X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טרופיס. "תהנה מההיסטוריה שאולי עשית היום" [צילום: AP]
כך בישלו אנשי טראמפ את מזימת האלקטורים
מסמכים שנחשפו בתביעה בוויסקונסין מגלים את חלקם של שני עורכי דין בניסיון להפוך את תוצאות בחירות 2020, כולל שימוש ציני בבתי המשפט - מדווח ניו-יורק טיימס

חמישה ימים בלבד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר 2020, שלח עורך הדין קנת צ'סברו דוא"ל לשופט לשעבר ג'יימס טרופיס, שהועסק בידי קמפיין דונלד טראמפ במדינת ויסקונסין. הנדון: רעיון להפוך את התוצאות. הקמפיין יוכל לטעון בבית המשפט ל"הטיות שיטתיות שונות" ובמקביל לעודד את מחוקקי המדינה למנות "אלקטורים חילופיים" שיצביעו בעד טראמפ במקום בעד ג'ו ביידן שניצח במדינה – מדווח ניו-יורק טיימס.
"במינימום, עם כזה ענן של בלבול, לא יהיה מקום לספור שום קולות מוויסקונסין (ואולי גם ממישיגן ופנסילבניה), אולי מספיק כדי לזרוק את הבחירה לבית [הנבחרים]", הוסיף צ'סברו. טרופיס מיהר להביא את ההצעה לצוותו המשפטי של טראמפ, הנחה אותו לגבש את התוכנית בסדרה של מזכרים שכעת נמצאים במרכז האישומים נגד טראמפ, ולאחר חודש – בסיועו של ריינס פריבוס, ראש הסגל הראשון של טראמפ – נפגש עימו בבית הלבן.
תכתובת זו היא הראיה הטרייה ביותר למעורבותו של צ'סברו בתוכנית האלקטורים המזויפים. היא חלק מ-1,400 עמודים של חומרים שהותרו לפרסום (4.3.24) לאחר ששני המתכתבים הגיעו להסדר בתביעה נגדם בוויסקונסין, מדווח ניו-יורק טיימס. מסמכים אלו מלמדים, כי האסטרטגיה המשפטית של קמפיין טראמפ לא הייתה לנצח בבית המשפט, אלא לשמש ככסות לפעילות פוליטית. הם גם מלמדים על תפקידו המרכזי של טרופיס, שעד כה לא זכה לתשומת לב, וכיצד תכנן צ'סברו – שהודה באשמה בהסדר טיעון בתיק הבחירות בג'ורג'יה – להעביר את המסמכים התרמיתיים לידי חברי הקונגרס לקראת אשרור הבחירות ב-6.1.21.
התביעה הוגשה בידי משרד עורכי דין ואוניברסיטת ג'ורג'טאון, בשמם של האלקטורים החוקיים ומצביעים בוויסקונסין. האלקטורים המזויפים כבר הגיעו להסדר, במסגרתו הצהירו שביידן ניצח כחוק. טרופיס וצ'סברו הצהירו שלא יחזרו על מעשיהם וישלמו סכום שנותר חסוי. טרופיס טען, כי הסכים להסדר כדי להימנע מהליך יקר וכי לא הודה בדבר.

"הפיכה המחפשת תיאוריה חוקית"

המזכרים של צ'סברו מהווים ראיה בכתב האישום נגד טראמפ על נסיונו להטות את התוצאות, כאשר לטענת התביעה – הם מלמדים כיצד הליך משפטי לגיטימי של ערעור על התוצאות הפך למהלך פלילי של ניסיון להטות אותן. הם הפכו לבסיס של האסטרטגיה שהציע עו"ד ג'ון איסטמן ואימץ טראמפ, ואשר שופט פדרלי כינה "הפיכה המחפשת תיאוריה חוקית".
בדוא"ל לטרופיס ב-19.11.20 כתב צ'סברו, כי על עורכי דינו של טראמפ לחתור לשתי מטרות: לנצח ב-6 בינואר באשרור האלקטורים, ולפני כן – לנצח בבית המחוקקים של ויסקונסין ב-8.12.20. חלק מן המסמכים מתייחסים לפגישתם של טרופיס וצ'סברו עם טראמפ בחדר הסגלגל ב-15.12.20. השניים התבקשו בידי פריבוס לשמור בסוד את קיומה ולא להביא דבר לחתימתו של טראמפ.
צ'סברו סיפר על הפגישה לתובעים מדינתיים במישיגן החוקרים את מזימת האלקטורים המזויפים. פריבוס יעץ לו לא להעלות את תקוותיו של טראמפ לגבי סיכוייו לנצח, אך הוא פעל אחרת: "יש לנו זמן עד 6 בינואר", אמר לטראמפ. "זה הכניס אותי לצרות אמיתיות לאחר מכן", הוסיף בדיעבד. לאחר שטראמפ צייץ לתומכיו על העצרת שיקיים ב-6 בינואר (בו כתב "Be there, will be wild!") כתב צ'סברו לטרופיס: "וואו. בהתבסס על לפני שלושה ימים, אנחנו מבינים את זה בצורה יוצאת דופן".
למרות שהתוכניות נולדו בוויסקונסין, המסרים מלמדים שהשניים ראו את ג'ורג'יה כמפתח להשגת מטרותיהם – ממשיך הטיימס. "אם ג'ורג'יה תהיה תלויה ועומדת בפני בית המשפט העליון ב-6 בינואר, מהלך הוגן לבוס יהיה שכאשר פנס מגיע לג'ורג'יה, הוא פשוט יסרב לפתוח את המעטפות מג'ורג'יה", כתב צ'סברו ב-26.12.20. הוא התייחס לתפקידו הטקסי של סגן הנשיא, מייק פנס, כיו"ר הישיבה לאשרור התוצאות.
בבוקרו של 6 בינואר כתב צ'סברו, כי עבד עם מייקל רומן, מנהל פעילות יום הבחירות בקמפיין טראמפ, וכי ביום הקודם העביר את מסמכי האלקטורים המזויפים לעוזרו של חבר בית הנבחרים מייק קלי, רפובליקני מפנסילבניה. אותו עוזר העביר אותם למזכיר הסנאט, הוסיף. "נהדר", השיב טרופיס. "בוא נדבר מחר על האסטרטגיה מול בית המשפט העליון. תהנה מההיסטוריה שאולי עשית היום".

הידיעה המלאה
תאריך:  06/03/24   |   עודכן:  06/03/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך בישלו אנשי טראמפ את מזימת האלקטורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב, אשר קבע פה אחד שאין לפסול את דונלד טראמפ מהתמודדות לנשיאות בשל מעשיו ב-6 בינואר
איתמר לוין
הדיון נקבע לשבוע האחרון של חודש אפריל - כך שאם טענת החסינות תידחה, משפטו העיקרי של טראמפ באשמת ניסיון להטות את תוצאות בחירות 2020 עשוי להתקיים בחודשים האחרונים של בחירות 2024
איתמר לוין, וושינגטון
פיטר בייקר, הכתב הראשי של ניו-יורק טיימס בבית הלבן, בראיון ל-News1: רבים ב"בייס" של טראמפ מסכימים עם טענותיו; ביידן מתקשה להתמודד עם הגיל והתחושות לגבי הכלכלה; יש דאגה רבה לגבי מחויבותו של טראמפ לדמוקרטיה חוקתית; תמיכתו של ביידן בישראל עולה לו ביוקר
איתמר לוין, וושינגטון
הנס פון-ספקובסקי, מבכירי המכון השמרני המוביל Heritage Foundation, סבור שכתבי האישום נגד טראמפ הם ניצול לרעה של החוק    הוא חושש מחברי המושבעים בוושינגטון וג'ורג'יה, אך דאגתו המרכזית כרגע היא מצבו הנפשי של ביידן
איתמר לוין, וושינגטון
לדעת בנג'מין וויטס, כתב משפטי ותיק ועמית מחקר במכון ברוקינגס, זהו לוח זמנים סביר למשפטו של טראמפ בוושינגטון    לצד זאת הוא מדגיש, כי איש אינו יודע כיצד ישפיעו ההליכים המשפטיים על הבחירות באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il