X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תיבדק גם ה"איפכא מסתברא" [צילום: דובר צה''ל]
חשיפה: מניתוח המידע המודיעיני על טבח ה-7.10 ועד תהליכי קבלת ההחלטות - זה מה שבודק המבקר
במסגרת הבדיקה שמקיים מבקר המדינה במחדלים שאיפשרו את טבח ה-7 באוקטובר, נבדקים גם הטיפול במידע המודיעיני שהגיע על מתקפת החמאס הצפויה, ההכנות למלחמה בארגון הטרור, השלכות המלחמה על המערכות והפקת הלקחים להיתכנות של אירוע דומה בעוטף ירושלים

בימים אלה מקיים מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדיקה יסודית באשר להיערכות הדרג המדיני, הצבאי והאזרחי לאירועים שהובילו לטבח ה-7 באוקטובר, וכן באשר להשלכות הנרחבות של המלחמה על כלל המערכים המדינתיים ועל אזרחי המדינה.
במסגרת זו עורכים אנשי משרד המבקר ביקורת במשרד הביטחון, בצה"ל ובגופי מערכת הביטחון הנוספים. זאת במטרה לבדוק את התנהלות כלל הדרגים ביום שמחת תורה, בימים שלאחריו וכן בתקופה העוקבת המתמשכת.
News1 חושף לראשונה שורה של נושאים בהם מתמקדת הבדיקה:
המידע על התוכניות ההתקפיות של חמאס התקבל כבר באפריל 2022, שנה וחצי לפני מתקפת הפתע. המבקר יבדוק את תהליכי עבודה בקהילת המודיעין ובדרג המדיני בעקבות המידע שהתקבל, ויבחן והאם אלו תאמו את הנדרש.
נושא נוסף שנבדק הוא הבקרה המודיעינית ("איפכא מסתברא") בקהילת המודיעין ובמטה לביטחון לאומי, בתקופות שבהן ראשי המל"ל היו איל חולתא וצחי הנגבי. המבקר אינו מסתפק בכך ובודק כיצד תפיסת הביטחון הלאומי, כפי שהייתה במערכת הביטחון לפני ה-7 באוקטובר, השפיעה על תהליכים מרכזיים הן בדרג המדיני והן בצה"ל.
מתקפת ביטחון המידע
בין היתר תהיה התייחסות לאיום המנהרות, ולהיערכות צה"ל להתמודדות עם איום תת-הקרקע, בדגש על ההיבט הטכנולוגי. כמו-כן תיבחן סוגיית הלוחמה הכלכלית בטרור, בדגש על חמאס ורצועת עזה.
המידע המודיעיני שהתגלה בפשיטות צה"ל על מפקדות חמאס ברצועה מעלה את השאלה כיצד הצליח ארגון הטרור לשים את ידו על המידע המסווג. במסגרת הבדיקה תיבחן שקיפות צה"ל לאויב, בדגש על השקיפות כפי שבאה לידי ביטוי במתקפת ביטחון המידע ביום מתקפת הפתע. כמו-כן, יעלו לבדיקה ליקויי הרציפות של מערכות הטכנולוגיה והתקשוב בצה"ל ביום פתיחת מלחמת חרבות ברזל.
תוכנית "תנופה"
גם תהליכי הפיתוח וההצטיידות באמצעים להגנה על הכוחות המתמרנים בתוכניות בניין הכוח של צה"ל (תוכנית "תנופה") ייבדקו, וכך גם המחסור בציוד ללוחמים במילואים עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" והשלמתו. הצבא ייבדק גם ביכולת העמידה שלו ביעדי אורך נשימה לחלפים ולתחמושת לפני המלחמה ובמהלכה.
עם פרוץ המלחמה סיפרו תושבי העוטף כי הצבא לקח מהם כלי נשק, והותיר אותם חסרי יכולת הגנה. המבקר יבדוק את מצב מרכיבי הביטחון ואת מצב כיתות הכוננות ביישובי עוטף עזה לפני המלחמה, אך גם יתייחס למה שהתרחש בעניין גם במהלכה.
המכשול בקו התפר
המכשול בין רצועת עזה לישראל לא הוכיח את עצמו בשעת המבחן, ולכן יבדקו צוותי העבודה של משרד המבקר את מידת היעילות של מכשול קו התפר והמעברים בעוטף ירושלים, כדי להקדים רפואה להתרחשות דומה.
במקביל, יינתן דגש גם למקומות אסטרטגיים ותיבדק מוכנות האבטחה ההיקפית בקריה למחקר גרעיני אל מול איומי חדירה למתקן ולפגיעה בו.
מיקור-חוץ בתעשיות הביטחוניות
לנוכח הדיבורים על כלכלת חימושים והאפשרות שמדינות ידידות יפנו לנו עורף, יעסוק דוח המבקר גם במיקור-החוץ של התעשיות הביטחוניות. הוא יתייחס לשימור יכולת ייצור אמצעי לחימה בישראל וההשפעה של תוצרת "כחול לבן" על המשך ניהול מלחמת חרבות ברזל.
בסיום הבדיקה, צפוי אנגלמן להעלות את התובנות והאסטרטגיות המוצעות בידי גורמי המקצוע הביטחוניים במשרדו לטובת שיפור ההיערכות הלאומית.

תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
+הקלטות הגבורה של אלון שמריז נחשפות: "הצילו, אנחנו מתחת למדרגות"
00:46 04/03/24  |  עידן יוסף

הקלטות הגבורה של אלון שמריז, שהוביל את יותם חיים וסאמר טלאלקה במסע הישרדות בלב שג'אעיה פורסמו בכאן חדשות. בהקלטות נשמע אלון שמריז צועק אל עבר חיילי צה"ל תוך כדי חילופי אש. השלושה נהרגו לבסוף מאש צה"ל, לאחר שזוהו כמחבלים.

+חטיבה 401 חיסלה מחבלים והשמידה תשתיות טרור בעזה
23:58 03/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי חטיבה 401 חיסלו מאות מחבלים והשמידו תשתיות טרור בפשיטות מודיעיניות ברצועת עזה  ▪  רחפנים ייחודיים ומידע מודיעיני סייעו בסגירת מעגל ואיתור מחבלים  ▪  כוחות צה"ל תקפו חוליית חמאס שירתה טיל, חיסלו יותר מ-100 מחבלים ומנעו נזק לכוחותינו

פעילות הכוחות בשטח [צילום: דובר צה''ל]
+מגייס הכספים והפעילים של גדודי זייתון חוסל ברצועה
23:24 03/03/24  |  עידן יוסף

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, חוסל הבוקר (א') במחנות המרכז שברצועת עזה המחבל מחמוד מחמד עבד חאצ׳ באמצעות כלי טיס.
חאצ׳ היה אמון בתפקידו הצבאי על גיוסי פעילים חדשים לחמאס ובפרט לגדודי זייתון. חאצ׳ פעל בהיבטי גיוסי כספים ומימון למטרות טרור לפעילות הצבאית של ארגון הטרור.

+"21,772 אלף שיחות התקבלו במד"א ב-7 באוקטובר"
23:15 03/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מספר השיחות ביום הטבח היה פי ארבעה וחצי מבשבת רגילה  ▪  מד"א ביצעה התרמות דם המוניות כדי לענות על הביקוש הגבוה ובתוך חודש נתרמו כ-40,000 מנות דם - פי 40 מכמות הדם הנתרמת ביום רגיל

חברי הוועדה לביטחון לאומי בסיור במד"א
+סגן השר מעוז: "ישראל חייבת לפתוח במלחמה גם ביהודה ושומרון"
20:53 03/03/24  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז אומר כי מדינת ישראל חייבת לפתוח במלחמה גם ביהודה ושומרון. במהלך ביקור ניחומים בבית משפחת הרטום, שבנה נרצח בפיגוע בשבוע שעבר, אמר: "בדיוק כמו שעושה צה"ל בעזה, צריך לעשות גם ביהודה ושומרון. חיסול הטרור צריך להיעשות בנחישות ובעוצמה. לא ייתכן שדמם של יהודים הפקר".
עוד הוסיף: "היום כולם יודעים, שהעם מאוחד למען המטרה הזאת לשמה באנו לארץ, וזה הקמת מדינה יהודית. לחזור לשורשים שלנו. לחזור ליהודה ושומרון, ולרצועת עזה. והכל בקמעא קמעא".

סגן השר מעוז
+הקבינט לא אישר את דרישת נתניהו לרשימת חטופים; חמאס אינו עונה
20:08 03/03/24  |  עידן יוסף

התנאי שהציב ראש הממשלה להתקדמות במשא ומתן - קבלת רשימה של החטופים שנמצאים בחיים - לא אושר ע״י קבינט המלחמה (כאן חדשות).
בישראל מעריכים כי חמאס מחבל במגעים לעסקה כדי להבעיר את השטח ברמדאן בגזרות נוספות. במשך עשרה ימים חמאס לא העביר התייחסות למתווה שהוסכם בפריז והערים קשיים מצדו. לדבריהם, ניסיון להציל את המתווה יהיה כאשר נראה את ארה"ב לוחצת על קטר ללחוץ את חמאס. וגם פה לא ברור מה היכולת של המתווכות. המתווכות הציעו לחמאס לנקוב במפתח אחר מזה שגובש בפסגת פריז, אך חמאס סרב (ישראל היום).

+גלנט סמוך לגבול רצועת עזה: "אין מי שיעזור למחבלים"
20:04 03/03/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון גלנט ללוחמי אוגדה 98 בגבול עזה: ״אין מי שיעזור למחבלים, זה רק עניין של החלטה שלנו במה אנחנו מטפלים ראשון ובמה שני. אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס״.

[צילום: אריאל חרמוני]
+סער: גנץ טעה כשלא תיאם את הנסיעה
20:01 03/03/24  |  עידן יוסף

השר גדעון סער יוצא נגד יו"ר סיעתו השר בני גנץ, שיצא לארה"ב ללא אישור הממשלה. בריאיון לערוץ 12, אמר שיו״ר מפלגתו טעה כשלא תיאם את נסיעתו עם ראש הממשלה.

+תא"ל ברק חירם מיועד לתפקיד מפקד אוגדת עזה
19:30 03/03/24  |  עידן יוסף

בצמרת צה"ל החליטו - תא"ל ברק חירם יתמנה למפקד אוגדת עזה, אלא אם יבקש אחרת. בישיבה פנימית שהתקיימה באוגדה 99 בשבוע שעבר עם מומחים אזרחיים עלה כי בני הערובה נרצחו לפני ירי פגז הטנק שכוון לעבר גג המבנה (חדשות 14). בשבוע שעבר הכחיש דובר צה"ל כי יש התקבלה החלטה לעכב את קידומו של חירם.

+אזעקה בעמק החולה מחשש לחדירת כלי טיס עויין
17:37 03/03/24  |  עידן יוסף

האזעקה הופעלה היישובים: איילת השחר, גדות, חולתה, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר.

+הותר לפרסום: רס״ם (מיל׳) דניס יקימוב נפל בדרום הרצועה
16:35 03/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הלוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבה 828 נהרג אתמול בקרב בשכונה בח'אן יונס שאליה נכנס צה"ל לראשונה וכעת מכתר אותה תוך קרבות עזים  ▪  תחילת התמרון הקרקעי נפלו 246 חיילים ונפצעו 1,453

רס"ב (מיל') דניס יקימוב
+המבקר בודק התמודדות הממשלה עם מבצעי השפעה עוינים
13:22 03/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו בוחן את אופן ההתמודדות עם פעולות שמבצעים אויבי ישראל ומדינות זרות בניסיון ליצירת משבר פנים ישראלי תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית

אנגלמן. האם העלו את מודעות הציבור לסכנה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+דו"צ: הצנחת הסיוע הירדני והאמריקני בעזה - בתיאום עם הצבא
11:13 03/03/24  |  מירב ארד

צה"ל הודיע כי נמשכים המאמצים לאספקת סיוע הומניטרי לעזה, וכי הדבר נעשה יחד עם ארגונים בינלאומיים. אתמול הוצנח על-ידי מטוסים אמריקנים וירדנים סיוע נוסף ברחבי הרצועה. "תיאמנו 21 הצנחות אוויריות בצפון רצועת עזה, בשיתוף פעולה עם מצרים, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים, וארה"ב. נמשיך להרחיב את הפעולות ההומניטריות שלנו לאזרחים בעזה, בזמן שאנחנו מממשים את יעדינו - שחרור החטופים מחמאס, ושחרור את עזה מחמאס", אמר תא"ל הגרי.

+מכה בעורף
10:33 03/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אילו יכולתי להשפיע על בני גנץ הייתי מציע לו להימנע מלקבל הזמנה לארצות הברית בטרם תאשר הממשלה את נסיעתו, כמקובל

גנץ. סע! [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: מניתוח המידע המודיעיני על טבח ה-7.10 ועד תהליכי קבלת ההחלטות - זה מה שבודק המבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טייסות הושבתו והטייסים בחופשה ל"ת
מי אחראי להשבתה?  |  3/03/24 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
הלוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבה 828 נהרג אתמול בקרב בשכונה בח'אן יונס שאליה נכנס צה"ל לראשונה וכעת מכתר אותה תוך קרבות עזים    תחילת התמרון הקרקעי נפלו 246 חיילים ונפצעו 1,453
איציק וולף
מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו בוחן את אופן ההתמודדות עם פעולות שמבצעים אויבי ישראל ומדינות זרות בניסיון ליצירת משבר פנים ישראלי תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית
דן מרגלית
אילו יכולתי להשפיע על בני גנץ הייתי מציע לו להימנע מלקבל הזמנה לארצות הברית בטרם תאשר הממשלה את נסיעתו, כמקובל
אורי מילשטיין
חלק ראשון של דיון עומק שבועי של מומחים צבאיים בהנחייתי, על השאלה האם בעידן המידע, הכל מתפרסם באמצעי התקשורת המסורתיים וברשתות שבישראל מתרחש פרדוכּס שבו החמאס הכיר והבין את צה"ל יותר ממפקדיו הבכירים ובוודאי יותר מאזרחי ישראל
מירב ארד
דובר צה"ל מסר כי כוחות אוגדה 98 שמתמרנים בדרום הרצועה פתחו הלילה במתקפה נרחבת להעמקת ההישג המבצעי באזור - תוך השמדת תשתיות טרור וחיסול מחבלי חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il