X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לוח זיכרון בקיבוץ בארי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
בלעדי: המבקר יבחן ליקויים בטיפול בחללים, פינוי מפונים וניהול מטות חרום
הביקורת המקיפה של מבקר המדינה אנגלמן על היערכות המדינה למתקפת הפתע והתנהלותה במהלך מלחמת חרבות ברזל תתמקד גם בתפקוד המערכות האזרחיות היא תבחן נושאים כמו הגנת סייבר, פינוי פצועים ותבחן גם את התמודדות הממשלה עם מבצעי תודעה וההסברה הבינלאומית והלאומית במהלך המלחמה

במסגרת הבדיקה המקיפה שעורך מבקר המדינה מתניהו אנגלמן באשר להיערכות המדינה למתקפת הפתע והתנהלותה במהלך מלחמת חרבות ברזל, ייבדק גם תפקוד המערכות האזרחיות. News1 חושף לראשונה את שורת הסוגיות האזרחיות שתיבדק.
הוא יבדוק את תפקוד הקבינט מדיני-ביטחוני לפני פרוץ "חרבות ברזל" בשנים 2023-2022. הבדיקה מתקיימת ברקע סירובו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון,ח"כ יולי אדלשטיין, לאפשר לאנשי המבקר לעיין בפרוטוקולים החסויים של ישיבות ועדות המשנה. אדלשטיין טוען כי הכנסת אינה גוף מבוקר, אולם במשרד המבקר מבהירים כי מושא הביקורת אינו הכנסת, אלא הגופים עליהם מפקחת הכנסת - והעיון בחומרים נצרך על-מנת לבדוק האם הממשלה ויתר הגופים מילאו אחרי החלטות הכנסת.
הטיפול הבעייתי בחללים
ברקע התחקירים באתר News1 ובעיתונים הפלס והארץ על ליקויים בנושא הטיפול בחללים האזרחיים, יבדוק המבקר את איסוף החללים, פינוים וזיהוים באירועי השבעה באוקטובר 2023.
כן צפוי מבקר המדינה לבדוק את ניהול מטות החרום האזרחיים ע"י הממשלה עם פרוץ "חרבות ברזל", את מערכות תקשוב לתכלול לאומי של מידע וטיפול במפונים לפני פרוץ המלחמה ובמהלכה ואף את הגנת הסייבר על אמצעי שליטה והגנה טכנולוגיים ביישובי קווי העימות.
ההסברה הישראלית
רישוי אירוע המסיבה ברעים ואבטחתו ייבחן אף הוא על-ידי צוותי העבודה של משרד המבקר, כמו גם האבטחה בשדרות ובאופקים לפני פרוץ המלחמה, מיגון ומקלוט ברשויות המקומיות. הוא יבחן גם את פעולות המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל לשמירה על ביטחון יישובים בשגרה ובחרום, וכן את פינוי פצועים לבתי החולים בשבעה באוקטובר.
במישור ההסברתי, ולנוכח התפתחות תחום הבינה המלאכותית, ייבדקו התמודדות הממשלה עם מבצעי תודעה (השפעה) וההסברה הבינלאומית והלאומית במהלך "חרבות ברזל".
סוגיות אחרות שיבדוק משרד מבקר המדינה:
  • התיאום בין גורמים תורמים (או התנדבותיים) לבין רשויות המדינה במלחמה.
  • תפקוד ענף החקלאות במלחמה.
  • פינוי וקליטה של האוכלוסייה בעקבות המלחמה.
  • טיפול בעת חרום באנשים עם מוגבלות ובאזרחים ותיקים ברשויות המקומיות.
  • אספקת מזון בחירום.
מוקדם יותר השבוע חשף News1 את הסוגיות הצבאיות והמדיניות שיבדוק המבקר, והיום כאמור פרסמנו את הסוגיות האזרחיות. המבקר צפוי להצביע על הליקויים ואף למסור המלצות לתיקונם.
מאחר שבחלק מן הנושאים קיימת השקה בין הנושאים האזרחיים לאלה הצבאיים, ולכן יידע הרמטכ"ל אנגלמן את הרמטכ"ל הרצי הלוי כי המסגרת הביקורת במשרד הביטחון, בצה"ל ובגופי מערכת הביטחון הנוספים, תהיה ביקורת מצומצמת ולכן על גופים אלה לשתף פעולה באופן מלא עם צוותי הביקורת של משרד מבקר המדינה. שיתוף הפעולה כולל זמינות בקביעת פגישות, העברת חומרים נדרשים ונגישות למסמכים ומאגרי מידע, כל זאת בהתאם לצורכי הביקורת.
בלשכת המבקר הבהירו כי על-מנת שלא להפריע למאמץ המלחמתי, לגבי מערכים צבאיים בלחימה יש לקבוע גורמי קשר (POC) שדרכם ניתן יהיה לקבל את המסמכים הנדרשים לביקורת. לעומת זאת, פגישות עם הדרג הבכיר ובעלי תפקידים רלוונטיים בדרג הלוחם יתקיימו בהמשך. הביקורות אמורות להיעשות בפרק זמן מצומצם של חודשים אחדים, ותחייבנה זמינות גבוהה ומענה מהיר לצורכי הביקורת. במשרד המבקר הדגישו כי כי הצגת ממצאי הביקורת והמלצותיה הכרחיים לנוכח האתגרים הביטחוניים והאזרחיים שעומדים לפתחנו.

תאריך:  05/03/2024   |   עודכן:  05/03/2024
+ישראל גייסה 8 מיליארד דולר באג"ח בלונדון
09:36 06/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הריבית תגיע לשיעור של עד 6% לשנה  ▪  חלק מגיוס מתוכנן של 200 מיליארד שקל, בעיקר ממשקיעים מוסדיים ישראלים, למימון הוצאות המלחמה

עד 1.75% מעל הריבית שמשלמת ארה"ב [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+מעל מ-6,000 פצועי צה"ל חדשים נקלטו באגף השיקום מ-7 באוקטובר
09:33 06/03/24  |  מירב ארד

עובדי אגף השיקום במשרד הביטחון ביקרו אתמול (ג׳) בבתי החולים ברחבי הארץ מבאר שבע ועד צפת, בהם מאושפזים פצועי ופצועות צה"ל ומערכת הביטחון המטופלים באגף.
עפ"י נתוני אדף השיקום, מ-7 באוקטובר נקלטו מעל 6,000 פצועים חדשים מאז ה-7 באוקטובר.

+מטוסי קרב תקפו שני מחבלים שלקחו חלק בטבח בניר יצחק ב-7 באוקטובר
09:26 06/03/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב תקפו שני מחבלים שלקחו חלק בטבח בניר יצחק ב-7 באוקטובר ושהו בתשתית צבאית. בנוסף, חוסלו שני מפקדי מחלקה ומפקד חוליה של כוחות הנח'בה של החמאס ששהו בתשתית צבאית.
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל כעשרים מחבלים במהלך היממה האחרונה באמצעות ירי צלפים, הכוונת כלי טיס מאוייש מרחוק ומטוס קרב. באחת התקיפות, במסגרת מארב צלפים יזום של הכוחות חיסלו הלוחמים 15 מחבלים.

+שתי סגירות מעגל בשעה; צה"ל תקף עמדות שיגור מהן בוצע ירי לאצבע הגליל
23:05 05/03/24  |  עידן יוסף

לפני זמן קצר, מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור במרחב א-טייבה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה הערב. בנוסף, כלי טיס תקף עמדת שיגור נ"ט במרחב ערב אל לויזה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה.
מוקדם יותר היום (ג') מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב דבין ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

+המשטרה: "סוג המעברים שיש אצלנו לא קיים באף מקום בעולם"
21:53 05/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בוועדה לביטחון לאומי הועלו מספר הצעות, ביניהם אזרוח המעברים, שימוש בטכנולוגיות חכמות ותגבור כוח האדם  ▪  קיימת מחלוקת בנוגע לגורם המוביל שצריך לרכז את הפתרונות  ▪  יו"ר הוועדה הדגיש את חשיבות שינוי דרך החשיבה והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי  ▪  צה"ל: "יש לאזרח את המעברים הגדולים בעוטף י-ם ואת כוח האדם להעביר לפעילות במעברים אחרים  ▪  המשטרה: שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים

רועי הראל, אלי לוי, עמרם נידםרועי הראל, אלי לוי, עמרם נידם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נחתם צו המאריך את תקופת ההגנה מפיטורי חיילי מילואים ל-60 יום
20:30 05/03/24  |  עידן יוסף

שר העבודה יואב בן-צור חתם על צו הרחבה לטובת משרתי המילואים ובני זוגם המרחיב את תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 יום ל-60 יום ובכך מונע ממעסיקים לפטר אותם.
הרחבת ההסכם הקיבוצי נעשתה לאחר עבודת מטה ע"י צוות הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה בראשות עו"ד רבקה ורבנר.
ההסכם הקיבוצי יכלול בתוכו גם:
  • עד 8 ימי העדרות בתשלום להורים לילד עד גיל 14.
  • בנוסף ככל שלא התאפשר לעובד לנצל צבירת חופשה בשנת 2024 בשל מלחמת חרבות ברזל, יתאפשר לנצלם ב-2024 (גרירת החופשה, שאינה מותרת כיום).

[צילום: תקשורת שר העבודה]
+מטח רקטות כבד נורה לאצבע הגליל
20:18 05/03/24  |  עידן יוסף

עשרות רקטות נורו מלבנון לאצבע הגליל. כתוצאה מהירי ישנה הפסקת חשמל.
שר הביטחון יואב גלנט אמר היום ללוחמי יחידת מורן של חיל-התותחנים בצפון הארץ: "צריך להבין את המצב שבו אנחנו נמצאים מול חיזבאללה - הם מדרדרים את המציאות כל הזמן ומקרבים אותנו לנקודת הכרעה שבה אנחנו נצטרך לקבל החלטה מה אנחנו עושים, ואצלנו המשימה העליונה היא להחזיר את התושבים הביתה".

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נוכלים מצריים עקצו עזתים ששילמו להם כדי לצאת מהרצועה
19:26 05/03/24  |  עידן יוסף

ערוצים עזתיים: קבוצה מתוחכמת של נוכלים מצריים התחזתה לעובדי חברת Ya Hala העוסקת בתיאומי יציאה מעזה למצרים - בתמורה ל-5,000 דולר לאדם. המתחזים הונו עשרות משפחות עזתיות ששילמו להם מאות אלפי דולרים במצטבר כדי לצאת מהרצועה. המשפחות נתקעו בעזה - והכסף נעלם (אבו עלי).

+משלחת ישראלית תגיע מחר לקהיר לשמוע את עמדת חמאס
19:14 05/03/24  |  עידן יוסף

מקור מצרי לעיתון אל-ערבי אלג'דיד הפרו קטרי: משלחת חמאס תעזוב היום את קהיר בתום שלושה ימי דיונים. משלחת ישראלית צפויה להגיע מחר לבירת מצרים כדי לשמוע את עמדת חמאס ולהשיב עליה.
מקור מצרי לערוץ אלע'ד: סבב השיחות בקהיר לגבי ההפוגה בלחימה ועסקת חטופים הוארך עד מחר.

+יו"ר רע"ם נועד עם מלך ירדן בנושא הר-הבית
18:37 05/03/24  |  עידן יוסף

ח"כ מנסור עבאס וחברים נוספים במפלגת רע"ם נפגשו עם מלך ירדן, עבדאללה, שבפגישתם הדגיש בפגישה את הצורך לעצור את ה"התקפות והצעדים של ישראל שישפיעו לרעה על המתפללים במתחם הר-הבית" (כאן חדשות).

+צפו: מטוס אף-15 מיירט כטב"ם שחצה מסוריה
18:29 05/03/24  |  עידן יוסף

בשעות הבוקר המוקדמות, זוהה על-ידי מערכות הבקרה והגילוי של חיל-האוויר כלי טיס בלתי מאויש, אשר חצה מסוריה לשטח ישראל. התרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים בצפון הארץ. לוחמי צוות האוויר במטוס קרב מסוג אף-15 יירטו אותו בהצלחה.

+נתניהו הכריע: לא יוטלו הגבלות על ערביי ישראל ברמדאן
18:26 05/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הערכת מצב ביטחונית תתקיים מדי שבוע ותאפשר התאמת מדיניות כניסה להר-הבית  ▪  בן-גביר תקף את ההחלטה ואמר שהיא מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה להוות ניצחון לחמאס

הר-הבית [צילום: ליאו קוריאה/AP]
+חייל נפצע קשה בפיגוע דקירה סמוך לצומת יצהר; המחבל חוסל
15:48 05/03/24  |  מירב ארד

חייל צה"ל נפצע באורח קשה מדקירה בצומת יצהר הגדולה שבחטיבת שומרון ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה. המחבל חוסל. הלוחמים ממשיכים בסריקות במרחב.
"לפני זמן קצר, מחבל חמוש בסכין הגיע לעמדה בה אני ולוחמיי פעלנו באזור צומת יצהר הגדולה, ופצע את אחד הלוחמים", אמר סמ"ר ע', מפקד כיתה בגדוד 90, מפקד הכוח שחיסל את המחבל בפיגוע, "הכוח, בפיקודי, חתר למגע וחיסל את המחבל. אנחנו פועלים ביום ולילה כדי לשמור על ביטחון הגזרה ולסכל טרור. לא נאפשר לטרור לשבש את אורח החיים של האזרחים".

סמל-ראשון ע׳, מפקד כיתה בגדוד 90, מפקד הכוח שחיסל את המחבל בפיגוע
הסכין ששימש לפיגוע [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקה הופעלה במנרה
15:18 05/03/24  |  מירב ארד

אזעקה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה במנרה שבצפון.

+משטרה מטפלת בזירת נפילה של פריטי רקטה בסביבת קרית שמונה
14:53 05/03/24  |  מירב ארד

משטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, נזק נגרם לרכוש ואין דיווח על נפגעים בשלב זה. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

+אזעקות בבית הלל, מטולה וקריית שמונה
14:24 05/03/24  |  מירב ארד

אזעקות מפני רקטות וטילים ביישובים בצפון: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך, קריית שמונה, תל חי, הגושרים.

+גלנט ליועצו של ביידן: התוקפנות של חיזבאללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה
14:22 05/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון יואב יואב גלנט, אירח בלשכתו את עמוס הוכשטיין, יועצו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושוחח עימו על המאמצים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות בצפון

גלנט בפגישה עם הוכשטיין [צילום: שחר יורמן]
+כתיבת עבודות אקדמיות על מלחמת "חרבות ברזל"
14:19 05/03/24  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

[צילום: FREEPIK]
+יואב גלנט - המאותרג השימושי
14:09 05/03/24  |  מאיר רבינוביץ   |   לרשימה המלאה

האם יואב גלנט באמת ובתמים חושב שהאתרוג התקשורתי שיקבל אם יפעל להפלת ממשלת נתניהו יציל אותו מלשם על חלקו כשר הביטחון במחדל ה-7.10.23?

גלנט. יגלה בדרך הכואבת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אני מצפה לחזון השלום של ישעיהו
13:44 05/03/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

בעת שאני כותב שורות אלו, במנהרות האפלות של עזה חיים 134 יהודים, שחייהם בידי חסדי חמאס רצחני והם עוד עלולים לחזור אלינו בארונות מתים

יונה עם עלה של זית [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]
+הימ"מ וצה"ל עצרו את מייסד גדוד בלאטה
13:05 05/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המחבל מחמד טנג׳י, נעצר בעקבות מודיעין שעלה כי הוא מתכנן יחד עם נוספים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי  ▪  בכפר דאן נהרס בית המחבל שלקח חלק בביצוע פיגוע הירי בחווארה

הריסת בית המחבל בכפר דאן [צילום: דובר צה"ל]
+האפרטהייד כבר כאן
13:05 05/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אם הכניסה תותר לבני 40 ומעלה - יש להחיל זאת על יהודים וערבים כאחד  ▪  ואם יש צורך בבדיקה מיוחדת - בבקשה, ליהודים ולערבים באורח זהה; אוי לנו שצריכים בכלל להסביר זאת

אפליה גזענית [צילום: נעמה שטרן/פלאש 90]
+אזעקות בצפון: זרעית, ערב אל עראמשה ושומרה
12:13 05/03/24  |  מירב ארד

אזעקות הופעלו בצפון: זרעית, ערב אל עראמשה ושומרה

+גנץ בוושינגטון
12:01 05/03/24  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

אל נשלה את עצמנו  ▪  ביקורו של גנץ בוושינגטון "בושל" מראש, לפרטי פרטיו, כפי שהאמריקנים יודעים לעשות

גנץ. מזעור נזקים? [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: המבקר יבחן ליקויים בטיפול בחללים, פינוי מפונים וניהול מטות חרום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
הערכת מצב ביטחונית תתקיים מדי שבוע ותאפשר התאמת מדיניות כניסה להר-הבית    בן-גביר תקף את ההחלטה ואמר שהיא מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה להוות ניצחון לחמאס
מירב ארד
שר הביטחון יואב יואב גלנט, אירח בלשכתו את עמוס הוכשטיין, יועצו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושוחח עימו על המאמצים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות בצפון
כתיבת המומחים
מאיר רבינוביץ
האם יואב גלנט באמת ובתמים חושב שהאתרוג התקשורתי שיקבל אם יפעל להפלת ממשלת נתניהו יציל אותו מלשם על חלקו כשר הביטחון במחדל ה-7.10.23?
איתן קלינסקי
בעת שאני כותב שורות אלו, במנהרות האפלות של עזה חיים 134 יהודים, שחייהם בידי חסדי חמאס רצחני והם עוד עלולים לחזור אלינו בארונות מתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il