיבור ישראל, עופר וינטר, מהקצינים המהוללים אשר היה אמור לשבת במטכ"ל ולהשמיע קול אחר, קול שונה, קול של קצין יהודי גאה בערכיו, באמונותיו, באלוקיו

וינטר. ראוי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הממשל האמריקני חושש ממבצע קרקעי של ישראל בלבנון בקיץ
10:06 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בכיר בממשל ביידן: פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים  ▪  רא"ל הלוי השבוע בגבול הצפון: חיזבאללה ישלם מחיר גדול מאוד

צה"ל בגבול הצפון [צילום: דובר צה"ל]
+אחדות היא חובה
09:09 29/02/24  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה

האויבים אינם מבדילים בין יהודי ליהודי, לא אכפת להם מה הן עמדותיו הפוליטיות, האם הוא "שמאלני" או "ימני", לא משנה להם האם הוא דתי או לא - מבחינתם כולנו יהודים

[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הלו"ז הפוליטי של ביידן ונתניהו לקראת התנגשות: אינטרסים מנוגדים בסיום המלחמה
09:09 29/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס: לנתניהו יש אינטרס להאריך את המלחמה כדי לחמוק מן האחריות למחדל, בעוד ביידן רוצה לסיים אותה כמה שיותר מהר בשל סכנת אובדן הקולות בבחירות לנשיאות  ▪  מדובר במשחק מסוכן מצידו של נתניהו, מזהיר העיתון, בשל תלותה של ישראל בארה"ב ומשום שהוא עלול למנוע ממנו את ההישג המיוחל בדמות נורמליזציה עם סעודיה

המתחים הולכים וגוברים [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+חטיבה 7 חיסלו בעזרת כלי טיס 4 מחבלים שניסו להטמין מטען בקרקע
09:08 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשכונת זייתון לוחמי צוות קרב 401 השמידו 5 בורות שיגור וחיסלו מחבלים שירו לעברם  ▪  במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל זיהו מחבל מתקרב לעברם וחיסלו אותו על-ידי רחפן

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+יואב קיש מלחך פינכה של נתניהו
08:36 29/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

יואב קיש כשר חינוך אינו מכיר את משמעות המשפט - "מה עניין שמיטה להר סיני" בנמקו, כי המצב המלחמתי הוא אחד הנימוקים המשכנעים לביטול הפרס

קיש. אין מה לצפות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"צה"ל נכנס לבִּצָּה בעזה בלי תוכנית יצירתית"
08:31 29/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

דיון עומק שבועי על מלחמת "חרבות ברזל", שבו טען ד"ר חיים אסא, המומחה לאסטרטגיה צבאית, ש"צה"ל נכנס לבִּצָּה בעזה בלי תוכנית יצירתית. המפקדים הבכירים עוסקים בג'ובים ולא בחשיבה צבאית מחוץ לקופסה"

פעילות צה"ל בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+חקיקה לשפיטת מחבלי החמאס - לא בחודשים הקרובים
08:11 29/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה מבקשת להאריך עד אמצע יוני את התקנות לשעת חירום המאפשרות להאריך את מעצרם של המחבלים, ובראשם אנשי הנוח'בה, שכן טרם הסתיימה הכנת החקיקה שתטפל בהעמדתם לדין

מחבלי חמאס בכלא [צילום: שב"ס]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתפכחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פעלו בניגוד לאינטרס שלהם
באום  |  29/02/24 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עמנואל בן-סבו
אסור לאפשר חסימות קידומם של מפקדים נערצים ונועזים דוגמת העוול הנורא שנעשה לגיבור ישראל, עופר וינטר, מהקצינים המהוללים אשר היה אמור לשבת במטכ"ל ולהשמיע קול אחר, קול שונה, קול של קצין יהודי גאה בערכיו, באמונותיו, באלוקיו
מירב ארד
בכיר בממשל ביידן: פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים    רא"ל הלוי השבוע בגבול הצפון: חיזבאללה ישלם מחיר גדול מאוד
עדנה ויג
האויבים אינם מבדילים בין יהודי ליהודי, לא אכפת להם מה הן עמדותיו הפוליטיות, האם הוא "שמאלני" או "ימני", לא משנה להם האם הוא דתי או לא - מבחינתם כולנו יהודים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: לנתניהו יש אינטרס להאריך את המלחמה כדי לחמוק מן האחריות למחדל, בעוד ביידן רוצה לסיים אותה כמה שיותר מהר בשל סכנת אובדן הקולות בבחירות לנשיאות    מדובר במשחק מסוכן מצידו של נתניהו, מזהיר העיתון, בשל תלותה של ישראל בארה"ב ומשום שהוא עלול למנוע ממנו את ההישג המיוחל בדמות נורמליזציה עם סעודיה
מירב ארד
בשכונת זייתון לוחמי צוות קרב 401 השמידו 5 בורות שיגור וחיסלו מחבלים שירו לעברם    במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל זיהו מחבל מתקרב לעברם וחיסלו אותו על-ידי רחפן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il