X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השוואה מעוררת חלחלה [צילום: חיים גולדברג, דוד כהן, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-21
ל"ג בעומר, שמחת תורה
יש הרבה מאוד נקודות דמיון בין אסון מירון לאסון אוקטובר לשם שינוי נתניהו לא נכנע לבן-גביר כמה הערות על הנסיעה של גנץ ממצאים מדאיגים בסקר גאלופ האמירה הבל-תיאמן של סמוטריץ

סערות מושלמות
מירון. שרשרת ארוכה של כשלים [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

הדמיון בין אסון מירון לבין אסון 7 באוקטובר מעורר חלחלה. ברור שיש הבדלים עצומים – בסיבות, בנסיבות, בתוצאות – אבל יש נקודות דמיון יסודיות שמהן לא ניתן להתעלם. בל"ג בעומר תשפ"א ובשמחת תורה תשפ"ד התנפצו עלינו סערות מושלמות – אירוע הרסני וקטלני, אשר התרחש בשל שרשרת ארוכה של כשלים, ואשר היה נמנע (או לפחות היה הרבה פחות קטלני) אילו רכיב או שניים היו פועלים כשורה.
במירון: אם המשטרה הייתה עומדת על מילוי הוראות הבטיחות, אם המועצה האיזורית לא הייתה מתייחסת לקבר הרשב"י כשטח הפקר, אם אמיר אוחנה היה שואל את השאלות הנכונות, אם קובי שבתאי ושמעון לביא לא היו מסתמכים על ניסי העבר, אם הממונים על הבטיחות לא היו מחפפים, אם בנימין נתניהו היה מקדיש תשומת לב לבעיה.
בעוטף עזה: אם הייתה ניתנת תשומת לב לאזהרות התצפיתניות, אם הדוח של הנגדת מ-8200 היה מתקבל ברצינות, אם הסימנים המעידים לא היו מתפרשים כתרגיל, אם הייתה הקפדה על כוננות עם שחר, אם מסוקי קרב וטנקים היו מקודמים לגבול, אם הרצי הלוי ורונן בר לא היו מסתמכים על התפיסות הקבועות, אם בנימין נתניהו לא היה שבוי בקונספציה.

בתשעה משפטים
חרבות ברזל. ליקויים בסיסיים וארוכי שנים [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

"תרבות רעה מצאנו בתוך ביתנו. בתוך גופים ציבוריים, ברשויות שלטוניות ובקרב שליחי ציבור – נבחרים וממונים, שהציבור הפקיד בידיהם את שלומו ואת ביטחונו. תרבות רעה של הצגת דברים למראית עין בלבד, של התעלמות מהתרעות חוזרות ונשנות, של שאננות ושל קיבעון מחשבתי בעניינים משמעותיים הנוגעים לבטיחות הציבור ולשמירה על חיי אדם. תרבות רעה של העדר משילות ושלטון החוק ודפוס פעולה של דחיינות ושל הימנעות מקבלת החלטות.
"מציאות של התנהלות המושפעת לרעה מאינטרסים פוליטיים ומשיקולים זרים. תרבות רעה של 'ראש קטן', של מזעור האחריות והתחמקות ממנה. תרבות רעה זו הובילה לאסון הנורא בהר מירון בל"ג בעומר התשפ"א. 'הכתובת הייתה על הקיר', ידועה לרבים במשך שנים רבות. את האסון הזה ניתן היה למנוע, וחובה הייתה למונעו". זו לשונם של דבורה ברלינר, שלמה ינאי והרב מרדכי קרליץ בסיכום הדוח. רק תחליפו את "הר מירון בל"ג בעומר התשפ"א" ב"שמחת תורה התשפ"ד" – וקיבלתם הכל בתשעה משפטים.
שני האסונות האלה קרו במשמרת של בנימין נתניהו. שניהם נובעים מליקויים בסיסיים וארוכי שנים: חפיפניקיות, הזנחה, ישראבלוף, זלזול בנהלים, התעלמות מסכנה גלויה לעין, דחיינות, חמקנות, בטלנות, ראש קטן. מי שכהונתו כראש הממשלה היא הארוכה ביותר בתולדות המדינה, אחראי גם לגורמים הללו ולא "רק" למחדלים הישירים. ונזכיר את דברי ועדת החקירה: האחריות באה עם הסמכות, אחריותם של הרבים אינה מבטלת את אחריותם של היחידים, מגיע לציבור לא רק מנהיג סביר אלא גם מנהיג ראוי.
ועוד הערה אחת, על התגובה המבישה/מגעילה/מקוממת של הליכוד לדוח, לפיה "הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת יש עתיד לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין". מעבר לכל ואולי לפני הכל, תיאוריית הקונספירציה הזאת היא פשוט שקר מוחלט.
תועמלני הליכוד הפיצו אותה כבר לפני שנתיים, וינאי – שאין רבב של פקפוק ביושרו ויושרתו – הבהיר שזה בלוף גמור: "מעולם לא הייתי פעיל פוליטית בשום מפלגה ואין לי כל קשר למפלגת 'יש עתיד' או למפלגה אחרת. בשנת 2012, כשסיימתי את תפקידי כמנכ"ל חברת טבע, פנו אלי גורמים הקשורים למפלגות שונות וביקשו לעניין אותי בהצטרפות לפוליטיקה. לכולם השבתי בשלילה. זאת, מתוך החלטה עקרונית שקיבלתי, שאינה קשורה למפלגה זו או אחרת, שלא להצטרף לפוליטיקה. התייחסותי לפנייה מ'יש עתיד' לא הייתה שונה, וגם לה כאמור סירבתי". אגב, שנה לאחר מכן נכנסה אותה יש עתיד לממשלתו של נתניהו ואותו לפיד התמנה לשר האוצר.
ויש עוד פרט קטן: על-פי החוק, את חבריה של ועדת חקירה ממלכתית ממנה נשיא בית המשפט העליון, ואסתר חיות היא שמינתה את חברי ועדת מירון. איש לא הציג בדל ראיה לכך שלפיד התערב בצורה כלשהי במינוי, ומי שמכיר את חיות יודע שכל קצה-קצהו של ניסיון להשפיע עליה היה נתקל בחומה בצורה. אבל מהו עוד שקר אחד בים השקרים של בנימין נתניהו, דובריו ומפלגתו.

רמדאן והר-הבית
לאפשר לערביי ישראל לקיים את פולחנם [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]

מגיעה לבנימין נתניהו מילה טובה, על כך שהחליט השבוע שבעיקרון לא יהיו הגבלות על עליית ערביי ישראל להר-הבית בחודש רמדאן, אלא התאמות נקודתיות. נתניהו קיבל את עמדת צה"ל והשב"כ, ודחה את דרישתו של איתמר בן-גביר למנוע כמעט כליל מערבים אזרחי ישראל (!) לקיים את פולחנם. ודאי שיש בכך סיכון, אך אם עמדתו של בן-גביר הייתה מתקבלת – קרוב לוודאי שהסיכון היה גדול פי כמה: הצלחה של חמאס לתדלק את ערביי ישראל ולהוביל למהומות ואולי אף לפיגועים נרחבים בתוך המדינה.
במצב נורמלי, לא היה שום חידוש בכך שראש הממשלה היה מקבל את עצתם של הרמטכ"ל וראש השב"כ. אבל אנחנו לא במצב נורמלי. יכולת ההשפעה של בן-גביר (ובצלאל סמוטריץ) על נתניהו היא חריגה בכל קנה מידה, והסיבה ידועה: הם נותנים לו את ממשלת ה-64 לה הוא זקוק לצרכיו האישיים-משפטיים.
נתניהו גם לא נכנע לבן-גביר בנוגע להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ולסמוטריץ' בעניין העברת הכספים לרשות הפלשתינית. מאידך-גיסא, הוא כן עושה הכל כדי לרצות את בן-גביר וסמוטריץ' בהימנעות מהחלטות ממשיות בנוגע ל"יום שאחרי" ברצועה, ובכך גורם לשחיקת ההישגים המרשימים של צה"ל ולפגיעה קשה במעמדה הבינלאומי של ישראל. אנחנו גם לא יודעים כיצד תיראה (אם בכלל) עסקת החטופים הבאה והאם נתניהו יעביר אותה למרות התנגדות אפשרית של הצמד.
השורה התחתונה היא, שנתניהו עתיר הניסיון, אשר אוהב להציג את עצמו כמנהיג חזק, רחוק מלהיות כזה מול הימין הקיצוני. בידי מיעוט מסוכן זה הוא הפקיד שניים מחמשת התיקים החשובים ביותר בממשלה, ולגחמותיו הוא מכפיף במידה רבה את האינטרסים החיוניים ביותר של המדינה. אפשר אולי להתעודד מכך שהשבוע נתניהו קיבל את ההחלטה הנכונה ולקוות שיש בכך סימן לעתיד – אם כי זו כנראה תקוות שווא.

נסיעתו של גנץ
חיוני להבהיר שיש עוד קולות [צילום: מארק שיפלביין, AP]

ברמה הנקודתית, בנימין נתניהו צודק לגבי נסיעתו של בני גנץ לארה"ב ובריטניה. לא רק ההיבט הפורמלי מחייב תיאום עם ראש הממשלה, אלא גם ובעיקר ההיבט הענייני. שר בכיר היוצא לשתי בירות חשובות בעיצומה של מלחמה, חייב לעשות זאת על דעתו של ראש הממשלה, ולכל הפחות לוודא שאם אין התאמה מלאה במסרים שלהם – גם אין סתירות מהותיות.
אלא שהרמה הנקודתית איננה חזות הכל. ראשית, נתניהו הוא האחרון שיכול לבוא בטענות מהסוג הזה – בוודאי אל גנץ. נתניהו הוא שהפר את ההסכם שהקים את הממשלה ה-35. נתניהו הוא שמפר שוב ושוב את ההסכם שהקים את ממשלת החירום הנוכחית (למשל: לגבי תדירות ישיבות קבינט המלחמה, הארכת המינויים הבכירים ו-תיראו מופתעים – חובתו לתאם מהלכים עם גנץ וגדי איזנקוט). הצביעות של נתניהו האב מתחרה רק בזו של יאיר נתניהו, אשר ממקום שבתו במיאמי – שם הוא שוהה מסיבות לא ברורות, במימון לא ברור ומלווה במאבטחים על חשבון המדינה – העז לשאול מי מימן את האבטחה של גנץ בנסיעתו.
שנית, גנץ אינו רשאי להתעלם מהנזק האדיר שגורם נתניהו למדינה – במיוחד מול בעלות בריתה ובראשן ארה"ב. הדבר ברור כשמש: הימנעותו של נתניהו מלהציג תוכנית לשליטה בעזה, סירובו העיקש להעלות על דל שפתיו אפילו אפשרות רחוקה של מדינה פלשתינית, הדחיות והבעיות בסיוע ההומניטרי – כל אלו מקרבים אותנו לנקודה בה אנו עלולים לאבד את התמיכה האמריקנית, שבלעדיה קיומה של המדינה יהיה בסכנה. אם גנץ הצליח להבהיר לבני שיחו שיש בישראל עוד קולות, שנתניהו אינו שליט יחיד, שיש בירושלים מי שהמדינה ולא הפוליטיקה בראש מעייניו – הרי שנסיעתו הייתה חיונית. כן, גם במחיר של ההסתה הגסה נגדו מצד פעילי ליכוד, ואשר ממנה לא הסתייגו נתניהו, המפלגה ובכיריה; וגם במחיר ההוראה הילדותית לשגרירות בלונדון להתעלם מן הביקור ולא לדאוג לאבטחתו של גנץ ולחסינותו המשפטית.

סקר גאלופ
מפגינים ליד הבית הלבן בעת ביקורו של בני גנץ [צילום: סוזן וולש, AP]

הוכחה נוספת לשחיקה המתמשכת, החמורה והמדאיגה במעמדה של ישראל בארה"ב, קיבלנו השבוע בסקר של חברת גאלופ – כנראה החשובה ביותר בעולם בתחום זה. רק ל-58% מהאמריקנים יש כיום דעה חיובית על ישראל, לעומת 68% לפני שנה ו-75% לפני שלוש שנים. כמו בסקרים קודמים, גם הפעם בולטת ההרעה בקרב הצעירים (בני 34-18), שיהיו מנהיגיה של ארה"ב בעוד עשור או שניים: רק 38% עם דעה חיובית כעת לעומת 64% אשתקד. בשכבת הגיל הבאה (54-35) הירידה היא של 11 נקודות ל-44%; המבוגרים מביעים דעה חיובית בשיעור של 74%, ירידה של שלוש נקודות בלבד.
בין הדמוקרטים הירידה היא של תשע נקודות (ל-47%), בין הרפובליקנים היא בת שש נקודות (ל-77%), ובקרב העצמאים – צניחה של 16 נקודות (ל-51%). נתונים אלו מלמדים שוב, שהתמיכה בישראל גם הופכת להיות עניין מפלגתי – בעוד שבמשך עשרות שנים היא הייתה משותפת לשתי המפלגות. זוהי מגמה מסוכנת לא פחות מאשר מה שמתרחש בקרב הצעירים, ולמעשה היא באה לידי ביטוי כבר כעת, כאשר דווקא הרפובליקנים – בהמרצתו של דונלד טראמפ (יעני "ידיד ישראל") – בולמים את הסיוע לישראל משיקולים פוליטיים.
במקביל, האהדה לישראל בסכסוך עם הפלשתינים ירדה בשלוש נקודות ל-51%, בעוד האהדה לפלשתינים ירדה בארבע נקודות ל-27%. זה אומר שלאמריקנים די נמאס משני הצדדים, וגם זה עלול להשליך על התנהגותם של נבחרי הציבור. ושוב, שימו לב לגילאים ולמפלגות: 37% מהצעירים תומכים בישראל לעומת 45% התומכים בפלשתינים; בקרב הדמוקרטים, מדובר ב-35% מול 43% (בהתאמה). בין הרפובליקנים התמיכה בישראל היא של 80% (לעומת 7% לפלשתינים), ובין העצמאים – 44% (לעומת 31% לפלשתינים).
39% מהנשאלים אמרו שארה"ב צריכה ללחוץ יותר על הפלשתינים כדי לסיים את הסכסוך; 36% השיבו: על ישראל. 53% תומכים בפתרון שתי המדינות ו-34% מתנגדים. גאלופ סיכם באומרו, כי הנתונים מצביעים על האתגרים בפניהם ניצב ממשל ביידן בעיצוב מדיניותו כלפי המלחמה, ובמיוחד על הסיכון הפוליטי שבאובדן תמיכת הצעירים החיונית לנצחונו בבחירות.
כפי שאמרתי בשבוע שעבר, השינויים הללו הם חלקם תוצאה של תהליכים פנים-אמריקניים. ישראל צריכה לקבל את ההחלטות הביטחוניות הטובות ביותר מבחינתה, ולא אלו המתאימות לנשיא אמריקני זה או אחר. אבל – וזהו אבל ענק – אסור לנו להתעלם מהמגמות הללו, שלפחות חלקית נובעות ממעשינו ומחדלינו בשדה הקרב, ולא פחות חשוב מכך במערכה ההסברתית.
זו בין היתר התוצאה של שנים ארוכות בהן נתניהו ייבש והחליש את משרד החוץ (תקציבו קוצץ ללא רחם, משרות מרכזיות לא אוישו, הוא כל כך שולי עד שניתן להחליף את השר באמצע מלחמה) והראה כמה ההסברה חשובה לו כאשר מינה את גלית דיסטל-אטבריאן לשרת התעמולה. נתניהו לוקח על עצמו את כל העבודה מול התקשורת האמריקנית, תוך התעלמות מכך שיש עוד כמה אנשים מוכשרים, שיש לו עוד כמה תפקידים ושהאמון בו בארה"ב נמצא בצניחה מתמדת. וכך, לכישלון שלו מול אירן ולאסון שלו מול חמאס – נתניהו יכול לצרף את המחדל מול ארה"ב.

סמוטריץ' והישיבות

בצלאל סמוטריץ' אמר לחברי הקבינט בשבוע שעבר, כי אם הייעוץ המשפטי ובג"ץ ימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס - הוא ייזום חוק מיוחד שיאפשר להן להמשיך לפעול. את הרעיון של חוק עוקף בג"ץ נימק סמוטריץ' בצורך "לשמור על האחדות בעת מלחמה". הוא הוסיף: "אסור שעולם התורה יינזק" – חשף השבוע ynet.
לקרוא ולשפשף את העיניים. ראש מפלגת הציונות הדתית אומר כי אסור לפגוע בתקצוב לישיבות חרדיות שתלמידיהן אינם משרתים בצה"ל או בשירות לאומי. והוא אומר את זה בעיצומה של מלחמה. והוא אומר את זה כאשר צה"ל זקוק לעוד אלפי חיילים. והוא אומר את זה כאשר צה"ל מקדים את הגיוס של תלמידי ישיבות הסדר. במילים אחרות: ראש מפלגת הציונות הדתית לוקח לחלוטין את הצד החרדי, בניגוד לכל השקפת עולמו של הזרם שהוא מתיימר לייצג.
מה שיש לנו כאן הוא אצבע משולשת. אחת: זה מה שקורה כאשר את הציונות הדתית מוביל מי ששירת שנה וחצי בלבד (ורץ בגוש אחד עם מי שצה"ל סירב לקבל לשורותיו). שתיים: זה מוכיח שהאיש ומפלגתו כבר מזמן אינם ציונים-דתיים. שלוש: זה מלמד שמבחינתו של סמוטריץ, הרפורמה המשפטית חיה וקיימת למרות הכל – הוא ייזום חוק עוקף בג"ץ כדי לסייע להמשך ההשתמטות שהרוב המכריע של הציבור מתנגד לה.

תאריך:  08/03/2024   |   עודכן:  08/03/2024
+שבעה לוחמים נפגעו ממטען שהושלך לעברם בשומרון
20:19 08/03/24  |  יואב יצחק

דובר צה"ל מסר כי בפיגוע מטען בשומרון נפגעו שבעה לוחמים, בהם שלושה באורח בינוני וארבעה במצב קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. כוחות צה"ל פתחו בסריקת ללכידת המחבלים שהשליכו את המטען.

+מועצת הביטחון תכונס לדון בזוועות המין שביצע חמאס
20:11 08/03/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

הכינוס זומן לאחר לחצים מתמשכים מצד ישראל במשך כחמישה חודשים  ▪  ישראת דורשת להכריז על חמאס כעל ארגון טרור ולחייבו לשחרר את החטופות  ▪  השגריר ארדן: חמאס משתמש באונס ככלי במלחמתו בישראל; זהו פשע מלחמה מזעזע בחומרתו ואכזריותו

[צילום: Yuki Lwamura/AP]
+"עובדה": פרטים חדשים על הלילה שקדם לטבח
13:37 08/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דרג הפיקוד הבכיר של חמאס הונחה לרדת למקומות מסתור מתחת לאדמה  ▪  התקשורת נקלטה בשרתי 8200, אך המידע הזה לא הגיע - לא לפיקוד הבכיר ולא לשב"כ  ▪  בשב"כ התעקשו: פניו של חמאס אינו להסלמה

מפקדת פיקוד הדרום [צילום: מן הטלוויזיה]
+צה"ל עצר מחבל בכפר סילת חרתיה
13:10 08/03/24  |  עידן יוסף

לוחמי דובדבן ומג״ב בהכוונת שב״כ חיסלו הבוקר (ו') בכפר סילת חרתיה שבחטיבת מנשה את מחמד עאדל מחמד שלבי, מחבל בג'האד האיסלאמי. שלבי היה מעורב בקידום פעילות טרור משמעותית עבור הג'יהאד, שכללה פיגועי ירי, מטעני נפץ והעברות כספי טרור. בביתו אותר נשק מסוג אם-16, מחסניות וציוד צבאי.
במהלך הלילה, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

+גדוד נצח יהודה ביצע פשיטות במרחב בית חאנון
13:05 08/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי הגדוד השמידו עמדות נ״ט ותצפית, פירי מנהרות וכן חיסלו מחבלים במרחב צפון הרצועה

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+מטוסי קרב תקפו שתי מפקדות של חיזבאללה
12:49 08/03/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה במרחב אל מנצורי ומפקדה נוספת של הארגון במרחב בינת ג׳בל.
אמש (ה׳) הותקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב תלוסה, לצד מבנה צבאי נוסף במרחב מג׳דל זון. בתום תקיפת המבנה, זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה אשר אוחסנו במבנה.

+בעלי רכב חשמלי ישלמו 15 שקל על כל 100 ק"מ נסיעה
12:40 08/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מס חדש שיחול מינואר 2026 על כלי רכב חשמליים צפוי להניב לקופת המדינה הכנסה שתגיע בשנת 2028 לסך של כ-2.4 מיליארד שקל  ▪  הסיבה הרשמית למס הנסועה החדש שיוטל על בעלי כלי רחב חשמליים בישראל היא ניסיון לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית והפחתת הגודש בכבישים, אך גם באוצר מודים שמדובר במהלך שנובע מהגירעון העמוק של הקופה הציבורית ומהורדת דירוג האשראי של ישראל

המס החדש ישנה את תחשיבי החזקת הרכב החשמלי [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+חברת ועדת החוץ והביטחון: "מלחמה בלבנון באביב - בלתי נמנעת"
12:27 08/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת שרן השכל מעריכה כי מלחמה בצפון נגד חיזבאללה תפרוץ בתוך חודש וחצי-שניים  ▪  לדבריה, המאמצים הדיפלומטיים כשלו וחסן נסראללה לא ייכנע  ▪  בינתיים, עמוס הוכשטיין משהה את מאמציו לתיווך הפסקת אש בלבנון לנוכח המבוי הסתום בעזה

ח"כ שרן השכל [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+חשש כבד לפיגועים ברוסיה בסוף-השבוע הקרוב
11:44 08/03/24  |  עידן יוסף

שגרירויות ארה"ב ובריטניה ברוסיה מזהירות: חשש כבד מפיגועים במוסקבה "ב-48 השעות הקרובות". אתמול הודיעה רוסיה כי תפסה חוליה של דאעש שזממה לבצע פיגוע בבית כנסת במוסקבה.

+ישראל מנסה לגייס כוח מקומי חמוש לשמירת הסדר בעזה
11:41 08/03/24  |  עידן יוסף

דיווח בלבנון: בישראל מנסים לכונן קשרים עם גורמי כוח מקומיים ברצועה העוינים לחמאס, בניסיון לגייס כוח חמוש שייצב את הביטחון והסדר ויאפשר חלוקה סדירה של סיוע הומניטרי (אלאחבאר).
במערכת הביטחון דורשים לחמש ערבים מעזה כבר עכשיו כדי לאבטח שיירות אספקה ואיים הומניטריים למפוני רפיח (ישראל היום).

+עזה: שישה הרוגים בבית ברפיח שהותקף על ידי כלי טיס
11:13 08/03/24  |  עידן יוסף

+נמשך חיסול המחבלים ברחבי ח'אן יונס
09:32 08/03/24  |  

צה"ל תקף בירי ארטילרי וממטוסים את מקורות הירי שמהם שוגרו אמש (7.3.24) טילים מרצועת עזה, לצד מטרות נוספות באותם מרחבים.
דובר צה"ל מסר, כי צוות הקרב של חטיבת ביסל״ח (828) המשיך לתקוף את מרחב אל-קרארה בח'אן יונס, איתר פירי מנהרות וחיסל כ-15 מחבלים, ואילו כלי טיס חיסל חוליית מחבלים שנערכו לפגוע בכוחות. צוות הקרב של חטיבה 7 השמיד משגרי רקטות בשכונת חמד בעיר, ואילו צוות הקרב של גבעתי איתר אמצעי לחימה רבים, חיסל ועצר מספר מחבלים.
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל 15 מחבלים ביממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, כלי טיס ומטוסי קרב.

+תחקיר צה"ל: לא נפתחה אש על שיירת הסיוע בצפון הרצועה
09:14 08/03/24  |  

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הציג לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, את ממצאי תחקיר אסון משאיות הסיוע בצפון הרתועה שאירע לפני עשרה ימים, כאשר לפי דיווחים פלסטיניים נהרגו יותר מ-100 בני אדם שהתנפלו עליהן. התחקיר מעלה, כי כוחות צה"ל לא ירו אל עבר השיירה עצמה, אלא על כמה חשודים שהתקרבו לכוחות הסמוכים והיוו עליהם איום. לפי התחקיר, התקהלות אלימה של 12,000 עזתים שבזזו את הסיוע הובילה לפגיעה משמעותית באזרחים בשל דוחק ודריסת משאיות.

+בקשה לדיון במועצת הביטחון על פשעי המין של חמאס
08:31 08/03/24  |  

ארה"ב, בריטניה וצרפת מבקשות (8.3.24) כינוס חירום של מועצת הביטחון לדון בממצאי דוח האו"ם על עבירות המין של אנשי חמאס ב-7 באוקטובר וכלפי חטופים וחטופות. שר החוץ, ישראל כ"ץ, ביקש משלוש המעצמות ליזום את הדיון, והן גם מבקשות לשמוע בו בפומבי תדרוך של מחברת הדוח, פרמילה פאטן. לדברי כ"ץ, "זהו ניצחון גדול לצדק ולמוסר בזמן שמזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים כאילו לא קרה כלום".

+קיש: להכריז על פרס ישראל ולדחות את הענקתו
06:23 08/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מתכנן שהזוכים בפרס לשנת תשפ"ד יוכרזו לאחר יום העצמאות ויקבלו אותו בפועל בשנה הבאה  ▪  לא ברור האם מיארה תגן על תוכנית זו והאם בג"ץ יאשר אותה

קיש. "לא ביטל אלא דחה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ביידן: הסיוע ההומניטרי לעזה חייב להיות בעדיפות ראשונה ולא קלף מיקוח
05:56 08/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הודיע שהורה לצבא להקים רציף חירום מול חופי עזה להכנסת הסיוע; אימץ את נתוני האבידות של משרד הבריאות החמאסי; אומר שרק פתרון שתי המדינות יבטיח את שלומה של ישראל  ▪  בנאום תקיף, עוצמתי ופוליטי - תקף חזיתית את טראמפ, התלוצץ לגבי גילו, הבטיח להעלות את המס על חברות ועשירים, קרא לאשר את החוק הדו-מפלגתי למאבק במסתננים

ביידן. "לישראל יש זכות להרוס את חמאס" [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+לשלב יוזמה מדינית במלחמה צודקת
00:02 08/03/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער שהמלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני אינה משלבת יוזמה שיש בה מהלכים מדיניים בשיתוף אמריקני-מצרי לשיקום רצועת עזה בעזרת העולם הערבי, וקידום הסדר עם הפלשתינים בגיבוי בינלאומי

מלחמה ללא סוף [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ל"ג בעומר, שמחת תורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מירון ועזה- אין שום דמיון
יאיר14  |  8/03/24 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
מתכנן שהזוכים בפרס לשנת תשפ"ד יוכרזו לאחר יום העצמאות ויקבלו אותו בפועל בשנה הבאה    לא ברור האם מיארה תגן על תוכנית זו והאם בג"ץ יאשר אותה
איתמר לוין
הודיע שהורה לצבא להקים רציף חירום מול חופי עזה להכנסת הסיוע; אימץ את נתוני האבידות של משרד הבריאות החמאסי; אומר שרק פתרון שתי המדינות יבטיח את שלומה של ישראל    בנאום תקיף, עוצמתי ופוליטי - תקף חזיתית את טראמפ, התלוצץ לגבי גילו, הבטיח להעלות את המס על חברות ועשירים, קרא לאשר את החוק הדו-מפלגתי למאבק במסתננים
איתן קלינסקי
מצער שהמלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני אינה משלבת יוזמה שיש בה מהלכים מדיניים בשיתוף אמריקני-מצרי לשיקום רצועת עזה בעזרת העולם הערבי, וקידום הסדר עם הפלשתינים בגיבוי בינלאומי
עידן יוסף
לוחמי יחידות העילית מגלן ואגוז תחת עוצבת הקומנדו ושייטת 13 איתרו בשכונת חמד עשרות אמצעי לחימה במקומות מסתור    מחבלים רבים חוסלו ומקצתם נעצרו
איתמר לוין
ג'ק לו התייחס לצורך בקבלת החלטות לצורך סיום המלחמה ולהתקדמות לקראת שלום    "אני יודע שהיום קשה מאוד לחשוב על שתי מדינות, אבל השאלה היא מהי החלופה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il