X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
מנדלסון. "תקופת ניסיון" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
כיסא מתנדנד: היועמ"שית של משרד התקשורת בסכנת פיטורים
מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר מימון שמילה הציע לעו"ד מנדלסון להאריך את תקופת הניסיון שלה לתפקיד היועצת המשפטית של המשרד, דבר המבטא חוסר שביעות רצון מתפקודה מנדלסון סירבה להצעה מאחר שראתה בכך שלב לקראת פיטוריה, והנושא הועבר להכרעת נציבות שירות המדינה

האם שר התקשורת, שלמה קרעי, דוחף לפיטוריה של היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד ברוריה מנדלסון? מנדלסון מונתה לתפקיד היועצת המשפטית רק ביולי האחרון, לאחר ששימשה כממלאת-מקום מחודש ספטמבר 2021.
מנדלסון נבחרה ע"י ועדת המכרזים ביולי 2023 בימים אלה אמורה הייתה להשלים את תקופת הניסיון שלה לתפקיד היועצת המשפטית של משרד התקשורת ולזכות במינוי הקבע. אולם מנכ"ל המשרד בפועל מימון (מוני) שמילה - שבינתיים הוחלף בידי עינבל משש - הציע לה להאריך את תקופת הניסיון בשלושה חודשים נוספים. הארכת תקופת ניסיון בשירות הציבורי מבטאת לרוב חוסר שביעות רצון מתפקוד המועמד ואף מהווה במקרים רבים שלב לקראת פיטורי המועמד, אשר הינם קלים יותר טרם קבלת מינוי הקבע.
ל-News1 נודע כי עו"ד מנדלסון סירבה להצעה להאריך את תקופת הניסיון שלה, והנושא הועבר לנציבות שירות המדינה אשר תכריע בסוגיה.

השר שלמה קרעי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השר קרעי גילה לא פעם את התנגדותו העקרונית לגילויי עצמאות מצד יועצים משפטיים ולא פעם התבטא כי תפקיד היועצים הוא לייעץ, אבל ההחלטה הסופית מסורה לנבחר הציבור. קרעי אף היה מהתומכים ברעיון ששר בממשלה יוכל למנות בעצמו את היועץ המשפטי שלו במשרד. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שכידוע פועלת לחיזוק מעמד הייעוץ המשפטי במשרדי הממשלה ולחיזוקו מול השרים, מתנגדת להדחתה של מנדלסון.
מנדלסון היא עורכת דין ותיקה במשרד התקשורת ובעבר עלה שמה במסגרת משפטי נתניהו, כאשר בחקירת מנכ"ל משרד התקשורת (דאז) מימון שמילה, נחשפה תכתובת דוא"ל בינה לבין היועצת המשפטית (דאז) של המשרד עו"ד דנה נויפלד, אשר ממנה עלה חשש כי נעשה ניסיון להטעות את שמילה בעדותו הנ"ל, כאילו ראש הממשלה נתניהו התערב ומחק תנאים במכתב אישור המיזוג של חברות יס ובזק, שהובא לחתימתו על-ידי שמילה.

מימון שמילה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חשיפת תכתובת הדוא"ל האמורה יצרה בזמנו מתח רב בין עו"ד ברוריה מנדלסון לבין שמילה, אשר אמר אז בעדותו: "אני שואל את עצמי...אני הרי ממשיך לעבוד עם ברוריה. מה לעשות כשאני חוזר למשרד ואני מסתכל לה בעיניים? אני מבוגר, אני אקח את זה לתשומת לבי. אני מניח שגם היא הייתה בלחץ. כולם עובדים ביחד כדי לעשות טוב לציבור ודברים כאלה עושים לא טוב... אני בסוף שליח ציבור, שעובד מתוך מטרות מסוימות. עובד עם חברים ביום-יום ופתאום אני רואה שמאחורי גבי מתנהלת תכתובת כזו. זה גם גורם לי צער".
לאחרונה עלה שמה של עו"ד מנדלסון לכותרות כאשר פרסמה חוות דעת משפטית בנוגע להצעת תקנות החירום של השר שלמה קרעי לסגור את שידורי ערוץ אלג'זירה בישראל, שבה אמרה, בין היתר, כי "קיימים קשיים שמסתכמים למניעה חוקתית של התקנת התקנות". מנדלסון התייחסה גם לטיעון לפיו שידורי הערוץ פוגעים בביטחון ישראל, וכתבה כי "הצורך להתקנת התקנות לא הובהר דיו. בנוסף, קיים קושי שהסמכות מוענקת לשר משרי הממשלה שאינו אמון על ביטחון המדינה או על הסרת תכנים באינטרנט".

לשכת יועמ"ש משרד התקשורת

עוד הוסיפה מנדלסון בחוות דעתה, כי "התקנות מבקשות להטיל מגבלות משמעותיות על חופש הביטוי על שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל. מגבלות אלו יפגעו בחופש הביטוי של הישראלים, הכולל גם את הזכות לשמוע דעות שונות ולהיות חשופים למידע".
כאמור, בימים אלה לא אושרה עמידתה של עו"ד ברוריה מנדלסון בתקופת הניסיון לתפקיד היועצת המשפטית הקבועה של משרד התקשורת בשל חוסר שביעות רצון מתפקודה. הוצע לה להאריך את תקופת הניסיון ומאחר שסירבה, הנושא הועבר להכרעת נציבות שירות המדינה.
על אף פניות חוזרות ונשנות מצד News1, במשרד התקשורת מסרבים להגיב. נוסיף ונעקוב כיצד יתפתחו העניינים.

תאריך:  29/02/2024   |   עודכן:  29/02/2024
+בכיר בליכוד: פירוק הממשלה כעת יוביל לכישלון במלחמה ובהחזרת החטופים
16:34 29/02/24  |  עידן יוסף

בכיר בליכוד מזהיר לקראת מסיבת העיתונאים של נתניהו הערב: "פירוקה של הממשלה כעת יביא לכישלון במלחמה וכישלון בהחזרת החטופים. לא ניתן לקיים את המערכה הזאת בזמן בחירות". ההערכה היא שנתניהו יקרא הערב לכל מרכיבי הקואליציה להגיע להידברות והסכמות כדי לא לפגוע בהישגי המלחמה עד כה (ישראל היום).

+ח"כ מילביצקי: לא נכון לגלנט להציב אולטימטום, יש צורך בהידברות רחבה
11:34 29/02/24  |  מירב ארד

ח"כ חנוך מילביצקי על הצהרתו של גלנט בראיון לכאן רשת ב': "לא נכון לגלנט להציב אולטימטום, יש צורך בהידברות רחבה בנושא חוק הגיוס. מהשיחות שיש לי, יש נכונות לדיבור מהצד החרדי. הם מבינים שהמצב השתנה, זה אחד הדברים שצריך להסכים עליהם בכל הכנסת ולא רק בממשלה"


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בג"צ קול העם  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חופש הביטוי  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מימון שמילה / Mimon Shamila  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיסא מתנדנד: היועמ"שית של משרד התקשורת בסכנת פיטורים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קוץ במערכת
משה   |  1/03/24 08:43
2
איש שמאל
רועי  |  2/03/24 19:08
3
הביתה לא פקיד שמנסה להכתיב מדי
יהודי בן ישראל   |  3/03/24 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
השרה המליצה למועצת הרשות למנות את מנכ"ל משרדה לשעבר לתפקיד    מלכה התפטר לאחרונה לשם כך מתפקידו כדירקטור במועצת רשות שדות התעופה
מירב ארד
ההחלטה, בה מוקצים 20 מיליון ש״ח נוספים על הפעולות הקיימות, כוללת מענים בהיבטי סיוע רגשי, בריאות הנפש, זיכרון ותרבות, מיצוי זכויות, תעסוקה ויצירת מקומות מפגש ועבודה קבוצתית טיפולית
עידן יוסף
השר במשרד הביטחון צפוי לממש את הסעיף שייתן לו למנות סגן ראש במנהל האזרחי - שיהיה כפוף לו    הרשות הפלשתינית השתלטה בזמן המלחמה על למעלה מ-1,000 דונם
איתמר לוין
עמית: אין זה מקרה קיצוני המצדיק התערבות במינוי פוליטי    סולברג: דוגמה מתאימה לריסון עצמי בהפעלת עילת הסבירות    כשר: קשה להשתמש בהתבטאויות של מועמד לכנסת כדי לפסול את מינויו
איתמר לוין
יוצאת נגד בן-גביר: שיטת המשטר הדמוקרטית שלנו מחייבת מערכת משטרה ממלכתית, עצמאית ובלתי-תלויה    אומרת על התבטאויות של אישים פוליטיים: יש להוקיע כל התבטאות או קריאה לפגיעה בחפים מפשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il