X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רמאדן שמח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
תמו ימי ההתרעה עכשיו ימי ההכרעה
העם בישראל מסרב לקבל את "התרעות" הגורמים הצבאיים והפוליטיים, העם מתנגד בנחרצות למהלכי האימים עליו ומוכן להתמודדות מול מפיצי עלילת "אל-אקצה בסכנה" ושאר עלילות כזב

שר הביטחון מתריע מפני אפשרות חלק ב' של טבח שבת שמחת תורה בחגם של המוסלמים, חודש רמדאן. אל התרעת שר הביטחון מצטרפים גם ראשי שירות הביטחון הכללי. מדינת ישראל מתריעה שבלב עיר הבירה, בלב מדינת ישראל הריבונית עלול להתרחש החלק השני של טבח שבת שמחת תורה.
את "ההתרעה" הזו שומע העם בישראל מזה 57 שנים, מאז שחרור הר-הבית במלחמת ששת הימים. מילים נוספות שהתלוו להרתעה הקבועה, "העולם המוסלמי יפגע בישראל", "ערביי ישראל יתקוממו ויחברו לטרור האיסלאמי", "כל יהודי בעולם יהיה מטרה לרצח". בכל שנה בחודש רמדאן הורתע העם היהודי במדינת ישראל, היהודים נכנסו לכוננות ספיגה של רצח וטרור.
את המציאות הבלתי מוסרית הזו הכיל עם ישראל עד בוקר טבח שבת שמחת תורה כחלק מתרבות ההכלה, הספיגה, ההבלגה, ההתמכרות לשקט, היהירות, הכניעה. לא עוד. נדמה היה כי לאחר הכישלון המודיעיני הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, המחדל המודיעיני המחפיר והנורא של כלל זרועות הביטחון בטבח שבת שמחת תורה, יחול שינוי עמוק ויסודי בכל מערך המודיעין, בגיוון המחשבתי, בניתוחים. הייתה ציפייה לשינוי דרמטי, הייתה.
העיוורון המוחלט והקיבעון המסמא של מערך המודיעין בפרט ושל צה"ל בכלל, כפי שנחשף בטבח שבת שמחת תורה, אמור היה לחולל תמורות ממשיות ומהירות בראיית המציאות על-ידי הגורמים המוסמכים לכך, מה שבימים אלה מתברר שטרם הופנם. ההתרעות של זרועות הביטחון בהתייחסות לחודש רמדאן והסכנות ממנו הם הדוגמה המוחשית לקיבעון זה. כך גם "ההודעות לעיתונות" שראשי הצבא מנפיקים לציבור, תוך אזהרות מפני הצפוי לנו אם חלילה נעז לפעול בימי רמדאן.
העם בישראל תובע מראש הממשלה, משר הביטחון, מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להציג תוכנית הכרעה סדורה וברורה של הסרת כל איום בכל ימות השנה ובוודאי בתאריכים טעונים מעין אלה. עם ישראל של אחרי טבח שבת שמחת תורה אינו מוכן לקבל עוד "התרעות", העם ודור הניצחון והגבורה תובעים הכרעה, תובעים פעולה, תובעים נחישות, תובעים פעולה נחרצת ועוצמתית מול המאיימים על מדינת ישראל, בתוך המדינה ומחוצה לה.
לא עוד, העם בישראל מסרב לקבל את "התרעות" הגורמים הצבאיים והפוליטיים, העם מתנגד בנחרצות למהלכי האימים עליו ומוכן להתמודדות מול מפיצי עלילת "אל-אקצה בסכנה" ושאר עלילות כזב. חופש הפולחן במדינת ישראל הוא אבן יסוד הנשמר בקנאות. כל בני הדתות במדינת ישראל זוכים לחרות מוחלטת הכוללת שמירה על האתרים הקדושים ובהם הר-הבית, מתוך כבוד והערכה.
כמעט לכולם, מדינת ישראל היהודית-דמוקרטית היא המדינה היחידה בעולם האוסרת על יהודים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר, הלב הפועם של יהודי בכל מקום שהוא, הר-הבית. למרות האפרטהייד בהר-הבית, בית הבחירה, נגד היהודים בלבד, "ההתרעות" מתעצמות וכותבות את עצמן בכל שנה מחדש. לא ניתן להסכים עוד עם מציאות זו, מציאות הכובלת את מדינת ישראל מוכת החשש והחרדה ממה שעלול להתרחש, בלב בירתה, אם רק יעזו לפעול בימי חג אלה.
הציבור היהודי מסרב לקבל עוד את ה"התרעות" טרם חודש רמדאן, מסרב לקבל את ההתכתבות של הצמרת הצבאית על זרועותיה עם הציבור היהודי, התכתבות המתריעה, המזהירה והמאיימת. הציבור היהודי מסרב לקבל עוד את ההתכתבות המתריעה מפני כל בדל של הרהור, פסיק של מחשבה, ניסיון מימוש ריבונות בהר, מחשבה על הגבלה במספר העולים להר, צורך ביטחוני.
הציבור היהודי מסרב לקבל עוד את שיתוף פעולה ההזוי והלא הגיוני, המתקיים בכל שנה, בין מעלילי עלילת "אל-אקצה בסכנה" לבין זרועות הביטחון המתריעים מפני כל התערבות בהר-הבית בימי רמדאן. נראה היה כי השנה, שנת טבח שבת שמחת תורה, השיח יהיה שונה, לא עוד התרעות כי אם תוכנית התמודדות ברורה. לא עוד שיח של פחד ואימה, מורא ומורך לב, לא עוד שיח מתנצל, שיח מפוחד.
עם ישראל מצפה ממנהיגיו הפוליטיים והצבאיים לשנות את השיח, לצד המשך חופש פולחן מוחלט לכל בני הדתות, השבת הריבונות גם בהר-הבית, תוך העברת מסר ברור לכל מי שחושב כי גם השנה יאיימו בחודש רמדאן. מה שהיה אסור לו שיהיה. בהר-הבית לא תישמע הסתה נגד העם היהודי, לא יתקיימו חגיגות ניצחון ל"גיבורים", לאנסים, לשוחטי התינוקות, לשורפי יהודים ולחוטפי קשישים. לא יונפו דגלי דאעש, החמאס ופלשתין על הר-הבית.
לא עוד "התרעות" של גורמי הצבא והמודיעין המכניסות עם שלם לכוננות ספיגה של אלימות, רצח, דם, אש ותימרות עשן. המכניסות עם שלם לחרדה. לא עוד עם שלם לובש שכפ"ץ, עוטה קסדה, נכנס לממ"ד.
חובה על ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ לשנות את השיח, לעקור את שיח הפחד, שיח האימה, שיח התבהלה, שיח התבוסתנות, שיח היוצר מציאות של מורא ומורך לב מפוקפק. אסור להמשיך לסמן ביומן השנה באדום בוהק את חודש רמדאן כחודש שיהודים צריכים לפחד ממנו ולהמתין למותם בשם האל הכביר. מעתה ראוי שחודש רמדאן יישאר תאריך נוסף בלוח השנה. כך יש להתייחס אליו, מתוך כבוד וסובלנות. חובה לשנת את ה"הודעות לעיתונים", את ההיערכות המיוחדת לקראת חודש זה. רמדאן שמח למוסלמים ולכל המאמינים בכל מקום שהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
+התלכדות החגים ולא הזירות
13:20 03/03/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

במציאות בה צה"ל מתוח עד קצה גבול היכולת והמשטרה נערכת לפזר את כוחותיה באזור ירושלים וברחבי הארץ, ראוי לתת את הדעת על מספר נקודות חשובות בהתקרב חודש רמדאן

חודש של מבחן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמו ימי ההתרעה עכשיו ימי ההכרעה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בחכמה וללא מורא
יהןדי שפוי  |  5/03/24 07:20
2
רמדאן עוד תאריך ולא יותר
מדוע ולמה   |  7/03/24 07:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
גדי חיטמן
במציאות בה צה"ל מתוח עד קצה גבול היכולת והמשטרה נערכת לפזר את כוחותיה באזור ירושלים וברחבי הארץ, ראוי לתת את הדעת על מספר נקודות חשובות בהתקרב חודש רמדאן
עדנה ויג
על כל אחת ואחד מהעם מוטלת אחריות להרבות אור ושמחה    רבי נחמן מברסלב אמר: "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד"
איתמר לוין
קובע: האיסור הגורף על צריכה והחזקה של חמץ בבסיסים מהווה פגיעה מותרת על-פי חוק כבוד האדם וחרותו, והוא נחוץ להבטחת כשרות המזון המוגש בבסיסים בחג ולשמירה על לכידוּת החיילים
דרור אידר
אמש הוזמנתי לדבר בסדר ט"ו בשבט לזכרם של סיוון אלקבץ הי"ד ונאור חסידים הי"ד, שנרצחו בכפר עזה ב-7 באוקטובר    בין השאר אמרתי גם דברים מעין המאמר הזה    קראו ותחי נפשכם
יוסף גערליצקי
הבריאה נחלקת לארבע קבוצות: דומם, צומח, חי, מדבר (-אדם), ברור שהצומח עולה על הדומם בדרגתו, אך החי וכל-שכן ה"מדבר" עולים על הצומח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il