X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם בטוח יותר להקליד? [freeimagegenerator]
הצד האפל של תוכנות להמרת שמע לטקסט
תוכנות להמרת שמע לטקסט הן כלי שימושי, אך הן מעלות חששות בנוגע לפרטיות ואבטחת מידע. ישומונים אלו עשויים לאסוף נתונים רגישים, כמו מיקום, אנשי קשר, שיחות, ואף להקליט את הסביבה שלכם. קיימת סכנה של שימוש לרעה בנתונים אלו, כמו גניבת מידע, מתקפות סייבר, או הפצת חדשות כזב. כיצד להתגונן?
כיצד להתגונן?
ב-ESET מציעים את הצעדים הבאים:
▪  ▪  ▪
  • השתמשו בפלטפורמות אמינות - השתמשו בספקי שירותים מורשים והורידו את היישומונים שלכם מחנויות רשמיות בלבד. במילים אחרות, הימנעו ממקורות לא ידועים או לא-מאומתים שעשויים לחשוף אתכם למתחזים זדוניים.
  • קיראו את האותיות הקטנות - בחנו את מדיניות הפרטיות של ספקי שירות, ושימו לב באופן מיוחד לחלקים בהם נאמר אם נתוני הדיבור שלכם נשמרים ומשותפים עם ספקים חיצוניים, מי יכול לגשת אליהם, והאם הוא מוצפן במהלך ההעברה שלו והאחסון שלו. בדקו את מדיניות שמירת הנתונים שלהם, וכן האם מידע שלכם יכול להימחק לפיד דרישה. ככלל, עדיף שלא להשתמש בשירותים שאוספים נתונים כאלה או בשירותים בהם המידע נשמר באופן מזוהה.
  • הימנעו משיתוף מידע רגיש - הימנעו משיתוף פרטים מסווגים או רגישים, במיוחד דברים כמו סיסמאות או מידע פיננסי, באמצעות תוכנות תמלול.
  • עדכנו - עדכנו את כל התוכנות שלכם והתקינו את כל טלאי האבטחה הזמינים, כדי להימנע מפגיעה ע״י מתקפות שמנצלות פרצות אבטחה בתוכנות. כדי לשפר את ההגנה שלכם עוד יותר, השתמשו בתוכנת אבטחה רב-שכבתית מספק אמין.

תוכנות שהופכות מילים לטקסט באופן פשוט ויעיל הן אוצר של ממש עבור רבים מאיתנו. יכולותיהן הופכות לשימושיות במצבים שונים - למשל, הן יכולות לחסוך לנו את הנטל שכרוך בהקלדת ההודעות שלנו ביישומוני שיחוח (צ׳ט), לסייע בכתיבת הערות במהלך פגישות וראיונות, ולסייע לבעלי מוגבלויות.
בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי מצד שני, העלייה המטאורית של תוכנות להמרת שמע לטקסט המבוססות על בינה מלאכותית מעלה חששות הנוגעים לאבטחה ופרטיות - ומסיבה טובה. להלן נבחן מספר שיקולי אבטחה עיקריים הקשורים ליישומונים האלה ונמליץ על צעדים פשוטים לצמצום הסיכונים הפוטנציאליים.
סיכונים הקשורים ליישומוני תמלול שמע
פרטיות
ישנם כמה ישומונים ובוטים ייעודיים שמציעים שירות של תמלול אוטומטי. בנוסף, יכולות כאלה קיימות בצורה מובנית במידה מסוימת במכשירים ובמערכות הפעלה רבות, וגם ביישומוני שיחוח ותקשורת וידאו מוכרות.
האפשרויות האלה, שמסתמכות על זיהוי דיבור ועל אלגוריתמים המבוססים על למידת מכונה, מסופקים ע"י החברה שמפתחת את התוכנה או ע"י שירות חיצוני. האפשרות השנייה מעלה עוד חששות רבים הנוגעים לפרטיות נתונים.
האם קטע השמע ישמש כדי לשפר את האלגוריתם? האם הוא יאוחסן בשרתים, של החברה עצמה או של ספק השירות החיצוני, במהלך עיבוד התוכן? כיצד מאובטחת העברת המידע הזו, במיוחד במקרים בהם עיבוד השמע מבוצע ע"י ספק חיצוני?
כמובן, תמלול ידני, שמבוצע ע"י בני אדם, אינו מגיע ללא סיכונים לפרטיות. זה נכון במיוחד אם האנשים שמתמללים את קטע השמע לומדים את המידע המסווג שנשמע בהם, ואם מידע כזה משותף עם קבלנים חיצוניים ללא הסכמת המשתמש. לדוגמה, חברת פייסבוק (כיום Meta) ספגה ביקורת ציבורית קשה בשנת 2019 על כך ששילמה למאות קבלנים חיצוניים עבור תמלול הודעות קוליות של משתמשים מסוימים ב-Facebook Messenger.
איסוף נתונים ואחסונם
ישומונים רבים מסוגים שונים מבקשים הרשאות כדי לגשת למידע על המכשיר או על המשתמש, כמו מיקום, אנשי קשר, שיחות ביישומוני מסרים מיידיים - וזאת גם אם אין להם צורך בהרשאה כזאת כדי למלא את תפקידן. איסוף המידע הזה גורם לסיכון אם המידע מנוצל לרעה או משותף עם גורמים חיצוניים ללא הסכמה מודעת של המשתמש, או אם הוא לא מאובטח כהלכה בשרתי החברה שמאחסנת אותו.
ישומונים לתמלול שמע, למשל, נוטיפ לאסוף קבצי שמע שכוללים לא רק את המילים שנאמרו מפיו של אדם אחד, אלא גם את אלו של כל הקרובים, החברים והשותפים לעבודה. בסופו של דבר, ישומונים כאלה עשויים להפוך את המשתמשים לפגיעים למתקפות סייבר או לפגיעות בפרטיות.
ישומונים זדוניים
אם אתם מחפשים תוכנת תמלול, עליכם להיזהר גם מפני ישומונים זדוניים וצ׳טבוטים. גם פושעי סייבר עוקבים אחר המגמות החדשות, ומכיוון שהתוכנות האלה הפכו לפופולריות במיוחד, הם עשויים לנסות ולהשיק ישומונים מזויפים כדי להדביק את קורבנותיהם בנוזקות.
אותם היישומונים הזדוניים עשויים להופיע כהעתקים מדויקים של ישומונים לגיטימיים, מה שיקשה על המשתמשים להבדיל בין הדוף למקור. המזויף עשוי להצליח מאוד במשימתו הזדונית, עד כדי כך שלא תטרחו לבדוק את הלגיטימיות שלו, ובטח לא את מדיניות הפרטיות שלו.
בעבר זוהו מקרים בהם פושעי סייבר השיקו ישומונים הנחזים להיות ישומונים פופולריים, כמו תוכנות להמרת קבצים ולקריאתם, עורכי וידאו ומקלדות חלופיות. למעשה, ראינו מגוון רחב של ישומונים זדוניים שטענו כי הם מציעים אפשרויות שונות, החל בתוכנות לקריאת קבצי PDF וקודי QR וכלה בתוכנות לתרגום ולעריכת תמונות.
גניבת מידע
קטעי שמע וטקסט גנובים יכולים לשמש ככלי לביצוע מתקפות סייבר, ובמיוחד כאלה הכוללים שימוש בקטעי שמע מסוג "זיוף עמוק" בהם ניתן להשתמש כחלק ממתקפות הנדסה חברתית או להפצת חדשות כזב.
בדרך כלל, התהליך יהיה מורכב משני שלבים: אימון מודל למידת המכונה ושימוש במודל עצמו. בצעד הראשון, המודל משתמש בטכניקות עיבוד אותות השמע ועיבוד השפה הטבעי כדי ללמוד כיצד מילים שונות מבוטאות וכיצד משפטים בנויים. לאחר שהמודל אומן באמצעות כמות מספקת של נתונים, הוא יוכל ליצור טקסט מתוך קובץ שמע.
תוקף יוכל להשתמש במודל כדי לבצע שינויים בקבצי שמע גנובים ולגרום לקורבנות להגיד דברים שלא אמרו מעולם, באופן שישמש לסחיטה או להתחזות לקורבן כדי לרמות את המעסיק שלו או קרובי המשפחה שלו. בנוסף, הם יכולים להתחזות לדמות ציבורית כדי ליצור חדשות כזב.

תאריך:  07/03/2024   |   עודכן:  07/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצד האפל של תוכנות להמרת שמע לטקסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הביקורת המקיפה של מבקר המדינה אנגלמן על היערכות המדינה למתקפת הפתע והתנהלותה במהלך מלחמת חרבות ברזל תתמקד גם בתפקוד המערכות האזרחיות    היא תבחן נושאים כמו הגנת סייבר, פינוי פצועים ותבחן גם את התמודדות הממשלה עם מבצעי תודעה וההסברה הבינלאומית והלאומית במהלך המלחמה
איתמר לוין
בתביעה קטנה בין צדדים לעסקת דירה שלא הבשילה, הרשמת הבכירה דנה ביאלר משנה את עמדתה תוך כדי טיעוני הצדדים    תמוה מדוע לא שמה לב לפני כן לטענה המרכזית של הנתבעת; הדיון ארך שעה תמימה - פי שלושה מהזמן שהוקצב לו
עידן יוסף
במסגרת הבדיקה שמקיים מבקר המדינה במחדלים שאיפשרו את טבח ה-7 באוקטובר, נבדקים גם הטיפול במידע המודיעיני שהגיע על מתקפת החמאס הצפויה, ההכנות למלחמה בארגון הטרור, השלכות המלחמה על המערכות והפקת הלקחים להיתכנות של אירוע דומה בעוטף ירושלים
איתמר לוין
ראש המטה לביטחון לאומי אמר לחוקרי רשות ני"ע, כי לא ידע על מגעיו של פילבר עם ראשי בזק    העיד: ביקשתי מפילבר לחכות עם ההפרדה המבנית עד אחרי הבחירות בארה"ב כדי לא להרגיז את סבן
יוחנן צורף, אסטבן קלור
האיסור המתמשך על-כניסת פועלים מיהודה ושומרון לישראל, פוגע אנושות בכלכלה הפלשתינית ובצורה משמעותית בכלכלת ישראל    לקראת רמדאן, אפשר וצריך לאפשר כניסת פועלים שהסיכון הביטחוני מהם נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il